fbpx

BiH je „tempirana bomba“, ali su je aktivirali inozemni akteri

BiH - Problem vanjskog utjecaja

Francuski predsjednik Emmanuel Macron je gotovo izazvao diplomatski incident s Bosnom i Hercegovinom početkom studenog, kada je tijekom intervjua za magazin The Economist  balkansku zemlju nazvao “tempiranom bombom”, s jasnim osvrtom na problem povratka islamističkih militanata džihadista iz ratova u Siriji i Iraku.

Izjava je razljutila političare u BiH uputila, a francuski veleposlanik je od strane aktualnog člana Predsjedništva Željka Komšića i glasnogovornika Islamske zajednice Bosne i Hercegovine Muhameda Jusića upozorili da je iz Bosne na Bliski istok otišlo “samo” 300 militanata, dok je iz Francuske otišlo  više od 1900.

Nasuprot njima, zadovoljan Macronovim riječima je srpski predstavnik u Predsjedništvu BiH, Milorad Dodik, koji je rekao da je u Bosni onaj tko se usudi progovoriti o problemu „džihadista“ odmah optužen da želi stvoriti podjele u zemlji. Ali ovdje imamo paradoks, jer je ono štio je rekao ranije kasnije potvrdio  predstavnika Bošnjaka u Predsjedništvu, Šefik Džaferović.

„Glavni problem Bosne i Hercegovine jesu snage koje žele podjelu Bosne i gospodin Macron to dobro zna. Dio krivnje za to leži na međunarodnoj zajednici“, rekao je Džaferović.

Iz ovog pitanja proizlaze dva zanimljiva elementa. Prije svega, jasno je da su podjele u zemlji karakteristika BiH, također na institucionalnoj razini, jer ni predstavnici Predsjedništva ne uspijevaju dijeliti zajedničku viziju oko problema islamističkih militanata državljana Bosne i Hercegovine.

Drugo, ne može se zanemariti usporedba koju je dao glasnogovornik Islamske zajednice Muhamed Jusić. Istina je da je između 300 i 350 militanata otišlo iz BiH, a više od 1900 iz Francuske, ali jednako je istina i da Bosna ima 3,5 milijuna stanovnika, dok Francuska ima 66 milijuna. Stoga je ova usporedba apsolutno neprimjerena.

Situacija u BiH

“Izvještaj o terorizmu u BiH” za 2018. godinu, kojeg je objavio američki State Department, naglašava prilično problematičnu sliku Bosne i Hercegovine,  kako pravnom tako i u istražnom smislu.

Državna agencija za istrage i zaštitu (SIPA) imala je na raspolaganju samo 25 ljudi koji su radili na istragama  vezanim za terorizam, stoga je ministarstvo sigurnosti 2017. predložilo povećanje broja na 50 ljudi. Međutim, ta odluka još nije provedena zbog sporosti u formiranju nove izvršne vlasti nakon izbora u listopadu 2018. Osim toga, u Bosni i Hercegovini, kao i u ostalim zemljama ovog područja, postoji problem loše suradnje između agencija i policijskih snaga, a sve je pogoršano trajnim etničkim napetostima.

Na pravnoj razini, usprkos činjenici da je najmanja kazna za one koji su počinili teroristička kaznena djela povećana s pet na osam godina, suci i dalje mogu smanjiti zatvorske kazne, uz sve povezane sigurnosne rizike, uzimajući u obzir i mali napredak postignut u pogledu deradikalizacije.

Međutim, čak i ako ostavimo po strani problem izrečenih kazni, zemlja se suočava s problemom islamističke radikalizacije, odnosno vehabijskom i selafijskom ideologijom rasprostranjenom u enklavama u kojima su apsolutni gospodari ljudi prepoznatljivi po karakterističnoj odjeći i dugim bradama.

Raste broj islamskih kulturnih centara, medresa i džamija koje uglavnom financiraju Saudijska Arabija i Turska.

“Mi nismo u stanju graditi crkve, dok je posljednjih godina više od 70 muslimanskih centara izgrađeno samo u Sarajevu”, rekao je sarajevski nadbiskup Vinko Puljić, koji se žali na  neravnopravan odnos prema katolicima.

Ovakve primjedbe ćete čuti sa sve tri strane i svi su dijelom u pravu, a dijelom potaknuti međđuetničkim napetostima koje se najviše potiču izvana.

Ali jedno je sigurno, Bosna i Hercegovina  je postala područje snažnog utjecaja Saudijaca, uz postupni porast ulaganja Rijada koja su na kraju 2017. dosegla 22 milijuna američkih dolara, barem prema onome što je objavila Agencija za promocija stranih ulaganja u BiH.

Saudijska Arabija je ujedno i najveći kupac naoružanja iz Bosne i Hercegovine. 2018. je Rijad kupio oružja i municija za lijepih 42 milijuna dolara. Ovdje se opet mora otvoriti pitanje što  je Kraljevini Saudijskoj Arabiji oružje i municija koje ne koriste njene oružane snage, naoružane isključivo američkih oružjem. To je isto potanje kao ono koje je otvorio bivši dozapovjednik najveće rumunjske vojne baze „Otopeni“, Valentin Vasilescu, kada se zapitao kako je moguće da je Jordan destinacija 3000 tona starog oružja iz Domovinskog rata iz skladišta Hrvatske vojske, a jordanska vojska nema nijednu pušku i nijedno artiljerijsko oruđe za municiju te vrste i kalibra. Naravno, kasnije je postalo poznato da su krajnji korisnici ove isporuke bili islamistički militanti u Siriji. Iako ovdje ne govorimo o krajnjem korisniku vojne opreme, oružja municije vrijedne 42 milijuna dolara, koje je BiH 2018. izvezla u Saudijsku Arabiju, ova se priča uklapa u veći mozaik.

Tome dodajmo i turizam iz koji je samo 2019. doveo više od 40 000 Saudijaca u BiH, direktnih letova između Sarajeva i Rijada s kompanijom FlyBosnia.

Ekonomski „poticaj“ nije beznačajan za  institucionalno krhku i ekonomski ugroženu zemlju, sa stopom nezaposlenosti od 55,5% i stopom nezaposlenosti mladih od oko 48%.

Međutim, ova ulaganja imaju uvjete, a ona je da se slobodno provodi ideološki i vjerski utjecaj na lokalni islam, kako piše Leila Bičakčić iz Centra za istraživačko novinarstvo u Sarajevu.

Ekonomska pomoć u zamjenu za dovođenje „pravog islama“ u BiH

Ovo je najveći problem, jer se tradicionalni hanefijski islam u BiH kontaminira vehabijsko-selafijskim radikalnim učenjem, kojeg lokalno muslimansko stanovništvo ranije nije poznavalo.

O tome je prošle godine za francuski L’Express pisao Arnaud Lefebvre, koji je rekao kako je BiH postala centar saudijskog utjecaja u Europi.

„Bosna i Hercegovina ima dobre odnose sa Saudijskom Arabijom i dobiva značajnu ekonomsku pomoć. Međutim, sve veći utjecaj Saudijske Arabije u Bosni izaziva zabrinutost zbog sposobnosti Rijada da BiH pretvori u  europski laboratorij za vehabizam“, piše politički analitičar Dariusz Kalan, stručnjak za poslove srednje Europe.

“Bosna i Hercegovina slijedi liberalni islam, ali mnogi strahuju da Saudijska Arabija, uz svoju ekonomsku potporu, pokušava zamijeniti tradicionalni liberalni islam vlastitom ultrakonzervativnom vehabijskom verzijom”, rekao je Dariusz Kalan za časopis OZY.

U prošlosti se Saudijska Arabija s takvim optužbama već suočila u Aziji i Africi. Podsjetimo da su klerici koji su radikalizirali dio muslimana u Indiji i Šri lanci glavni krivci za nastajanje militantnog krila skupine National Thowheed Jama’a koja je prošle godine izvršila niz terorističkih napada u Šri lanci, nakon kojih su lokalne vlasti protjerale sve strane imame iz zemlje. Isti slučaj je u Mianmaru, gdje je skupina Harakah Al-Yakin, povezana sa Saudijskom Arabijom, 2017. provela koordinirane napade na više desetina pograničnih postaja na granici Mianmara i Bangladeša, nakon čega je uslijedila represija vojske, a račun za bezumne napade su ni krivi ni dužni platili muslimani etničke skupine Rohingya, koji su pred akcijala lokalne vojske protiv militanata Harakah Al-Yakina napustili svoje domove i pobjegli u susjedni Bangladeš, gdje i danas žive u neljudskim uvjetima. Brojni su primjeri da je saudijsku pomoć bolje ne primati, ali je situacija u BiH takva da vlasti dijela zemlje prihvaćaju i takvu „pomoć“, koja se uvjetuje dopuštenjem za širenje radikalnog islama ranije nepoznatog bosanskim muslimanima.

Prema nekim stručnjacima, Bosna i Hercegovina može biti lak plijen saudijskim vjerskim ambicijama, kako zbog slabih državnih institucija, tako i ekonomskih problema i duge povijesti stranog utjecaja.

Agencija za promociju stranih ulaganja BiH navodi kako se od 2007. godine udio u investiranju Saudijske Arabije utrostručio. Rijad je u 2017. uložio 22 milijuna dolara u BiH, što je značajna brojka za zemlju s bruto domaćim proizvodom od 20 milijardi dolara.

Saudijska Arabija je izgradila dva trgovačka centra u Sarajevu. Oba centra imaju stroga pravila i ne prodaju niti poslužuju alkohol ili svinjske proizvode. Kao što smo rekli, Saudijska Arabija je također glavni kupac bosanskog oružja.

Mnogi su u BiH zabrinuti zbog saudijske nazočnosti, uključujući lokalne muslimane. Prema studiji iz 2018. godine, 27% građana negativno gleda na ulogu Saudijske Arabije u svojoj zemlji, a samo 10% ih ima pozitivno mišljenje.

“Općepoznato da je njihov novac uvjetovan vjerskim obrazovanjem”, rekla je Leila Bičakčić.

Međutim, tim tvrdnjama se snažno suprotstavljaju oni koji rade u tim institucijama.

„Saudijski građani imaju sve organskiji interes. Saudijci smatraju Bosnu jeftinom, kulturno bliskom i ne previše dalekom od mora. Reći da Saudijci tijekom svog dolaska ovdje šire radikalni islam je smiješno“, kaže Harun Karčić, sarajevski istraživač i pisac, što je vjerojatno točno, ali samo ako govorimo o saudijskim turistima, koji u BiH dođu na odmor.

Strah od saudijskih vjerskih aktivnosti u Bosni također je povezan s prošlošću. U Bosni 50% stanovništva čine muslimani. U Europi samo Albanija i Kosovo imaju veći postotak. Tijekom ratova na Balkanu devedesetih je stotine, ako ne i tisuće stranih mudžahedina došlo u Bosnu boriti se protiv snaga koje su podržavale Hrvatska i Srbija. Određen broj bosanskih muslimana je otišlo na studije u Saudijsku Arabiju. Sve to sugerira da muslimani u BiH gube veze sa svojim izvornim učenjem islama, kakvog su poznavali stoljećima.

Terorizam

Rasprava o saudijskom utjecaju trenutno je posebno osjetljiva u BiH. Uzmimo službenu brojku i recimo da se oko 300 radikaliziranih muškaraca iz BiH pridružilo „Islamskoj državi“ u Siriji i Iraku, što je vrlo visoka stopa po glavi stanovnika u odnosu na druge narode. Sada su neki „bivši“ teroristi najavili da se žele vratiti u Bosnu.

“Nije jasno je li radikalizacija povezana sa saudijskim utjecajem. Među bosanskim muslimanima očito se dogodio konzervativan zaokret, ali to je više povezano s lošom ekonomskom situacijom i ratnim traumama, nego s Bliskim istokom”, tvrdi Jasmin Mujanović, bosanski politolog.

Većina bosanskih muslimana podržava liberalne i svjetovne tradicije. 2018. Je samo 2,5% podržalo svoje sunarodnjake koji su se otišli boriti na Bliski istok. Mnogi obični bosanski muslimani smatraju da je njihov način života potpuno oprečan razvratnom bogatstvu saudijskih turista, koje se često optužuje da prema lokalnim stanovnicima postupaju nepošteno.

Prema nekim lokalnim stručnjacima, bosanski Srbi i hrvatski nacionalisti, te srpski i hrvatski političari u BiH, mogli bi iskoristiti strahove od islamističke prijetnje da se ponovo miješaju u poslove zemlje.

“Istina je negdje između. Bosna nije europski bastion terorizma. Međutim, zemlja pati od ozbiljnih ekonomskih problema. Ako se ništa ne promijeni, akteri poput Saudijske Arabije dovoljno su ukorijenjeni i znaju kako iskoristiti situaciju”, rekao je zapadni diplomat za francuski L’Express.

Muhamed Stulanović, dekan Islamskog pedagoškog fakulteta u Bihaću, ustanove izgrađene novcem iz Saudijske Arabije i s plaketom zahvale saudijskom suverenu  Salmanu bin Abdulazizu al-Saudu, nije takvog mišljenja.

„U Bosni nema saudijskog uplitanja i mnogo kritizirani vehabizam nije ništa drugo do neprijateljska propaganda koju nad Bosancima provode Zapad i šiiti“, rekao je Muhamed Stulanović.

Kao što ste primijetili, ono što je očigledno Sultanović naziva „propagandom Zapada i šiita“, vjerojatno Teherana, koji je puno pomogao bosanskim muslimanima tijekom ’90-ih, a danas šiitske zajednice u zemlji žive i djeluju u strahu, gotovo kao prvi kršćani u katakombama Rimskog carstva. No, situacije se s vremenom razvila u tom smjeru i Iran je u BiH danas za radikalne zajednice jednak „ruskim križarima“ ili “Assadovim kafirima“, odnosno hereticima.

Ne zaboravite Tursku

Saudijska Arabija nije jedina koja ima ekspanzionističke ciljeve u Bosni, jer je duga ruka Recepa Tayyipa Erdogana posebno aktivna u politici kroz bliske odnose sa strankom SDA koju je vodio Bakir Izetbegović, sin bivšeg predsjednika Alije Izetbegovića (1990.-1996.) Nije tajna da je vrh stranke blizak Muslimanskom bratstvu. Upravo je Alija Izetbegović za vrijeme sukoba omogućio ulazak u BiH zloglasne arapske jedinice “El-Mudžahid”, koju su činili veterani islamističkih snaga iz Afganistana, a drugi su bili povezani s egipatskim, tuniskim, alžirskim terorističkim skupinama, ali i Al-Qaedom. U toj se skupini posebno isticala prisutnost terorista skupine Al-Jama’a al-Islamiyya, izvorno egipatske frakcije koja se raširila po cijelom Magrebu.

Nažalost, vehabizam se ukorijenio u Bosni kao popratna pojava rata sa Srbima i Hrvatima između 1992. i 1995. tijekom rata se računa da je kroz BiH prošlo oko 3000 stranih dobrovoljaca, među kojima je bilo mnogo vehabija. Oni su u BiH kako bi pomogli muslimanima u njihovoj borbi, a islamske su države osigurale financijsku pomoć podrška putem dobrotvornih organizacija.

Svi su bili uključeni u jedinicu „El Mudžahid“, koja je bila dio 7. brigade sa sjedištem u centralnim gradovima Tuzli, Zenici i Maglaju. No uskoro strani borci i službe koje osiguravaju sredstva uvele u BiH su salafizam, točnije saudijsku verziju – vehabizam.

Prema unutarnjoj pluralizaciji muslimanske zajednice Bosne i Hercegovine u okviru sunitskog islama postoje četiri glavne islamske škole. To su hanefijski, hanbelijski, maliki i šafi’i pravci.

Većina selafija je sklono slijediti hanbelijsku islamsku školu. Ali većina bosanskih muslimana su bili suniti koji su slijedili umjerenu hanefijsku školu islama i njihov način života se brzo  sukobio s mnogo konzervativnijim svjetonazorom stranih vehabijskih boraca.

Nasir Ahmad Nasir Abdallah Al-Bahri, poznatiji kao “Abu-Jandal”, osobni predstavnik i tjelohranitelj Osame Bin Ladena četiri godine, koji se pridružio brigadi „El-Mudžahid“ u Bosni, rekao je sljedeće: „Komunistička ideologija je izbrisala sve značajke islamske religije i razumijevanja islama. Vidjeli smo neke muslimanske mladiće kako nose križ oko vrata bez da znaju što to znači, iako su pripadali muslimanskim porodicama, a neki od njih imali su arapska i muslimanska imena. Oni su bili potpuno neuki po pitanju islama. Stoga smo vidjeli da je odgovornost koju smo trebali preuzeti u Bosni bila šira i sveobuhvatnija od borbene misije, zbog koje smo i došli. Pa smo od nositelja oružja istovremeno postali  i nositelji poziva, knjige, poruke.”

Saudijska Arabija je prikupila više od 373 milijuna dolara za  “bosanski džihad”. Strani dragovoljci koji su ostali u zemlji nakon rata su postali osoblje koje je osiguravalo sredstva i upućivali su lokalne muslimane da se pridruže propovijedima vehabija.

Kasnije je problem ovih boraca riješen tako da je većini oduzeto državljanstvo i morali su napustiti zemlju, ali su u godinama dok su boravili u BiH posijali sjeme radikalnog islama.

Iako je ovo primarno ostavština Saudijske Arabije, ne zaboravimo Tursku, koja od kada je Erdogan na vlasti na BiH gleda kao područje tradicionalnog utjecaja.

Prošlog srpnja je Erdogan otputovao u Sarajevo na Summit o procesu suradnje zemalja jugoistočne Europe (SEECP), nakon što je prethodne godine organizirao mega miting u glavnom gradu BiH za predsjedničke izbore održane u Turskoj u lipnju 2018. godine.

Jasno je da Erdogan pokušava upotrijebiti sve elemente „soft powera“, čak i više od toga, što uključuje ulaganja, politiku, kulturne aktivnosti i sve to u islamsko-osmanskom umaku.

Povratak terorista iz Sirije i Iraka

Tako dolazimo do problema povezanog sa stranim borcima iz BiH koji se vraćaju u domovinu. 20. prosinca je SIPA je dočekala grupu od 25 ljudi, sedam muškaraca, šest žena i dvanaest djece,  koji su na aerodrom u Sarajevu stigli letom iz Sirije, iz područja pod kontrolom Sjedinjenih Država i lokalnih Kurda.

Sedam osoba identificirani su kao Emir Ališić, Sead Kasupović, Miralem Berbić, Jasmin Keserović, Hamza Labidi, Armen Dželko i Muharem Dunjić. Prvih pet je odmah pritvoreno a posljednju dvojicu SIPA drži na daljnjoj istrazi. Žene i djeca su prošli niz medicinskih i psiholoških pretraga i bit će uključeni u vrlo upitni program deradikalizacije.

Prošlog studenog su izvori ministarstva sigurnosti BiH nagađali da je u kampovima u Siriji zatvoreno oko 260 njihovih državljana, te da će svi građani BiH biti vraćeni u domovinu.

Ovo je ozbiljan rizik za zemlju s obzirom na manjkavosti na području Balkana, ali i cijele Europe općenito, kada govorimo o procesu deradikalizacije i  društvene reintegracije.

Za ono što su ovi „ljudi“ činili u Siriji i Iraku, sudovi u BiH izriči vrlo malo kazne, stoga i ne čudi njihova želja za što bržim povratkom u domovinu, umjesto da čame u pustinjskim kampovima sjeverne Sirije.

Trenutno su bosanski sudovi osudili 25 osoba na ukupno 47 godina i dva mjeseca zatvora zbog odlaska u borbu u Siriju ili zbog regrutiranja militanata u zemlji. To znači da u prosjeku nisu dobili ni dvije godine zatvora za svoje zločine. Ako tome dodamo skraćenja kazne zbog dobrog ponašanja, što nije problem pretrpjeti za što brži izlazak na slobodu, svi oni su uskoro u svojim zajednicama, istim onima koje su se odrekle bosanskog hanefijskog islama da bi prigrlile selafijsko ili vehabijsko učenje, kojeg na Balkanu nije bilo za cijelo vrijeme osmanske vladavine.

Međutim, treba vidjeti hoće li institucije BiH moći upravljati povratkom stranih boraca, njihovom reintegracijom, ali i suzbijati fenomen islamističke radikalizacije koji se odvija u nekim džamijama i medresama i na internetu.

To je bez pomoći i aktivne uloge mešihata i Islamske zajednice BiH nemoguća misija. Ali ovdje opet imamo problem, jer sve dok Islamska zajednica prima bilo kakvu pomoć Rijada ili Turske i Katara, dvije zemlje koje neslužbeno predstavljaju Muslimansko bratstvo u svijetu, nadati se pomoći najvećeg autoriteta u muslimanskoj zajednici BiH je iluzorno.

Dakle, težak zadatak u zemlji koju još uvijek karakteriziraju snažne međuetničke napetosti i gdje se riskira da religija postane dodatni povod za nasilnu eskalaciju.

Ukratko, možda ovaj put Macron nije sasvim u krivu kada je Bosnu definirao kao “tempiranu bombu”, iako su je aktivirali inozemni akteri.

L’Express / Salafist/Wahhabite Financial Support In Europe

0 0
Ocijenite članak
Pretplati se
Obavijest
guest
209 Comments
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

A jel teško Babiću tebi kao Srbinu kad pišeš ovakav stručni rad o njima, radikalnim muslimanima i snažnim međuetničkim napetostima, napisati riječ Bošnjak? 😀

Moreno
Gost
Moreno
8 mjeseci prije

slagerpjevac Dio Bošnjaka iz Bosne je svojevremeno prihvatija islam i postali su muslimani koji su u nekome trenutku dobili i veliko M. To su regularni bosansko-hercegovački muslimani. Stanovnici BiH su teritorijalno Bosanci i Hercegovci, a etnički su ipak religijski podjeljeni. Svi oni koji forsiraju bit jedini Bošnjaci su upravo oni koji zagovaraju podjele.
Postoje bosanski / hercegovački Srbi i bosanski / hercegovački Hrvati i malo je berlavo da postoje i bosanski Bošnjaci.

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Pogledaj si malo popis stanovništva u BiH i koliki postotak se izjašnjava kao Bošnjaci. Zašte ne slušaju Tebe kako bi se trebali izjasniti.. jer ti si čuveni Moreno.. reci im..

Moreno
Gost
Moreno
8 mjeseci prije

slagerpjevac Politika je diktirala ponudu opcija za upisivanje nacionalnosti za popis . . . sve je to manioulacija, ne samo jedne, nego sa sve tri strane plus MZ . . . pa napisa san ti, kako je svojevremeno u ponudi bilo musliman sa velikim M tako je danas u ponudi Bošnjak . . . nego daj ti meni reci jer ćeš znat bolje jeli se u BiH more pisat u popisu stanovnišyva ka Bosanac ili Hercegovac . . . ako nemore onda je”eš tu državu ako se nemoš pisat po imenu te države . . .

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Ok, istina, možda ih je samo milijun. Ostali su sa velikim M. 🙂

Moreno
Gost
Moreno
8 mjeseci prije

slagerpjevac Volin kad se neko pravi glup jer onda niti ne padan u iskušenje za uvridit nekoga.

Pa lipo san napisa kako su bosanski muslimani u Jugoslaviji dobili veliko M, da bi posli svi ti miljuni sa velikin M prešli u Bošnjake . . . to šta ti misliš kako su to sad drugi ljudi, misli i dalje, međutim ja mislin kako su svi ti koje neko priko noći uspije zamantat posli toga totalno zamantani i ne shvaćaju manipulaciju.

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Ljubim te bistrog u čelo.

Nule
Gost
Nule
4 mjeseci prije

Ako nismo mi, ko su bili Bosnjaci kroz Historiju?

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Naravno da imaš, na zadnjem popisu je bila kategorij bosanac, ko onomad Jugoslven…proćiće kao i to Jugoslaven jer je izmišljen kategorija.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Niti sam bosanac niti sam bošnjak….teritorijalno pripadam Krajini a po državljanstvu Republici Srpskoj….pasoš,nemam Srpski niti ću ga imati već pasoš BiH i ne pokušavajte objasniti ili shvatiti.

Zvrk
Gost
Zvrk
8 mjeseci prije

Svasta, bosanac koji se srami da je bosanac.
Krajina je podregija bosne.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Kako da se sramin nečega šta ne postoji…Bosna i Hercegovina nije ppdikeljena u regije već u dva Entiteta i jedan distrikt;jedan entitet podijeljen u kantone a drugi u regije……ne postoji podjela BiH i regije i podregije….to je nestalo kada je neki tamo pripadnik muslimanskog bratstva, osuđeni šovinista povukao svoj potpis sa postignutog dogovora o miru uz opasku “Žrtvovat ću mir za nezavisnu BiH.”.

Slavonac
Gost
Slavonac
8 mjeseci prije

To je isto da mi Hrvati kazemo ,zelimo Hrvatsku do Zemuna.Kako ste vi uvjek govorili prije 75g.,sve stoje nastalo na genocidu ,nemoze opstat.Pa i ta tvoja Republik ,je isto tako nastala.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Koja država bivse Jugoslavije nije nastala na zločinu?

Moreno
Gost
Moreno
8 mjeseci prije

Slavonac Nije isto. RS je ka entitet priznata u Daytonu pod skroz drugačijim okolnostima.
Rezultate toga nesritnoga rata i slipci vide. U Hrvatskoj je broj Srba postotno smanjen isto ka broj Hrvata u RS.
Može se reć kako je zamjena stanovništva djelomično uspila. Potpuni uspjeh bi bija da su se svi Hrvati iz RS naselili na prostorima di su živili Srbi u Hrvatskoj, i da su se Srbi iz Hrvatske naselili na Kosovo, međutim to se nije dogodilo. Zato su svi i u oba BiH entiteta i u Hrvatskoj i u Srbiji temeljito opljačkani.

Slavonac
Gost
Slavonac
8 mjeseci prije

Ja bi odma sve vratijo jadne srbe sto su veliki srbi isprali mozak.To su oni sa sela,a ovi koji po gradovima präge dase nji netice mjenjo.Oni i nasi kameleoni su ista sorta,meni je dobro a oni koji su oselili,stame briga.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Dobri Srbi?
Joj kako glupa konstatacija, debilu ne postoje dobri Srbi ili Hrvati….postoje samo dobri ljudi.

Zvrk
Gost
Zvrk
8 mjeseci prije

@Sinisa, Vaš odgovor je otišao u jednom sasvim drugom pravcu. Onom političkom.
Ja sam se referirao na tvrdnju da se ne smatrate bosancem. Rođeni ste i živite u Bosni. Potječete iz Bosne. I onda velite da niste Bosanac. Zar se sramite sami sebe?

Ovako. Moje pisanje se odnosilo na zemljopisnu Bosnu. U cjelini. Ni u kom slučaju političku. Vaš odgovor aludira na politiku. Moje pisanje na zemljopis. Htjeli ili ne htjeli, odvajkada Bosna postoji kao zemljopisna regija i svatko tko potječe od tamo jest i bit će Bosanac.
Ovo ću posebno napomenuti. Zemljopisna, odnosno regionalna pripadnost ISKLJUČUJE etničku ili političku. Vi možete biti regionalno Bosanac, a etnički….što god. Ako se ne varam, Vi ste Srbin iz Srpske.
Jedno isključuje drugo i Vi ste oboje.

Nadalje. Velika regija poput Bosne ima svoje specifične podregije. To su Krajina (odakle Vi potječete i gdje živite), srednja Bosna, Posavina, Podrinje, Semberija, Tropolje, Vrhbosna i Soli.

Vaša tvrdnja me svojevremeno podsjeti na ove naše Dubrovčane koji veli da nisu Dalmatinci (iako zemljopisno pripadaju Dalmaciji) nego da su posebni, jedini svoje vrste.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Rođen sam u Jugoslaviji….i jedno je sigurno, nas u Srpskoj niko neće natjerati da se predomislimo kao Dubrovčani.

Slavonac
Gost
Slavonac
8 mjeseci prije

Staces sa onima ,koji su rodjeni u NDH.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Nijemci.

Mucke
Gost
Mucke
8 mjeseci prije

Apropo Dubrovnika,uspjeli ste pokazati jako nisku razinu poznavanja povijesti.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Joj Sinisa, pa stvarno 😀
Nacija – stanovnik odredjene drzave bez obzira na narod (engleski ethnicity).
Narod – propadnici odredjene grupe koja prica istim jezikom, dijeli istu kulturu, proslost i slicno bez obzira na naciju (engleski nation).
Regionalni identitet – stsnovnici odredjene regije bez obzira na naciju,narod, kulturu, jezik itd.

Ja sam nacionalno Bosanac i Hercegovac jer zivim u BiH. Narodno sam Bosnjak, jer sam pripadnik te narodne grupe. Regionalno zivim u srednjoj Bosni. Imam drzavljanstvo FBiH, jer se drzavljanstvo u BiH odredjuje prema entitetu u kojem osoba zivi, mada je to dobrovoljno izjasnjavanje. Ja sam na popisu 2013.godine rubriku drzavljanstvo ostavio praznu. Imam pasos BiH, jer se pasos daje prema nacionaonosti, odnosno drzavi u kojoj osoba zivi, a ne prema teritorijalnim jedinicama unutar drzave.

Ti si nacionalno Bosanac i Hercegovac, jer zivis u BiH, narodno si Srbin, regionalno si Krajisnik jer zivis u Krajini, imas drzavljanstvo RS-a jer zivis u tom entitetu, a imas pasos BiH jer si drzavojanin ye drzave.

Ne kontam sta je tu tako tesko za shvatiti.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Xahaxa dokle ide vaša budaleština,strašno…dokle ćete izmišljati kojekakve gluposti.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Sta je ovdje glupost u mom navedenom? Da zivimu Velikoj Britaniji bio bih nacionalno Britanac, kolilo god ja to volio ili ne. Zna se brate sts jr nacija. Da zivim u Hrvatskoj bio bih Hrvat,u Srbiji Srbijanac, u Makedoniji Makedonac i Belgiji Belgijanac. Drufa je stvar kojem ja narodu pripadam. Mogu biti narodno Eskim, ali ako zivimu Velikoj Britaniji onda sam nacionalno Britanac, a narodno Eskim. Isto tako ako sam Eskim koji zivi u BiH onda sam bosanskoheregovacki Eskim, dakle narodno Eskim,a nacionalno Bosanac i Hercegovac.

Kada ce konacno da Balkanci nauce koja je razlika izmedju nacije i naroda?! Cak i mnogi mediji prave tu gresku pa kazu:”U BiH zive tri konstitutivne nacije”‘,ili “Nacije koje zive u BiH”. Pa pobogu naciju cine drzavljani neke drzave, koje kod oni pripadnosti bili,pa tako i narodne.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Budi šta hoćeš, zabole me ali sve to zadrži za sebe i ne uči mene pameti…..

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Ne ucim te pameti, niti imam sta da naucim. To je opce znanje i opcepoznate cinjenice. Ni manje, ni vise. Licna osjecanja su jedna stvsr, a cinjenicno stanje je nesto potpuno drugo.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Opet kažem….budi šta hoćeš, apsolutno me neinteresuje ali meni u BL nemoj brabonjati o BH naciji; BiH je kompleksno društvo i ne postoji nacija Bosanaca i Hercegovaca, BiH nije čak ni Republika BiH već samo BiH bez himne. Da ne bude zabune….meni je dobro u BiH ali da nema Republike Srpske u kojoj živim samo bih se mogao izseliti i to sve je opšte poznata činjenica.

Moreno
Gost
Moreno
8 mjeseci prije

puf Sve dobro pišeš, ali ipak si, sa ovim da di živiš to si, otiša u ekstrem. To je okay, ali triba i drugima dopustit da budu šta žele. Tu fali dogovor kako živit jedan kraj drugoga.
Prij nekoliko godin san upozna Belgijanca, koji je već par godin živija u Hrvatskoj, jasno on je za mene bija Belgijanac, ali odma mi je naglasija kako je on Flamanac. Okay, pita san ga koji je to đir sa Flamancima i Valoncima. Odgovor je bija nevjerojatan, reka mi je; Valonci su ti isto ka Srbi. Eto to ti je primjer čovika kojemu je potencijalna “druga domovina” bila Hrvatska.
To tako izgleda sa nama Balkancima, u Skandinaviji je isto, ali sve je suptilnije pa ka pari da nije.
Iz iskustva znan kako se Englezi po cilome svitu drže ka “viša nacija” i okupljaju se isto ka Shqiptari izvan Kosova u bivšoj državi. Ostali narodi sa ovih prostora definitivno nisu takvi bar po mojemu iskustvu. Kasno kako svi imamo različita iskustva i kako su “promjene” tebe očito više afektirale nego mene i definitivno iman razumijevanja za tvoje stavove.
Zato mislin kako je stvar kompleksna i triba stat na balun.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

@Moreno i Sinisa
BiH je u Dejtonu i napravljena po uzoru na Belgiju. Sav drzavni aparat, te entitetske institucije su napravljene po uzoru na centralnu belgijsku vladu, te po uzoru na njena tri dijela: Valoniju, Flandriju i Brisel. Ta tri dijela u BiH su:FBiH, RS i Distrikt Brcko. FBiH je dalje podijeljena na kantone po uzoru na svicarski sistem, ali to ovdje nije tema.

Dakle, Belgija je nacija koja se sastoji od dva dijela i Brisela kao zasebne cjeline. Da bi neki zakon u Belgiji prosao na drzavnom nivou oba dijela, dakle i Valonija i Flandrija se moraju sloziti, jer imaju pravo veta. To je apsolutno isto sa FBiH i RS.
Sto se tice naroda koji zive u Belgiji to su Flamanci, Valonci i Nijemci na istoku drzave. Dakle postoje belgijski Flamanci, belgijski Valonci i belgijski Nijemci, kao i mnogi drugi narodi koji zive u Belgiji koji su se doseljavali.

Dakle,nacija: Belgijanac, narodi:Flamanac, Valonac, Nijemac itd. Flamanac se mozda ne voli zvati Belgijancem, ali je on Belgijanac nacionalno jer zivi u i ima drzavljanstvo Belgije. Njegova je licna stvar kojeg je on naroda.

Ni Belgija nije republika, nego parlamentarna monarhija. Ni Svicarska nije republika nego konfederacija. Da li je Sinisa neka drzava republika ili ne apsolutno nema veze s vezom da li tu naciju sta cini nacijom. Drzave koje nisu republike u Evropi, pa su ipak nacije su: Rusija, Svedska, Norveska, Danska, Velika Britanija, Holandija, Belgija, Luksemburg, Monako, Andora, Spanija, Lihtenstajn, Svicarska, BiH, Moldavija. I opet su sve nacije. De ne prosipaj se molim te.

Dakle, nacija: Bosanac i Hercegovac
Narodi: Bosnjak, Srbin, Hrvat, Eskim, Kinez, Rus, Nijemac ili ko god.

Da li se Sinisa slaze s time ili ne je potpuno nebitno. Zivi u BiH sto ga automatski cini Bosancem i Hercegovcem, ma da je Marsovac na narodnosti. Po narodnosti moze biti sta god hoce, to je licni osjecaj svakog pojedinca. Lik lupa kao maksim po diviziji cijeli dan.

Dubrovani su Dalmatinci jer je dubrovacka regija dio Dalmacije, svidjalo se to njima ili ne, to je prosta cinjenica. Dakle, regionalno su Dalmatinci, nacionalno su Hrvati, jer zive u Hrvstskoj, a narodno mogu biti Hrvati, Srbi,Bosnjaci, Italijani, Eskimi, Zulu, Japanci ili ko god.

Kruska je uvijek bila kruska, a jabuka jabuka. Yo vu cinjenice. E sad, neko ce mozda reci da je kruska ustvari jabuka, ali to krusku ne cini jabukom, jer je kruska kruska, a jabuka jabuka.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

E…fora je u tome što je u BiH apsolutno bitno ko se sa čim slaže a ko sa kim ne;vi ste zlotvori rekli da nije bitno šta Srbi kažu za referendum 92. pa ste ga proglasili legalnim i dan danas insistirate na njemu….onomad ste napravili rat na toj tvrdnji a i danas ne date narodu da živi s mirom.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

???? Rat u BiH je poceo 1991. godine, mnogo prije referenduma. Iz Trebinja Srbi bombarduju Dubrovnik, potom napadaju hrvatska sela po istocnoj Hercegovini, kada su spalili selo Ravno i desetine sela okolo. Ratna dejstva izmedju Srba i Hrvata se sire diljem BiH. Sve ovo prije nego su Bosnjaci i pomislili na referendum.
Te svoje mantre mozes poturat nekome drugom, ali meni ne. Ja ih slusam cijeli zivot i znam ih napamet.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

A da nisu HOSovci iz Ravnog napali JNA?
Kada znaš, reci kada je formirana PL BiH?

Mucke
Gost
Mucke
8 mjeseci prije

Inace ne razgovaram sa cetkama kao sto si ti,ali istine radi jedan vod HR vojske u nastanku je podijelio dobar degenek velikosrbima iz Trebinja u Cepikucama (HR) nakon cega su isti u bijesu prilikom povlacenja spalili selo Ravno.Over and out.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Nećeš vjerovati….tada je među poginulim vojnicima JNA bilo i Bošnjaka i Albanaca….i nike bilo povlačenje.

Mucke
Gost
Mucke
8 mjeseci prije

Ma ziva istina,vidio sam im slike i imena u onom spomeniku-muzeju u centru Trebinja.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Xahaxa koji si ti manijak 😄

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Dokle ide srpsko cetnicenje ne moze covjek da povjeruje. Iako sam navikao na to, ipak me iznenadi. Kada neka skupina napadne odred vojske, odgovor na to je da se spali 20-ak sela? To samo srpski mozak moze da smisli!
Dakle, rat u BiH je ipak poceo prije referenduma. Salras se s teme na temu kao Fata i Hata na popodnevnom mahalanju. I da, zaboravio sam ti reci da cak i srbijanski ministar vanjskih poslova Ilija Garasanin u svom velikosrpskom spisu “Nacertanije” sve stanovnike BiH – i muslimane i katolike i pravoslavce naziva Bosnjacima. Tolilo o tome da je to ime izmisljeno 1993. godine, kako vase velikosrpske mantre tvrde. Uz sve ostalo sto sam iznad naveo.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Da li je referendum bio legalan, da li je odlila o referendumu bila legalna, da li su rezultati referenduma legalni?
Šta se desilo u Ivanici Oktombra 1991.,može li se to okarakterisati kao početak rata u BiH?

DažBog
Gost
DažBog
8 mjeseci prije

PUFac mozda si ti HRVATijanac ili si pak BOSNIjanac

Lucija
Gost
Lucija
8 mjeseci prije

puf
Nacija i narod su socijolške kategorije , osim povjesne…
A potpuno 3. stvar je državljanstvo. Ili – 4. pripadnost regiji.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Nisu socijoloske, nego socioloske.
Nisu povjesne, nego povijesne.
Meni dovoljno da znam s kime pisem!

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Pa Sha je cudno?!zna se otkuda vjetar puse na ovom portalu.

PPP
Gost
PPP
8 mjeseci prije

Šlagerpjevač, ako sam te dobro shvatio Bošnjaci su po tebi svi muslimani?

Hajde pojasni, pa da nastavimo razgovor.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
8 mjeseci prije

A Bošnjaci ateisti, što su oni , isto muslimani?

Moreno
Gost
Moreno
8 mjeseci prije

Laki Topalović Bošnjaci ateisti su jedini preostali nacionalni Bosanci, ono ka nacionalni Jugoslaveni u Jugoslaviji

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Jugoslaveni su nastali kao nadnacionalni a u stvari su napravili novu naciju….to nešto kao bosanci nacionale, nema neku svijetlu budićnost jer ovaj put muda neće prodati pod bubrege.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Iz naroda Bošnjačkog…

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Naravno da ne. Nevjerojatno mi je da je napisao takav članak i nijednom nije upotrijebio riječ Bošnjak.

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Ups. Sad sam vidio da je napisao Bošnjački član predsjedništva. Ok. Ispričavam se. Smetalo bi me to.. kao da ja Srbe isključivo zovem Prekodrinskim Pravoslavcima. A i kad sam već počeo.. ta priča o radikalizaciji je stara preko 25 godina od dolaska vehabija. Nakon onakvog rata i u usporedbi sa sličnim trendom u susjedstvu, po mom skromnom mišljenju, u 25 godina, radikalizacija je minimalna.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

25 godina radikalizacije….Alija Izedbegović je zbog šovinizma u zatvoru bio…postao je član muslimanskog bratstva mnogo pre rata.

PPP
Gost
PPP
8 mjeseci prije

Babić ne govori o Bošnjacima nego radikalnim osobama koje ugrožavaju Bošnjake i muslimane u BiH.

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Da, malo se čudno osjećam kada novinar Srbin ima kritički osvrt na trule jabuke druge nacije u pokušaju rješavanja međuetničkih napetosti. Da se razumijemo, Babić je inteligentan, korektan i uglavnom se slažem s njim. Barata činjenicama i provjerenim informacijama, no u dijelovima ovog teksta je jednostran i selektivan. Prešućuje događaje i korijene radikalizacije nekih Bošnjaka koji su se dogodile kao odgovor na agresiju u BiH. I kad se sve zbroji, Babić opako pretjeruje. Nakon Srebrenice, logora, stotine tisuća mrtvih, raseljenih, poslije 25 godina.. ovaj tekst je isforsirano strašenje ne-Bošnjaka i kako je sam rekao predstavlja problem kojim će se morati riješiti i koji rješavaju, sami Bošnjaci.

No zanimljivo je čitati. Koliko Bošnjaka koji su pročitali ovaj tekst, smatra da je korektan? Koliko je stalo Babiću da bude korektan? Mislim da ga boli paja. 😉

PPP
Gost
PPP
8 mjeseci prije

Šlagerpjevač, kada vidim što su financijeri Vehabizma spremni činiti u Siriji, vjeruj mi da se uplašim. Bosnu vjerojatno poznajem dobro kao i ti. Promjene su očite i strašne.

Ti koji sada štite Bošnjake su izvor zla jer su BiH 90-tih prepustili samu sebi i ovim naftaškim zlotvorima s Bliskog istoka.

Rata nije moralo biti. Svi su se mogli na lijep način odvojiti kao što su to učinile Češka i Slovačka. Čak se i SSSR raspao skoro na miran način.

Netko je ubacio kost i pustio da se koljemo, a sada preko Saudijske Arabije sije sjeme za buduće sukobe.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
8 mjeseci prije

Ubij me ako je itko razumio da se ovdje brani tradicionalni hanefijski islam od utjecaja vehabija, Jbt , toliko jednostavno da se još jedino treba crtati. A da, odmah vatanje Srebrenice i drugih srnja, svako svojih, papci, kad ne žele čuti istinu,.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

Laki pročitaj “Islamsku eklaraciju” od Alije Izetbegovića, nije masivno štivo, i sve će ti se otvoriti. Čovjek panislamist, njemu je islam prvo, a sve drugo prolazno, i takav je bio izabor velike većine Muslimana (kasnije Bošnjaka) u BiH i tu bajki “ko nas zavadi”, “mi nismo znali”, “prevarili su nas” nema.
Svi su birali svoje, i krivi za djela svojih.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Babić Srbin…zbilja 🤔

Tadmur Palmirović
Gost
Tadmur Palmirović
8 mjeseci prije

Siniša, 😁😁 Sto puta sam napisao da smo na ovom portalu svi ili velika većina isti kao i oni primitivni, zatucani i ostaršćeni krkani sa drugih portala. Taj ist “Srbin” Babić nas razgoliti do kože sa svojim tekstovima. Ako nemaš nikakav valjam argument protiv inače briljantnog teksta a pomračeni um ti ne dozvoljava da miruješ onda ti ne preostaje ništa drugo nego vadi keca iz rukava i reci da je neko, ovaj puta Nebojša Babić srbin (namjerno malim slovom) i kvota je ispunjena. Nisi glup, znaš o čemu pišem. Kukala nam majka, ovakvima kakvi jesmo.

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Može Palmiroviću link od Babića ili bilo koga iz logičnog na predmet srpskog radikalizma ili četničkog pokreta. Hvala.

Tadmur Palmirović
Gost
Tadmur Palmirović
8 mjeseci prije

Šlager.. Nisam ja urednik ali zašto ne?!

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Super. Nađite.. bilo tko. samo.. bojim se da nema. Nema takvog teksta. Od Babića ima sigurno nekoliko o radikalnim Bošnjacima. Ima i o radikalnim Albancima nekoliko. Ima i o radikalnim Hrvatima. Samo majku mu nikako da naiđem na radikalne Srbe. Čudo kako je taj narod naučio iz svojih pogrešaka u prošlom stoljeću da nemoš napisat radikalan članak o njima. A drago mi je. Bojim se samo da ostali ne pomisle da je rat način za rješavanje kolektivnih kompleksa.

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Slagerpjevac,zaboravio si radikalne crnogorce,i o njima je pisao,haha.kao sha rekoh,sho se tice analiza nasih podrucja,jasno je u kojem smjeru vjetar puse na logicnom.

awoefiewzfwefdwuendfuqweudqwedq
Gost
awoefiewzfwefdwuendfuqweudqwedq
8 mjeseci prije

Šlageru, jamčim ti sada da će Babić napisati storiju o radikalnim srbima, savjetujem mu da počne od Nemanje, samo nadam se da neće ko majorov sin ostale nazvati srbima, južnim i zapadnim srbima.

Miki
Gost
Miki
8 mjeseci prije

@awoefiewzfwefdwuendfuqweudqwedq
Čuvena konvertitska porodica Nemanjića.

Moreno
Gost
Moreno
8 mjeseci prije

Siniša Ne tribaš se vatat na provokacije “Babić Srbin”. Valjda i ti znaš kako postoje oni (ne ti) koji su paušalno govorili kako su svi koji žive u BiH i šire Srbi. Također postoje oni koji govore kako su svi koji žive u BiH Hrvati. Također postoje oni koji govore kako su od svih Srba najgori Hrvati, a takvima nisu ostali dužni ni oni koji su govorili kako su bosanski muslimani cviće hrvatskoga naroda.
Ne čini li ti se kako je to sveopće ludilo.
Valjda ti je jasno kako su na ovim prostorima selo do sela, a i u istim gradovima živili ljudi koji su se stoljećima hranili svaki svojim mitovima. Možda bi svi tribali počet preispitivat svaki svoje vlastite mitove.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Ma nisam isprovociran, mene samo mogu isprovocirati lažovi i neljudi….tu mi je fitilj veoma kratak.

Zvrk
Gost
Zvrk
8 mjeseci prije

Pojasni, sto to Babica cini srbinom?
Cemu takvo etiketiranje?

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Pa ne znam, zove se Nebojša, pa sam mislio.. Ako nije Srbin, moja greška. Rat se nije jednostavno dogodio i kad si do zuba naoružan mitoman, nije te baš teško zavesti da se osjećaš posebno, tvoja nacija odabrano te kreneš crtati nove karte i države. Bilo je uzvišeno osjećati se kozmopolitom i iznad koncepta nacije, ali na žalost nisam više toliko naivan.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
8 mjeseci prije

Ima i Merčepov Nebojša Hodak,, Dušana i Stojana u Hercegoni na stotine, Gojko isto, koje su to nebuloze, a ako i je, kakve veze,. Koja je ovo uopće tema.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Ti da si bio kosmopolita i ostao bi takav zato ne brabonjaj.

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Sigurno Siniša, ti to najbolje znaš iz prve ruke. Sigurno su te neki radikali napali iz čista mira i porušili pola države. Ti si sve izdržao. Bravo!

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Apsolutno istina šta si rekao, neki zaluđeni divljaci (takvi kao ti) su napali na moj narod i izdržli smo sve…

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

Jbg, kad ste imali psihijatra za vođu. 😀 Ma ja vas apsolutno razumijem. Ostali ste u istom paranoidnom filmu i bojite se da ljudi razmišljaju kao i vi. Svoju naciju u etnički čistoj državi u što moguće većim granicama. Kradu ideje divljaci jer svojih nemaju.. kad su – divljaci! 😀

“Quite an experience to live in fear, isn’t it?”
“That’s what it is to be a slave.”

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Pazi,srusili glavnu djamiju u banja luci i tamo im je tokom rata bila pijaca ili parking,nisam tocno siguran.jos 80ih su poceli hodati sa lazarevim kostima po svim republikama,heeej.kazem,svi datumi kad se sha dogodilo zadnjih 35g u bivsoj yu pokazuje otkuda je zlo krenulo.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Mi psihijatra a vi robijaša zbog šovinističkog nacionalizma…ko je imao ljepšeg vođu?

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Tom sovinisti je prvi zapovjednik vojske,kad nas je napao nebeski narod,bio jovan.

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

A ovom psihijatru je glavni zapovjednik bio tip koji se godinu dana ranije borio protiv zelenih beretki iznad sibenika i zapovjedao”oslobadjanjem skabrnje u dalm.zagori…protiv mudjahedina,jel…procitaj malo o skabrnji,leglo alijino..

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

I Kijevo selo.

slagerpjevac
Gost
slagerpjevac
8 mjeseci prije

A mi se isto ložimo na budalu. Ovaj možda ni nije čed0 nego neki Englez koji pijucka čaj i sprda “divljake”.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Naravno da to nije istina za Jovana,niti jednu značajnu odluku nije doneo a “odbranu” je više povukao Juka Prazina sa Ramizom Delalićem uz heroja napada na Vukovar Sefera Halillvića…

Slavonac
Gost
Slavonac
8 mjeseci prije

Jesili to oni sto su obrijali brade cetrdeset cetvrte ,pa presli u partizane.Umrjeces a misljenje neces promjeni.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Ili su zamijenili slovo u za petokraku.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Šta se buniš Vinko Puljiću?

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Da se dopunim….s kime si zastavu vezao?

VjerniCitatelj
Gost
VjerniCitatelj
8 mjeseci prije

Pozdrav,

Imas pravo. Bili smo najbolji muslimani dok nismo praktikovali vjeru, jeli svinjetinu, kitili jelku i slavili i bozice sa “prijateljima” koji su nas preko noci izdali i poklali.

Sad kad smo se malo opametili, vratili najcistijoj vjeri, sad je problem jer vise nismo “pravi” muslimani.

Zakljucak koji sam ja stekao iz tvog teksta je da smo svi mi muslimani teroristi i da je zbog nas tempirana bomba na balkanu.
Jer je problem 7 muskaraca koji se vratilo, a ne milion ljudi koji negira genocid, onda ja stvarno ne znam sto i dalje citam ovaj portal!

Mi kao drzava imamo puno vecih unutarnjih problema jer nikako da sa bosancima pravoslavne vjeroispovjesti dogovorimo suzivot.

Bili ste dobar portal, neutralan, logican – a onda ste krenuli po prosrpskom receptu.

PS. Kad vec spominjete 7 korpus i odred mudzahida, spomeni onda i srpske dragovoljce, ukrajinske, ruske, bugarske i grcke.

https://balkaninsight.com/2017/04/12/otkriven-spomenik-ruskim-dobrovoljcima-04-12-2017/?lang=sr

Moreno
Gost
Moreno
8 mjeseci prije

VjerniCitatelj O kojemu genocidu ti pišeš . . . a šta se izdaje tiče svi su svih izdavali . . . i svi sa svima ratovali . . . sve tri poglavice isto se ponašali i sva tri narida u velikoj većini ih slijedili . . . di u članku piše išta protiv Muslimana . . .
Prve vehabije su priko Hrvatske u BiH još 92 došli i odma počeli sič glave . . .

PPP
Gost
PPP
8 mjeseci prije

VjeriniCitatelju, čitajući tvoj komentar jasno je da si pogriješio portal. Sigurno živiš negdje vani?

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Van razuma možda.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

“…koji su nas preko noci izdali i poklali.”…matere ti ne brabonjaj!

Savovic Danilo
Gost
Savovic Danilo
8 mjeseci prije

Muslimanska vjera kao I svaka propovijeda mir I suzivot sa drugima.Radikalizacija Muslimanskog stanovnistva je nekima Isla I ide u korist I nema tu neke vece filozofije.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
8 mjeseci prije

Koliko vidim a glupi ne shvaćaju, da se ovdje ne govori protiv islama, hanefijskog u prvom redu, već prodora vehabizma, plus Muslimanskog bratstva, kojeg nikad nije bilo na ovim prostorima, šta ste zapjenili, ili vam je drag Mumhamad bin Salman i njegove smrdljive pare.

Zanzo
Gost
Zanzo
8 mjeseci prije

dosta vehabija,sudeci po minusima ,na portalu

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
8 mjeseci prije

Istina, ali nije raspad otvorio vrata, nego je radikalni nacionalizam razbio YU. Akose i morala raspasti, mogla se razići kao Čehoslovačka, a ne na čelu s ovim kromanjoncima.

PPP
Gost
PPP
8 mjeseci prije

Bob Rock, hoćeš li reći da su muslimani nacija? Napisao si veliko M, pa nisam siguran što točno misliš. To veliko M je vrlo bitno slovo. U Bosni su Bošnjaci.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
8 mjeseci prije

A što ako se govori o vjernicima muslimanima, jer se ne mogu radikalizirati Bošnjaci ateisti ili komunisti kao, Izet Fazlinović, recimo.Zato je primjerenije reći muslimansku zajednicu u BiH, a ne sve Bošnjake općenito, iako u početku stoji, Bošnjački član predsjedništva, koliko vidim.

PPP
Gost
PPP
8 mjeseci prije

Laki, upravo me to interesira. Za mene Hrvat ne znači automatski katolik, niti Srbin pravoslavac. Ako netko misli da Bošnjak mora biti musliman, e onda on ima problem s razumijevanjem pojma nacija. Evo onaj gore VjerniČitatelj napisa “bosanski pravoslavci”. To je ta saudijsko-vehabistička ideologija.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Malo si zalutao…Bošnjaci su Muslimani i samo Muslimani, i to su odredili i prihvatili tokom rata a bosanac je nešto drugo i tiče se izbora jedinke bez obzira na vjeru.

PPP
Gost
PPP
8 mjeseci prije

Siniša, onda ti ne razmiješ što je nacija, a što religija. Upravo su Muslimani postali Bošnjaci jer narod ne određuje samo religija.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Nacionalnost Srbin, vjeroispovijest Pravoslavac….tako je bilo pre rata, tako je ostalo posle rata;Bošnjački narod/nacionalnost je koliko znam isključivo Muslimanske vjere (veliko M zato što pišem sa respektom) i ne znam kada se to promijenilo….bosanci kao nacija je sprdačina kao i jugoslavenstvo.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

“Bošnjak, postalo «najmlađim» nacionalnim imenom -«plebiscitarno» je usvojeno 28. rujna 1993. na 2. Bošnjačkom kongresu kao novo-staro ime za pripadnike naroda koji se dotada službeno zvao Muslimani. “

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Bosnjak, novo-,staro ime za pripadnike naroda kojem se nakon Drugog svjetskog rata obecalo da ce biti ravnooravni, pa ih se ostavilo bez imena. Bosnjak, ime kojim su im zabranjivali da se nazovu te ih pogrdno nazvase Muslimanima, iako je musliman oznaka za pripadnika islama. Bosnjak, ime koje je u potpunosti izbaceno iz jugoslavenske historiografije od 1918. do 1992. godine, kao da je kakva suga. Bosnjak, ime kojim su se zvali i bosanski franjevci i muslimanske age i begovi vijekovima. Bosnjak, ime kojim su se bosanski franjevci dicili u jeku razvoja etnickih pokreta u juznoslavenskim zemljama. Bosnjak, ime koje je izvedeno od srednjovjekovnih Bosnjana, te vrle bosanske vlastele koja je bila i katolicka i pravoslavna i crkveno-bosanska. Bosnjak, to vjekovno ime kojem se brisao svaki trag. To ispiranje mozgoca od 1918.do 1992.godine je bilo toliko jako da je i Bosnjak zaboravio da je Bosnjak. Vratili smo nase ime,nas pravi identitet. Nije nasa stvar da li se to nekome svidja ili ne. Nemoj Sinisa pliz! Proslo je vrijeme kada su velikosrpske agende kontrolisale i skolstvo, i nauku i protok informacija. Te lazi i povijesne dezinformacije vise ne piju vode.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Pa bi malo velikobošnjačku politiku?
Naravno to velikobošnjaštvo nema veze sa današnjim Bošnjacima, ovo nema veze ni sa razumom…..jbt do danas nisam znao da ne trebam biti bosanac već bošnjak.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

@Sinisa
Ja to nisam rekao, to su tvoje rijeci. Ti budi sta hoces, ja ti to ne sporim. Ono na sta sam se ja odnio je ta gnusna laz koja se ponavlja kao kakva mantra da su Bosnjaci nastali 1993. godine. To je ono sto cu da ponavljam kao papagaj dok sam ziv.
To im je, nakon raspada Jugoslavije bila prva prilika da vrate svoje ime, sto su i ucinili. Hamdija Pozderac, inace jedan od visokih funkcionera KPJ je muku mucio da vrati to ime 60-ih. Ali je uspio samo da im se da posebna odrednica pri izjasnjavanju i to opet ne kao Bosnjak,nego kao Musliman amandmanom na ustav 1963.godine, te su se prvi puta mogli izjasniti kao Muslimani na popisu stanovnistva 1971. godine.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

A ne…to nisam rekao,zbilja sam mnogo puta rekao svoim ljudima da Bošnjaštvo nije nastalo 1993. i da je to nešto šta je bilo…negde sam pročitao “turci bošnjaci”, samo sporim mogućnost da od Srbina preko bosanca postanem bošnjak;zbilja sulude vibracije.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

*puf* Bošnjak novostaro ime koje je za popisa stanovnika 2013 visilo razvučenu na kapijama džamija “nacija: bošnjak, vjera: islamska, jezik: bosanski”, da ljudi znaju kako se popisati. Čak su i djecu iskorištavali u predpopisnim propagandnim spotovima koje su puštali i po državnim televizijama (jedan od neobrisanih videa na youtube: Ja sam BOŠNJAK i TAČKA). I ti ćeš, takav nikakav, nekom određivati tko je i kako bi se trebao izjašnjavati.
Evo jedna predpopisna himna liječi sve oblike depresije, vrijedi poslušati po potrebi (youtube): Mujo Aganovic – BOŠNJAČKA HIMNA ZA POPIS 2013

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Kome sam ja rekao koje je narodnosti? Kome? Ne trpaj mi rijeci u usta koje nisam rekao! Budi sta hoces, ne interesuje me, ja znam sta sam ja. BOSNJAK I TACKA! Sta ie sporno u tome da se vodi kampanja za popis nakon stotinu godina ispiranja mozga!? Postedi me!

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

Nacionalnosti, to bi ti krojio, ali malo sutra.
“Šta ie sporno u tome da se vodi kampanja za popis” KAMPANJA ZA POPIS STANOVNIŠTVA, to normalno??? Ti se šališ ili ti stvarno nije dobro. I još kao ti ne bi krojio narodnost, jer to je osobni odabir. Šta reći stereotip.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Mijesas narodnost i nacionalnost. Nauci razliku, a razlika je ogromna. Odgovor na posavljeno pitanje sam dao ispod. Ugodan dan!

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

Ne miješam ništa, tvoje nerazumijevanje nacionalnosti, odnosno narodnosti, produkt je nerazvijenog nacionalnog identiteta ,polijedica čega je konstantna kontradikcija koja se provlači tvojim stavovima. Tvoje viđenje nacije može proći samo, i iskključivo samo, u postkolonijalnim državama.

Lucija
Gost
Lucija
8 mjeseci prije

puf
Sve to što pričaš…potrebni su – dokazi. Historiografski. Dokumenti koji to potvrđuju.
Što označava izraz npr – Zagorac? Samo pripadnost području. E, sad nije rečeno da se netko neće nečeg drugog sjetiti…

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Historiografski odgovor sam u kratkim crticama dao ispod. Ako se razumijes u antiosmanske pokrete, kao i franjevacku bosnjacku misao u XIX stoljecu znati ces o cemu pricam. Ako se razumijes u integralno bosnjastvo znati ces o cemu pricam. Ako se razumijes u napore pojedinih politicara iz BiH da vrate pravo na bosnjacko izjasnjavanje znati ces o cemu pricam.
Ako ne, i jos ako se vodis isficanom parolom da su Bosnjaci nastali 1993. godine, ah pa sta cu ja.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

*Lucija* Dokazi nisu potrebni. Ljudi vole dobru priču dragu njihovom uhu, a najbolje priče su fikcije. Predavanja povjesničara imaju gledanost on par stotina, dok “narod najstariji” manijaci bilježe u stotinama tisuća.

Slavonac
Gost
Slavonac
8 mjeseci prije

Imaju jos dvje nacijonalne manjine.Tosu Bunjevci i Sokci u Srbiji.To je uspjeh ,ali su promasili u CG.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

*PPP* Muslimani su postali Bošnjaci, i to jedva, da se politički ograde od druga dva naroda. Naravno Bošnjak, jednako kao Hrvat i Srbin, ne mora, osobno, biti vjernik, ali religija je ono što je oblikovalo njegovu kulturu, i ona je to što ju je učinilo posebnom od npr. Hrvata ili Srba.
Slažem se da vjera ne određuje naciju, ali je odigrala presudnu ulogu u njenom oblikovanju.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

@Koba
U procesu sirenja etnickih pokreta u 19. stoljecu i religija je imala glavnu ulogu. Slovenci su svoj etnicki identitet dobili posebnim jezikom. Prvi srpski ustanak izbija 1804. godine, kada srpska dijaspora u Sremskim Karlovcima donosi smijernice za razvoj i sirenje srpskog etnickog pokreta medju pravoslavcima. Srbija 1830. godine dobija autonomiju, te uz pomoc SPC siri srpski etnicki pokret. Pokret je odmah bio osujecen i odbacen od muslimana koji su zivjeli po srbijanskim gradovima, jer su prsvoslavci na njih gledali kao na osmanske saradnike. Pokret nije dobro prosao ni kod katolika upravo jer ga je djelimicno vodila SPC. Pokret se polako siri preko Drine u BiH,te su Srbi bili prvi koji su dovrsili proces sirenja etnickog pokreta i etnickog prosvjetljenja,ali iskljucivo medju prsvoslavcima.

S druge strane, gotovo u isto vrijeme u Hrvatskoj cvjeta ilirski pokret iz kojeg nastaje hrvatski etnicki pokret,kojije nastao zagalanjem hrvatskih intelektualaca, a brzo se sirio po ugarskim dijelovima Hrvatske zbog pokusaja madjarizacije. Pokret se nije prosirio u BiH, jer je BiH jos ivijek bils pod osmanskom vlascu.

Neposedno poslije pocetka razvoja srpskog etnickog pokreta nastaje i rapidno se razvija i bosnjacki narodni pokret medju bosanskim muslimanima i franjevcima. Politicke vodje tog pokreta su bile muslimani, dok su intelektualne vodje bili franjevci. Izbija ustanak protiv Osmanlija gdje Bosna trazi autonomiju kakvu je dobila Srbija. Medjutim, Srbija je imala i Rusiju i Habsburgovce na svojoj strani, dok Bosna nije imala nikoga. Tada dolazi do cuvene prepirke izmedju politockog vodje bosanskih ustanika Husejin- kapetana i osmanskog namjesnika u Bosni kada mu Husejim veli: “…ima Bosne beglerbeze i Bosnjaka u njoj….”. Taj ustanak je poznat pod nazivom ustanak za autonomiju Bosne i zbivao se od 1831. do 1833. godine.Bez inostrane pomoci Bosna nije imala sanse i gubi bitku kada su ustanike napustila dva hercegovacka prvaka: Ali-aga Rizvanbrgovic i Smail-aga Cengic. Osmanlije su brutalno ugusili pobunu te u seriji reformi od 1833. do 1851. godine zakljucno sa Omer-pasom Latasom pobili si vecinu bosanskih intelektualaca, politickih vodja, zatvorili sve skole na lokalnom jeziku, i pokusali turfikaciju stanovnistva, sto im bas i nije poslo za rukom. Bosnjacki etnicki pokret gubi na snazi i opada. Ostaje u rukama franjevaca, ali bez politicke podrske nije imao sanse. Potom dolazi veloki ustanak 1875. do 1878., te i austrougarska okupacija, kada se cetvrtina muslimana iz BiH seli prema danasnjoj Turskoj.

Onda je uslijedilo razdoblje takozvanog integralnog bos jastva, koje je podupirao austrougarski namjrsnik u BiH Benjamin Kalaj, kao i izdavanje gramatike Bosanskog jezika 1904. godine. Spletom politickih okolnosti integralno bos jastvo se zamjenjuje sa imenom Zemaljski pripadnici, a Bosanski jezik sa Zemaljski jezik.

Tokom austrougarske okupacije, a svakako djelimicno i prije, se siri hrvatski etnicki pokret medju katolicima u Bosni. Do kraja austrougarske okupacije BiH srpski i hrvatski etnicki pokret su kompletorani u BiH,dok je bosnjacki stagnirao i nije uspio da se prosiri medju sirokim narodnim masama zbog nedostatka politicke podrske.

Onda je uslijedio Prvi svjetski rat, pa Kraljevina SHS. Tada mislimani, koji jos nisu u potpunosti imali siroko izgradjen etnicki identitet masovno gube zemlju te jako mnogo njih postaju bezemljasi i siromasni. U seriji uprava: Kraljevina SHS, Kraljevina Jugoslavija, NDH, FNRJ, SFRJ, sve bosnjacko se brise,da bi nakon raspada Jugoslavije dio stanovnika BiH, tacnije vecinom mislimani, konacno povratili taj identitet.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Koji deo neMuslimana se smatra bošnjacima?
Elem…zbilja odlična opservacija, ima se šta i dodati a malo za odizeti.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Koji dio nepravoslavaca se smatra Srbima? Koji dio nekatolika se smatra Hrvatima? Odgovor na tvoje i ova moja pitanja je u komentaru iznad. Protrljaj oci i procitaj pazljivo, pa ces uociti.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Ja ih i ne tjeram na to niti mi pada na pamet da ih tjeram, trebam li ja da se svađam s nekim zato što kaže da nije srbin već Hrvat ili Bošnjak i van razuma mi je bilo kakva polemika oko toga.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

Deo, a Banjaluka. Od kad to, da se nećeš i ti prozvati kakvim Šumadincem ili nedobog Nišlijom Padežnim.
Nemuslimani Bošnjaci, odnosno Bošnjaci pripadnici druge religije, su uglavnom ljudi iz exYU ateističkih porodica, i zanemariv broj katolika i pravoslavaca, koji su poslije rata ostalih u +95% muslimanskim sredinama.
Sve skupa ni 0.01% poulacije.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Još nikada nisam čuo da se neki neBošnjak/neMusliman identifikovao kao Bošnjak;ni Željko Komšić ne kaže tu glupost, ni Jovan Divljak, ni Dragan Čegar, ni Dragan Vikić……uvijek Bosna i bosanac ali bošnjak vala još nš čih.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

Siniša ima takvih slučajeva, malo ali ima. Nešto je više muslimana u BiH koji se izjašnjavaju kao Hrvati i Srbi. Divjak, Komšić i slični su profesionalni Hrvati i Srbi, oni žive od takvog predstavljanja.
Postoji i skupina tvz. nacionalnih nomada. To su ljudi koji žive u etnički monolitnim mjestima i po nalogu stranke mijenjaju nacionalnu pripadnost. Hrvatski, a pogotovo srpski klub u Domu naroda vrve takvim primjercima “Hrvata” i “Srba” poniklih i biranih u mjestima gdje onih koji se tako izjašnjavaju faktički i nema.

awoefiewzfwefdwuendfuqweudqwedq
Gost
awoefiewzfwefdwuendfuqweudqwedq
8 mjeseci prije

Tama ne voli bosance još od kad su bili bogumili i nisu se dali ni u Rim ni u Carigrad jer su imali svoje tumačenje krščanstva, tako da je sve ovo nastavak istog procesa.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

Oj Subaru. Bosanci su kršćani još od prije Krista. Svoj identitet i kršćanstvo su čuvali stoljećima sve do dolaska Mehmeda drugog, tad su pogođeni meteorom u glavu (tvrdoća ne zabilježena na mosovoj skali).

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

Muslimani se sa područja današnje Hrvatske, Srbije, Mađarske povlače na prostor današnje Bosne i Hercegovine zbog svog vjeskog opredjeljenja ili pak zbog “zova iskonskog Bošnjaštva”.
Taj ustanak je poznat kao “ustanak za autonomiju Bosne” samo u Sarajevu i Novom Pazaru. Što više ustanak su ugušili Hercegovci, bit će što ste ih iz njega izostavili. Husein Beg Gradašćević tek je mali dio niza pobuna širom Osmanskog Carstva, s centrom u Egiptu, uzrokovanih reformama sultana Mahmuda drugog koji je uvidio neminovnost modernizacije carstva po uzoru na zapad.
Tvoj nacionalni simbol je zapravo kabadahija, po uzoru na Bagdadija, koji je želio nastaviti živjeti pravi islam, odnosno nastaviti uživati privilegije na teret raje ali i carstva.
I kladim se da su “tvoji” citati “čuvenog razgovora” dotičnog vođeni u glavi kakvog preporoditelja iz 20 stoljeća. No to su nacionalni mitovi, i ma kako smiješni bili, sastavni su dio folklora svake nacije.
S Hercegovačkim ustankom nemate veze, odnosno imate vi ste bili na drugoj strani. Pravoslavci i Katolici protiv Turaka i Potura. Tu se možete zahvaliti Austriji.
Kasniji pokušaji integralnog Bošnjaštva od strane AU nisu prihvaćani od nikog. Sjećam se jednog časopisa s kraja stoljeća zvao se Bošnjaci. U tekstu prva rečenica ispod naslova “mi muslimani”.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Samo čekam da se neko pametan, elokventan i potkovan znanjem uključi….mislim da si u pravu, Puf je veoma veliki mitoman ili idealista ali i zna znanje tako d g je isto lijepo čitati.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Zao mi je, ali si pomijesao ustanak 1831.-1833. I ustanak 1875.-1878., koii je poznat pod imenom Veliki ustanak, a u sklopu je sirih desavanja sto se opcenito naziva Istocna kriza.

Da razjasnimo u kratkom pisanju ova dva ustanka.

Vec sam pisao da je Prvi srpski ustanak izbio 1804. godine, te je sa drugim potrajao sve do 1817. godine, kada Srbija dobija ogranicenu autonomiju,te 1830.godine dobija punu autonomiju. Tada je odluceno da se Srbiji na uprsvi preda sest nahija koje su bile dio Bosanskog ejaleta, a nalazile su se istocno od Drine. Tada izbija veliki ustanak protiv Osmanlija koji su vodili muslimanske age i begovi.
Bila su dva velika zahtjeva ustanika:
1. Da se Bosni da autonomija, ali da ostane u sastavu Osmanskog carstva, i placa porez. Zbog toga sei zove pokret za autonomiju, jer su ustanici zahtijrvsli istu,a ne zbog nekog mitomanstva.
2. Da se Srbiji ne daje tih 6 nahija koje su joj obeccane.

Kako osmanska vlada nije uradila nista po tom pitanju, ustanici se okupljaju u Tuzli, medju kojima se posebno isticao kspetan iz Gradacca Husejin. Ustsnici su prihvatili njega za vodju. Njima se pridruzuju age i begovi sirom Bosanskog ejaleta, medju kojima i oni iz istocne Hercegovine koji ce poslije ststi na stranu Osmanlija, Ali-aga Rizvanbegovic iz Stoca i Smail-aha Cengic iz Ljubinja. Dakle, dio istocne Herccegovine, a ne Hercegovina u cjelini kako ti tvrdis. Ali su isti na pocetku ustanka stali na stranu ustanika.

Uglavnom, ustanici brzo osvajaju sve vece gradove u Bosni, i protjeriju osmanskog namjesnika do Skoplja. Sa vojskom se upucuju i stizu do Pristine, gdje su im se prodruzili albanske Busatlije, koje su takodje zahtijevali autonomiju. Osmanska vojska na celu s velikim vezirom Resid-pasom se nalazila u Skoplju. Osmanlije su cekali zimu. Kako je zima dosla, nestalo je zaliha hrane i oruzja. Prvo se povlace albanske Busatlije. Potom se povlace i ov dvojica spomenuta,Ali-aga Rizvanbegovic i Smail-aga Cengic, dakle dio aga iz istocne Hercegovine, ne cak ni svi iz istocne Hercegovine, a kamoli iz Hercegovine.

Osmanska vojska Ali-agi obecava da ce postati namjesnik ako im dopusti da udju na njegove zemlje sto om i cini. Osmanlije preko Crne Gore dopiru do Stoca, te potom malo pomalo pokorsvaju sve ustanike. Husejin bjezi kod Austrijsnsca u Slavoniju, te da oni isporucuju Osmanlijama. Pritvoren je na otoku u blizini Istanbula, te je nakon godinu dana tu umro “prirodnom smrcu”.

Poslije toga, Bosna naravno nije dobila autonomiju, a spomenutih 6 nahija je dato Srbiji. Ejalet Bosna je razdvojen na dva dijela: ejalet Bosna i ejalet Hercegovina 1833. godine radi lakseg uspravljanja. Namjesnikom Hercegovsckog ejaleta je postao Ali-Aga Rizvanbegovic do 1851. godine kada ga je Omer-pasa Latas (pravoslavni konvert iz Dalmacije koji se zvao Mihailo i koji je bio vojno lice u Austriji) pogubio. Bosanske age i begovi su pobijeni, imovina im oduzeta, te se inrelektualni zivot u Bosni gasi.

Drugi ustanak je dio Istocne krize 1875.-1878. zapoceo je u istocnoj Hercegovini od strane pravoslavaca zbog visokih poreza. Potom Srbija i Crna Gora Osmanlijama objavljaju rat, kao i Rusija, sto se.zavrsava Berlinskim kongresom od 13. ju a do 13. jula 1878. godine kada se BiH bez Novopazarskog sandzaka daje na upravu Austro-Ugarskoj. Srbija je tada dobila prosirenje na 4 okruga: Nis, Vranje, Pirot i Leskovac, a Crna Gora prosirenje na Bar i Ulcinj.

Jedan ustanak s drugim nema veze s vezom.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

“Potom dolazi veloki ustanak 1875. do 1878.” Ja sam nešto pomiješao ili si ti nešto copy/past-ao pa se ne sjećaš napisanog. I nigdje ne izjednačavam dva ustanka, dapače smatram ih apsolutno oprečnim.

“Da se Bosni da autonomija, ali da ostane u sastavu Osmanskog carstva, i placa porez. Zbog toga sei zove pokret za autonomiju, jer su ustanici zahtijrvsli istu,a ne zbog nekog mitomanstva” To mitomanstvo se zove nacionalna ideja i to je ono što je tebi nije jasno. Nije bilo jasno ni njima jer su se protiv prosvjetiteljstva i borili, i kako da okreneš ustanak je bio konzervativne i vjerske prirode, i nije specifičan samo za Bosnu niti samo za Europu.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Ja pak mislim da je tebi sve jasno, ali iz nekog svog razloga si navalio da se raspravljaš ovdje. Ustanici JESU zahtijevali autonomiju, zbog niza okolnosti. To im je bila glavna tačka dnevnog reda kada su se okupii u Tuzli. Potom su pokrenuli vojni ustanak, pokret, i pobunuli se protiv svojih upravitelja. Dakle, POKRET ili USTANAK kojim su tražili da im se da AUTONOMIJA. Njihov ustanak ili pokret je bio isključivo posljedica toga što je Srbija dobila autonomiju, i što je 6 nahija (opština) koje su dotada pripadale Bosanskom ejaletu (provinciji) obećano Srbiji. Dakle, ciljano su pokrenuli ustanak ili pokret kojim su ISKLJUČIVO tražili autonomiju, jer je Srbija dobila istu godinu dana prije. Ne kontam šta je tu mitomanstvo!? Dakle, pokret ili ustanak za autonomiju Bosne. Složio bih se da se ovo koristi među bošnjačkim nacionalistima, ali bez obzira na to, to se desilo, pa u koji god kontekst to neko stavljao. Nastavi sa svojim nebulozama slobodno. Ugodan dan!

Alen
Gost
Alen
8 mjeseci prije

Babiću pusti priče vidi suradnje.

Privrednici Bosne i Hercegovine i Srbije predvođeni ministrom Mirkom Šarovićem te potpredsjednikom vlade Srbije, Rasimom Ljajićem posjetili su Saudijsku Arabiju. Zvaničnu delegaciju u gradu Rijadu ugostio je jedan od najznačajnijih investitora u BiH i regionu, Sulaiman Al Shiddi.
Ovom prilikom održano je nekoliko sastanaka s raznim ministarstvima, ali i Privrednom komorom Saudijske Arabije, a razgovaralo se o jačanju turističke industrije i viznim olakšicama, te trgovini i olakšicama u privrednoj razmjeni.

Predstavnici tri države dogovorili su saradnju na različitim infrastrukturnim projektima koji će uskoro biti predstavljeni javnosti.

Kad smo kod ulaganja :

Arapski investitori najviše ulažu u Srbiju, a Financial Times smatra da će projekat “Beograd na Vodi“, vrijedan 3 milijarde evra, ovu zemlju pozicionirati kao glavni centar za investicije koje s Bliskog istoka pristižu u region.

Sad da okrenem pilu naopako pa da ulaganje povezem s terorizmom moze li se reći da ovo se pravi glavni hub za izvoz terorizma iz regiona na bliski istok i obratno…?

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
8 mjeseci prije

No, kako ti vidiš ovo, to se zna da se više ulaže u Srbiju, ali tamo nema vjerskih preduvjeta, Dakle, je li pravi islam u BiH hanefijski, onaj kakav je 500 godina, ili je to ovaj novi, vehabijski?

Alen
Gost
Alen
8 mjeseci prije

Ako se u 99% dzamija propovjeda hanefijska škola islama , valjda se može reći da je hanefijski , sta misiš?
Ako mi nevjeruješ , pa vrata dzamija su širom otvorena …Udji na dzumu , sjedni sa strane pa slušaj imama pa zakljuci sta propovjeda.. Obiđi dzamije i uvjeri se…

Moze se recimo sandzak uzeti kao vjerski preduvjet , zasto ne Laki. ? MIslim ako hoćes da napravis manipulaciju lako se smisle razlozi i slicno …
Pa tako statisticki , pošto je kosovo srbija , mozemo reći da je Srbija dobila vise para i ima više terorista od BiH ..

Ipak ako ćeš koristiti iste aršine za dokazivanje prijetnje onda iste mozes i primjeniti na ostalima jel tako…

Recomo za bilo koju evropsku zemlju tim aršinom mozes proglasiti opasnošću , sto one već dokazano i jesu , ne samo po slanju broja radikaliziranih na BI već i sopstvenih snaga ..

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Alene vjerovat ću ti, vkeruj i ti meni….ali mora se držati oči otvorene da nam ne načine zlo.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
8 mjeseci prije

Pa to i govorim, BiH ne zna za vehabijski islam do prije 25 godina, ali puno jače zadnjih 10-15 godina. jer je onda bio rat, pa je to sve bio džumbus. Nemoj sada i ti braniti ovih 1%, ako je 1%, al neka bude da je. Prvi su domaći muslimani i imami i Islamska zajednica koji ih trebaju protjerati. jesu zabranili paradžeate, ali ti centri i medrese, to ne valja. Eno to belgije, Kod njih je topočeli sredinom 70-ih i vidi di su stigli, a isto su imali normalne muslimane iz Maroka, ako se ne varam, Alžira, uglavnom sunitska škola iz Al-Azhara iz Kaira. Sada imaju “šerijatske blokove” gdje se živi kao u Saudijskoj Arabiji, Sumnjam da to hoće Bošnjaci, ateisti i vjernici, ali se moraju pobuniti protiv toga, a ne reći, Kakvi su takvi su – naši su” Nisu i ne mogu biti.

Alen
Gost
Alen
8 mjeseci prije

Laki , druže , tempirana bomba ni manja ni veća nego okruzenje ,nego evropa, nego većina svijeta.. Uzalud brojimo krvna zrnca i raspravljamo o budalaštinama…

Istrazuj
Gost
Istrazuj
8 mjeseci prije

Mislim da je ova rasprava besmislena.
Nedavno sam nasao podatak da je preko 60% najboljih lokacija u Beogradu – vec u vlasnistvu Izraelaca!
Izraelci ili bolje cionisti (tj izabrani Rotschildovi “izraelci”) su prakticno isto sto su i “izabrani” Saudijci, Katarci i Turci.
Svi ti “izabrani muslimani” su prakticno “dönmeh” tj kripto-zidovi.
Dakle, ocito je po srijedi ista stvar i hiljadugodisnja ideologija detaljno opisana u Torah (za one naivnije tzv Stari zavjet) a prepricana u Kuranu.
Nekad se o njoj govorilo kao “zavadi pa vladaj”

Alen
Gost
Alen
8 mjeseci prije

Kad već pričaš eshatološki , tu si negdje , malo si to pojednostavio , nešto promašio , ali svejedno tu je to negdje manje više..
Dubina manipulacije tj vještina je svakako impresivna , ali ne toliko da se ista ne prepozna ..
Ono što pouzdano znamo je da će u nedzdzdu izbiti šejtanov rog .. Kako vidimo izbio je …

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

To su te vibracije, međutim treba obratiti pažnju na druge vibre koje su sklone sve to poništiti.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

U nekim stvarima se mogu sloziti, a u nekim ne. Zagrebana je povrsina okolo naokolo, bez konkretnih uzroka i posljedica, ali hajde, sta ces.

Prvo cu reci sa cime se slazem. Ja sam odrastao u tako tu i tamo religijskoj bosanskoj muslimanskoj porodici na bosanski nacin, iako se vec par godina ne smatram muslimanom. Kada sam bio mali moji roditelji su na poklon dobijali mnogo islamskih knjiga. Tada to kao dijete nisam shvatao, ali sam godinama poslije shvatio da su to vehabijske knjige prevodjene na nas jezik u ratu i poslije rata ekspresno. Bile su pune pravopisnih gresaka, ali isto tako pune mrznje prema jevrejima,krsanima, kao i muslimanima sitima i ahmedijama. Nije bilo mnogo muslimanske literature u komunistickoj Jugoslaviji, tako da je obicni narod uzimao ove knjige bez sa su znali sta one stvarno predstsvljaju.

Nije istina da je stranim borcima u BiH, dzihadistima, oduzeto drzavljanstvo. Oduzeto je djelimicno, kao sto je “Alzirska sestorka” na zahtjev SAD-a 2004.godine kada su poslani u Gvantanamo. Medjutim, vecina njih je ostala u BiH, ozenili su Bosanske i imaju djecu ovdje. Bosnjacki politicari su svjesno izbjrgsvali da se isti ikada spominju po medijima. Ja sam licno spletom okolnosti upoznao par njih.

S druge strane, u BiH du dolazili i “pravoslavni dzihadisti”,da se tako izrazim, o kojima autor nije rekao ni rijeci. Groblje onih koji su poginuli se nalazi na podrucju opstine Istocno Novo Sarajevo u Istocnom Sarajevu, odmah s druge strane Vraca, na podrucju koje pripada RS-u. Isti su dolazili svakako iz Srbijei Crne Gore, njih ni ne racunamo kao strance, onda iz Rusije, Ukrajine, Rumunije, Bugarske, Grcke, pa caki par iz Gruzije. Vecina ih je bila smjestena na Mojmilo brdu, odakle su nadzirali Alipasino polje, Brijesce, Stup, dio Buca Potoka itd. O istima se takodje ne spominje ni rijec nigdje pa ni ovdje.

Bivsi reis-ul-ulema Ceric je sto svjesno, a djelimicno sto su trebali pomoc, je IZ doveo u veoma losu situaciju. Kada sam bio dijete IZ je uzivala jako los ugled u drustvu. Korupcija, nepotizam, mito, naplscivanje svega i svacega. Svim tim postupcima IZ je udaljila narod od sebe. Onda je tu bio ti svakako presudni utjecaj i postratno siromastvo, te su se tako i po gradovima i po selima vehabije sirile kao gljive poslije kise. Vecinom medju nizom srednjom klasomna granici siromastva.

Ksda sam bio student zivio sam u domu na Bjelavama. Tu su vehabije bile izrazito jake. Imali su ogromnu pomoc iz Saudijske Arabije.Nudili su sve, stipendije, kurseve, materijale itd., I to su nudili i meni licno. Iako se ja licno nisam poveo za time, licno znam mnoge koji jesu. Tu je zivjelo i mnogo arapskih studenata. Vehabije su kontrolisale i mesdzid u sklopu doma. Kada je studentima Fakulteta islamskih nauka (koji je dio IZ-a) pukao film, isti su pokrenuli peticiju da se mesdzid zatvori, te je vecina studenata potpisala zatvaranje. Mesdzid je bio zatvoren godinu i pol i otvoren tek godinu i pol pod kontrolom IZ-a. Vehabije su sve odnijele iz mesdzida sto su imali prethodno.

Dalje,nije tscno da se IZ ne bori s tim. Kada je trenutni reis-ul-ulema Husejin Kazazovic dosao na poziciju ODMAH je pokrenuo borbu protiv paradzemata, odnosno vehabijskih centara. Urigirao je na sve sigurnosne sluzbe u drzavi,sirio masovnu ksmpanju o stetnosti vehsbijskog ucenja po dzamijama sirom BiH. Pocele su prijetnje o mogucem atentatu na njega od strane vehabijskih grupa. Medjutim, sigurnosne sluzbe su se oglusile o njegove molbe i malo su sta rijesili. Zatvorili su par vehabijskih centara,kao npr centar Modus na Bjelavama i slicno,ali je sve to jako slabo. Medjutim,IZ je uspjela u svom naumu. Muslimani koji se vide kao clanovi IZ-a,a to je velika vecina, su uvidjeli opasnost i distancirali se od iste.

Vehabije su i dalje jake posebno u Sarajevu. Najvise ih ima svakako u Fahdovoj dzamiji, potom u dzamiji na Grbavici, te na Pofalicima. Fahdova dzamija, koja nosi ime po bivsem saudijskom kralju, i u sklopu koje se nalazi saudijska ambasada je najjace vehabijsko uporiste u BiH. Sigurnosne agencije u BiH nisu uradile apsolutno nista da nadziru rad te dzamije. Kada sam prije par godina otisao u tu dzamiju nisam imao osjecaj da se nalazim u Sarajevu,niti u BiH. Neka druga tradicija, neko pricanje po dzamiji, neko okupljanje u krugove da se prica dok drugi klanjaju, prosto sam bio sokiran.

Iz onoga sto ja vidim,vehabijsko ucenje u BiH slabi kako se zivotni standard poboljsava, te kako je IZ sada veoma jaka i organizovana, sto u proslosti nije bio slucaj.

Poruka autoru,kakvih crnih 55% nezaposlenih? Gdje nadjoste tu brojku? U BiH aktivnih trazioca posla ima 15%, a nezaposlenost je oko 25%, zbog veliokog brojs starijih domacica koje tradicionslno nikada nisu radile.

Željko
Gost
Željko
8 mjeseci prije

Macron je već doživio kalvariju i od Njemačke i od čelnika NATO, kao i brojnih drugih zemalja, zbog svojih “bombaških napada” na Alijansu, čija je članica Francuska, kao i na EU, u kojoj je, izvan svake razumne sumnje, Francuska, sa Macronom na čelu, postala “tempirana bomba”.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Tempirana bomba jer u odnosu na Njemačku i NATO Makron IPAK vodi politiku državnika Francuske….možda zbog toga, ko odstupa od te mantre odmah je “rizičan”;ali to je njihova unutrašnja stvar jer su svi zajedno kada se radi o dešavanjima van njihovog tora pa onda imamo zajedničk djelovanja protiv Rusije, Sirije, Srbije i protiv svakoga ko je suveren i van njihovog tora.

Bajro
Gost
Bajro
8 mjeseci prije

Sve ok al otkud ti Srbija u ovom kolu

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

U pravu si…pogrešan raspored….Srbija,Irak, Libija………..pa onda ostali

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Naravno da nije.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

@Zeljko
Francuska je sebe pokazala kada je unistila Libiju kako bi prikrila svoje prljave poslove, te od nje napravila drzavu slucaj. Francuska isto sebe pokazuje jer su predgradja u istoj mnoge tempirane bombe koje Makron nikada nece priznati.
Francuska je isto tako sebe pokazala kada je BiH, zajedno sa svojim NATO saveznicima, prisilila da primi te ljude iz Sirije, i primiti ce prisilom i mnoge druge, sto BiH nikada svojevoljno ne bi uradila.
O Francuskoj i ostalim velikim silama preko Zapada i Istoka svi sve znamo, ne treba se tu nista dodati.
Isto tako o Dodiku koji se, sto li, u pozitivnom kontekstu spominje u tekstu se isto nema sta dodati. Isti ce reci bilo sta, ne samo da nasteti Bosnjacima, nego da zadrzi svoju vlast.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Ne znam za Babića ali iz tvojih riječi bi se dalo reći ko si….ja ću reći da si slijepac, dalje neka nastave drugi.

jupiter
Gost
jupiter
8 mjeseci prije

“….sabraca…”, ajde ne lupetaj, (cio i cia) zlikovci nisu nicija braca…e sad sto ste vi jednom sa njima drugi put protiv to je vas problem….a da su pobili neduzan narod to je cinjenica zalosna…vi nastelite optiku prema zapadu i tamo trazite pravdu i objasnjenje…ako oni uopste vas smatraju za dostojne sagovornike ….

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

U sridu.’92 Sarajevo okruženo tisućama topova,stotinama tenkova..grad brane Jovan Divjak i Dragan vikic. Srbin i Hrvat grad brane od koga,babicu?!od vehabija?!

PPP
Gost
PPP
8 mjeseci prije

Tiha voda, samo mali broj tih koji su okruživali grad Sarajevo su odgovorni. Ostalo je običan narod koji ne zna tko mu glavu nosi. Svi su ratovi identični. To moraš shvatiti ili ćeš vječno živjeti u mržnji i zabludi.

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Ppp,nema tu zablude,netko napada a netko je napadnut.mutis vodu bzv.i kakva mrznja,ne procijenjuje osobe vec navodi argumente.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Jelde….a ko ubi svata?

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

jel??radi ubojstva jednog čovjeka krenut rusit grad…strasno.a i Sarajlije naivne sa Titovim slikama traze mir u 5.mj a u istočnoj Bosni vec poveli pokolji.ne sjećam se bas vehabija u Aprilu po foci,zborniku..

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Vehabita nije bilo ali je bilo Zelenih beretki.

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

U foci,visegradu,Bijeljini…masu zelenih beretki.jesu i u Sloveniji godinu dana prije bile zelene beretke?u Vukovaru mozda?htjeli ste veliku Srbiju i dan danas obnavljati cetnicki pokret po srbiji.zasto se sramite toga da ste nacionalisti i to oni najprizemniji,kako ih je Krleža opisao.kao ove neoustase po Hrvatskoj,vidis da su pavelicevci ali sve im je neugodno priznati.pa cemu sram?!zelene beretke,to su oni sa Titovom slikom na celu kolone u Sarajevu,jel..

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Sijekovac, Kupres si zaboravio….
Elem….kojeg se ono datuma slavi formiranja patriotske lige i zelenih beretki?

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Kad se ono slavi formiranje krajina po Hrvatskoj i republika srpskih?sve i jedan datum u YU ratovima pa i prije njih,jos u 80-ima govori otkuda nam je krenulo zlo.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Ma šta 80ih…još dalje idi.

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Nema potrebe za ici dalje.nekako se uvijek referiram po titovoj smrti,tada fukara lagano preuzima.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Zašto, Ostorija ne počinje sa Brozovom smrti.
Elem..koliko je bilo fukare iz Srbije a koliko iz drugih republika?

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Evo,vec sam se pitao kad Ce opet cenzurirati.bilo je i vrijeme,hehe

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Da mi je znati koliko njih je odustalo od vas radi cenzuriranja….

Bajro
Gost
Bajro
8 mjeseci prije

Taki ko ti

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

A Čegar?

mmne
Gost
mmne
8 mjeseci prije

hvala na poucnom tekstu….plus!

awoefiewzfwefdwuendfuqweudqwedq
Gost
awoefiewzfwefdwuendfuqweudqwedq
8 mjeseci prije

Dobar uvid Puf.

lekcija
Gost
lekcija
8 mjeseci prije

samo ti uci kume, bice para….

Bosanac
Gost
Bosanac
8 mjeseci prije

+ za lijepo objasnjeno vidjenje situacije ‘svojim ocima’

Zanzo
Gost
Zanzo
8 mjeseci prije

ima dosta vehabija koje citaju ovaj portal, tako bi se reklo po plusevima

Tiha voda.
Gost
Tiha voda.
8 mjeseci prije

Ne razumijem zasho se mnogi bune na babicev text?ovaj portal je prosrpski nastrojen i zato uglavnom ne Pise o nacionalistickom mraku.babicu je napad Srbije na slo,na hr,na bih,na Kosovo..gradjanski rat.odustanite,ljudi

Tony
Gost
Tony
8 mjeseci prije

Ni ja više ne razumijem agendu ovog portala. Prema pisanju ispada da se jedva čeka da SAD “kihne” pa da se uz podršku braće Rusa, krenu ispravljati “nepravde” 90-ih, prvo Kosovo, pa BiH, pa valjda Hrvatska … pretpostavljam linija Karlobag-Ogulin-Karlovac-Virovitica ?! Autori članaka na ovom portalu to ne pišu izravno, ali kao da vrše propagandu koja treba pripremiti teren za takve opcije, koristeći pritom opravdani antagonizam čitatelja prema Americi i njenoj vanjskoj politici, kao sredstvo za polarizaciju.

lekcija
Gost
lekcija
8 mjeseci prije

jeste evo jebemo vas kao majmune a vi jos dolazite, citate pa jos ucestvujete u tom sexu. ko nece brata za brata oce tudjina za gospodara

Tony
Gost
Tony
8 mjeseci prije

Takvog brata ?! Ne hvala …
Pa vas ni Rusi ne žele za braću, bez obzira na svo vaše ulizivanje. Znaju oni koliko ste prevrtljivi i koliko volite zabijati nož u leđa. Koriste vas jer im trebate, a kad bude vrijeme, odbacit će vas ka stari opanak.

Istrazuj
Gost
Istrazuj
8 mjeseci prije

Ma stvar je vise nego prosta.
Saudijska Arabija je prakticno drugi zidovski entitet (ili bolje reci prvi jer je starija 10 godina od Izraela).
Tzv “kraljevska loza” Saud, po kojoj je i cijela zemlja dobila ime (suludo, ali cionisti obozavaju ovakve ocite poruke) – jeste stara zidovska familija sabatenianaca!
Sabatenianci su zidovi, sljedbenici rabina Sabatenian Zewija, koji se krajem 17 vijeka proglasio “mesijom”, a imao je na 100tine hiljada sljedbenika u tadasnjem Otomanskom carstvu.
Turci su ga prisilili da uzme islam, ali je uvijek ostao zidov sa suludom ideologijom simbioze mesijanstva i satanizma. Stotine hiljada njegovih sljedbenika su takodjer “primili islam” ali su ostali zidovi/sabatenijanci.
U tom dijelu svijeta poznati su kao dönmeh ili “kripto-zidovi”. Upravo zbog zidovske rasprostranjenosti po cijelom svijetu, lihvarstva (koje cak i njihov “elohim” JeHoVa podrzava, pospjesuje i praktikuje), te prakticno nikakve razlike izmedju obozavanja Boga i Satane – ti “dönmeh” (na zapadu “cionisti”) postepeno preuzimaju najvise pozicije i na Zapadu i na Istoku.
Upravo cionisti (pod pokroviteljstvom “lorda” Rotschilda) :
1. Preuzimaju ideolosku kontrolu nad sujevernim stanovnistvom Arabije (dovode im “vehabije” i “kralja” Sauda)
2. Masovno (i uz veliku pomoc “vehabijske” (cionisticki kreirane) ideologije) podrzavaju ustanke u tadasnjem Otomanskom carstvu…(slicnost sa danasnjom cionistickom /zidovskom idejom o “soft/hard piwer” je totalna!)
Napr – zidovske “vehabije” (dönmeh) su glavna udarna pesnica za obaranje mocnog Osmanskog carstva. I iznutra i sa izvana!
3. Stvaraju tzv “kraljevinu Saudijsku Arabiju” sa dönmeh (zidovskom) familijom Saud na “tronu” 1938….
Evo sad vidimo da je postavljanje zidova/dönmeh na poziciju “kralja” zagluplhenim Arabljanima bila odlicna investicija, jer sad preko “izvora islama” kojeg su zidovi vise nego totalno zagadili – sad se siri ideologija i drugim naridima svijeta.
Sve se pokriva kradenom naftom arapskog naroda.
4. Stvaraju drugi Rotschildov cio entitet tzv Izrael, kao “demokratiju” i oprecnost onom prvom, da bi prodavali laznu pricu ostalom covjecanstvu – u kojem neosporno – cionisti/ dönmeh imaju vladajucu poziciju.
Stvari uvijek kontrolusu na isti nacin, koji je dezaljno opisan u Torah (iliti tzv “starm zavjetu”) i jos bolje u Talmudu. Dakle zelenasenjem, kao modernim robovlasnistvom, indoktrinacijom i lazima kao “soft power”, te koristenjem totalne kontrole nad “vladarima carstva” kao oruzijem protiv neposlusnih naroda ” koji ne vole zidove”… (SVE SAMI opisali u Torah (za naivne “Biblija/Stari zavjet”) – u knjizi o Eshter! Danas cak pokolj stanovnistva Perzije opisan u toj knjizi ta satanisticka sekta slavi kao svoj najveci praznik “Purim”! Dakle, ne moze se reci da zidovi/ dönmeh NISU dali vise nego jasne naznake sta drugim (goyim) narodima slijedi! I to od VLASTITE “kraljevske loze”!)

Naprosto je nevjerovatno koliki je nivo indoktrinacije muslimana diljem svijeta!
Naravno, uz EKSTREMNU saradnju vehabija i Rotschildovog Izraela!
Ipak, naivnost, neinformisanost i naprosto glupoca velikog broja ljudi koji sebe smatraju “muslimanima” a gledaju u zidovsku S. Arabiju kao u “izvor islama” – jeste frapantna!
(Nije da su tzv “hriscani” bolji, jer i tu je indoktrinacija enormna, a pogotovo u idiotiziranoj SAD sa tzv “hriscanskim cionistima”)
Stvari, ocito NECE biti bolje, sve dok bukvalno milionske mase ljudi SAMI ne pocnu istrazivati nevidjenu prevaru jedne satanisticke sekte.
To je naravno… :
….u jednu ruku sve teze, jer sekta je prakticki u kontroli banaka, medija, “umjetnost’ holivuda, “naucnih” institucija – te projicira sliku koja odgovara sekti (zaglupljujuci velikom brzinom sve veci broj ljudi)
….u drugu ruku, sve lakse, jer intenzitet indoktrinacije se mora povecati, na ustrb tajnovitosti…pa tako danas otvoreno gledamo nevidjenu saradnju izmedju Rotschildovih entiteta Izraela i tzv S. Arabije, koja do prije koju godinu nije mogla biti zamisliva u muslimanskom svijetu…
BiH je samo jedna mala zrtva, ali i veliki korak cionista u destabilizaciji Evrope i prakticnom SAMOISTREBLJENJU stanovnika kontinenta.
Nesto poput Arapa, koji su vec desetljecima pod takvim tretmanom zidova cionista / dönmeh.

mmne
Gost
mmne
8 mjeseci prije

10+ !!

Bosanac
Gost
Bosanac
8 mjeseci prije

+

Ban Kulin
Gost
Ban Kulin
8 mjeseci prije

Bosna jeste tempirana bomba aktivirana od strane inostranih aktera ali ne iz Ankare ili Rijada nego Zagreba i Beograda…

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Zašto Zagreb i Beograd? Sarajevo, politička klika u Sarajevu pravi budaleštinu….ne narod, naravno, već političari dižu tenzije.

Ban Kulin
Gost
Ban Kulin
8 mjeseci prije

Tenzije duže Sarajevo samim time što je opstalo i ostalo van kontrole ova dva neofasitička centra… Nisu se još pomirli s tim od početka genocida do danas…

Sastajaliste terorista
Gost
Sastajaliste terorista
8 mjeseci prije

u BiH uvjek su se sabirali i druzevali najopasniji teroristi

Nema
Gost
Nema
8 mjeseci prije

Dosta ovih korisnika bi ivdje rado vidjelo raspad bih i nestanak muslimana izgleda.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

A zašto raspad BiH znači nestanak Muslimana?

Zanzo
Gost
Zanzo
8 mjeseci prije

Da to je vase razumijevanje kritike vehabija.Odmah ako vam nesto netko prigovori dijeli se Bosna, vi zelite propast Bosne i slicno.Ajde odj..ebi s time.

Savovic Danilo
Gost
Savovic Danilo
8 mjeseci prije

Zemlja u srcu Evtope gje imate sela I naseobine koje javno propagiraju serijat I sprovode ga,Bosna(nekad ponos Evrope o slozi 3 religije) sada je sve vise I vise radikalizovana extremnim shvacanjima islama,djevojke na ulicama Sarajeva su sve vise u “trendu” pokrivanja cijelog tijela dokazujuci svoje “muslimanstvo”. Iz licnog iskustva evo Vam 3 grada koja sam posjetio skoro a nisam odavno I iznenadio se kako su se promijenili isti u smislu muslimanizacije lokalnog stanovnistva(Sarajevo,Novi Pazar I Ulcinj). U ovom zadnjem navedenom cak je I Capriciozza pizza sa govedjom prsutom(sto sam vidio u meniju prije nego sam narucio) ali sam namjerno cekao da mi je donese I rekao mu ” ili preimenuj jelo ili ga napravi po receptu”-ovo nije ono sto sam narucio.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

Sloga i suživot su mit, to dvoje nikad nije išlo zajedno. Naravno suživota je bilo, ali se znalo tko je gazda a ko potlaceni.
Jedini period koji se može smatrati dobom jednakosti je onaj socijalisticki koji je aparatom mrkve i batine (mnogo češće mrkve) ravnao nejednakosti, odnosno nametnuo nove običaje kojim su oni stari bili podređeni. Kad je sistem nestao sve se vratilo na staro sada tumaceno od onih koji vise nisu imali direktne veze s tim starim.
Pizzu sa pravom šunkom nećeš naći ni u Sarajevu, to ti garantiram. Ono sto starije generacije smatraju pravim, starim Sarajevom, niti je pravo, nit je staro, nit više postoji. To Sarajevo je produkt titoistickog sistema, a ono staro, originalno, možeš vidjeti na YouTube-u na snimci njemačkog vojnika iz 1941.

X60
Gost
X60
8 mjeseci prije

2020. godina je, a vi ste još uvijek igračke koje pokreće baterija tj. religija.
Kad ćete konačno progledati?

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Ne religija….religija služi za jedno a zloupotreba i suludost za drugo, nespoivo je to.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Naravno da nije tako….zloupoćreba religije vodi ka tome.

tihobl
Gost
tihobl
8 mjeseci prije

Babicu ispustio si dio kako je SFOR “unistavao” oruzje u BiH, kako je CIA registrovala avio kompanje da bi obavile nekoliko letova kojima su odvozili “unisteno” oruzje i koliko je kampova je CIA osnovala za buduce ucesnike proljeca. Zaboravio si i dio u vezi pranja para za Alkaidu i njene dervate preko brojnih organizacija u Sarajevu.

Trt
Gost
Trt
8 mjeseci prije

Sa stajalista ISIL-a i njegovih kreatora jedan kalifat u srcu Balkana bi nakon poraza u Siriji bio sasvim korektan potez. Sa stajalista ljudi kojima se se ne zivi u kalifatu ISIL je teroristicko zlo koje treba mlatiti svim silama. Naravno,nitko zdrave svijesti nece izjednacavati autohtone miroljubive muslimane u Bosni ili muslimane opcenito sa ISIL-om. Macron je ucijenjen od CIE infiltracijom terorista i radikalizoranih muslimana u Francusku pa zna o cemu prica kada govori o Bosni,iako i on i njegova ekipa imaju prste u Arapskom proljecu i pratecim pojavama…Turci se sluze istim metodama kao i Saudijci,vezu Balkan financijama i đamijama pod svoj utjecaj kao tradicionalan prolaz dalje prema Europi.Kad se zbroji gomilanje migranata, sa vehabijskom ideologijom saudijskih džamija i povratkom isilovaca iz Sirije u BiH pa se to udruzi sa nefunkcionalnom vlasti,smijesnom pravosudnom represijom terorista i propusnim i razjedinjenim sigurnosno-obavjestajnim aparatom – ne sluti na dobro..

imalijosnade
Gost
imalijosnade
8 mjeseci prije

uh vidi ovoga jahaca kamela na slici toliko pokvarenosti i zlobnosti nemaju ni 100-ne ociju.

Slavonac
Gost
Slavonac
8 mjeseci prije

Hvala logicnom sto otvara teme sa ovi prostora.Mismo imali jednog novinara Malica ,koji je otvaro teme o pljacki i pretvorbi.Nesto je sa ljevi i desni medija.Bojim se zato ,ako budete istinu pisat i sa cinjenicama dacete nestat.Citam komentare pa nevjerujem u kojem stoljecu mi zivimo.Braniti fasizam,komunizam,ili isil je isto zlo.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Pprediti društveno/političko uređenje komunizam sa svim ostalim je apsolutno nenormalno a još nenormalnije je sve to nabrajati bez kapitalizma, robovlasništva ili feudalizma…sledom toga valja nvesti i matrijarhat….živeti u 21. veku a kao konj samo usmjereno ravno gledati je van svake pameti.

Tadmur Palmirović
Gost
Tadmur Palmirović
8 mjeseci prije

Eh moj Babiću “srbine”… na kakve ti likove trošiš svoje znanje, energiju i vrijeme?! Vrijedi li uopšte /uopće….?

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

“Prema nekim lokalnim stručnjacima, bosanski Srbi i hrvatski nacionalisti, te SRPSKI I HRVATSKI POLITIČARI U BiH, mogli bi iskoristiti strahove od islamističke prijetnje da se ponovo MIJEŠAJU U POSLOVE ZEMLJE.” Jasmin Mujanović.
Mali peško je inače zagovornik građansko liberalnih stvavova i plaćen je od generatora istih. Islamisti nisu iznikli iz naroda Bosne i Hercegovine već, isključivo, bošnjačkog naroda.

Zanzo
Gost
Zanzo
8 mjeseci prije

Da samo se u poslove zemlje mogu mijesati muslimani u BiH te po potrebi turci, saudijci i recimo katarci

Weteran
Gost
Weteran
8 mjeseci prije

Treba pomoći našoj braći koja se klanja Alahu!
I da ne bude zabune: Mi hoćemo da pomognemo!
Lično mislim da su veliki problem činovnici iz političkog Sarajeva koji su okrenuti Zapadu, i služe interesima Zapada!?
Brisel, London, Vašington ?!
Poznato je da “GMO Islam” potiče iz laboratorija Londona!
A takav Islam je alat za , prvenstveno, delovanje po ljudima i zajednicama Islamske veroispovesti.

Alen
Gost
Alen
8 mjeseci prije

Veliko i čisto srce imaš weteran..Razumom obdaren…

mane
Gost
mane
8 mjeseci prije

bio sam prosle godine u sarajevu.teheran na kvadrat.ako vahabizam zavlada tesko liberalnim muslimanima.prvi su na giljotinu.IZ treba cela evropa da podrzi.da nije RS u bosni bi se odavno pobili izmedju sebe.

Zanzo
Gost
Zanzo
8 mjeseci prije

Pa neka se pobiju

maras
Gost
maras
8 mjeseci prije

Čuj to ovu dvojicu glupana razljutio Macron 😂🤣😂🤣, a u bih ba 3.5 miliona stanovnika otišlo 300 u siriju iz francuske otišlo 1900 na 70 miliona stanovnika

maras
Gost
maras
8 mjeseci prije

Ovi bošnje bi i ovce i novce e pa gospodo kako je zaključiti iz teksta , Vi ste postali sluge vehabijama 😂🤣😂🤣😂

Mucke
Gost
Mucke
8 mjeseci prije

Ocajan antimuslimanski pamflet a ne clanak koji razjasnjava situaciju.Macron jako dobro zna da je njegov prethodnik idejni dizajner te “tempirane bombe” i da je ista namjerno tako dizajnirana da se po potrebi moze upalit kad bude potrebno.Njegovo spominjanje Bosne u ovom kontekstu moze znaciti samo da britansko-francuska podmuklost prema prostoru bivse YU dobiva stari sjaj.
1900 iz Francuske?Tko ih je to pobrojao,cini mi se da fali jedna nula uz naravno zaborav o stotinjak teroristickih akcija na tlu Francuske.Pisac clanka je naravno zaboravio pobrojati i sve teroristicke akcije na tlu BIH kao i broj zrtava i nacionalnost istih.
Clanak je u stvari bijedan pokusaj eskulpiranja Francuske i cijelog zapada za krvoprolice u BIH i Siriji uz pokusaj da se na jedan podao nacin odgovornost prebaci na zrtve.

Saladin
Gost
Saladin
8 mjeseci prije

Bosnjaci muslimani, pritisnuti od istocnih komsija i zapadnih susjeda, u vremenu kada je bilo pitanje opstanka njihove gole egzistencije se nisu dali radikalizirati, a sada neko provlaci teze kako se toboze to sada dogadja te se muslimani targetiraju kao potencijalna prijetnja. U Sarajevu, Tuzli….drugim gradovima koje su muslimani u ratu kontrolirali crkve su sacuvane, dok su istovremeno dzamije rusene do temelja i to u mjestima gdje nije bilo ratnih dejstava…preko 600 dzamija poruseno, neko bi rekao 600 razloga za radikalizaciju ili mladica na koje se radikalizacija mogla nakalemiti.
Smijesno je, i dovoljno o namjerama autora govori, navodjenje sitnih 20mil investiranih od Saudije, a presucivanje 1.2 milijarde iz Austrije, oko milijardu iz Slovenije, isto toliko iz Srbije i Hrvatske….pola milijarde iz Rusije….sta bi neko, kad bi htio, mogao iz tih brojki razumjeti, i kojekakvim akrobacijama iskonstruisati kao sto je to ucinio autor texta??!!
Sto se izjave Puljica tice o 70 novih muslimanskij centara samo u posljednih nekoliko godina – pa u cijelom Medzlisu Sarajevo, koji obuhvata podrucje KantonaSarajevo i jos dvije opcine sa podrucja RS-a, nema uposlenih 100 imama. Tako da ako je to zaista i izjavio pretjerao je.

Zanzo
Gost
Zanzo
8 mjeseci prije

ima vehabija na portalu. A katolicka crkva ce se u Sarajevu napravit prvi linburga mjeseca. I sto je to kardinal pretjerao?????????

Saladin
Gost
Saladin
8 mjeseci prije

A govoriti o sirenju Vehabizma sponzodiranog iz Saudijske Arabije danas moze sam onaj ko ne poznaje aktualnu situaciju u toj zemlji. Ako su pristalice tog pokreta nekada i imale podrsku vladajucih, danas sa covjekom sa naslovnice sigurno nemaju.

ČOBAN
Gost
ČOBAN
8 mjeseci prije

Sve zmlje EU koje sa njom vladaju su imperijalističke,među njima su male zemlje koje su se izborile za samostalnost i željom da ih netko brani(same nisu jaKE ili sumljaju da su to sposobne)prigrlile mogučnost NATO KIŠOBRANA,UŠLE KAO GUSKE U MAGLU U TAJ VOJNI SASTAV.Nas ne bi trebale dirati mišljenja tih sila ,ona su dobro utvrđena i ne mijenjaju se.Treba gledati kako se što bolje braniti među njima od njihovih pohlepnih ruku.Biti skroz nacionalno opredjeljen isto je što i diči zid oko sebe i biti sličan tim Đihadistima koji se probijaju silom.Za nas su največi problem organizirani lopovi koji imaju zaštitu političara,pošto rade za pojedine stranke.U svim vjerama se propagira dobrota ,ali i omogućuje samoobrana,što je jedan put za širenje nasilja među slabo obrazovanima.

Siniša
Member
Siniša
8 mjeseci prije

Zbog nacionlizma Alija je i bio u zatvoru.

puf
Gost
puf
8 mjeseci prije

Ne samo to Sinisa, Alija je bio panislamista. Ideje istog, koje se posebno mogu naci u njrgovoj knnjizi “Islamska deklaracija” pozivaju na uspostavljanje jedne globalne muslimanske drzave na nacelima politickog islama. Stranka koja je imala cetiri osnivaca: Muhamed Filipovic, Adil Zulfikarpasic, Fikret Abdic i Alija Izetbegovic,a ciji je Alija postao neprikosnoveni vodja kajom sto su je ova trojica napustili, stranka SDA, je nastala na idejama politickog islama po uzoru na ideje Muslimanakog bratstva iz Egipta. To je sira svjetska grupscija kojoj pripadaju: SDA iz BiH, AKP iz Turske, Al Nahda iz Tunisa, Muslimansko brststvo iz Egipta, katarska vladajuca porodica Al Thani, kao i mnogi drugi.
Tako da, da Alija je bio u zatvoru zbog nacionalizma, ali ne samo toga. Ima tu tona stvari.

Koba
Gost
Koba
8 mjeseci prije

Se siniša kakav Alija i nacionalizam, pročitaj tu njegovu knjigu nije masivno štivo. Čovjek je panislamist njemu je musliman iz BiH ili iz Indonezije isto.

Ingrid
Gost
Ingrid
7 mjeseci prije

Moje ime je Ingrid Fulson, iz Sjedinjenih Država, skoro sam sebi oduzela život zbog muža koji me je napustio i prestao birati moje pozive, odgovarao na mailove i moje poruke. Rekao je da mi više ne vjeruje i otišao sam s drugom ženom, pokušao sam ga uvjeriti i moliti, ali neće mi vjerovati ili odgovoriti dok se nismo posvađali i raskinuli 9 mjeseci, nakon toga shvaćam da ne mogu živim bez njega zbog ljubavi koju imam prema njemu. Pokušao sam sve što bih mogao da ga vratim, ali nisu radili za mene, neki lažni urotići za čaroliju prevarili su me i otišli s mojim novcem dok nisam našao muškarca zvanog Dr Ogundele na novinama, pomogao mi je da dam urotu i vidim svog muža vratio se nakon 24 sata, moleći me za oprost, toliko sam se iznenadio da čarobnjak poput dr. Ogundele još uvijek postoji, rekao sam mu da ću svijet obavijestiti na svoj način, zbog čega to i sada radim. Ako bilo kome ovdje treba pomoć, sa svom iskrenošću, danas se obratite dr. Ogundeleu na WhatsApp ili Viber Chat: +27638836445.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik
209
0
()
x