Fizičari su srušili pretpostavku staru 100 godina o tome kako funkcioniraju stanice mozga

Neuroni

Ljudski mozak sadrži nešto više od 80 neobičnih milijardi neurona, a svaki od njih se spaja s ostalim stanicama kako bi stvorili milijarde veza nazvanih sinapse.

Iako su znanstvenici svjesni o koliko ogromnom broju neurona je riječ, način na koji svaka pojedina živčana stanica doprinosi funkcijama mozga i dalje je područje spora.

Zapravo, studija objavljena 2017. godine poništila je 100-godišnju pretpostavku o tome što točno čini neuronsku „vatru“, postavljajući nove mehanizme iza određenih neuroloških poremećaja.

Tim fizičara sa Sveučilišta Bar-Ilan u Izraelu izveo je eksperimente na neuronima štakora kako bi utvrdili kako točno neuron reagira na signale koje prima od drugih stanica.

Da bismo razumjeli zašto je to važno, moramo se vratiti u 1907. godinu, kada je francuski neuro-znanstvenik po imenu Louis Lapicque ponudio model koji opisuje kako se napon membrane živčane stanice povećava pri primjeni struje.

Nakon postizanja određenog praga, neuron reagira povećanjem aktivnosti, nakon čega se napon membrane resetira. To znači da neuron neće poslati poruku ako ne primi dovoljno jak signal.

Lapiqueove jednadžbe nisu bile posljednja riječ za ovo pitanje. Ali osnovno načelo njegovog integriranog i zapaljivog modela ostalo je relativno neosporeno u kasnijim opisima, čineći danas temelj većine neuronskih računarskih shema.

Prema istraživačima, zbog dugotrajnost ideje nitko je nije osporavao niti propitivao.

“Do ovog zaključka smo došli koristeći novu eksperimentalnu postavku, ali u principu, ovi su rezultati mogli biti otkriveni pomoću tehnologije koja postoji tek od 1980. godine”, rekao je vodeći istraživač Ido Kanter.

“Vjerovanje koje se u znanstvenom svijetu ukorijenilo već 100 godina, odgađalo je propitivanje već nekoliko desetljeća.”

Eksperimentima se pristupili iz dva kuta – jedan je istraživao prirodu povećanja aktivnosti na temelju točnog mjesta gdje se struja primijenila na neuron, a drugi gledajući učinak koji su višestruki ulazi imali na zapaljenje živca. Njihovi rezultati sugeriraju da smjer primljenog signala može bitno utjecati na reakciju neurona.

Slabi signal s lijeve strane koji stiže sa slabim s desne strane neće se kombinirati za stvaranje napona koji počinje s povećanjem aktivnosti. Ali jedan jaki signal iz određenog smjera može rezultirati porukom.

Ovaj potencijalno novi način opisivanja onoga što je poznato kao prostorno zbrajanje mogao bi dovesti do nove metode kategorizacije neurona, one koja ih razvrstava na temelju načina izračunavanja dolaznih signala ili finog razlučivanja prema određenom smjeru.

Što je još bolje, to bi čak moglo dovesti do otkrića koja objašnjavaju određene neurološke poremećaje.

Važno je ne bacati stoljeća mudrosti na ovu temu, zbog jedne studije. Istraživači također priznaju da su samo pregledali vrstu živčane stanice zvane piramidalni neuroni, ostavljajući puno prostora za buduće eksperimente.

Ali usavršavanjem našeg razumijevanja kako se pojedine jedinice kombiniraju da bi se stvorila složena ponašanja mogla bi se proširiti i na druga područja istraživanja. S neuronskim mrežama koje nadahnjuju buduću računsku tehnologiju, identificiranje novih talenta u stanicama mozga moglo bi imati prilično zanimljive primjene.

Izvor: Studija

Nije pronađen nijedan rezultat.

@Rope
@Rope

Ili psihologiju. Ima puno psihologa koji su vrhunski neuroznanstvenici. Evo jedna prijateljica je upravo doktorirala u SAD na prestiznom sveučilištu.

Ivan Sever
Ivan Sever

Pogrešan isključivo materijalistički pristup. Tako znanstvenici nikada neće ništa bitno otkriti. Sama fizika i fizikalni
(idr.) eksperimenti neće dati sve odgovor. Dakle treba proširiti pristup sa metafizičkim postavkama, sa aspekta drugih komunikacijskih mogućnosti, svijesti, intelekta, memorije, koordinacije itd.itd.itd.

cjepidlaka