Transkript intervjua predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović za ruski Kommersant

Vladimir Putin i Kolinda Grabar Kitarović

Predsjednica Hrvatske, Kolinda Grabar-Kitarović, široj javnosti u Rusiji je postala poznata tijekom finalne utakmice između Hrvatske i Francuske, kad je, tijekom svečanog zatvaranja prvenstva, stajala na kiši pored ruskog predsjednika Vladimira Putina. Prema njezinim riječima, pozvala je ruskog predsjednika u Zagreb i poziv je prihvaćen. O tome i mnogim drugim stvarima je hrvatska predsjednica razgovarala intervjuu s dopisnicom lista Kommersant i dopisnicom Galinom Dudinoj. Hrvatski mediji su objavili dijelove ovog intervjua, kojeg je Kommersant objavio 30. srpnja i prenosimo ga u cijelosti.

Intervju hrvatske predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović za ruski Kommersant

“Jednostavno nisam mogla prestati plakati”

Prije nego što se prebacim na politička pitanja, želim vas pitati zar ne žalite što na završnoj svečanosti prvenstva niste imali kišobran?

Kolinda Grabar-Kitarović: Uopće ne! Čak nisam ni primijetila kišu dok nije završila. Moja frizura i način na koji me gledaju, sve to za mene u tom trenutku nije bilo važno, mislila sam samo o igračima, one koji su gledali nogomet u našoj domovini i širom svijeta i na one koji su nas podržali.

Jeste li razočarani porazom hrvatskog tima?

Kolinda Grabar-Kitarović: Naravno, imali smo pomiješane osjećaje. Ovo prvenstvo mi je donijelo oluju emocija. Bila sam ljubomorna na svog muža, jer je mogao gledati našu igru ​​s Argentinom, a ja nisam. Zatim, kad smo ušli u igru, promatrala sam sve utakmice osim polufinala, kad sam morala ići na NATO summit, ali čak i tamo se činilo da je nogomet zasjenio pregovore. Na marginama sastanka svi smo gledali utakmicu ​​i dogovorili se s predsjednikom Macronom ćemo se u nedjelju vidjeti u Moskvi. Kad sam letjela za Moskvu, najviše sam željela da Hrvatska osvoji Svjetsko prvenstvo. Iako sam znala da je i ulazak u finale jedno od naših najvećih postignuća. Štoviše, ovo Svjetsko prvenstvo u Rusiji je privuklo veliku pozornost cijelog svijeta. I ja sam ponosan na naš tim, našeg trenera koji je uspio od pojedinaca stvoriti tim. Pomislila sam kako je to ključ našeg uspjeha. Ne samo sposobnosti svakog igrača, nego i timski rad. To je ono što želim Hrvatskoj.

Ne samo u nogometu?

Kolinda Grabar-Kitarović: Ne samo u nogometu, već općenito u životu. Dakle, nisam uopće gledala na kišobran. Također sam bila dirnuta i istovremeno zabrinuta za naše igrače zbog toga koliko im je žao što nisu osvojili kup. Pogotovo kad sam vidjela Luku Modrića, koji je hodao do mene sa svojom nagradom za najboljeg igrača prvenstva. U njegovim očima se vidjelo da bi dao sve da se sve može ponoviti, da se igra još jedna utakmica i da osvoji kup. Jednostavno si nisam mogla pomoći i briznula sam u plač, zbog njega i tima. Znala sam da ćemo uvijek slaviti sudjelovanje u ovoj igri. Cijeli svijet je rekao da je Francuska osvojila kup, ali je Hrvatska osvojila srca ljudi. Ali ovdje i sada moram podržati naše igrače, koji nisu ni shvatili taj uspjeh. Znali su da su izgubili utakmicu ​​koju su trebali pobijediti, pa smo bili malo nesretni.

Bila je to sjajna večer. Ne mogu se sjetiti da sam ikada doživjela nešto slično, osim u noći nakon pobjede na predsjedničkim izborima. Bila sam uzbuđena, ali istodobno sam se osjećala odgovornom za mjesto koje sam osvojila.

I nisam htjela skrivati svoje osjećaje pred svijetom, samo sam htjela biti ja. Naravno, otišla sam tamo kao predsjednica, razgovarala s vašim predsjednikom, ali prije svega sam se osjećala kao građanin Hrvatske, ponosna na to i bila sretna zbog naše reprezentacije i onoga što je Hrvatska pokaza svijetu.

I da ne zaboravim. Želim reći nešto više o hrvatskim nogometnim navijačima. Ne znam da li ste vidjeli ogroman transparent “Hvala, Rusija!”. Moram vam priznati da sam se tijekom utakmice u Sočiju i nakon toga bojala kakva bi mogla biti reakcija u Rusiji. Uostalom, od dvije ekipe je jedna morala ispasti, a druga ići dalje. Poraz nije uvijek ugodan, pogotovo ako igrate prvenstvo kod kuće. A za mene kao predsjednicu i strastvenu navijačicu svih hrvatskih sportaša je bilo važno na stadionu stvoriti prijateljsku atmosferu, pokazati koliko cijenimo Ruse i način na koji su sve organizirali. Mislim da je najbolji način na prvenstvu pružiti gostima slobode, udobnost i sigurnost.

Mnogi su Rusi bili sretni što smo bili domaćin prvenstva.

Kolinda Grabar-Kitarović: Da, zato sam napravila video za njih.  Željela sam se obratiti ruskim obožavateljima. Zna se, uvijek letim redovnim letovima, a ovaj put sam letila s navijačima na charter letu. Ujutro, uoči leta, predložio sam postavljanje ove video poruke. Nadam se da se razumije što govorim!

Sve je bilo jasno! Usput, koliko dobro znate ruski?

Kolinda Grabar-Kitarović: Uvečer sam uvježbavala riječi snimke s izvornim govornikom ruskog jezika. Razumijem ruski ako govorite polako, ali ga nikada nisam učila.

“Uopće ne kritiziram Rusiju”

Imali ste priliku razgovarati s predsjednikom Putinom u neformalnom i formalnom okruženju. Jeste li našli zajednički jezik s njim?

Kolinda Grabar-Kitarović: Mislim da jesam. Naravno, Hrvatska je članica EU i NATO-a, a mi se pridržavamo istih vrijednosti, načela i opće politike na brojne načine. Zato podržavamo dvostruki pristup Rusiji. S jedne strane, inzistiramo na poštivanju međunarodnog prava i podupiremo provedbu Sporazuma iz Minska u Ukrajini. S druge strane, drugi dio ovog pristupa je očuvanje dijaloga s Rusijom. Neupitno je da je Rusija velika sila, da se u najužarenijim dijelovima svijeta, primjerice u Siriji, ne može bez Rusije.

Za mene, kao i za premijera Hrvatske, važna je i uloga koju Rusija igra u jugoistočnoj Europi. Rusija je djelovala kao jamac Daytonskog sporazuma i preuzela odgovornost za mir i stabilnost u Bosni i Hercegovini. Za nas je važno da Rusija i dalje podržava teritorijalni integritet Bosne i Hercegovine, a mi i dalje radimo zajedno kako bi se stabilizirala ova zemlja, koja ima gotovo tisuću kilometara zajedničke granice s Hrvatskom. Hrvati su jedan od tri konstitutivna naroda Bosne i Hercegovine, i ako se odvoje, zemlja će se raspasti, a to može dovesti do destabilizacije cijele regije.

Konačno, Rusija igra važnu ulogu u gospodarstvu u našem dijelu Europe.

Mislite li da su bilateralna pitanja dovoljna da pozovete Vladimira Putina u Hrvatskuu?

Kolinda Grabar-Kitarović: Stvarno se nadam! Pozvala sam ga da dođe kada sam prošle godine bila u Sočiju i ponovila moj poziv u Moskvi. Ovo bi bio prvi državni posjet ruskog predsjednika Zagrebu i mislim da je sada vrijeme za to. Vrlo se radujemo Vladimiru Putinu, a stav Hrvata o Rusiju se mogao vidjeti tijekom prvenstva. Sjećate li se ogromnog natpisa “Hvala, Rusija!”? Mislim da bi od naših razgovora mogli imati koristi ne samo Rusija i Hrvatska, nego i cijela regija jugoistočne Europe.

A kad bi se takav posjet mogao održati?

Kolinda Grabar-Kitarović: Ovisi o rasporedu nas oboje, ali kao što sam rekao predsjedniku Putinu, čim njemu odgovara.

“Naše gospodarstvo je previše ovisno o turizmu”

U rujnu 2017. se Hrvatska, nakon skoro sedam godina pauze, vratila dugoročnom ugovoru s Gazpromom. Zašto?

Kolinda Grabar-Kitarović: Proizvodimo oko 50% prirodnog plina. Ali gotovo sve ostalo uvozimo iz Rusije. Nemamo drugih plinovoda.

Predsjednik Bugarske Rumen Radev je u intervjuu za Kommersant rekao da bi volio vidjeti da preko teritorija Bugarske prolazi izravni plinovod iz Rusije. Jeste li vi zainteresirani za ovaj projekt?

Kolinda Grabar-Kitarović: Za mene je to samo apstraktna rasprava. Već smo raspravljali prije o mnogim projektima koji nisu provedeni. Prvo bih željela vidjeti precizne planove, a potom izraziti svoje mišljenje.

Naravno, za Hrvatsku bi bilo posebno važno imati neovisne i raznovrsne izvore opskrbe plinom. Ne možemo ovisiti o tom jednom, a zatim da u nekoj drugoj krizi i odjednom bez plina ostanu naša kućanstva i naša industrija, kao što je bilo u zimi 2008. i 2009. Potrebna nam je raznolikosti opskrbnih puteva, čime ćemo spriječiti blokade koje se pretvaraju u skok cijena ili zamrzavanje rada industrije.

Dakle, ne moramo računati na povećanje opskrbe plinom iz Gazproma?

Kolinda Grabar-Kitarović: Ne, to ovisi o našim potrebama i razini potrošnje. I od odluka vlade, kao i relevantnih tvrtki i odjela.

Mogu reći da iz tog razloga Hrvatska očekuje da će izgraditi terminal za primanje ukapljenog plina na otoku Krku, jer se nadamo diversifikaciji opskrbnih puteva. Ali ne namećemo nikakva u smislu tko će moći opskrbiti plinom ovaj terminal.

Nakon sastanka s Vladimirom Putinom u Sočiju krajem 2017. godine, kazao je kako je Hrvatska zainteresirana za rasplinjavanje brojnih regija u zemlji, što bi trebalo poboljšati ekološku situaciju u toj zemlji.Prema njegovim riječima, Rusija je bila spremna za opskrbu plinom, ako je potrebno. Kako biste to komentirali?

Kolinda Grabar-Kitarović: O ovom pitanju smo razgovarali s predsjednikom Putinom i s premijerom Medvedevom. Ja ću nastaviti pregovore s našim ministrima energije i ekologije, a prije toga sam već razgovarala s našim premijerom. No, odluke donosi vlada, pogotovo jer je ovo pitanje povezano s pitanjima zaštite okoliša. Sada kada su cijene za plin i električnu energiju gotovo izjednačene, što će se dogoditi, ovisi o državnoj energetskoj strategiji.

Osim toga, prema europskom zakonodavstvu, morat ćemo dobivati određeni postotak električne energije iz alternativnih izvora energije, iz sunca i vjetra. Tu se mišljenja razlikuju. Mnogi ne žele vidjeti vjetrenjače na hrvatskoj obali, koji na svoj način, vizualno, štete okolišu. Ali daleko od glavnih cesta, na obalnim mjestima, gdje je jako vjetrovito, još uvijek mogu biti izgrađene.

Voljela  bih podsjetiti na priču s Agrokorom, najvećom hrvatskom privatnom tvrtkom. Početkom srpnja, kao rezultat dogovora o podmirenju dugova su Sberbank i VTB postali suvlasnici gotovo polovice dionica tvrtke. Kako to komentirate?

Kolinda Grabar-Kitarović: Što se tiče situacije sa zabrinutosti oko Agrokora, napori vlasti su pomogli da se to sigurno riješi, inače je postojao rizik od “domino efekta”, ne samo u Hrvatskoj nego i susjednim zemljama. Nadam se da će Sberbank, VTB i ostali sudionici ove nagodbe  moći ne samo vratiti svoja ulaganja, nego učiniti ovu tvrtku jednom od najboljih u Europi, koja će pridonijeti razvoju hrvatskog gospodarstva i iskoristiti prednosti. I učinit ću sve što mogu da im pomognem jer cilj mi je privući ulagače u Hrvatsku.

Govoreći o investicijskoj klimi, bila sam jedan od glavnih potpora reformi koje bi omogućile privlačenje više ulaganja. Da bismo to učinili, najprije moramo postati predvidljiviji, jer investitori računaju na dugoročnu perspektivu.

Govorite o političkoj ili ekonomskoj predvidljivosti?

Kolinda Grabar-Kitarović: Prije svega političkoj. Ne kažem će se nešto dogoditi prije sljedećih redovnih izbora, ali vidimo da vlade u Europi ponekad padaju i trebamo da zemlja zadrži politiku koja će pobuditi povjerenje stranih investitora.

Drugo, ja podržavam smanjenje poreza na rad, da rad bide jeftiniji za investitore, a u isto vrijeme će poslodavci moći podići plaće zaposlenima. Već smo počeli reformirati porezni sustav.

I treće, trebamo administrativnu reformu i  ukidanje nepotrebnih zakona i podzakonskih akata. Potrebno je da službenici budu odgovorni, kako vlasti, tako i oni koji pružaju usluge građanima i inozemnim ulagačima. Njihova buduća karijera u upravi trebala bi se utvrditi na temelju povratnih informacija.

Konačno, moramo riješiti problem preusmjeravanja naše radne snage. Unatoč stopi nezaposlenosti od 11%, imamo sektore u kojima nemamo dovoljno radnika. Pogotovo u visokoj sezoni, kada imamo problema s konobarima, kuharima, poslugom i onima koji rade u sezonskom radu.

No, naša ekonomija je previše ovisna o turizmu, koja je hirovita, promjenjiva industrija, koja ovisi o vremenu i sigurnosnoj situaciji, pa čak i preporukama popularnih turističkih promotora koji nude “deset najboljih destinacija za ljetni odmor”. Umjesto toga, moramo se prebaciti na proizvodnju dobara i usluga visoke dodane vrijednosti, uložiti u razvoj IT sektora i komunikacija, istraživanja i inovacija.

Govoreći o Hrvatskoj, Europska komisija doslovno nudi 6000 eura za jednog migranta, koji bi se nalazi u takozvanim kontrolnim centrima, koji će ih primati i odlučivati o dodijeli statusa azilanata prije daljnje distribucije diljem zemalja EU. Ne želite otvoriti takav centar?

Kolinda Grabar-Kitarović: Još nisam razgovarala o tome s vladom. No, nema sumnje da se Hrvatska ne želi pretvoriti u čekaonicu za sve migrante. Naše iskustvo pokazuje da većina migranata žuri u druge zemlje. Imamo 11% nezaposlenih, problem nezaposlenosti mladih je akutan. A ako želite da se integriraju u društvo, onda im treba dati posao,… profesije, inače će biti još više izolirani od društva nego tamo odakle su došli. U ovom scenariju postoji rizik da ljudi u zajednici kažu: “Pa, zašto mi plaćamo porez, a ti ljudi jednostavno žive? ” Ova integracija znači ljudi poštuju pravila društva u koja dođu – vladavinu prava, prava žena, djece i tako dalje, sva ona prava kojih nema u mnogim zemljama podrijetla migranata. Dakle, ovo je vrlo složen proces.

“Podupiremo širenje NATO-a”

Rekli ste da bi Hrvatska mogla postati most između Rusije i Zapada. Ipak, u ožujku 2018. ste se pridružili europskom demaršu tijekom događaja iz Salisburya i protjerali ruskog diplomata. Jeste li imali dovoljno informacija za donošenje ove odluke ili ste to učinili u znak solidarnosti sa svojim europskim partnerima?

Kolinda Grabar-Kitarović: U znak solidarnosti s Velikom Britanijom smo jedan diplomata nižeg ranga proglasili persona non grata, Rusija je odgovorila recipročno. To se očekivalo i ne mogu reći da je ovo dramatično utjecalo na naše odnose. Ali sada, kao i drugi, isto čekam rezultate istrage o događajima u Salisburyu.
Hrvatska je članica Europske unije i NATO-a, što znači da se od nas očekuje solidarnost, da ćemo se ponašati kao član jednog kluba, jedne obitelji. Istovremeno, to ne isključuje naše odnose s Rusijom i činjenicu da imamo zajedničke interese.

Vaši partneri u Europskoj uniji nikad nisu rekli da bi u odnosima s Moskvom trebali biti oprezniji?

Kolinda Grabar-Kitarović: Ne, ovo mi nikada nitko nije rekao. Ponekad možete čitati kritike u medijima, ali mislim svi u EU imaju odnose s Rusijom, neki više, a netko manje. I iako u EU imamo zajedničku vanjsku i obrambenu politiku, vanjska politika u osnovi ostaje u nadležnosti nacionalnih država koje brane nacionalne interese.

Ne mogu reći da se u potpunosti slažem s ruskim partnerima. Ali barem vodimo iskrenu i otvorenu raspravu o onim pitanjima u kojima još nema dogovora. I pokušamo, gdje je moguće, pronaći zajednički jezik.

Možda vašu ulogu određuje činjenica da vaše ovlasti kao hrvatske predsjednice u vanjskoj politici nisu neograničene?

Kolinda Grabar-Kitarović: Da, ograničene su, a prema ustavu ih dijelim s vladom. Ali mislim da je u svakom slučaju dobro raspravljati o takvim pitanjima unutar zemlje, parlamentu i vladi i odrediti što želimo, uključujući i vanjsku politiku.
Mnogi ističu da se premijer i ja držimo različitih političkih linija, ali rekla bih da je razlika u temperamentu, a možda i stavu, što također određuje i stav prema drugim zemljama.

Spomenuli ste nekoliko puta članstvo u NATO-u i kako se osjećaš o mogućoj daljnjoj ekspanziji?

Kolinda Grabar-Kitarović: Podupiremo širenje NATO-a.

I u vašoj regiji?

Kolinda Grabar-Kitarović: Da, naravno. Svaka zemlja treba odlučiti za sebe i nećemo reći niti jednom od naših susjeda: “Morate se pridružiti NATO-u”. Poštujem volju i onih koji su to odbijali. No, za one zemlje koje se žele priključiti NATO-u, učinit ćemo sve što je moguće da im damo političku podršku i pomognemo da ispune kriterije potrebne za pristup.

U tom smislu želim prenijeti Rusima: širenje NATO-a ni na koji način nije usmjeren protiv Rusije, jer mi Rusiju ne gledamo kao neprijatelja.
Za mene je euroatlantska integracija svih zemalja jugoistočne Europe preduvjet za mir, stabilnost i prosperitet naše regije. Imali bi mjesto gdje možemo sjesti za isti stol i razgovarati jedni s drugima prije nego što se problemi pretvore u međusobnu agresiju.

Posljednje pitanje. U Rusiji  ste sada vrlo popularni. Samo u pretraživačkoj mreži “Yandex” je sredinom srpnja bilo više od milijun upita o vama. Prema izračunima hrvatskog analitičkog centra Mediatoolkit, medijima su nakon posljednje utakmice vaše ime spomenuli 25% više nego bilo kojeg igrača na terenu. Mislite li da vaša osobna popularnost može poslužiti kao alat hrvatskog “soft powera”?

Kolinda Grabar-Kitarović: Prije svega, sve to mi laska, pa želim pozdraviti i zahvaliti svima u Rusiji. Hvala vam na podršci!

Naravno, ne bih trebala koristiti ovu popularnost, nego promicati Hrvatsku. Mi smo mlada demokracija koja s optimizmom želi gledati u budućnost, osmjehivati se gostima, ne bojati se fizičkog kontakta. Vidjeli ste kako sam zagrlila ljude. Mislim da je u kontaktima ljudi to vrlo važno,… da pokažemo da ne postoje prepreke između nas, da nema granica koje određuju odakle smo došli.

Ja dolazim iz siromašnog kraja Hrvatske. Teško je vjerovati da predsjednica može doći iz takvog nepovoljnog okruženja gdje su navikli samo naporno i naporno raditi. Ali jako sam ponosan na ovu regiju, jako sam ponosan na to odakle sam i beskrajno sam ponosan na moje roditelje koji su jedva mogli završiti osnovnu školu, jer su morali raditi. Ali u svom životu su učinili sve što je bilo moguće, financijski i psihološki, kako bih uspjela dobiti šansu. Voljela bih da sve to postane popularno: ljudski dodir, emocije, podrška zajednici.

Željela bih u Hrvatskoj pružiti potporu ambicioznim mladićima i djevojkama, mladima općenito. Nadam se da će vjerovati da će njihovu budućnost moći ostvariti u europskoj Hrvatskoj. U ovome svijetu, iscrpljenom problemima i ratovima, možemo razgovarati jedni s drugima i boriti se protiv ekstremizma. No, za to nam trebaju obrazovanje, razumijevanje i, iznad svega, međusobno poštovanje. Čak i ako ste s nekim ne slažete, potrebno je pokušati pronaći zajedničke točke koje i Rusiju i Hrvatsku vode prema boljoj budućnosti.

Tako je govorila Kolinda Grabar- Kitarović za ruski list Kommersant, koji je transkript intervjua na svojoj internetskoj stranici objavio 30. srpnja 2018.

Kommersant

najnoviji najstariji najviše ocjenjeniji
Obavijest
Laki Topalović
Gost
Laki Topalović

Ma da super. Bit ćemo prijatelji, ali mi podupiremo širenje NATO pakta možda i na Kalinjingrad,- čisto onako, kad je već tu.

Busola
Gost
Busola

Dvoličnost laki koja obilježava današnji narod Hrvatske u većini. Toliko laži i sucokreta , bude ti muka ako se na to obazireš.

Zato glavu gore i biti svoj , a na sva ta lažna udvaranja i laži ne vrijedi obazirati pozornost jer narod od toga nema nikakve koristi .

Pitanje je da li narod se želi mjenjati , kada gledam sva ta nacionalistička prepucavanje mislim da ne želi , a onda u isto vrijeme slegne ramenima prijatelj na željeznicama i kaže eh da su vremena iz filma Ubojstva u Orient Expressu ili bivše države (željeznice…) ,samo ta vremena se mogu vratiti radom , zajedničkim otvaranjem i novim vlakovima …

Narod više voli tragediju, pljačku (uštipne se za sebe nešto…) , nego rad i red.

Ps. realno nije vrijedno čitanja , jer nažalost njezina riječ jako malo vrijedi… opet Rusi imaju interes od Hrvatske i Agrokora pa djele epitete , čak i za vrlo čudno ponašanje za finala… Ima ona snimka kada je uporno htjela valjda malo pripita stati uz Putina koji je došao u našu slačionicu da se slika, vidjelo se na Putinu da mu je već muka od nje… Kasnije su u raznim karikaturama posebno u Rusiji novinari prenijeli… npr. sastanak Putin – Trumph i dolazi Putin Trumphu sav izljubljen, pita ga Trumph : Kolinda? kaže Putin : a tko drugi ! 🙂

Marko
Gost
Marko

Busola kažeš da je Putinu već muka od Hrvatske predsjednice kada je Kolinda prošle godine došla u posjetu Ruskoj Federaciji primio ju je Putin u Soči gdje inače prima bitne državnike pa ju je primio premijer Medvedev pa ministar vanjskih poslova Sergej Lavrov i patrijarh Ruske pravoslavne crkve Kiril ! Kada je ijednog npr. Srpskog dužnosnika primio cjelokupni državni vrh od presjdnika, premijera i ministara vanjskih poslova Ruske Federacije odjednom plus patrijarh Ruske pravoslavne crkve , nikada a ni tada
Možeš ti izmišljati i pisati o dvoličnosti Hrvata koliko hoćeš , ali je činjenica da Rusi i njihov državni vrh 100 puta više vole i cjene Hrvate nego recimo Srbe pa ti moš pisati što hoćeš

Kažun
Gost
Kažun

Kommersant :Da li je RH slala oružje teroristima u Siriji?
KGK: Koliko ja znam- nije,a bome nisam to ni vidila.Raspitati ću se kod Lozančića i Mamića!Možda je stvar usro
Milanović.

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov

Prijecijednica je vrhovni komadant oruzanih snaga RH , znade li gospodja gdje joj je vojska ?
Koliko ja znam na granicama Rusije ,odnosno na granicama Ruske eksklave Kalinjigradske oblasti , tocnije u Poljskoj i Litvi .
Mozda nesto vise o tome zna moj stari drug Son of Alerik 🙂

Simo
Gost
Simo

Nije to njeno neznanje već novinara koji je vodio razgovor i koji možda i nije htio postavljati previše teška pitanja.Što opet otvara pitanje čiji je to list i kome je naklonjen.Možda prozapadnoj liberalnoj političkoj opciji.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović

Nije Kommersant je provladin, ne uvijek baš u svemu, da ne ispadne Službeni list ….Ali im je ovo , vidim, poslužilo kao “Još jedna EU zemlja nije za rat protiv Rusije, ” kao npr, Engleska……

Simo
Gost
Simo

Možda je najbolje ukucati komersant u pretraživač pa vidjeti kakve su vijesti i tekstove objavljivali a da se spominju na našim jezicima.Ono što su naši mediji prenosili vezano za Srbiju a da je izvor bio komersant,obično je dolazilo od medija tipa ringierovog blica ili dojče vele.Sa naglaskom ruski.I nikad nije bilo u saglasju sa zvaničnim ruskim stavovima.
Prema vikipediji je vodeća liberalna biznis dnevna novina u Rusiji.

zlajkovski
Gost
zlajkovski

HV više nije u Litvi.Dečki su se vratili doma.Iskreno,nemam pojma zašto bi to trebalo tebe interesirati gdje se nalazi HV,da se nisi možda zabrinuo za dečke i cure?

Piretis
Gost
Piretis

@Žukov- Budimo realni ali ti koji su negdje uz Rusku granicu su u stvari plaćenici. Njima vojska niti je dužnost niti čast, ona im je osiguranje egzistencije. Ono što mene nervira što su tamo gdje već jesu pod mojom zastavom pa ispadne da štite moje interese.

Mikojan
Gost
Mikojan

@Piretis, budimo realni i ovi koji se danas nazivaju dragovoljcima i braniteljima su također bili plačenici

Piretis
Gost
Piretis

@Mikojan- Pa ne bih baš rekao. Da, dobijala se nekakva plaćica bilo od poduzeća ili od HVa ali to nikako ne bih nazvao plaćom. Pa na kraju krajeva morali smo i mi od nečega kupiti cigarete ili nešto drugo u dućanu. Ne sjećam se da se nešto od tog novca moglo uštedjeti. U odnosu na ono što sam mogao sam zaraditi vojnička plaća bila je doslovno džeparac. Još nisam od nikoga čuo da je otišao u dragovoljce zbog plaće.

Mikojan
Gost
Mikojan

@Piretis, a zar misliš da je radnička plaća bila veća?? Nije, bila je isto mala a koliko pamtim na front se slalo cigareta, hrane i svega ostaloga toliko da su neki rat završili kao poduzetnici, obogatili se na radničkim pošiljkama. Plačenik je svatko tko za svoj rad dobiva plaću, on sluša poslodavca ili odlazi, istina, mnogi su otišli u Njemačku i tamo se prijavili kao ratne izbjeglice.

Piretis
Gost
Piretis

@Mikojan- Ženin je bratić ostavio posao i obitelj u Australiji, cijeli rat proveo na slavonskom bojištu, i odmah se poslije rata vratio u Australiju. Sigurno je došao radi vojničke plaće? Takvih i sličnih znam dosta. Isto kao i one iz “Munchenske bojne”.
Nije baš jasno što znači “sluša poslodavca ili odlazi”? Oni koji “odu” iz vojske su dezerteri pod jedan a pod dva nečasni ljudi.

Mikojan
Gost
Mikojan

@Piretis, jedano od tisuću ili kako su ih srbi imalli, vikend ratnici. Nije došao za plaću već je trošio svoj novac, ok, i što je napravio, je li spasio Vukovar, nije, Osijek? Njega je spasio Glavaš a ne neki australac. Znam i ja dosta stranaca koi su nešto mutili ovuda ali su brzo nestali kada su vidli da tu nema “posla” za njih.

mmm
Gost
mmm

Pa u cemu je problem sta je Hrvatska vojska u litvi ili poljskoj na poziv litve ili poljske.koji ste bi jadni licemjeri isprani ruskom propagandom,nakazi li se ruska vojska u srbiji na franicama NATO pakta.jesre li vidjrli da netko kmeci radi toga,jedino vi rusofili cim jedan vojnik krene prema istoku pa makar isao I u vukovar odmah uzbuna,napada se rusija,priblizava se granici ,evo drzi ruke u dzepu sigurno nesto sprema protiv jadnih rusa

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov

Ovako je Tito razgovarao sa Rusima .

Tito 1948. odbija Rezoluciju Informbiroa.U SSSR-u i drugim zemljama “narodne demokracije” pocinju gromoglasna sudjenja “Titovim spijunima”, a za Tita se govori da je fasista, izdajnik, lakej imperijalizma, prodana dusa, Juda.
I onda Prve Olimpijske igre na kojima nastupa SSSR i drugog dana takmicenja utakmica Jugoslavije i SSSR, tada dvije neprijateljske drzave koje se gledaju preko nisana.

U plavim dresovima Beara, Stankovic, Crnkovic, Cajkovski, Horvat, Boskov, Ognjanov, Mitic, Vukas, Bobek i Zebec.
U prvom poluvremenu vec je 3-0: Mitic, Ognjanov, Zebec.

Prenos utakmice na radiju, s glasom Radivoja Markovica, obelezio je i jednu od kljucnih scena u filmu “Otac na sluzbenom putu” Emira Kusturice, a u Rusiji je 1990. o toj utakmici snimljen igrani film “Gol u kremaljska vrata” Pavla Ljubimova.

Eto tek toliko da se ne zaboravi , Tito je rekao 1948 . nuklearnim silama Americi i Rusiji NJET , dok plavusa 2018 ne zna tko joj kisobran nosi.

Jole
Gost
Jole

Presmiješan si .Kome je to on rekao njet ? Razišao se sa Staljinom,a to je mogao jer je imao Zapad iza sebe.Svijet je bio višepolaran i ideološki podijeljen pa se moglo igrati na dvije karte.Nisu SFRJ digle radne akcije kopanja kanala i nasipa,nego pomoć sa Zapada i jeftini krediti.Da toga nije bilo čupali bi i jeli travu.Davali su i bili izdašni jer im je odgovarala tampon zona prema Staljinu i Varšavskom Paktu.Nakon propasti SSSR-a nestaje multipolaran svijet i stvara se NWO sa unipolarnom silom SAD koja diktira političke i gospodarske uvjete razvoja .Sve države iz bivšeg varšavskog Pakta su uvučene u tranziciju i bile su prisiljene na brzu privatizaciju.Još puno prije toga su školovali i pripremali ljude iznutra sistema za taj posao.Što misliš da bi u takvom unipolarnom svijetu nekakav Tito mogao opstati ? Uveli bi nam sankcije
zavrnuli pipu i narod bi ga sam srušio.Jedeno je pričati bajke, drugo razgovarati argumentima.

Sarajevo
Gost
Sarajevo

@Jole:

Definiraj pojam bajka,
nakon toga usporedi sa onim sto se zaista zbilo i zbivalo.
Vrlo jednostavno ces doci do toga da zapravo ti zboris o tome sto bi moglo biti, suprotno od onog sto ti se zbori, tj. sto je zasita bilo.

Sjecam se nekad davno postojala je neka emisija “Šta bi bilo, kad bi bilo” – skraceno: ŠBBKBB…

SFRJ je bila fenomenalna drzava u usporedbi sa svim vidjenim i zapamcenim,
te bilo kakva duza rasprava i izmisljanje tople vode nije potrebno.

Jole
Gost
Jole

Bajka je kad se stvara teza bez argumenata.Nisi ništa rekao,nego samo potvrdio to što sam napisao.Ti si kao prateći volal istomišljenika,a nemaš ništa za reći.Bolje da si nisi niti javio.

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

@Bajka,bajka,
sto servira Alerika majka?

Ukrajinska konobarska pj.

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov

Jugoslavija je bila spejs satl u odnosu na ovo sto imamo od 1990 g do danas , ja sam zivuci svjedok vremena , a sjecanja nikada necu poloziti na oltar domovine kao sto je to vecina bivsih gradjana SFRJ uradila , jer to je licemjerno i pokvareno prvenstveno prema samom sebi , lako je lagati druge no nemoguce je lagati sebe , a upravo to pokusavaju vec 28 godina ex gradjani SFRJ .

Oni koji su zivjeli u Jugoslaviji mogu usporediti onda i danas , razlike su u svjetlosnim godinama,danas su sve prave i istinske ljudske vrijednosti okrenute naglavacke .

Kao sto Nietzche u Antikristu zakljucuje “Narod koji jos vjeruje u sebe , ima jos i svoga Boga.Narod propada od onog trenutka kad osjeca da gubi vjeru u buducnost i nadu u slobodu .”
Upravo je to jedini i neupitni kontinuitet novonastalih nacionalnih paradrzava na prostoru EX Jugoslavije , bez vjere u buducnost i nade u slobodu sa cvrstim stiskom crkvene bolesne ideologije oko vrata .

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Da parafraziram TBF, kad ateista i komunista citira Krista, onda nek se spasi tko može. Kao pravi drug, starješina i komunista, dopustit ćeš da ima puno ljudi koji ne dijele tvoje mišljenje o Jugoslaviji iz jednostavnog razloga – nisu dijelili i tvoj standard. Nisu bili u tvojoj klasi u besklasnom društvu (ovo besklasno znači da nisu ni klasje znali uzgojiti).
Dakle, iako se voliš pozivati na Gurđijeva, olako dopuštaš da na mjesto kočijaša sjeda emotivni centar. A tako se ne dolazi do istine.

Rokokoko
Gost
Rokokoko

Zukov,ti koristis ekavicu. “prenos”, “obelezio” .Konacno si poceo pisati svojim jezikom,Nemoj se vise muciti sa ijekavicom i tebi stranim jezikom

Anarho
Editor
Anarho
Mikojan
Gost
Mikojan

A ti si Rokokoko bedak, kad sam u Slavoniji mislim da sam u Srbiji, ljudi govore kako govore ako ih razumjem ja sretan, pa da je klingonski, svejedno.

bbbb
Gost
bbbb

Žuki, bez obzira na sve razlike ali Tito i Kolindica imaju istog tvorca.

Tadmur Palmirović
Gost
Tadmur Palmirović

Ovo me podsjeti na neke medije u Srbiji kada im A.Vučić dođe na sijelo.Naručena pitanja..?! Iskreno ,očekivao sam da će ovi sa Kommersanta biti malo oštriji jer materijala baš ima.

Brainstorm
Gost
Brainstorm

salisbury – ukrajinski “false flag”

davor
Gost
davor

Naša predsjednica ima neke humanističke stavove (pitanje dal su njeni u potpunosti) i vjerujem da je odrasla u neuglednom okruženju i vjerujem joj da voli sportove, ali što se tiče ključnih pitanja samo papagajski ponavlja direktive iz američke i londonske radionice (širenje NATO nije protiv Rusije, potreba je diversifikacija izvora plina, nećemo nikoga siliti u NATO, “na neviđeno” Salisbury je diplomatski skandal i reciprocitet, Agrokor bla bla). Da ima ili iskazuje svoje vlastite geopolitičke stavove o ključnim pitanjima ne vjerujem da bi ikad napredovala u smjeru NATO ili predsjedništva, barem iz redova stranke iz koje je iznjedrila. Neznam ali meni se ta odlikaška i politički korektna politika nikad nije dopadala. Stvara se jedan mentalni vakuum jer Bog nije stvarao ljude da bi bili svi uniformirani u mišljenju kao što su to začudo i slučajno toliki EU dužnosnici, kao da ih svako jutro kuha kajganu i postrojava neki američki think-tank.

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov

Oh da , kako da i ne , sve nam to govori predvodnica inicijative Jadransko-balticko-crnomorske Uspravnice , tzv medjumorje ,pa uloga u ratu u siriji , pa uloga njenog kabineta u pokusaju preslikavanja oluje na ukrajinu u rijesavanju reintegracije donbasa i luganske republike , pa uvodjenje sankcija Rusiji na prvi mig gospodara iz wasingtona i brisela , pa plinske igre oko izgradnje lng terminala na krku , itd itd …..

Toliko licemjerja i gadosti rijetko se vidja ,odnosno procita na jednom mjestu .Uostalom tko je njen gospodar , odnosno cija je lutka na koncu odgovorila je sama izmedju ostalog i ovdje , citiram…..” Bila sam ljubomorna na svog muža, jer je mogao gledati našu igru ​​s Argentinom, a ja nisam. Zatim, kad smo ušli u igru, promatrala sam sve utakmice osim polufinala, kad sam morala ići na NATO summit” .

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Ne postoji njena uloga u ratu u Siriji. tek je postala predsjednica, a cijeli posao oko oružja za Jordan (pa dalje) je odradila tadašnja ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić. Nije ona pokušavala preslikati mirnu reintegraciju Podunavlja na Ukrajinu, nego Plenković. Dakle, Žukov u ništa (gledam Alku:))

žrec
Gost
žrec

Alerik, Žukov i Busola redovito u ništa te skupa ukupno imaju 0 bodova.

Jole
Gost
Jole

Drugovi još cmizdre za propalom državom.

Mikojan
Gost
Mikojan

Jole, ova država je izmislila ministarstvo da bi smjestila svog hadezejca koji rasprodaje državnu imovinu, znaš koje države? one koju su drugovi izgradili a ne Briselska gospoda i umišljeni novokomponovani političari koji su ljude doslovno otjerali, kome se ne sviđa-doviđenja.
I onda bez srama napišeš da drugovi cmizdre za propalom državom, cvile za otetom imovinom, največom nacijonalizacijom ikad viđenom na ovim prostorima, tebi to nije jasno izgleda.

otpisani
Gost
otpisani

Mikojan
Mali ispravak – Najvećom DENACIONALIZACIJOM ikad viđenom na ovim prostorima. (sve oteto radnom narodu koji je bio legitimni vlasnik nad sredstvima za rad i proizvodnju) … a Jole trola, ili ne razumije niti da je živ.

Mikojan
Gost
Mikojan

@otpisani, NE, nešto si preskočio, istina je da ta NACIONALIZACIJA nije počela kad se juga raspala već prije, čak sam mišljenja da je to i jedan vrlo bitan a možda i jedini razlog raspada bivše države i dolazak starih lopova na vlast jer su dobro znali što koja Republika posjeduje. Dakle, da pojednostavim, ono što su radni ljudi stvorili. izgradili, ono što je bilo njihovo a država im za to nije dala ni jedan Dinar to je preko noći postalo DRŽAVNO a onaj tko vodi državu će raspolagati tj. već 30 godina raspolaže tim prisvojenim vrijednostima i rasprodaje ih.

otpisani
Gost
otpisani

Mikojan
Kada narodu nešto uzmeš, pa onda to padne (bilo uz naknadu od jedne kune ili nešto više) u ruke pojedinih bogataša i probisvijeta onda je to DENACIONALIZACIJA (razvlašćenje naroda)
Kada od pojedinaca, bogataša uzmeš i daš narodu na raspolaganje, onda je NACIONALIZACIJA (prijelaz u vlasništvo naroda)

Mikojan
Gost
Mikojan

@Otpisani, daj da završimo trakavicu, stalno preskačeš nešto, preskačeš otimačinu zvanu nacionalizacija i odmah skačeš na denacionalizaciju za jedan Dinar, Marku, Kunu. Da bi nešto bilo denacionalizirano mora biti nacionalizirano a to OOURi, SOURi i ostale radne organizacije nisu bile, one su bile društvene, radničke a ne državne, da bi ih država mogla prodati prvo ih mora oteti, dakle nacionalizirati-podržaviti a onda znamo kako dalje ide. Možda sam u krivu ali ja sam to tako doživio, preživio, sretan da nisam previše minulog rada i solidarnih subota bacio u vjetar a ni kasnije izgubio glavu u nepotrebnom ratu za nacionalizirana bogatstva. Elita pri kopanji se dobro obogatila a divlje svinje još bauljaju po šumama i ratuju sa nacionalnim neprijateljima koje su im elite dale. Fantastično!

Bruno
Gost
Bruno

Istina je i to. Ima ovdje dosta takvih izgubljenih u vremenu i prostoru.

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

Vespa?

otpisani
Gost
otpisani

Umpah Pah
… možda, Jawa 350 ?

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

@otpisani: Sa 2 auspuha!

Siniša
Gost
Siniša

MZ
ETZ 250
Nije bio los!

otpisani
Gost
otpisani

Umpah Pah
Ha! Vespa sa jednim (maksi) auspuhom!

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

@otpisani:
Vespa Auspuhic?

otpisani
Gost
otpisani

Umpah Pah
Ah, sjećaš se Vespe kad je bila novija, imala je auspuh kao avion ?

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović

A Kolinda u NATO paktu gdje je sve dogovoreno i organizirano, veliš ” nije znala”. Pa nemojmo se zjbvt.

zlajkovski
Gost
zlajkovski

Malo si previše kivan na predsjednicu HR,neznam možda te previše ljulja nostalgija za jugom.Ili si samo ljut zbog današnje obljetnice,jer su tvoji onako pobjegli na današnji dan.

cicos
Gost
cicos

“Uf, Sunce ti ‘ebem zarko, kad se sad nisam slogirao”

Simo
Gost
Simo

Bilo bi lijepo vidjeti da neki hrvatski list uradi intervju sa nekim od ruskih funkcionera.Ili čak bjeloruskih.
Pa da uporedimo slobodu štampe i kvalitet pitanja.Možda već i postoji neki u skorije vrijeme urađen?

davor
Gost
davor

I stalno se sa usta balkanskih političara čuju EU beskičmeni ulizivački geografski paradoxi tipa želimo europsku Hrvatsku ili želimo Srbiju u Europi, želimo da je Bosna i Hercegovina dio Europe, kao da su te države u Južnoj Americi ili Istočnoj Africi pa bi se sada kao i migranti katapultirale u Europu. E moj narode..

davor
Gost
davor

Meni je osobno Salisbury “EU prihvaćena” priča “o solidarnosti” jedna mentalna tragedija, jedan duhovni procjep i pokazatelj da je Europska Unija inteligencijski pala ispod razina najdebilnijih komunističkih jednopartijskih umova prošlog stoljeća, a dojam je još i gori s obzirom na dostupnost informacija i informatičko okruženje. Takve neprovjerene direktive o “diplomatskoj solidarnosti” nisu izdavali ni najzatucaniji diktatori u zadnjih dvjesto godina.

Weteran
Gost
Weteran

Meni je gospođa Kolinda baš simpa !
Slab sam na to godište 🙂
Odajem joj priznanje na trud i zalaganje. Od nje se i ne očekuju neki spektakularni rezultati. A malo šta je u njenoj moći?!
Ja sam jako zadovoljan sa drugaricom Kolindom 🙂

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill

aj k’ragu 😉

al sta je, je….ispunila je obecanje da ce HR bit bolja of SUI (svicarci su ispali 1/8 final, HR ‘ispala’ u finalu) 😉

ovi interview je odradila prijateljski kako treba,
al nemojmo se varat, njene osobne ‘domace’ objave jasno pokazuju da joj je jezik cesto brzi od mozga,a kao javna osoba (predsjednica je) iritira i vridja intelekt svojih gradjana koje kao ujedinjuje.

Rijecanin
Gost
Rijecanin

Kraljica Balkana. 🙂

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović

Majke mi, ima problem s čitanjem, znaš ono kad kad pročitaš unaprijed, ja mislio da si napisao Kraljica trotoara . Reko’,… kakve veze ima Mile Kitić s Kolindom

Ivan
Gost
Ivan

Kakva god bila, jos nije pustila u prodaju organe svojih gradjana, za razliku od naseg predsednika. Niti je pocela deliti tudje kuce za naseljavanje “migranata”.

Lala
Gost
Lala

Poslali vojsku na Ruske granice. To bi im prvo postavo pitanje, šta traže tamo.

Dan Dare
Gost
Dan Dare

Tipičan NATO-puppet. Mene nikada nije prevarila, a neće ni Cara.

Simo
Gost
Simo

Nemoj tako.Ako nato ima neko lijepo lice onda je to Kolinda.

Riddick
Gost
Riddick

Da Simo u pravu si , da vidis Dare ovu nasu Jelenu Milić horor uživo čak i kad se našminka , a Kolindica je ko šećer, samo još da je upoznamo sa Vojvodom , već je bacio oko na nju 🙂
comment image

Dan Dare
Gost
Dan Dare

Ova je više za Macrona. ?

Tadmur Palmirović
Gost
Tadmur Palmirović

Ne Dare,ne.Zamisli nju i pijanog Junkera u klinču!?

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

Juncker:
Prestar sam za dvije blizanke!
(vidi duplo)

Dan Dare
Gost
Dan Dare

Tadmure, u pravu si. “Alcoholic in Chief” bio bi dobar par za ovu… damu. 🙂

wetzer maja
Gost
wetzer maja

junckeru se vise ne dize – sam je priznao….

Tadmur Palmirović
Gost
Tadmur Palmirović

Zašto nas prepadaš Riddick???

Riddick
Gost
Riddick

HAHA, to je jedna od lepših slika , nisam hteo da okačim neku baš ružnu sliku kada iskrivi facu ili kad se kezi da ne kažu da sam namerno odabrao lošu sliku.
Ajde klikni na ovu sliku ako smeš
comment image
Kolinda je puno diskretnija i perfidnija
comment image

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

@Riddick:
Nije lijepa
al je zato ruzna.
Njena djeca sa Vucicem?

Riddick
Gost
Riddick

A šta misliš Vojvoda Šešelj i Kolinda , a …

Tadmur Palmirović
Gost
Tadmur Palmirović

Riddick= sadista??

Riddick
Gost
Riddick

Tako izgleda bez šminke ,istina je ružna .
Slično izgledaju njene koleginice Sonja Biserko i Nataša Kandić , Bog niti ih je obdario lepotom ni intelektom izgleda…

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

Kadrovska “Muppet show” politika americkih ambasada?

tuf
Gost
tuf

Nikada ne zaboravimo da je ona primarno potrčko Trilateralne komisije. Ako oni kažu da svi skočimo u provaliju, KGK će se zalagati da tako i bude. Nema tu stvarne ljubavi prema državi niti građanima.
Samo privatni interesi korumpiranih, hladnokrvnih oportunista.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

tuf
Kolinda nije ničiji potrčko, to si dosad moga i sam vidjeti. Ne znam kako je promaklo svima vama Pernarovim fanovima kako je Kolinda pozvala Ivana Pernara na razgovor nakon što je postao saborski zastupnik. I što se nakon toga dogodilo?
Pernar ni riječi nikad o razgovoru nije rekao!
Niti je ikad spomenuo Kolindu i Trilateralu. Kako to?

Mikojan
Gost
Mikojan

Bilo je na izlasku ona narodna, žvače dupe gaće !!
Gdi će progovoriti, lud je ali tolko glup nije !

Mucke
Gost
Mucke

!990. se poredili sa Svicarskom i Njemackom,2000. sa Ceskom i Poljskom AD2018 premijer nas usporedjuje sa Afrikom.Nakon ovoga gornji komentar SOA (onaj sa brojkama) je samo zestoka sprdacina sa samim sobom i svojim istomisljenicima

Bruno
Gost
Bruno

Bio sam u Rusiji i mogu reći da je KGK ostavila duboki dojam na Ruse. Isto sam doživio i u Njemačkoj gdje su me mnogi ispitivali o hrvatskoj predsjednici nakon Svjetskog prvenstva. Žena koja govori 7 stranih jezika, uz karijeru ima i dvoje djece šta je rijetkost danas. Za usporedbu, Angela Merkel i brojni njemački političari uopće nemaju djecu… Rekao bih da je KGK jedini hrvatski političar koji vrlo dobro zna šta radi. Nema za nju brige. Oduševila je i jednog Putina. Vidio sam kako je ruski alfa mužjak mjerka. A Putin ima daleko mlađu od nje.

Siniša
Gost
Kolega 105
Gost
Kolega 105

Blazeno je njeno carstvo nebesko, ni brige, ni pameti.

Jole
Gost
Jole

Mene na ovoj temi iritira što neki tipovi iza tipkovnice pričaju o Kolindi kao glupači i plavuši.Žena govori 7 jezika,završila zadnji razred srednje školu u bivšoj državi u SAD,na temelju razmjene najboljih učenika( njih 24 iz cijele ex. SFRJ ).Ima vas nekoliko koji to stalno ponavljaju pa vas molim da kažete ako ste vi bili tako uspješni da se ovdje javno pohvalite .Možemo govoriti da li je Kolinda poštena,
kakve su joj namjere i tko stoji iza nje,Zna se da je bila clan Trilaterale,što je veliki minus iako niti tamo ne biraju glupane.Kako to da niste pljuvali po Josipoviću iza kojeg je stajao Soroš i koji je javno blatio RH vani.Meni je jasno zašto ti koji uporno hračkaju po KGK,nisu to radili po Josipoviću,koji iza sebe ima ogromnu aferu sa ZAMP-om.Ako ćemo samo po inteligenciji KGK vas po intelektu debelo šije.
Vrijeme će pokazati tko je KGK.Viktor Orban je bio sorošev stipendist koji ga je školovao jer je bio pametan i nadaren,sa namjerom da odrađuje polove njegovoj lihvarskoj kliki.Dogodilo se upravo suprotno,Orban se okrenuo protiv Soroša jer nije htio biti njegov plačenik kontra interesa vlastite države i naroda.Vrijeme će pokazati tko je KGK i da li će ostati I dalje dopisni clan Trilaterale ili će se pokazati vise samostalna i korisna za državu.Inače KGK je jako dobro stajala u MVP.Elokventna i obrazovana što nerviralo Sanadera jer mu je radila sjenu.Toliko da ju je poslao u SAD da bude što dalje od njega.Nakon isteka mandata i dolaska Jadranke Kosor ne čelo Vlade,tri je mjeseca čekala da ju se razduži .Sujetna Kosorica,koja joj nije niti do koljena,potpuno ju je ignorirala.Zato je KGK potegnula kontakte i veze koje ima te se kandidirala za posao u NATO.Žalosno,ali bila je ostavljena od vlastite stranke i države jer je nekima smetalo što je bila sposobnija od njih.Svidjelo mi se kad je ušla u verbalni konflikt sa Angelom Merkel u vezi migranata,što se Plenković ne bi usudio.
Bilo je loših i nespretnih potez,svakako.No rekoh,vrijeme će pokazati.

Bruno
Gost
Bruno

Istina.

Zvrk
Gost
Zvrk

Ne mora ti to značiti ništa. Ne tako davno imadosmo ljude akademskog zvanja koji su bili perjanice u ratnom huškanju i totalno nesuvislim izjavama.

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov

“Drzave” nastale raspadom Jugoslavije sto se tice normalnih gradjana ne sluze nicemu niti teze cemu , tim drzavama upravljaju vojne hunte i ratni profiteri , 10 % nacionalistickih klosara drzi za taoce 20 milijuna Jugoslavena ,90 % ljudi zivi u bijedi i ispod svakog dostojanstva ljudskog bica , postoji samo jedan izlaz a to je bijeg i to na isti nacin kao sto kurve bjeze iz zapaljenog kupleraja.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Ovdje ne živiš, ne znaš, a olako sudiš i prosipaš bezvezarije izdaleka. Danas je kudikamo veći standard nego li je ikad bio u toj crknutoj tvorevini. Štednja građana je dosegla 30 milijarda eura. Živi se bolje. I u miru, bez straha od špijuna, udbaša i što smiješ reći.

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov

Nevjerojatno sa kojim zarom i energijom branis tekovine nacionalistickih revolucija 90 tih , pljacku , palez , etnicka ciscenja , pretvorbu i privatizaciju ……U ovoj prici nismo bitni ti ili ja , u ovoj prici je bitna ISTINA .
Pises da je standard danas kudikamo veci a 90 % ljudi je napravilo kuce i kupilo stanove u doba kako je ti nazivas “crknute ” Jugoslavije , da to tada nisu uradili danas bi bili svi od reda klosari , ovako kad plate rezije i kupe lijekove , ostane im za puko prezivljavanje , ljudi nakon 40 godina radnog staza imaju 2100 kuna penzije i ti meni pises o standardu i stednji , spominjes 30 milijardi eura stednje pa to je stednja ratnih profitera i lopova iz pretvorbe i privatizacije , koga ti hebes?

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Ako je ono tvoje iz 45. bilo revolucija, onda bi ovo bilo kontrarevolucija. Međutim, 45. nije bila revolucija, nego kontrarevolucija pa si u pravu da se 90. dogodila revolucija.
Ovako drug kontrarevolucionar: Hrvatska je 2011 imala ukupno 2 246 910 stanova (ukupno kvadrata 168 651 195), od toga je u kontrarevolucionarno doba od 45. do 90. izgrađeno 1 291 249 stanova. Od 1990. do 2011. je izgrađeno 442 451 stan-
Ako se sjetiš da je rat trajao 5 godina pa se jedva nešto gradilo (kontrarevolucionari su rušili dalekometnim topništvom), onda ćeš vidjeti da se ovih 442 451 stan izgradio za 15 godina. Koliko ih se izgradilo od 2011 do sad, ne znam (mogao bih naći podatke, ali trebalo bi puno truda).
Ako uzmeš u svoj kontrarevolucionarni obzir još i to da se brojno stanje stanovništva nije povećalo od 1990 do danas, onda bi mogao vidjeti da tvoj kontrarevolucionarni zanos nema utemeljenja u stvarnosti (kojoj ne svjedočiš).
Naravno da ni jednom rječju ne branim ništa od ‘tekovina’ (ne možete vi kontraši izići iz tog blesavog rječnika ni za sto godina) koje si naveo. Gospodarstvo Hrvatske je 1990. bilo ukupno u bankrotu. Zakon o pretvorbi i privatizaciji jest pljačka u kojoj su sudjelovali i radnici. Prodavali su svoje dionice svakom tko bi naletio. Mnoga poduzeća nisu vrijedila ništa. Mnoga jesu i ta su preuzeli udbaški jataci financirani novcem ukradenim iz Jugoslavije u razdoblju 80-90. Hrvatska nikad nije provela lustraciju, a što misliš zašto? Tko je odlučivao o zakonima?
Jedini čovjek koji je prijetio lustracijom je bio Tomislav Karamarko. Zato su ga i maknuli (ne samo zato, nego ponajprije zbog veza s Rusima).
Ako si propustio primijetiti, ovo je godina 2018. što znači da tvorevine koju spominješ nema već 28 godina. To je daleka prošlost. Danas imamo nove okolnosti i nove probleme. Dakako, i mnoštvo neliječenih jugonostalgičara na zalasku života.

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov

Ne zelim kontaminirati prostor odgovarajuci na tvoje besmislice ,ne pada mi na pamet tebi ili bilo
kome dokazivati ocitu cinjenicu , odnosno ISTINU da je SR Hrvatska bila velesila u odnosu na ovu opljackanu i prodanu RH.

Hrvatska u socijalizmu – 1. Većina je gospodarskog i financijskog potencijala višestruko povećana i zadržana u društvenom, nacionalnom vlasništvu.
2. Hrvatska je od pretežno agrarne postala industrijska ekonomija, koja je snažnim rastom svojeg BDP-a po stanovniku, značajno smanjila zaostajanje za vodećim zemljama tadašnje Europske zajednice, te istodobno
povećala prednosti pred svim ostalim jugoslavenskim republikama, osim Slovenije, kao i pred cjelokupnom istočnom i srednjom Europom, koja je bila umrežena pod SSSR-ov sigurnosni i gospodarski kišobran.
3. U većini godina iz tog soc-razdoblja, Hrvatska je bila zemlja visoke zaposlenosti, suženih
socijalnih razlika, visokih stopa rasta i širokih radnih prava

Hrvatska u kapitalizmu – 1.Visoko umrežavanje u gospodarski i financijski sustav Europske unije,
2. Nevjerojatno velik uspjeh stranih banaka i kompanija u jeftinom osvajanju najkvalitetnijih hrvatskih gospodarskih i financijskih potencijala, uz preuzimanje gotovo ukupne nacionalne
štednje i značajnog niza biser-nekretnina, i sve to u kombinaciji s utjerivanjem Hrvatske u enormno visok vanjski dug i u dugoročno »dužničko ropstvo«
3. Ulazak NATO-a u Hrvatsku u obliku ulaska Hrvatske u NATO, uz zaključivanje pregovora o priključivanju u Europsku uniju, unatoč najtežoj depresiji u novijoj hrvatskoj gospodarskoj povijesti
4.Nakon umjetno uspostavljenog precijenjenog tečaja hrvatske monete, u sklopu Stabilizacijskog programa iz listopada 1993., u Hrvatskoj je gotovo sve uvozno postalo jeftinije od domaćeg, pa je u tržišnoj igri u tim novim okolnostima uništen značajan dio industrije .
5.Napustivši svako planiranje razvoja kao socijalističku strategiju, Hrvatska u prijelazu na kapitalizam nije odredila ni minimum strateških kriterija u privatizaciji, pa je za samo deset godina ostala bez većinskog vlasništva i nad bankama, i nad telekomom, kao i nad medijskim tržištem i većinom trgovačkog potencijala .
6.Za razliku od socijalizma, koji je nakon golemih ratnih šteta u Drugom svjetskom ratu, od Hrvatske, u sklopu SFRJ, stvorio jednu od najdinamičnijih ekonomija u Europi, kapitalizam je nakon 1995. od Hrvatske stvorio zemlju koja se prezadužila i rasprodala te potonula u gotovo nerješivu depresiju .

.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Ništa ti ne brini, sve što si nabrojao o hrvatskim uspjesima u socijalizmu je djelo (političkih) Hrvata. Ako smo znali tad, znat ćemo (i znamo) i sad.

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov

Nije to djelo Hrvata vec gradjana citave SFR Jugoslavije , pogotovo istinskih i pravih antifasista koji su nakon drugog svjetskog rata i velicanstvene pobjede nad ustasama i cetnicima sjeli na tomos apn 4 i vozili ga do kraja zivota , eto to je razlika izmedju revolucije i kontrarevolucije , revolucionari su oslobodili i izgradili a kontrarevolucionari unistili i opljackali , zapamti jednom za svagda Jugoslaviju su stvarali najbolji sinovi i kceri a rusili i pljackali najgori .

EU dismr
Gost
EU dismr

@Žuki, plus k’o krofna .. ipak sam zbunjen, imao sam Tomos automatik, jel’ se on boduje .. 🙂

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov

Boduje se sve sto je zaradjeno znanjem i radom .

Direktor
Gost
Direktor

@Son of Alerik, nema šta, cijenim tvoj optimizam ali opreza mora biti. Ako sve nastavi ovako, za 10 godina nećemo znati napraviti ništa osim napisati poneku aplikaciju za Javu, Android itd. a od toga svi ne mogu živjeti. Bez proizvodnje nema stvaranja nove vrijednosti a tu utrku gubimo i nije problem u monatarnom tečaju već u odnosu politike prema industriji, poduzetništvu, obrtništvu pa i poljoprivredi. Nemoj se zavaravati da poticajima nešto dobivamo, osim vanjskog zaduženja jer država za poticaje nema, kao što nema za normalno servisiranje kredita koji su utrošeni u svašta i svakoga umjesto u proizvodnju.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Direktor
Slažem se. Zato sam gore i rekao kako, mislimo li uopće održati ovakvo stanje, moramo se mijenjati. Prihode od turizma svesti u razuman udio u BDP-u, ovako smo previše ovisni.

Mucke
Gost
Mucke

Sirenje optimizma na vrhuncu…a jesen stize.

Nil 1
Gost
Nil 1

Nema ona kičmu da kopira njemacku radnu placu na Hrvatskog radnika od Vukovara do Dubrovnika.. ej njemacku plaću obicni papir format a4 nije sposobna kopirat a da ne govorim gigante da otvara..

Klump
Gost
Klump

KO GRABI KITU I PUT IN čista perverzija.

Miki
Gost
Miki

Nije primetila da pada kiša, ako nije to znak ludosti onda neznam štoj je?

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

S posebnom pažnjom sam pročitao ovaj intervju s hrvatskom predsjednicom i zahvaljujem portalu na trudu oko prijevoda. Da, predsjednica je inteligentna žena i uspješna političarka. U Rusiji, tijekom prvenstva, ali i u susretu s Putinom u Sočiju je predstavljala hrvatske interese na najbolji način. To je vidijivo i u raspletu slučaja s Agrokorom, s Croduxovom plinofikacijom brodske rafinerije. Dakle, nije se radilo o protokolarnom susretu, nego onom koji je doveo do konkretnih rezultata. Nema sumnje da će Hrvatska razvijati svoje specifične odnose s Rusijom. Predsjednica je čak i LNG terminal priču ostavila otvorenom za sutrašnju trgovinu s ruskim proizvođačima, odnosno – ne isključuje ih.
Kolinda je prava osoba na pravom mjestu.
P.S. U prijevodu se na par mjesta omaklo pa Kolinda govori u muškom rodu. Bilo bi dobro to ispraviti, hvala.

Busola
Gost
Busola

Inteligentna nije (dokaz kreveljenje na svakom mjestu , ali ona je odraz “uspjeha ” Hrvatske danas…)

Uspješna političarka ako se gleda politički probitak je , ako se gledaju rezultati za narod katastrofa.

Kruha i igara…

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

Ima jugoslavenski osmijeh?

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Na tvoju žalost, a i mnogih profesionalnih trovača medijskog prostora, svemu unatoč – Hrvatska je danas vrlo stabilna zemlja. Ima nekakav gospodarski rast, fazu iseljavanja je nakon ulaska u EU morala proći, poput drugih novih članica. Plaće rastu, izvoz raste, devizni prihodi su stabilni. Pravo vrijeme za napraviti ozbiljne reforme jer za nekoliko godina, ne iskoristimo li vrijeme sad, situacija će se okrenuti protiv nas.
Jutros na kavi na rivi u jednom dalmatinskom mjestu, konobarica Ukrajinka. Uvozimo radnike.

Busola
Gost
Busola

Da strašno stabilna … cijela regija je nažalost silovano bure baruta.

Tipično za tzv. kapitalista demagogija i nacionalizam ih hrani , a lagati sebe im je cilj da lakše prežive ova teška vremena.

Nekada tu slušam komentare o Kini ili Rusiji propadaju, a onda isti ti pišu ovakve bajkice… Pozitivno što nam se desilo zadnje godine je Svjetsko prvenstvo u nogometu gdje se bar sportski donijelo veselja narodu , ostalo da smo tamo posrnuli bilo bi gadno. Niti plaće rastu za običnog čovjeka , niti izvoz (brodogradnja…) , devizni prihodi i tečaj su pozitivna strana turizma i sluganstva Zapadu (dok god smo odani imati ćemo taj tečaj koliko toliko stabilan…)

Reforme – bajkice… ne može provesti reforme ljudi koji su popljačkali sav ovaj narod na Balkanu.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Hrvatska je EU,a ne Regija. Regiji pridonosi u granicama svojih mogućnosti. Ne destabilizira je za početak. Brojke govore same za sebe. Ali što će tebi brojke kad ti nešto ‘misliš’?
Što se tiče brodogradnje, ona pokazuje kako se ne smije raditi – novcem poreznih obveznika sanirati dugove koje je napravio privatni vlasnik (a ti većinski vlasnici su radnici sami). Izvoz raste, uvoz raste, ali se smanjuje uvoz hrane što je dobro. A bit će i bolje:))

Siniša
Gost
Siniša

Brojevi….koliko se izseljava naroda iz nase regije i Hrvatske koja se naslanja na nasu regiju!?

Blues
Gost
Blues

@SoA Nezaposlenost opada iz zna se kojih razloga (volio bih vidjeti podatke o povećanju stope zaposlenosti), a prosječna plaća je porasla zato što su oni s plaćom do 3000 KN nekamo otišli pa se prosjek popravio

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Blues
Broj ukupno zaoslenih je veći za 30 000, neovisno o padu broja nezaposlenih. Ne znam zašto se lijeni provjeriti sami podatke. I da, porasla je prosječna plaća. Porastao je i ugled dobrih radnika, danas je on u poziciji da može pregovarati, a još jučer je morao pristati na bilo što.

Tadmur Palmirović
Gost
Tadmur Palmirović

Alerik,” faza iseljavanja”…slažem se da je to faza koju prolaze sve članice.Je li ta faza gotova ili još traje i koliko će još trajati?Bitna razlika ,zar ne?Svakodnevno viđam ljude iz HR i velika većina mi na ovakvo pitanje kaže isto; tim trendovima se ne nadzire kraj.Dakle,ta faza nije gotova ,iseljavanje ide dalje.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Hrvatska je ušla u kapitalizam nespremna, u ratu. Ušla je u EU nespremna. Ušla je s teretom povijesnog naslijeđa i socijalističkim mentalitetom, s financijski nepismenim stanovništvom. Iseljavanje je pri kraju. Već sutra ćemo svjedočiti povratku iseljenih. Nigdje se ne živi bolje, nego u Hrvatskoj, samo da je malo više para. A bit će i toga.

Piretis
Gost
Piretis

@Alerik- Možda mrvu pretjerani optimizam ali sve u svemu vjerujem da će biti tako. A istina je da se u nas još uvijek dobro živi. To što su neki sami iskopali jamu iz koje se teško izvući to je njihov problem. Mislim, konkretno, na one koji su se prezadužili pa sad im je cijeli svijet kriv, i na one koji su preko noći htjeli imati kao da smo Luxembourg.

otpisani
Gost
otpisani

Piretis
Je li te to Alerikov sindrom spopao? Dobro se živi !? Netko si je sam iskopao dužničku jamu?
A reci mi čiji je onaj dug koji danas iznosi 61,5 milijardi €?
Čak da i nemaš ni kune duga a imaš ženu i dvoje djece, naša ti je lijepa, draga, ponosna, neovisna, međunarodno priznata, demokratska i pobjednička, država do danas,napravila dug od preko 60 000 € (pribroji na to i kamate do dana kada ćeš ga vratiti, jer sin Alerikov je rekao da se dugovi ne trebaju praštati i da se uredno moraju vratiti)

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

otpisani
Krive su ti brojke. Ukupni dug je 108 milijarda eura. I dužan je onaj koji je dužan. Onaj koji nije – nije.Kad propadne takav financijski susttav, neće propasti samo kod nas. Propast će svugdje. A u tom trenutku je jedino bitno da smo energetski što manje ovisni i prehrambeno neovisni.

otpisani
Gost
otpisani

Son of Alerik
Ako lažem ja ne laže link – http://hrvatskidug.com/

otpisani
Gost
otpisani

Mislim da ti griješiš, jer ona brojka od “108” je postotak BDP-a koji je dosegao vanjski dug (2016.)
(ovdje sam ti postavio link na kome možeš pratiti vanjski dug RH u realnom vremenu, no ovi iz redakcije spavaju:)
..u tražilicu ukucaj – hrvatskidug.com)

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

otpisani
Ne brini, moje brojke su točne i odnose se na ukupni dug, države, građana i poduzeća i iznosi upravo onoliko koliko sam naveo.

otpisani
Gost
otpisani

SoA
Daj mi link pa da se uvjerim ?
(a dug građana i poduzeća nije vanjski dug RH, jer građani i poduzeća brinu sami o povratu tog duga a onaj koji je napucala država mi svi skupa vraćamo kroz porez ili prodaju državne (zajedničke) imovine i to je ono što svi moramo pribrojati našim privatnim dugovima)

pero
Gost
pero

ajd mi objasni tko će platiti dug države????

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

pero
Dug države će platiti porezni obveznici što znači građani Hrvatske. Zato što taj dug i jest napravljen u ime i za račun tih građana. Za infrastrukturu, zdravstvo, investicije, obranu, policiju, vojsku. Novac za otplatu duga se prikuplja porezima, taksama, pristojbama i prodajom državne imovine. Socijalisti misle da bi država bila bolja da naplaćuje veći porez, oni drugi misle da bi država bila bolja i njeno gospodarstvo uspješnije da su porezi manji (što bi dovelo do većeg rasta i automatizmom do većih prihoda po osnovi poreza).

otpisani
Gost
otpisani

SoA
Na mala vrata, opet plasiraš laž o socijalistima (jer, zna se nakon mnogo ponavljanja laži ljudi u nju i povjeruju).
Upravo suprotno, u socijalističkoj državi su dostatni manji porezi zato što nitko nije motiviran da novac za porez državi stavi u svoj džep. U Kapitalističkoj državi su porezi veći upravo zbog masovne prakse utaje i izbjegavanja plaćanja državi, pa je i potreba za većim represivnim aparatom što se opet iz poreza mora platiti.

Molim te da ne manipuliraš lažima i lažnim tezama !

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

otpisani
Ne znam u čemu je manipulacija. Malo je previše od tebe prozivati me za laži, i to kad ih nema. Komentar si napisao samo da bi me blatio i vrijeđao.
Država je skupa, a ta skupoća se ogleda u poreznom opterećenju. Ako želiš socijalno osjetljivu državu koja će brinuti o svakom, ako želiš besplatno školstvo, besplatno zdravstvo, ako podržavaš socijaliste na vlasti (da, HDZ je socijalistička stranka), ako želiš subvencioniranje kamata na stambene kredite, ako želiš da država podržava gubitaše, onda budući da znaš kako država nema svog novca, ti u stvari podržavaš što veće poreze!
Preveliki porezi guše gospodarstvo i stvaraju kaste uhljeba.
Što se tiče socijalističkih poreza, molim te otiđi u Venezuelu ili Kubu pa pitaj koliki su im porezi i što dobivaju za to. Ali ne trebaš ići da bi znao. Socijalističke države same stvaraju novac i porezi im ne služe za financiranje državnog aparata, nego samo zato da bi natjerali ljude da rade.
Sve ono što u Hrvatskoj ne valja su ostaci socijalizma (a to ne znači da socijalnoj državi ne treba težit – koja nikako nije i socijalističkai, no ona dolazi samo od jakog gospodarstva, bez uplitanja države, vidi Švedsku, Dansku).

Mikojan
Gost
Mikojan

Tako je, u trulom mračnom socijalizmu mali obrtik je bio oslobođen poreza dvije (2) godine, jel tako i danas?

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Ne znam kako je bilo s obrtništvom u Jugoslaviji, a danas u Hrvatskoj su obrtinicima na raspolaganju razni poticaji ministarstva gospodarstva, EU fondova, mogu birati žele li biti u sustavu PDV-a ili ne (uz uvjet da im godišnji promet ne prelazi određenu sumu) što je vrlo slično oslobađanju od poreza na dvije godine.

Mikojan
Gost
Mikojan

Štovani druže-gospodine SOA, evo živi dokaz da se u Hrvatskoj može kada se hoće, živjeli !!
https://net.hr/danas/hrvatska/sve-ostaje-u-familiji-bivsem-hdz-om-gradonacelniku-i-optuzeniku-sin-i-snaha-uz-dom-perignon-reklamiraju-vilu-izgradenu-poticajima/
PS
Ima jedna lepa pesma od el.org. “Zlatni papagaj”
ti vjerojatno spadaš u tu opjevanu skupinu tatinih sinova.

Blues
Gost
Blues

Alerik, pretpostavljam da si uračunao i unutarnji dug kojeg mnogi zaobilaze?

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Blues
Da, riječ je o ukupnom dugu.

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

@Alerik:
Jeli ti dug?

Piretis
Gost
Piretis

@otpisani- A što nije pola države otišlo na more? Nisu kafići puni od jutra? Vozni nam je park ništa lošiji nego u Italiji. Malo tko ne posjeduje vlastitu nekretninu. Doduše ja niti sam na moru niti u kafiću ali se na lovu nikad nisam žalio. Sam sam svoj gazda, što imam Božje je i moje. Onaj tko hoće biti očajan uvijek će naći razlog. A što se vanjskog duga tiče mene se ne tiče. Teško da ću ga baš ja vratiti. Ne kužim zašto svi poludite kad netko, bilo tko, kaže da dobro živi. Što je u tome loše da je nekom dobro. I ne, nisam ništa privatizirao, maznuo, dobio. Jednostavno sam u datim okolnostima iskoristio svoju priliku. I da sam otišao u Njemačku ili Francusku ne vjerujem da bih puno bolje prošao. Možda bih novca imao više ali vremena ne. Sve u svemu ne mislim si život zagorčavati gunđajući na cijeli svijet i kletu sudbinu.

otpisani
Gost
otpisani

Piretis
Ok. To isto mogu i ja za sebe reći. Živim od samostalnog rada, doduše, formalno sam u penziji, djelatnost sam prebacio na mlađeg člana obitelji ali kako se na oglas za posao već godinu dana nitko ne javlja (!) ni ja nemam vremena za kupanje ili sjedenje u kafiću … ali dvije lastavice ne čine proljeće, i onaj dug ćeš ipak morati otplatiti ovako ili onako! (kroz poreze ili gubitak nacionalnih bogatstava koja bi u budućnosti dobro došla onima poslije nas)

Tadmur Palmirović
Gost
Tadmur Palmirović

Hoćeš @Piretis,platit ćeš ti taj dug ,itekako ,kao i ja moj.Ali kako…?E”,to je @otpisani objasnio.Platit ćemo i mi i naša djeca.

onaj najgl.....veći Dalton
Gost
onaj najgl.....veći Dalton

Ko je vidia pit kavu hodajući ulicom. Iz velike plastične čaše. Di to more bit! To ima samo na degeneričnom globaliziranom zapadu. Jebeš kavu koju ne piješ dvi tri ure. A di su godišnji odmori. Spajanje radnih dana sa vikendima i blagdanima. A svakih par dana neka fešta. Pobjedili, izgubili, rodili se, umrli, fešta mora bit.
I? Šta nam fali. Još smo živi. Tu i tamo stave neki novi kontejner. Zbog javnog reda i mira. A mlađarija nam skoro sva putuje Europom. Upoznaje te degenerične radne običaje. Vratiće se kad im do*izdi. A di bi bila Amerika, Kina, Njemačka, Japan….. da se u njih radi upola ka u nas. Propali bi načisto. A da im još pošaljemo ove naše stručnjake od političara. Vratili bi ih u kameno doba. Pa bi bilo manje s*anja u svitu.
A onaj bleso Kujundžić oće poskupit španjulete. I alkohol. Najmanje 100 %. A Plenković posli toga misli dobit izbore. A ludih ljudi braćo draga. To ima samo u nas.

Mikojan
Gost
Mikojan

Ima tu istine što si napisao a sad kad si savladao ulicu zaputi se u neki proizvodni pogon, neko od onih rijetkih koji još nešto rade, pogledaj ljude, snimi situaciju a onda pravac truli zapad u isti takav pogon pa vidi jel se radi više ili manje. Odgovorno tvrdim da se na zapadu radi manje a za više novaca. I onda kažu da su naši ljudi vani sretniji, pa kako ne bi bili.

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

@Dalton:
Metoda u etapama da “gospodari”dobiju vise “zivotnog” prostora:
Coffie to go
Assad must go
Folk to go
Ne okreci se sine

Mikojan
Gost
Mikojan

@Piretis, pa nisam siguran u ovo što pišeš, da bi kod nas dobro živio moraš varati državu, jednostavno ne možeš pošteno raditi, platiti sve harače i da tebi ostane za normalan život. Ovo za Njemačku i Francusku su bedastoče, da bi kod nas zaradio isto kao tamo moraš dva do tri puta više raditi, pa sad kako to izlazi sa vremenom to samo ti znaš. Sve, nazovimo poduzetnike, obrtnike koje znam da bi pehranili obitelj moraju varati državu. Pa čak da nam je satnica ravna onoj u Njemačkoj i da si 100% pošten država i lokalni lopovi-inspektorati ti otmu doslovno sve. I da, kao što Matan kaže, nisam je krao državu na porezu, ja sam si samo malo zapomogao. Za to dva tri očenašeka, oprost i idemo dalje da si pomognemo. No, opet, imaš onih koji po par godina ne plate PDV, varaju na prijavama za zaposlenike, milijonski iznosi, kod njih se vidi da je dobro.

Piretis
Gost
Piretis

@Mikojan- Nije nužno varati državu. Eto ja je ne varam. Jednostavno ne tražim ništa od nje, mislim poticaje i subvencije a ona me pušta živjeti. Radi se konkretno o poljoprivredi. Posla ima, samo se treba uklopiti u aktualnu situaciju. I ne valja previsoko postaviti letvicu. Uvijek imati dosta ali nikad postati žrtva ambicije i pohlepe. I širiti se prema mogućnostima bez kredita. Da ako nešto krene krivo propadne samo to a ne ostanu dugovi. Velika većina koja je otišla vani je prvenstveno bila zadužena. U tom slučaju i mali poremećaj, smanjenja prihoda ili propast kulture uzrokuje trajne probleme. Bolje je imati polovni stroj star 10ak godina nego novi John Deere na kredit.

otpisani
Gost
otpisani

Mikojan
Varanje države !? Ne dati varalici, ne možeš zvati – varanje varalice, već samozaštita od varalice.

neko
Gost
neko

Bravo Piretis!

Kao da sam ja pisao i sebe opisao?

Carlosan
Gost
Carlosan

To je javni dug. Tu spada i zaduzenje agrokora npr.
Dug drzave je cca 10 mlr.

otpisani
Gost
otpisani

Ivo
🙂

Zigi
Gost
Zigi

Alerki, ajde pojasni taj mistični pojam “socijalistički mentalitet”.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Zigi
‘Država je odgovorna za sve, mora mi omogućiti posao, zdravlje; poduzetnici su lopovi; nitko me ne može tako malo platiti koliko malo mogu raditi; da bih ja bio na dobitku, netko mora biti na gubitku; država ima novca i moje je pravo varati državu’.

Mikojan
Gost
Mikojan

Minus jer tako nije bilo, pravo na varanje države danas imaju samo simpatizeri vladajuće stranke i adezejci doživotno jer ih nitko nikad ne smije ni opomenuti ako ne žali dobiti pridjeve mrzitelja sveg rvackog itd itd.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Mikojan
Tvoje pitanje je glasilo što podrazumijevam pod pojmom ‘socijalistički mentalitet’ pa sam radi razumijevanja to i pojasnio. Nisam govorio o Jugoslaviji (to je povijest koja me ne interesira), svatko o životu u toj državi ima svoja sjećanja i svije istine. Tako i ti.

Zigi
Gost
Zigi

Alerik , meni ovo navedeno zvuči vrlo univerzalno , to jest tako se u pravilu pokušavaju ponašati upravo tzv poduzetnički orjentirani likovi.Svi oni uvijek krive države u kojima djeluju , pokušavaju zaobići poreze kako god znaju,zdravlje rješavaju pomoću poznanstava i mita(ne readi se o kavi i kakvom konjaku).Ako ćemo pravo mislim da je upravo na ovom sajtu izašao članak sa izdvajanjima za socijalu u EU i pogodimo djeco gdje je tu Hrvatska npr.Zapravo ne postoji socijalistički mentalitet već mentalitet koji je ugrađen u većinu ljudi bilo oni desni ili ljevi a to je kako proći što jefitnije i lakše.
Samo da dodam u vezi ovih prostora a nešto što bi se eventualno dalo staviti u taj pojam(s.m) su preživjele razne državne strukture koje su upropastile prošli sustav a to rade i sa ovim,a radi se uglavno o raznim administrativnim uhljebima koje sada isto vidimo po raznim država gdje isto bujaju (vidi samo EU)

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

Slava Konobarici!

Alxx
Gost
Alxx

“…izvoz raste…”

… Hrvatska je 2017. god. uvezla hleba za 60 miliona evra… (!!!)

… pored onolike Slavonije uvozi se, između ostalog, svinjetina, krompiri, mleko i jaja (!!!)… napredak je fantastičan… 🙂

Piretis
Gost
Piretis

@Alxx- Točnije strani trgovinski lanci su uvezli taj kruh. I ostali pomenuti polj. proizvodi su uglavnom iz istih tih lanaca. (Usput jaja imamo više od potreba pa ako je i uvezeno ali je još više izvezeno, isti slučaj kao i sa medom.) Pitanje poljoprivrede je puno šire i traži državnu intervenciju, u protivnom sve će ostati na individualnom snalaženju u neredu koji je nastao zbog tzv “slobodnog tržišta”.

Direktor
Gost
Direktor

Ma hajde, 1992.-2000. je bio značajan broj Ukrajinki u ovom regijonu, konobarica.

Busola
Gost
Busola

Ja sam čuo da se Švicarska, Norveška i Island boje ući u EU jer će ljudi povedeni hrvatskim primjerom im otići iz zemlje…

Alerik ne prodaji demagogiju, slažem se u Hrvatskoj se živi još itekako dobro koliko smo se opljačkali…

otpisani
Gost
otpisani

Son of Alerik
Hm, sve u svemu, mogli bi reći da smo negdje na kraju 1968 godine, kada su ljudi već legalno odlazili na rad u inozemstvo a i smiješe nam se ´70 kada standard treba da krene uzbrdo, ljudske slobode bujaju, gradnja kuća i stanova u zamahu… jedina je razlika što je tada konobarica bila iz Subotice ili Osjeka…
Da! ima jedan mali problem treba samo znati iskoristiti blagodati te idile koja nam se osmjehuje;)
(samo te molim da mi pojasniš ono-“ne iskoristimo li vrijeme sad, situacija će se okrenuti protiv nas”…. što se sad može okrenuti protiv nas kada je sve super?? 😉

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

otpisani
Stvar je opet u brojkama. Imamo loš odnos umirovljenika i zaposlenih. Od onih koji su zaposleni, dio je zaposlen u državnoj upravi (gradovima, općinama) i tamo treba taj broj smanjiti, a povećati u realnom sektoru. Treba napraviti teritorijalni preustroj, smanjiti broj općina. Treba smanjiti poreze, promijeniti izborni zakon, reformirati pravosuđe. Raščistiti stanje u zdravstvu (po modelu ravnatelja bolnice na Lošinju). Trebamo provjetriti poreznu upravu i napraviti je servisom poduzetnika kao što je sad servis države. Sad je sve super, ali to počiva na doznakama iseljenika i turizmu. Ne smijemo biti ovoliko ovisni o ta dva izvora deviza.

otpisani
Gost
otpisani

Son of Alerik
Dakle, kada sve nabrojano “napravimo” biti ćemo na konju;) (mislim da bi bilo lakše reinkarnirati Jugu nego sve ovo)
.. nego, nisi mi odgovorio na pitanje-“ne iskoristimo li vrijeme sad, situacija će se okrenuti protiv nas”…. što se sad može okrenuti protiv nas kada je sve super??

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill

pa to znaju svi i evo vec 3. ciklus predizbornih obecanja govore,al svaki put corak.
a omjer zaposlenih i umirovljenih ce bit sve gori (slabo penzioneri dizu sidro,a jos slabije zaposleni u javnom servisu).

ne mirise na dobro,a prokleto je kad se zadovoljimo s ‘moglo je i gore’.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

tobia
Kažeš da slabo penzioneri dižu sidro. To znači da žive sve duže,a to govori o kvaliteti života u Hrvatskoj i nivou zdravstvenih usluga.

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill

tocno, zalosno bi bilo da nam je medicinska skrb nazadovala,al mislim da se ti i ja ipak razumimo sto sam htio kazat.

medju nama receno, 2018. je bolje nego 2010., 2010. bolje nego 2000., ’90. iz objektivnih razloga preskacem.

al da je boljitak moga brzi i veci, je.
korupcija je jedno,a marcapija javnog novca drugo,a kvalitetu zivota imamo bolju nego zapad mjeri,al tu je velika zasluga YU naslijedja ma sto ‘rvatine govorile.

tehnoloski napredujemo,al drustveno i ne bas…puno si lazemo pa i posljedicno ne virujemo kad su namjere iskrene

Rabotnik
Gost
Rabotnik

A ne. Konobarica nikako nije bila iz Osijeka. U Osijek se tada dolazilo i to ne na konobarenje, nego na skolovanje i rad. Osijek je bio jedan razvijen indistrijski grad.

Sarajevo
Gost
Sarajevo

@Son of Alerik: Prvo, NIJE stabilno NISTA. Drugo, ako je vec sve tako stabilno kao sto tvrdis, cemu onda reforme?

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Sarajevo
naravno da je stabilno. Broj zaposlenih se stabilizirao i raste. Porezni prihodi rastu (nisu manji), prihodi od cestarina rastu, od trošarina, što znači da se ima. Oni koji su mudri predviđaju i sutrašnje prihode i rashode, zato čak i da da bi ostalo ovako, mora se mijenjati sad.

Sarajevo
Gost
Sarajevo

@Son of Alerik:
…da, inace IsraHellski avioni i lete samo iznad stabilnih teritorija.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Sarajevo
Točno. Ti avioni će letjeti da stabilno i ostane. I nisu više izraelski, sad su hrvatski.

Sarajevo
Gost
Sarajevo

Dao sam ti plus, jer iz tvog ugla sigurnosti je to ok.
Iz mog je to prinudna kupnja potrosenih aviona. Ponizenje za dan koji se slavi kao najveci u prelijepoj zemlji Hrvatskoj, veliko. Nadlijetanja i prelijetanja (jos uvijek, a kako je i receno) IsraHell-skih zrakoplova bas tada, u taj cas i nije neki simbol neovisnosti, trebao bi se i ti (barem u sebi) sloziti.

Zar nije logicno da se sama po sebi namece povezniza u zbivanjima 40-45 i 90-tih, samim tim i pitanje: hoce li se isto desiti ako se sutra kupe avioni od Srbije?!

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

USS “America”promijenio ime u USS”Prema Dnu”.(5200m. dubine)

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

Aii su proizvedeni u jugoslavensko doba da se ne zaboravi!

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

@Alerik:
Brzi si od zmigavca!

EU dismr
Gost
EU dismr

@SoAl, ..” Ima nekakav gospodarski rast…” čega rast ..? dobro ajd’ vikend je ovo ono … otreznićemo se valjda bis morgen 🙂

OBICNOSAMOCITAM
Gost
OBICNOSAMOCITAM

Hrvatska stabilna zemlja? Pa dali ti zivis na Marsu ili u Hr? Masa mladih napusta tu u tvojoj glavi stabilnu Hrvatsku svaki dan. Ukrajinka ti je posluzila kavu zato sto Hrvati na obali ne mogu da prezive sa 3500- 5000 kuna kolika je konobarska placa a ukrajinka dobije i smjestaj i obrok. A cijene u ducanima su nam 20% vece nego u Njemackoj ili Italiji. Kakav gospodarski rast i gdje ti vidis? Pun dnevnik vjesti o moru i turizmu. A istina je da preko 80% zarade od turizma ide gazdama u Njemacku, Austriju i Italiju. Istina je da dio jadnika rintajuci sezonski u turizmu zaradi crkavicu od koje jedva prezivljava.Turisticke zajednice zarade nesto od taxi i nesto privatnika sa lokalima nesto zaradi. A i tih domacih privatnika je svake godine sve manje. Btw. faza iseljavanja nije prosla,svaki dan odlaze autobusi puni mladih. A vidit ces kad u 9 mjesecu na obali ostane bez posla jos 100 000 ljudi koliko ce se iseljavanje jos povecati. Sidji s tog oblaka u kojem zivis medju obicne ljude pa neces pisati takve gluposti. Istina je ta da se u Hrvatskoj zivi gore nego u ratnim i poratnim godinama. Ljudi se grabe u samoposlugama za artikle koji su na akcijskim cijenima da bi uopce mogli prehraniti svoju djecu i sebe. Kupovna moc nam je duplo manja nego 95!

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

OBIČNo
Možda je tvoja kupovna moć takva i možda se ti grabiš u samoposlugama za neki artikl, ali vjeruj da si manjina. Na turizmu jednostavno svi zarađuju. Svi znači svi.

Sarajevo
Gost
Sarajevo

@Son of Alerik:

Turizam je super, a Hrvatska ima najljepsu obalu i prelijepo more.

Nego,
cije su banke?

Sve hrvatske ili samo nekoliko?

Ustvari, koliko?

OBICNOSAMOCITAM
Gost
OBICNOSAMOCITAM

U turizmu sam zaposlen vec 26 godina i sigurno me ti ne mozes prosvijetliti po pitanju zarade u turizmu. Kao sto sam rekao,80% novca od turizma ide van gazdama. Nesto sitno zarade nasi ljudi koji imaju apartmane. Kad odbiju troskove za odrzavanje tih apartmana ipak im ostane koja crkavica da si malo pojacaju standard. Vlasnici kafica i restorana zardjuju u globalu nesto vise ali se i njihov broj smanjuje iz godine u godinu. Sve vise takvih lokala preuzimaju stranci i samo se fiktivno vode na nasim ljudima. O radnicima u turizmu i njihovoj zaradi od turizma nema smisla ni razgovarati. Rade ko konji za mizerne place uz nikakve uvjete uglavnom. Izuzetak su sefovi kuhinja vecih hotela koji imaju dobru placu. Manjina na turizmu uzima lovu i od toga vecina ide van gazdama hotela,kampova i ostalih smjestajnih jedinica. Da obicni ljudi koji sele preko ljeta i u podrume nebi li zaradili koju kunu iznajmljivanjem svog stana imao bi vojsku ekonomskih imigranata sa jadranske obale. Otidji u bilo koji Konzum,Lidl,Plodine i vidjet ces da su police sa artiklima koji su na snizenju vec u jutro do 9h uglavnom vec prazne. To po tebi kupuje manjina? To kupuje 80% domicilnog stanovnistva na moru jer nemaju novaca da placaju hranu koja je skuplja u nasim ducanima od bilo gdje u EU. Gledam svaki dan koliko gostiju iz zapadne europe se iscudjuje visokim cijenama u trgovinama kod nas. Da ne govorimo koliko si domaci covjek moze priustiti pojesti pizzu,hamburger ili sladoled. Ti imas jedan problem jer si slijep kraj ociju i ne vidis ni svoje susjede a vjerojatno ni rodbinu kako zive. Da ja kupujem na akcijama. Zato sto mi otac sa visom strucnom spremom koji je odradio punih 40 godina ima takvu mirovinu da kad plati rezijske troskove i lijekove nema dovoljno da si kupi hranu. Da onda ja idem kupovati hranu roditeljima i moram kupovati na akcijama jer si ne mogu pristiti sa svojom placom iz turizma da poplacam svoje troskove i pomognem roditeljima da nisu gladni. Ne radim neki sporedni posao u turizmu,govorim tri strana jezika i jos tri natucam tako da moja placa nije medju onim najnizim u turizmu. Ti alerik vidis guzvu na setalistu i strance koji sjede u restoranima i s obzirom da vise od toga ne vidis pojma nemas ni gdje zivis izgleda. Domacih turista na jadranu gotovo da i nema. Vecinom su tu ljudi kod rodbine i prijatelja na koji dan. Domace feste u mjestima na moru nisu ni blijeda slika onoga sto su bile samo zato sto nema nasih ljudi a ni lokalni radnici i stanovnistvo nemaju 200 kuna da potrose na festi na 3-4 pive i porciju lignji. Trzni se malo alerik i progledaj. Mozda ti je prvi susjed ili prvi rodjak gladan a ti to ne vidis!

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

OBICNO
Zauzeo si lagodnu poziciju. Svi drugi su krivi za tvoju situaciju. Kriv je Tito, Tuđman, Pavelić, Račan, sistem, država, Amerika i Kina.
Hrvatska je u kapitalizmu i u EU, društvo mogućnosti. Oni sposobniji uspijevaju. Oni drugi rade kod sposobnijih.
Ispričat ću ti dva primjera iz moje okoline. Prvi – muž i žena (zajedno manje od 50 godina stari) otvorili su agenciju. Iznajmljuju preko 200 tuđih apartmana. Rade 3-6 mjeseci na godinu. Ostatak provode u vožnjama biciklom, voze mazdu 6 (noviju).Ne govore ni jedan jezik. Godišnje zarađuju oko 30 000 eura. Žive u svojoj kući.
Primjer dva. Susjed je odnedavno u punoj radničkoj mirovini. Valjda je blizu 3 000 kuna. Godišnje osuši oko 1000 kg smokava i proda oko 2000 kg grožđa. Ukupno oko 40 000 kuna na godinu. I tako zadnjih najmanje 20 godina. Da je htio, mogao je do mirovine uštedjeti 100 000 eura. Možda jest, možda nije. Vozi novu škodu fabiju.
Ne kupuju na akcijama. Ne sele u podrume.
Shvaćam da se osjećaš osobno uvrijeđenim kad netko kaže da u Hrvatskoj dobro živi. Bolje je kad je loše svima. Svejedno, većina u Hrvatskoj živi jako dobro.

OBICNOSAMOCITAM
Gost
OBICNOSAMOCITAM

Ti si napisao da je Hrvatska stabilna drzava. Sad ja tebe pitam kad covjek sa visom strucnom spremom nakon odradjenih punih 40 godina staza ne moze da prezivi od svoje mirovine ko je tu kriv? Drzava? Sistem? Ima tu vise krivaca ali sigurno je da drzava u kojoj 70% umirovljenika jedva prezivavlja i iz koje odlaze svaki dan puni busovi mladih nije ni blizu stabilne drzave. Kazes drustvo mogucnosti? Ako imas clansku iskaznicu HDZ-a ili SDP-a mozda i dobijes kakvu mogucnost. Ti hoces da kazes da je u Hrvatskoj sposobno samo 10 % ljudi koji su uspjesni a ostali ne? I onda ti kazes da si ti domoljub i da volis svoju domovinu. E moj alerik malo empatije ti nebi u zivotu skodilo ali na zalost stvoritelj te nije obdario s dovoljno iste. Od kud tebi da se ja osjecam uvrijedjenim kad netko kaze da u Hrvatskoj dobro zivi? Imputiras stvari koje nisam niti jednom ni spomenuo da bi skrenuo pozornost od sustine problema. Najbolje bi bilo da je dobro svima ili velikoj vecini ali ovdje vecina ne zivi nego prezivljava. Zivim u jednom od najrazvijenih dijelova drzave koji sam donosi oko 10% zarade od turizma. Ovdje redovito dolaze raditi ljudi iz ostalih krajeva gdje je jos gore ali je i odavde otislo van skoro 40% mladih. To je tebi stabilna drzava? Bolesnik sa metastazama ceka kontrolni pregled na onkologiji skoro 3 mjeseca. Zena sa bolovima u glavi dobije termin za magnetnu rezonanciju u 12 mjesecu 2020. Daleko je to od stabilne drzave svijetlosnim godinama. Tu je dobro za 10 % politicki podobnih koji su se obogatili zahvaljujuci politickim malverzacijama. I tu i tamo se nadje neki pojedinac koji je uspio svojim radom al vecina zivi losde,puno losije nego nekad prije. Inace ja mogu dobiti posao vani za 5 minuta i radio bih isto sto i ovdje za 4 puta vecu placu i jos dvije dodatne place godisnje i mogo bi vozit novu mecku bez problema ali vidis zbog starih i bolesnih roditelja kojima treba svakodnevna pomoc meni ne igra opcija odlaska sad. Puno ljudi koje znam su otisli van raditi i sa dosta manje znanja od mene i sad napokon zive kao ljudi. Skoro svi mi kazu da jedino sto zale je sto nisu otisli prije. Da je ovo sredjena drzava nebi bilo takvih prica. Uostalom oni se i dan danas svadjaju o drugom svjetskom ratu i partizanima i ustasama dok se stanovnistvo masovno iseljava. Ali dok ima takvih kao ti za koje je to stabilno mogu oni jos godinu-dvije nastaviti tako. A onda nakon 2 godine i odlaska jos pola milijuna stanovnika mozemo samo sjesti i plakati. Jeli tebi jasno da sa takvim odlivom mladih i sposobnih ova drzava nece prezivjeti? Nema tog socijalnog i mirovinskog sistema koji to moze izdrzati. Nema tako bogate drzave da moze besplatno skolovati svoju djecu i onda ih vecinu nakon 18 godine poslat van da rade i zaradjuju u drugim drzavama. Mi ih skolujemo da bi oni Njemackoj dizali standard. Ovo su… Pročitaj više »

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

OBICNO
Tvojim frustracijama nema kraja. I ništa te ne može razuvjeriti da je sve crno i da će biti još gore. Meni je žao svih ljudi koji su se uzdali u državu i nisu na vrijeme počeli misliti sami o sebi.
A prva stvar kod odraslih ljudi je – uzdaj se u se i svojih deset prstiju.
Tvoj subjektivni dojam kako većina živi lošije nego prije 2o godina jest samo to – subjektivni osjećaj koji sa stvarnošću nema veze. Mogao bih ti nabrajati u čemu je sve standard za svjetlosnu godinu iznad jugoslavenskoga, ali ti to ne možeš čuti.
Istina je da nam se ljudi iseljavaju. Mnogi zbog toga što imamo lošu vlast (mi smo toliko dobri kao narod da nas ni uzastopne loše vlasti ne mogu sjebati) koja je radi svog održanja favorizirala određene društvene skupine, mnogi zato jer su svojom neodgovornošću zaglavili u blokiranim računima, mnogi zato što nisu mogli pronaći posao, a neki su otišli i zato jer je to moda.
Većina njih će se vratiti, a u međuvremenu će i dalje slati 3 mlrd eura u domovinu.
Je li iseljavanje nužno loše? Nije nužno. Ljudi će otići, puno će naučiti, dosta zaraditi i vratiti se s kapitalom i znanjem pa će i sami postati poduzetnici.
Država nije odgovorna za to što netko oboli. Svatko mora voditi računa o sebi i dakako da mora imati dostupnu zdravstvenu uslugu. Koja je onakva kakvu možemo kao društvo financirati. Drugdje je lošija i skuplja, tek negdje je bolja.
Što se tiče umirovljenika,hm,hm. Nikad u Hrvatskoj mirovine nisu bile tolike da se s njima moglo lagodno živjeti. Puno je razdoblja u kojima se to nije moglo ni od plaće. Ali naš pretpostavljeni umirovljenik ima vlastitu nekretninu, ima puno manje potrebe od mladog čovjeka,. Kad bi bile veće, kamo sreće. Onolike su koliko možemo isplatiti. Cijeli mirovinski sustav je niz grešaka niza Vlada. Sad se čupamo kako znamo.
Mogao bih i ja otići poput tebe vani i zarađivati više. Ali meni više ne treba. Zarađujem sasvim dovoljno za pristojan život. Ne treba mi mercedes ni četverostruka plaća. Više mi vrijedi jutarnja kava u kafiću s prijateljima od cijele Njemačke.Imam i ja roditelje koji su u mirovini (ne većoj od tvog oca), boležljivi i stari. Treba im svakodnevna njega i pomoć, treba im moje vrijeme i ja ne mogu nikud. Ali, osim što mi se ne ide, moja dužnost je brinuti o mojim roditeljima i meni to ne pada teško. ne krivim ih ni za što, naprotiv, zahvalan sam im na svemu i volim ih s vremena na vrijeme razveseliti poklonom.

OBICNOSAMOCITAM
Gost
OBICNOSAMOCITAM

Ne radi se tu o mojim frustracijama nego o cinjenicnom stanju. Ja samo vidim sta nam se ovdje desava i kako je vecini iz godine u godinu sve tezi zivot. S obzirom da mi je jasno sto se zadnjih decenija odvilo i odvija ovdje a i imam koje zrno i iskustava prilicno sam siguran sta nas ceka . Ja ovo ne pisem zbog sebe nego zbog ukupnog stanja. Drago mi je da vidim da ipak u tebi ima empatije prema svojim bliznjim. Kad sam pisao o svojim roditeljima nije mi ni u primislima bilo da bi njih za nesto krivio za situaciju u kojoj se nalaze,to sam naveo samo zbog tvoje tvrdnje o stabilnoj drzavi da ti pokazem kakvo je stvarno stanje. I meni ne pada na pamet da idem negdje gdje cu vise zaraditi a da zbog toga ne budem njima na pomoci. Ja bih volio da si ti u pravu u prognozi i da je najgore iza nas i da idu bolji dani. Ipak vrijeme ce najbolje pokazati dali ja gledam crno ili realno ili je tvoj pogled realniji. Tako da nemam vise namjeru s tobom voditi polemiku o ovoj temi. Citajuci tvoje komentare vjerujem da cemo se ubrzo ponovo sudariti tipkovnicama,mislima i stavovima. Steta sto nemam vise vremena za pisat ovdje.

Rabotnik
Gost
Rabotnik

Zaboravio si dodati da je turista svake godine sve vise, rekordna sezona ?

Majk Majers
Gost
Majk Majers

Alerice, ti zivis u nekom svom balunu, u svom svijetu iskljucen iz svakodneVnice. Uteka covik na zapad, ostavija sve svoje iza i pise kako je nama dobro haha. Klasicni auslander, gastabajter

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Majk
O meni ne znaš ništa, a ja o tebi znam da si poslovođa i da ‘imaš deset radnika pod sobom’ (tebe citiram). Ne živim ni u kakvom balunu, živim s obitelji oduvijek u Hrvatskoj i osim što je ovo najljepša zemlja na svijetu, osim što volim svoju domovinu, činim sve što mogu da ona bude još bolja.Hoćeš li ti vjerovati u to ili nećeš, nije me briga. To me neće promijeniti.

Zigi
Gost
Zigi

Alerik, jasno je da nije sve baš crno i postoje oni kojima ide dobro(pa i u ratovima postoje oni koji žive predobro) ali opet od kuda tebi toliko bjele boje da premažeš sve crne rupe!Optimizam je ok, ali kada ga je previše postanje nevjerodostojan.

Miro
Gost
Miro

Alerik, pročitak ovih nekoliko desetaka postova, i mogu ti reći da se slažem s tobom skoro u svemu. Živim u Zagrebu, ponekad kupujem na akcijama, kojih uvijek ima a ne samo u jutro, svi trgovački centri puni (tko ne vjeruje neka proviri u Arenu ili neki od Mallova i Cityja), ljudi kupuju i troše, i tko se ima pravo žaliti? Po meni tu i tamo neki nesretnik koji je prisiljen kopati i tražiti boce po kontejnerima, ali reći kako većina u Hrvatskoj loše živi je zločasto ili u najmanju ruku prepesimistično. Imao sam prilike i po Njemačkoj vidjeti ljude koji kopaju po kontejnerima a ona nam je kao uzor dobrog života. Nigdje se manje ne radi a bolje živi, a onaj tko je sposoban i želi raditi, ako je zdrav i ne prestar, može solidno zaraditi bilo što da radi. Najgore je bojati se samostalno krenuti u neki biznis, čitav život raditi za druge, težiti za državnom službom i kukati kako je loše u Hrvatskoj i kako su svi lopovi. Balkancima je teško priznati kako je netko pametniji i sposobniji pa sukladno tome mora biti lopov.

otpisani
Gost
otpisani

Eh Miro, Miro, daleko si dogurao kada kupovanje po Mallovima i Cityjima uzimaš kao znak dobrog života u RH !

Mallove, Cityje, Lidle Kauflande, Konzume itd, možeš usporediti sa hranilicama i pojilicama za divljač uzgojenu u neprirodnim uvjetima pa nakon ispuštanja u lovište a kako ta divljač ne bi krepala od gladi i žeđi, ti, kao dobar skrbnik nosiš toj divljači hranu i vodu. Većina od te divljači i onako crkne jer je neprilagođena životu u slobodnoj prirodi, ali za neupućenog posmatrača (recimo, nekog iz udruge za zaštitu životinja) sve izgleda super i vrijedno hvale 🙁

Rabotnik
Gost
Rabotnik

Alerice, brate, pa ovo zvuci kao da pises za mas medije. Savrseno izbalansirano i k tome plasticno. Vrijeme ce pokazati je li to “prava osoba na pravom mjestu”. Mozda i je uspjesna politicarka, ali onda se postavlja pitanje za cije interese radi.

Zagor
Gost
Zagor

Dobar intervju. Dobar razgovor. Lijepo balansirano. Predsjednica je izrazila stavove hrvatske vanjske politike. Kome paše, dobro. Kome ne paše….isto dobro.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović

Ma daj, Zagore, pa 2/3 je lagala.

Mikojan
Gost
Mikojan

Pa zar to nije odlika svakog političara, znači naučila zanat pomalo.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik