Kineski znanstvenici proveli kvantnu teleportaciju na udaljenosti od 1200 km

Micius teleportacija

Iako je čak i Einstein tvrdio da je to nemoguće, kineski znanstvenici su napravili prvi korak ka izgradnji globalne mreže kvantne komunikacije.

Kineski znanstvenici su proveli kvantnu teleportaciju na udaljenosti od 1200 kilometara

Kineski satelit Micius je uspješno prenio informacije na udaljenosti od 1200 kilometara koristeći takozvane zapletene fotone, što je rekord u kvantnoj teleportaciji. Prošli je iznosio 100 kilometara i postavljen je prije gotovo dvije godine, navodi se u studiji objavljenoj u časopisu Science.

“Jezivo djelovanje na daljinu”

Kvantni zaplet je toliko čudna pojava da čak i Einstein tvrdio da ne postoji, nazvavši ga “jezivim djelovanjem na daljinu u kojem čestica mogu ostati neraskidivo povezane, tako da se iz jednog stanja može prijeći u drugo, bez obzira na udaljenost prilikom teleportacije”.

U biti, ovaj proces se može koristiti za trenutni “transport” informacija pomoću čestica na teoretski beskonačnim udaljenostima. Upravo zbog toga Einstein nije mogao prihvatiti ideju koja krši zakon relativnosti, koji kaže da ništa ne može putovati brže od brzine svjetlosti.

U prethodnim pokusima su fotoni bili smješteni u optičkim vlaknima i zaštićeni, a poruka se prenosila među česticama. Ovaj postupak se koristio u postavljanju prethodnog rekorda. Međutim, što je veća udaljenost, veća je vjerojatnost da će poruka biti izgubljena ili iskrivljena.

Prvi korak prema kvantnoj komunikaciji je pokrenut u kolovozu 2016. godine od strane međunarodnog projekta poznatog kao “Kvantni eksperiment na posebnoj skali” (QUESS), a satelit Micius je bio prvi korak prema izgradnji globalne mreže kvantne komunikacije, piše New Atlas.

Međutim, umjesto optičkih vlakana, sustav kroz laserske zrake šalje fotone, što može pomoći da se umanje smetnje.

Tim na čelu sa znanstvenikom Wang Jianyuom je uspio prenijeti kvantne zapletene fotone na udaljenosti od 1200 kilometara. Laserske zrake na satelitu prolaze kroz razdjelnik snopa, koji ima dva različita polarizirana stanja, jedan za prijem i jedan za slanje fotona. Tako Micius komunicira s tri različita satelita, puno učinkovitije nego uz korištenje optičkih vlakana.

Kvantna komunikacijska mreža bi telekomunikacije mogla učiniti ne samo bržima, nego i sigurnijima, jer je osjetljivost zapletenih fotona u ovom slučaju zapravo korisna. Ako treća strana neovlašteno pokuša pristupiti signalu, dolazi do prekida fotona, čime se upozoravaju korisnici.

Izvor: Science / New Atlas

Brainstorm
Brainstorm

zasto svi previdjamo druga einsteina?
nije da nista ne moze putovati brze od svjetlosti nego materija ne moze postici brzinu vecu od brzine svjetlosti.
mozda usporedba … led se ne moze kretati odredjenom velikom brzinom kroz vodu jer nastaje trenje koje ga otapa.

Laki Topalović
Laki Topalović

To Kinezi pripremaju teleportaciju svog izvoza, u trnutku kliknu i 1000 kontejnera robe se stvori u luci u Hamburgu ili Buenos Airesu

Ivan1
Ivan1

Korak prema Star Trek tehnologiji.

Ivica
Ivica

Sad im samo treba Dejan Lučić i njegov kvantni um

Sardelino
Sardelino

Poznato je za Einsteina da nije vjerovao vlastitim jednadžbama koje su kao rezultat davale mogućnost da se svemir može širiti i skupljati. Volio je vjerovati da je svemir “lijep,jednostavan i elegantan” odnosno statičan. Da bi to pokazale i njegove jednadžbe u njih je ubacio kozmološku konstantu.Kad je Hubble dokazao da… Pročitaj više »

subaru
subaru

Nadam se da će ovo kinezima poslužiti za kvantni skok da pokidaju lance svojih kreatora.

Zorule
Zorule

Kad smo vec kod sigurnosti informacija, opera mini na mobitelu ne zeli otvoriti ovaj sajt vec bar 2 tjedna. A drugi browser Yandex mi je danas do podneva isto odbijao otvoriti sajt, spominje da nesto ne stima sa certifikatima i da je sigurnost korisnika ugrozena. Da li netko provaljuje u… Pročitaj više »

PERO
PERO

Sada neču morat čekat mjesec dana na robu koju naručim iz Kine,več če mi odma “skoknut” doma.