fbpx

”Dokument Ministarstva vanjskih poslova Velike Britanije otkrivaju detaljan plan destabilizacije Rusije.”

Ministarstvo vanjskih poslova UK

Tajni dokumenti Ureda za vanjske poslove, Zajednicu i razvoj otkrivaju “tajni, višekanalni, mrežni i izvanmrežni napad na percepcije koje je vlada Ujedinjenog Kraljevstva vodila globalno”, usmjerene ka Rusiji i drugim državama, tvrdi istraživački novinar Kit Klarenberg za Sputnjik.

U veljači 2021. godine, dokumenti koje je očito hakirala skupina koja se naziva “Anonymous”, otkrili su vrlo opsežnu proturusku utjecajnu kampanju koju je financirao britanski Ured za vanjsku suradnju i razvoj (FCDO). Kit Klarenberg istraživački je novinar i jedan od rijetkih koji je izvijestio o postojanju tih dokumenata, kao i o njihovom značaju. Klarenberg, čiji je članak objavljen na RT-u, za Sputnjik je razgovarao o tome što dokumenti otkrivaju i zašto vjeruje da je ovo važno.

Sputnjik: Objasnite što ste točno otkrili u odnosu na procurjele i hakirane FCO datoteke?

Kit Klarenberg: Oni otkrivaju dovoljno i često šokantne detalje u kojoj je mjeri Whitehall odlučan demonizirati, destabilizirati i izolirati Rusiju na nacionalnoj i međunarodnoj razini.

Ukratko, to je tajni, višekanalni, mrežni i izvanmrežni napad na percepcije koje vlada Ujedinjenog Kraljevstva provodi globalno, radi unapređenja svojih ideoloških, financijskih i geopolitičkih interesa. U tom procesu manipulirano je ogromnim brojem ljudi, a demokratski prostori mnogih zemalja grubo su narušeni.

To daleko nadilazi ono što je Inicijativa za integritet uhvaćena da radi, što je već bilo krajnje žalosno i alarmantno. Preko plejade sjenovitih dobavljača, u kojima većinom rade pojedinci koji su prije bili na najvišim razinama vlasti, vojsci i obavještajnim službama, London se infiltrira i kooptira civilno društvo u cijeloj Europi i Srednjoj Aziji na svim razinama.

Dokumenti otkrivaju da mnogi “neovisni” mediji, novinari, blogeri i “utjecaji” na društvenim mrežama potajno dobivaju financiranje, potporu i usmjeravanje iz Londona, za stvaranje sadržaja kritičnih prema Rusiji. Međutim, Velika Britanija također sponzorira razne sadržaje usmjerene na različitu publiku, uključujući nekoliko TV emisija s više epizoda. Na primjer, FCDO je predložio seriju namijenjenu ženama: “Djevojke na HBO-u su takve stvari, ali u Ukrajini.”

Ovo je gotovo komično, dok ne pomislite da će milijuni gledati ovaj program bez imalo spoznaja o tome da je taj sadržaj prvenstveno stvaran za podizanje, buđenje i rasplamsavanje proturuskih stavova i rasplamsavanje prozapadnjačke propagande, koja će sigurno utjecati na mišljenje gledatelja.

Naizgled nema ograničenja za javnu i privatnu sferu u koju je Whitehall spreman i nastojao prodrijeti, bez ikakvog demokratskog nadzora, a kamoli ciljati na znanje ili pristanak publike. U nekim se datotekama raspravlja o planovima za prikriveno financiranje i usmjeravanje kvizova, kulturnih događaja, gradskih ili državnih natjecanja i internetskih igara; a sve to služi za potajno potkopavanje Moskve na neki način.

Jedan je dobavljač čak zagovarao iskorištavanje djece koja govore ruski jezik u baltičkim državama kao “agenata promjena,” kako bi utjecali na svoje roditelje, djedove i bake i na njih proširili prozapadnjački utjecaj. Dimenzije su doista izvanredne.

Sputnjik: Tko su glavne organizacije uključene u ove programe?

Kit Klarenberg: Upleteni izvođači uključuju tvrtku zvanu Albany, koja je dugi niz godina bila u velikoj mjeri uključena u propagandni rat Londona u Siriji, Thomson Reuters Foundation, “neprofitno” krilo globalne novinske agencije i BBC-ovu dobrotvornu organizaciju, Media Action. Te datoteke mogu samo postaviti ozbiljna pitanja o tome koliko su ti navodno besprijekorni dobavljači vijesti “neutralni” i “objektivni” i kakve implikacije ima njihov tajni odnos s Velikom Britanijom u širem smislu.

Međutim, Zinc Network je daleko najzapaženija i zlokobnija od svih. Tvrtka, koja se prije zvala Breakthrough Media, već više od deset godina provodi razrađene operacije informacijskog ratovanja u Velikoj Britaniji i inozemstvu. Njezine su aktivnosti pokrivene Zakonom o službenim tajnama; često njegovo osoblje nije ni svjesno da radi na projektima Whitehalla, iako su procurili dokumenti i zviždači pružili neke detalje o tisućama tajnih operacija u kojima je tvrtka sudjelovala.

Između ostalog, Zinc je stvorio nevladine udruge “astroturf”, dobrotvorne organizacije i platforme za društvene medije u službi vrlo kontroverznog programa vlade UK “PREVENT”, kojeg kritičari, rekao bih sasvim s pravom, optužuju da se radi o podloj kampanji nadzora i manipulacije kod muslimana.

Zinc također sjedi na čelu druge organizacije koja je navedena u zapisima, u potpunosti financiranog od strane FCDO-a, Otvorenog informacijskog partnerstva (OIP), s kontroverznom web stranicom za istragu “otvorenog koda” Bellingcat, NATO-ovim propagandnim ogrankom Digitalnog forenzičkog laboratorija Atlantskog vijeća i Institutom za raznolikost medija.

Tvrdi da se bavi jačanjem civilnog društva, poboljšanjem novinarskih standarda i borbom protiv dezinformacija, ali istinsku prirodu OIP-a razotkrio sam u srpnju 2019. na temelju prethodno procurjelih dokumenata FCDO. Ukratko, radi se o vrlo zabrinjavajućim informacijama u informacijskom ratu, gdje su umiješane stvari kao što je kooptiranje i korumpiranje građanskog društva i demokratskih prostora.

Nove datoteke bacaju još više svjetla na pothvat makijavelističkih makinacija. Studija slučaja navedena u jednom dokumentu otkriva da su Zinc, s Bellingcatom i drugima poslani kako bi “odgovorili” na sjeverno-makedonske predsjedničke izbore 2019. godine, kada je pro-NATO-ov kandidat bio suprotstavljen proruskom. OIP je pružio značajnu podršku i “trening” lokalnoj novinskoj organizaciji.

Nejasno je, je li to na bilo koji način utjecalo na pobjedu pro-NATO-ovog kandidata, ali postoje snažne naznake da je miješanje OIP-a moglo biti presudno na drugim izborima drugdje, što će moja buduća izvješća detaljno istražiti.

Sputnjik: Koji je značaj ovih otkrića?

Kit Klarenberg: Kao prvo, apsolutno se rugaju svim histeričnim uzbunjivačima zbog prijetnje inozemnih “lažnih vijesti” i “dezinformacija” posljednjih godina. Ne samo da ništa nije čak i maglovito usporedivo s operacijama dezinformacija detaljnim u dokumentima koje su ikad pripisane Moskvi ili bilo kojoj drugoj “neprijateljskoj” državi, već jedan spis zaista sadrži vrlo osvjetljavajući odlomak.

„Jedna zapreka borbi protiv dezinformacija jest činjenica da su određene naracije koje podržava Kremlj činjenično istinite,“ navodi se. „Odgovor na nezgodne istine, za razliku od čiste propagande, prirodno je problematičniji.“

Drugim riječima, vlada Velike Britanije jednostavno želi suzbiti i cenzurirati informacije koje ne želi u javnoj domeni kao i perspektive koje joj se ne sviđaju, a koje se često mogu naći u alternativnim i neovisnim medijima i medijima kao što su RT i Sputnjik. Razlog za takva suzbijanja navodi se zaštita demokracije od vanjskih prijetnji.

Datoteke također postavljaju ozbiljna pitanja o doslovno svim zapadnim medijima koji izvještavaju o Rusiji i bližim zemljama u inozemstvu. Primjerice, po nalogu FCDO-a, Zinc je odgajao mrežu “medijskih ličnosti koje govore ruski jezik, uključujući emigrante i novinare u egzilu”, na temelju toga da “publika više voli određenu vrstu pojedinaca”.

To se proteže na „strategiju osobnog brenda utemeljenu na analizi pojedinačne ciljne publike, strategije rasta za odabranu platformu društvenih medija te obuku za digitalni marketing i kampanje“, kako bi se „informirao učinkovit i prilagođen sadržaj za isporuku poruka koje su i zvučne i vjerodostojne.” Zinc im također pomaže dobivanje intervjua na televiziji i u tisku.

Drugim riječima, FCDO odabire određene osobe na nekom području za koje vjeruje da će unaprijediti interese Velike Britanije, a zatim ih potajno obučava, financira, stvara im sadržaj i promovira ih. Koliko su ličnosti koje se u redovnim medijima redovito pojavljuju kao „neovisni stručnjaci“, „lokalni izbornici“ ili „građanski novinari“ zapravo učinkoviti agenti britanske države, sljedeći scenarij?

Važno je imati na umu da su sami stanovnici Velike Britanije konačna meta ovih operacija. Utjecajna osoba Zinca može biti pozvana kako bi stvorila “višeslojnu komunikaciju” brzog odgovora “nakon ključnih događaja.” Jedan od primjera ove citirane sposobnosti bio je prosvjed u Moskvi u travnju 2018. protiv ograničenja upotrebe aplikacije za šifrirane poruke Telegram; Zinc se pohvalio da je aktivirao niz sadržaja u roku od 12 sati” od izbijanja demonstracija.

Nemiri su široko pokriveni u britanskim medijima, uključujući BBC, uokvireni kao simbol napada Kremlja na privatnost i slobodu. Prilično je sigurno da su barem neke od ovog “sadržaja” pojačane u ovim prodajnim mjestima, a gledatelji ne bi bili potpuno nesvjesni da je on zapravo financiran, koproduciran i uređen u Londonu, kao dio šireg napora u informacijskom ratovanju.

Sputnjik: Zašto bi prosječna osoba u Velikoj Britaniji trebala brinuti o ovome?

Kit Klarenberg: Svi, posebno ljudi koji žive u navodnoj demokraciji, trebali bi biti izuzetno zabrinuti zbog toga što njihova vlada radi u njihovo ime, a financira se iz njihovih poreza, u inozemstvu; posebno aktivnost koja se provodi u tajnosti. Tako se često miješanje u inozemstvo vraća kao bumerang, ali nikada agencija i pojedinci koji su izvršili subverziju ili službenici koji su se s njom odjavili, ne snose posljedice.

U rujnu 2020. isti su hakeri koji su odustali od ruskog sadržaja objavili dokumente koji se odnose na ovakve slučajeve iz Velike Britanije. Te su operacije bile goleme, protezale su se dugi niz godina i koštale milijune, protežući se čak i do stvaranja crtića i stripova radi indoktrinacije sirijske mladeži.

U tom su procesu britansku vladu i njezine dobavljače smjestili u krajnje bliske prostore s naoružanim skupinama koje su, među ostalim zločinima protiv čovječnosti, ubijale žene i djecu; zapanjujuće je da su mnoge uključene tvrtke također istaknute u proturuskim operacijama Whitehalla.

Cilj svih ovih pothvata bio je destabilizirati vladu Bashara Assada, uvjeriti Sirijce, zapadne građane, strane vlade i međunarodna tijela da su nasilne ekstremističke skupine “umjerena”, legitimna alternativa i preplaviti medije širom svijeta oporbenom propagandom.

Mjesecima ranije, novinar Ian Cobain otkrio je da je interna revizija Whitehalla bila apsolutno oštra zbog londonskih inicijativa za informacijsko ratovanje u Siriji, utvrdivši da su one “nesuvisle, loše planirane, vjerojatno ilegalne i koštaju života”. Naravno, operacije i pregled trebali su biti potpuno tajni od britanske javnosti. Nema naznaka da je FCDO išta naučio iz tih propusta. Sasvim obrnuto.

Vrlo je nevjerojatno da je ičiji život ugrožen u Velikoj Britaniji, Rusiji ili negdje drugdje zbog curenja ovih visoko inkriminirajućih datoteka. Unatoč tome, otkrića se uopće ne odražavaju na Britaniju, uključene izvođače ili razne medije navedene u dokumentima, kao što je Meduza ili Media Zona koju je osnovao Pussy Riot.

Također će vjerojatno diskreditirati ili barem stvoriti sumnju u istinskim građanskim novinarima i grupama civilnog društva na određenim područjima, s obzirom na to da je to sada stvar javnog bilježenja da britanske vlade financiraju i upravljaju takvim entitetima i pojedincima u zloćudne svrhe.

Štoviše, prosječni ruski građani, i mnogi koji žive u raznim državama bivšeg sovjetskog / varšavskog pakta koji su cilj ovakvih operacija, vjerojatno će biti izuzetno bijesni zbog toga što Whitehall radi u njihovim zemljama.

Možete li zamisliti protivljenje u Velikoj Britaniji koje bi nastalo kada bi se hipotetski otkrilo da je Kremlj financirao sjenovitu tvrtku za informacijsko ratovanje, u kojoj su radili bivši ruski vojni i obavještajni operativci za proizvodnju protu-engleskih TV emisija za djecu u Walesu na velškom jeziku i “satiričnih” na mreži igre za tinejdžere kojima se ismijava Boris Johnson ili Keir Starmer?

Sputnjik: Ima li još otkrića koja bi čitatelji trebali očekivati u bliskoj budućnosti?

Kit Klarenberg: Procurilo je oko 200 dokumenata i ono što smo otkrili, do sada ja i novinar Max Blumenthal, predstavlja zanemariv dio tog ukupnog broja. London sudjeluje ili je već sudjelovao u skrivenim operacijama u svim krajevima bivše sovjetske sfere.

Međutim, datoteke također otkrivaju razne podmukle napore koje Whitehall poduzima drugdje u svijetu. Na primjer, Thomson Reuters Foundation osnovao je medije u raznim “zemljama od interesa” za FCDO.

Citirani primjer ove aktivnosti je Aswat Masriya, “neovisna” platforma vijesti koju je TRF stvorio nakon egipatske revolucije 2011. godine. Operaciju je potajno financirao FCDO u iznosu od 2 milijuna funti, a ponestalo je Reutersovih ureda u Kairu. Jedna se datoteka hvali da je postala “vodeća egipatska neovisna lokalna medijska organizacija” i jedna od “najposjećenijih web stranica” u zemlji. Sadržaj objavljen na engleskom i arapskom jeziku ponuđen je besplatnom udruživanju širom svijeta, a svaki tjedan ga je pokupilo čak 50 međunarodnih medija.

Whitehall bi u tom trenutku imao očite razloge za pokretanje takvog pothvata; revolucija i naknadni izbor kandidata Muslimanske braće Mohameda Morsija mogli su šire ugroziti značajne ekonomske interese Londona u zemlji i na tom području. Stvaranje novinske platforme koja emitira sadržaj kako za domaću tako i za međunarodnu potrošnju, omogućilo bi FCDO-u da zadrži određeni nivo narativne kontrole kako su se događaji odvijali u zemlji.

Letimičan pogled na njegov izlaz pokazuje da je Aswat Masriya rutinski objavljivao sadržaj koji je potkopao Morsija, indoktrinirao, umanjivao ili jednostavno ignorirao zločine koje su počinile snage sigurnosti, uključujući pokolj više od 800 prosvjednika na trgu Rabaaal-Adawiya u Kairu, u kolovozu 2013.

To je posebno zapaženo s obzirom na to da je u siječnju 2020. otkriveno da su britanski obavještajci financirali stvaranje Reutersove bliskoistočne službe krajem šezdesetih, posebno “kako bi utjecali na cijeli Reutersov izlaz”. Usluga je pružala kopije na engleskom i arapskom jeziku o lokalnim i svjetskim događajima, za međunarodnu upotrebu za ponovnu upotrebu; na precizan način Aswata Masrije.

Kad je ovo bilo prekinuto, Reuters je tvrdio da “to danas ne bismo radili” i da tvrtka uopće nije dobila nikakva državna financijska sredstva. To je očito bila izravna laž, s obzirom na to da je ugovor o tajnom radu TRF-a u Rusiji potpisao njegov izvršni direktor, koji je sada glavni savjetnik izvršnog direktora Reutersa. Što još imaju za sakriti?

Sviđa vam se portal Logično?
LAJKAJTE NAŠU STRANICU

(samo jednom, ako kliknete drugi put, Facebook će smatrati da nas ne volite)

Nije pronađen nijedan rezultat.

Pretplati se
Obavijest
guest
Zaštitite svoje ime u komentarima... REGISTRACIJA
28 Komentara
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
Inline Feedbacks
View all comments
o-oiyt
Gost
o-oiyt
1 mjesec prije

Tako je.
Po shvacanju usranije samo imaju pravo zivijeti anglo-saksi i izrael.

Dawor
Gost
Dawor
1 mjesec prije
Reply to  o-oiyt

Pa kad su Rusi toliko traljavi da to i dopuštaju da im rade….evo pred nosom su im oteli Ukrajinu a bojim se uskoro i Bjelorusiju 😢😢😥

Malomorgen
Gost
Malomorgen
1 mjesec prije

rusi u smijeh….. 😃

tihobl
Gost
tihobl
1 mjesec prije

U Londonu smisljaju podmukle planove, otpocnu ih, a onda uvuku amre i ostale kolonije a ih slijede. Bilo bi dobro objaviti clanak o briselskoj agenturi u Briselu i evropskim zemljama, jer je stanje kao da je Pedi Esdaun na celu svake.

Trt
Gost
Trt
1 mjesec prije

Pa dobro. Ništa novo. Britanski Glavni Mason bi i dalje da grize Istinu. U međuvremenu se pojavila spontana narodna informacijska mreža preko društvenih medija i komentara na portalima,ponajviše kroz potrebu za točnim informacijama uslijed plandemijskog bombardiranja dezinformacijama mainstream medija. I Glavni Mason sad ima velikih problema s tim. I Glavni Mason i dalje misli da može ubrizgavanjem velike količine novca u agente i strukture dezinformiranja pokoriti istinoljubive i slobodoljubive dijelove svjetske populacije. Ali Glavni Mason ne zna da se Duh ne može pokoriti.
Logično će raznijet Glavnog Masona;)
SF- SN!

zxv
Gost
zxv
1 mjesec prije
Reply to  Trt

Mason hahahaha uskocio si po zadatku da mutis vodu

eks
Gost
eks
1 mjesec prije
Reply to  Trt

Perfidno podlo i ljigavo “curi” iz tvog komentara. Po tim karakteristikama rekao bih da si primenio taktiku Engleza.

rimtu
Gost
rimtu
1 mjesec prije
Reply to  eks

Čini mi se ipak kao nedovoljno pažljivo pročitan članak.

infrvuwnbowurebvuerw
Gost
infrvuwnbowurebvuerw
1 mjesec prije
Reply to  rimtu

Da, mislim da je Trt dobronamjeran, uzda se u nadu, iako na momente vuče na nešto drugo.

JumpingJackFlash
Gost
JumpingJackFlash
1 mjesec prije
Reply to  Trt

Trt
I taj Tvoj glavni mason samo je sluga bankstera iz centra Londona…

Trt
Gost
Trt
1 mjesec prije

pa to sam i mislio ali nisi skužio..nema veze…

Ришона Вилон
Member
Ришона Вилон
1 mjesec prije

Брит на чифутском језику означава “завет” неком њиховом богу. Ниа означава “покрет” или гомилу људи. Добијамо брита-ниа.
Они су организовали у Београду false flag операцију “боље гроб него роб” док је обичан народ блејао, они су фотографисали плакате и побегли. Потом је кренула одмазда еврејина Хитлера над гојама.
Британски агент је био и Анте Павелић, али и Ћопави звани Броз Јосиф.
А о погубном утицају масонерије да не говоримо.

infrvuwnbowurebvuerw
Gost
infrvuwnbowurebvuerw
1 mjesec prije

Tko to ne vidi što si napisao onda je slijep pored očiju.

Iva
Gost
Iva
1 mjesec prije

Etimologija reči “Britanija” je drugčija.

Ришона Вилон
Member
Ришона Вилон
1 mjesec prije
Reply to  Iva

Лепотице, може бити… више мишљења је пожељно.

Iva
Gost
Iva
1 mjesec prije

Istorija jezika se zasniva na činjenicama, a ne na mišljenju koje može da ima svako.

rimtu
Gost
rimtu
1 mjesec prije
Reply to  Iva

Pa pojasni onda.

Iva
Gost
Iva
1 mjesec prije
Reply to  rimtu

Britski – Pritani; latinski Britannia

infrvuwnbowurebvuerw
Gost
infrvuwnbowurebvuerw
1 mjesec prije

Znači zato je Nosferatu prodao braći iz sitija pravo fizičko zlato (ne ono papirno koje ne postoji sa kojima “trguju” obmanjivači milenijski) a zauzvrat dobio “pravu” vrijednost fiat papira na kojem piše funta, stvarno maestralna igra velikog šahiste, nisam znao da je tako pronicljiv i da tako genijalno “štiti” interese države povjerene mu da ju uništi, buuuahahahaha………………

Spektator
Gost
Spektator
1 mjesec prije

Ta britanska opsjednutost tajnim službama vodi korijene od Henrika VIi, budući da su kao izolirani otok htjeli imati informacije što se dogadja u Europi, a kulminirala je nakon rascjepa s papom i formiranjem svoje anglikanske crkve. Ugled Britanije je time jako pao te su morali putem tajnih operacija raditi na vraćanju istog (Thomas Cromwell). Poslije su dodali tajna društva, utjecaj kroz školovanje na Otoku, pop kulturu i drugo.

JumpingJackFlash
Gost
JumpingJackFlash
1 mjesec prije
Reply to  Spektator

Spektator
Neki tvrde da tajna društva tamo postoje otkad su Templari zbrisali sa svojim blagom iz Francuske u Škotsku (mislim da je to bilo 1307.)

JumpingJackFlash
Gost
JumpingJackFlash
1 mjesec prije

Sve je to najbolje ukratko sročio David Icke. On je rekao: “Britanija je majka svih prevara!”

Uno
Gost
Uno
1 mjesec prije

Sve piše:

Icke > knjga Najveća tajna > dio Vladaj Britanijo

Mali Mujica
Gost
Mali Mujica
1 mjesec prije

USA ima duboku državu, GB im Whitea hall, iza kojih se kriju najveći nacisti, fašisti, zločinci i banditi na svijetu. Oni upravljaju državama i svijetom ne ni predsjednik USA, ni kraljica, ni premijer GB. Ti zločinci ne zaslužuju do metak u čelo.

Max
Member
Famed Member
Max
1 mjesec prije

Tako manipuliraju i svima nama. A Rusija je uvijek bila meta specijalnih operacija osim plandemije koju izvode skupa.

Max
Member
Famed Member
Max
1 mjesec prije

Tako manipuliraju i svima nama. A Rusija je uvijek bila meta specijalnih operacija osim plandemije .

Max
Member
Famed Member
Max
1 mjesec prije
Reply to  Max

Koju izvode skupa.

beo
Gost
beo
1 mjesec prije

Svaki put kad im Škotska turi pod nos referendum, oni nahpadnu Rusiju.

POVEZANE VIJESTI

Nije pronađen nijedan rezultat.

Izbornik