fbpx

RT sve popularniji u zemljama EU – Nudi vijesti o kojima drugi šute

Stéphanie de Muru - RT France

Bivše samozvane “vjesnike slobode i demokracije”, Radio Slobodnu Europu i Glas Amerike, ali i lokalne nacionalne televizije i medijske kuće u zemljama EU, sada u borbi za naklonost publike izbacuje ruski RT.

RT Deutsch ispunjava medijski vakuum u Njemačkoj

Tradicionalni mediji u Njemačkoj gube simpatije gledatelja i čitatelja, navodi Telepolis. To se događa zbog činjenice da ti mediji ne otvaraju dovoljno širok raspon aktualnih pitanja i mišljenja, objašnjava autor članka Markus Kompa. Upravo u tom trenutku u igru ulaze njihovi konkurenti, kao ruski televizijski kanal RT Deutsch, koji govori o onome o čemu drugi šute.

Sustav emitiranja, uspostavljen u Njemačkoj tijekom proteklih sedam desetljeća, gledateljima i čitateljima ne pruža dovoljno informacija kako bi stvorili vlastito mišljenja, piše Telepolis. Uzmimo, na primjer, način na koji su mediji prenijeli vijest o smrti bivšeg američkog predsjednika Georgea W. Busha, kaže autor članka Marcus Kompa.

Bush duguje svoje obiteljsko bogatstvo nacistima, surađivao je s gotovo svim “nekomunističkim diktaturama” svijeta, počinio je ratne zločine i međusobno suočio države na Bliskom istoku. U kontekstu gore navedenog, želio bih se nadati da će novinari koji su se obvezali zaštititi ljudsko dostojanstvo i prijateljstvo naroda izreći barem jednu riječ kritike u svom obraćanju o životu i djelu Georgea W. Busha. “Ali ne,… ništa”, navodi publikacija.

Očito je da eksperiment stvaranja slobodnih medija u Njemačkoj nije uspio, smatra autor. Stvar nije u tome da novinari rade svoj posao nemarno. Takva je pokrivenost sustavna. Mediji nisu spasili Berlin od rata u Jugoslaviji.

“Također smo dopustili da nas ratna propaganda uvuče u beskrajnu borbu s terorom, koja samo potiče novi teror. Njemački vojnici koji služe svoju službu izvan Njemačke su danas ponovno postali poznati prizor”, ističe Kompa.

Tradicionalni mediji ne pružaju širok raspon aktualnih tema i različitih mišljenja i nude samo identične programe. S tim u vezi, njihovi konkurenti, koji su doista neovisni o političkom lobiju, preuzimaju zadatak popunjavanja praznina u izvještavanju o svjetskim događajima. Autor također naglašava da su u posljednjih nekoliko godina mainstream mediji sudjelovali u demonizaciji interneta kao medijske platforme, dok su “alternativni kanali već ispunili vakuum koji je tamo nastao”. Takav igrač je postao i ruski kanal RT Deutsch.

“Konkurenti ga odmah, čak i prije prve minute emitiranja,  kolektivno nazivaju “propagandom”, piše njemačka publikacija.

Njemački savez novinara je nedavno optužio RT Deutsch za “izmišljanje priča”, ali u isto vrijeme o tome nije pokazao nikakve dokaze, kazao je Kompa.

Kanal je također okrivljen zbog činjenice da gotovo ne pokriva događaje u samoj Rusiji i ne kritizira ruske vlasti, ali isto se može reći i za izostanak kritike Berlina ili NATO-a u Njemačkoj od lista Deutsche Welle. Štoviše, umjesto da komentiraju same događaje, novinari kanala RT Deutsch pružaju priliku Nijemcima da se izraze, dok im tradicionalni mediji uskraćuju tu platformu.

Spektar vanjskopolitičkih tema koje nude njemački kanali i tisak podsjeća na izbor tema iz magazina NATO Newsletter. Informacije o projektima poput Inicijative za integritet se mogu naći samo u alternativnim medijima. Za njih je izvještavanje o takvim ignoriranim temama novinarska pobjeda, tvrdi autor.

RT je nesustavni igrač koji nije obvezan slijediti atlantski program i koji neće bankrotirati s bojkotom oglašavanja, objašnjava Kompa. Novo natjecanje je poticaj i prilika da se više pažnje posveti temama koje zanemaruju tradicionalni mediji.

“Ali, kada njemački Savez novinara upravo zahtijeva cenzuru, uzvikuje slogane u duhu Hladnog rata i ne navodi ništa osim istraga protkanih bijelim nitima kao argumentima, to neće ublažiti gubitak simpatije publike”, zaključuje publikacija.

Na RT France prešla poznata voditeljica nacionalne kuće BFMTV

Slično je i u susjednoj Francuskoj, gdje je RT dobio još jednog važnog “prebjega” iz mainstream medija. Poznata francuska televizijska voditeljica Stéphanie de Muru, koja je nedavno iz kuće BFMTV prešla na RT France, podijelila je svoje mišljenje o modernom novinarstvu. Također je ustala u obranu objektivnosti i neovisnosti televizijskog kanala RT France i rekla da za eter nije dobila nikakve “upute iz Kremlja”, piše Le Figaro.

Nakon 12 godina rada na BFMTV-u, Stéphanie de Muru je sa svojim ozbiljnim temama odlučila napustiti informativni program. Vjerojatno će se uspješno vratiti u isti format, ali će emitirati vijesti za RT France, ruski televizijski kanal koji je proslavio godišnjicu emitiranja 18. prosinca, a bio je dostupan na Facebooku, You Tubeu i u besplatnom paketu. Od ponedjeljka do četvrtka, Stéphanie de Muru vodi polusatni informativni program u 20:00, 21:00 i 22:00 i poziva brojne goste u studio.

Le Figaro: Zašto ste pristali raditi za RT France?

Stéphanie de Muru, voditeljica RT France: Sama sam napustila BFMTV jer sam htjela pobjeći od formata ozbiljnih vijesti. Prošla sam kroz mnogo toga. Bilo je to sjajno iskustvo, a kada se završi, već znate kako sve radi, jer je to pravi “ratni stroj”. Ali opet nisam imala program vijesti. Tada me kontaktirala agencija za zapošljavanje, a ja sam upoznala direktora kanala, Kseniju Fedorovnu. Naš intervju bio je nevjerojatno zanimljiv. Otkrila sam talentiranu osobu koja mi je postavila predivna pitanja i dala određena jamstva. Osjećala sam se sigurno.

Le Figaro: Niste čuli za ugled kanala, jer se vjeruje da je pod utjecajem Kremlja?

Stéphanie de Muru: Naravno, kao novinarka sam sebi postavila ova pitanja. To nije odluka koju donosite s lakoćom. Ali pitamo li novinare kuća France 24 i BBC da li su oni glas Emmanuela Macrona ili Therese May? To je glupost.

Le Figaro: Jeste li slobodni u svom radu i pripremate li novinske objave bez obzira na koga?

Stéphanie de Muru: Radim potpuno neovisno i u apsolutnoj slobodi. Kad dam svoje mišljenje o strukturi vijesti, uvijek me slušaju s poštovanjem. Slobodno mogu postavljati pitanja. Isto što bih i pitala radeći na drugom mjestu. Promijenila sam tvrtku, ali sam ostala vjerna svojim načelima.

Le Figaro: To jest, osjećate li se na istoj valnoj duljini s tim televizijskim  kanalom?

Stéphanie de Muru: Nikad se nikome nisam prilagodila, ni prije, ni sada. Ja sam slobodni novinar. Pokušavam se prepirati sa sugovornikom koji je nasuprot meni. Što god da jest, nikada mi to nisu zabranili. Radim svoj posao kao i prije. Glavna razlika je u tome što gostima mogu dati više vremena kako bi mogli izraziti svoje gledište tijekom intervjua.

Le Figaro: Međutim, mnogi političari kritizirali su kanal…

Stéphanie de Muru: Benjamin Grieve, službeni predstavnik francuske vlade, rekao je da nismo novinari. To je nepravedno. Da li uopće gleda naš kanal? To me razbjesni i uopće mi se ne sviđa. Ne trebam nikoga da mi govori o pristojnosti. I svakako se ne prepuštam nikome kada vodim svoj program. Redakciju kanala čine priznati novinari koji su radili na drugim kanalima, kao što su CNews i France Télévisions. Također možete upoznati takve talentirane voditelje kao što je Frederic Taddei.

Le Figaro: Ipak, RT se nastanio u Francuskoj kako bi počeo emitirati u Europi, zar ne? Nije tako nevino …

Stéphanie de Muru: Predstavljamo gledište koje nije zastupljeno na drugim kanalima. Međutim, to je nužno i ja to prihvaćam. Postoji jaka potražnja za drugačijim pristupom informacijama, koji uglavnom dolazi od korisnika interneta. Ali bilo bi pretjerano pojednostavljeno reći da postoje dobri i zli – Amerikanci i Rusi. U našim priopćenjima, hrabro kažemo da je Rusija optužena za ovaj ili onaj politički korak. Da smo doista glas Putina, za nas, naravno, to bi značilo djelovanje protiv naših vlastitih interesa. Ne dobivamo nikakve upute od Kremlja o tome kako protumačiti ovu ili onu informaciju, niti u redakciji postoji “crveni telefon”! Kao i na bilo kojem drugom kanalu, imamo priče koje preferiramo. RT se zanima za međunarodne vijesti, geopolitiku. Događaje u Siriji i Jemenu. Usput rečeno, mnogi novinari nisu izbjegavali slučaj Khashoggi. Zašto ni jedan kanal prije nije govorio o Jemenu? Mediji nisu bili zainteresirani za humanitarnu krizu koja se već nekoliko godina događa u toj zemlji. O tome smo pričali od samog početka. Zato nemam više razloga da se stidim naših vijesti nego osoblja drugih kanala, i sve te lažne moraliste.

Le Figaro: Ovdje je, primjerice, RT France optužen da lažira u izvješća o Siriji…

Stéphanie de Muru: Da, imali smo upozorenje Vrhovnog audiovizualnog vijeća jer smo bili suočeni s problemom prijevoda. To je bio razlog nesporazuma. Važno je napomenuti da su se BFMTV i drugi televizijski kanali suočili sa sličnim problemima, koji su također dobili i službeno upozorenje vijeća, ali o tome nitko nije govorio.

Le Figaro: Kasnije ste bili ste optuženi da ste preopteretili riječ “Žuti prsluci”. U jednom izvješću kojeg je objavio RT France su se mogle čuti čak i uvredljive primjedbe prosvjednika o Brigitte Macron…

Stéphanie de Muru: Uživo se to događa svugdje. Čak i nakon 15 godina na televiziji se mogu dogoditi neočekivane stvari. Mislim da je ključna točka ovdje da se stvari promatraju šire i da se shvati da riječi odražavaju stav onoga koji ih izgovara. Usput, tu priču o Brigitte Macron nismo objavili niti ponovno prikazali. Što se tiče “Žutih prsluka”, ponovit ću ono što sam već rekla – ne opraštam im, ne slažem se s njima, ako je to potrebno, čak i ako se smatra da smo prijatelji. Jednostavno im dajemo vrijeme za emitiranje.

Le Figaro: To jest, vi ste sami vlasnica svog programa?

Stéphanie de Muru: Da. To znači da je prvo sve registrirano. Novinari naprave nacrt i onda prepišem cijelo pitanje od nule. Štoviše, na drugi način ja vjerojatno jednostavno nisam mogla raditi i nitko mi se ne bi usudio prigovoriti.

Le Figaro: S obzirom na vašu malu publiku ili sliku RT France, imate li poteškoća pozvati političare u eter?

Stéphanie de Muru: Da, patimo zbog našeg imidža i uglavnom se to odnosi na poziv predstavnika stranke predsjednika Macrona. Nemamo problema s drugim strankama. Međutim, RT France osvaja publiku. Između 15. studenog i 22. prosinca smo prikupili 12,8 milijuna prikaza na usluzi YouTube. Imamo impresivnu publiku na društvenim mrežama. A da biste gledali RT France na velikom zaslonu kao tradicionalni kanal, dovoljno je da ga prenesete s You Tubea na televizijski ekran, što je moguće sa svim modernim televizorima.

Le Figaro: Kako se osjećate? Napustili ste veliku publiku i slavu za kanal koji gleda tako malo ljudi…

Stéphanie de Muru: Točno, uvijek je ugodno biti malo slavna osoba. Ali kasnije postaje zanimljivo nešto drugo. Čini mi se da sam zauzvrat počela osjećati veću zasićenost životom, postala sam discipliniranija, imam osjećaj osobne samospoznaje. Lijepo je raditi na kanalu na kojem ste slušani i gdje možete reći svoju vlastitu riječ. Pokrivam zanimljive priče. Da, sada imam manje slave, ali u životu postoje drugi prioriteti i osjećam se sretno.

TP / Le Figaro

 

VAŽNA PORUKA ZA LOGIČARE

Vrijeme uvjeravanja prolazi. One koji ne shvaćaju što se događa, treba ignorirati i ne gubiti vrijeme na njih. Poštene, empatične i logične osobe se trebaju okupiti, bez obzira na osobna uvjerenja i svjetonazore. Osim raskrinkavanja, dolazi vrijeme djelovanja brojnim i legalnim sredstvima u gospodarstvu, zdravlju, autonomiji… U protivnom, sve će nas porobiti.

Pitate se što učiniti nakon čitanja ovog teksta? Jednostavno, šaljite i dijelite tekst poštenim, empatičnim i logičnim osobama. Informirajte bližnje o postojanju portala Logično. Priključite nam se na našem Telegram kanalu tako što ćete kliknuti na Vijesti.  Od danas možete komunicirati i pisati nam u Telegram grupi Zajednica. Budimo složni, mudri i jaki.


Posjetite naš novi video kanal na platformi Odysee i obvezno se registrirajte, kao i najveću arhivu alternativnih video snimaka Jubitu.

Svidio vam se članak i
pitate se što možete napraviti?
PODIJELITE ga s PRIJATELJIMA

*Stavovi izneseni u kolumnama su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala Logicno.com

Pretplati se
Obavijest
guest
Zaštitite svoje ime u komentarima... REGISTRACIJA
73 Komentara
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
Inline Feedbacks
View all comments
Trubadur
Gost
Trubadur
3 godine prije

Prestao sam pratiti zapadne medije več davno, pošto svi naši mediji praktički prenose sve sa zapadnih medija….I pre svega što zapadni mediji ne prenose ni 50% vijesti… Pratim RT, Sputnjik i AMN, redovno za vijesti… Pratim obaveštene twiteraše a pratim i neke stručnije sajtove….I naravno… Pratim i Logično…hehehe…Ponekad napišem pokoji… Pročitaj više »

Fitcher
Gost
Fitcher
3 godine prije

Zapad se danas ponaša kao stara carstva pred samrti. Znaju da gube dominaciju, znaju da im gospodarstva slabe, znaju da im stanovništvo opada. S druge strane polagano ali sigurno istok preuzima dominatnu ulogu u svim segmentima a to sve bivše kolonijalne sile nikako ne mogu prihvatiti…

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko
3 godine prije

EU, što se čeka?
Zabranite ih jer šire fake news.

shumadinac
Gost
shumadinac
3 godine prije

Ne treba se zanositi, osnovna svrha medija a posebno informativnog programa je propaganda. Osnovna razlika je što RT to radi suptilno, oprezno dok su zapadni mediji počeli kao u onom vicu kada je pokrenut RTS 2: Okreneš 2 program a na njemu pandur, lupa pendrekom o dlan i kaže: “A… Pročitaj više »

Dečko sa ulice
Gost
Dečko sa ulice
3 godine prije

Pratim od velikih RT, globaltimes, dailysabah, logično, malo pogledam cnn nisam godinama, kratko i bbc, i mnogo malih web news portala, david icke i sl.

Mogu reći, što se RT tiče, da trenutno nema boljih.

mmne
Gost
mmne
3 godine prije

imam priliku da ih (aktivno) pratim..na engleskom i na spanskom…ozbiljna sveobuhvatna stanica…izvrsni su….kadar im je vrhunski….nadam se da ce dopreti i probuditi “braindead” zapadnjake….

preseren3
Member
preseren3
3 godine prije

Paaaa, pratim RT, ali se mi neke stvari, koje su kupili od zapadne lakrdije, ne sviđaju… Pogledam i DW, ali me tjera na povračanje, čista NATO propaganda. Znamo več, Nijemci brez kičme… Na kraju, kad sve to pregledam, svratim na Logično. Ovdje nađem sve sažeto, kao što je nekad bilo,… Pročitaj više »

Makaran
Gost
Makaran
3 godine prije

Možda na prvi pogled nije očito, ali mediji upotrebljavaju u politici kodiran jezik koji treba dešifrirati. Termin ‘teoretičari odn. teorija urote’, dekodira se kroz dva faktora: ta ‘urota’ je po pravilu neosporna ali vladajućim i njihovim medijima neprijatna istina, a drugi je da subjekt izjavljanja predstavljaju zapravo ‘praktičari urote’ i… Pročitaj više »

Ime amatera
Gost
Ime amatera
3 godine prije

Zapadna briga za demokraciju je kao briga morskih pasa za jato tuljana. Istina uvijek pobjedjuje i laz pada. Dnevnici nacionalnih televizija eu su iz centralne masonske jazbine. Plase nas rusima i indijancima dok srednja klasa nestaje i stenje pod kreditima koji kao podizu standard krezubih.

Tana
Gost
Tana
3 godine prije

Veliko Slovencev nas spremlja ta portal Logicni, pohvalno le tako naprej

GanicusPrvi
Gost
GanicusPrvi
3 godine prije

Sloboda izrazavanja u BiH je na nivou kakve -africke banana drzave.Otvara se novi tzv migrantski centar skoro u samom gradu spoj kriminalaca domaci i medjunarodni nitko ne pita opstinsku vlast kakva je takva je za odobrenje.Iako sam rat proveo u Bih nisam htio nigdje pa makar poginuo donio sam odluku… Pročitaj više »

Ante
Gost
Ante
3 godine prije

Konačno nakon pada nacističke njemačke 1945 godine, komunizam se raširio cijelom Europom i Amerikom. Tako su Europske države uvele cenzuru kao komunisti, i pišu samo ono što se sviđa vrhovnom vođi, to jest Americi. Idu tako daleko da ukidaju sve one internetske stranice koje im ne pašu, što je to… Pročitaj više »

Siniša
Gost
Siniša
3 godine prije

Ne gledam RT, osim RT dokumentaraca.

dinaricus vulgaris
Gost
dinaricus vulgaris
3 godine prije

ništa ovi rusi neznaju,puno bi bilo korisnije puštat rusku muziku i sovjetske filmove umjesto te 24 satne propagande

Zax
Gost
Zax
3 godine prije

Treba iskreno reci da se na rt jedva cuje neka losa vijest o rusiji. U svemu ostalom novinari rt imaju apsolutnu slobodu novinarskog rada. Ali realno gledajuci u svijetu ne postoji ni jedan nezavisni medij. A i prosjecnog nijemca francuza ili amerikanca zaboli ona stvar za rusiju. Ljudi imaju svojih… Pročitaj više »

Klump
Gost
Klump
3 godine prije

šesnajsto primarno število?(trinpedeseti)53 obrnjeno bo Dončič nafilal?

kli
Gost
kli
3 godine prije

Propagandna TV kao i CNN,BBC,Al Jazeera nikada novinarstvo nije bilo nezavisno,nikada onaj ko finansira taj i određuje pravila.

Histrion
Gost
Histrion
3 godine prije

da, Goebbels ponovno mirno spava u grobu…

Mali od Fahre
Gost
Mali od Fahre
3 godine prije

U prvih 10 komentara inicijativu su preuzeli gospoda slovenci. Ako tome dodate činjenicu da portal Logično predstavlja Jugu u malom, onda slijedi samo jedan logičan zaključak. Oni će se odcijepiti, a ostatak portala će se poklati i raspasti u krvi. Negdje sam to već vidio, ali se ne mogu sjetiti… Pročitaj više »

Saladin
Gost
Saladin
3 godine prije

U medijskom prostoru isto sto i u svakom drugom. Svaka od strana bori se iskljucivo za vlastiti interes. A treba biti bas naivan pa se prema bilo kojem mediju odnositi kao prema neovisanom i objektivanom.

BAS
Gost
BAS
3 godine prije

Pozdrav svima… Mozda interesantno nekome (nemam link, ali sam čitao prenesene diejelove intervjua). Na pitanje jednom od urednika sa RT o RT-Deutsch prije nego što su počeli sa radom, šta oni traže u Njemačkoj, ovaj je odgovorio sasvim jednostavno i mislim da je to suština kako RT radi. Rekao im… Pročitaj više »

alan ford
Gost
alan ford
3 godine prije

“Njemački savez novinara je nedavno optužio RT Deutsch za “izmišljanje priča”, ali u isto vrijeme o tome nije pokazao nikakve dokaze, kazao je Kompa.”

Njemački savez novinara je izlučevina iz Sorosevog debelog crijeva, isto kao i HND (Hrvatsko novinarsko društvo) i NUNS (Nezavisno udruženje novinara Srbije)

POVEZANE VIJESTI