fbpx

Reuters uključen u vladinu zavjeru za širenje propagande tijekom hladnog rata, pokazuju dokumenti

Reuters

Pregovore o izvršavanju tajnih plaćanja Reutersu vodio je Odjel za istraživanje informacija, propagandna ruka Ministarstva vanjskih poslova, koja je vođena u sjeni, te koja je imala velik utjecaj na zapadne medije, kulturu i akademsku zajednicu u njihovim položajima i izvještavanju o SSSR-u i drugim komunističkim zemljama prije nego što je zatvorena 1977.

Britanska vlada vršila je tajna plaćanja Reutersu u 1960-im i ranim 1970-ima, pri čemu su sredstva skrivena u BBC-jevim pretplatama novinskoj agenciji, pokazuju deklasificirani vladini dokumenti.

U djelomično dorađenom vladinom dokumentu iz 1969. s oznakom “Tajno” i naslovljenom “Financiranje Reutersa od strane HMG-a” (Vlada Njenog Veličanstva), službenik je naznačio da je vlada “sada u mogućnosti zaključiti sporazum kojim će osigurati diskretnu vladinu podršku Reuter-ovim uslugama na Bliskom Istoku i u Latinskoj Americi. ”

“Interesima HMG-a trebao bi dobro služiti novi aranžman”, hvalisao se u dokumentu, objašnjavajući da “Ono što HMG može osigurati, ustvari, je prilika da u nekoj mjeri utječe na cjelokupni Reuterov proizvod.”

Deklasificirani papiri pokazuju da je vlada Reutersu platila ono što se prije 1969. nazivalo “pojačanom pretplatom” od 245.000 funti, s tim da su plaćanja smanjena na 100.000 funti za 1969-1970 i svedena na nulu između 1972 i 1973.

Reuters, jedna od najvećih svjetskih novinskih agencija, pruža vijesti na engleskom i nizu lokalnih jezika o regionalnim i globalnim događajima, a na njega se pretplaćuju manje medijske organizacije, uključujući novine i televizijske stanice širom svijeta, što ga čini vrlo utjecajnim.

Glasnogovornik Reutersa nastojao je umanjiti značaj deklasificiranih dokumenta, rekavši da su “mnoge novinske organizacije dobile neki oblik državne subvencije nakon Drugog svjetskog rata”. Međutim, glasnogovornik je priznao da “aranžman iz 1969. nije bio u skladu s našim Načelima Povjerenja i ne bismo to danas radili. ”

Komentirajući otkrića, glasnogovornik BBC-a rekao je da BBC-ova povelja “jamči uredničku neovisnost bez obzira na to da li financiranje dolazi od vlade Velike Britanije, naknade za licencu ili komercijalnih izvora.”

Dogovoreni ugovor je zapravo britanska “Tvornica lažnih vijesti”

Pregovore s Reutersom vodio je Odjel za informacijska istraživanja (IRD), zloglasna propagandna jedinica Ministarstva vanjskih poslova, formirana krajem 40-ih. U dokumentima je tadašnji šef IRD-a John Peck rekao da bi financiranje pokrivanja Reutersa na Bliskom Istoku i Latinoameričkom teritoriju “moglo dovesti do vrijedne dobre volje i suradnje s Agencijom na globalnoj razini”, te bi moglo i pružiti “materijal na način pogodan britanskim vladinim interesima”.

Samo je šačica starijih rukovoditelja BBC-a rekla kako su znali za program.

IRD, koji je u Velikoj Britaniji opisan kao “Fabrika lažnih vijesti o hladnom ratu” u Velikoj Britaniji, bio je vrlo uspješna obavještajna operacija usmjerena na proizvodnju antisovjetske i antikomunističke propagande za vrijeme hladnog rata. Koordinirajući svoje napore s MI5, MI6 i BBC World Serviceom, IRD je pružio financijsku i drugu podršku medijima, kulturnim ličnostima i piscima (uključujući Georgea Orwella) i akademicima (uključujući pokojnog povjesničara Roberta Conquesa). IRD je zatvorio bivši ministar vanjskih poslova Velike Britanije, David Owen 1977. godine. Postojanje agencije i opseg njezinih aktivnosti prvi je dijelom izložio u siječnju 1978., istražni novinar Guardiana David Leigh.

Opseg BBC-ove suradnje s IRD-om djelomično je otkriven objavljivanjem niza klasificiranih dokumenata u 2018. godini, s dokumentima iz kojih se vidi da je tvrtka tražila pomoć od britanske vlade kako bi identificirala „subverzive“ među svojim novinarima.

VAŽNA PORUKA ZA LOGIČARE

Vrijeme uvjeravanja prolazi. One koji ne shvaćaju što se događa, treba ignorirati i ne gubiti vrijeme na njih. Poštene, empatične i logične osobe se trebaju okupiti, bez obzira na osobna uvjerenja i svjetonazore. Osim raskrinkavanja, dolazi vrijeme djelovanja brojnim i legalnim sredstvima u gospodarstvu, zdravlju, autonomiji… U protivnom, sve će nas porobiti.

Pitate se što učiniti nakon čitanja ovog teksta? Jednostavno, šaljite i dijelite tekst poštenim, empatičnim i logičnim osobama. Informirajte bližnje o postojanju portala Logično. Priključite nam se na našem Telegram kanalu tako što ćete kliknuti na Vijesti.  Od danas možete komunicirati i pisati nam u Telegram grupi Zajednica. Budimo složni, mudri i jaki.

Svidio vam se članak i
pitate se što možete napraviti?
PODIJELITE ga s PRIJATELJIMA

Pretplati se
Obavijest
guest
Zaštitite svoje ime u komentarima... REGISTRACIJA
7 Komentara
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
Inline Feedbacks
View all comments
preseren3
Gost
preseren3
1 godina prije

Danas to ne rade više?
Hahahahahaha…

kefir
Gost
kefir
1 godina prije
Reply to  preseren3

Zato je Tanjug govorio istinu i samo istinu.

shumadinac
Member
1 godina prije

Na Zapadu su plaćani ali i “dogovarali” na različite načine dok su na Istoku radili isključivo “po odobrenju” – ili nisu postojali. Naravno da toga ima i danas, donekle je suptilnije i širi oblik delovanja posebno preko interneta sa naglaskom na društvene mreže. To je nešto sa čim smo navikli… Pročitaj više »

Lucija
Gost
Lucija
1 godina prije
Reply to  shumadinac

Shumadinac
Pod svaku cijenu uvesti svoje institucije. Npr u RH imunološki. Za kontrolu cjepiva dok ne bude bilo vlastite hrane.
Maknuti zakone za koje većina i nezna da postoje. Npr Milanovićeva vlada je ukinula uredbu da Gmo mora biti označen na hrani ( barem se ja tako sjećam?)

Ante
Gost
Ante
1 godina prije

Danas to rade te takozvane nevladine udruge. koje mi sliče na ono što smo imali u Jugoslaviji, odjel za istinu gdje su provjeravali svi novinski članci prije nego su izašli u novinama. Samo je ovo još gore, jer direktno utječu na mišljenje ljudi tako što im zabrane pristup na određene… Pročitaj više »

Rade Ispodžitajic
Gost
Rade Ispodžitajic
1 godina prije

BBC je izraziti primjer kako (britanske, čitaj, engleske) tajne službe vrše špijunažu, (kontra)propagandu i (dez)informiranost za potrebe vladajuće oligarhije.

Max
Member
Max
1 godina prije

Nije ni sad bolje Kladim se da suvii ijest iz Irana Reutersove.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik