fbpx

Sorry, senatore McCain, popularnost Putina u SAD-u se gotovo udvostručila

Vladimir Putin - Sjedinjene Države

Ogromna većina Amerikanaca ne podržava ruskog predsjednika Vladimira Putina, ali se njegova popularnost u Sjedinjenim Državama, prema anketi Gallupa objavljenoj 21. veljače, gotovo udvostručila, za  Forbes piše kolumnist Kenneth Rapoza.

“Ovi rezultati su u oštroj suprotnosti sa stavom mnogih republikanaca, na čelu se senatorom Johnom McCain u Arizoni, koji je tijekom svog nedavnog posjeta Njemačkoj kritizirao predsjednik Trumpa zbog pokušaja poboljšanja odnosa s Kremljom”, rekao je Kenneth Rapoza.

“Prema Gallupu, 22% Amerikanaca ima pozitivan stav prema Putinu, što je skoro dvostruko više u usporedbi s 13% iz 2015. Razina nepopularnosti Putina u Americi ostaje nepromijenjena i iznosi oko 72%, ali se mišljenje republikanaca o njemu u zadnje dvije godine znatno poboljšalo. Samo 12% republikanaca je 2015. godine Putina vidjelo u pozitivnom svjetlu, a sada je među tom populacijom njegova popularnost porasla na 32%. U usporedbi s njima, samo 10% demokrata ruskog lidera vidi u pozitivnom svijetlu, što je pad u usporedbi s 15% iz 2015. Zanimljivo je da je rejting ruskog lidera među ispitanicima koji ne pripadaju niti jednoj od dvije vodeće stranke također povećan, odnosno s 12% porastao je na 23%”, piše Forbes.

“Kada je Gallup proveo istraživanje o Putinu 2002. godine, tijekom njegovog prvog predsjedničkog mandata, 41% Amerikanaca ga je ocijenilo kao pozitivnog političara, za 18% je bio negativan, a 41% nikada o njemu nije ništa ni čulo ili nisu imali nikakvo posebno mišljenje. 2013. godine, kada je Gallup ponovo proveo anketu, kada je Putin treći put postao predsjednik, sve više Amerikanaca ga je gledalo negativno, unatoč činjenici da se Rusija nije pojavljivala na naslovnicama medija”, kaže Rapoza.

“Stavovi Amerikanaca o Rusiji kao zemlji su u bliskoj vezi s njihovim stavovima o Putinu. 28% Amerikanaca na Rusiju gleda pozitivno, a 70% negativno”, rekao je kolumnist Forbesa.

Prema Gallupu, 2017. može postati “ključna godina“, ako se utvrdi u kojoj mjeri će Sjedinjene Države postići dogovor s Rusijom i je li umjereni rast Putinove popularnosti kratkoročni fenomen ili znak pozitivnijeg stava u budućnosti, zaključuje Forbes.

Na drugoj strani su zanimljive redovite ankete koje provodi poznati ruski Levada Centar.

Dok je, nakon dva mandata kao predsjednik, Putin bio premijer, podržavalo ga je od 60 do 65% Rusa. Popularnost mu vrtoglavo raste ujedinjenjem Krima s Ruskom Federacijom, kada dobiva podršku 86% stanovništva, da bi nakon pokretanja kampanje u Siriji ona narasla na vrtoglavih 89%. Čak ni efekt sankcija nije uspio umanjiti podršku Kremlju i trenutno je na razini od 84%.

Stav ruskog stanovništva prema Sjedinjenim Državama je 2011. Bio većim dijelom pozitivan, čak 64%. Podrška Americi pada u trenutku izbijanja “EuroMaidana” u Ukrajini, kada počinje padati i iznosila je 48%, a 1. siječnja 2015. SAD je podržavalo samo 12% Rusa.

Sada je podrška nešto veća i nakon izbora Trumpa u studenom je bila 28%. Na Ameriku je prije nekoliko mjeseci negativno gledalo 56% Rusa, dok ostali nisu imali nikakvo mišljenje.

0 0
Ocijenite članak
Pretplati se
Obavijest
guest
57 Comments
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
shumadinac
Gost
shumadinac
3 godine prije

Popularnost Putina u svetu sve više raste a na domaćem terenu probija sve plafone. Gotovo da je sigurno da će Putin tu populatnost da iskoristi tako što će da reši probleme sa opozicijom ali i sa oportunistima koji su u okviru sistema. Sve je vidljiviji i ideološki sukob sa Zapadom, posebno posle dolaska Trampa tako da me ne bi iznenadilo da Putin značajno “preradi” politički sistem – možda čak uvede i neku vrstu direktne demokratije jer je njemu mesto predsednika zagarantovano još dugi niz godina (zbog podrške stanovništva). Rusija postaje motor značajnih svetskih promena (koje su čekale dugo vremena jer “onim drugima” nisu odgovarale) i zato vežite se – polećemo.

Bear
Gost
Bear
3 godine prije

Da,slazem se.Problem je konsolidacija uzeg kruga,koji su uz njega.Ima puno dvolicnih,zato stalno menja ili gen. stab ili ostale.Problem je ako mu interno naprave sranje.
Sto se tice outside pretnji-glupost,u roku par dana stavi stvari na svoje mjesto.
Glede Mcaina- u ovom trenutku je on stavljen ( i placan) da provodi tu negativnu politiku,sutra netko drugi

Ivo
Gost
Ivo
3 godine prije

Istina ,ali Srbija od toga nece imati nikakve koristi…. Procitak intervju ruskog ambasadora u Hrvatskoj Jutarnjem listu….Službenoj Moskvi do Srbije je stalo kao lanjskog snijega

wand
Gost
wand
3 godine prije

McCain je veliki prijatelj terorista u Siriji.
Isao je u Siriju par puta i sastao se s teroristima.
To je bilo ilegalno, njegovo putovanje u Siriju je bilo ilegalno.
Dosao je na tlo Sirije bez odobrenje vlade koja je priznata u UN.

U Guantanamo Bay – komad zemlje koji su Amerikanci ilegalno oduzeli Kubi – se nalazio zatvoren jedan ruski terorist 15 godina, negovo ime je Ravil Mingazov.
Ruske vlasti trazu godinama da se izruci Rusiji.

Amerikanci su odbili s obrazlozenjem da on nece dobro proci u Rusiji i jedan dan prije nego sto je dosao Trump na vlast Obama ga je pustao iz zatvora i liferovao na sigurno, u Ujedinjene Arapske Emirate.

Ta muslimanska drzava je zamolila Francuze da oni otvore tamo vojnu bazu i Francuzi su to napravili 2009.
Baza se zove Camp de la Paix.

Amerikanci, citaj us-rani, isto imaju vojnu bazu na tlu te zemlje a zove se Al Dhafra Air Base

Rusi nisu nikad imali vojnu bazu u Libiji.

Ola-ro
Gost
Ola-ro
3 godine prije

Jao se ruskom narodu kad bude vecina Amerikanaca podrzavala ruskog predsjednika…tad ce Rusija imati status kao sto ima Hrvatska ili Mexico a to je status vazala, gdje ce vecu vlast imati Goldman & Sachs nego Sergej Kuzhugetovich Shoygu ili Sergej Lavarov.

shumadinac
Gost
shumadinac
3 godine prije

Ne kolega – da li većina Amerikanaca podržava Hrvatsku (većina ne zna ni gde je Hrvatska)? Razlika je između podrške američkog stanovništva i vlasti, stanovništvo u toj priči nema nikakav interes već je podrška vezana isključivo za odobravanje postupaka.

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

SHUMADINAC, ti koji ne znaju gdje je Hrvatska ili Srbija nisu niti bitni. To su ljudi bez ikakve osobne kulture, ali znaj, to nije karakteristika samo Amerikanaca. I naši ljudi često puta nemaju pojma o pojmu, o svijetu koji ih okružuje. I mnogi širom Svijeta.
Još pamtim vrijeme uspostave samostalnih država ex yu. E pa vidiš, jedan tada mladi dečko iz Metkovića, pričao mi je da je bilo ljudi po Dalmaciji, znači samo sat vremena vožnje od Metkovića, koji nisu imali pojma je li Metković u RH ili BiH? Ako to nisu znali ljudi sa minimalno srednjom školom, čemu se čudimo? Jasno, to su pojedinci, ali takva znanja su nedopustiva.
Da ne kažem koliko je internet omogućio kojekakvim budalama prosipanje budalaština. Baš nedavno sam negdje pročitao opaske nekog tipa o raspravi je li planet Zemlja kugla ili ravna ploča! Ej, 21-prvo stoljeće…internet, sateliti, moguće je da tip ima završen neki fakultet.
Ili bosanske piramide. Kada ih upitaš, a gdje su drugi tragovi te nepostojeće civilizacije, gdje su arheološki tragovi, pisani, usmeni….zamuknu kao budale. Ili krenu pričati bolesne gluposti. Jer to i jesu gluposti. Dodao bih, i neka vrst psihičke bolesti.

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

SHUMADINČE, misliš li da baš svi danas u ex yu prostorima uopće znaju gdje je i što je Šumadija? Budi siguran da ih ima koji ne znaju, ali to je isključivo stvar osobne kulture i ništa drugo. Oni nisu bitni i sa njima ne treba o ničemu raspravljati.

shumadinac
Gost
shumadinac
3 godine prije

@ Zlatan – mnogi Srbi neće znati da kažu ni otprilike koji deo Srbije je Šumadija ali to nije bitno za ovu priču. Srbi ili Hrvati neće napadati neku prekookeansku državu pa našoj vlasti neće ni trebati da “priprema” stanovništvo na opravdanost toga. Ali Amerika hoće i da njeno stanovništvo zna malo više o zemlji koju planiraju da napadnu ne bi tako lako vlast dobijala podršku. Gledao sam neke provokacije na tu temu i bio zaprepašten stepenom gluposti – nezainteresovanosti – pa i bahatosti anketiranih. Neka su samo izabrani “primerci” prikazani opet je mnogo. Za rat nije najbitnije spremiti oružje već obezbediti podršku stanovništva – tako je oduvek bilo i ratove su gubili oni koji su ovo ignorisali.

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

SHUMADINAC, pa nije baš svaki put tako. Npr.angažman SAD-a u vijetnamskom ratu je bio tako opasna politička tema, da su pričali, ako su bila trojica u društvu na sam spomen toga rata svi bi zašutjeli. Strah….Ali, društveni pokret, hipi pokret u drugoj polovici šezdesetih, promijenio je situaciju. Javnost je većim dijelom postala protiv toga rata, ali tek nakon šta su se neki hrabriji izborili za to. Npr.brojni američki dezerteri koji su bježali ilegalno u Kanadu ili Meksiko da bi izbjegli odlazak u Vijetnam.
Malo je poznato kada je SSSR i druge članice Varš.ugovora imao intervenciju u Čehoslovačkoj, u 8 mj.1968, da su na Crvenom trgu u Moskvi bile demonstracije (malobrojnih) protiv toga. Jasno, sovjetski građani, nisu imali pojma o tome, novine, radio i tv nisu o tome prozborili baš ništa. O tom događaju na Crvenom trgu izvjestili su na zapadu, ali ne i u Jugoslaviji. Valjda nisu htjeli objaviti da i u SSSR i istočnoevropskim državama ima pukotina u javnom mnijenju.
Zbog Jugoslavije, ne zbog SSSRa. Promisli zašto?

Bolade
Gost
Bolade
3 godine prije

Navodjenje kako je danas 21 vek (21-prvo stoljece) nuzno znaci da su stvari takve kako se prikazuju (sateliti, …). To samo po sebi pokazuje koliko Vi koristite intelekt za raspravu sa neistomisljenicima.

gogijard
Gost
gogijard
3 godine prije

Shumadinac, oprosti, samo da pitam, jel ti znaš di je Sjeverna Karolina? Ja, brat bratu, niti znam nit imam pojma.

Deda Brada
Gost
Deda Brada
3 godine prije

Gogijard, to nije dobro pitanje. Severna Karolina nije samostalna država, nevažno je gde se unutar SAD-a nalazi. Obzirom na broj tih država, to je kao kada bi od Amera očekivao da znaju gde su neke naše opštine, a opet ne verujem ni da svi Ameri znaju gde je Severna Karolina (čak sam siguran da ne znaju).

Alen
Gost
Alen
3 godine prije

Moze biti i 70-30 u korist putina ,malo to da sta mijenja.. Kad se hoce dosta je i 10 % da napravi sranje.. Sjetimo se juge..

krivA
Gost
krivA
3 godine prije

….si smo “smrtni”…, pogotovo za one koji teoriju reinkarnacije tretiraju kao SF. Gosp. Putin je u okvirima ovozemaljakih uvijeta zasluzio svoje u povijesti…, jedini nakon Gandija…gosp. Tita ne spominjem da ne krenu “izgoni”. Malo je onih koji “koliko-toliko” vide “buduci razvoja poretka ali…i on je jedan od onih u kojega vezano za njegove “”pluseve i minuse” jos uvik imam vire u njega jer Slaveni su jos uvik naj”posebnija” rasa-nacija” na planeti a zna se odo kuda su se prostirali i koliko su danas rasprostranjeni. Dosta je procitat knjigu “Udarac Ruakih Bogova”.., ugeti na razmatranje izjavu knjizevnika…, mislim da je u pitanju Jack London koji je izjavio “da ce Slaveni nestat prije nego im narastu brkovi”…, pa da gluhi i aljepi shvate da se danas skoro sve ustredotocilo na zatiranje Slavenskog gena. O nasim orostorima ne zelin govorit jer…”tlacili” su nas Turci, Mlecani, Hungari, Austrijanc….a mozda jos poneki. AI…kao i zadnjih 30-ak god, MI SAMI SEBE NAJVISE UNISTAVAMO. Oni koji zele da se to dododi…, a zele.., ma ne trebaju ni “prstom maknut”.., samo imat strpljenja…, a imaju ga, jer to im dodje kao dugorocni plan…, nesto kao “obiteljaki posao” od sada pa na dalje! IQ..tocka ledista!

krivA
Gost
krivA
3 godine prije

….vrlo vjerojatno je da od 3-4 god. Gosp. Vladimira Vadimirovica Putina izaberu za dozivotnog predsjednika RF. Ne zato sto ga “vole” nego ih sve vise shvaca da je planetarni balast te uljeva povjerenje i nadu da mnogi od nas jutrom “otvorimo oci”…, ne zbog pruridnog nacina budjenja, vec da nas u snu nesto “ne snadje”!

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

@ zlatan
Pa dva posta unatrag ja sam pitao sto je to “povjesno NE”.
Covjek mi je odgovorio da je to znacilo odbijanje Jugoslavije da bude ruski vazal.[ sic ]
Kad sam mu provao dokazati da je to dogma, onda su me zapljusnuli minusovima.
A nitko se nije htio upustiti u diskusiju iako sam molio.
I ovo spada u drustvo onih koji vjeruju da je zemlja plosnata.

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

IVANE, istina. Već ako je čovjek odgovori da je to povijesno “NE”, značilo ne biti ruski vazal, nema pojma. To je bio SSSR, a ne Rusija. Toliko o ravnoj ploči, hm?
O svakome povijesnome događaju da se raspravljati, ali i ja mislim da je to dogma. U vezi Titovog ne Staljinu. Hoću reći, nije to tako jednostavno. Ima istine da je to bilo povijesno ne, ali i da je bio ideološki sukob na istoj strani. Nisam puno stručan da pišem o tome baš jako ozbiljno.
Posebno je neozbiljno tvrditi da je Staljin želio napasti Jugoslaviju, tada je još bila FNRJ, iako nema nikakvih dokaza za to. Čak su tvrdili neki, da je Staljin to planirao za proljeće 1953, ali ga je smrt pretekla (5.3.1953., u 22 sata i 50 minuta po moskovskome vremenu).
Po mojem sudu, posve neozbiljno i nevjerodostojno.

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

Pa dobro, nije covjek koristio izraz Rusija nego SSSR….po tomu ispada da je i Egipat rekao povjesno ne Sovjetima 1972 kad su protjerali ruske savjetnike iz zemlje a prije toga su im Sovjeti izgradili onu veliku branu na rijeci Nil i cak su neki sovjetski piloti poginuli u izraelsko-egipatskom ratu.

I onda dodje bivsi egipatski predsjednik i izjavi narodu “ovo je nase povjesno ne Rusima”…i , Rusi su htijeli da mi budemo njihov vazal [ sic ], za domacu konzumaciju a sto je s realpolitik?

Kuba rece i mi smo rekli povjesno ne Americi…
Pa cak i Venezuela za domace konzumiranje rece i ovo je nase povjesno ne Americi.

Pa tako je mogao reci i Hodzha u Albaniji pa onaj idiot u Rumunjskoj kad je okrenuo ledja Sovjetima jos dok je bio ruski “satelit”…itd. Moze se ici u nedogled.

Sto je najgluplje da narod vjeruje da je samo jedan “povjesni ne” bio u ljudskoj povijesti.

Cinjenica je kao sto si ti natuknuo da su bile razlike izmedju rukovodstva Jugoslavije i Rusije, e sad koje su to bile?

Bili su neki pritisci s strane SSSR a jesu li bili realni ili ostvarivi?
Jesu li Sovjeti s kozjom misinom plasili vuka?
Da su Sovjeti imali vojne baze po Jugoslaviji onda bi imali i adute.

SSSR je trazio ovo ili ono a nije bio u mogucnosti da nista nametne.

Jugoslavensko rukovodstvo je od neke svakidasnje stavri napravilo nesto kao povjesno ne a proleterijat odmah se uzbudi na to.

I poslije tog “raskola” s Sovjetima jedini snabdjevac oruzja je bio SSSR i svi visi oficiri su isli na tening u SSSR.

Istovremeno je Tito igrao i na zapadnu kartu pa je benefitirao od obje strane dok mu nije posthumno doslo da se njegovo veliko djelo raspalo, to jest otislo na smece povjesti, federativna drzava, samoupravljanje, nestvrstanost i socijalizam.

Alen
Gost
Alen
3 godine prije

U smece smo otisli mi ,stanovnici juge.. Tu se trenutno gusimo dva desetljeca..

Deda Brada
Gost
Deda Brada
3 godine prije

… i gušićemo se dok nas ima.

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov
3 godine prije

U oktobru 1944 sastali su se Staljin i Cercil. O tom sastanku Cercil je napisao:

“Dosao je pogodan trenutak za posao, rekao sam Staljinu hajde da sredimo stanje na Balkanu. Vase armije su u Rumuniji i Bugarskoj. Mi se interesujemo i za te zemlje i imamo tamo svoje misije i povjerenike. Nemojte da dodje do nesporazuma. Kako bi bilo da vi imate 90% uticaja u Rumuniji, mi 90% u Grckoj, a vi i mi 50:50 % u Jugoslaviji? Dok je tumac jos prevodio ja sam, na list papira napisao:
RUMUNIJA – Rusija 90% ostali 10%
GRCKA- V.Britanija ( uz dogovor sa SAD) 90%, Rusija 10%
JUGOSLAVIJA- 50% : 50%
MADJARSKA -50% : 50%
BUGARSKA- Rusija 75%, ostali 25%
Cedulju sam doturio Staljinu koji je u tom trenutku vec cuo prevod. Kratko je nastupila tisina . Tada je on uzeo svoju plavu pisaljku, stavio svoj potpis i vratio cedulju. Sve to je bilo zavresno za krace vrijeme nego sto mi je bilo potrebno da ovo napisem….“

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov
3 godine prije

Citat Ivan : “Istovremeno je Tito igrao i na zapadnu kartu pa je benefitirao od obje strane dok mu nije posthumno doslo da se njegovo veliko djelo raspalo, to jest otislo na smece povjesti, federativna drzava, samoupravljanje, nestvrstanost i socijalizam”.

Osim sto si nepismen , vidim da si i nakon 27 godina ushicen raspadom Jugoslavije , kako je ti od milja nazivas smecem .

Pa te ja sada ovdje i veceras izazivam na megdan , za pocetak ces mi nabrojati sve pozitivne stvari koje su se dogodile raspadom Jugoslavije.

Bear
Gost
Bear
3 godine prije

Dobro,pusti sad to…ok?Raspad YU je totalna greska!Nisi ni ti kriv za to,nisam ni ja.TO JE BIO PLAN CIJE,NJEMACKE I VATIKANA.OK?
DAN D,kad je umro Tito.

Ivo
Gost
Ivo
3 godine prije

I ljudi guštera….. pa u 6 mj . 1991 Baker i Genscher su vikali da za njih postoji samo Jugoslavija i nista drugo ne dolazi obzir….Pokušaj citati stranu literaturu i ne gledati Dejana Lučica….SAD i Njemačka su željeli pad komunizma, ali i cijelovitu Jugoslaviju… Kad je počeo rat i kaos, Slovenija i Hrvatska su odigrali na kartu, pa ne mozemo biti s Milosevicem koji nas napada i THE END…..Pa Bush stariji nije htio primiti Tudjmana kad je čuo da zeli neovisnost….

Bear
Gost
Bear
3 godine prije

Da,istina.Ali- Staljin je to prekrsio,jer gde cizma vojnika zakoraca,mi smo glavni!
Glede Jugoslavije-interesantno,povukao se.
Zasto?

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

Pa Rusi su se povukli i iz Austrije, zasto?

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

IVANE, kada su se iz Austrije povukli ne Rusi, već Sovjeti, tada je bila obnovljena austrijska država. Kao što znamo moderna Austrija nastaje 1918/19 godine, raspadom Habsburške Monarhije, 1938 Hitler je pripaja Njemačkoj, a na kraju rata okupiraju je Saveznici. Američke, britanske, francuske i sovjetske trupe. Beč je bio podijeljen na četiri zone kao i Berlin.
Godine 1955 saveznici (iz WW2) obnavljaju austrijsku samostalnost nakon 17 godina i od tada je Austrija neutralna zemlja.
P.S. Te 1955 na čelu SSSR-a nije bio Staljin (umro 1953), već Hruščov.

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

ŽUKOV, to je istina šta pišeš. Ali upravo u jugoslavenskom slučaju zajebao ih je Tito, jer je zahvaljujući NOB-i i vojsci koja je ujesen i zimu 1944 / 45 postala NOVJ, i držala dio savezničkog fronta prema sili Trojnog pakta, tj.Njemačkoj. Imala je Titova vojska pri kraju rata više vojnika od jedne velike Francuske (800 tisuća boraca NOVJ), koju su oslobađali zapadni saveznici,a Jugoslavija samu sebe. Ma ok, i položaj je bio u pitanju, jer su se njemačke snage povukle sa Balkana, iz Grčke, Albanije, u strahu od okruženja.
Ta ponuda Čerčila Staljinu vidjela se u slučaju Grčke. Naime, njemačke trupe su napustile Grčku ujesen 1944, i dolazi britanska vojska na jug Grčke. Ali u Grčkoj je bio vrlo jak pokret otpora, po snazi odmah nakon jugoslavenskog. Nisu bili samo komunisti kao u Jugosl.,ali je pod KP Grčke bio najjači otpor. Odmah nakon odlaska njemačkih trupa, pokušavaju uništiti grčke komuniste i izbija građanski rat u Grčkoj. Na sjeveru Grčke trajao je sve do 1949. Vladi u Ateni pomagala je SAD i Britanija, malo je poznato da je brit.i američka avijacija u službi desničarske vlade u Ateni, protiv grčkih partizana na sjeveru koristila i napalm bombe. Sve do 1949 god.!!
E ali, tko je pomagao grčke komuniste na sjeveru? U oružju i svemu ostalome? Titova Jugoslavija, a ne Staljin i SSSR. Jer Staljin se držao riječi date britanskom premijeru Čerčilu da neće dirati Grčku.
Tek nakon rezolucije IB, pod pritiskom zapada, Tito odustaje od pomoći grčkim partizanima i njihov otpor se gasi 1949. Ne zaboravimo da su Turska, Grčka i Jugoslavija kasnije stvorili Balkanski pakt 1952, ali nikada nije zaživio….Ode Grčka i Turska u NATO, a Jugoslavija u
nesvrstane…

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

IVANE, jedno nisi u pravu. Nakon rezolucije Informbiroa u ljeto 1948, došlo je do svakog prekida kontakata između Jugoslavije i SSSR-a. Nisu bili prekinuti samo diplomatski odnosi, već i svaki drugi kontakt. Brojni jugoslavenski ljudi koji su bili na školovanju u SSSR-u bili su navrat-nanos izbačeni, a sovjetski građani u Jugosl.,su isto tako izbačeni iz Jugoslavije. Prekid je bio potpun, u politici, ekonomskoj razmjeni, vojnoj itd. Bilo je naših Jugoslavenskih građana koji su htjeli ostati u SSSR-u, ali to je bio ipak manji broj.
Staljin umire 5.3.1953., nasljeđuje ga Maljenkov, Hruščov dolazi na čelo SSSR-a 7.9.1953., hapse Beriju, i politička klima se omekšava. Kao što znamo Hruščov je prvi prekinuo šutnju, i dolazi o posjet Jugoslaviji u 5.mj.1955. Hruščov je došao Titu, a ne obrnuto. Opet se uspostavljaju diplomatski, i svi drugi kontakti.
A oni Jugoslaveni koji su ostali u SSSR-u nakon Rezolucije 1948, nakon 20.kongresa KPSS u veljači 1956, imali su pravo izabarati: ostati u SSSR-u ili se vratiti u Jugoslaviju. Bilo ih je koji su ostali jer su već zasnovali obitelji tamo, ali više ih se vratilo.
Jedan takav je radio sa mnom u istoj firmi u davno doba socijalizma….odavno je pokojni. Proveo je u SSSR-u 1946-1956, i nakon dozvole povratka, vratio se kući.
IVANE, ipak nije bilo to baš tko jednostavno, to sam u osvrtu prije napisao.

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

Ovo je moja prepostavka.
Tito je napravio isto ono sto je napravila Kina malo kasnije.
Podjimo od ovoga,
Tito je bio komunista i takoreci svi YU komunisti su vidjeli u SSSR svjetionik.
Tito je vidio da je zapad bogat a istovremeno mu se i zapad udvarao.
Pa sto se radi u toj situaciji?
Noc dugih nozeva i to uz mnogo buke, nek se dobro cuje na zapadu, u Londonu i Washingtonu.
Kad su Englezi i Amerikanci vidjeli da je to nesto zapravo, oni su promjenili svoj stav naspram Jugoslavije.
Tito je ostvario svoj cilj…dakle Tito je imao cilj ili skrivenu agendu.

On je sve to mogao postici bez onog svega sto si ti obilato opisao u svom postu ali Noc dugih nozeva tako ne funkcionira.

Hash
Gost
Hash
3 godine prije

Mislim po svemu sto sam procitao o IB rezoluciji da je ona bila povod za unutrasnje ciske

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

HASH, rezolucija IB, bila je povod i za unutrašnji obračun, ali je Jugoslavija bila na rubu građanskog rata. Naime, bilo je onih koji nisu znali tko je u pravu: Tito ili Staljin? Ipak je Tito tu bio odlučan i genijalan, jer da nije, imali bismo drugu povijest. Na te Gole otoke završili su svi koji su bili sumnjivi, svi koji su bili za Staljina. Povijesna je istina da je tada u FNRJ bila peta kolona….
Tako bi postupila svaka država i to nije za osudu. Pa i Amerikanci su nakon početka rata s Japanom krajem 1941 god., zatvorili u kampove sve malobrojne američke Japance. Iako su bili druga, treća, četvrta generacija u SAD-u, iako ih je bilo svega oko 100 tisuća na oko 140 milijuna stan.SAD-a u to vrijeme. I iako su od Japana bili razdvojeni tisućama i tisućama kilometara pacifičke beskrajne pučine.
Povijest nije tako jednostavna…..

Hash
Gost
Hash
3 godine prije

Nisam znao da smo u to vrijeme bili na rubu građanskog rata, ali ako jesmo, bolje bi bilo da se tada desio nego ’91.
Kad nismo znali upravljati zajednickom drzavom a koja je bila svim j slovenima naj zastita od onih koje danas zovemo globalisti.
A sto se tice 800.000 partizana, to je vjerovatno, pod uslovom da je tacno, bilo nakon prolazka Crvene armije a dobro znamo i kuda je prosla. Vjerovatno opsta mobilizacija u Srbiji.

Bear
Gost
Bear
3 godine prije

To je isforsirao Rankovic,Kardelj mu je pomogao.To glede unutrasnjih cistki,prijevremenog penzioniranja partizanskog kadra…
Unutrasnja konsolidacija kao pod pretnjom vanjskog neprijatelja.
Svejedno,stvar je interesantna.Ipak bio je otpor Staljinu.
Jedini u svjetu u KOM/SOC sistemu.
Na kraju je invaziju na YU sprecijo gospodin Kopinic iz Slovenije.

Bear
Gost
Bear
3 godine prije

I gospodin Krajacic.

Bear
Gost
Bear
3 godine prije

Tito je imao strahovito dobre operativce.Zbog njih je YU prezivjela i bilo joj je dopusteno,da ide “nekim” svom putu.
Ali uvijek je bila pod detaljnom prismotrom- tajno.To je,i jos uvjek izvrsava Slovenija.
U ono vreme Matija Macek,danas sigint/elint jedinice.
Slovenija je uvjek bila kljuc za YU- dobila ga je od Tita u KC Ljubljana na samrti.

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

BEARE, ma daj molim te,tko je i kakvu to invaziju na Jugoslaviju spriječio? Odrastimo…..

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

Kao onaj slov. vodnik sprijecio invaziju JNA na Sloveniju. LOL

jale
Gost
jale
3 godine prije

Onaj tko prema njemu ne osjeća strahopoštovanje – nije živ, nije zdrav ili nije normalan jer, to je čovjek gromada!!!

Hash
Gost
Hash
3 godine prije

Putin je spasilac planete od anglosax zla. Naravno tu je i Kina.
A sto se procenta podrske tice, za “naciju” nivoa znanja i obrazovanja americke, rezultat je izuzetan.
Mozda se i ameri probude ali imajuci u vidu njihive korijene i nacin nastanka te drzave, malo se sta dobro moze ocekivati.
Osim da se golica/sirotinja digne i smlati onih 1%.

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

@ Georgij Žukov – Svatko ima svoja mjerila po cemu vrijednuje nekog drzavnika.

Ja spadam u onu grupu ljudi koji vrijednuju drzavnika koliko su njegova djela nadmasila njega osobno.
Npr. Ataturk bi mogao spadati u velike drzavnike jer ono sto je on zastupao je jos uvijek prisustno u Turskoj.

Ideje Tita kao federalizam, samoupravljanje, nesvrstanost, socijalizam su se ugasile zajedno s Titom.
Znaci te ideje su bile “dobre” dok je Tito bio ziv.
Drugim rijecima to nije bilo za “sva vremena”.
Po tome ce povjesnicari vrijednovati Tita.

Imao je Tito i ideje koje su ostale nakon njega a to je otvorenost prema svijetu, ne samo fizicko koje se odrazilo otvaranjem vrata za ulazak i izlazak u Jugoslaviju nego i kulturno koje ce tek doci u mnoge zemlje zapada mozda jednog dana u dalekoj buducnosti.

O cemu se radi, Zlatan ce znati o cemu govorim, u knjigama iz hrvatskog jezika djeca u osnovnim skolama su obradjivali stranu literaturu kao sto nitko danas ne radi.
Ili jos tocnije, u knjigama iz hrvatskog jezika je bilo prica iz cijelog svijeta prevedeno na hrvatski s kojim su se odgajala djeca u kozmopolitanskom duhu.
Sad, ovo zadnje, u ovom predatorskom i pokvarenom svijetu gdje svatko tvrdi neka njegova zemlja bude uber alles kao Amerika prva, pitanje je uopce koliko je to dobro za neku malu naciju?

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov
3 godine prije

“Ataturk bi mogao spadati u velike drzavnike jer ono sto je on zastupao je jos uvijek prisustno u Turskoj”.
Ajd da cujem konkretno , sto je to Ataturkovo u erdoganovoj Turciji?
A nakon toga mi napisi sto je to Titovo u kolindinoj rvackoj , zatim mi objasni sto je to pozitivno u raspadu”sugave ” Jugoslavije .

Guest
Gost
Guest
1 godina prije

Promašio si s ovim komentarom

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

IVANE, Titova ostavština će imati u nekoj budućnosti neka druga mjerila, možemo biti sigurni. Otac Turaka, Kemal paša, hm? Ostavio je modernu Tursku, ali sada u Turskoj preispituju njegovu ostavštinu. Ni njegova ostavština nije bez prljavštine. Najviše odnos prema nacionalnim manjinama koje Ataturk nije ni spominjao, a tako su brojne u Turskoj i nikada nije prestala borba manjina da ih se prizna. Po tome je njegova ostavština loša, i može biti u budućnosti uzrok raspada Turske.
Kažeš da nitko kao djeca u hrvatskim školama nisu učili o vanjskome svijetu? Pa valjda je tako bilo u cijeloj Jugoslaviji, ali i u mnogim drugim zemljama isto.
Eto, baš u SSSR-u su nevjerojatno puno učili o pričama iz vanjskog svijeta. Npr.unatoč ratu, njemački jezik nikada nije bio zabranjen, i čim je rat završio, opet su djela njemačkih književnika imala mjesto u sovjetskim školama. Da ne kažem koliko su u SSSR-u npr.izučavali indijsku dramu, književnost, ili čak ples kroz pedesete ili šezdesete. Više nego bilo gdje na zapadu u to doba.
Kada sam bio u Moskvi 1983, upali smo u neku robnu kuću na prospektu Kalinjina. I tamo, gle, piše KUTAK INDIJE….Mogle su se kupiti sve moguće stvarčice kao da si u Indiji. Niti ne pamtim više šta je sve bilou pitanju.

Bear
Gost
Bear
3 godine prije

Da i ne.Zasto je otvorio granicu?

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

@ Georgij Žukov
Ataturk je napravio sekularnu drzavu, ukinuo sultana dakle plemstvo, takoreci ukinuo feudalizam, uveo reforme i povratka nema na staro.

S moje strane uopce nisam pisao sto je pozitivno u raspadu Jugoslavije, ne znam ni sam sto je pozitivno a sto je negativno, samo tvrdim da glavne misaone ideje Tita njega nisu nadzivile.

Sto se tice sugave Jugoslavije, nisam benefitirao od bivse Jugoslavije i ne benefitiram od danasnje Hrvatske a nisam imao ni koristi prilikom raspada Jugoslavije.
.
Sugava Jugoslavija je bila za nekog dobra, za nekog losa…e sad koliko je bila losa i koliko dobra vagu nemam.

Na ostala pitanja nemam odgovor.
Inace hvala na diskusiji.
Bolje je i popricati s nekim tko se razilazi nego sutnja.

Georgij Žukov
Gost
Georgij Žukov
3 godine prije

Sto je to danas ataturkovo u erdoganovoj turskoj i sto je to Titovo na prostorima ex jugoslavije? , kada mi na to odgovoris shvatiti ces da niti jedna ideja nije nadzivjela tvorca iste, ne postoji univerzalan princip ili ideja , fizickim nestankom tvorca ideje , nestaje i ideja kao takva , pitanje je samo vremena kada ce nestati ili biti zamjenjena drugom . Bas kao sto trune truplo, trune i ideja jer nema vise energije koja ce je odrzavati na zivotu .

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

ŽUKOVE, to je istina, sve ideje nadžive tvorca prije ili kasnije. I prvi američki predsjednik Washington imao je crne robove, pa šta onda? Sve treba gledati u kontekstu prostora i vremena i sa filozofskim (!) očima!

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

IVANE, već sam napisao mračne strane Ataturka u Turskoj. Nepriznavanje genocida nad Armencima, Asircima,….nepriznavanje postojanja nacionalnih manjina….pa tu je i nemilosrdno ubijanje i protjerivanje Grka iz Turske nakon grčko-turskog rata 1922 / 23 godine…..
Imao je Ataturk loše strane, i to će možda uništiti Tursku u budućnosti. I neka je uništi.
Lenjin je rekao da je Ruska Imperija bila tamnica naroda, pa je zato na njenim razvalinama formiran SSSR. Koji je priznao sve svoje narode, etničke manjine i grupe. Ustavi SSSRa 1924 (Lenjinov), 1936 (Staljinov) i 1977 (Brežnjevljev) su bili jasni. Svaka republika ima pravo na samoopredjeljenje i otcjepljenje. Na tim ostavštinama je SSSR mirno razdružen..25.12.1991.
Isto kao i Tito, koji je zapravo kopirao sovjetsku situaciju. Priznao je sve narode i manjine. Da nije bilo Tita i socijalističke Jugoslavije, nikada se ne bi priznala posebnost bošnjačkog, makedonskog i crnogorskog naroda.
Samo ta ostavština je bila nešto veliko, a i svi jug.ustavi su bili jasni kao i sovjetski. Svaka republika ima pravo na…….svoj identitet, otcjepljenje.Nije to bilo bez veze.

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

Mozda sam bio nejasan i krivo shvacen.

Ne kazem da su ove ideje federalizam, samoupravljanje, nesvrstanost, socijalizam bile lose ni dobre u to necu zalaziti.

Hocu samo reci da bi Tito bio veliki drzavnik a to vrijedi za svakog da su njega njegove ideje nadzivile.

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

@ Zlatan

Bojim se da prodje nezapazeno.
Ovo je moja prepostavka.
Tito je napravio isto ono sto je napravila Kina malo kasnije.
Podjimo od ovoga,
Tito je bio komunista i takoreci svi YU komunisti su vidjeli u SSSR svjetionik.
Tito je vidio da je zapad bogat a istovremeno mu se i zapad udvarao.
Pa sto se radi u toj situaciji?
Noc dugih nozeva i to uz mnogo buke, nek se dobro cuje na zapadu, u Londonu i Washingtonu.
Kad su Englezi i Amerikanci vidjeli da je to nesto zapravo, oni su promjenili svoj stav naspram Jugoslavije.
Tito je ostvario svoj cilj…dakle Tito je imao cilj ili skrivenu agendu.

On je sve to mogao postici bez onog svega sto si ti obilato opisao u svom postu ali Noc dugih nozeva tako ne funkcionira.

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

@ zlatan, nije isto govoriti usmeno ili pisati pa nastane nesporazum olako.
Da, slazem se s tobom i te kako moze biti da se u ostalim socijalistickim zemljama ucila kultura drugih naroda, to ne osporavam i vjerujem da si 100% u pravu.
Moje se odnosilo na ucenje u Jugoslaviji naspram drugih zapadnih zemalja.
Vjerujem da sam bio tu u pravu.

Ivan
Gost
Ivan
3 godine prije

Skoro je moglo doci do rata izmedju Kine i Rusije a zasto?

Danas svatko vidi da razloga nije bilo i meni dan danas nije jasno zasto su takoreci Kina i Rusija skoro zaratovali.
Mao Ce Tung je trebao veliku svadju s Rusijom i to je uslo u povijest kao otvaranje Kine prema zapadu.

Kina se dobro okoristila SSSR-om.
SSSR im je napravio tisucu tvornica, dao A-bombu, to jest tehnologiju, podrzali su koncept jrdna Kina, podrzali ih u Koreji i kad ono kao grom iz vedra neba neko puskarenje na granici i skoro rat izmedju te dvije zemlje.

Kina je napravila svadju s SSSR-om da bi se zblizila s zapadom i da bi modernizirala drzavu.

Tito je napravio 100% isto ali prije Kine.

Tako ja vidim
Ovo je “politika” a ne ono sto radu danas EU politicari, protiv svojih nacionalnih interesa a motivacija su samo eu fotelje.

zlatan
Gost
zlatan
3 godine prije

IVANE, daj budimo legalisti. Nije to bila Rusija, već SSSR. Ideološko neslaganje između SSSRa i tadašnjeg vodstva Kine počelo je nakon šta je Hruščov na 20.kongresu KPSS 1956 god., osudio Staljina i njegov kult ličnosti. Mao to nije dobro primio, i počele su trzavice koje su se nastavile i nakon smjene Hruščova i dolaska Brežnjeva na čelo SSSR-a 1964. Taj pogranični sukob bio je 1969/70, na valu “Kulturne revolucije” u Kini. Pamtim te događaje, ali nije to bio neki sukob, možda par desetak poginulih graničara s obje strane, pitanje je li i toliko.
Odakle ti podatak da je SSSR dao Kinezima nuklearnu bombu, izgradio industriju itd? To je potpuna neistina. Kina nije neka vukojebina bila niti tada, nije ni sada. Ipak je to stara i složena civilizacija. Imali su odlične znanstvenike, fizičare, pročitaj nešto o tome. Poznata je priča kada je negdje krajem pedesetih, Mao imao susret sa Hruščovom i kaže mu: druže Hruščov mi radimo na a-bombi, hoćete li nam pomoći da to ubrzamo? Hruščov njemu: a šta će vam? Imamo je mi, i mi vas štitimo. Mao njemu: da, ali znate, nismo mi neko selo, ipak nas ima na stotine milijuna!
I bez ikakve pomoći Sovjeta već 1964 Kina je postala peta po redu nuklearna sila,a već 1967 dobiše i hidrogensku bombu…
Nakon uspjeha SSSR, SAD, Britanije, Francuske, i njihovih lansiranja satelita u orbitu, kaže Mao: kako Kina sebe može smatrati velikom zemljom, a nije sposobna u orbitu lansirati obični krumpir?
i opet bez ičije pomoći Kina lansira svoj prvi satelit već 1970. Zvao se ISTOK JE CRVEN, pamtim taj događaj. I po tome su bili peti po redu (prije Japana, Indije…), a danas je kineski svemirski program odmah nakon američkog i ruskog……
IVANE, taj Mao je dana 1.10.1949. kada je proglašena NR Kina rekao: DIV JE USTAO !!! Koliko proročanske istine u tome.

Travis
Gost
Travis
3 godine prije

haha

Alan Ford
Gost
Alan Ford
3 godine prije

McCain je jedan od takozvanih “nežidovskih cionista”, koji pripada takozvanim neokonzervativcima (neocons). Ovaj pojam “neokonzervativci” je za neupućene zbunjujući,– ali tu se radi ni o kakvim vrijednosmim konzervtaivcima, već su neokozervativci agresivni ratni huškači. Neokonzervativci su u ustvari ultra-cionisti, skoro svi hazari, koji određuju američku vanjsku politiku u zadnjih 25 godina, još tamo od vremena Busha starijega. Cionistički neoconsi su izazvali ratove na Bliskom istoku i rat u Ukrajini i oni po svaku cijenu žele rat protiv Rusije, zato im je Trump toliko trn u oku. Glavni ideolozi “neoconsa” su hazari Paul Wolfowitz, Richard Perle, William Kristol, Robert Kagan, i njegova supruga Victoria Nuland, –to je ona koja je sa Sorosem vukla konce u puču protiv Janukoviča prije 3 godine. McCain i njegov kolega senator Lindsay Graham iz Republikanske stranke, dvojica su najpoznatijih ratnohuškačkih jastrebova i protivnika Trumpa. Rusofobija u SAD ne postoji. Zapravo svu tu rusofobiju u SAD, stvaraju samo cionisti i njihovi mediji. Prosječni Amerikanci ne mrze Rusiju i Putina i to je baš pokazala Trumpova predizborna kamapanja. Jer, Trump je dobio izbore, iako je hvalio Rusiju i Putina.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik