fbpx

„Službena povijest“ poljskog premijera o „Paktu Molotov-Ribbentrop“

tenkovi M-4 (General Sherman) and M-3 (General Grant)

Nakon što je Europski parlament usvojio gotovo identičnu rezoluciju o početku Drugog svjetskog rata, uz malo zaborava na Münchenski sporazum i komadanje Čehoslovačke, plus aneksiju Austrije, sada je poljski premijer Mateusz Morawiecki rekao je da „Pakt Molotov-Ribbentrop“, potpisan između nacističke Njemačke i Sovjetskog Saveza 1939., nije bio “pakt o nenapadanju”, već su obje strane krive za izbijanje Drugog svjetskog rata.

“Pakt Molotov-Ribbentrop, potpisan 23. rujna 1939., nije bio “pakt o nenapadanju”. Bila je to politička i vojna alijansa koja je Europu podijelila na dvije sfere utjecaja”, kaže se u izjavi ureda Morawieckog objavljenoj na Twitteru.

Izjava Morawieckog

FOTO: Izjava Morawieckog

Prema poljskom premijeru, Josif Visarionovič  Staljin i Adolf Hitler “dugo nisu bili samo saveznici, već i prijatelji”.

Odakle poljskim povjesničarima i Morawieckom ti podaci, nitko ne zna, jer dokaza o tom „savezništvu“ i „prijateljstvu“ nema. Kad bi ih bilo, ne bi bilo dana da nam ih mediji ne bi pokazivali. To je sigurno. No, Mateusz Morawiecki, čija je zemlja bila na pobjedničkoj strani samo zahvaljujući Crvenoj armiji, drži se stare izreke prema kojoj povijest pišu pobjednici i nastavlja sa svojim pojašnjenjem ranije skrivene historiografije.

“Sporazum između Hitlera i Staljina odmah je stupio na snagu i 1. rujna 1939. Hitlerova je Njemačka sa zapada, juga i sjevera napala Poljsku, a 17. rujna je SSSR učinio isto, napadajući s istoka”, navodi se u izvješću.

Poljsko ministarstvo vanjskih poslova je 22. prosinca priopćilo da su izjave ruskih vlasti, uključujući i one ruskog i predsjednika Vladimira Putina o događajima iz Drugog svjetskog rata  „kriva slika događaja” .

Naime, tada je Vladimir Putin, tijekom velike tiskovne konferencije 19. prosinca, rekao da su sovjetske trupe ušle u Poljsku „nakon što je poljska vlada izgubila kontrolu nad svojim oružanim snagama i onim što se događa na teritoriju zemlje“. Ovo je točno, jer su njemačke trupe tako brzo napredovale da su u samo tjedan dana stigle do Varšave i uspostavile opsadu poljskog glavnog grada u kojem se u okruženju našlo 124 000 poljskih vojnika i desetine tisuća dragovoljaca. Ove snage su se Nijemcima predale 28. rujna i taj se datum može smatrati krajem poljskih oružanih snaga.

8.9.1939 DSR Poljska vojska pod opsadom

FOTO: Gotovo cijela poljska vojska se od 8. rujna 1939. nalazila pod opsadom Wehrmachta u Varšavi

Zbog ovakvih interpretacija je 11. prosinca ruski čelnik na sastanku organizacijskog odbora Pobjede pozvao na  istinoljubivu raspravu o događajima Velikog domovinskog rata i da istina mora biti odgovor na pokušaje nekih zemalja i međunarodnih institucija da iskrive povijesne činjenice.

Detaljna analiza o rezoluciji Europskog parlamenta od 19. rujna 2019. o važnosti europskog sjećanja za budućnost Europe:

Povijesni revizionizam i njemačko-sovjetski „Pakt Ribbentrop-Molotov“

Rezoluciju EU o krivnji Moskve za izbijanje Drugog svjetskog rata treba čitati pažljivo i izmedu redova

0 0 vote
Ocijenite članak
Pretplati se
Obavijest
guest
116 Comments
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
Inline Feedbacks
View all comments
Histrion
Gost
Histrion
10 mjeseci prije

Sretna Nova svim čitateljima, redakciji, a naročito komentatorima Ivi i Subaruu.

efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
Gost
efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
10 mjeseci prije
Reply to  Histrion

Ooo hvala hvala, takođe.

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  Histrion

Što baš njima a ne i meni! Šta su oni bolji odmene? Istagovna ko ija!!

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

Suljo što mi kradeš tekst?

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

Suljo, što mi prepisuješ tekst?

Suljo
Gost
Suljo
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

Tako mi palo napamet ko itebi, materemi!

Max
Member
Max
10 mjeseci prije
Reply to  Histrion

Sretna Nova Godina svima.

Ivo
Gost
Ivo
10 mjeseci prije
Reply to  Histrion

Hvala Histrion, sretno u novoj godini!

Mlata
Gost
Mlata
10 mjeseci prije

Jbg. zato je u jugi bila zebnja dal će uspeti 9. mart 1991. god.! Uspeh martovskih demonstarcija naravno nije dolazio u obzir al sve su oči bile uprte u Beograd, padne li Milošević pašće i snovi mnogih. Tog marta je Srbija pokazala u stvari pravo svoje lice….sve ostalo su trice i kučine

Weteran
Gost
Weteran
10 mjeseci prije
Reply to  Mlata

ima istine u tome:
JNA je 09.03.01991 izvršila invaziju na BGD, spasila Slobu i njegove pandane u “Šest buktinja”, ….
Srbija je doživela i preživela Stvarnu invaziju JNA, a ostali su folirali i zloupotrebili “agresiju JNA”!?
Neko će za stotinu godina reći šta je bilo, ako nas bude za stotinak godina?!

Weteran
Gost
Weteran
10 mjeseci prije

Naivne izjave jednokratnih činovnika jedino Čačkaju Mečku ?!
Moskva je, tokom trajanja Varšavskog pakta, pokupila i odnela sve arhive Tajnih i ostalih službi iz glavnih gradova država pakta!
Mnogima su “muda u fioci” ali to jeftino plaćene činovnike lično ne pogađa, te se tako frljaju sa izjavama!?

Patetika
Gost
Patetika
10 mjeseci prije
Reply to  Weteran

Ne mogu svi biti vjecni cinovnici. Vecini je ogranicen mandat da ne bi nagomilali previse moci i korumpirali sistem u svoju korist.

No, srecom, ima i onih za koje zakoni nisu problem.

ботовање
Gost
ботовање
10 mjeseci prije

Ево и ја да пожелим добро у новој години.
Пре свега здравље и срећу а онда и да се настави лепа пракса са добрим текстовима као и у 2019′ . Доказ тога је и инвазија тролова који су нон стоп на порталу .
Дакле портал ради добру ствар .

Mlata
Gost
Mlata
10 mjeseci prije

Jel trol tvoj neistomišljenik ili nešto drugo….dakle kako ti “vidiš” trola?

Mikojan
Gost
Mikojan
10 mjeseci prije
Reply to  Mlata

Trol nad tolovima, vrhovni trol koristi čirilično pismo.

Siniša
Member
Siniša
10 mjeseci prije
Reply to  Mikojan

Baš je osvježavajuće bideti ćirilicu.

Lucija
Gost
Lucija
10 mjeseci prije

Morawieckog i te iz njegovog ureda uvijek mogu zaposliti da trolajuna portalu, a našlo bi se za njih i mjesta i u institucijama i strankama…

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah
10 mjeseci prije
Reply to  Lucija

@Luce :
Izjave Morawieckog mogu i imati pozitivan odraz na i za
powećanye ”naših” natalyteta :
”HEBE” NAM SE ZA NJEGOVE IZJAWE ?!

KUga
Gost
KUga
10 mjeseci prije

Revizionistima WWII nikeko da izadje istina preko usta da bi SSSR dobio rat protiv nacizma i bez pomoci amerikenjaca, ali je bio strah od sirenja komunizma i zato su ubjedili amerikenjce da se ukljuce. Pogledajmo samo povijest Berlina i kako je doslo do stvaranja tzv Istocnog i Zapadnog Berlina. A poljaci su odavno prodane duse i ako je istina da nema 100% cistokrvnog poljaka vec da je u svakom najmanje 10% zidovske krvi tada nam sve mora biti jasno.

Mlata
Gost
Mlata
10 mjeseci prije
Reply to  KUga

…a tebi nikako da “uđe” u glavu šta predstavljaju one ćike na fotki, Teheran, jesen 1943. god! Dakle dve godine pre zvaničnog završetka rata ishod se znao…Evropa podeljena kako se tada te čike dogovorile

KUga
Gost
KUga
10 mjeseci prije
Reply to  Mlata

Tebi je Mlata usla mala glava u veliku glavu pa ti sje*ala mozak.

Slavonac
Gost
Slavonac
10 mjeseci prije
Reply to  KUga

Imas tri socijalista koji su pobili preko sto milijuna ljudi,Mao,Staljin i Hitler.Koje vi price i bajke ovdje pricate.

neznanac
Gost
neznanac
10 mjeseci prije
Reply to  Slavonac

Slavonac pogubio si se u komentarima. Dok si u pravu kada zahtjevaš naše susjede da se suoče s nekim stvari,a otišao si predaleko u relativiziranju.
Hitler je bio socijalist samo za Njemačku, dok su njegov rast podupirali bogati industrijalci sa zapada..
Staljin i Mao su za mnogo toga krivi, no i tu se pretjeruje u brojkama iako su velike..no najviše su stradli domiciln ljudi

S druge strane što ćemo sa zločinima kolonijalzma koji su proveli europski vladari koji nisu bili socijalisti i to često pod vjerskim simbolima
Samo je jedan vladar jedne male države ( Kralj Leopold, Belgija) u kratkom periodu i to ne tako jako davno odgovoran za smrt 10 miliona ljudi u Kongu?? A što bi bilo kada bismo dalje nabrajali…
A prije europskoh kolonijalizma veliki kolonizatori su bili Arapi uz počinjene velike zločine, Turci, a i dalekoistočni narodi tj. Mongoli…

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  neznanac

neznanac@ ne odobravam apsolutno ni jednu vrstu genocida po ni jednoj osnovi kako ni onu učinjenu od strane Staljina, tako ni onu učinjenu od strane Hitlera, pa tako ni onu učinjenu od strane europskih doseljenika na američki kontinent učinjenu nad sjevernoameričkim indijancima..
Tako bi se moglo ići u beskonačnost..
Ni jedan genocid ne može biti apsolutno ničime opravdan bez obzira na broj žrtava i nacionalne pripadnosti.
A što se tiče kolonijalizma, npr. Englezi su se najmanje zadržali u Indiji i unatoč toj negativnosti kolonijalizma , uspjeli zabraniti spaljivanje žena nakon smrti muža, koje se je tada tradicionalno obavljalo u Indiji..
Što se tiče Mongola, mislim da su bili u širenju svojeg Mongolskog carstva za vrijeme Đingis Kana vrlo tolerantni,jer navodno nisu gledali na vjeru niti jezik, već samo da prošire carstvo…

Alen
Gost
Alen
10 mjeseci prije

Dole ambasada , odjekuje irakom..

Patetika
Gost
Patetika
10 mjeseci prije
Reply to  Alen

Sto je? Pa zar nije vec pala? Kakva je to bjezanija kad na kraju nje taj koji bjezi ostao na mjestu? Ti glupi Ameri cak nisu ni sposobni pobjeci kako spada.

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  Alen

Nisu još ti Riali numizmatička vrijednost ali će uskoro biti, kad ovakvog Irana više ne bude!

FATIH
Gost
FATIH
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

SELAM I SALAVAT VELIKOM IRANSKOM NARODU!!!

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  FATIH

Uskoro bi se taj narod mogao jako smanjiti!

nessy
Gost
nessy
10 mjeseci prije
Reply to  Alen

Alen
Imam bolju parolu “Gore ambasada, u zrak”.

Ringo10
Gost
Ringo10
10 mjeseci prije

Gluposti lupaš ali nema veze.

jupiter
Gost
jupiter
10 mjeseci prije

nisi se dobro ispavao posle doceka…..

shumadinac
Member
10 mjeseci prije

Poljaci su očigledno američki pioni koji pokušavaju da što više ocrne Rusiju, da ujedine Zapad protiv nje. Tempom kojim se to radi treba najmanje 10 godina da se Zapad ujedini oko te ideje.
Sa druge strane Tramp razjedinjuje Zapad kao niko do sada. Rusima će biti dovoljno da nastave da razvijaju naoružanje za svaki slučaj i da puste Trampa da završi započeto.

p.s. zamislite da su vam na kraju Hladnog rata rekli da će Rusiji trebati jaka vojska da zaustavi izbeglice sa Zapada – zagrcnuli bi se od smeha. Danas bi takva tvrdnja izazvala osmeh. Sutra?

efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
Gost
efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
10 mjeseci prije
Reply to  shumadinac

Poljski cionisti vode, vodili su i vodit će Poljsku i zato je usmjeravaju u pravcu da im opet smanje broj ovaj put drastično. Nije se badava pokojni Šimon izlanuo kako eto imamo i Poljsku.

BG CG
Gost
BG CG
10 mjeseci prije

Najluđe kod ovih izjava je što oni zaista veruju u ovo- i političari i ogroman dio naroda.

Postoji dio istorije koji svi nedovoljno potenciraju – 1938 Poljaci nisu htjeli da propuste Sovjete da vojno pomognu Čehoslovacima. Englezi i Francuzi ništa doslovno nisu uradili u cilju zaštite Čehoslovačke, a povrh svega svi svi svi prećutkuju da je Poljska uzela dio Čehoslovačke teritorije tada.

I kad jednom grupe ljudi poveruju u ovakve priče, povjeruju na nivou emocije, navijanja, nema toga argumenta koji im možeš uputiti poslije da bi to doprlo do njih.

Kopaju “istoričari”, iskopaju bilo šta što navijačima odgovara i to je kraj.

Poznavao sam nekolika Poljaka i dosta Litvanaca, sportisti, nisu sad bili neki umni kapaciteti, ali toliko su slijepo vjerovali u ove priče da su imali neprobojan ideološki oklop

Busola
Gost
Busola
10 mjeseci prije
Reply to  BG CG

Isto ti je BG CG i na Balkanu. Naivni ljudi koji su prebrojavali krvna zrnca i ratovali u beskraj nakon ratova na netu na kraju završili služiti Zapadu.

Nema iskrenog normalnog sagledavanja povijesti , jer bi svatko morao pljunuti i po svojima 😉

Slavonac
Gost
Slavonac
10 mjeseci prije
Reply to  Busola

Najivni ljudi nisu nikada vidili kartu i citali sanu1i2.

Siniša
Member
Siniša
10 mjeseci prije
Reply to  Slavonac

To šta je Busola rekao apsolutno se projecira na tebe.

BG CG
Gost
BG CG
10 mjeseci prije
Reply to  Busola

Busola

Apsolutno tačno, ljudi su generalno nesavršena bića.

Ne bi trebalo bežati prvo od analize svojih ličnih grešaka, pa onda i grešaka svoje “grupe” ali….

Nas (svih nas Jugoslovena i naših grupa) je jako malo i nekako i da se shvate naši strahovi od nestanka, gubitka ljudi, teritorija.

Jako mi je čudan, ovako sa strane gledano, potpuno iracionalan strah Poljaka da
će im Rusi ili Njemci oduzeti sve, da će ih okupirati. Iz mog/našeg ugla Poljaci su sila (i po mom iskustvu korektni, radni ljudi), a opet oni sebe doživljavaju malim i nedovoljno jakim naspram opasnosti koje ih vrijebaju. (a opet ja ne vidim ni ambiciju Rusa ili Njemaca da ih okupiraju)

Slavonac
Gost
Slavonac
10 mjeseci prije
Reply to  BG CG

Onda analiziraj vas fasizam ,i trazi otvaranja svi dokumenata.Od kralja pisete jednu povjest,pusti malo i istina u tu povjest.To

American_dreams
Gost
American_dreams
10 mjeseci prije

Zajednicka parada nacista i crveno armejaca:pogledati video od 1:05 – 1:40.

Tako da ne trosim puno rijeci oko onoga sto je svima jasno a koji koriste povijesne arhive kao izvor informacija a ne blebetanja ostrasceno indoktriniranih navijaca s obje strane.

https://www.youtube.com/watch?v=epEjAwuijiU

tedi
Gost
tedi
10 mjeseci prije

U ratu nista novo,i 90tih su svi ucesnici u igrama bez granica povremeno mijenjali stranu.A u B.Luci su se ljecili hr.ranjenici na Pijetlovcu.Ima li tu nekoga da to potvrdi,ja svijedok.

DažBog
Gost
DažBog
10 mjeseci prije
Reply to  tedi

Nije Pijetlovac vec Paprikovac. A lijeceni su na hirurgiji u gradu. Posebno poslije olimpijade u Zepcu. Bijahu jedan omanji taksista i jedan mrsav dugajlija koga je klepio snajper…

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije

Pogledao… Kako je sad to moguće.. 😮

tihobl
Gost
tihobl
10 mjeseci prije

Naslovna fotka – jesu li to americka pojacanja koja putuju u Fort Trump u Poljskoj?

Slavonac
Gost
Slavonac
10 mjeseci prije

Vidim zadnji 30g daje pojam demokracije za mnoge akademike nepoznat.Ne uvazavaju se cinjenice i drugacije misljenja.Pono sa ovoga portala zavrsilo fax,neki kupovali ispite,drugi diplome.Onda piskaraju,nevaja zapad ,nevaja Amerika,nevaja NATO.Svi imaju neku rodbinu u tim zemljama.Ja nji pitam,zasto nije rodbina odlazila u Kinu,Rusiju ili u SKoreju.Gledeti zemlje vjerski nije ljudski i demokratski.Najgori su oni moj suse od pedeset krstili,a vjera bila partije.

shumadinac
Member
10 mjeseci prije
Reply to  Slavonac

Vidi Slavonac, ja sam išao u Rusiju da radim 92. i 94. (obrati pažnju na godine), išao zato što se lepo (za naše pojmove) zarađivalo. Imao sam priliku da tamo registrujem svoju preduzimačku kompaniju ali nisam verovao u perspektivu ruskog razvoja nego sam se vratio – kakva budala! A bilo sve očigledno.

Onaj ko DANAS forsira to što ti tvrdiš a čitaš svakodnevno što i mi ostali ne može da se smatra neinformisanim. Nije moje da određujem o čemu se radi ali da je normalno – nije.

efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
Gost
efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
10 mjeseci prije
Reply to  shumadinac

Što si se vratio Šumi, nostalgija? Trebala je te ščepati koja zgodna ruskinja nebi se vratio hehehe.

shumadinac
Member
10 mjeseci prije

Ne staj mi na muku. I ovde je dobar izbor ali… i zamisli, ne zna srpski!
Budala na kvadrat.

efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
Gost
efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
10 mjeseci prije
Reply to  shumadinac

Sreo sam prije jedno godinu dana u tramvaju neko dvoje rusa, cura i dečko, mladež, 16-17 godina, isticali su se svojom ljepotom i posebnošču, drugačiji imaju stav oboje u međusobnom odnosu, i da nisam čuo da spikaju ruski znao bih da nisu iz Hrvatske. Napravio si životnu grešku ali tko zna zašto je to dobro.

shumadinac
Member
10 mjeseci prije

Znam ja. Sada bi me mučio problem iz prethodnog članka – višak para.

efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
Gost
efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
10 mjeseci prije
Reply to  shumadinac

Hahahaha, dobra.

Suljo
Gost
Suljo
10 mjeseci prije

I ja hebav”o neku cnkinju pa dobijo triper, reko sam sebi nikad više nego samo bjelkinje a može i koja kineskinja!

Slavonac
Gost
Slavonac
10 mjeseci prije
Reply to  shumadinac

Ja pricam prije 50g,a uvjek postavljam pitanje zasto oni kodnas nis dolazili trbuhom za kruhom.Toko mije jedan pametni odgovorijo.

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Slavonac

Slalvonac@ nisu dolazili,jer nije bilo već 80-ih dovoljno radnih mjesta, pa su ih izmišljali i to se je nastavilo sve do danas… Već onda je bilo jako puno fakultetski obrazovanih koji su bili nezaposleni a veze su i onda radile kao i danas, samo danas nažalost ipak kudikamo više.

neznanac
Gost
neznanac
10 mjeseci prije
Reply to  Slavonac

Najgluplji mogući komentar više pute demistificiran…
EM nije potpuno točan em je činjenica da te zapadne države onemogućuju drugima da se razvijaju te im kradu resurse i instaliraju vlasti koje kasnije provode njihovu politiku…
Odnosno, velikim dijelom su te zapadne zemlje kolonizatori. i izrabljivači

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  neznanac

neznanac@ složio bih se sa Vama da zapadne države kradu i instaliraju vlasti koje provode njihovu politiku, ali većina država nasjedne na njihovu politiku i većina država, da ima drugačiji stav , sigurno bi uspjela onemogućiti tu krađu i instaliranje vlasti. U principu se zaista slažem sa Vama, ali to svi znamo da je takav MO zapadnih vlasti, a opet se dugo vremena ništa u tom pogledu nije uspješno poduzimalo..

Mlata
Gost
Mlata
10 mjeseci prije
Reply to  x@y

Srbija je x puta probala skrenuti s puta koji su joj nametnulu….pobili nam par ljudi u zadnji 150 god. Obrenoviće koji sarađivali sa austrijom npr. Đinđića koji vukao na nemačku stranu. 27 mart 1941. god. trebam li ti crtati?

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Mlata

Ok ,ali šta Vam nije malo čudno da se to pretežno događa u ekonomski i politički oslabljenim zemljama sve više i više.. Obrenoviće su uništili Karađorđevići, koliko je meni poznato..a ne SAD ni zapad… Tako isto se može protumačiti i da slučajno padne Vučić da iza toga stoji zapadna tajna služba… a ne želja srpskog naroda ili?

Mlata
Gost
Mlata
10 mjeseci prije
Reply to  x@y

Iza Karađorđevića stoje Rusi…čitav svet se zgražavao s načinom kako smo se rešili Obrenovića. Obrenovići su bila naša zadnja nada, nisu nam dali. Srpski narod se tu ništa i nikada nije pitao. Pisao već o tome nešto, srpski narod je izašao na ulice 9. marta 1991. god i hteo zbaciti Miloševića no, nije bilo šanse, čekao ga je posao. Niko od bratskih republika nije osudio tenkove na ulicama Bg…svi su navijali da demonstracije ne uspeju jer su imali planove sa Slobom. JNA je prvo Srbiju okupirala, to će ti malo ko reći, otvoriti oči. Pisao kolega WETERAN o tome, nadovezao se na moje nešto. Svi su zaboravili na ubijenog Stambolića i potom vrtoglavim usponom Slobe ka vrhu. Osobe plitkih umova se bave posledicama a niko neće sagledati koren problema. Dalje, 27. mart 1941. god…Srbija izabrala put mira, potpisala s Hitlerom nešto što bi spasilo milione života ali ne lezi vraže…komunisti tu videli šansu i udri. Kažu da je tad veliki novac ušao u Srbiju, podmićeni neki oficiri i znamo svi šta sledi. Vučića će isto tako potrošiti, treba im još…sačekajmo, sigurno ga volja srpskog naroda neće oterati sa scene mada će neko preuzeti zasluge i exploatisati to narednu deceniju

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Mlata

Isprika Mlata, ali nisam dugo na ovom portalu pa sam vjerojatno dosta toga propustio od komentara. Kolega Weteran mi djeluje isto razumno u svojim komentarima. Naravno, da uvijek treba tražiti uzroke problema a ne samo gledati posljedice.

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Slavonac

Slavonac, svaka Vam čast što ste rekli istinu. I ja znam masu takvih onda i danas koji su otišli i u Ameriku a ne samo Njemačku i Irsku.. Mislim da nije u redu ništa generalizirati niti stavljati sve u isti koš.

mile
Gost
mile
10 mjeseci prije

August Cesarec o tome je pisao u osobnom dnevniku. Istog dana bilježi: „…Branim odluku o paktu nenapadanja s Njemačkom, no ipak, želio bih da je to sve samo ogromna demonstracija Rusije protiv Chamberlaina za bolji savez s drugom engleskom garniturom“. Već dva dana kasnije on u dnevniku naslućuje da postoji tajni, „možda samo prećutan i najvjerojatnije prećutan – sporazum o diobi Poljske…“. „radi se o tome, da imamo povjerenja u strateški talenat Staljina….ne radi se bitno o Poljskoj nego o interesu Sovjetske Unije kao faktora svjetske revolucije…“. Dan nakon njemačkog napada na Poljsku on 2. rujna 1939. u dnevniku ističe kako „treba željeti“ poraz Poljske, jer će to u daljnjem slijedu događaja pripomoći „prodiranju revolucije u Evropu“. Cesarec zaključuje kako je SSSR „pročistio teren za ranije ili kasnije revolucionarno prodiranje“… „politika Sovjetske Unije je zbilja genijalna. Tako reći bez kapi krvi su postali i centralno-evropska vlast, dobili više od polovice terena, i još im se Nijemci moraju ugibati, da im prepuste osvojen teren…“. Poljaci to ne smiju shvatiti kao okupaciju, nego kao oslobođenje, jer „… ako Sovjetska Unija i uzme nenarodni svoj teritorij, teritorij drugih naroda, koji se još ne nalaze u njenoj vezi, ona to ne čini kao osvajač, nego kao oslobodilac…“.

Patetika
Gost
Patetika
10 mjeseci prije
Reply to  mile

Taj Cesarec bi se dobro uklopio u ovaj milje. Cuj mahera, “Poljaci to ne smiju shvatiti kao okupaciju, nego kao oslobodjenje.” Sto bi pisao o Staljinu par godina kasnije, kad je ovaj kanio osloboditi i nase narode od Titoizma, da je to dozivio?

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  mile

mile@ tako nekako je i Putin protumačio sve to, da je ustvari sovjetska vojska oslobila Europu od Njemaca, a ne Englezi i Amerikanci..
https://www.youtube.com/watch?v=BVEc4jT3QT4

Weteran
Gost
Weteran
10 mjeseci prije

Sloba (kojeg lično ne volim) je svima kao što je Promaja nama Srbima?!!
Boli zub – od promaje
Bole leđa – od promaje
Ukočio vrat – uvatila promaja
Oteklo oko – promaja
Od svih dušmana, Srbi su najviše izginuli od promaje!
Tako i rahmetli Sloba – za sve je kriv!? Svima! I za sve !

efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
Gost
efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
10 mjeseci prije
Reply to  Weteran

Milošev govor pred izbore srbi bi trebali slušati danonočno kao uspavanku na radio i tv, bez obzira što je radio za tamu.

Suljo
Gost
Suljo
10 mjeseci prije
Reply to  Weteran

Srpski turizam: Turisti spavaju u Hotelu promaja, pa dobiju promaju u džepu!! u srpskoj glavi promaja, kroz oba uva vetar duva!! Ima toga još O srbima lepo piše Dobrica Ćosić o tome kako vole mlogo da lažu!!

Mlata
Gost
Mlata
10 mjeseci prije
Reply to  Suljo

Suljo, da bi čitao Ćosića moraš imati malo više od dve vijuge

Weteran
Gost
Weteran
10 mjeseci prije

A šta ako je Moskva samo vratila Svoje!? Odakle Varšavi te teritorije?

janko
Gost
janko
10 mjeseci prije
Reply to  Weteran

Ove teritorije je carska Rusija izgubila u prvom svtskom ratu. Tako je uzela samo ono, što je bilo do 1918 godine njihovo.

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  janko

Janko ne pričaj “Markove konake”!

politicki nekorektan
Gost
politicki nekorektan
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

….jack,kako terapija?nuspojave?boli?verbalna diareja? hoce to kada su uputstva na ruskom….to ti je to istocno bjesnilo…usput , kako ide ciscenje klonja u buzinu??

Dundić
Gost
Dundić
10 mjeseci prije

Revizionizam je sve odvratniji i odvratniji…Žele potpuno promijeniti povijest, i izgleda da tek kreću u pravu akciju. Uz jaku podršku s one strane Atlantika, pogledajte poznate neoconse na Twitteru kako pišu o tome…izglda da Deep Stare američki to i podstrekava.

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  Dundić

Povijest nije sveta krava, pa da niko ne smije dirnuti u nju. Kad se otkriju nove činjenice, i povijest se mora promijeniti kao i sve drugo i tu je revizionizam poželjan i to u naj većoj mjeri vrijedi za Hrvatsku, kojoj su naprtili mnogo toga za što uopće nije bila kriva i to će s vremenom sve sjesti na svoje njesto i znači, revizionizam je poželjna pojava u društvu!

efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
Gost
efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

Nek netko proba vašu “povjest” tumačiti na istinit način.

Siniša
Member
Siniša
10 mjeseci prije

Uf….to su za njega preteške riječi.

neznanac
Gost
neznanac
10 mjeseci prije

Sigurno nitko relevantan za tumačenje povijest Hrvata i Hrvatske države neće pitati SANu i slične organizacije

sdfvsnfvnesjfnvifrnwerigneiurgferfe
Gost
sdfvsnfvnesjfnvifrnwerigneiurgferfe
10 mjeseci prije
Reply to  neznanac

Ti si fulao, pa on nije hrvat, samo se krije iza toga.

Lucija
Gost
Lucija
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

“…revizionizam je poželjna pojava u društvu” = laganje je poželjna pojava
Ma, bravo.
Revizionizam je riječ sa vrlo definiranim značenjem.
Povjest se mijenja na temelju novih dokaza i to rade – povjesničari, ne dupeglavci sa svojim izmišljotinama…a koje im koriste u politici da dobiju glasove drugih dupeglavaca.

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  Lucija

Luce nisi u pravu! revizionizam znači promjena općeprihvaćenih istina, koje ne moraju biti uvjek biti pravilne i istinite i to se je kao po pravilu događalo u tzv. socijalizmu i padom socijalizma padaju i njihove izmišljene i lažne istine!

Pera
Gost
Pera
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

Mislis, kao: opceprihvacena istina koja to nije jer je nepravilna ? Ajd’ ponovo, polako i bez zurbe objasni : istinu koja i nije istina jer je nastala u socijalizmu i uz to je oprceprihvacena ???

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  Pera

Tamo u socijalizmu je prihvaćena istina, da je hrvatski narod bio genocidan ali vi srbi ste 91-95 pokazali ko je genocidan a ko nije!

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

Jack@ u pravu si.. Revizionizam dolazi od lat.riječi revidere što znači “ponovno pregledati”, a to znači još jednom razmotriti općeprihvaćeno stajalište ili doktrinu ,bilo na području znanosti, povijesti ili politike..Dakle, ponovno razmatranje već općeprihvaćenih stajališta i postavljanje novih pitanja, što znači da postoji mogućnost izmjene dotadašnjeg shvaćanja , doktrine ili stajališta..

Suljo
Gost
Suljo
10 mjeseci prije
Reply to  x@y

Jedni bi tjeli zabetonirat svoju istinu za sve vakte i to znači od trenutne paradigme, napravit dogmu, neku istinu koja će vrijedit za sva vremena, do konca svijeta. E nema majci jer sve se na tom svijetu mijenja i to stalno, ništa ne miruje i kako smo mi učili u 3 razredu osnovne škole (dalje nisam ni išo) stari Grci su govorili panta rei sve se mijenja tako da ne moreš dva puta ući u istu vodu rijeke Bosne a ni Vrbasa, jer se ta voda uvjek mjenja i odtiče a nova dolazi. To sam ja dobro zapamtijo još iz škole, to su nas učili pametni ljudi a ne ko ovi danas, što nam zaluđuju djecu koja poslje škole ne znaju ništa i nesposobni su za život i moram ih ja raniti i oblačiti.

Jack
Gost
Jack
10 mjeseci prije
Reply to  x@y

A ova “luckasta” Luca riječ i pojam “revizionizam prevodi sa rječju “laž”: Ona baš svakomu s kojim komunicira uzima mjeru i docira mu iako uopće nije kompetentna osoba za to i usto još u velikoj mjeri vrijeđa i naziva ljude dupeglavcima i još kojekakvim imenima i Suljo je tu u pravu, s takvima treba oštro i po kratkom postupku jer ne zaslužuju, da se predugo bavimo njima i njihovim glupostima!

Lucija
Gost
Lucija
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

Jack
Nisam mislila baš na tebe da si dupeglavac…ali, budući da si se prepoznao…😊 tko sam ja da to – negiram?

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Lucija

A sad nam je još jasnije, to si prvenstveno mislila na samu sebe, pa da! Ne negiramo uopće, istina je to.

Pera
Gost
Pera
10 mjeseci prije
Reply to  Lucija

Lucija, ipak mislim da povijest mijenjaju ‘dupeglavci istoricari’ na osnovu vrli mutnih dokaza krojenih u nekim rezidencijama nazovi pobjednika, kakvih ima u svim drustvima. Posebno nasim.

Slavonac
Gost
Slavonac
10 mjeseci prije
Reply to  Lucija

Zato treba otvoriti sve Dokumente.Kome to ne odgovara,onima koji jos i tudje kosti skrivaju.Samo lupetate ,kako kome pase.

DažBog
Gost
DažBog
10 mjeseci prije
Reply to  Slavonac

Bas tako slavonac. Posto su TVOJI zorno vodili evidenciju za svakog olimpijca na OI koje ste organizovali u jedom mjestu pored Save (sa obje strane), konacno ce se znati koliko ih je sagorjelo u olimpijskom plamenu za lijepo cedo vase i koliko ih je visjelo na vrbnim stuobovima za vrijeme trajanje OI.

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Slavonac

Slavonac@ nemojte me krivo shvatiti, ali zato postoji tzv.Forenzička antropologija koja se bavi forenzičkom analizom kostiju i zubi.

neznanac
Gost
neznanac
10 mjeseci prije
Reply to  Jack

To je istina, ali u ovom slučaju Poljaci puno izmišljaju

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Dundić

Dundić@ revizionizam ima svojih dobrih strana.. Na osnovu toga je i Putin uspio dokazati da je ipak Rusija spasila Europu od njemačke okupacije.. Nije to loše uopće. Ponekad je zaista dobro više puta temeljito provjeriti neke kvazi činjenice.

Mlata
Gost
Mlata
10 mjeseci prije
Reply to  x@y

Dobar si u komentarima ali neki put zaista ne mogu ti dati za pravo. Bavi se malo istorijskim činjenicama koje ne možeš svugde i na svakom koraku pročitati. Zapitaš li se nekada zašto je general Patton zaustavljen u pohodu ka nemačkoj čini mi se dve nedelje, ostavljen bez goriva, municije itd? Taj zastoj gle čuda dalo vremena Rusima da se dovuku do nemačke. Dakle, šta zaključuješ?

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Mlata

Da, želiš reći da je Pattonove namjere da prvi uđe u Berlin opstruirao sam Eisenhower, time što je potrebno gorivo i municiju preusmjerio generalu Montgomery-ju, pa je time Patton mislio da će se Njemci povući.. Ali kad si već spomenuo gen.Patton-a kakav je to tajni dogovor između Sovjetskog Saveza i SAD-a točno mogao biti ili bio? Inače, počevši od samog početka 2.svj.rata,malo mi je čudno to što su rusi čekali tjedan dana da njemci na miru obave svoj tzv.”Blitzkrieg”, unatoč sovjetsko-njemačkom paktu o nenapadanju, jer koliko je Staljin bio lud i paranoičan, tim više sigurno nije bio tako naivan ni glup, a drugo što se tiče generala Patton-a sigurno postoji opravdana sumnja zašto je pod čudnim okolnostima preminuo tj.podlegnuo ozljedama prometne nesreće, te također zašto Staljin nije pomogao poljacima u njihovom Varšavskom ustanku protiv Njemaca kada je npr.poginulo oko 150.000 poljaka…
Inače Mlata volim ja čuti različita stajališta, tako da nema problema.

Mlata
Gost
Mlata
10 mjeseci prije
Reply to  x@y

Samo reagovao na tvoju,- “Rusija spasila Evropu od okupacije”! Da se nadovežem oko Patton-a, ikone američke vojske. Pošto je podlegao povredama iz saobraćajke sahranjen je u Luxemburgu….i na to su mislili, nisu mu hteli grob na tlu USA , naprave još i mesto za hodočašće. Rat je bio gotov, dobio naređenje da iz kuća tera Nemce i tu da se nasele jevreji, odbio naravno. Bunio se i zbog toga i zbog očiglednog prepuštanja Rusima pola nemačke

Lucija
Gost
Lucija
10 mjeseci prije
Reply to  x@y

x@y
“…potrebno gorivo i municiju preusmjerio generalu Montgomery-ju, pa je time Patton mislio da će se Njemci povući…”

??? Jao. Što te tjera na ovakve izjave?
Na ovom portalu je više članaka o početku 2. svj rata, pa prouči…

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Lucija

Lucija ili @Lucijan bolje , obzirom da sve više počinjem sumnjati da su u jednoj osobi dva spola, opet lijepo naglašavm da odlepršaš od mene u stilu dame ako si žena, a u stilu gospodina ako si muško!
Pa ti ne da si poput te mitske Hidre zmijurine sa 9 glava, nego još gora! Rekoh ja točno.

OK, slažem se, ti si “najpametnija”. Možda te Ivo nagradi i dobaci koji keksić.

Da si normalna ,odavno biš prestala kokodakati i psihoterorizirati nakon što sam ti 7 puta rekao da mi se ne obraćaš više. Toliko o tim tvojim zlobnim vijugama.

Ostavi ljude na miru tako i mene.

i sada me definitivo zaobiđi sa tim svojim psećim laprdanjem..

Zvrk
Gost
Zvrk
10 mjeseci prije

Jedan od najslavnijih poljskih vojskovođa je bio Stanislaw Maczek koji ima slovensko-hrvatsko porijeklo. Poznatiji je u zapadnoj Europi nego u Poljskoj pošto je ondje živio u egzilu. Kao takav se dosta spominje u publikacijama obračuna poljske vojske sa boljševicima i nacistima. Štoviše, slavljen je kao svojevrsni genijalni strateg. Doživio je dosta, više od sto je imao kada je napustio ovaj svijet.

efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
Gost
efvioewfvrnejfnviewifvnewindvwedvw
10 mjeseci prije

Jel netko Nosferatuu dojavio da ovi retorički pučanstvo jewrope spremaju za rat a sad su 500 km od Moskve a ne 2.000 km………………

BG CG
Gost
BG CG
10 mjeseci prije

Najluđe kod ovih izjava je što oni zaista veruju u ovo- i političari i ogroman dio naroda.

Postoji dio istorije koji svi nedovoljno potenciraju – 1938 Poljaci nisu htjeli da propuste Sovjete da vojno pomognu Čehoslovacima. Englezi i Francuzi ništa doslovno nisu uradili u cilju zaštite Čehoslovačke, a povrh svega svi svi svi prećutkuju da je Poljska uzela dio Čehoslovačke teritorije tada.

I kad jednom grupe ljudi poveruju u ovakve priče, povjeruju na nivou emocije, navijanja, nema toga argumenta koji im možeš uputiti poslije da bi to doprlo do njih.

Kopaju “istoričari”, iskopaju bilo šta što navijačima odgovara i to je kraj.

Poznavao sam nekolika Poljaka i dosta Litvanaca, sportisti, nisu sad bili neki umni kapaciteti, ali toliko su slijepo vjerovali u ove priče da su imali neprobojan ideološki oklop

Slavonac
Gost
Slavonac
10 mjeseci prije
Reply to  BG CG

Ma sve je tako kako Rusi i Srbi zakljuce.Okrenite se malo oko sebe,svi krivi ,samo vasa povjest u pravu.

x@y
Gost
x@y
10 mjeseci prije
Reply to  Slavonac

Slavonac@ povijest je šarolika i vrlo često mnogima velika zagonetka .. Zato mnogi ne žele previše zalaziti u to područje.

Zax
Gost
Zax
10 mjeseci prije

U cijeloj toj prici pozitivaca nema. Britancima i francuzima je ljaga minhenski sporazum. Rusima ovaj pakt. A ni poljaci nisu bas cisti. Samo nekoliko mjeseci prije njemackog napada na poljsku poljska je vlada u savezu i ljubavi s hitlerom komadala cehoslovacku. A slican pakt o nenapadanju poljaci su sa hitlerom potpisali jos 1934. Zapravo rusi su tu jos najposteniji. Jer nikad javno(bar ja nisam primjetio) ne iznose tudje prljavo rublje u javnost

Roumpell
Gost
Roumpell
10 mjeseci prije

1. “Sporazum između Hitlera i Staljina odmah je stupio na snagu i 1. rujna 1939. Hitlerova je Njemačka sa zapada, juga i sjevera napala Poljsku, a 17. rujna je SSSR učinio isto, napadajući s istoka”, navodi se u izvješću….ISTINA
2. Naime, tada je Vladimir Putin, tijekom velike tiskovne konferencije 19. prosinca, rekao da su sovjetske trupe ušle u Poljsku „nakon što je poljska vlada izgubila kontrolu nad svojim oružanim snagama i onim što se događa na teritoriju zemlje“. Ovo je točno, … Ovo NIJE točno. OVO JE ODVRATNA LAŽ. Katynska šuma…u potpunosti demantira Putina (https://hr.wikipedia.org/wiki/Pokolj_u_Katinskoj_šumi)
3.No, Mateusz Morawiecki, čija je zemlja bila na pobjedničkoj strani samo zahvaljujući Crvenoj armiji, …ODVRATNO IZVRTANJE TIPA ˇOBMANAˇ…“Sporazum između Hitlera i Staljina odmah je stupio na snagu i 1. rujna 1939. Hitlerova je Njemačka sa zapada, juga i sjevera napala Poljsku, a 17. rujna je SSSR učinio isto, napadajući s istoka”…ISTINA JE DA JE POLJSKA OKUPIRANA ZEMLJA OD SSSRA I TO U DVA NAVRATA. PRVO JE BIO OKUPIRAN ISTOK POLJSKE, A POSLIJE PROTJERUJUĆI NJEMAČKE OKUPATORE SSSR JE OKUPIRAO POLJSKU I DRŽAO TAKO SVE DO PADA BERLINSKOG ZIDA. Jedan PARAZIT protjeruje sa tvoje grbače drugog PARAZITA, da bi onda saam PARAZITIRAO na tvojoj grbači…. Ti bi MORAO biti SRETAN jer si na ˇPOBJEDNIČKOJˇ strani. Da je Njemačka pobijedila bila bi u dlaku ista retorika i priča, opet bi Poljska bila na ˇPOBJEDNIČKOJˇ strani . Okupirana Poljska je uvijek na pobjedničkoj strani…jeste..a SAD vodi OBRAMBENI rat u… Afganistanu!!??

Stierlitz
Gost
Stierlitz
10 mjeseci prije

Pičkice koje su poražene za tri tjedna se našle komentirati II svjetski rat…

POVEZANE VIJESTI

Izbornik