fbpx

Unutarnja emigracija u EU dovodi u pitanje opstanak istočnih zemalja

evropa mladi migracije zaposlenje posao

Televizijski kanal Euronews je napravio reportažu o bijegu visokokvalificiranih stručnjaka iz zemalja “Nove Europe”, svih bivših zemalja takozvanog socijalističkog tabora u kojima se bilježi egzodus mlade kvalificirane radne snage u takozvanu “Staru Europu”.

Euronews priznaje da unutarnje emigracije doslovno ugrožavaju budućnost siromašnih država članica EU i kao primjer navodi katastrofalnu demografsku sliku Litve, Latvije i Estonije. Prilog paneuropskog televizijskog kanala izgleda kao pobijanje “uspjeha” baltičkih država i drugih novih članica europske integracije na razini EU.

Jedna od glavnih izbornih tema u Europi je imigracija. No nedavne studije ukazuju na štetne posljedice uslijed emigracije visoko kvalificiranih radnika, nedavno diplomiranih sveučilišnih studenata koji najviše napuštaju istočne i južne zemlje EU. Teško će uh biti sve zamijeniti”, kaže Euronews.

“Slobodnim kretanjem radne snage smanjuje se broj stanovnika Latvije, Litve, Mađarske, Bugarske i Grčke. U Poljskoj, Mađarskoj i Bugarskoj, pa čak i Italiji i Španjolskoj, građani strahuju od “odljeva mozgova” više od priljeva izbjeglica”, rekao je paneuropski kanal.

Izvješće Euronewsa izravno je povezano s predstojećim izborima za Europski parlament za koje su predizborne teme sporova koji u Europi rastu zbog invazije izbjeglica iz Afrike i šireg Bliskog istoka.

Migracijska kriza u europskoj politici je još uvijek sveprisutna tema, usprkos činjenici da se migracijski tok u zemlje Europske unije posljednjih godina značajno smanjio.

Šok iz 2015. godine pokazao se tako jakim da je na europskim izborima 2019. godine i dalje središnja tema izbjeglica.

Stare europske institucije se ozbiljno plaše velike vjerojatnosti pobjede na izborima za Europski parlament, koji se održavaju 25. Svibnja, europskih populističkih i desničarskih stranaka. Tema ilegalnih imigranata može biti od presudne važnosti za taj trijumf.

Čak i uz nespornu depopulaciju istočne i jugoistočne Europe, otvoreno se vidi kako Euronews izražava stavova stare elite u Europi i stav televizijskog kanala je i stav Bruxellesa.

Tako s ključne teme o uzrocima i razlozima egzodusa mladih i visoko kvalificiranih radnika iz istočnih  i južnih zemalja EU preskače na vrijednosti koje treba štititi.

Strah Europljana od priljeva muslimanskih migranata iz Azije i Afrike je ključ političkog uspjeha protivnika multikulturalizma i tolerancije, koji zahtijevaju pooštravanje migracijske politike”, javlja Euronews i žali se “kako takozvane populističke stranke dobivaju previše prostora u medijima”.

EU Brexit

“Rijetko prođe da glavni europski televizijski kanali u goste ne zovu populiste. Međutim, prosječan Europljanin na ulici uglavnom misli kako imigracija nije najgora stvar koje bi se društvo trebalo bojati. Unutarnja emigracija je mnogo gora. Pogledajte Latviju ili Litvu”, javlja Euronews.

Neovisno o širenju straha od takozvanog populizma, pokazalo se da je Euronews u procesu unutarnjeg dijaloga sa Zapadnom Europom opovrgnuo mit o “uspjehu” Istočne Europe i, prije svega, baltičkih zemalja, koje se navodno brže razvijaju od bilo kojeg drugog dijela u EU i za koje odljev mlade i kvalificirane radne snage nije problem, što je apsolutno netočno.

Baltičke zemlje se suočavaju s procesom depopulacije čije će se negativne posljedice odraziti na opstanak ovih zemalja u ekonomskom i demografskom smislu.

Obično se Europska unija uvijek slaže s pričama o “napretku” tih istih baltičkih republika. Kako bi drugačije i moglo biti?

U Bruxellesu sigurno ne mogu reći da su nove članice europske integracije zapravo strateški gubitnici. Službena mantra je da su nove članice, ako su i imale bilo kakvih ozbiljnih problema, nakon i zahvaljujući ulasku u Europsku uniju svi prevladani.

Ali sada, pod utjecajem njihovih unutarnjih bitaka, Europljani su iznenada prepoznali situaciju u kojoj zemlje doživljavaju priljev podobnih migranata, koji su bolji od onih koji bježe od rata ili ekonomskog kolapsa uzorkovanog korumpiranim vođama afričkih zemalja, koji s europskim liderima dijele dobit od resursa, dok obično stanovništvo tone u ekstremno siromaštvo.

Unutar same EU su Njemačka i Francuska uspješnije od Litve i Latvije i ljudi žele živjeti u Zapadnoj Europi, ne u baltičkim zemljama.

“Nova Europa” s mitovima o njezinom “uspjehu” postaje talac unutarnjeg političkog sukoba u “Staroj Europi”.

U “nove desničare” se neprestano upire prstom i govori: “Pogledajte, u tim zemljama su na vlasti nacionalni konzervativci, odbijaju prihvatiti izbjeglice”. Međutim, unatoč svemu, za sada su, barem u Poljskoj ili Mađarskoj, ulice sigurne i čiste. Bruxelles sada prijeti da će se ponašati kao Orban i vladajuća poljska stranka Pravo i pravda i da će “prestati hraniti istočne Europljane”.

Vladajući establišment kao odgovor mora kritizirati ne samo svoje protivnike u Francuskoj ili Njemačkoj, na primjer, već i sve zemlje istočne Europe čiji model vlasti pokušavaju odbaciti kao neprihvatljiv za “tolerantnu Europi XXI stoljeća”.

Baltičke zemlje su također na meti kritika, iako se ne opiru diktatu Bruxellesa. Za razliku od Poljske i Mađarske, one se ne bune protiv europske birokracije.

U tim zemljama je tiho i mirno. Razlog? Jednostavan. Odatle je pobjegla mlada i  energična populacija i nema se tko zašto buniti. Starci preživljavaju s mirovinom koju imaju, rade javne službe, a ako sa sobom nisu poveli djecu, mladi iz baltičkih država iz Zapadne Europe šalju kući novac za njihovo uzdržavanje. Potencijala za stvaranje kritične mase nema i nitko se ni za što ne buni. Nacionalne vrijednosti i očuvanje suvereniteta domovine, što je stanovnicima Litve, Latvije i Estonije u vrijeme Sovjetskog Saveza bio prioritet, sada su nestali.

Europa - kriza - terorizam

Novi “Vrhovni europski sovjet” i “Europski centralni komitet”, kako se još zovu Europski parlament i Europska komisija, baltičkim narodima nisu neprijatelji. Štoviše, uz NATO pakt su jamac njihovog opstanka.

Ali strateški, te zemlje nemaju budućnost, jer u njima nema života.

“Mnogi mladi ljudi iz Estonije sele se u Finsku. Ne postoji jezična barijera između njih, oni imaju sličnu kulturu. Ljudi biraju novu zemlju bliže svojoj domovini. Hrvati se sele u Češku i Njemačku. Kulturni učinci i životni uvjeti su važni”, kaže talijanska sociologinja Simona Cavallini.

U slučaju Baltika, zakoni u emigraciji ne funkcioniraju u potpunosti. Estonci se uglavnom kreću prema geografski i kulturno bliskoj Finskoj. Stanovnici Latvije i Litve emigriraju u Veliku Britaniju, Irsku i Norvešku, daleko u svakom smislu i odakle će se teško vratiti. Paradoks, ali svi bježe daleko od omrznute domovine. Većina baltičkih imigranata sociolozima kaže da se ne namjeravaju vratiti.

Postoji rasprostranjeni mit o baltičkom “uspjehu”. Ali o tome se brblja na Zapadu samo kako bi se postigli unutarnji  politički ciljevi. Zaplet Euronewsa nije prvi primjer “prijateljske vatre” ispaljen u smjeru baltičkih država.

Poljska odbacuje prihvatiti euro

Ne tako davno, premijer Poljske je zbog unutarnjih kontroverzi također zanemario “europsku solidarnost”.

Odgovarajući na pitanje hoće li Poljska prijeći na euro, Mateusz Morawiecki je ukazao na susjednu Litvu, gdje je odustajanje od nacionalne valute dovelo do naglog porasta cijena. Prije uvođenja eura su Poljaci putovali u Litvu i kupovali za lokalnu valutu, a sada su isti proizvodi  jeftiniji kod kuće u zlotima. Poljski premijer je iznio niz nepobitnih argumenata o negativnom učinku eura na ekonomiju i financije Litve i time doveo u pitanje pozitivne učinke europske integracije Litve.

Negiranje uspjeha Baltika i Istočne Europe u cjelini se prethodno a priori smatralo propagandom Kremlja, ali sada to postaje uobičajena praksa i među saveznicima NATO pakta i EU.

Prije toga, samo iz analiza statistika Europske unije je bilo moguće zaključiti da su Litva, Latvija i Estonija daleko od toga da su ostvarili vjekovni san o slobodi, neovisnosti i prosperitetu. S trenutnim trendovima nismo daleko od trenutka kada će i sama Europska unija priznati da je situacija u baltičkim državama sve samo ne bajka.

0 0
Ocijenite članak
Pretplati se
Obavijest
guest
83 Comments
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
Tomaz
Gost
Tomaz
1 godina prije

Samo neka …. bolje nismo niti zasluzili.

OBICNOSAMOCITAM
Gost
OBICNOSAMOCITAM
1 godina prije

Tomaz nemoj biti toliko kritican prema nama. Nismo zlatni ,to je sigurno ali u svemu ovome sto se dogodilo i dogadja na ovim prostorima u zadnjih 30-ak godina mi smo u stvari potpuno nebitan faktor koji nije ni odlucivao o nicemu unatoc prividu slobodnih izbora,demokratije i referenduma. Sve je bilo dobro isplanirano i sanse nas da se odupremo tome nisu bile bas neke,da ne kazem nikakve. Planski i sustavno smo rastureni,zaraceni,opljackani i zaduzeni do daske tako da se necemo izvuci sigurno. Izvuc nas moze samo neki eventualno globalni reset na cijeloj planeti. Ovo sto se sad dogadja sa masovnim odlaskom mozgova i mladih je jos samo jedna stavka plana o potpunoj pljacki i stavljanju u robovski polozaj ovdasnjih naroda. Ova vec osiromasena drustva sad ostaju bez ljudi za cije su skolovanje potroseni milijuni i milijuni eura koje smo duzni vracati s kamatama a pljackasi dobivaju besplatno skolovane strucnjake. Jedan Austrijanac mi je rekao da je od drugog svjetskog rata daleko najbolja stvar koja se dogodila Austriji raspad Juge. Raspadom juge oni su dobili vise od milion kvalifikovanih radnika i strucnjaka djabe i to ih je jako poguralo. Ova faza je jos opasnija od ovih koje su vec odradjene jer ako im ovo uspije tesko da ce se u doglednoj buducnosti moci napraviti neki korak ka boljem jer jednostavno nece biti dovoljno intelektualaca i mladih koji bi mogli povuci promjene na bolje. Upravo ovih dana gledam u mojoj sredini dolazak mase Albanaca,Ukrajinaca,ponesto bosanaca i Srbijanaca koji dolaze da popune ispraznjena mjesta. Da se razumjemo,nemam nista protiv nabrojanih jer smo prilicno slicni. Za godinu-dvije nece vise biti tih prilicno slicnih jer ce i oni zavrsiti na zapadu a nama ce doci Afrikanci i Azijati a oni nam nisu slicni ni najmanje i njihovim dolaskom doci ce i do novih problema u ovim krajevima. Oni ce biti tu tako da zapad moze izvuci najbolje od njih za sebe bez vecih problema a problmi i problematicni ce se gomilati na ovim prostorima. Skrojili su nam zivote do utancine neki od tamo daleko a na zalost jos jedan dio “nasih” krivi druge “nase” za sve!

makro
Gost
makro
1 godina prije

Nismo zaslužili bolje! Nikad sluga od svog gospodara nije zaslužio ništa drugo osim…batina, a nema gore batine od te, da vam gospodar (veliki vođa koji se sad zove “Zapad”) krade mlade ljude, koji se tome vesele a njihovi roditelji time čak i ponose. Nismo zaslužili bolje, naprotiv, zaslužili smo ono, što svaka uredna i poslušna..posluga zaslužuje od svog gospodara.

Alen
Gost
Alen
1 godina prije

EU – zločinci u rukavicama…

fenix
Gost
fenix
1 godina prije

Pa kako to zar nije Baltik stenjao pod Ruskim okovima? I sada napokon docekao veliki san o slobodi a da to je ipak samo san a slobode za male nema. Treba pogledati samo Bugarsku koja je pod Rusima imala 9.5 miliuna stanovnika a sada u “slobodi i prosperitetu” ispod 7 miliuna i Bugarska doslovno umire. Ni na zapadu nije nista bolje migranti pristizu sa svih strana populacija rapidno stari a demografska struktura drzava se mijenja uskoro ih ni migranti nece moci izvlaciti.

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

Sloboda nema cijenu.

Moreno
Gost
Moreno
1 godina prije

Siniša . . . a tek demokracija . . . ☺

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

A to ne dolazi uz slobodu!?

Trubadur
Gost
Trubadur
1 godina prije

Pa zašto bi gledali Bugarsku…. Bivša SFRJ imala je 22 milijona stanovnika u početku razpadanja a danas na istom prostori živi još 17 milijuna….

zlatan
Gost
zlatan
1 godina prije

TRUBADURE, nije istina, zašto pišeš nešto šta nije točno? Ili pišeš onako napamet, kao i velika većina komentatora na Logičnome.
Bivša zajednička država imala je u trenutku raspadanja, te 1991 godine, 23,528.230 stanovnika, što je bio demografski maksimum u povijesti prostora Južnih Slavena. Trenutno nas ima malo iznad 21 milijun stanovnika.
Slovenija ima čak blagi, skoro neznatni rast stanovništva, kao i Sjeverna Makedonija, a i Crna Gora je stabilna po broju ljudi. U cijelom vremenu nakon raspada ex-yu.
No, zato su Hrvatska, Srbija, Bosna i Hercegovina, Kosovo, u padu. Posebno BiH, koja ima za preko 20% manje stanovnika nego pri svome demografskom maksimumu 1991.
Najzanimljivje od svega je to, da se pad dogodio baš u srcu bivše zajedničke države, tamo gdje je bila jezgra bivše Jugoslavije. Njen temelj. Tamo gdje se govorio zajednički hrvatsko-srpsko-bošnjačko-crnogorski jezik! Koje su neki proglasili posebnim jezicima-:(, a po mome shvaćanju, to je zajednički jezik. Pa neka se nitko ne ljuti, ali tako je.
Uočljiv je i pad stanovništva Kosova.
Uz napomenu, ukupan broj poginulih i nestalih u svim ratovima na ex-yu prostoru, je maksimalno oko 130.000 ljudi. Uz sav pad i zaustavljanje prirodnog prirasta stanovništva, što je karakteristično za cijelu Evropu i značajan dio Svijeta u današnje doba, očito je da je glavni pad broja stanovnika u spomenutom “srcu” bivše države (Hrvatska, BiH, Srbija), iseljavanje. Da je neznam koliko došlo do pada prirata, ne može se toliko smanjiti broj ljudi u jednoj BiH, samo za primjer.

Micka
Gost
Micka
1 godina prije

Blagi rast stanovnistva slo je posledica masovnog uvoza albanaca sa kosova.

Lucija
Gost
Lucija
1 godina prije

Prema podacima s wiki, do 2002., sa područja Jugoslavije otišlo je 2 mil ljudi…
A vjerujem da su i one statistike iz 2011 dosta pokazale….i nema te statistike koje može pratiti egzodus odavda u zadnje dvije godine…

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko
1 godina prije

Za Hr će se znati 2021. kada je novi popis stanovništva. Radi se svakih 10 godina.

Željko
Gost
Željko
1 godina prije

@zlatan Prvi put nakon rata sam vadio bosanske papire i u CIPS-u radi suprugin prijatelj koji nam je kazao da CIPS dokumente ima samo 2,3 milijuna, uključujući i malodobne jer i oni imaju CIPS i pretpostavka je da od tih 2,3 milijuna oko cca. 300.000 je izvan BiH ali se nisu odjavili, tako da je broj stanovnika u BiH cca. 2 milijuna, što je gubitak od cca. 60% populacije u odnosu na 1991.! Jezici, hrvatski, srpski, bosanski ne bošnjački i crnogorski jesu slični ali nisu isti!!

zlatan
Gost
zlatan
1 godina prije

ŽELJKO, eto, pogodio sam. Uvijek se nađe netko tko lupa sa brojkama onako bezveze. Ove dane čitam o prodaji stanova, na aplikaciji Njuškalo.hr. Pa prodaju neki stan,u mome Splitu i napišu npr., do centra grada ima 25 minuta hoda. Hm, ja znam da na tome potezu treba nekome tko dobro hoda minimalno 40 minuta dobrog hoda. Ali tipično balkanski: lupetaju i pretjeruju. U ovome slučaju umanjuju brojke, ali kada kažu koliko je u Bosni ostalo ljudi isto umanjuju. No zato kada kažu koliko su recimo visoki, iskompleksirani kažubarem 10 cm više.
U BiH, da toliko malo ljudi? Ok, ja mogu napisati da ih nema uopće i šta onda?

O jeziku ili jezicima. Iako nisam lingvist, ali imam razuma, i dalje tvrdim da su četiri nabrojena jezika jedan zajednički jezik. Koliko znam poklapaju se negdje 96% ili 97%. Drugi slavenski jezici su nam slični, npr., slovenski, češki, ruski……….itd. To su slični jezici. Npr., u ruskom jeziku postoje potpuno iste riječi kao u našem, ali različito znače. Npr., POKIDATI na ruskom se kaže POKIDAT, u prijevodu NAPUSTITI…ili PONOS, na ruskom ista riječ znači PROLJEV-:). No, u hrv-srp-bošnj-cg jeziku, ne znam niti jednu riječ koja se isto izgovara, a da ima različito značenje. Kada ta četirijezična izraza budu udaljena jedni od drugih kao što smo udaljeni od drugih slavenskih jezika, e onda ću i ja priznati da su različitim ali slični jezici. Do tada, za mene i svakoga tko ima mozga i nije opijen nacionalizmom, to je zajednički, policentrični jezik!

ŽELJKO, ne znam da li znaš, ali književni hrvatski i gradišćanskohrvatski, se razlikuju. No, književni srpski i hrvatski, se neznatno razlikuju. Ili ovako. Kajkavski dijalekti i neki viški čakavski dijalekti, hm, koliko se razlikuju? Jesu li bliži hrv-srp-bošnj…književni jezici, ili kajkavski dijalekt iz Bednje i cokavica iz Komiže na otoku Visu?

Npr., u Brazilu se govori portugalski, koji se od portugalskog toliko razlikuje, da su djela slavnog brazilskog pisca P.Coelha, prije objavljivanja u Portugalu, morala biti “prevedena” na portugalski u Portugalu. I pored svega toga, nikome u Brazilu ne pada na pamet da kaže, da napše, da je u Brazilu drugi i poseban jezik. Iako ponekad kažu portugeš-brasilenjoš, ili brazilski portugalski. Ali opet portugalski.
Ili npr., Austrijanci? Kojim oni jezikom govore? Njemačkim ili austrijskim?

Zvrk
Gost
Zvrk
1 godina prije

nisu isti jezici.

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

Ma nemoj, idi sa tvojim novokomponovanim hrvatskim jezikom u Slavoniju i Baranju i Hrvati i Srbi ima da te napuse k..cem.
tek da znas.
.

zlatan
Gost
zlatan
1 godina prije

ZVRK, jesu li američki engleski i “pravi” engleski, isti ili različiti jezik? Ili australski ili novozelandski, hm, hahaa?
Austrija, Austrijanci, a nigdje autrijskog jezika.
Koliko ja znam, ovako složenu situaciju, sa zajedničkim jezikom, imamo samo na dva-tri mjesta u Svijetu. Nizozemski i flamanski, ili hindi i urdu.

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

Željko po ekavski…Bošnjački jezik.

Trubadur
Gost
Trubadur
1 godina prije

Uf ..Tek sad sam pogledao… Ja sam brojku čuo u jednoj emisiji od nekog hrvatskog stručnjaka što se bavi sa demografijom… Ali nije ni bitno, pošto je jedini moj namjen sa upisom bio, da kažem, da osim spomenutih Bugara ni mi nismo takve perle, kao što netko misli…. Za Sloveniju je več Micka odgovorila.. A za ostalo nisam posebno siguran u tvoje podatke zlatan…. Ali, ko što sam napisao… Nije ni toliko bitno…. Bitno je, da se puno ljudi izseljava.. Bitno je, da se u glavnom na ovim prostorima živi danas lošije nego u SFRJ… I bitno je, da su i u SFRJ išli ljudi za radom u inostranstvo ali su se po večini i vračali a danas se više niko ne vrača…

zlatan
Gost
zlatan
1 godina prije

TRUBADUR, to nisu moje brojke, svatko lako može prebirući po netu doći do tih podataka. Nemam pojma koji je to demograf bio u pitanju, ali ima demografa koji lupaju brojke zato jer su politikanti. Znači lažu. Ipak demograf mora govoriti kao znanstvenik, a ne kao neki ostrašćeni političar ili nacionalist ili ovaj ili onaj.
I onda su mnogi koji su iselili, otišli zauvijek. Imamo svi takve primjere u svojoj okolini ili u rodbini. Netko tko je otišao mlad negdje, tamo pustio korijenje, taj se ne vraća.
Ali ima ih, upravo se početkom ljeta vraća nakon preko 40 godina rada i života u Švicarskoj jedna gospođa. U penziju ide…mojih prijatelja poznanica. Čak je kupila i stan ovdje i vuče namještaj iz Švicarske. Iako mi nije jasno zašto ga ne kupi tu, barem je namještaj danas postao relativno jeftin.

Mucke
Gost
Mucke
1 godina prije

Mozda mala nadopuna,imala je 22.8 miliona stanovnika a danas nakon 29 godina sa ondasnjim prirodnim prirastom bi trebala imati nesto preko 30 miliona!

zlatan
Gost
zlatan
1 godina prije

MUCKE, nije istina. U cijeloj bivšoj SFRJ, prirodni prirast nije bio tako velik, ipak smo mi u Evropi, a ne u Africi. Teško je sada lupetati koliko bi nas ukupno bilo, ali možda najviše do 25 milijuna ljudi.
1991 cijela SFRJ imala je 23,528.230 stanovnika. Barem je te podatke lako pronaći.

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

23 730 000 manje vise. po popisu iz 91-e

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije
Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

Uuu Pero…u malo da neodgledam taj video….ne bih znao šta sam propustio!

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

sad znas

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

Samo da navedem da je pogresan prevod, kad na kraju kaze “ja ljublju mir” znaci MIR a ne svet, prevodioc se malo zajebo posto na ruski mir znaci i mir i svet.

eisrgiuaewnrgfawnefnwf
Gost
eisrgiuaewnrgfawnefnwf
1 godina prije

U sridu Pero, video je mrak, samo ovakovim stavom rusi trebaju sa ciokaubojgusarima i vazalima!!!!!! Još mi odzvanja “ja ruski okupant” hahaha, bravo, za onoliku državu vrijedi ginuti!

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik
1 godina prije

Priče o depopulaciji, emigraciji, multikulturalizmu je najlakše svesti na zavjeru briselskih elita uz dodatak Sorosa pa reći kako je cilj iseljavanje domicilnog stanovništva u zemlje stare članice EU i njihovu zamjenu izbjeglicama iz Afrike na prostore koje su napustili. Nema sumnje da takvih ideja i politika ima u EU, ali kao i u bilo čemu drugom, i ovdje je stvarnost višeslojna.
Naime, zemlje Istočne Europe svih zadnjih 40-50 godina imaju ‘viškove’ ljudi (socijalističke ekonomije jednostavno nisu mogle stvoriti toliko radnih mjesta koliko su imali radnika). Ti ‘viškovi’ su do jučer bili najprije u državnim poduzećima kao prekobrojni zaposleni, a poslije 90-e na zavodima za zapošljavanje. Otvaranjem granica EU, logično je slijedilo iseljavanje. Korporacijama u EU je bilo jeftinije iskorištavati postojeću infrastrukturu u starim članicama, nego li graditi novu po Istoku. To se odnosi kako na ceste, auto-ceste, tako i na električnu energiju, plin. Razloge treba tražiti i u visokom stupnju korumpiranosti Istočnih država (uključujući Hrvatsku) za koje nemaju svi želudac u mjeri kojoj imamo mi domicilni.
Emigracija nije fenomen unutar EU, ona je fenomen i unutar države. Pogledamo li Hrvatsku, vidjet ćemo pustoš Like, Slavonije, otoka i prenapučenost Zagreba u kojem cijene stanova lete u nebo. Kad je tako unutar države, onda bi bilo čudno da nije i unutar EU.
Za pesimizam ima dovoljno razloga, ali nije sve tako crno. Ni u Hrvatskoj, niti u baltičkim zemljama. Ovaj trenutak je vjerojatno jedini u povijesti u kojem na ovom prostoru ne treba tražiti veze za posao, ne treba kupovati radna mjesta i prvi put od 90-e da plaće zaposlenima realno rastu. Znači – ima razloga i za optimizam.
Da će EU morati povesti računa o budućem ravnomjernijem razvoju – morat će. Na to je već sad prisiljava Kina koja je našla načina da uzdigne zemlju od milijardu i 400 milijuna ljudi (ima Kina i svojih demografskih problema, broj stanovnika Kine prvi put u povijesti počinje padati), morat će i EU povesti računa o svojih 100-ak milijuna na Istoku, kao i o infrastrukturi, misli li ostati vodeća trgovačko proizvodna sila na svijetu.

Alen
Gost
Alen
1 godina prije

Al ga nasra svaka ti čast.. Dje ti više stanu takve izmisljotine.. Vrh..

Pera
Gost
Pera
1 godina prije

Ne grijesi dusu. Nije on kriv zbog toga. Ako vec zelis nekoga da krivis imas majku prirodu, koja ga ‘prirodno nadarila’ .

Alen
Gost
Alen
1 godina prije

Pa ovakav komentar moze napisati samo veliki podlac ili veliki zahebant ,

“Naime, zemlje Istočne Europe svih zadnjih 40-50 godina imaju ‘viškove’ ljudi (socijalističke ekonomije jednostavno nisu mogle stvoriti toliko radnih mjesta koliko su imali radnika).”

Ovo je prva laž jer u tim ekonomijama nezaposlenost je bila skoro pa nepoznat pojam , njemu je to višak jer danas (dokazano ) u kapitalistickim ekonomijama jedan covjek moze da radi za trojicu uz trošak jedne plate i to je taj višak..
Mladji se sigurno nesjecaju ali u bivšoj jugi svaka selendra je imala minimum jednu tvornicu a tvornica je bilo koje su zaposljavale i hiljade,hiljade ljudi ( ili viškova po njegovom )..

” Ti ‘viškovi’ su do jučer bili najprije u državnim poduzećima kao prekobrojni zaposleni,”

Sad su ti viškovi ipak bili zaposleni u drzavnim preduzec ( a gdje drugo kad je sve drzavno ) i tako 40-50 godina.. Koliko jaka mora biti drzava kad te moze “gotiviti” kao visak 40-50 godina ? I to ne desetak ljudi nego desetine hiljada
? Ili je laž da je bilo viškova naspram procentu emigracija ?

“a poslije 90-e na zavodima za zapošljavanje. Otvaranjem granica EU, logično je slijedilo iseljavanje”

Dakle sa 90-tih na otvaranje granica eu,(slucajno ) preskoceno skoro pa citavo desetljece koje je i najbitnije jer se u njemo upravo desilo i neoliberalno kapitalisticko orgijanje u punom sjaju i zestini koje je i dovelo do ovog egzodusa naroda a krivica je podsvjesno ostala na ledjima socijalizma,drzave itd..Majstorski !

U tom desetljecu zapadni kapital prvo kupuje vlast ( narod je vec napumpan holywoodom ) , a onda sve ide lako , padaju preduzeca , masovni otkazi ,gube se radnicka prava , mjenjaju privredni zakoni , ..
Zemlje zap. evrope u bescjenje kupuju privredne gigante ,izvlace kapital , dalje ne moram da objasnjavam znate sta nas je snaslo vrlo dobro..

“Korporacijama u EU je bilo jeftinije iskorištavati postojeću infrastrukturu u starim članicama, nego li graditi novu po Istoku. To se odnosi kako na ceste, auto-ceste, tako i na električnu energiju, plin.”

Ovo je sad mali vrhunac vrijedjanja inteligencije za svakog ko misli svojom glavom… Jel neko moze povjerovati u ovu laž.. Istina je da oni nisu dosli da ulazu vec da pokradu ” osvojeno “..

“Emigracija nije fenomen unutar EU, ona je fenomen i unutar države”

Jos jedna laz , jer to nije fenomen vec neoliberalno isplanirana taktika .. Plan je da u svakoj od tih istocnih drzava postoji samo jedan grupisani centar ( obicno glavni grad ) , koji ce sluziti da svojim sjajem , kičem , platama iznad prosjeka dokazuje sve šarene laze neoloberalnog kapitalizma , da dize bdp neke drzave i ostale statisticke podatke dok 70% ostatka zemlje zivi nepodnosljivo i prisiljeno je da se iseljava u EU…

Kao sto sam napisao prije , pokrali su nam sve ekonomski i materijalno , sad nam otimaju i ljudske resurse ..

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik
1 godina prije

Alen
Konačno i od tebe komentar duži od jednog retka. Ne znam jesi li ti pokvarenjak, licemjer, podlac,izdajnik, dezerter (nastavi niz) i zapravo mi je svejedno jesi li nešto od toga ili si pak uzoran muž, otac, radnik ili poslodavac, stup društva.
Dakle, sam za sebe ćeš utvrditi što si od toga.
Idemo ispočetka.
Da, u Jugoslaviji su stalno postojali ‘viškovi’ ljudi. Država nije mogla stvoriti dovoljno radnih mjesta za ljude. Upravo zato je Tito odustao od naplate ratne štete Njemačkoj (iznos je od 9 milijarda njemačkih maraka) i zamijenio je za izgon milijun ljudi na ‘privremeni rad’ u Njemačku. Država jest ‘otvarala tvornice po selendrama’ bez nekih velikih ekonomskih računica i to je financirala zaduživanjem u stranoj valuti, a većina gospodarstva se zasnivala na nafti i naftnim prerađevinama. Čim je došlo do naftne krize, došlo je i do ‘programa stabilizacije’, ubrzo i do problema u otplati vanjskog duga (dugovi u dolarima, a izvoz na klirinško tržište)
Jedno radno mjesto su pokrivala barem dvojica radnika pa je takva bila i produktivnost. Svakako valja dodati da je takva politika završila u hiperinflaciji. Što je ovdje laž????
Službena nezaposlenost 1988.g u Jugoslaviji: Hrvatska 8,6%, Slovenija 4,8%, Srbija 16,8%, BiH 20,6%. Broj štrajkova (samoupravljača protiv vlasnika valjda) 1987 g 1685, broj ljudi koji je sudjelovao u tim štrajkovima 288 686. Ali ne, to nije istina zato jer si ti lijepo živio??? Pogledaj malo službene jugoslavenske brojke. Nije svatko živio dobro poput tebe.
Devedesete su ratne i poratne godine u kojima su oni koji su poveli rat do kraja ostvarili svoje ciljeve. Rat se spremao u osamdesetim i to ne izvan Jugoslavije, nego unutar nje. Tih deset godina koji su u gornjem pasusu izgledali za nas (i bili) upravo onako kako sam napisao, za planere rata su bili desetljeće izvlačenja novca na strane račune s kojih su u devedesetima s tim istim novcem kupili sve što valja. Tako da danas imamo te ‘gremije’ (koje je spominjao Šeks kao vladare Hrvatske, vjerojatno je slično i u ostalim ex YU) koji gospodare sa svim, politikom, financijama, sudbinama. Pogledaj oko sebe i reci tko je ‘dobro prošao’ raspadom YU, koje točno familije.
Tu situaciju su dakako iskoristile i strane korporacije. Kao što vjerojatno znaš, te korporacije nisu socijalne ustanove, niti im je primarna uloga razvijanje stranih, ratom opustošenih zemalja, već stvaranje profita za svoje vlasnike, dioničare.
Činjenica je da je infrastruktura na Istoku bila u jednostavno lošem stanju, neusporediva s onom na Zapadu. Od auto cesta, pruga na dalje.Laž?
Zemlje Istoka nisu bile u ratu poput nas, nisu se tamanili međusobno. Jesu li same odabrale EU ili su ‘jadan i neuk narod preveslali potkupljeni političari’ je jednostavno nebitno. Povijest se dogodila.
Migracije selo-grad su trajale cijelo 20.stoljeće. Pa manje od 20% ljudi je na početku stoljeća živjelo u gradovima. Industrijska revolucija je svugdje u svijetu učinila svoje. Je li to bio plan? I jest, i nije. Takve su bile okolnosti, svatko je za sebe birao lakši život. Korporacije su dakako birale veće profite.
Ista stvar se dogodila Istoku prelaskom u EU. Naravno, tu dolazi moja konstatacija da je korporacijama bilo profitabilnije privući radnike s Istoka, nego li razvijati Istok.
Da, ljudi odlaze. Nitko nam ih ne krade. Korumpirano smo društvo, od vrha do dna. Takve je uvijek lako kupiti. Nisu skupi. Za radno mjesto, ti i tvoja obitelj ćete glasati za ove, tj one i šutjeti.
Zapravo nisam trebao ništa ni pisati. Trebao sam samo reći da je socijalizam najbolji sustav na svijetu, a da je kapitalizam zlo, ali kako to ne mislim, onda me bk za minuse i tvoje o mojoj ‘podlosti’.

Alen
Gost
Alen
1 godina prije

Otisao si na sasvim drugu temu , valjda slucajno .. U svom komentaru si napisao gomilu neistina , optuzujuci bivsi sistem da je on u stvari krivac za danasnji egzodus ljudi s istoka , u kojem su paradoksalno svi bili zaposleni i prešućujući direktnu odgovornost i ciljanu pljacku ljudi sa zapada ..

Napisao si sad metar komentara , valjda da razvodnis sustinu i opet umanjis krivicu zapada…
I dalje se vracas na socijalizam a egzodus se desqva nakon 30 godina i to u kapitalizmu..

A moja dva redka su vrijednija nego kilometar ovih gluposti koje pises , nemoj se zanosti previše !
I ovaj kometar ti mogu secirati i opet pronaci gomilu neistina , poluistina , budalastina i čega već ne , ali stvarno nema potrebe …
Dovoljno mi je sto si se posteno namucio da odbranis neodbranjivo pisući kilometar teksta ..

Iskreno ja sam se ponadao da si samo dobar zahebant , ali vidim da nemas smisla za humor ..

eisrgiuaewnrgfawnefnwf
Gost
eisrgiuaewnrgfawnefnwf
1 godina prije

Alene, đaba ti argumenti aksiomi baviš se sizifovim poslom, radije odustani i štedi energiju u svezi sa kolerom.

Janoš
Gost
Janoš
1 godina prije

@Son of Alerik
Odlično napisano. Vi gospodine vidite širu sliku i ne dajte se pokolebati.

Lucija
Gost
Lucija
1 godina prije

Cijene stanova u Zg su dostigle ‘pik’ pred desetak godina i …otada padaju.
Naravno, od budala se uvjek može naplatiti ‘exclusiva’, još od početka gradnje…a neki put se u exclusivi nemože ni čavao zabit u zid da se objesi slika.
Zg ima min. 9 700 neprodanih stanova. Što tu može letit u nebo? I, što se tu isplati graditi ako nije pranje novca?

Željko
Gost
Željko
1 godina prije

@Lucija i jeste i niste u pravu!! Zadnjih 39 mjeseci konstantno “lete u nebo” nekretnine (stanovi) u Zagrebu!

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

Naravno, Ja sam 97-e kupio stan u Torinu za 60 miliona lira, 2007-e sam ga prodao za 80 000 eura tj. vise nego duplo. a danas taj isti stan vredi oko 35000 eura.
Pa ti vidi sam sta to znaci, isto ti je sa danasnjim cenama.
Dok ima budala da plate triput vise, cene rastu, kad se opamete cene padaju.

Eddo
Gost
Eddo
1 godina prije

Željko, to se zove ” wishfull thinking ” to su tražne cijene, a ne realne cijene. Ja bih se složio sa time da je to na jedan način pranje love, a na drugi da ljudi neznaju št bi sa ušteđevinom jer nema kamata.
Sa druge strane na koju foru mogu cijene rasti kada je ekonomija loša, depopulacija je na djelu i iseljavanje a nitko novi ne dolazi.
Tako da se kao i uvijek na ovim prostorima manipulira istinom i činjenicama da sve pari.
Npr. pola istine o poskupljenju dolazi od činjenice da se američka škola sa Medveščaka seli u Novi Zagreb i pritom se i obitelji zaposlenika ambasada i sličnih želi tamo locirati, a pošto oni troše ” tax payer money ” njima cijena neigra neku ulogu itd.

zlatan
Gost
zlatan
1 godina prije

LUCIJA, a tek u Splitu ili u Dubrovniku. Pročačkajte malo cijene nekretnina na Njuškalo.hr.
Srećom, te cijene se ne ostvare u praksi. Nitko pametan neće kupiti neku starudiju u povijesnoj jezgri Splita, za nekih 4.000 eura. I onda preurediti prostor, jer je riječ o teškim starudijama. Pa cijenedosegnu vrijednost neke velike kuće izvan grada. Kupiti to može, samo neki pijani milijunaš, hahahaaa

Lucija
Gost
Lucija
1 godina prije

Budući da se radi o kapitalističkim ekonomijama, ‘razvoj manje razvijenih područja’ ostaje mrtvo slovo na papiru.

Postoje i dalje ‘radno intenzivne djelatnost’ kojima bi se moglo baviti na tim zapuštenim zemljištima…ali stoka čeka da to pokupuje za sebe.

Uništit će i zagadit i tu zemlju, kao što zagađuju sve drugo…i biti korak bliže hartlandu i …napadu na Rusiju.

Jim
Gost
Jim
1 godina prije

Rastu plaće ali i inflacija, ove godine je prosječna plaća manja u odnosu na prošlu.

zlatan
Gost
zlatan
1 godina prije

SON of ALERIK, ne vidim da je Zagreb prenapučen. U Zagrebu trenutno živi, ako računamo sva predgrađa, oko 22 ili 23% stanovnika cijele Hrvatske. Ali i u Kopenhagenu živi skoro 27% do 30% stan.,Danske. U Parizu živi oko 18 ili 19% stan., cijele velike Francuske. Dapače, teritorijalno pregolema Rusija, u samoj Moskvi i to bez predgrađa, živi 8,5% do 9% stanovnika cijele Rusije. Sa predgrađima je to oko 10% , a u cijeloj moskovskoj regiji, živi oko 12% stan., cijele Rusije.
Ili primjer Japana. U regiji Kanto, koja ima tek nekih 8% ili 9% površine cijeloj izduženog Japana, živi čak trećina svih Japanaca.

Zagreb uopće nije prenapučen, dapače.

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

Ode tamo sve što zna raditi, od frizera pa do magistra…..nije ovaj plan od juče.

Moreno
Gost
Moreno
1 godina prije

Siniša Paneuropski pokret je nasta prij oko sto godin paralelno sa Oktobarskom revolucijom i o tome je početkom 1920-ih pisa stanoviti Caudenhove Kalergi koji je već onda zagovara naseljavanje Europe azijatima, arabima i afrikancima.

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

Zanimljiva je ta dalekovidost!!!!

Red Dog
Gost
Red Dog
1 godina prije

Zasto?
Zasto bi neko depopulisao belce namerno?
Zato sto vrede vise na neki nacin? Kako? Ako vrede vise, zasto dopustaju da budu depopulisani?
Aktivna depopulacija kosta. Pasivna, laissez-faire kapitalizma, ne kosta nista.
Socijalisti su bili jedine „matice“ koje su se zrtvovale za „kolonije“. Moskva je subvencioisala satelite. Beograd je subvencionisao nerazvijena podrucija. Moskva i danas subvencionise istok Rusije. Beograd ne subvencionise vise nista. I nestadose tve trecine sela.
Ne uraditi nista, pustiti „Trziste“ da radi svoje, moze svaka budala. Sta ce nam vlade uopste tada?
Zinula je masi guza za „slobodom“. Da laju neogranicenio, a da ih niko ne slusa. Ne secam se ko je rekao to ali „u kapitalizmu je sloboda pravo da umires pod mostovima Seine i da te niko ne ometa u tome“.
To se desava.

Makaki
Gost
Makaki
1 godina prije

Dok USA radi kaos na BI,EU (Njemacka,Francuska,Belgija) radi u korist sebe. Sav obrazovan kadar uzet ce iz Europe,imigrante iz BI i Afrike naseliti kao radnu snagu u sve ostale zemlje Europe. Tako se puni proracun. Naravno prvenstveno u korist Njemacke.

Moreno
Gost
Moreno
1 godina prije

Putin priti. Istočna Europa je nezaštićena. Straj od Rusa je enorman.
Ljudi biže glavon bez obzira. Ruski medo je stavija šapu na cilu Europu, malo ko će se provuć između kanđi. ☺

Lucija
Gost
Lucija
1 godina prije

???
Je, i ja sam odmah shvatila da su Rusi krivi…

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

Stizeeeee PUTIIIIIIN. Spasavajte se ljudi.

Moreno
Gost
Moreno
1 godina prije

Raseljavanje i naseljavanje Europe je najefektivniji način za uspostavu totalitarizma.
Najgore je to šta u razbijanju nacionalnih država sudjeluju i sami tkz nacionalisti koji su usmjereni na besmislene stvari i ideološke gluposti, dok ih većina bezpogovorno prihvaća takvi poredak.
To je klasika, “mi smo za EU suverenih država, ali i za eurozonu” šta je nejočitija kontradikcija.

Perun
Gost
Perun
1 godina prije

Europska banka za obnovu i razvoj…European Bank for Reconstruction and Development, EBRD…
Osnovana je 1991. godine s ciljem da pomogne bivšim komunističkim zemljama u njihovoj transformaciji u
tržišna gospodarstva.
-Investiranjem u (većinom) privatna poduzeća Banka samostalno ili s drugim partnerima u 27 država promiče strukturne i sektorske reforme, tržišno natjecanje, privatizaciju i poduzetništvo, potiče jačanje financijskih institucija i pravnih sustava, potreban razvoj infrastrukture za razvoj privatnog sektora te usvajanje prakse efikasnog upravljanja poduzećima, uključujući i svijest o zaštiti okoliša.
Hrvatska je postala članicom Europske banke za obnovu i razvoj 15. travnja 1993. godine.
Sjedište banke je u Londonu….Evo jednog od krivaca za stanje u ,,ostatku” Evrope .Za ostatak je kriva ,,crvena burzoazija” ,politicka boranija i novonastali ,,demokratski establishment” na celu sa NATO PAKLOM.Pocinje era tehnokrata to ko nije ukapirao taj je i ostao tamo gdje jest.Sve se mijenja sem kamenja .Moc drzave se topi kao ledenjaci na polovima planete Zemlje .Ko nije sposoban za politicara neka ide raditi ko konobar i turisticki vodic .Nek se zna ko kosi a ko vodu nosi.Slaven Bijelac Slobodan Strijelac

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik
1 godina prije

Perun
Sve se menja sem kamenja – naslovnica beogradskog časopisa Rock iz osamdeset i neke, tema broja Rolling Stones:))

Pera
Gost
Pera
1 godina prije

Klasicni novi ‘buzinesman’. Turizam vodeca, glavna i jedina industrija za siroke narodne mase, bez obzira gdje zivile, u vodi,na vodi, pod vodom ili na ‘sinjim vrhovima’, ali neka je turizam. A radnici ?; pa ‘narafski’ konobari, ‘natikari’, oberi i drugo pomocno ‘osoblje’. Ili, svi u ‘paliticare’ !!!!!!

samo tako
Gost
samo tako
1 godina prije

Kolonijalni koncept eu birokrata u punom sjaju. Otimanje ljudskih resursa pod krinkom slobode kretanja dovodi slabije u kolaps

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko
1 godina prije

Nazovite me prevelikim optimistom, ali pola naroda se brzo vrati natrag kada vidi da tamo ne teče med i mlijeko i da se uglavnom nude slabo plaćeni poslovi koje domicilno stanovništvo ne želi raditi, a ako želite privatnost i ugodan stambeni prostor u većem gradu, pola plaće vam ode na to.
Da institucije rade svoj posao u Hr, da narod ne treba veze za posao, da lako može naći posao u svojoj okolici i da ima 6.000 kuna neto plaću, 90% bi ih se vratilo.

samo tako
Gost
samo tako
1 godina prije

U pravu si, nitko ne ide trbuhom za kruhom iz objesti. A i nisu svi debelokožci koji če uzeti člansku

Jim
Gost
Jim
1 godina prije

Da baba ima nešto bila deda.

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

ISTINA, ja sam prosle godine probao u dojclandu, 15 sati posla za 1500 eura mesecno, radio DVA dana a onda gazdi rekao nek radi sam i nek zovne zenu, ja im Maseratija sto on vozi i zeninu “mecku” necu placat.
Onda sam nasao posao kao bagerista za 2000, i poslao ih u PM, u Zagrebu bagerista uzima iste te pare a troskovi zivota duplo manji.
Dok sam bio tamo, placao sam 6 (sest) kvadrata 300-400 eura(na dva razlicita mesta) sa wc-om i kupatilom u hodniku za nas 15, za te pare u ZG imam stan od 70 kvadrata.
Cerka mog druga je otisla u Irsku u Cork velicine njegovog Siska, i placa stan od 70 kvadrata, 1400 eura mesecno.
Popisam im se na “slobodno trziste”

Realist-utopist
Gost
Realist-utopist
1 godina prije

Kuda ste poletili, pa ovo je Vaša zemlja, reče debeli jedač dječiji doplataka uhljebljen u administraciji. Pa za šta ste se borili, reče opet onaj čiji niko nije poginuo u ratu. Pa se pravdaju, pa evo mi radimo, prije 4 god u drzavi nas je bilo 4 mil a nas u administracijji samo 140.000, sada nas je 3.950.000 a nas u administraciji samo 144.000, izgleda mi sto vise radimo sve nas manje u državi.
Bola vratite se, vidite uveli smo i nove akcize za autoput, naravno ne pika se sto vi te akcize plaćate, takođe ako se želite voziti po autoputu i vi morate platiti putarinu.
I ako pitate kada ćemo ih ukinuti (akcize), evo Vam odgovor : evropski put moramo ispuniti eurointegracije i MAPA onda NATO put, uuuu eto imigranata i vidi komsija kupuje avion aaaa.

puf
Gost
puf
1 godina prije

Licno sam razgovarao o ovome sa mnogim Estoncima, Latvijcima i Litvancima. I sa onima koji zive diljem EU i Šengen zone,, kao i sa onima koji zive u svojim domovinama. I price vecine njih su bile, manje-vise, iste. Gotovo svi oni koji zive van domovine su mi rekli da se nisu iselili radi siromastva, nemogucnosti prolanalska posla i slicno, nego radi boljih primanja u zapadnom dijelu Evrope. Neki su mi cak rekli da su se iselili zato sto je to postala neka vrsta trenda u drzavama Baltika, gdje se od mlade, a posebno visokoobrazovane osobe, ocekuje da se iseli van domovine. Sljedeci razlog su naravno mnogo visa primanja nego u domovini.

Ovakav mentalitet, gdje je sve “preko grane” sjajno, bajno, krasno postoji i kod nas u BiH. Kako mi kazemo. “Švapsko sunce bolje sja”. Tako i kod nas postoje osobe koje ovdje imaju dobre poslove, koje su obezbijeđene materijalno i finansijski i opet svoju sudbinu potrazuju negdje drugo. Dakle, i kod nas u BiH ima osoba koje BiH napustaju zbog iseljenickog mentaliteta i drustvenih ocekivanja.

Međutim, razlozi izneđu seljavanja na zapadnom Balkanu i u drzavama Baltika nisu posve isti.. Iako tu ima i do iseljenickog mentaliteta, sa zapadnog Balkana se ljudi vecinom iseljavaju zbog nemogucnosti pronalaska posla, jako losih uslova na radu, siroko rasprostranjene korupcije itd. Ima tu naravno i do mnogo visih primanja u zapadnoj i sjevernoj Evropi.

Ali, niko nikoga nije prisilio da se iseli. Svi mi trazimo bolji zivot za sebe, pa gdje god on bio. Sve dok se to odvija legalno, u skladu sa zakonom, to je meni sasvim ok. U slucaju EU, ona sama pociva na principu slobodnog kretanja. Je li to sada evropske drzave trebaju da zatvore svoje granice i zabrane svom narodu kretanje u i van drzave?! Svi su znali da ce doci do velikog iseljenickog vala, to je neminovno, jer svako trazi bolje za sebe. I mi se naglo iseljavamo, iako nismo u EU.

Željko
Gost
Željko
1 godina prije

@puf Sretnemo supruga i ja sasvim slučajno u Bambergu njenu prijateljicu iz djetinjstva i njenog supruga, ona čisti, ne potcjenjujem nikoga, a on radi kao skladištar, a u BiH ona bila Dragana S. poznata novinarka sa dobrom plaćom a on Damir S. bio producent za TV i radijske kuće!! I imali SVE, i sa svojih cca. 50 godina vele “mi došli zbog djece”! To u BiH je postalo epidemija ili kako vi koji živite u BiH kažete pomodarstvo!

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

Ja imam “drugara” u Banja Luci koji redovno kuka sto nije ostao u Danskoj 90-e a tamo je bio u poseti sestri. Radi na RTRS-u koliko zaradjuje neznam ali mislim da nije ispod 1500-2000 KM.
To je taj neki nas jebeni mentalitet, da je komsijina trava uvek zelenija a zena lepsa.

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

Ma nije istina….kakvo pomodarstvo, kakav iseljenički mentalitet!? Sve i jedan kojeg znam ada je otišao, da planira otići su otišli jer isključivo nisu sigurni u svoju budućnost, u budućnost svoje djece;veliki broj poznanika je svoju djecu, kažem djecu a to je 16/23 godine, same poslao tamo što kod rođaka što kroz posao ili sport iskljičivo jer tamo imaju bolji perspektivu, sigurniju i bezbrižniju budućnost.
Živio sam tamo i perfektno znam o čemu pričam, ne kažem da nema tih bijesnih koje navodite ali ja nisam nikoga upoznao ko je od bijesa otišao vani.

puf
Gost
puf
1 godina prije

@Sinisa
Procitaj ponovo moj komentar posebno onaj dio gde sam naveo razlike u razlozima iseljavanja između drzava Baltika.i zapadnog Balkana.
Ovo sto si naveo stoji, ali ima.tu i mnogo onih koji se sele iskljucivo zbog boljih primanja, te jer svi pricaju kako je bolje gore zivjet,.nego ovdje.
Bracni par u BiH gdje muz i supruga zarađuju oko 2000 KM, imaju svoju kucu, dva auta, eventualno se jos necim dodatno bave kao sto se svi bave ovdje gdje ja zivim, ova osoba se ne seli zbog nesigurne buducnosti, siromastva ili cega vec. Ako posjeduju ovo sto sam naveo, to ih cini visom srednjom.klasom u BiH. I takvih ima sve vise i vise. Ali ali, kao sto rekoh mentalitet “Švapsko sunce bolje sja”. Licno znam mnogo takvih.iz BiH.
Ali isto tako znam, mnogo vise ovih koje si ti spomenuo, koji su razocarani korupcijom u BiH, nepotizmom itd.

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

Ma jasno je to šta pričaš ali i dalje stoji da dijete i takvih ljudi ima daleko svjetliju i ljepšu budućnos nego ovde;pazi ne govorim zato što smo propalo ili loše društvo već što država duboko kriminalizovana od strane političara, zato što 25 godina posle rata mi propadamo, zato što je sistem mafijaško/kumovski postavljen da ljudi gube vjeru u sebe i svoju budućnost….zato što je jedan Davor Dragičević svoje mrtvo dijete morao ekskumirati i iznijeti iz zemlje za koju se borio jer nije mogao naći pravdu i zaštitu od države. Lično, da imam novac i djecu vjeruj mi da bi ih prvo vani obezbijedio jer to nije stvar pomodarstva već potrebe…ja sam prestareo da bih išao.

Ana
Gost
Ana
1 godina prije

Pa dovode lijecnike, inzenjere, kirurge i naucnike iz Afrike i Azije. Pa oni nam mogu poslati tri puta vise milijuna nego sto je bilo u Jugoslaviji, a da ni ne zakaslju! Ma pravo blagostanje!

Lucija
Gost
Lucija
1 godina prije

“…nacionalne vrijednosti i očuvanje suvereniteta…”, u tekstu u vezi baltičkih država…gdje je sad taj naboj? Ili, bio je podstican – izvana? Naime, socijalizam jest riješio nacionalno pitanje…najčešće tako radikalno da je postala upitna opstojnost viših asocijacija…preporučam svima pročitati (opet?) operaciju Gladio, webtribune.
Ima novoga i za one koji misle da poznaju tu operaciju…

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

Poznam Gladio i te kako, to su bile godine kad nisi mogao uci ni izaci sa autoputa a da nenaletis na blok carabinjera ili murije i to sa mitrom u rukama, i tek posle provere dokumenata cujes” ve bene sono Slavi (u redu je to su Jugovici) “

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

Ja na Intermagazinu našao o tome, zbilja zanimjliv članak.

Lucija
Gost
Lucija
1 godina prije

“…. migranata, koji su bolji od onih koji bježe od rata ili ekonomskog kolapsa uzorkovanog korumpiranim vođama afričkih zemalja, koji s europskim liderima dijele dobit od resursa, dok obično stanovništvo tone u ekstremno siromaštvo”.
? Samo vođe afričkih zemalja to rade?
L.R. me danas inspirirao ovim člankom…
Te zapravo, vidimo da za nas od te eu nema ništa. Osim kolonizacije. Nisu oni tamo nizašto drugo sposobni. A globalisti to znaju i koriste.

pera lozac
Gost
pera lozac
1 godina prije

Dobro jutro, a sta je bila Austrougarska, a sta je danasnja Hrvatska koja je od Srpske “stogodisnje” hegemonije ponovo pobegla u Austrougarsku ( EU) da im ljubi skute kao sto je 1000 godina radila?????

Lucija
Gost
Lucija
1 godina prije

Austrougarska je bila – pravna država,
– država s dobrim obrazovnim sustavom…

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

A bivša nam država, kakvo ke ona imal obrazovanje i pravo!?

Lucija
Gost
Lucija
1 godina prije

Siniša
Isto izvrsno

zlatan
Gost
zlatan
1 godina prije

PERA LOŽAČ, Austro-Ugarska trajala je samo 51 godinu, a istina Habsburška Monarhija trajala je daleko duže. U raznim oblicima, teritorijalnim i ostalim.
Moja Dalmacija je znatno duže bila pod Venecijom, ali ne cijela. Unutrašnjost, Zagora, bila je oko 150 godina dio Osmanske Carevine. Obalna crta, bila je dio Presvijetle Republike Venecija punih 377 godina…Do propasti Venecije 1797, pa smo tek onda postali dio Habsburške Monarhije, pa od 1806 do 1814 pod Napoleonovskom Francuskom, pa od 1814 do 1918 dio Habsburgovaca. Inače Austro-Ugarska nastaje tek 1867, Dalmacija ostaje pod Austrijom, a sjeverna Hrvatska, kao i Vojvodina, pod Ugarskom.
A tek Dubrovačka Republika, trajala je preko 500 godina, sve do 1808.
Da, Austro-Ugarska je bila prilično sređena država, npr.,katastarske knjige koje su oni uredili u 19-tom stoljeću, aktualne su i danas. Jugoslavenski period nije skoro ništa napravio po tom pitanju. A ni samostalna Hrvtaska nakon 1990.

Detalj, zgrada zagrebačkog tetra, neobarokna građevina, jedna od najljepših kazališnih kuća na jednom od najljepših trgova u Evropi, izgrađena je 1895 godina. Za samo 16 mjeseci !!!
Nije ta Austro-Ugarska bila samo tama, iako je bila i to.

Siniša
Gost
Siniša
1 godina prije

Ja…siher.

Sarka
Gost
Sarka
1 godina prije

Unutarnja Emigracija je migracija.

Jaran..
Gost
Jaran..
1 godina prije

Jedini spas je kolaps zapada i dok je jos svjeze da se ljudi vrate nazad..

Jaran..
Gost
Jaran..
1 godina prije

Zvuci blesavo ali sve je moguce u danasnji vakat.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik
83
0
()
x