Znanstvenici uspjeli stvoriti dosad najnapredniji oblik hibrida miša i čovjeka nazvanog ”Himera”

Znanstvenici uspjeli stvoriti dosad najnapredniji oblik hibrida miša i čovjeka nazvanog ''Himera'' 1

Sposobnost uzgajanja organa za zamjenu već je desetljećima prioritet u medicinskim istraživanjima. Znanstvenici sada rade na potencijalno rastućim dijelovima tijela kod životinja, spajajući njihove embrije s matičnim stanicama.

Znanstvenici su uspješno stvorili hibridni zametak ”himere”, najznačajniji napredak na ovom polju do danas, spajajući ljudske i mišje stanice.

Istraživači s Državnog sveučilišta u New Yorku (SUNY) iz Buffala uspješno su kombinirali matične stanice ljudi s embrionalnim mišjim stanicama, u projektu koji bi mogao dovesti do budućeg skupljanja organa za transplantaciju životinje u čovjeka.

Tim je uspješno proveo eksperiment privremeno, deaktivirajući mTOR protein u ljudskim stanicama, koji je odgovoran za regulaciju rasta stanica.

Nakon nekoliko sati kada je protein deaktiviran, ljudske matične stanice vraćaju se u „naivno“ stanje, njihov najraniji oblik razvoja s najširem rasponom potencijala za rast organa ili tkiva. Prema izvještaju časopisa Science Advances, stanice u ovoj fazi povećavaju mogućnost uspješne integracije sa stanicama mišjih zametaka.

Između 10 i 12 serija ovih ‘naivnih’ ljudskih matičnih stanica ubrizgano je u mišje embrije, koji su potom ostavljeni da se razvijaju 17 dana. Pokazalo se da embriji, koji su formirani, sadrže između 0.1 i četiri posto ljudskih stanica.

“Stavite iste ljudske stanice u mišji zametak i one se brzo razvijaju”, izjavio je Jian Feng iz SUNY Buffala za Science News. “Za 17 dana dobivate sve te zrele stanice, kojima bi inače trebalo nekoliko mjeseci da uđu u normalan ljudski zametak”.

Dijelovi embrija koji su najbogatiji ljudskim stanicama su crvene krvne stanice, kao i stanice očiju, tkiva srca, jetre i mozga. Međutim, u reproduktivnim organima nisu pronađene ljudske stanice, što negira bilo kakvu potencijalnu zabrinutost zbog reprodukcije himera.

Udio od 0.1 do 4 posto ljudskih stanica, koji je postigao Feng i njegov tim, mogao bi biti dovoljan za prelazak na veće životinje s organima slične veličine, poput svinja ili ovaca. Feng je međutim napomenuo kako njegovom timu nedostaje dovoljno sredstava za provođenje eksperimenata s većim životinjama.

Istraživač također sumnja da, čak i ako se organi mogu uzgajati u velikim životinjama, oni bi bili previše pomiješani da bi bili pogodni za transplantaciju u čovjeka.

Unatoč predloženim prednostima, Feng je pozvao znanstvenike da razgovaraju o etici proizvodnje embrija miješanih vrsta.

Kineski su istraživači 2019. stvorili preko 4.000 svinjskih zametaka, u koje su ubrizgane ljudske matične stanice, od kojih su dvije preživjele i na kraju rođene, prije nego što su umrle 2 tjedna kasnije.

Douglas Munoz sa sveučilišta Queen u Kingstonu, u Kanadi, bojao se da bi ovi pokušaji mogli biti nepredvidljivi na etičkoj razini za mnoge istraživače.

“Kada bismo na takav način počeli manipulirati životnim funkcijama, a da u potpunosti ne znamo kako to zaustaviti ili stati ako nešto pođe po zlu, to me zaista plaši”, rekao je u prosincu 2019. godine.

Prema Nacionalnoj zdravstvenoj službi Ujedinjenog Kraljevstva (NHS), procjene govore kako, zbog nedostatka zamjenskih organa, u Velikoj Britaniji dnevno umre tri osobe, a u SAD-u 20.

istrazuj
istrazuj

UZAS!

Lucija
Lucija
Reply to  istrazuj

Citiram Vasilisu sa jednom rječcom: ” Mda”. Puno manji užas je uhvatiti drugog čovjeka, izvadit mu organ i prodat ga.

Ali mislim da niš’ od toga…vjerojatnije da će tehnologija koja popravlja gene biti brža…

Borik
Borik
Reply to  istrazuj

Svinjska gripa na vidiku.

tihobl
tihobl
Reply to  Borik

Ma kakva svinjska gripa, ona je bezazlena. Misija groznica je sledeca na redu. Znas i sam koliko ima ljudi miseva koji strahuju od svega. Kad krene misija groznica poumirace od straha.

Tihi
Tihi
1 godina prije

To su đavolje rabote…znanstvenici..mislim da od nj8hovog znanstvovanja na ovom planetu više zla i štete nego koristi a za to su i preplaćeni

Reply to  Tihi

U crkvi ti je spas, Tihi.

Tao
Tao
1 godina prije

Zabraniti za sve vijeke vjekova. I molim vas nemojte manipulirati s rijecima, nisu umrli zbog nedostatka zamjenskih organa nego zbog ozljede ili od neke bolesti. Mozda da ljudi opcenito bolje paze jedni na druge to se nebi tako cesto dogadalo. Ne mozete lijeciti posljedicu. Drugi ljudi i zivotinje nisu rezervni… Pročitaj više »

1 godina prije

Neće ovaj izopačeni svijet još dugo. Neke demonske sile neprestano guraju čovjeka na nivo životinje. A u Bibliji jasno piše da je čovjek iznad životinje,te je čovjek stvoren s karakteristikama i osobinama sličnim svom Konstruktoru. Drugo je što se čovjek danas ponaša gore od ikakve životinje,jer nema točnu spoznaju Boga,zato… Pročitaj više »

Zvrk
Zvrk
Reply to  Davor

čovjek i jest životinja. s višom razinom svijesti.

Reply to  Davor

Eto neki lupaju minuse,pa zar im smeta što sam rekao: Niste životinje! Valjda se oni osjećaju da jesu😁😊

Reply to  Davor

U Bibliji i popovima pedofilima je spas.

Reply to  sobravia

Ne treba mješati dva različita svijeta, to je svjetlo i tama, bijelo i crno.., nema Biblija veze s popovima ni pedofilima

Ante
Ante
1 godina prije

Veća sam čitao da su znanstvenici napravili boljeg i naprednijeg miša. Pametniji je od običnog miša i prilagodljiviji. Sada si zamislite da im to pobjegne iz laboratorija. Štakori su u rimskom parlamentu u prošlom stoljeću bili problem negdje 50 ili šezdesetih godina prošlog stoljeća. Postavili su im otrovne mamce, štakori… Pročitaj više »

Ja sam
Ja sam
1 godina prije

Kakvoj situaciji? Da cekam organ i ne dobijem ga jer je sorosu ili nekom slicnom stogodisnjem smradu triba bas taj organ iako ga je dobia vec 4 puta prije?