Velika prijevara zvana Europska unija

EU Visa

Iako će mnogi zbog mogućnosti lakšeg zaduživanja reći da žive bolje nego prije nekoliko desetljeća, osobito na istoku Europe, što je europskim narodima, posebice onima stare Europe, donijela Europska unija? Osiromašenje i tihi nestanak srednje klase, dokidanje radničkih prava i gubitak suvereniteta. Nema nikakve integracije europskih naroda i različitih kultura o čemu se toliko govorilo. EU je najuspješniji instrument financijske oligarhije, osmišljen i izgrađen isključivo da bi pogodovao kapitalu.

Čelnik Europske središnje banke Mario Draghi je prije nekog vremena rekao kako su one zemlje koje imaju dugove iznad prosjeka već izgubile suverenitet. Živjela iskrenost. Ovim “uzvišenim” mišljenjem je predsjednik Europske središnje banke odgovorio onima koji danas zagovaraju povratak monetarnom suverenitetu kao načinu za rješavanje gospodarske krize.

Nema sumnje da se nakon Ugovora iz Maastrichta 1992. godine i nakon uvođenja monetarne i ekonomske unije od 1998. godine promijenila i europska gospodarska struktura, posljedično i životi radnika u takozvanoj “zajednici europskih naroda”. Ali kako? Na što mislimo kada razmišljamo o EU kao o vertikalnoj i nehorizontalnoj organizaciji? Dva temeljna stupa europske monetarne unije predviđaju da svaka država članica održava inflaciju nižu od ili jednaku 3% i omjer duga i bruto domaćeg proizvoda od 60% i manji. Ti su diktati uvelike promijenili unutarnje ekonomske politike različitih država članica. Kako se ispostavilo, posljedice su pogodile manje dobrostojeće klase.

Kako, dakle, funkcionira europska monetarna unija i zašto je ispravno reći da se radi o organizaciji koja favorizira vlasničku klasu, akumulaciju kapitala, dok s druge strane imamo sve veću proletarizaciju srednje klase i eroziju radničkih prava? Polazeći od pretpostavke da sama činjenica da postoje različiti modeli međunarodne trgovine došlo je do heterogene raspodjele dohotka i ubrzane integracije. Ali se u procesu integracije zanemarila  ekonomska usklađenost, a pripadnost europskom monetarnom klubu je uzrokovala prikriveno, iako ne previše, pretvaranje radnika u sve jeftiniju robu na tržištu.

S nametanjem raznih europskih sporazuma i strukturiranjem novog lica europske zajednice, takozvana nova administracija sve više pokazuje svoje pravo lice i prirodu. Mistificirana kao transnacionalna organizacija usmjerena na lakše integracije naroda i europskih kultura, EU je zapravo najuspješniji instrument financijske oligarhije u ratu protiv europskih radnika, i to radnika svih sektora, što su oni u javnim službama osjetili posljednji.

Europski balon

Uvođenje mjera kao što je Pakt o stabilnosti i rastu, koji se temelji na postupcima takozvane “preventivne i korektivne ruke”, bili su nužni stupovi za izgradnju europskog ekonomskog kaveza. Između 2013. i 2015. godine se prešlo na uvođenje mjera poput fiskalnog sklopa i smjernica o primjeni Pakta o stabilnosti i rastu, a cilj je bio jačanje veza između strukturnih reformi, ulaganja i proračunske odgovornosti. Tako su se udarili temelji za uvođenje novih mjera kao što su fiskalna pravila, strukturni neto saldo, srednjoročni cilj i  ekspanzivne mjere štednje, uz revizije i  stalne pritiske i diktate u fiskalnoj politici.

Ovi diktati su Europsku središnju banku učinili sredstvom koje ne služi stabilizaciji, jer se odbija i suočiti s velikom krizom, već financijsku instituciju koja nadgleda da se ne krene inflatornim putem, što se sprječava ograničenjem emisija novca.

Ta mistifikacija financijske stabilnosti zapravo nije ništa drugo do napad na najslabije zemlje EU, a još više na sve radnike, čak i one u razvijenim zemljama.

Europski diktati su nametnuli takozvani put stabilizacije za zemlje članice, ali po cijenu odustajanja od nacionalne valute. Ugovor iz Maastrichta je odredio da države u krizi ne mogu tiskati svoj novac. S obzirom na to da taj prerogativ više nije u rukama pojedinačne države, nego Europske središnje banke, prisilili su zemlje da se kreću po krivulji gašenja radnih mjesta i nezaposlenosti. Države se moraju odlučiti za politiku socijalnog dampinga i stoga režu javne službe, od zdravstva do obrazovanja i infrastrukture, uz masovnu prodaju imovine poput Grčke.

Tako se jasno nazire konzervativni i reakcionarni karakter Europske središnje banke, čiji je cilj zadržati razinu stalne inflacije, gurajući u očaj mnoge za dobrobit nekolicine, odnosno vrlo malog broja ljudi ili velikih europskih monopolista.

Stoga se ESB može identificirati kao čista emanacija interesa globalne financijske oligarhije. Ukidanje carina, slobodan pristup dobrima, ljudima i kapitalu unutar te financijske mreže bio je daljnji razvoj kapitalističkog konkurentnog tržišta koje je omogućilo daljnje širenje bankarske moći i relativan pomak srednje klase prema većoj proletarizaciji. Takav razvoj kapitalizma, onaj sa sve većom konkurencijom, bio je temelj za akumulaciju kapitala. Još 1844. je Marx analizirao je taj aspekt.

“Konkurencija je moguća samo tamo gdje kapital raste, ili preciznije, u mnogim rukama. Formiranje mnogih prijestolnica je moguće samo kroz multilateralnu akumulaciju, jer se kapital općenito formira samo akumulacijom, a multilateralna akumulacija se nužno pretvara u unilateralnu. Konkurencija između kapitala povećava samu akumulaciju kapitala. Akumulacija koja je pod dominacijom privatnog vlasništva je koncentracija kapitala u nekoliko ruku”, napisao je Marx početkom XIX stoljeća.

Stoga je logično zaključiti da je stvaranjem monetarne unije istinski kreator nacionalnih politika postala financijska oligarhija. Europska središnja banka postaje simbol gladne prirode imperijalizma koji upotrebom bankarskih struktura ostvaruje svoju dominaciju i podčinjava radnike.

Ali kako se banke razvijaju i koncentriraju u nekoliko institucija, one se od skromnih posrednika pretvaraju u moćne monopoliste, koji imaju gotovo sav likvidni kapital svih kapitalista i malih industrijalaca, kao i većinu sredstva za proizvodnju i izvore sirovina određene težine iz čitavog niza zemalja.

Europa - obećana zemlja

Brojne mjere na kraju simboliziraju ovu europsku politiku usmjerenu na maksimiziranje profita kroz sve veću eroziju radničkih prava i veću “fleksibilnost”.

Od 1992. zu brojne zemlje zbog politike delokalizacije izgubile veći dio svojih industrija, uz jasan cilj izvoza tih industrija u zemlje u kojima je rad jeftiniji, čime su se udarili temelji za takozvani “Treći europski šok”.

Tko brani ovakvu Europsku uniju taj je protiv radnika i sluga kapitala. Ali tko god govori o mogućoj reformi Europske unije, također je neprijatelj, jer širi iluzije.

Ekonomska kriza je bila nužna za kapital. Njome su bogati postali bogatiji, siromašniji još siromašniji, dok se zbog nestanka srednje klase broj siromašnih dodatno povećao. Čak je i sam inflatorni udio od 3% obmanjujuća mjera za podređene klase i gomilanje bogatstva velikih vlasnika. S tom mjerom politika može manipulirati mistifikacijom povećanja nominalnih plaća, iako se realne plaće realno smanjuju.

U svemu tome bez sumnje oportunistički sudjeluju i sljednice bivši ljevičarskih stranaka, počevši od eurokomunističkog prodora u zapadnim zemljama, koji je 1974. godine inaugurirao progresivno odvajanje od Moskve i radničku partiju sve više gurao prema revizionističkim stavovima.

S druge strane, ni suverenističke opcije ne bi ostvarile nikakvu stvarnu prednost radničkoj klasi, koja bi ostala vezana i iskorištavana od strane nacionalne buržoazije. Radnici bi i dalje živjeli u otvorenom antagonizmu i još uvijek bi bili robovi.

Također je važno shvatiti kapital, odnosno njegove stvarne vlasnike, kao inteligentnog agenta, planera njegove strategije i kreatora guste mreže obmane za radnike.

Napuštanje europskog kaveza uz istovremeno održavanje postojećeg modela proizvodnje, time i ekonomske politike, neće poboljšati ništa i glavni bi teret opet snosili radnici i mali poduzetnici. U Velikoj Britaniji, gdje se vlasnička oligarhija može pohvaliti strukturom koja je mnogo robusnija od onih u drugim zemlja, Brexit engleski kapital suočava s očitim poteškoćama. Jedino je pravo rješenje izlaz u ponovna uspostava suvereniteta s pažljivom i relativnom primjenom socijalističkog modela, koji će se onda morati osloniti na međunarodnu viziju u kojoj su rad i socijalna jednakost iznad logike kapitala i profita.

najnoviji najstariji najviše ocjenjeniji
Obavijest
shumadinac
Gost
shumadinac

Kad banke postanu najperspektivnija preduzeća tada nešto opasno nije u redu sa privredom – i društvom.

Osnuje se malo preduzeće, radi i razvija se, kvalitetom se bori sa konkurencijom i u jednom momentu dostigne maksimum. Dalje se ne može širiti jer više nema prostora. Ali stagnacija otvara put laganom opadanju tako da se mora razmišljati o “drugim metodama”. U početnoj fazi se najčešće pribegava ukrupnjavanju – više preduzeća se spajaju u grupacije, konzorcijume, holdinge (zovite ih kako hoćete). Tada nastaje prekretnica: takve grupacije raspolažu većim kapitalom, većim udelom na tržištu (ili postaju monopolisti) i raste im moć. Sada više nije samo kapital izvor njihove moći, sada imaju mogućnost diktiranja cena proizvoda, radne snage… Čak dolaze u situaciju da su u stanju da ucenjuju državu. Tada te kompanije postaju multinacionalne.

Na drugoj strani imamo politiku. Politika je postala zanimanje, posao i više nije društvena aktivnost. A posao kao i svaki drugi ima svoje zakonitosti – a iznad svega je zarada. Naravno, i političari podležu zakonu – ali oni su ti koji donose zakone!!!
Dobro, ne mogu ni oni da donose zakone po želji ali mogu da ih kreiraju prema “nečijim” potrebama a da njihova direktna korist nije očigledna – dakle profit “ispod ruke”.

I tako, kompanije rastu, političari “rastu”, raste njihova zona zajedničkog uticaja pa i državne granice postaju tesne – vreme da se prostor širi, da se “spajaju” države kao što su preduzeća u početku. I sve se radi po istom principu. Tako i ovo preduzeće pod imenom Evropska Unija funkcioniše. I sve se ovim modelom može objasniti: i zanemarljiv uticaj “zaposlenih” i samovolja “šefova” i nemogućnost dolaska do informacije o “pravim vlasnicima”… I svaka dalja priča je suvišna.

nonwo
Gost
nonwo

https://www.youtube.com/watch?v=cl56r74V07A
Istina o EU-lisabonski ugovor, masovna prevara 5/6
u 10 minuta-podsjetnik kako se kalio lisabonski sporazum i pravila koja omogućavaju “zakonito otimanje”

Mile Č.
Gost
Mile Č.

30. prosinca 2015. · Rijeka
..
I još vam nije jasno..?
Bit će vam jasno .., kad bude kasno..!

Ovo je pisano prije 5-6 godina.., prije nego su nas prodali ovi Jude..

KRATKI VODIČ KROZ EU

1. EU nije zastupnička demokracija.

2. Premijeri zemalja-članica kojima su njihove stranke dale vlast čine Vijeće EU.

3. Vijeće EU odabire predsjednika EU komisije.

4. Predsjednik EU komisije sam odabire članove EU komisije ( Vlade EU ).

5. Jedino EU komisija predlaže i provodi zakone u EU.

6. Zakone za EU komisiju stvara 3000 radnih grupa birokrata za koje nitko ne glasa i nitko ne zna tko su.

7. U EU možete glasati samo kako bi izabrali zastupnika pri EU parlamentu. A zakone odobrava Vijeće Ministara.

8. EU parlament nema pravo veta na zakone, nema praveo donositi – ni predlagati zakone u EU.

9. Vaši EU zastupnici mogu samo raspravljati o već predloženim zakonima i davati svoje mišljenje o njima.

10. Da bi prijedlog zakona prošao u Vijeću ministara, za njega moraju glasati prestavnici barem 65% stanovništva.

11. Da bi stavili veto na prijedlog zakona u EU morate imati predstavnike 35% stanovništva.

12. Time velike zemlje mogu usvajati koje god zakone požele i zabranjivati sve zakone koji im ne odgovaraju.

13. S Lisabonskim sporazumom EU postaje federalna država i njeni zakoni su jedini zakoni.

14. U toj EU – tvrtke iz siromašnijih zemalja mogu obavljati poslove u bogatijim zemljama plaćajući svoje radnike koliko ih plaćaju u domovini.

15. U toj EU vas npr. V. Britanija može optužiti za terorizam bez ikakvih dokaza i iz HR će vas morati izručiti u britanski zatvor gdje možete ostati zatočeni i do 4 godine bez da vam se pročita optužnica.

16. EU će imati jednog vođu – europskog predsjednika.

17. Europski predsjednik se – NE IZABIRE – i njega postavlja EU Komisija.

18. Jednom kada uđete u EU – nije predviđeno da iz nje ikada izađete.

19. A HR Vlada i Sabor već pripremaju izmjene Ustava da vam oduzmu pravo na REFERENDUM o pridruženju EU. (ovo je obavljeno..)

RoPe
Gost
RoPe

U medjuvremenu je održan referendum, a VB izlazi iz EU ovako ili onako

Bumbum
Gost
Bumbum

VB je jednakija od drugih i niti jedna druga zemlja u EU se ne smije tako ponasati. Ako su oni izasli to ne znaci da bilo tko drugi moze.

Moreno
Gost
Moreno

RoPe Prvo skoči pa reci hop . . . Engleska ipak ima Kraljicu koja je u najvišim NWO strukturama, tako ako Engleska i izađe iz EU, sa NWO puta neće skrenit . . . i putovat će po putu parlelnim sa europskim . . . a to ti je isto NWO put . . .

Direktor
Gost
Direktor

Sve je to vrlo lako promjenjivo, ništa u kamenu zapisano, no i kamen se može razbiti ako treba.

nonwo
Gost
nonwo

https://www.youtube.com/watch?v=waEYQ46gH08 The Weight of Chains | Težina lanaca (2010) Film koji treba pogledati….odgovor kako i ZAŠTO smo svi iz ex yu osiromašeni i opljačkani-i kojeg kao takvog i s tim ciljem treba gledati… Maknimo na samo 2 sata razmimoilaženja tko je bio prvi …,tko je najviše kriv…tko je najmanje kriv,…itd… U mojoj obitelji svi smo u ratu 91 sudjelovali izravno,svojevoljno/dobrovoljno,na strani svog, hrvatskog naroda,s namjerom da pomognemo svojima/potrebitima-hrvatskom narodu…..i srećom u zanimanju koje može svakom čovjeku(pa i “neprijatelju”) spasiti život,a ne ga oduzeti…A kad rat započne,nemaš drugog izbora(ako imaš savjest, pa ne daš petama vjetra-minken bojna,ili kreneš,usred rata,.. kupovati firme za 1 kunu),… Zato,…ajmo jednom ,mirno,proučiti BIG PICTURE.. bez mržnje….da se ne ponovi… komentari ispod videa… Brate mili hvala ti. Mislim da nisam trepnuo ova dva sata dr Tea prije 3 godine Jedina zamerka u ovom filmu jeste sto je Malagurski trebalo da malo obrati paznju i na zrtve u drugim zemljama, ali po mom misljenju, film je sklopio kocice i dao odgovor na nase pitanje: Zasto? Ovde izgleda da malo ko shvata sustinu celog dokumentarca. Izigrani smo, svi do jednog. I Srbi, i Hrvati, i Slovenci, i Muslimani i Makedonci i Crnogorci, i Albanci. Izigrani, budale, podvodljive, dozvolili da nam pamet pomuti mrznja, da se oslepimo povrsnim porukama, a ne vidimo dubinu celog ovog zlog projekta. Projekta koji traje dvadeset i pet godina. Cilj je ostvaren, a sta je cilj? Pare, imperalizacija, sahovska tabla, na kojoj smo mi figure a ceo mec igra jedna osoba. Ta ista osoba je i Rusija i Amerika. Strasno je kad pomislim kako nam zivot zavisi od “slobodnih zidara”. Samo zajedno mozda vratimo delimicno ono sto smo nekad imali. Ono sto nikad vise necemo imati su ljudi koji su poginuli zbog cega? Zbog para? Razmislite malo… Ako dozvolimo da zbog novca jedni drugima skidamo glavu, onda nismo ni za bolje od ovog sto se desava…. Marijana Kuzmanovic prije 3 godine Svaka cast Teodora, ti si jedna retkih koja si ovaj dokumentarac zaista korektno razumela. Citajuci mnoge druge komentare, pitam se do koje mere je narod pao s’uma. Definitivno smo pukli. “Hvala svima sto podrzavate moj komentar, prosto mi bude drago sto ima normalnih ljudi. Ne znam da li ste gledali 2. deo, svejedno se prica produbljuje i stvara se kontura o tome ko stoji iza cega i protiv koga itd. Elem, sustina je u tome da od nas hoce da naprave robove, kao sto u u Americi ostvarili (tako da je “americki san” zapravo cista baljezgarija), samo da radimo, za malo para, da nam iscede sve dragocenosti koje imamo i nas same od posla, da nemamo pravo na zivot, odmor, manje stresa itd. Jednostavno da radimo po dve smene, za kolicinu novca koji nam je dovoljan da pristojno zivimo kao cilj koji nikada ne dostizemo, tj. da prezivimo, a ne da zivimo, i da nas drze na uzici jer u kapitalizmu moras da radis da bi imao para da prezivis, a ako neces, crknuces. I to sve da bi se punile aristokratske zadnjice nekolicine… Pročitaj više »

Alen
Gost
Alen

Nazalost sistem mora krahirati u potpunosti da bi se sta izmjenilo.. Ovo vazi za evropske drzave,oni tamo u aziji vec su se izvukli.. Da bi sistem krahirao mora krahirati i njegov temelj , amerika.. Ako to krahira a ne dodje do velikog rata onda mozemo pricati o rjesenjima..

Siniša
Gost
Siniša

Bojim se da su prošla vremena krahiranja sistema, u mnogopolarnom svijetu previše košta ta avantura jer nije više u pitanju samo Amerika već imamo tu dosta ekonomskih sila koje ne žele da ispaštaju same i naravno ima dovoljno jakih da se brane kao Rusija, Indija ili Kina koje su takođe jake da se angažuju u odbrani drugih (naravno osim prevrtljuvih Indijaca) tako da je vrijeme pljačke prošlo. Ndogradnja, evolucija sistema mi zvuči privlačnije.

goran
Gost
goran

mi smo imali uniju prije EU, pa su nam tu uniju razjebali isti oni koji je i danas zagovaraju, jedina je razlika sto smo danas njihovi robovi

Direktor
Gost
Direktor

Dozvolili smo da tu federativnu uniju razhebu kako bi male novokomponovane države odmah pretrčale u drugu uniju. kasno je sad za kajanje. EU je za male jedini spas ali nazovimo političari koji te male državice vode moraju imati barem malo mozga i osjećaja za narod a ne jedino za svoj džep, svoju korist, na štetu svih ostalih građana.
Ako Njemačka može ne vidim ni jedan jedini razlog zašto i ostalli ne bi mogli, samo malo pameti treba.
Na žalost (hrvatska) vlast i administracija radi na potpunom uništenju svih koji pokažu malo poduzetničkog duha.
Od turizma država ne može živjeti vjećno.

RoPe
Gost
RoPe

Wishful thinking. It ain’t gonna happen.
Čak da se netko i uspješno pobuni završit će kao Matija Gubec 1573. Ovi imaju i tehnologiju i lovu da se obrane. A ako se sistem i sruši imaju negdje zakopane tone zlata i dragulja.

maliboro
Gost
maliboro

Njih ne spašava ni tehnologija ni lova nego pohlepni ljudski šljam koji je spreman prodati narod , državu pa i rođenu mater za par papira.Ni Matiju Gupca nisu ubili novcem nego zbog izdaje ljudskog šljama , što nam Slovenci nikada nisu oprostili.

RoPe
Gost
RoPe

Ja mislim da ljudi pribjegavaju izdaji zbog vise stvari, a ne samo zbog pohlepe. Mora tu malo biti i razočarenje

Pizistrat Nelson
Gost
Pizistrat Nelson

Razočaranje? To opravdava izdaju???

Helena
Gost
Helena

Opravdava, kad si na nivou amebe.

Siniša
Gost
Siniša

Xahaxa joj za ime Boga da li vjeruješ u tu glupost;podsjećaš me na onog najvećeg izdajnika u USSRu koji je prešao da radi za NATO i izdao je hiljade Sovjetskih tajni i ljudi a radio je godinama u KGBu i sada živi u Engleskoj, na pitanje zašto rekao je da je htjeo donijeti slobodu svojoj zemlji jer je bio RAZOČARAN sistemom….izdao je svoju domovinu, zbog njega je nastradalo stotine Sovjetskih patriota, domovina mu patila zbog njega i danas ne živi u domovini. Naravnoučenije…domovina mu se raspala zahvaljujući njegovim dobrotvorima, hiljade mu zemljaka izginulo, pomrlo od gladi i nemaštine zahvaljujući njegovim dobrotvorima, malo je hvalilo da se njegova domovina potpuno dezintegrira on ako je iole obavještajac sve to zna ali i dalje smatra da je bio u pravu.
Molim te…kako neko može biti toliko razočaran u svoju domovinu da radi na njenom uništenju???

RoPe
Gost
RoPe

E pa to ti govorim, neki ljudi izdaju nekog jer se osjećaju izdani i razočarani. A ne zbog pohlepe kako se ovdje misli. To je činjenica makar mi dali i 50 minusa.

Alanis
Gost
Alanis

RoPe @ Čime su to jadni Kolinda i Plenković bili razočarani?!
Nju poslala Trilaterala, njega Brisel.

Crvenkapica
Gost
Crvenkapica

Navodno u Hrvatskoj ne postoje nikakvi podaci o buni tih razmjera. O Tahiju postoje.
Morali bi postojati podaci na više mjesta: koliko je bilo vojske koja je krenula na seljake, tko ju je plaćao, podaci o suđenju itd.
Ali jednog vođu seljačke bune zapalili su u Mađarskoj.
Navodno je taj Ambroz živio još mnogo godina. Otkriveno prije par godina.

RoPe
Gost
RoPe

To mi je bila maturalna radnja, vidio sam originalne materijale, ako ih sada nema onda su ih uklonili u Orwellovskoj maniri.

Crvenkapica
Gost
Crvenkapica

RoPe.
Ni za diplomski, a kamoli maturalnu radnju ne koriste se – originalni podaci.
Ne bi dugo trajali. Pa to su stari papiri.
Nemabrige. Nemoguće je SVE uništit. Treba biti podataka u starim arhivima gradova i samostana u više država.
I, nisu to “mutna” stoljeća, 5.-12., npr. Ovdje je, 16. stoljeće, puno ljudi bilo pismeno.

nonwo
Gost
nonwo
Crvenkapica
Gost
Crvenkapica

Zlato i dragulji nisu hrana i voda.
Think again.

Josip
Gost
Josip

EU nije primila nikoga da bi ga spasila, obogatila, popravila… nego samo da proda tv-eje, postavi banke, izvuce radnu snagu….

Savchenko For President !
Gost
Savchenko For President !

škrta tamica naroda

Šok
Gost
Šok

EU je jedna od faza njemačkog imperijalizma.

nonwo
Gost
nonwo

“U prilog svojim tvrdnjama(utjecaj multi-milijardera i samoproglašenog filantropa Georgea Sorosa.na članove EU parlamenta) , Farage se poziva na dokument koji je izdala Fondacija za otvoreno društvo. Pod naslovom “Pouzdani saveznici u Europskom parlamentu (2014.-2019.)” Navodi europske čelnike, parlamentarce i vođe u njihovoj predanosti idealima “otvorenog društva”, posebice u pogledu otvaranja granica i prijema migranata.)

Link zum Dokument: https://legacy.gscdn.nl/archives/imag
(POPIS SOROSEVIH PULENA)

“Ovo mapiranje osigurava Institutu za europsku politiku otvorenog društva i mreži otvorenog društva
obavijesti o članovima 8. Europskog parlamenta koji će vjerojatno podržati vrijednosti Otvorenog društva
tijekom razdoblja od 2014. do 2019. godine.
Ona se sastoji od 11 odbora i 26 izaslanstava, kao i najviših tijela za donošenje odluka u Europskom parlamentu: 226 zastupnika u Europskom parlamentu koji su dokazani ili vjerojatni saveznici Otvorenog društva.
Prisutnost MEP-a u ovom mapiranju ukazuje na to da će oni vjerojatno podržavati otvoreno društvo
…. Njima treba pristupiti s otvorenim umom: iako će najvjerojatnije htjeti raditi
na područjima dosadašnjih interesa ,dobrodošli su u aktivnostima i po drugim pitanjima.
Osim što raspravlja o pojedinim temama, Otvoreno društvo treba nastojati izgraditi trajne i pouzdane
odnose s EUROPSKIM ZAKONODAVCIMA.”Stoji u ovom dokumentu.

nonwo
Gost
nonwo

https://www.youtube.com/watch?v=Rip_9lytxy4
link na dokument s popisom sosrosevih suradnika iz eu paralamenta i ek se da otvoriti samo ispod ovog videa,na njemačkom
PRIKAŽI VIŠE,pa onda Link zum Document
Iz mog se komentara ne da otvoriti,čudno?

Red Dog
Gost
Red Dog

Evropska Nemacka ili nemacka Evropa, to je isto – Helmut Kohl.

nonwo
Gost
nonwo

Suradnici i saveznici na koje se Otvoreno društvo OTVORENO oslanja (the Open Society network
intelligence on Members of the 8th European Parliament likely to support -spremni da podrže vrijednosti otvorenog društva)Open Society values during the 2014–2019 legislature.
“(Soroševi-Reliable allies in European Parliament 2014-2019” -su iz svih zemalja eu,Od naših su u dokumentu navedeni Borzan,Jakovčić,Picula,Radoš Jozo i Škrlec Davor.

Crvenkapica
Gost
Crvenkapica

Htjedoh napisati: žao mi je za Borzanicu, ali…tko zna?
Neki put je lako ‘uvaliti’ čovjeka, koji ‘ ni luk jeo, ni luk mirisao’. A i piše:” likely to support”. Znači može , a ne mora.
Lukavo.

nonwo
Gost
nonwo

Nek se ona otvoreno očituje da je njeno ime na popisu otvorenog društva mimo njezinog znanja i volje i nek se javno distancira od sorosa.Pa da vidimo.

Željko
Gost
Željko

OK ali zašto SVI odlaze u Njemačku, Dansku, Nizozemsku, etc. dakle u EU raditi i živjeti!

Šok
Gost
Šok

kad opljačkaš kolonije onda london izgradiš u viktorijanskom stilu ili pariz proglasiš gradom svijetla ili gradiš novi rajh

Helena
Gost
Helena

Idu zato što žive zaglavljeni u sedamdesetim godinama prošlog veka, kao i ti i zato što im tamo žive rođaci i prijatelji. Gotovo svi odreda idu tamo gde imaju nekog poznatog, ko im može pomoći u tranziciji. Logično, zar ne? Kažu da nema glupih pitanja. Ne bih se složila.

avatar
Gost
avatar

@Željko
Zato što su te iste zemlje uništile svu industriju kod nas a njima treba školovana radna snaga čije smo školovanje mi svi platili.

Turbofolk
Gost
Turbofolk

U BiH sve je uništeno od “lokalnih”.
Nikakvog doticaja sa zapadom nismo imali.
Bila Juga, rat i nakon rata neće zapad marku da uloži jer smo trusno područje.
Nas uništiše stranke koje se finansiraju od državnih firmi(elektroprivrede, telekomi, pošte, šume)
Oni uhljebljuju svoje familije ii rođake u te firme, ne rade ništa, regresi, božićnice, terenske dnevnice itd i bore se svim silama da ne uđu u EU jer je njima raj na zemlji.
I zato postoje sajtovi koji pišu kako je EU zlo i da to treba rasturit.
Oni hoće samo da Vučići, Bakiri, Miloradi, Čovići ostanu gdje jesu jer su dio aparata zajedničke sise.
@Shumadinac
Ti neodgovori onom Bondu jesi li se i ti uhljebio pa sad iz tople kancelarije u kojoj vjerovatno ništa ne radiš trolaš protiv EU?
Ušutio si se?

Alan Ford
Gost
Alan Ford

@Turbofolk, pristaje ti ime… otprilike si nešto razumio, ali smisao baš i ne kužiš/kontaš.
Stranke koje spominješ ne rade ništa drugo već samo ono što zapadne sile traže od njih, jer drukčije ne bi ni opstale. One se zaista financiraju tako kao što si naveo, ali to nije suština. Suština je da svoj „plijen“ dijele sa svojim gazdama kroz institucijaliziranu krađu (privatizacija javnih dobara, javni krediti i dr.) kako bi im gazde legalno uzimali to što žele. Tako je oduvijek funkcioniralo vazalstvo, nema razloga da tako ne bude i danas.
Druga stvar: ovdje nitko nije dizao pobunu protiv EU, već su samo opisani problemi sa kojima je EU već suočena i zbog čega nema perspektivu. Jednostavno je organizirana na klimavim nogama i sad podrhtava. Nije to neočekivano jer su u njenom oblikovanju i financiranju sudjelovale strane tajne službe, smjernice razvoja EU-a se razvijaju tajno (npr. TTIP, CETA), odluke nameću netransparentno i nedemokratski, a političari su potkupljeni od strane krupnijeg kapitala. Dakle, vrlo slično kao i kod tih lokalnih političara koje spominješ. Ovo ti nije nikakva ideologija, nema tu nikakvih posebnih emocija, to su činjenice koje je zaključio svaki pažljivi posmatrač prilika u EU. Kao što se Jugoslavija raspala, a bila je mnogo bolje integrirana zajednica, raspašće se i EU. Sva velika carstva su se raspala kada se njima više nije moglo upravljati. Jel‘ bereš?
I treće, pls ne prozivaj i ne vrijeđaj ljude za koje nemaš pojma ni tko su niti čime se bave.

Splitexpress
Gost
Splitexpress

A što ti misliš da su rat složili Milošević,Tuđman i Izetbegović?Oni su izabrani jer su im psihološki profili pokazivali da bi mogli reagirati na način koi odgovara zadanom cilju?
USA ministar vanjskih poslova dolazi u Beograd i daje podršku Jugoslaviji i Miloševiću a zna da su već naoružali Tuđmana za rat za osamostaljenje?Zdravko Mršić hrvatski ministar vanjskih poslova u intervjuu mreži TV kazao da je nakon njegovog razgovora sa austrijskimkolegom Aloisom Mockom prvo oruzje stiglo u hrvatsku sredinom rujna 1990.???

Siniša
Gost
Siniša

A kako ti trpiš ekavicu u svome imenu?
Elem…..do rata 90. i do recimo 2000. Koliko je ljudi željelo ići tamo, u mojoj firmi je masovno krenulo tek pre možda 5 godina a do tada ljudi su se uzdržavali a sada rade prekvalifikacije d bi otišli čak u Norvešku.. Manite se budaleštine tipa svi žele tamo ići jer prosto nije istina jer 100% njih kaže “bježim odavde”.

Alanis
Gost
Alanis

Zato što im to te države omogućavaju – nema većih adminstrativnih prepreka ako imaš ispravne dokumente, dok tvoja matična država čini sve da ti onemogući osnovnu egzistenciju …. na mjesto naših ljudi, doći će “imigranti” koji će raditi za još manje novca nego domaći živalj, a naš živalj koji odlazi u Njemačku radi za manje nego je radio Švabo iiiii tako kreće domino efekat srozavanja vrijednosti rada i cijene rada .. što će reć, “rezanje troškova” , a bogatima još čiste love u džep.

Ili hoćeš reć da 3 seljaka zdrave seljačke logike (čast seljacima) ne bi znali što napraviti da Slavonija opet postane žitnica Europe, ili barem Hrvatske.

Da na vlasti imamo ljude sa barem malo digniteta i integriteta, da nisu prodano briselsko i CFRovsko smeće, uz toliko prirodnih resursa koliko ima Hrvatska, Hrvati bi pitali – koliko svijet košta.
Švicarska bi bila mala beba.

Dub Miroslav
Gost
Dub Miroslav

Zbog okupacije “domoljuba”!

Kažun
Gost
Kažun

Hrvati sanjali svoju državu 1300 godina,a stoka (sitnog zuba ???!) je shebala u 10 godina.

Mölltaler
Gost
Mölltaler

Hrvati sanjaju i dalje. Samo mnogi žive u iluziji da je postojalo tih 10 godina, ali države nije nikad ni bilo.

onaj najgl.....veći Dalton
Gost
onaj najgl.....veći Dalton

EU postoji ne da bi NAMA, nego da bi NJIMA bilo bolje.
A sad, svi naprijed……. tko smo to Mi, a tko su to Oni……?

Njonjobobo
Gost
Njonjobobo

Prije 6 godina glasah protiv eu,sad vidim zaheb izmanipuliranost,
Svoje proizvode mogu prodavati u minhenu pragu i barceloni,
Kud vece srece.
Mogu trazit posao na kanarima I biti kovac svoje srece

Perica
Gost
Perica

Sve je to pod kontrolom….kao i uvek do sad! Postoji i kontrolisani haos, da podsetim samo

Sir Oliver
Gost
Sir Oliver

Kraće rečeno, masivna kriza kapitalizma.
Još jednostavnije, podijela profita je nepoštena. Investitor i vlasnik uzmu koliko hoće. Radnik ima “na sat” i to je to.
I radi.
Ustvari to je feudalizam. Robovlasništvo.
Sa stanovišta poslodavca, ispravna računica, a sa radničke strane, robija.
Naravno da nema budućnosti.
Da, nešto socijalnje i modernije.

ShaCkaL
Gost
ShaCkaL

Ok daj molim te napiši šta bi to radnik trebao imati udio sa Vlasnikom i Investitorom. Pa ne zove se radnik tek tako već zato što je radnik i ne treba ništa već raditi za satnicu ako misli da može bolje ok izvoli.

Mikojan
Gost
Mikojan

@hijena, Kao što smo već spomenuli, udio sa vlasnikom, DA, biti i sam investitor, DA, a to se zove kako? Samoupravljanje na zdravim osnovama. Samoupravni socijalizam je bio savršen ali na papiru, u starnosti se uvjek pojavi neka svinja koja bi željela biti ravnopravnija od ostalih. Kako to danas izgleda kada imaš firmu sa godišnjom dobiti od npr xy miliona Eura a radnici ti rade za minimalac. Tko dobova? vlasnik, da, tko gubi? radnici i država ! Država od takvih nema baš nikakvu korist jer nema alate a ne može ni imati jer si takvim alatima kopa još dublju jamu, da mu uzme dobit. Što je rješenje? raspodjela te dobiti sa onima koji su je zaradili te razumno oporezivanje. Tko dobiva, SVI. Od vlasnika, radnika i države.
Pa za to ti ne trebaju nikakve škole. Ulaskom u EU kod nas se sad dešava da nema radnika, da sve manje ljudi želi raditi za 400Eura kada za isti posao 400Km dalje može zaraditi 4-5 puta više i gdje ga cijene.
EU smrdi a svi bježe u EU, nekako mi to ne ide skupa.

nonwo
Gost
nonwo

ShaCkal@ne mora to biti “samoupravni socijalizam”.To može jednostavno biti porast minimalne plaće do razine koja zadovoljava potrebe civiliziranog života.A pošteni poduzetnici (kojima svaka čast jer stvaraju,misle,brinu i zapošljavaju)neka se oslobode nezajažljive pohlepe kradljive države na tu radnikovu plaću.Bit je da “UHLJEBI” podnesu teret “reformi”.A tu ima itekako mjesta da “stegnu pojas”…
I poduzetnici nisu oni kojima se namješta izmišljeni posao s državom,a plaćaju ih porezni obveznici.
Strujni razdjeljnici,firme za zaštitu na radu (za jednu sobu natpis kamo bježati u slučaju požara)…,udžbenici za škole koji se onda mijenjaju svake godine..,informatizacija ministarstava ,morha i slično,….alternativni izvori,…vjetrenjače koje će se plaćati povećanim cijenama struje za kućanstva,prodavači plina,…..sakupljači otpada…Svi na državnoj sisi……A takvi zarađuju milijarde…naše…

Nostradurus
Gost
Nostradurus

Mislio sam da će nakon ove rečenice “Jedino je pravo rješenje izlaz u ponovna uspostava suvereniteta s pažljivom i relativnom primjenom socijalističkog modela, koji će se onda morati osloniti na međunarodnu viziju u kojoj su rad i socijalna jednakost iznad logike kapitala i profita.” nastati veliki fajt između prokapitalista i socijalista. Međutim, čini se da je to svima promaklo??? Slažem se sa autorovim zaključkom. A vi?

shumadinac
Gost
shumadinac

Prošli smo socijalizam, na svojoj koži smo spoznali kapitalizam – ni jedno ni drugo nije dobro. Ali ne zato što sistem nije dobar, sa našom svešću upropastićemo bilo koje uređenje. A kad društvo jednog dana dostigne potreban nivo svesti verovatno će zaključiti (ne mogu da tvrdim nisam dostigao nivo 🙂 ) da mu stranke, partije ne trebaju. Društvu je potrebna pravilna organizacija i ništa više – sve ostalo već ima.

p.s. neko će reći da je socijalizam napravio dobru organizaciju društva ali to nije tačno čak ni u početnom periodu kada je disciplina bila zadovoljavajuća. Ne sme se nikakvoj organizaciji davati vlast (a posebno ne samo jednoj) jer će se neminovno vremenom iskvariti. Društvo moraju voditi najsposobniji a ne “pripadnici”. I društvo mora da izabere najsposobnije a ne da se delegiraju iz neke grupe. Nažalost, ondašnje a ni sadašnje društvo to nije u stanju ali jednog lepog dana…

Mikojan
Gost
Mikojan

Kažu znalci da je samoupravljanje neminovna budućnost, e sad da li će biti socijalističko ili kapitalističko sasvim svejedno.
Ako netko ima vremena (50min) da posluša jedan intervju tjedna R101 iz 2010. godine
https://files.fm/u/7z7n5acv

Nostradurus
Gost
Nostradurus

@shumadinac, na vaš p.s. grozim se od “sposobnih” jer je vrh nacističke Njemačke bio visoke inteligencije i najsposobniji pa eto gdje je završilo. Znamo mi što su sposobni napravili u Orvelovoj “Životinjskoj farmi”. Sjetimo se svi onog upozorenje “snaga bez kontrole vodi u propast”. Pa tako i “uspješnost bez kontrole” vodi u propast jer je “uspješnost” == “snaga” i nema veze sa mudrošću. Trebali ste reći da društvo trebaju voditi najmudriji, a ne najsposobniji.

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah

@Nostradurus:
Ja se slažem.Zaključak i jeste jako uspjela kruna autorovog truda !

Emiliano Zapata
Gost
Emiliano Zapata

Kad su na ovo upozoravali ljudi poput David icke, Kresimira Misaka i drugih, onda su im se smijali! Da i ne govorimo kako neki poput Srbije i danas srljaju u okove EU umjesto da bjeze od vragova!

Mikojan
Gost
Mikojan

Zapata a sad probaj zamisliti ovo, u Saboru je neki vindfaker prozvao premijera Plenkovića veleizdajnikom, pazi sad, zato što radi za Srbiju, pomaže im da bez blokiranja i problema što prije uđu u Europsku uniju. Ajme kretena, g. Plenković da je veleizdajnik što hoće zahebati Srbiju, onako muški. Ma taj Sabor treba rastjerat što prije.
Koji cirkus.

oddball
Gost
oddball

nisi skužio poantu, očekivalo se da će hrvatska iskoristiti srpske pregovore sa EU kao što je svojedobno slovenija iskoristila naše pregovore, da riješimo neka otvorena pitanje sa Srbijom, pokazalo se da je Plenković po diktatu iz EK od toga odustao jer je za EU ulazak Srbije sada strateško i taktičko pitanje, sjeti se samo kako je Milanović prošao kada je zatvorio granicu sa Srbijom jer su nam Srbi pakovali migrante na granicu, doslovno dovozili autobusima i iskrcavali na rampu, naravno da je Milanović imao dovoljno muda da to isto napravi na granicu Shengena tek nakon čega je EK reagirala, e tako se vodi politika i tako EU funkcionira i zato se u nekim krugovima Plenkovića smatra izdajnikom,….

Prc Milojko
Gost
Prc Milojko

Termini: financijski derivati i moderna monetarna teorija. To ce super objasniti ekonomsku filozofiju EU (i zapada).

Dečko sa ulice
Gost
Dečko sa ulice

Ne, nitko nije pitao, recimo, Nizozemce hoće li u EU ili neće.
Ne, nije bilo nikakvog referenduma, niti o ulasku, pa ni o Euru.
Da, konverzija Gulden-Euro i njemačka Marka-Euro je bila pljačka stoljeća.
Da, EU je tamnica evropskih naroda.
Da, Nato je to da ih čuva, da ne pobjegnu.
Ne, velika Britanjija neće nikad izaći iz EU.
Da, Brexit je prevara.

Alanis
Gost
Alanis

Slažem se sa svime osim zadnjim.
Brexit nije prevara per se, referendum ko referendum gdje su ljudi rekli svoje, ali otkad se to pita narod.

I irci su bili protiv pa eto.
Lisabonski Ugovor uopće nije bio ratificiran, ali je svejedno bio na snazi kao da je sve u najboljem redu…a ljudi će izlaziti na referendume sve dok ne odgovore ispravno.

http://blogs.lse.ac.uk/europpblog/2015/10/19/asking-the-public-twice-why-do-voters-change-their-minds-in-second-referendums-on-eu-treaties/

Mare
Gost
Mare

AMEN!

Brainstorm
Gost
Brainstorm

na samo pocetku clanka se spominje “mogucnost zaduzivanja”. sto da nije zaduzivanja, sto da nismo krenuli skoro cistih racuna ( sa malom zaduzenoscu), da nismo imali privatne ustedjevine i sveg vlasnistva izgradjenog u vrijeme socijalizma?
sto kad bi i kad dugove pocnemo neto vracati?
EU sistem je postavljen tako da su razluceni radno sposbni od uzdrzavanih. radno sposobne se koncentrira u njemacku, gdje oni placaju poreze i trose vecinu zarade dok se uzdrzavane; umirovljenike, malodobne i drzavni aparat ostavlja u zemljama koje nemaju proizvodnje ni mogucnosti od koga prikupljati porez. da, prikupljau porez od svojih drzavnih uposlenika ali to je novac koji se vrti u krug i sve ga je manje jer isti takodjer kupuju uvoznu robu.
EU moze ali pod uvjetom da se iz EU sredstava financiraju socijalna pomoc, mirovine, drzavni aparat
i skolstvo u drzavama ciji radnici su otisli raditi van.
radi preglednosti navescu ovakvu usporedbu: zamislimo da sve nezaposlene stavimo u osijek a sve zaposlene u zagreb. osijek nece imati sredstava placati nezaposleninu dok ce se zagreb obogatiti. upravo je takav odnos drzava koje kontroliraju porezne prihode od svoje industrije i drugih drzava koje moraju placati neproduktivni dio stanovnistva.
kako izbjeci placanje proracunskih rashoda velikom dijelu stanovnistva? – osnujmo EU!

Duki
Gost
Duki

Čitam na jednom drugom portalu da je za GEORGIJA SOROŠA najveći neprijatelj Kina pa Rusija ITD Venezuella znate li zašto ?
Pa tamo njegovi imperijalistički pipci ne mogu ući ,a to ga jako nervira
,EU mu je mala a ovo je ipak 1/2 čovječanstva
Sprema se veliko sranje :mi možemo ovako laprdati i davati savjete,ali lovu imaju oni i njima slični e jbga….??☠️???

Alanis
Gost
Alanis

Duki @ Zaista ne znam zbog čega takvom smeću vjerujete na riječ što izjavljuju po mass medijima.
Njegov intervju dat Financial timesu 2009.godine.

Klip je sukus cijelog intervjua i nije izvučeno iz konteksta. Nije dug, traje 2min.
https://www.youtube.com/watch?v=GNboCOZ8fC4

Cijeli intervju
https://www.youtube.com/watch?v=TOjckJWqb0A&t=3s

Kina je namjenski tu da sruši vrijednost dolara, a budući da je gro ekonomija i poslova vezanih za vrijednost dolara, time bi se urušavala ekonomija i tih zemalja – njihovih valuta, a Kina to (trenutno) upravo radi.

Kina je globalističkim pacovima kao što je Soroš i sl. idealno uređenje. Ljudi rade milijardu sati za malo novca – sve osalo ide partiji, a imaju jako ograničene slobode, ili nikakve.
Soroš i sl. obožavaju komunizam i to onaj hardcore komunizam.

Mamajev Kurgan
Gost
Mamajev Kurgan

EU je civilna varijanta zlocinackog NATO pakta.Podizvodjaci zloradova su Njemacka Francuska i VB koja izlazi….A zasto izlazi saznace se ubrzo.
Jos pre 15g. sam na sajtovima mahom srbskim poceo ostavljati komentare …u kojima sam pisao i ovde cu napisati..svaka pozitivna gllrifikacija EU inedaj boze clanstva Srba-je u nju kaznjavao bi najstroze robijom i prisilnim radom u korist naroda.
Velikani Evrope su daaaavno zagovarali ujedinjenu Evropu od Pirineja do Vladivostoka a bez VB sve dok englezi se malo ulristoje civiliziraju i prestanu sjediti guzicom na 2 stolice.U tom savezu TEK takvom UE bi imala sve i bila imperija na dobrobit Evrope i svijeta.Bila bi to imperija kakvu svijet nije vidio…ali na dobrobit svih .

Direktor
Gost
Direktor

Mamino najpametnije, hajdmo vako, svi BALKANCI, od Slovenije do Makedonije koji su iselili sa ovih prostora u neku od EU država, Njemačka, Irska itd. radi boljeg života, bolje plaćenog rada itd. ima da se SUTRA vrate u države iz kojih su pobjegli, svi do jednog. Pravo ostanka imaju samo rođeni u tim EU državama.
Jel može tako, e ja bi to takvima kao što si ti sutra napravio pa da vidimo kako će te tvoji sunarodnjaci povratnici voljeti i biti oduševljeni tvojim kažnjavanjem za veleizdaju. Hoćeš njih kazniti što su pobjegli ?
A možda da recimo Njamačka obustavi isplatu mirovina van država EU, neke bi i to dotuklo.

nonwo
Gost
nonwo

Sve bi to moglo i dobro završiti…Povratnici dovoljno raspiž.eni da pometu mafiju na vlasti skupa s penzionerima bez penzija/koji jedino tako mogu shvatiti da nije dobro biti ovca/…
Ovo što se sad događa je puko preživljavanje u stanju zombija…hibernacija…još da barem ko medvjed možeš biti bez hrane ,…i u pećini…

Crvenkapica
Gost
Crvenkapica

Eu je kao EKONOMSKA zajednica izvrsno funkcionirala do – devedesete.
Pad SSSRa. Počinje smanjivanje radničkih prava svugdje.
Manja plaća > manje mogućnosti kupovine. Pada POTRAŽNJA i to konstantno.
Onda kap.navali na radnike sa još manjom plaćom, da nadoknadi manjak profita.
Istovremeno, višak sredstava se ne ulaže u nove proizvode/inovacije, već ide u banke, ili porezne oaze, svejedno i pitanje gdje završava. Kina najvjerojatnije, koja nudi najveću kamatu.
I to je to.
2000.
Euro je ove procese ubrzao i zamaskirao. Preuranjen projekt, već rečeno.
Kojekakve gluposti eu birokrata također su maske.
Da je rast kao devedesetih, nitko ne bi primjetio totalitaristički i totalitarni način upravljanja.
A ovaj kolonijalni način koji koriste prema Istoku, treba sasjeći u korijenu.
I tražit prave brojke: koliko smo dobili, a koliko dali eu.
U dva dana razmaka, Plen.i Sinčić iznijeli bitno drugačije brojke.

Red Dog
Gost
Red Dog

A najgore je da su unistenjem nacionalnih drzava radi EU ispuzala najgora populisticka gamad u nacionalnim drzavama.
Drzave blagostanja su gradene dugorocno sa strahom od Revolucije u ledima. Sad je sve devastirano.
EU, kakva-takva je, nudi nekakav red. Povratak nacionalnim drzavama deluje kao haos.

nonwo
Gost
nonwo

Najveći strah,..gnušanje su venecijanci-crno plemstvo,…tate i mame današnjih bankstera,…gajili prema nacionalnim državama…A oni najbolje znaju čega se treba bojati…

Perun
Gost
Perun

Bivsa drzava je mnogo toga nacinalizovala i socijalisticki poslije socijalisticko-samoupravni sitem ,dozivjeli su uspon pad i destrukciju.Pokojni dozivotni predjsednik Josip Broz iza sebe je ostavio pustos i politicko bespuce pesimizma i mazohizma .Restitucija oduzetitih dobara nije provedena niti u jednoj novo nastaloj drzavnoj zajednici nastaloj nasilnim raspadom bivse zajednice drzava ,repulika i pokrajina. Mentalna regresija ,post-ratna depresija i nikakav kapital ostavili su trag na populacijama koje sada napustaju i ostavljaju ono malo sto ih cini onim sto jesu .Tko je kriv za to ,mozda nase neznanje ,tudjinska oholost , ,,uvodjenje demokracije ” i neokolonijalnih zakona .Gsp.N.Babic dotaknuo se deindustralizacije prostora i drustava nastalih tzv. tranzicijom ,pojam uveden u upotrebu od ,,bankstera” radi lakseg oznacavanja zrtve od tzv. ekonomskog predatora u ovom slucaju EU i USA .Kapital sam po sebi ne znaci nista jer ako nije u vezi sa procesom nastanka vrijednosti to je mrtvi kapital.Sukob Kine i USA je na pomolu to je onako figurativno receno ,prica kada lovac postaje plijen zvijeri i zrtva vlastitog ega .Davljenik se hvata za slamku da prezivi a politicki utopljenik za demokraciju ,diktaturu ,socijalizam ,anarhiju ,monarhiju itd.itd.Planeta Zemlja postaje nesto poput splava punog utopljenika koji treba da primi i one sto plivaju u moru ,cekajuci da budu spaseni .Splav se zove EuRopska Unija .Evo jedan citat//..za pocetak//..Aleksa Santic..//..Vece na skolju//..
Pučina plava
Spava,
Prohladni pada mrak.
Vrh hridi crne
Trne
Zadnji rumeni zrak.

I jeca zvono
Bono,
Po kršu dršće zvuk;
S uzdahom tuge
Duge
Ubogi moli puk.

Kleče mršave
Glave
Pred likom boga svog —
Ištu. Al’ tamo,
Samo
Ćuti raspeti Bog.

I san sve bliže
Stiže,
Prohladni pada mrak,
Vrh hridi crne
Trne
Zadnji rumeni zrak.

Red Dog
Gost
Red Dog

Druze, posle drugog svetskog rata je postojao plan deindustrijalizacije Nemacke, da ne moze vise ugroziti nikoga. Ameri su se predomislili, ali to se inace radi sa porazenima.
To se je radilo i Istoku. Nije devastacija posledica neke urodene mane socijalizma koja se je aktivirala kasno, vec namerna destrukcija, da ne moze vise ugroziti nikoga.

IVE iz pecalbe
Gost
IVE iz pecalbe

Cijela teorija neoliberalnog kapitalizma na kojoj se bazira EU je VELIKA PREVARA! Od profita je bitniji socijalni polozaj gradjana. Covijek u svom razvoju nije poceo readiti da bi stvorio profit vec da bi podmirio zivotne potrebe i u zacetku je proizvodne viskove davao drugima koji nisu uspijeli stvoriti dovoljno za prezivljavanje, tek je kasnije poceo razmijenjivati i trgovati proizvoidnim viskovima i tako stavri profit. Danas elte prevaranta transformiranih is lopova u politicare uzimaju najveci dio profita a na koji nemju prirodnih prava zato se koriste prisilom.

Nostromo
Gost
Nostromo

Imas pravo Ive iz pecalbe.
Kada pogledamo koliko je politicara, od mjesnih odbornika do EU prlamentaraca, te nerpoizvodnih birokrata, vojnika, policajaca i… na teretu hrvatskih radnika i seljaka, ispada da jedan radnik ili seljek mora raditi ne da preharani svoju obitelj vec mora prehranti vise do 4 obitelji a to je katstrofa i razloga zasto EU nema dugorocne perspektive, jer se kosi sa osnovnim prirodnim zakonima. Hrvatski radnik i seljak radi da bi hrvatski (NATO) vojnik stitio interese USA i drugih bogatasa.
Dok hrvatski radnik ili seljak zaradjuje 3000 Kuna EU prlamentarac otima vise od 5000 Eura mjesecno svi otimaju vise nego sto ostane radniku ili seljaku koji je to proizveo.
>>>>>>>>>>>>>>>>DOSTA NEOLIBERALIZMA SMRT EU!!!

Vile
Gost
Vile

Sta znaci 12 zvijezda na zastavi EU zna li tko?

Mucke
Gost
Mucke

12 zvjezdica oznacava originalnih 12 vlasnika EU,svi ostali su vlasnistvo.

Brainstorm
Gost
Brainstorm

bit ce prije da je 12 znakova zodijaka. bik na kovanici od 2 eura je zlatno tele spomenuto u bibliji. svako zodijacko doba je 2160 godina. krscanstvo je u znaku ribe, prije je bio bik.
zanimljivo za istraziti jer ima jos, okultnih i babilonskih simbola.

Histrion
Gost
Histrion

12 prvotnih (povlaštenih?) članica EEZ-a, a može i 12 apostola…

Velaga
Gost
Velaga

EU će opstati, kranja ljevica i desnica ni uz pomoću Putina i Trumpa je neće uspjeti uništiti. Vi radikali obožavate ratove i revolucije, smrt i patnju. Njaviše mi je žao ljevičara koji za račun desne Putinove vlasti ratuju sa europskim vrijednostima.

nonwo
Gost
nonwo

A kako te to eu čuva od ratova,revolucija,smrti i patnje?
Eurotičari su usa guzičari,oni su ispostava ciokauboja…Ako ciokauboji odluče zaratiti natom protiv Rusa,nato Hrvati makljat će se ponovo na granicama sa “svojima” koji nisu u nato i još s Rusima, a da ne znaju ni zašto ni za koga.
A kad bi u nato ušla i Srbija i Makedonija,u slučaju ako ciokauboji podilkane-svi idemo na granicu Rusije.Kako god okreneš,mi smo naje…
Europske vrijednosti je pak toliko smiješan/jadan pojam da se ne vrijedi raspravljati.
Zašto si tako malen(kompleksi) da ne možeš cijeniti svoje vrijednosti.

Red Dog
Gost
Red Dog

Oli je drugarica Le Pen, koja biva finansirana ruskim kreditima, levicarka?
Oli su drugovi i drugarice iz Pegide, koju su vikali „Putin u Berlin, Merkel u Sibir“ levicari?
Au contraire, mon chere. Drug huska desnicu da radi to 🙂

ShaCkaL
Gost
ShaCkaL

EU i nije toliko loša. Pazi zasita je dosta ljudi otišlo raditi van. Trenutno je pravo lako naći posla jer svi traže radnike – samo 5-6 tisuća kuna to je max ali moje mišljenje isto i puno novaca ako ne placas stanarinu. Znači ok bi bilo 5 tisuća kuna minimalac a sve iznad je užas..

Mucke
Gost
Mucke

Gdje van?Mi smo EU jeb* te!

Mikojan
Gost
Mikojan

Mucke, pa vidiš da mnogi nisu vani, da mrze EU, ne vole Eure i žive od zraka, domačega !

oddball
Gost
oddball

Mogu se složiti da se u mnogim pitanjima zlorabe institucije EU kako bi se vodili neki nedemokratski procesi, ipak mislim da za Europu EU nema alternative, evo zašto,…. povijesno gledano prvenstveno zbog geografije Europa je politički bila fragmentirana, to je možda i najveća prednost Europe koja je od renesanse do 2. WW omogučilo da Europa dominira svijetom, razlozi su jasni, velika diverzifikacija i snažna kompentitivnost među Europskim državicama stvorila je nas, danas kada je svijet globaliziran na načelima liberalnog kapitalizma Europa razjedinjena je osuđena na lagano umiranje, tu je prvenstveno prisutan problem starenja stanovništva, negativan demografski prirast, kako bi držali korak sa Jpanom i SAD-om, Kinu da ne spominjemo, Europi treba mlade radne snage u budućnosti (nemojte se dati zbuniti sa velikom nezaposlenosti mladim u pojedinim EU zemljama, to je druga priča) da bi održali gospodarski rast, međutim to se može ostvariti samo migracijama (SAD također ima lošu demografiju među bjelačkim stanovništvom ali migranti SAD-u osiguravaju konstantan rast) naravno, mi Europljani ne želimo migrante osobito ruralne mulsimane sa Bliskog Istoka, tu leži dobar dio pritiska na srednji sloj, pitanje je što mi onda želimo? ako želimo nestati sa karte svijeta nakon stoljeća dominacije idemo se razjediniti povući u svoje male državice i tiho umrijeti, svijet ima dovoljno sila u usponu koje će bez problema ispuniti vakuum.,…..

Alanis
Gost
Alanis

Zaista?
Dok čitam ovo o miigracijama i potrebama tržišta rada i opasnosti staranja stanovništva i natalitetu, ospem se.

Ovo je doslovno msm pamflet, propaganda one najgore, najjeftinije, najpatetičnije sorte koji su ti ponavljali iz dana u dan i to jako agresivnim marketingom da ljudi počnu ponavljati ko papagaji .. ne razmišlja, ne gleda oko sebe, samo ponavlja ko pokvarena gramofonska ploča.

Ako je to doista tako, zbog čega onda globalisti tipa Bill Gates i sl, kmeče da nas je previše na planeti za količinu resursa koliko ih je ostalo + globalno zagrijavanje?
Bill Gates – https://www.youtube.com/watch?v=-7BZgZ1Hs2Y

Uz munjeviti napredak tehnike i tehnologije, predviđaju da će do 2025 – dakle za cca 6 (ŠEST) godina, preko 50% poslova, koje obavljaju ljudi, obavljati roboti.
Kome ćeš rađati djecu, ako djeca rođena prije 10 godina nemaju ni 50% šanse dobiti posao kad postanu punoljetni?? Kome?
Roboti ne trebaju ni mirovine ni socijalno ni zdravstveno, ne trebaju ni godišnje odmore ni pauze ni putne troškove, nemaju sindikate, ne štrajkaju ne idu na bolovanje svako toliko … Imaš troškove izrade, godišnja amortizacija/popravci i apgrejd softvera – gotovo!!
https://www.express.co.uk/news/science/1018786/Artificial-intelligence-AI-robots-replace-humans-machines-take-over-jobs

Ako doista drži svo to političarsko kmečanje oko nataliteta i prirodnog priraštaja i kako nam TREBAJU IMIGRANTI zbog poslova, zbog povećanja istog, ne misliš li da je ovo zločin??!! ..a znaš da sve što je u Americi, dolazi i k nama.
https://www1.cbn.com/cbnnews/us/2019/january/stunned-by-nys-late-term-abortion-law-well-prepare-to-be-stunned-again

Dala sam ti samo 3 primjera, a ima ih masa, koji su totalno kontradiktorni onom što ti iza političara ponavljaš k’o papagaj, s time da ovo što sam ja linkala, ovo se događa oko tebe.
Otvori oči, VIDI ono u što gledaš i počni procesuirati informacije.

oddball
Gost
oddball

Ja razumijem ove tvoje argumente, ali ti ne razumiješ što je moja teza, moja teza je da se EU ruši iz krivih razloga, kada sve zbrojiš i oduzmeš EU je najpristojniji društveno – politički okvir na Svijetu, od ljudskih prava, zdravstvene skrbi, sigurnosti, svega,..usprkos brojnim slabostima, nemam toliko vremena šire elaborirati, naši konkurenti, čitaj SAD, Rusija, Kina bi rado da EU propadne jer tako mogu preuzeti tržište i ostvariti prosperitet za sebe, iznutra korporacije žele oteti EU institucije za sebe, dakle gdje je tu mali čovjek? o tome moramo razgovarati, .. što se tiče robota i preuzimanju radnih mjesta, te prognoze slušam već desetljećima, automobile u tvornicama vare roboti već desetljećima, ali i dalje ta industrija generira više radnih mjesta nego ikada, nije to tako jednostavno, ako imaš mladu dinamičnu populaciju imaš protok novih ideja, inovacija, imaš šanse prigrliti i prilagoditi se svijetu koji se mijenja, staro stanovništvo u opadanju to ne može i to je realan problem za Europu,.. btw, ja ne zagovaram migrante niti ih se bojim , samo sam poentirao da je to bitna tema i da se ne može svesti na puku demagogiju, …. uostalom sve koji apriori doživljavaju EU samo negativno neka mi objasne neku bolju alternativu koja nije demagogija tipa suverenitet ili slavenska braća

Alanis
Gost
Alanis

A imigranti će povećati konkurentnost Europe na tržištu rada? Zaista? Bez potrebne edukacije, ne znaju jezik, bez želje za integracijom, da i ne govorimo o tome kako se svaka naredna generacija imigranata rođenih na tlu Europe sve više zatvara prema Europi i europskim vrijednostima, a okreće “plemenu” iz kojeg izvorno potječe.

Gdje je mali čovjek? Pa imamo mi u Europi i previše svojih “malih čovjeka”, šta je s njima? Što se za njih ne brineš/ne brinu? Uvoziš ljude koji se ni u roku 10 godina neće integrirati, jer ne mogu, zbog jezika, zbog nedostatne edukacije, neće jer nisu odrastali u multikulturanom i multietničkom društvu, nego monolitnom, ne žele jer imaju jako izražen svoj identitet i drže ga se, dok se Europa pretvara u bezbojnu amorfnu masu.
Imamo mi i svojih mladih, inovativnih ljudi, punih dinamičnih ideja, ali za naše izgleda nema posla. Pogledaj kolika je nezaposlenost u Španjolskoj, u Italiji, kod nas – na kraju krajeva.
Spain Youth Unemployment Rate:
https://tradingeconomics.com/spain/youth-unemployment-rate

Portugal Youth Unemployment Rate:
https://tradingeconomics.com/portugal/youth-unemployment-rate

Italy Youth Unemployment Rate:
https://tradingeconomics.com/italy/youth-unemployment-rate

France Youth Unemployment Rate:
https://tradingeconomics.com/france/youth-unemployment-rate

Croatia Youth Unemployment Rate:
https://tradingeconomics.com/croatia/youth-unemployment-rate

Jest, auto industrija baš generira radna mjesta, recimo General Motors je u zadnje vrijeme baš generirao radna mjesta, a ljudi se zbog loših lizing uvjeta – uslijed porasta troškova života i stagniranja plaća, sve više okreću kupovini rabljenih vozila.
https://www.forbes.com/sites/greggardner/2018/03/12/auto-sales-are-down-heres-why-theyll-continue-to-fall/#bfdcacd2dcb6

No, da ne duljim, uvozeći ljude iz “trećeg svijeta”, ne pomažeš zemljama trećeg svijeta, nego se sam pretvaraš u zemlju trećeg svijeta, a do 2025 na tlo Europe ih treba doći još 59milijuna.
Ako ne znaš kako će cijeli taj multikulti “eksperiment” završiti, sjeti se multietničke, multikulturalne Jugoslavije, a mi smo u Jugoslaviji živjeli pod istom državom 45 godina, prije toga na istom području od pamtivijeka, a dijelimo i isti jezični korijen, imamo jako slične kulture i običaje – završilo je u krvi do koljena.

Ovo je dokument star preko 20 godina, jer je ovo obnovljena verzija dokumenta, dakle, planirano je davnih dana i nitko te o tome nije ni izvijestio, a još manje pitao želiš li biti zamijenjen imigrantima u vlastitoj kući.
New report on REPLACEMENT MIGRATION issued by UN population division.
https://www.un.org/press/en/2000/20000317.dev2234.doc.html

Alanis
Gost
Alanis

…”iznutra korporacije žele oteti EU institucije za sebe”..
Pa već jesu. Postoji lista MEPa (266) na platnom spisku Soroševog Otvorenog društva, plus drugi lobiji, a Merkel od država članica traži da svoje suverenitete predaju Briselu. Dakle, pljunite na sve svoje mrtve koji su poginuli za te suverenitete.
Ti ne kužiš da od EU-a žele napraviti novi SSSR/YU?

oddball
Gost
oddball

opet ti meni stavljaš u usta da ja uvozim migrante za ne znam što, ja tebi pokušavam približiti osnove liberlanog globalnog ekonomskog modela, ako je na pomolu neki novi bolji, ja sam za ali na žalost nije nego tipovi kao Orban nude kao alternativu nacionalizam 19.st. …. što se tiče konkurentne radne snage inzistiram na tome da će starenje stanovništva Europe dokrajčiti njen ekonomski potencijal, primjer Špajolske koji ističeš je jako znakovit, pričamo o ekonomiji koja se znatno oslonila na turistički sektor i građevinski balon,u vrijeme jeftinog EU novca to je šljakalo, BDP se pumpao, a mladi su studirali žongliranje i haiku poeziju, sada kada je balon pukao ostali su većinom nezaposlivi, a preživjeli građevinski sektor odrađuju migranti iz Afrike jer Španjolci uglavnom ne žele trpat u mješalicu, to jest nedostatak EU,ali je primarno strukturni problem konkretne zemlje, Grčka tu stoji još gore,…
btw. GM nije dobar primjer kvalitetne automobilske industrije, općenito američka je u jako lošem stanju i vrlo nekonkurenta, osobito na globalnoj razini, ali gledaj što Njemačkoj znači njena u udjelu BDP-a i u zaposlenosti, Slovačka je doživjela ekonomsku renesansu zahvaljujući automobilskoj industriji, Češka, čak i Rumunjska dobrim djelom raste zahvaljujući ovim industrijama, to što se Hrvatska odlučila prodavati krofne na plaži to je naš problem,…

Alanis
Gost
Alanis

Ne stavljam ti ja ništa u usta, sam si pisao o potrebama EUa po uvozu imigranta, jer radna snaga, natalitet blabla – klasični briselski pamfleti za sve brojniju autističnu msm populaciju, a sve u službi kretanja ka globalnom minimalcu. Nema Orban ništa protiv otvorenog kompetitivnog tržišta, ali ima protiv gubljenja suvereniteta, što bi trebali biti i oni čiji sudržavljani su ’90 na ovim prostorima kosti ostavili u borbi za te suverenitete…a dovođenje imigranata, u tolikoj koncentraciji na tlo EUa, prvo, mijenja strukturu žitelja i to kulturalno dijametralno suprotnih – zbog čega će u bliskoj budućnosti doći do krvoprolića, drugo: dok ne dođe do toga crpit će tvoje socijalne, mirovinske i zdravstvene fondove koji bi trebali biti namijenjeni onima koji su ih zaradili pošteno u 40 i nešto godina krvavog radnog staža, treći i ne nebitan faktor je da su oni buduće glasačko tijelo a “demokrati/liberali/progresivci” itekako računaju na te glasove na budućim izborima – budući da su kod vlastitih žitelja itekako prokuženi, tako da Orban nije nikakva anomalija, nego reakcija na briselsku invazivnu “liberalno progresivnu” akciju, gdje bi neelektirani članovi, odnosno, nenarodni predstavnici tj. predstavnici birokracije i interesnih lobističkih skupina globalista, nešto kao odlučivali što ćeš ti i kako ćeš ti u vlastitom dvorištu. I opet ti o staranju stanovništva dok “civilizirane” države i njihove vlasti rade sve da industrija pobačaja maksimalno procvjeta – dakle, rade sve na uništavanju budućnosti za kojom ti naričeš pa nam trebaju imigranti, a i pored tih zločina trendovi stanovništva vele da će do 2050 na planeti biti preko 10bilijuna žitelja. Kome?? Za koga?? Za robote i AI?? https://www.lifenews.com/2016/01/07/planned-parenthood-makes-almost-1-3-billion-killing-324000-babies-in-abortions/ Znaš li zbog čega je industrija pobačaja još dobra? Za profit kozmetičke industrije. Fetalne ćelije, odnosno, pobačene bebe koriste se za kreme i ostale “bjuti” proizvode. Neće staranje stanovništva dokrajčiti europski ekonomski potencijal zbog, kako sam već navela, rapidnog razvoja tehnike i tehnologije. Evo jedan svježi članak od prije par dana: https://www.digitaltrends.com/cars/robot-stan-takes-the-stress-out-of-airport-parking/ Nadalje, poslovi koji će odumrijeti su: zdravstvo (od osiguranja, administrativnih operativaca, medicinskih sestara pa na dalje do kirurga), marketing, hotelska industrija (rezervacije, check in, etc.), ugostiteljstvo, financije, trgovina (itak već danas procentualno veliki postotak prodaje otpada na online prodaju/kupovinu), calling centri, pošta, tisak i tiskarska industrija, naftna industrija, a posljedično i ova koju favoriziraš – AUTO INDUSTRIJA. 🙂 Jer se ide na ukidanje osobnih vozila i uvođenje bespilotnih taksija, ili šatlova za veći broj putnika. https://qz.com/1122534/former-gm-chairman-bob-lutz-says-the-end-of-the-car-industry-is-near/ Sve manje ljudskih potencijala će biti potrebno za proizvodne djelatnosti, a o uslužnim djelatnostima da i ne govorimo. Još malo pogleda u budućnost …. Ukinut će se recimo i mesna industrija, a proizvodit će se sintetičko meso i plodovi mora: https://www.cbinsights.com/research/future-of-meat-industrial-farming/ Slovačka je doživjela renesansu, kao i Češka, prvenstveno iz razloga što između sebe nisu imali rata, devastacija, Haških tribunala i sličnih stagnacijski regresivnih bolnih scenarija pa su krenuli od pozitivne 0. Manite se statistika i brojki i laprdanja mejnstrim medija u službi prodanih globalističkih političara, počnite koristiti te oči i mozak…jer ovo što sam navela je stvarno – događa se, i u direktnom je konfliktu sa njihovim… Pročitaj više »

Ponosni gradjanin EU
Gost
Ponosni gradjanin EU

Citam ovaj portal vec neko vrijeme i u pocetku sam smatrao evo konacno netko s drukcijim misljenjem pa da se covjek informira i o drugoj strani o kojoj glavni mediji ne izvjestavaju.

A sad vidim da je ovo sve samo propaganda najgore vrste ruskih trolova. Katastrofa pisete gluposti i iznosite samo dijelove price koji vam pasu.

EU nam je donjela posla, barem neka pravila da ukrote lokalne mocnike, slobodu kretanja i misljenja, da donjela je i neke lose stvari ali sve u svemu mnogo vise dobrog nego loseg.

Sto da se prikljucimo Rusiji u kojoj despot jednom naredbom makne protivnike s lica zemlje? KBOvac koji nezna drukcije nego ubijat, krast i lagat da zavadi ljude, isti je ko i ameri.

Svi zivimo na ovoj kugli u svemiru i umjesto da se svi slozno borimo za buducnost nase djece vi samo sirite razdor medju ljudima.

Stvarno jadno i prozirno sram vas bilo, svodite kompleksne probleme na jednostavna rjesenja mi protiv njih i slicno. 7 milijardi nas je ako necemo globalno i svi kao ljudi zivjeti zajedno unistiti cemo sve.

Sto stvarno svi zelite da se vratimo u doba kad su despoti i tirani jednim potezom ruke ubijali mase? Ovaj sistem nije savrsen, daleko je od toga ali je mnogo bolji od toga sto vi u pozadini propagirate.

Pricate tu o nekim nepravdama pa ovo pa ono pa Asad dobar, Iranska vlast dobra, Pernar super (to pa je najsmjesnika figura i populist bez skolovanja koji sve youtube filmove paranoje i neznanja propagira kao istine). Dame i gospodo jeli ste vi posjetili uopce te zemlje i pitali obicene ljude majke, oceve, radnike kako im je pod tim rezimima? E ja jesam i niti jedan osim politicara mi nije rekao da je dobro svi bjeze u EU po kojoj vi pljujete. Prosao sam cijli svjet EU nije savrsen ali je trenutacno najsvjetlija tocka civilizacije i trebamo raditi da je poboljsamo a ne unistimo.

Ponosni gradjanin EU
Gost
Ponosni gradjanin EU

Samo da se nadovezem. Propagirate nacije ali prosla su ta vremena tehnologija je spojila cijeli svijet u globalno selo htjeli vi to ili ne. Treba staviti restrikcije na korporativni kapitalizam a ne na ujedinjenje covjecanstva granice i nacije su izmisljotine elita na kartama zemlje koju ionako boli k…. za te crtice na kartama.

PS: malo sam zabrazdio jer clanak ne ide tako daleko ali sam ih dosta vec tu procitao pa sam odlucio evo sad na ovaj komentirat, sto ce biti moj prvi i zadnji na ovom portalu kojeg cu sad i prestati pratiti jer u masi gluposti i propagande o kojoj pisete stvarno je malo promisljenog i pametnog novinarstva (svaka cast tom malom dijelu autora koji inteligentno i pametno sagledavaju stvari…nadam se da vas nece isutkat jer iskacete iz kalupa).

Pozdrav i sretno.

Kile
Gost
Kile

Iz koje si ti priče ispao hahaha

Crvenkapica
Gost
Crvenkapica

A koji su to koji će stavit restrikcije?
I tko će odlučivati kome i koje restrikcije?

Brainstorm
Gost
Brainstorm

u EU kao ne micu protivnike sa lica zemlje? istrazi porton down, muamer gadafi, operacija gladio, dr. kelly, princeza diana, jfk, agent orange.
zamisli samo da su rusi bacili atomsku bombu na naseljeni grad – tu bi se pljuvalo do besvijesti idehidracije do dana danasnjeg i vjecnosti.
tko ti uzdrzava roditelje umirovljenike dok ti placas doprinose u drugoj drzavi?

Crvenkapica
Gost
Crvenkapica

A mase se sad ne ubijaju? Lošom/ otrovnom hranom?
I idto takvim zdravstenim sustavom i ljekovima?

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Hvalevrijedno mišljenje autora o Europskoj Uniji. Svatko ima pravo izabrati poziciju s koje će gledati na bilo što, to spada u slobode mišljenja. Međutim, ocjene koje se donose o učinkovitosti EU, o osiromašenju i nestanku srednje klase moraju biti potkrijepljene brojkama da bismo mogli autorski stav uzeti kao validan. Toga u tekstu nema, ali zato ima misli jednog ljubitelja Slavena starih stoljeće i pol.
Činjenica jest da se 19 od 28 zemalja članica EU nalazi u euro zoni, odnosno da imaju zajedničku valutu euro. U tu monetarnu uniju nisu ušli po diktatu i nisu prodale svoje centralne banke. ECB (Europska centralna banka) je u vlasništvu Centralnih banaka zemalja članica, u dogovorenom omjeru pa im shodno tom omjeru pripada i emisijska dobit od kreacije valute. Zemlje članice su vlastiti monetarni suverenitet zamijenili za suverenitet kojeg dijele s drugima.
Karakter ECB nije reakcionaran, ali konzervativan jest. Inflacija koju ECB želi postići – do 2% je njen cilj. Vjerojatno bi mnogi željeli da inflacija bude veća, neki bi rado oteli tiskarske strojeve i tiskali u tri smjene novčanice, ali ECB se vodi gospodarskim rastom pa ne radi ni u dvije smjene, kamo li u tri.
Osim ECB, euro proizvode i to u kudikamo većim iznosima komercijalne banke koje se nalaze u svakoj zemlji članici. Istina je da te komercijalne banke usmjeravaju rast i razvoj, no kako je i njihova kreacija eura u ovisnosti o povratu tih eura, a naročito njihova dobit, to sasvim sigurno te komercijalne banke i te kako vode računa da se novac kojeg daju kao kredit usmjerava u profitabilne poslove.
Radnička prava u EU i nadnice? Teško bi se moglo reći da su se radnička prava našla pod erozijom. Satnica radnog tjedna nije povećana, a mnoge zemlje EU uvode minimalnu satnicu od 10 eura po satu.
Unija, kao i ECB nisu stvoreni kako bi proizvodili krize pa svojim djelovanjem rade sve što je u dosegu monetarne politike da krize unaprijed spriječe ili po njihovoj pojavi reagiraju u skladu s monetarnom i ekonomskom logikom.
Može se reći da EU ispunjava svoju ulogu što pokazuje ukupan rast bogatstva od njenog formiranja do danas. Rast bogatstva prosječnih ljudi, radnika, kao i poslodavaca.
U tekstu nema ni jedne brojke, recimo o BDP po stanovniku prije Unije (može i PPP) i danas. Iz tih brojki bismo jasno vidjeli taj drastičan pad standarda radničke klase i osiromašenje, odnosno – ono drugo.
Na kraju – Europska Unija nije prijevara. Svi koji su ušli u Uniju su to učinili većinskom voljom naroda izraženu na referendumu.
Kako vidimo na primjeru Velike Britanije, referendumom se može i izaći iz EU. Svatko tko misli da mu ponovo trebaju granice, carine, vlastita tiskara novca, može pokrenuti kampanju za izlazak.

Alen
Gost
Alen

Kako neuvjerljivo zvuce svi ti argumenti..Sine to je vec procitana knjiga , a kako i svakoj prevari dodje kraj ,tako dolai i ovoj zvanoj EU…

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Alen
Hoćeš li ti biti hrabar pa iznijeti brojke, pokopati tako moj komentar, osnažiti tvoje pročitane knjige?

shumadinac
Gost
shumadinac

Čega nema u knjizi ne postoji? Pa daj da napišemo da živimo u raju – to bi bilo isto tako tačno kao i američkih 3.5% nezaposlenosti.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

shumadinac
Zar i ti bjezis od brojki kao da su tamjan? Ne zivimo u raju,po mnogima od 1990, ali zivimo ukupno puno bolje. Za vas izvan Unije ne znam, mozda je kod vas gore. Barem ne mozete za to kriviti Uniju.

Bond, cigarete Bond?
Gost
Bond, cigarete Bond?

Gosp.shumadinac vi živite i radite u EU ili?
Ako živite i radite u EU molim vas da nam iz prve ruke kažete kakva su primanja i može li se zaraditi jer planiram trbuhom za kruhom?

shumadinac
Gost
shumadinac

Ne živim u EU, živim u raju – zar nisam napisao? 🙂

Bond, cigarete Bond?
Gost
Bond, cigarete Bond?

Mislio sam da ste negdje “vani” pa vas izrabljuju i slabo plaćaju. Sorry
Samo nije mi jasno zašto vas smeta EU jer ne živite u njoj, ne namjeravate i već živite u raju?
Raj je pretpostavljam posao na državnoj sisi?

shumadinac
Gost
shumadinac

A, znači postajemo važni – već imamo posla sa “školovanim kadrom”…

Poštovani gospodine Bond, ne da mi ne smeta EU nego ne želim da mi njoj smetamo, da je zaustavljamo u razvoju. Ne daj Bože, daleko, što dalje bilo.

p.s. budite ljubazni da mi objasnite relaciju raj-posao, nije mi baš najjasnije. I gde se nalazi ta sisa na državi – može li neka slika?
Hvala.

Bond, cigarete Bond?
Gost
Bond, cigarete Bond?

Vi mene lafo ne razumijete pa na moja konkretna pitanja se pravite kao ” ne znam o čemu pričate i sl”?
Nije valjda da ne znate šta je “državna sisa ili jasle”?
Vama je dobro jer ste na toj sisi, pretpostavljam?
Nema koristi ni vama ni meni od našeg prepucavanja jer meni treba infornacija od nekoga iz EU.
Vi to niste i izvinite na smetnji i utrošenom vremenu.

Molim učesnike diskusije ili bilo koga koji prati ovaj portal za pomoć!
Na proljeće fakat planiram zajedno sa obitelji potražiti bolji život negdje u EU sa njemačkim govornim područjem pa me zanimaju vaša iskrena iskustva.
Ovdje mi je za popizdit. Jedva kraj s krajem.
Ako neko ima iz Aut, De, Ch molim iskren odgovor.
Hvala

Mucke
Gost
Mucke

Zasto ides na njemacko govorno podrucje?Vec si u EU kao i ja???

Bond, cigarete Bond?
Gost
Bond, cigarete Bond?

Nisam, ja sam u BiH.
To je šupak svijeta.
Na njemačko govorno područje bih išao jer govorimo pomalo deutsch.

Mucke
Gost
Mucke

A cuj,koji god posao da radis bit ces placen toliko da mozes zadovoljit sve osnovne potrebe.Sredjene drzave u kojima ce ti psiha ozdravit bez obzira sto si dno drustva.
Ono sto nakon nekoliko vremena neces moci probavit je ocajna prehrana i status dozivotnog autsajdera(bez obzira sto si europljanin,gledaju te kao prase u Teheranu)

nonwo
Gost
nonwo

Muckeˇ@bitno je ovo-zadovoljiti sve životne potrebe.Ako medicinska sestra u hr opća praksa (a medicinske sestre tu se STVARNO narade -do tri svjetska prosjeka posjeta dnevno-u svijetu na jedan prosjek radi recepcionerka i dvije sestre);rastavljena koja izdržava dvoje djece(alimentaciju joj muž ne plaća jer je nezaposlen)…;.plaća stan 3000 kuna a prima plaću 4900 kuna s prijevozom. Kako da žive njih troje sa 1900 kuna ?????
I onda se javi na natječaj državnih stanova(povlašteni najam mislim?ne znam detalje)-i dobije negativni odgovor jer mora imati VEĆA primanja da bi se kandidirala???
Državi TREBAJU MEDICINSKE SESTRE i TREBAJU JOJ DJECA-ovdje imaju DOBITNU KOMBINACIJU-jedno i drugo ,ali otjerati će će je van jer je neki birokratski idiot kreirao uvjete natječaja za “krov nad glavom”-A BEZ KOJEG NE MOŽEŠ.Morati će van,…..jer nema izbora.Kako god bilo vani,(sigurno teško)…obitelj mora zadovoljiti osnovne životne potrebe.

Bond, cigarete Bond?
Gost
Bond, cigarete Bond?

Hvala @Mucke
Nešto tako sam i očekivao ali nije mi problem kako će me gledati.
Bitna mi je sigurnost. Ovdje nemam ni posla a borba za preživljavanje je svaki dan.

Siniša
Gost
Siniša

Xahaxa sve mi se čini da je BiH BLAŽENI ŠUPAK!!!!!

Emiliano Zapata
Gost
Emiliano Zapata

Radices vise i teze, zaradivati vise te trositi vise jer je sve skupo!

Alen
Gost
Alen

Vidi , ima dosta stvari gdje se slazemo i u tim stvarima jako dobro shvatas suštinu istih , dakle nemas ti s tim problema niti ti ja moram bilo sta objasnjavati.. Nema stvarno potrebe da pišaš uz vjetar a ja da ti to objasnjavam kad znamo obojica kako stvari stoje..

Direktor
Gost
Direktor

Ajde konačno da netko spomene minimalnu SATNICU !!
Do kada ćemo kod nas pričati o minimalnoj plaći, ono (hrvatska) 3000KN za koliko sati, 140, 160, 200, 250 ????
Ma koliko sati uvjek dobiješ isto, goospodo, satnica, koliko sati toliko novaca i problema nema.
Drugo, svi ti protivnici EU, ovog i onog, kad prodaju auto ili stan u kojoj valuti oglašavaju, Kunama, da, vidim.
Dakle, mi smo u EU odavno, još iz doba juge jer smo uvjek sve računalli u Dojč Markama a sad u Eurima, nemojmo se praviti blesaviji nego to jesmo. Euro je naša trgovinska valuta i vrijeme je da postane jedina.

neznanac
Gost
neznanac

Direktore tebi je to argument? Kakve veze ima to što oglašavamo cijene u eurima za npr. nekretnine? To nije nikakav argument za uvođenje eura kao valute!
Mi euro kao valutu ne možemo imati jer će nas u u slučaju bilo kakve krize ista ta valuta u potpunosti ekonomski dokrajčiti…Moramo biti puno razvijeniji, produktivniji sa puno puno boljom trgovinskom bilancom nego što imamo sada. Ne mogu Hrvatska i Njemačka imati istu valutu bez fiskalne unije ( a na to Njemačka neće nikada pristati jer im je ovako najbolje).
Imaš primjer puno bolje stojećih država (Češka, Mađarska, Poljska) koje čekaju razvoj situacija oko Eura a puno su bolji kandidati za uvođenje sa aspekta otpornosti na krizu, no u isto vrijeme te države baš i ne vjeruju da će se euro bilo kada reformirati u smjeru koji bi ih naveo da ga uvedu.
Nisam siguran da li si u stanju razumjeti da bi u slučaju uvođenja eura i u slučaju neke krize zaradio manje tih eura u Hrvatskoj nego li u slučaju da imamo barem malu monetarnu suverenost u vidi vlastite valute. Više bi eura zaradio da HNB vodi drugačiju monetarnu politiku bez valutne klauzule ( to je trebala država onemogućiti) nego u slučaju da Hrvatska uvede ovakav euro kao valutu.
Jedini prihvatljiv euro bi bio onaj euro iza kojeg stoje euroobveznice. Nisam siguran koliko i to možeš razumjeti no jedino takav euro bi bio koliko toliko prihvatljiv. Italija također traži euroobveznice.
Radi se o tome da se zajednički jamči za dugove država unutar eurozone što je i fer jer je do neravnoteže tj. zaduživanja pojedinih država i došlo baš zbog uvođenja eura kakav je u ovom trenu.
Slabije države su se odrekle vlastitih valuta, otvorili svoja tržišta i odrekli se kreiranja ekonomskih politika ( ostali su im u kolikoj tolikoj mjeri još porezi kao mjera ekonomske politike) te je sasvim u redu da razvijenije države plate za ta odricanja obzirom da im je zbog toga omogućeno osvajanje drugih tržišta. Kao što piše u članku i radnička klasa u razvijenim državama je platila cijenu zbog pritiska na cijenu rada koja ide prema dolje.

Emiliano Zapata
Gost
Emiliano Zapata

Bore se robovi za mrvice

markoo
Gost
markoo

samo da smo barem usli kad i madjarska,imali bi par godina prije otvoreno trziste rada,,,i prije najezde ovih sa istoka….
trenutno je dobro da smo u eu, ,,za par mjeseci rada zaradis imanje u slavoniji, ,za jos par rijesis se dugova, kupis solare,vjetrenjacu i zivis onda u hr za saku kuna.

Splitexpress
Gost
Splitexpress

Pročitaj knjigu Iannisa Varoufakisa,koji je profesorski objasnio genezu i rješenja,ali oni koji od ovako nakaznog rješenja jedini imaju korist neće ni da čuju?

Moreno
Gost
Moreno

SoA Puno toga si falija . . . naročito ono šta se centralnih banaka tiće . . . zemlje eurozoni nisu prenile suverenitet nego su se svoga suvereniteta odrekle, a napravile su to na prevaru, najmanje dobrovoljno. ECB nije u vlasništvu zemalja eurozone jer te zemlje nemaju nikakvi uticaj na politiku ECB-a koja se donosi od nama neepoznatih, a predstavlja je Mario Dragxi ex Goldman Sachs. Vrlo mali postotak novca iz emisije ECB-a ide državama, najviše ide velikim bankama njezinim dealerima koje zadužuju države, dugove preprodaju, maržu pokupe i idu dalje. Koliko je na primjer Grčka dužna ECB . . . i kome je Grćčka . . . ja ću te podsjetit kako je Grčka nekoliko stotina miljuni dužna Sloveniji . . . molin te objasni kako ako znaš, a ako neznaš onda nemoj pisat bez veze . . . Kad pričaš o logici jeli znaš kako je ECB od 20q5 do 2018 iz arije proizvodila 2 miljarde euri dnevno od kojih je većina otišla na otkup obveznica privatnih korporacija . . . također, privatne korporacije su se zaduživale kod ECB po 0 % kamata i kupovale vkastite dionice jer su im prinosi na dionice bili nešto veći od 0% koliko plaćaju kamate . . . jeli ti znaš kako je ECB na balance sheet nabacila 4500 miljardi eura i ako digne kamatu morat će je plaćat tu kamatu na te 4500 miljardi, samo odakle . . . novoproizvedenim eurima iz arije . . . ako ne digne kamatu, kako će u slučaju krize spustit kamatu, ako je predhodno ne uspije dignit . . . di je sad tu logika . . . ako želiš razumit politiku centralnih banaka onda definitivno ne triba čitat MS . . . a kako to funkcionira npr lipo je objasnila Nomi Prins u svojoj knjizi Collusion kako to rade centralne banke. EU je prevara, u Hrvatskoj je za referendum spušten cenzus za referendum koji se posli opet vratija na 50% . . . to ti je i ono kako je TUđman legalno otkupija zgradu u kojoj je ima stan pa je prominija zakon na dva dana . . . i Vesna Pusić urbi et orbi ucjenila umirovljenike sa onom famoznom izjavom ”ako ne uđemo u EU, neće bit novca za mirovine” . . . Primjer Velike Britanije je najbolji primjer prevare di je EU ka Hotel California, pisme od Eaglesa di je zadnji stih pisme ”You can check out any time you like, but you can never leave” I samo mi reci ko je u Hrvatskoj uopće pročita Lisabonski ugovor osim prevoditelja . . . a do ulaska u EU niko nije ni zna da postoji i bija je skriven . . . a ti ovde pričaš kako EU nije prevara . . . EU je prevara veća od bivšega SSSR-a jer je Trojka perfidnija od Politbiroa CK bivšega SSSR-a. Trojka se krije ispod demokratske maske, a birokrate Trojke (EK, MMF, ECB) građani EU ne biraju, a oni predlažu zakone . . . ej… Pročitaj više »

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Moreno Danas biti protiv EU i živjeti u EU je jednako mainstream, kao i biti za EU. S obzirom na ono što nam se servira kao pozitivni primjer,da ne kažem uzor, mislim na Kinu, valjalo bi , čisto zbog mentalne vježbe upitati se kako bi prošli iskazi nelojalnosti, ruganja i kritike u Kini. Vjerojatno bi autori dobili u boljem slučaju metak u čelo, u gorem bi to isto napravili užoj i široj rodbini. Što spominjem Kinu kad je riječ o EU?* Eto, ta Kina se razvila uz pomoć SAD i EU, mnogi će reći zbog njihove koristi. Najbolje bi bilo da su to napravili na svoju štetu!? Normalno da su radili sebi na korist. E ta i takva Kina je danas na istom tržištu, istom planetu kao i EU. Kina s milijardu i 400 milijuna ljudi uspijeva proizvoditi i trgovati onoliko koliko to EU uspijeva s 500 milijuna ljudi, uključujući sve migrante.I ti kažeš da je EU neuspješna!? Drugo, socijalizam i suverenizam navoditi kao izlaz i spas za svijet i EU, i to u trenutku dok se Venezuela sa svojim socijalizmom i suverenizmom raspada pred našim očima, dok divlja hiperinflacija i samo vojska ima što jesti, a i to zahvaljujući isključivo SAD-u koji joj dnevno plaća isporuke nafte (Kina i Rusija im ne plaćaju ništa za naftu, ovi im naftom vraćaju dugove), u najmanju ruku je u pogrešnom tajmingu. U svakom trenutku nam Venezuela pokazuje da je svaki socijalizam pogrešan, koliko god Marksova i Engelsa poslagali u sletovima za maršale, Xi-e i Madura. Treće, ECB doista stvara novac iz zraka, odnosno ni iz čega. Trebao si dometnuti – kao i svaka druga ECB na svijetu, uključujući i venezuelansku. Ona doista jest u vlasništvu centralnih banaka zemalja članica i tu nema spora. Kao vlasnicima im pripada emisijska dobit. Da, upumpavali su mjesečno 60 milijarda eura u financijski sustav koji je takav da mu konstantno nedostaje novca (unaprijed ugrađena greška) i time činili ono što centralne banke trebaju činiti. Istu stvar radi Kina ovih dana, upumpava enormne količine novca u sustav koji je rubu pucanja i kolapsa. No, iako je taj novca stvoren niz čega, vrlo vjerojatno ga i sam posjeduješ i računaš s njim. EU nije prijevara. Ne meni i ne mnogima koji su glasali ZA. Ja ne samo da sam glasao protiv, nego sam trošio svoj novac, svoje vrijeme i sve svoje intelektualne sposobnosti u kampanji PROTIV. Oni koji su glasali ZA, to su činili zbog mišljenja kako im je EU slamka spasa od domaće bande, domaćih tajkuna i domaće političke bagre koja ih je potplaćivala, pljačkala na sve načine. Dobrim dijelom su pogodili i danas su ti isti u drugim zemljama EU i pristojno žive. Ovdje u HR se pak opet promijenila situacija – svatko tko želi raditi – radi! I to ne za lošu plaću. Koja jest loša, onoliko koliko smo neproduktivni kao gospodarstvo, koliko smo preskupi kao država. Podatak da u Irskoj poduzeća ostvaruju 15 puta veću dobit od hrvatskih govori za sebe, kao i da je… Pročitaj više »

Moreno
Gost
Moreno

SoA Ja nisan glasa na referendumu jer san bija na brodu, ali od ulaska Hrvatske u EU i u većini EU zemalja se živi u prosjeku gore, a naročito u zemljama eurozone osim Njemačke i još poneke zemlje u kojima se živi približno isto. Globalno tržište je manipulirano od centralnih banaka i besmisleno ga je i spominjat.
Šta se posla tiće, radi se sve više, a ima se sve manje . . . to tvoje ko oće radit ima posla me podsjeća na onu Lenjinovu koji je govorija ”u radu je spas”, ali je na svakoj slici ima ruke u žepima. Ne funkcionira ni raspodjela rada, ni raspodjela zarađenoga, a naročito raspodjela resursa. Niko nije glup pa da ne vidi kako se sve više imovine seli od velike većine prema maloj manjini i danas u svitu dvoznamenkasti broj ljudi ima više imovine nego polovica čovječanstva i taj trend se ne minja.
Živimo u EU i baš zato mislin kako je triba rasut. Ovi šta su otišli u 95% slučajeva samo lakše preživljavaju i daleko su od onih koji su otišli prij 30 – 40 godin i koji su nakon 10 – 15 godin rada na zapadu mogli sebi u Hrvatskoj zgradit kuću ili kupit stan, a ovi koji su sad otišli to će moć kad na maslini izreste mango.
Problem je globalni, a EU i Hrvatska u toj EU nemaju rješenje za taj problem, a rješenje nije ona Einsteinova o ponavljanju istoga pokusa, a očekivnju drugačijega rezultata.
Grčka je bila prezadužena, ali je uz pomoć Goldman Sachsa skuvala knjige kako bi je se uvalilo u eurozonu i dokrajčilo, to je Grčkoj eliti odgovaralo jer se obogatila i to je modus operandi koji je globalna elita primjenila i u Hrvatskoj. Samo nisi objasnija kako je jedna Slovenija davala prezaduženoj Grčkoj novce . . . nije zajebancija, upravo tu leži trik radi kojega je cili svit na rubu financijske propasti . . .
Šta se trolanja tiće, nemogu shvatit kako ne razumiš osnovne stvari, odnosno ne razumiš kako se pomoću novaca isisaje imovina iz svakoga kutka zemaljske kugle i ta lova ide u vrh piramide, a rizik se sa vrha piramide spušta u bazu.
Ako se nekopobuni, zna se kako prolazi . . . i ja tu ne vidin ni socijalizam, ni komunizam, ni kapitalizam . . . nego robovlasništvo.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Moreno
Jesi li ti rob? AKo jesi, zašto jesi? Ako nisi, zašto nisi i kako ti je to uspjelo*

Deda Joža
Gost
Deda Joža

Povijesne istine poradi. Poznati Šeksov poučak prije pristupanja Hrvatske u EU.
Prekrajanjem Ustavne odredbe čl.86. stavak 4. riječi GLASOVALI ZA, zamjenjena je riječima PRISTUPILI REFERENDUMU, uz uvjet da je referendumu pristupila većina od ukupno broja birača u RH.
Pristupilo referendumu 66 % – ZA glasovalo 43,5 % – što iznosi 28,9 % s pravom glasa (upisanih u popis birača).

Mercury
Gost
Mercury

@ Son of Alerik

Ti si se javio da nema brojki, a sam ih nikada ne navodiš nego uvijek pišeš epopeje ko baba Vanga.

1.) Nestanak srednje klase nema veze sa Eu nego sa kapitalističkim uređenjem država. Kapitalizam predstavlja kapitalizaciju. Figurativno, s 5 malih hrpa pijeska uzmeš i staviš na 3 i na kraju sve završi na jednoj hrpi pijeska.
https://www.oxfam.org/en/pressroom/pressreleases/2019-01-18/billionaire-fortunes-grew-25-billion-day-last-year-poorest-saw
Jako je tebi dobro poznato da su bogati bogatiji svakim danom, ali lako je to prešutiti. Ali da ti ne bude dosadno, malo da se informiraš s pravim materijalom:
https://www.consultantsmind.com/2017/10/30/elephant-chart/

2.) Malo miješaš kruške i jabuke. ECB jedini može povećavati M1. I da, ECB štamparija radi u tri smjene, ali ti to naravno ne znaš pa pišeš svašta.
https://tradingeconomics.com/euro-area/money-supply-m1
U 5 godina M1 za EU raste 50%!!!!!!!! Jesi ti svjestan što to znači? Koliko je gospodarstvo EU raslo u 5 godina? To je tebi konzervativno? Štamparija ne radi? Evo ti još malo za edukaciju:
https://www.nytimes.com/2018/12/13/business/ecb-quantitative-easing.html
Pa prouči što je to kvantitativno popuštanje.

3.) “Može se reći da EU ispunjava svoju ulogu što pokazuje ukupan rast bogatstva od njenog formiranja do danas. Rast bogatstva prosječnih ljudi, radnika, kao i poslodavaca.” – ajde brojke na sunce kad si u pravu? Gdje su? Ti možeš bez brojki?

4.) “U tekstu nema ni jedne brojke, recimo o BDP po stanovniku prije Unije (može i PPP) i danas. Iz tih brojki bismo jasno vidjeli taj drastičan pad standarda radničke klase i osiromašenje, odnosno – ono drugo.” – aj ti ekonomisto objasni kako BDP/per capita ili PPP pokazuje raspodjelu bogatstva po klasama u društvu??? Ti nemaš pojma što te brojke predstavljaju.

Prvo se informiraj, a onda piši.

Emiliano Zapata
Gost
Emiliano Zapata

Zaboravljate kako se Island izvukao, sto je normalno jer mediji po nalogu skrivaju istinu…

Alanis
Gost
Alanis

Strane banke nabili nogom u gujcu.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik