fbpx

Reuters zna, ali UN ne zna ništa o optužbama protiv Kine za milijun zatočenih muslimana

kina lisice

Prije dva tjedna smo objavili vijest, koju je prvi prenio Reuters, kako Kina navodno u koncentracijskim logorima drži najmanje 1 000 000 Ujgura, pripadnika muslimanske manjine koja živi u  sjeveroistočnoj pokrajini Xinjiang.

Ova je informacija, kao što smo naglasili, tipičan oblik jeftine propagande, ali je Reuters, kako bi dobila na vjerodostojnosti, naveo kako su to potvrdili Ujedinjeni narodi. Osim toga, korištenje termina “logori za masovno interniranje” ili “politički kampovi za indoktrinaciju” u kojima bi bilo zatočeno 10 do 20% Ujgura iz pokrajine Xinjiang, a sve je “potvrđeno od strane Ujedinjenih naroda”, bila bi strahota bez presedana u povijesti moderne Kine. Naime, nakon što se govorilo o milijun ljudi, američka odvjetnica za ljudska prava Gay McDougall je u raspravi brojku udvostručila i rekla “kako se procjenjuje da Kina u logorima za internaciju drži 2 milijuna Ujgura”, što bi bilo čak 20% muslimana kojih u Xinjiangu ima 11 milijuna, dok na teritoriju cijele Kine živi 21 milijun pripadnika islamske zajednice.

Ranije ovog tjedan je američki filmski producent i novinar Max Blumenthal objavio kratki dokumentarni film o sprezi američke Nacionalne zaklade za demokraciju (NED) i vrha američkih vlasti, uglavnom neokonzervativnih krugova, kojim rasvjetljava aktualnu kampanju koja se upravo provodi protiv Kine i Sjeverne Koreje. Medijski linč protiv Kine, koji je uslijedio nakon objave Reutersa i uoči hadža, velikog muslimanskog hodočašća Meku, nije bio slučajan, ali je poprimio tolike razmjere da se UN na kraju morao ograditi i naglasiti “kako nijedno istraživanje ove međunarodne organizacije nije otkrilo nikakve logore ili kampove za internaciju i političku indoktrinaciju kineskih muslimana” i da je Reuters citirao dva nezavisna člana povjerenstva, američku članicu posebne komisije Ujedinjenih naroda i tajnu oporbenu kinesku skupinu sa sjedištem u Sjedinjenim Državama. Zapravo, UN je potvrdio da su navodi koje smo iznijeli u komentaru tog članka bili točni.

UN nije potvrdio da Kina ima “masovne kampove za zatvaranje Ujgura”

Ujedinjeni narodi - UN

Mediji od Reutersa do The Intercepta su svjesno lagali kada su tvrdili da je UN osudio Kinu za držanje milijuna Ujgura u logorima. Sada je službeno potvrđeno da se ova tvrdnja temelji na nepripremljenim navodima dviju nezavisnih članova povjerenstva, američke odvjetnice i “tajne skupine kineskih disidenata” i “oporbenih aktivista” s prebivalištem u Washingtonu.

Čak i letimičan pregled ove vijesti i navedenih “dokaza” pokazuju da to jednostavno ne može biti istina.

Ipak, glasnogovornik Ureda visokog povjerenika za ljudska prava UN-a (OHCHR) potvrdio je u priopćenju za američki Gray Zone da navode o kineskim “logorima” nisu dali Ujedinjeni narodi, nego neovisni članovi odbora koji ne mogu govoriti u ime UN-a kao cjeline. Kao što smo naveli, ta članica je američka odvjetnica Gay McDougall i “tajna udruga” Kineskih branitelja za ljudska prava (CHRD).

Otkriva se kako udruga koja je sastavila kratko izvješće o Kini prima sredstva od stranih vlada i usko je povezana s prognanim proameričkim aktivistima. Iako je bilo više izvješća iz Xinjianga koja su govorila o “određenoj razinu diskriminacije muslimana koji su se suočili s kineskim vlastima”, informacije o logorima s milijun zatvorenika potječu isključivo iz medija i organizacija koje je financira američka vlada.

Međutim, 10. kolovoza je Odbor za suzbijanje rasne diskriminacije UN-a održao redoviti pregled stanja u Kini, kao što čini za svih 179 zemalja potpisnica Konvencije. Odmah po završetku rasprave su korporativni mediji prenijeli vijest koju je Reuters objavio pod eksplozivnim naslovom: “UN tvrdi kako Kina milijune Ujgura drži u tajnim kampovima”.

Tvrdnju su istog trenutka prenijeli The New York Times i The Washington Post, ali i desetine velikih medijskih kuća, te stotine, ako ne i tisuće portala diljem svijeta.

Čak je i Mehdi Hasan iz The Intercepta vijest prenio bez daha: “Kina je uhitila milijun muslimanskih Ujgura, kaže UN. Gdje je globalni bijes?”

Čitatelji su povjerovali da je UN proveo istragu i da je formalno i kolektivno optužio Kine. Zapravo, UN nije učinio takvu stvar. Ne samo da nije učinio “takvu stvar”, nije učinio ništa, što još više žalosti.

Ujedinjeni narodi i njihov Odbor za suzbijanje rasne diskriminacije su šutjeli dok nisu bili kontaktirani od strane kanadskog novinara Ajita Singha koji radi za američki portal Gray Zone Project.

Tvrdnju američke “ikone u borbi za ljudska prava”, odvjetnice Gay McDougall, komentirao je Associated Press, koji je u tekstu izvijestio “kako nije naveden izvor informacija za ove optužbe”, ali je citirao naslov Reutersa, iako u blažem obliku. AP je vijest naslovio: “Odbor UN-a zabrinut je zbog prijava o pritvaranju kineskih Ujgura”.

Videozapis sjednice potvrđuje da McDougall nije rekla ni izvor, niti je donijela sigurnosne kopije dokaza kojima bi potkrijepila svoje optužbe.

Dakle, imamo situaciju u kojoj američka članica nezavisnog tijela UN-a da provokativnu izjavu da Kina internira milijun muslimana, ali nije uspjela osigurati jedan jedini izvor.

Za Reuters i zapadne korporativne medije je svejedno, oni su izjavu američke odvjetnice pripisali Ujedinjenim narodima kao cjelini, a UN je to službeno demantirao nakon dva tjedna.

Glasnogovornica OHCHR-a Julia Gronnevet se ogradila i rekla kako Odbor za suzbijanje rasne diskriminacije (CERD) ne predstavlja UN kao cjelinu.

“Odbor za suzbijanje rasne diskriminacije je neovisno tijelo. Navedene izjave su dane na javnim sjednicama Odbora kada su članovi preispitivali stanje država članica državne stranke”, napisala je Gronnevet.

Tako je OHCHR implicitno priznao da je Gay McDougall rekao da je vijest koju je objavio Reuters obična laž.

No, tko je prenio demanti? Nitko. Ovaj portal odmah u komentaru, ali kao pretpostavku i američki Gray Zone Project. Kasnije su vijest prenijeli i drugi  neovisni, portali ali to nije dovoljno. Vijest koja je mogla uzrokovati ozbiljne diplomatske sporove između Kine i islamskih zemalja je i dalje u eteru kao da se ništa nije dogodilo.

Tko financira izvore

novcanice dolar novac jen

Ovdje dolazimo do veze između laži koje objavljuje Reuters i dokumentarca Maxa Blumenthala koji tvrdi da su u posljednje vrijeme na meti NED-a Kina i Sjeverna Koreja.

Naime, CERD je neovisno tijelo, kako tvrdi UN i dobio je informacije od Kineskih branitelja za ljudska prava (CHRD). Tko financira CHRD, kineske “disidente u sjeni”?

Skupina je 2015. dobila 819 553 dolara,  99,94 posto je bila potpora američke države. Neznatnih 395 dolara su bile donacije drugih izvora i 75 dolara s privatnih računa. Godinu dana ranije, 2016. je CHRD dobilo 859 091 dolar novca američkih poreznih obveznika. Na upit elektroničkom poštom novinara Ajita Singha nisu htjeli ni odgovoriti.

CHRD gotovo sigurno dobiva sredstva iz Nacionalne zaklade za demokraciju (NED), pod pokroviteljstvom američke vlade. Pretraživanje baze podataka NED-a za dodjelu bespovratnih sredstava pokazuje da je skupina 2014. i 2015. godine financirana s oko pola milijuna dolara kako bi “podupro rad kineskih branitelja ljudskih prava”. Nije jasno navedeno da novac dobiva CHRD, ali drugih većih organizacija u Americi nema, što upućuje da se donacije podudaraju s onim koje je naveo CHRD.

Ukratko, sve veća zabrinutosti zbog slabljenja globalne dominacije ne natjerala SAD da pokušaju spriječiti rast alternativnog sjedišta međunarodne moći. Dugogodišnja komponenta američkog imperijalizma je uporaba prividno nepristranih “skupina civilnog društva” i “think tankova” koji u medijima promiču ovakve im slične  pripovijesti, čime podržavaju američke vanjskopolitičke ciljeve. Često pod krinkom “humanitarne zabrinutosti” takve priče imaju za cilj potaknuti bijes javnosti, što je učinkovito oružje u imperijalističkim ambicijama.

Sada je u tijeku intenzivna kampanja protiv Kine, a najnoviji splet nevjerojatnih pripovijesti dokazuje da su korporativni mediji, kao što je uvijek bilo, svoju ulogu spremni odigrati do kraja.

Gray Zone Project

Reuters: “Kina milijune muslimana drži u tajnim koncentracijskim logorima”

Kratki dokumentarac M. Blumenthala otkriva kako NED radi na smjeni režima (VIDEO)

Ljudska prava kao oružje za uspostavu globalne hegemonije Zapada

0 0 vote
Ocijenite članak
Pretplati se
Obavijest
guest
14 Comments
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
Inline Feedbacks
View all comments
davor
Gost
davor
2 godine prije

Reuters. Osnovan u poslijeratnoj Europi od američkih i britanskih obavještajnih službi. Idejna propaganda im je zaista moćna ali nije zastrašujuća. Zastrašujuća je razina kupovne moći propagandnih alata koji su u stanju preko noći ili u svega nekoliko sati “prosuti perje” po svim utjecajnjm “relevantnim” i “značajnim” medijima u svakoj zapadnoj državi, primjerice u Americi je to CNN NYT, W.Post i slično, u Hrvatskoj je to HRT, Večernji Jutarnji Index i slično, uostalom svatko od nas zna najbolje u svojoj državi ili u državi u kojoj je živio ili živi koji su mediji “neizbježni” i nezaobilazni kao najmoćniji glasnogovornici. Dojma sam češće da treba sankcionirati maknuti i prokazati zajedničke financijere ovih medija nego utrkivati se s lokalnim ovcama za razmjenu mišljenja. Sramota je da je neka “saveznička” državica kadra kreirati vanjsku politiku baziranu na temelju Reutersovih izvještaja.

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah
2 godine prije
Reply to  davor

UN (FOTO):
Laze za americke interese
i kada je sala prazna?

Xbe
Gost
Xbe
2 godine prije
Reply to  davor

Odavno je drugTito vizionar reka,zaustavite Reuters.

Jole
Gost
Jole
2 godine prije

Reuters = Rothschilds medija.Dalje ne treba,osim možda da je i HINA podružnica istih,koja prenosi njihove
retardirane biltene i proglase.

Ivo
Gost
Ivo
2 godine prije

Demonkratska usa trenutno u zatvorima drži 2,5 miliona svojih građana, od čega su blizu 2 miliona crnci. I to sve uz šesterostruko manju populaciju od Kine.

Treba li ići dalje od toga?

Ana
Gost
Ana
2 godine prije

Zaboravili su- Ruska ingerencija Putin diktator bla bla …..bla

Zadranin
Gost
Zadranin
2 godine prije

Pušite tuki, lažljive amerokenjčine.

Pljuc. I na Reuters.

Eto ga.

antinwo
Gost
antinwo
2 godine prije

To su Ujguri koji su ratovali protiv Rusije u Čečeniji na teritoriji Rusije!Prema tome bravo Kinezi tako treba

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
2 godine prije
Reply to  antinwo

Ma da,…. dva milijuna lokalnog stanovništva….

Kolega 105
Gost
Kolega 105
2 godine prije

Ne 2 miliona nego 200 miliona ako treba moze i vise.

Kineska obrana
Gost
Kineska obrana
2 godine prije

Fake news. Ali da je istinito zapljeskao bih.

Milan
Gost
Milan
2 godine prije

Ista stvar je bila i sa ,,bijelim kacigama,, u Siriji. Ameri ih placali da lazu.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
2 godine prije

Srećom, Organizacija islamske suradnje i Arapska liga nisu popušili ovu vijest. Inače je postojala ozbiljna mogućnost spora s Kinom.

Kolega 105
Gost
Kolega 105
2 godine prije

Opet iza svega stoji pokvareni State Department, dajte pod hitno posaljite nekog servisera da ih popravi ili ako ne ide onda neka ih rastavui na sastavne djelove i na Arlingtonsko smetliste.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik