EU se zbog utjecaja Euroazijske unije plaši gubitka Srbije i ciljeva Moskve u regiji

Vojna vježba Štit
132 komentara

29. listopada su završene rusko-srpske vježbe “Slavenski štit” tijekom kojih je Rusija prvi put izvan svojih granica rasporedila S-400 u svrhe obuke. Osim toga, Srbija potpisala sporazum o slobodnoj trgovini s Euroazijskom unijom. Takva aktivnost euroazijskih zemalja zabrinula je vodstvo Europske unije, koje je prethodno govorilo o nespojivosti kursa ka europskim integracijama i suradnje s Istokom. Georgij Engelhardt, istraživač na Odjelu za suvremenu povijest srednje i jugoistočne Europe na Institutu za slavistiku Ruske akademije nauka znanosti govorio je o tome kako će se razvijati odnosi između balkanskih zemalja i članica Euroazijske unije (EEU) i što je korijen ogorčenosti Bruxellesa zbog otvorenosti Beograda prema Istoku.

Eurasia Expert: Georgij Nikolajevič, 25. listopada potpisan je Sporazum o zoni slobodne trgovine između Srbije i EAU. Zašto je, prema vašem mišljenju, Europska unija tako oštro reagirala na potpisivanje ovog ugovora? Uostalom, koliko znamo, Srbija je već potpisala sporazum o pridruživanju s EU?

Georgij Nikolajevič Engelhardt: Da, to je apsolutno točno. Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju potpisan je još 2007. godine. Nizozemska ga je ratificirala prošle godine, a od 2014. traju pregovori traju. Mislim da je nezadovoljstvo Bruxellesa uzrokovano činjenicom da se država povezala s alternativnim integracijskim modelom, ili s drugim integracijskim centrom. Odnosno, država koja se dugo smatrala apsolutno bez alternative, te koja je ušla u zonu političke i ekonomske dominacije EU, odjednom, iako teoretski, ulazi u neki drugi oblik integracije s drugom strukturom. To izaziva iritaciju, posebno u kontekstu problema same Europske unije u cjelini, poput mogućnosti da Velika Britanija napusti EU, kao i neke druge zemlje. EU sada prolazi kroz teška vremena koja ne doprinose smirenoj reakciji čak i na događaje koji ne predstavljaju nikakvu izravnu prijetnju.

Eurasia Expert: Koliko razumijem, zemlje EEU su do ulaska u Europsku uniju 2009 imale vrlo sličnu situaciju s Hrvatskom. Bilo je trgovine, ali tada to nitko nije spriječio. Zašto, dakle, u slučaju Srbije takva reakcija?

Georgij Nikolajevič Engelhardt: Poanta je u temeljnoj razlici između situacije prije jednog desetljeća i trenutne. Kriza 2014. u odnosima Rusije i Europske unije je dovela do snažnog režima sankcija za obje strane. Unatoč pozitivnoj dinamici u prošloj godini u političkim odnosima Moskve i Bruxellesa, oni su sada na znatno nižoj razini nego prije 2013. Udar ukrajinske krize iz 2014. još uvijek nije prevladan. Sjećamo se kako je Europska unija s neprikrivenim osmijehom prihvatila vijest o stvaranju Euroazijske unije, razgovarala o nemogućnosti uspoređivanja njihovog već „dobro funkcionirajućeg i moćnog sustava“ s našom „improvizacijom“. Nitko nije želio ozbiljno razgovarati o EEU i nije shvaćao što od toga može biti. Sada postepeno postaje jasno da postoje “nekakva politička dostignuća”, naglašena činjenicom da je zemlja iz zone utjecaja EU zainteresirana za euroazijski integracijski sustav, što je službeno potvrdila deklaracijom.

Eurasia Expert: Razgovarajmo o odnosima Srbije i Rusije, koja je njezin središnji partner u EEU. Trgovina između zemalja nije na najvišoj razini, ali Rusija u Srbiji ima značajna ulaganja. Na što su ona usmjerena?

Georgij Nikolajevič Engelhardt: U rusko-srpskim ekonomskim odnosima tradicionalno dominira energetski sektor. Srbija je rijedak primjer u zoni utjecaja EU gdje je ruska korporacija uspjela kupiti nacionalnu energetsku kompaniju. Tu je također ulaganje u infrastrukturu, odnosno zajam Ruskih željeznica za modernizaciju lokalne željezničke mreže u Srbiji. To su dva glavna stupa. Ostatak investicija se još uvijek ne primjećuje u pozadini njemačkih, austrijskih, pa čak i neobičnih turskih ulaganja u gospodarstvo Srbije. Ali tamo u pravilu u sva tri slučaja govorimo o srednjim poduzećima, ne o divovima. To su manja poduzeća koja na srpsko tržište ulaze vrlo široko i raznovrsno. S druge strane imate kineske korporacije koje stoje iza velikih ulaganja u metalurški kombinat u Smederevu, metalurgiju u Boru, infrastrukturne projekte i drugo.

Eurasia Expert: Ali koji su interesi Turske u Srbiji? Također sektor sirovina?

Georgij Nikolajevič Engelhardt: Ne, to je laka i prehrambena industrija, a postoje čak i veliki infrastrukturni projekti, na primjer, izgradnja autoceste Beograd-Sarajevo, kao i modernizacija cestovne mreže regije Sandžak, smještene između Srbije i Crne Gore. Turska se dugo pozicionirala kao zaštitnica muslimanskih zajednica na Balkanu, a to se prije svega odnosi na Bošnjake u BiH, Srbiji i Crnoj Gori, kao i na kosovske Albance, te muslimanske manjine u Bugarskoj i Grčkoj.

Eurasia Expert: Zaključujući razgovor o zoni slobodne trgovine, recite mi koji scenariji vidite za daljnji razvoj situacije? Da li Srbija doista vidi Euroazijsku ekonomsku uniju kao alternativu europskim integracijama?

Georgij Nikolajevič Engelhardt: Najvjerojatnije će se nastaviti razvoj trenutnih trendova. U okviru ovog novog Sporazuma o slobodnoj trgovini Srbija-EEU, Beograd će možda pokušati iskoristiti neke svoje dodatne mogućnosti i prema Armeniji i Kirgistanu. Iako je u slučaju ovih zemalja opseg njihovog tržišta ograničen, a ekonomije tih država su po strukturi vrlo slične srpskoj. Još je teško reći koja se područja mogu pokazati kao obećavajuća za trgovinu. Sada je potpisivanje sporazuma više političkog i okvirnog karaktera, ali povijest Europske ekonomske zajednice pokazuje da samo postojanje takvih sporazuma s vremenom zemljama može pružiti isprva neočekivane mogućnosti, nova područja i sektore u kojima će suradnja učinkovito rasti. Možda će potpisivanjem sporazuma rusko i poslovanje zemalja EAU dobiti veći pristup srpskom tržištu. Na primjer, isti Aeroflot, koji je prije desetak godina bio zainteresiran za kupnju srpskog nacionalnog zrakoplovnog prijevoznika, bilo bi obećavajuće za razvoj poslovanja ruske tvrtke u Europi. Tada nije uspio. Tijekom posjeta ruskog premijera Dmitrija Medvedeva 21. listopada Beogradu je Air Serbia potpisala memorandum o namjeri da razmotri mogućnost kupovine ruskih putničkih zrakoplova Suhoj Superjet 100. Dakle, čak i ako govorimo na razini memoranduma o namjerama, već se stvara povoljniji kontekst.

Eurasia Expert: Od 23. do 29. listopada u Srbiji su se održavale vojne vježbe „Slavenski štit“ u okviru kojih je rusko ministarstvo obrane prvi put poslalo S-400 izvan teritorija Ruske Federacije. Mislite li da je to bilo pružanje dodatnih dokaza da srpska strana razmatra mogućnost aktivne interakcije s EEU?

Georgij Nikolajevič Engelhardt: Specifičnost Srbije je u tome što je NATO bombardiranje 1999. godine prouzročilo duboke psihološke traume u srpskom društvu. Jedna od posljedica ove traume je razmišljanje da je sustav protuzračne obrane S-400 svojevrsni spasonosni kišobran koji bi, da je u tom trenutku bio u blizini tadašnje SR Jugoslavije, spasio stanovnike od strahota koje su proživjeli. Bez obzira na valjanost ovog stava, on je vrlo raširen i duboko je ukorijenjen u svim sektorima srpskog društva. Trenutno je to apsolutno nesporan nacionalni aksiom i društvu u Srbiji vjeruje da je S-400 čudo od oružja. A činjenica da se iznenada pojavilo na srpskom teritoriju je vrlo značajna prije svega s domaćeg političkog stanovišta, sa stanovišta samosvijesti i mira. Stoga je tu činjenicu teško precijeniti. Zapravo, često su svi protivnici Ruske Federacije govorili Srbiji „kako im Rusija tada nije dala ni S-300 i da to nikada neće učiniti“. Ova retorika je često djelovala vrlo dobro, ali je sada demantirana. Vrlo su snažna očekivanja da će na ovaj ili onaj način ovi sustavi ostati tamo, iako službene vlasti kažu da su do sada kupile samo „maketu“. Vidimo da su NATO i ostale zemlje u regiji još uvijek vrlo suzdržane u reakcijama, ali sasvim je očito da svi čekaju kraj vježbi i da postane jasno što je ostalo, a što se vratilo u Rusiju. Trenutno je službeno navedeno da su u ruskom sustavu protuzračne obrane obučavane srpske posade, uključujući pucanje iz njih na poligonu u blizini Astrahana. Situacija je u tom pogledu trenutno napeta i još nije riješena. Čim dobijemo odgovor na ovo pitanje, odmah ćemo vidjeti kako će u regiji kretati reakcije, izjave, akcije i tako dalje u regiji.

Eurasia Expert: Posljednje pitanje odnosi se na Rusiju i njezin utjecaj na balkanskom području. Očekuju li se promjene u skorije vrijeme ili obrnuto, možda „povlačenja“?

Georgij Nikolajevič Engelhardt: Prema mom mišljenju, za sada je sve prilično predvidljivo. Rusija trenutno ima najveći utjecaj u Srbiji i Republici Srpskoj u BiH. Izvan njih je utjecaj Rusije je mnogo manji. Na primjer, u Albaniji i samoproglašenom Kosovi je prisutnost i utjecaj Rusije općenito minimalan, a ako Albanija barem izjavljuje svoju namjeru razvijanja odnosa, reći isto za Kosovo je preuranjeno. Sa drugim entitetom u BiH, Federacijom Bosne i Hercegovine, Rusija ima mnogo manje interakcija i suradnje nego što bi to vjerojatno bilo moguće. Rusija ima vrlo dobre financijske odnose sa Slovenijom, te nešto manje ekonomski vidljive, ali pozitivne i s Hrvatskom. Što se tiče istočnog Balkana, poznato je da se u Bugarskoj razvila vrlo napeta situacija, gdje izvjestan napredak u infrastrukturnim projektima prate redoviti politički skandali, pokušaji iskorjenjivanja ruskog utjecaja i općenito same tradicije rusko-bugarskih odnosa. Rusija ima relativno neutralne i korektne odnose s Rumunjskom, obzirom na to da je ova država najmanje ekonomski povezana s Rusijom u odnosu na sve ostale države u regiji, a energetski je to samozatajna država. Odnosi s Grčkom razvijaju se prilično dvosmisleno, na čijem dijelu postoje povremeni pokušaji razvijanja suradnje, koji daje različite uspjehe. S Crnom Gorom je situacija i dalje prilično napeta na političkoj razini, jer je vodstvo ove zemlje svoju antirusku politiku učinilo jednim od aduta u odnosima sa Zapadom. Općenito, situaciju možemo nazvati „stabilno nestabilnom“.

Eurasia Expert

Ako vam se članak svidio, podijelite ga ->

avatar
10000
14 Grupirani komentari
118 Odgovori unutar grupe
0 Pratitelji
 
Komentar koji izaziva reakcije
Najaktivniji komentar
121 Komentatori
GoranMikojanMikojanMikojanMikojan Zadnji aktivni komentator
  Pretplati se  
najnoviji najstariji najviše ocjenjeniji
Obavijest
shumadinac
Gost
shumadinac

Da li su Srbima bliži Rusi nego Englezi. Francuzi, Nemci?
Srpska vlast ima neuporedivo veću autonomiju u odnosima sa Istokom nego sa Zapadom.

Tačno je da Srbija još uvek ima mnogo veći izvoz na Zapad nego na Istok ali na Istoku se uzdiže srednja klasa koja je odlična prilika za privredu Srbije. Već se vidi takmičenje za to tržište prema kome Srbija ne da nema prepreke (kao prema Zapadu) već “sa pola mozga” može da ima povlašten prolaz.

Zaključak…

Fabijan
Gost
Fabijan

Srbija ( kao I ostati Balkanci) je poluodgojeno dijete Koje radije bjezi Od roditelja nego da ih slusati I razvija se
I sretni kad nadju drustvo Koje im ne kvoca i ne prigovara
Poljaci, Cesi, Madjari, Slovenci
Bili pognuli gave, sretni da imaju ucitelja I pomagaca….vidi se rezultat
Balkanci se samo bore za svoje pravo da budu glupi I siromasni
Neki vise, Neki make
Vide se pojedinacni rezultatI
EUropu boli brigade, pruzili ruku, nudili pomoc
Pa tko hoce tko nece
Nije EU sveto slovo
Ali, ispuniti poglavlja je pomak nabolje za svaka zemlju
Nakon toga, formalin ulazak je pitanje forme

shumadinac
Gost
shumadinac

@Fabijan
Prijatelju moj, ili si zlonameran ili ti je neophodno da pregledaš tekstove na ovom portalu bar par godina unazad – sve je objašnjeno.
Ako si zlonameran bez veze gubiš vreme, uključi se na teme koje nisu ovako jasne.

Fabijan
Gost
Fabijan

Nisam zlonamjeran
Ali ne citam i ne slusati svetonazore samo ovo portala
Inzenjer Sam pa volim cinjenice a ne bajke
I najvaznije
Razum Mi je jaci Od ponosa
Pognem ponekad glavu I slusam pametnije/uspjesnije Od sebe
Konkretno
Da Li je 600 milijuna sretnih nasmijanih EUovaca zavedeno Ili je 6 milijuna siromasnih tiznih Srba zavedeno??

Sve Dok Srbi odlazie na Zapad umjesto Nijemaca da dolaze na Balkan
Vise vjerujem Nijemcima

I, priznajem
Vise me zanima novinaru auto nego ispravljanje povijesti nepravdi
I, svejedno Mi je da Li ce Mi unuk govoriti Hrvatski, Srpski Ili Francuski
Bitno Mi je da Bude materijalno i emotion zadovoljan

Siniša
Gost
Siniša

Ostani tamo gdje si, šta te za nama koji smo ovdje…nas očigledno nešto drugo emotivno izpunjava a ti svoje zadrži za sebe i svoje unučiće (Bog da ih čuva, da su živi, zdravi i veseli)….bez pametovanja, može?

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović

Što to znači da bude “emotion” zadovoljan. Jel zadovoljan unuk da zna pjesmu, na primjer Crni vrhu kraju od Srbije ili da ti pjeva po kući “Sex end drugs and Rock n roll”

Tony
Gost
Tony

Fabijan , tesko da ces sta promjeniti ovdje sa tom normalnom pricom jer malo je onih koji te razumiju sve sto napises i nije onako u skladu sa srpskom politikom dobijas kontra nelogican odgovor od ovih redovnih 5-6 neznam koliko obrazovanih pojedinaca pa tako da ne vrijedi komentarisati na ovakve teme .
Srbi kopaju i nogama i rukama ka putu za eu (rad i dobar zivot) a ovdje je sve protiv eu pa eto hajde shvati to i taj ponos kojim sami sebe ismijavaju a u rusiju ih nemos natjerati ni stapom.

Viki
Gost
Viki

Gospodo L.R.
Zašto mi je obrisan komentar ? Koga sam i čime uvrijedio ?

siogiusngiunsfugvsndvksdvkdsnjsydxj
Gost
siogiusngiunsfugvsndvksdvkdsnjsydxj

Ove Fabijane stalno umnožava ona njihova umjetna, to čitati trebaš biti dalabu.

Kajzer Soze
Gost
Kajzer Soze

@Fabijan
Zanimljivo je da danas svi potenciraju odlazak Srba na Zapad a niko ne želi da se prisjeti da je rusko tržište 90-ih i narednih 15 i više godina bilo jedino na kome su srpske firme mogle da dobiju posao i koje je bilo izvor primanja za stotine hiljada radnika koji su tamo radili !

Slavonac
Gost
Slavonac

Nemozes ti prijatelju pricat onima ,kojima je neko ispro mozak.Ja zivim 50g u demokraciji,pa gledam to iz drugok kuta.Prvo pitanje,zasto su ljudi sa ovi prostora isli naciste izgradjivat.EKomisiju ne postuju,jer je izjednacila naczam sa komunizmom.Jos cu nesto poruciti,sedeseti sam jeo Americko mljeko u prahu ,i ucijo Ruski jezik.

Riddick
Gost
Riddick

Pre 2025 nema ulaska+priznanje Kosova+sankcije Rusiji+Ulazak u NATO.
Neka hvala trpecemo vas dok moramo a posle cemo se okrenuti Rusiji nasem tradicionalnom savezniku kroz istoriju.
Ne trazite nove prijatelje kod starih i dokazanih neprijatelja.
Sveti Sava.

Fabijan
Gost
Fabijan

35 godina ponosa, prkosa, sankcija I patnje
Preko 500.000 ljudi napustilo Srbiju

1941 povijesno NE, ponos, prkos, patnje, Preko 1.000.000 mrtvih

1914. Ponos i prkos pred AU
Preko 1.500.000 poginulih

Da Li se isplatilo????
Da Li su Srbi heroji Ili najvece izmanipulirane zrtve pojedinacni sa fix idejama ????
Gdje je granica kada ipak treba privremeno pognuti glavu??

Ja Sam bio dobrovoljac devedesetih
Ali znam
SVOM DJETETU CU POLOMITI RUKE AKO TREBA, NECU GA PUSTITI U RAT NIKADA
nema tog kamena koji je vrijedan ljudskog zivota! !!!

Siniša
Gost
Siniša

Zato je Juga bila najveća greška Srba, tome ti pripiši te žrtve a istorijsko ne nije djelo Srba već komunista a glavni komunisti su bili ko!?
Elem….zato kažu da su Bugari i Rumuni uvijek bili na strani pobijednika i zato nisu imali tolike žrtve, pognuli su glavi pred zlotcorima i u Prvom i u Drugom velikom ratu, pognuli su glavu pred pobjedničima u oba rata i danas takođe pognuli glavu…i Hrvati isto stalno pognute glave. Srbi…izmanipulisani i izdani, to nema veze sa pognutom glavom jer znala je ona pognuti glavu kao 5. Oktombra ali uvijek traže još da se saginjemo jer im je visoko da dižu nogu. Obrenovići su bili krajnje proZapadni i šta su uspjeli napraviti,čak su i kuma ubili i šta su uspjeli napraviti, čak su i Rusiju izdali i šta su uspjeli napraviti…….nikada dovoljno Srbija nike napravila.

Sima
Gost
Sima

Siniša

Nauci istoriju Srbije.
Obrenovici su napravili Srbiju,spominjes ubistvo kuma trebali su ga ubiti jer je pobegao i ostavio narad za klanje.Kao i sve koji su pre dvadeset i ranije dezertirali i pobegli u Srbiju odnosno Beograd.Sto se tice 5oktobra jedna velika izdaja i nikada se nece ponoviti ili ce biti krvi.
S postovanjem kako vi volite od jednog Srbijanca iz Srbije kome su Obrenovici napravili drzavu a fukara upropastila 1918god.

P.S Ispravice se greske

Goran
Gost
Goran

Postoje stvari mnogo vrednije od života, ja mog sina učim da je uvek bolje umreti kao čovek, nego živeti kao pacov…

Ostap Bender.
Gost
Ostap Bender.

Da li bi nešto bilo drugačije da nije bilo “ponosa, prkosa i patnje”?

Razmišlja li mesar dok ubija prasca, da li se prasac drži “ponosno i prkosno” ili je “pognuo glavu”?

Ili, prosto računa, koliko će biti kobasica, koliko slanine, čvaraka i ostalog?

Riddick
Gost
Riddick

Austougarska je svejedno planirala da napadne Srbiju i odbili smo 3 AU ofanzive na Srbiju proboj fronta je poceo tek sa Augustom fon Makenzenom i Nemackom vojskom koja je dosla sa istocnog fronta ka Rusiji i napadom Bugarske sa ledja.
Kakve fiks ideje sta smo trebali da budemo fasisti pa sa vermahtom da pobijemo milion drugih naroda jel tako i onda da promenimo stranu 44-45 i da se pravimo blesavi, to bi nas demografski ocuvalo u pravu ste …
Za ekonomski slom od 2000 pa do danas su krivi nasi pro evropsko orijentisani politicari i njihovi savetnici iz EU koji su sistematski unistili privredu Srbije da bi mogli da stvore veci prostor za svoje kompanije, i ne znam sto omladina bezi kad napredujemo kada nas hvale i Merkelova i Makron i MMF da smo napravili pomak na Evropskom putu i pomak u dijalogu sa kosovom, sta nije onda dobro?!?!

Siniša
Gost
Siniša

Uzmi BiH…pod bukvalnim smo peotektoratom EU i NATOa a dospjeli smo da toliko godina posle izbora nemamo ni slobodu ni napredak.

Zsphere
Gost
Zsphere

@Riddick

U proljece 1915 poslije odbijanja austrougarskih ofanziva plan generala (sto je i jedino logicno u toj situaciji) je bio da se preventivno napadne Bugarska i otkloni mogucnost napada sa ledja. Srbija je tada bila relativno dobro naoruzana, vojska sa visokim moralom i prekaljeni ratnici. Bugarska je bila neuporedivo losijoj vojnoj pripravnosti. Postojao je plan da se neutralizira Bugarska i prvi put od cara Dusana da se predje na veci nivo drzavnosti odnosno ofanzivni kao sto to stoljecima rade mnogo vece sile. U tom slucaju bi za trajanje rata bila mnogo bliza Rusiji za dovlacenje pojacanja. Takodje bi saveznicima preko Srbije i Bugarske bio omogucen kopneni napada na Tursku jer su vec uveliko ratovali na Galipolju. Pogodi ko je bio protiv tog plana i koga je Srbija podanicki poslusala? Englesku.

Riddick
Gost
Riddick

@Zsphere
Za to nisam znao, jel bi mogao ako ti nije teško da mi okačiš neki link ili da me uputiš na te informacije ako ih ima na internetu, baš me zanima.

Zsphere
Gost
Zsphere

@Riddick

U poslu sam a mislim da ima dosta o tome na internetu.
Potrazicu kasnije ne stizem sada.

Riddick
Gost
Riddick

Našao sam svejedno hvala 🙂

Zsphere
Gost
Zsphere

@Riddick

http://povijest.net/2018/?p=358

Ovdje se samo spominje moze se naci jos dosta o tome.

Zsphere
Gost
Zsphere

@Riddick

Koliko sam ja citao prije rata su ciljevi Rusije bili izlaz na topla mora i kontrolu Bosfora. Ciljevi Njemacke kontrola Sueckog kanala znaci izbacivanje Engleza. Ciljevi Engleza kontrola Bosfora i naravno zadrzati Suecki kanal iz njihove perspektive je sve ispalo kako treba a to sto je izginulo preko milion srba i preko 6 miliona rusa njima nista ne znaci jer bez toga ne bi ispunili cilj. A Njemackoj je trebao povod za rat radi ostvsrivanja svog cilja tako da djeca od 18 godina napadaju Ferdinanda po Sarajevu je ono sve sem logicno. Da je npr Srbija ili neka ozbiljna grupa iz Bosne imala namjeru sigurno bi nasli neke ozbiljnije ili vjestije od Gavrila i ekipe.
Srbija bi nab… svakom slucaju sem veliko mozda da je tad osvojena Bugarska i uz neku veliku Rusku pomoc a i uz pomoc Francuske istorija bi mogla biti dosta drugacija jer bi odnos snaga i situacija bili drasticno drugaciji. No to bi bilo totalno kontra planu englezima

Viki
Gost
Viki

Prekaljeni ratnici ? A di su se to kalili ? Na golorukim Albancima ?

Zsphere
Gost
Zsphere

@Viki

Pa ne bas nego protiv Osmanlijskog carstva 1912 protiv Bugarske 1913 i protiv Austrougarskog carstva npr u Kolubarskoj bitci je Austrougarska imala preko 170 000 poginulih i nestalih sto je i za razmjere prvog a i drugog svjetkog rata zastrasujuca cifra.
Tada nije bilo govora o ratu sa Albancima niti se ratovalo sa njima
Njihovu vojsku je tada i policija mogla pohapsiti.
Ili ti je znanje jako malo ili ti su predrasude jako velike pa nisi nasao za shodno da se informises a imas potrebu za takvima sarkasticnim komentarom.

Viki
Gost
Viki

Zsphere, čudno koliko poznaješ povijest, a kao neznaš šta se događalo u Balkanskim ratovima ?!

Ivan
Gost
Ivan

Cim nas ti i takvi hvale znaci da smo najebali. Jedini izlaz je ni Kurta ni Murta.

Siniša
Gost
Siniša

I da…nema poginjanja glave pred zlotvorima i dželatima, nadam se da se više nikada neće roditi Nedić ali sve su prilike da ih ima i gorih.
Elem…svaka ti čast za zadnji pasus, i generalno za ovaj komentar, ali nemoj lomiti ruke djetetu jer dovoljno je da ga ne filuješ mržnjom i da mu poglede širiš.

siogiusngiunsfugvsndvksdvkdsnjsydxj
Gost
siogiusngiunsfugvsndvksdvkdsnjsydxj

Siniša, kad sam jednom srbinu rekao pa kako ste preživjeli turke tolike godine kad su tolike krvopije bili, veli on meni: pognutu glavu sablja ne sijeće.

Ostap Bender.
Gost
Ostap Bender.

U vremenima Turske – radna snaga je najvažniji privredni “resurs”. Toliki, da ugarski generali u ratovima sa Turcima, “otimaju” stanovnike ratom zahvaćenih područja Srbije i prevode ih na područje Ugarske.

Da su Turci istrebili sve Srbe, ko bi popunjavao janjičare i ko bi im hranio vojsku?

Pobili su sve ono, što su smatrali opasnim. Ostale su terorom držali u pokornosti.
Dok su mogli.

Ivo
Gost
Ivo

bio si ti dobrovoljac u istom suterenu u kojem si i sad, kemičaru, ne brabonjaj. Nego, znaš li ti da u EU djeca imaju pravo sama odlučivati o svojoj sudbini, i da im je zabranjeno lomiti noge i ruke? Za jednog gorljivog obožavatelja europskih vrijednosti prilično si primitivan, znaš…mislim da bi te se za ovu izjavu moglo i preventivno sudski goniti, po novim europskim standardima. Unakazio bi svoje dijete?? Monstrume zaostali.

Kurjaca
Gost
Kurjaca

Fabijan nikad ti neceš znati sta je to sloboda

Kvisko
Gost
Kvisko

Bravo Fabijan!

Ivo
Gost
Ivo

hahah…tipkaš s lijevom dok si čestitaš? Ahahah….daj uključi onaj nick Patetično, sad je trenutak..:)

xyx
Gost
xyx

Sve toćno i mudro.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović

Zaključak je da srpskoj vladi najbliži trebaju biti građani Srbije i onda donositi odluke ta temelju te logike, ali ne emocijama, već nakon duboke kratkoročne, srednjoročne i ako može dugoročne analize. Dugoročne je malo teže, jer ako sutra , nekim čudom,vladu sastave Čeda Jovanović i kraljev liziguz Vuk Drašković, oni će vući zemlju u NATO. Sada se čini nemoguće, ali je i Đinđić došao na vlast, pa su ga srušili Ameri, jer je bio njemački pijun.

Bobi
Gost
Bobi

Zaključak da bi se svi Slaveni trebali držati zajedno bez da nas zioni dijele! Divide et….

shumadinac
Gost
shumadinac

@Bobi, Fabijan…
Zašto Sloveni a ne Germani ili Anglosaksoni? Zašto stvarati bilo kakve podele? Nisu problem narodi već politike njihovog rukovodstva.
Ne znam Fabijan kako tumačiš ČINJENICU da nas je NATO bombardovao posle pregovora u kojima su postavljani uslovi za koje su svi znali da ih ne možemo prihvatiti (kao što nam danas ZABRANJUJU da kupujemo rusko oružje – na osnovu čega?). Samo onaj ko ne želi ČINJENICE previđa da je Srbija bombardovana zbog (navodno) nečega zbog čega je kasnije morala biti bombardovana i Priština ali tamo nisu zak ni zabrinutost uputili. Na pitanje Srbije zašto “međunarodna zajednica” ništa ne preduzima protiv kosovskih Albanaca odgovr je bio: ” bilo kakvo uplitanje bi dovelo do DESTABILIZACIJE REGIONA”!!!!!!

Samo slepac ili neko zlonameran ne vidi dvostruke standarde koji se stalno primenjuju protiv Srbije. Nije to “prosečno srpsko kukanje”, to su ČINJENICE kojih ima još koliko hoćeš – dvostruki standardi kojima se Srbija polako guši, pritisak zbog koga se stanovništvo iseljava jer ovde ne može da obezbedi normalan život. Nekoliko puta sam postavio pitanje: “da li je moguće da su Poljaci toliko pametniji od nas na Balkanu pa tako napreduju?” – nisu pametniji već patološki mrze Ruse i zbog toga su nezamenljivi korisni idioti Vašingtona. Još jedan primer kako i zašto se neko kažnjava a neko drugi nagrađuje. Svi smo mi u ratu koga većina ne vidi ili bar ne želi da vidi.

xyx
Gost
xyx

Možda je odgovor u ratovima 1991-1995.Ako je JNA bila NATO vojska,onda je logično da cila Srbija treba biti NATOva.Da li je netko tu zaje… pa je uslijedila kazna ??

Kurjaca
Gost
Kurjaca

Shumadinac; ko bi gori doli ustaje.Jednog dana ,mozda ne za naseg zivota ali sigurno ce da se desi.Bit ce plus ako si dobar sa Rusijom a vjerujem da ce RUsi pamtit tko im je bio prijatelj kad je bili tesko

Oko
Gost
Oko

Ta prica o mnogo vecem izvozu u EU nego u RF je frizirana bajka za dnevnu politiku. Prvo privrednici iz Srbije ne izvoze vec plasiraju proizvode (nema carina i drzava Srbija se ne pita ić) a drugo, sve sto se plasira na trziste EU cine proizvodi kompanija iz EU koje su privatizovale pogone u Srbiji zbog jeftine radne snage.
Srbija nije potpisala sporazum o slobodnoj trgovini za zemljama EAU i nema ni 10% prava izvoza u EAU dok sve zemlje potpisnice mogu medjusobno trgovati u neogranicenom obimu. Srbija ima kvote koliko cega moze izvoziti u EAU, polovinu svojih proizvoda uopste ne moze izvoziti bez carina a cak i proizvode koje mozemo izvoziti cesto zloupotrebe SNS hostapleri pa naprave vise stete nego koristi. Probali su da jabuke iz Poljske izvoze kao made in Srbija pa su Rusi mesec dana plenili svaki tovar svog voca, slali na “rutinsku kontrolu kvaliteta” i nakon 20-tak dana kada se sve ubudja vracali voce uz obrazlozenje da nije proslo proveru. Nasi su kroz 6 meseci sve ponovili sa paradajzom iz Madjarske i opet smo dobili po usima pa su mesecni tovari svog povrca vracani ucrvljeni.

Fabijan
Gost
Fabijan

Gle
O ideologiji se moze diskutirati
Ali kad odbacujes matematiku jer ne daje rezultate Koje prizeljkujes. ..
To vec vodi u fanatizam

beligorod
Gost
beligorod

Imaš pravo, ovdje je ključna riječ “autonomija”. Referiram se na poznatu Churchillovu izreku:” Tko preferira sigurnost pred slobodom, izgubit će i jedno i drugo.

Fabijan
Gost
Fabijan

Sto su to Mali Nizozemci izgubili u 50 godona EU?
Cak su I jezik sacuvali makar cesto u Kinu pustaju americke filmove bez subtitle
A Mi koji smo takp brizni o jezicima. .
Procitaj danasnje novine i one pred 30 godina da vidisdegradaciju .pismenosti

basso
Gost
basso

Srbija je za nato i EU bila izgubljena vec 1992 godine.Srbi igraju samo igru sa EU,oni znaju da srbija nikada nece uci u EU,a i sami srbi ne zele u EU niti u Nato.Proces povezivanja sa rusijom je u toku,i dok ne bude definitivan srbi moraju da sprijece moguce americke sankcije,koje bi u ovom trenutku bile pogubne.Vucica mozes da volis ili ne volis,ali je cinjenica da je on opasan i namazan politicar,i svakako je najsposobniji predsjednik na balkanu.Rusi ce postaviti u srbiju najmodernije raketno naoruzanje i tako ce propasti nato sirenje na istok,a i njihov odbrambeni stit .Srbija je velika greska EU i Nato-a.

shumadinac
Gost
shumadinac

Zapadne sankcije Srbiji bi bile zvaničan kraj pridruženja EU i početak ubrzanog razvoja odnosa sa Istokom.

Fabijan
Gost
Fabijan

Jedno ne razumijem
Sto bi to toliko bilo dobro za Srbiju da sutra postane nova drzava Ruske Federacije umjesto da postane nova davezna drzava Njemacke. ?

Ne provociram, zaista me zanimaju misljenja?

Siniša
Gost
Siniša

Ni jedno ni drugo….pogledaj sebe, boeili ste se za šta a gdje ste danas!?

Fabijan
Gost
Fabijan

Zasto svoje greske toliko volimo pravdati tudjim jos vecim greskama umjesto da se pokrijemo po usima I ugledamo na bolje Od sebe?
I Hrvatskoj je uz sve greske u koracima islo dobro do 2005. Dok se ugledala na Austriju
Onda prevladala balkanska struja I samo gledaju u Srbiju I Bitno je da bolje Od Srbije
I svi sretnI
Da nije upala u EU koja ipak Malo pritisce bilo bi jos gore

Ivo
Gost
Ivo

Šta vrijedi, nećeš opet ništa razumijeti. Pusti, u redu je. Tko treba znati, zna.

Moreno
Gost
Moreno

Fabijan Neznan ko govori o Srbiji ka državi ruske federacije . . . niti znan ko govori o Srbiji ka saveznoj državi Njemačke . . . ako baš oćeš Njemačka je sa eurom na cilome Balkanu uspila napravit ono šta ni sa kalunima i tenkovima nije mogla u WWII. Ako se maknemo od ex YU prostora pogledaj Rumunjsku, Bugarsku i Grčku . . .
Stvar je u slobodi. Pogledaj kako funkcionira EU i ta EAU . . . i koja od te dvi unije ostavlja više slobode . . . meni se čini kako je stvar u indoktrinaciji . . .

Trt
Gost
Trt

Bilo bi dobro to da ne bi bili nakrcani migrantima plus isisom undercover, ne bi bili germanizirani, imali bi zastitu od americkog i mi6 gaženja, izgradili državu infrastrukturnim projektima a ne eu-bedastoćafondovima. i gustaju kako su ipak na kraju zajebali g. Zapada – neprocjenjivo.

Mikojan
Gost
Mikojan

Kada Ukrajina, Mađarska, Bugarska i Rumunjska budu sastavni dio Ruske federacije tada Sribija ima veliku šansu da postane član istog kluba, prije toga nikako. Prije će Rusija postati punopravni član EU nego Srbija članica RF.

Mlata
Gost
Mlata

Basso, misliš da je od te tvoje 1992 god. krenulo nešto što nije bilo predviđeno….otelo se kontroli kasnije?

Ivan
Gost
Ivan

Vucic je opasni psihopata i deo kolonijalne uprave, nista vise od toga. Nemojte mu davati osobine koje nema.

tihobl
Gost
tihobl

Za EU je jedini spas da krene za Srbijom i otpocne pregovore sa EAU. Ali do briselske ekipe ne moze se ocekivati da razmislja i od toga nema nista. Ostaje Makronu da uspostavi poslednju dijagnozu pacijentu.

Fabijan
Gost
Fabijan

Znas onaj starI vic?
Koja je najukusnija hrana na Svijetu?
Nemoguce da milijarde muha grijese !!
🙂

Ivo
Gost
Ivo

točno. Zato ih je pun suteren..:)

Moreno
Gost
Moreno

Fabijan Ako si ti ka muva i voliš jist istu spizu ka muva, okay, to je tvoj izbor . . . ali nemoj ostatak čovječanstva uspoređivat sa muvama . . .

Viki
Gost
Viki

Moreno … daj bar ti nemoj vrijeđat ljude jer drugačije misle. Valjda si bolji od toga ?

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Idemo od kraja – nestabilno stabilna situacija na Balkanu – čini se da je to trajno stanje u kojem uvijek ima mjesta za sve vucibatine ovog svijeta. Nema te sile kojoj ovdje nisu otvorena vrata. Ako ne mogu prodrijeti izravno u vlast, mogu financirati oporbu. Pa će vlast biti na strani EU, oporba će zagovarati Kinu i Rusiju. Drugdje će vlast biti za Rusiju, a oporba za EU.
Najveći nedostatak zemalja nastalih raspadom Jugoslavije je gubitak samosvijesti i samopouzdanja, nedostatak vizija, ciljeva i preživljavanje iz dana u dan. Kod nas se to izražava krilaticom iz Prohujalo s vihorom – Sutra je novi dan. Kao ‘bit ćemo pametniji’, možda zapuše bura umjesto juga i razbistri glave. Ozbiljne zemlje imaju koncenzus oko nacionalnih ciljeva, one druge idu kako vjetar puše. Od svih zemalja ex YU odskače uvijek Slovenija,. Oni znaju što hoće i oko toga su jedinstveni – hoće dio hrvatskog mora i kopna kako bi utvrdili svoje granice.
Hr je EU i nema jasnu viziju onog što hoće. Živi u granicama opstojnosti, ni naprijed, ni nazad. Turizam i gospodarstvo su joj taman kako bi držala glavu iznad vode. Ukupni vanjski dug se vrti oko istih naraslih brojki (od toga je sav dug nepotreban, ali i od tog nepotrebnog izazvanog onim gubitkom monetarnog suvereniteta iz 1994. je većina nepotrebna, stvorena zbog sofisticirane pljačke nacionalnog blaga).
Srbija je u raskoraku – Kosovo joj je oteto k.em. I NATO-om, dakako. Misli li u EU, mora odustati od Kosova. Zato joj Rusija imponira, ne mora odustati od Kosova. Ali jedini način za to je – rat. Kojeg nitko neće.
Sutra je novi dan, ebat ga.

Milance iz Ceske
Gost
Milance iz Ceske

Kosovo je smao prelazni dio kojeg se malo americka elita zaletjela a uskoro dolazi do raspada Nato snaga i baza na Kosovu ce biti unistena a bez Nato snaga na Kosovu ,samo Kosovo bez metka ce s epripojiti Srbiji ako Srbija bude htjela cjelo Kosovo.Sve zavisi oko nove Jalte koja ce biti i to bas u Beogradu.Nova Jalta je vec pocela,karte su poslozene samo da se odredi datum kad ce to biti.Nije niti slucajno Rusija dopremila s-400 do Srbije i puno toga o cmeu se nepise.Znaci,proces,rekonstrukcije balkana ide svojim tokom,o cemu sam vec pisao.Srbija kao povjesna drzava biti ce jedan od glavnih igraca na Balkanu.Oni koji se neprikljuce tom savezu sa Srbijom izgubiti ce svoj kulturni inntenditet i biti c eporazeni novim valom migranata,nestati ce kao drzave.Ima toga jos,ali procesi su neki u tijeku,pa cemo vidjeti kako ce se sve to odvijati,kojom brzinom,tempom.

Son of Alerik
Gost
Son of Alerik

Umjesto Rakije, rakije nam dajto vamo, dobro bi došlo – Strpljenja, strpljenja nam dajte vamo. Ne mislm da u tvojim riječima nema težine, no – ni druga strana nije naivna, niti od jučer. ‘Preformacija’ o kojoj cijelo vrijeme govoriš nije jednosmjerna ulica . Nisu s jedne strane hrabri bojovnici, a s druge da skidaju gaće, niti obrnuto.
EU ima šanse ako se rekonstruira kao zajednica suverenih nacionalnih država. EEU ima energetsku bazu. Kina ima Partiju:)

shumadinac
Gost
shumadinac

Sve bi bilo mnogo komplikovanije da nema sukoba krugova moći na Zapadu, taj sukob je najbolji mogući poklon (ukoliko se suviše ne radikalizuje) za celu planetu. A Istok fantastično koristi nastalu situaciju – bar to ne mora da se objašnjava.

Tony
Gost
Tony

Milance ti kosovo zaboravi zauvjek …

Lucija
Gost
Lucija

Tony
😊 aha. Znači zato ti zagovaraš pacifizam…više voliš da je ona druga strana…zbunjena?

Kurjaca
Gost
Kurjaca

Srpska vojska je nekad bila u tirani i dracu pa vise nije.Drug moj samo budala misli da je povjest gotova.Da me krivo ne shvatite tko moza stavit kucu da ce Hrvatska postojat za 50 godina.Sve je podlozno promjenama

Milance iz Ceske
Gost
Milance iz Ceske

Mozes EU zaboraviti Srbiju,nisu srbski politicari blbci d anevide kako eu funkcionira,tko tamo kolo vodi itd.Srbijia ima veci interes i sigurnost da je u savezu sa Rusima nego saEU. EU nebi imala toliku nacionalnu sigurnost kao sto ima sa Rusijom.Kako su prosle drzave koje su usle u EU,gube svoju nacionalnu sigurnost,svoju kulturu itd..eu namece raznim zakonima svoja pravila koja se nepodudaraju sa nacionalnim interesima Srbije.Sa druge strane Rusija nikome nenamece svoja pravila,naprotiv,zeli ocuvanje kulture jednog anroda..To je dokaz,koliko u Rusiji ima naroda i narodnosti i svi svojom kulturom rad eu interesu Rusije a u EU je to suprotno.Osim tih kulturnih i naiconalnih stvari,Srbija nema sanse da se probije na EU trziste sa svojim proizvodima kao sto je Euroazijsko trziste.Zato,Vucic vodi dobru politiku a Srbija uskoro postaje jedan od glavnih politickih lidera na Balkanu.Nato bazi na Kosovu je uskoro odzvonilo kao cjelopupnom Nato savezu.Vec Macron pomalu to kroz medije naznacuje,da je Nato u banani.A o cemu ja vec mjesec dana i vise pisem,d aje Nato snagama odzvonilo a sve ide kako treba.Trump odpisuje Nato snage jer mu vise nisu potrebni.

Fabijan
Gost
Fabijan

Dok se Vucic bori za jacanje Srbije, narod ceka 18 mjeseci za radnu vizu za njemacku…
Mnoge ipak vise zanimakako centre im zivjeti djeca nego kako su zivjeli djedovi
Eto, I Kosovo
Mozda se I vrati u Srbiju, Ali Srbi se nece vratiti na Kosovo
A 30 GODINA, pola zivota otislo u vjetar!!!

Milance iz Ceske
Gost
Milance iz Ceske

Tím ti stvarima nerazumijes,uskoro ce bití bjezanija už Njemacke,káď íránski kalifát preuzme njemacka, mnogi ce bjezati u srbiju

Siniša
Gost
Siniša

Apsolutno Milanče u pravu….

Tony
Gost
Tony

Milance pa ti stvarno nemas pojma o zivotu hahahah uskoro ce biti bjezanija iz njemacke ahahahhah koja nebuloza ..

basso
Gost
basso

Hrvati ne cekaju 18 mjeseci,zato hrvatska ima strasan problem,svi koji nesto znaju su otisli.Firme se zatvaraju jer ne mogu naci radnike.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović

Upravo objavljeno 66% hrvatskih iseljenika ima višu ili visoku stručnu spremu. sada ne bježe seljaci iz Dalmatinske zagore , već ljudi s diplomama. Pa ti računaj. Bit ćemo ili smo već u klubu Bugarske, i baltičkih zemalja.

Siniša
Gost
Siniša

Inženjeru…problem je što se viza čeka 18 meseci ili što se u opšte ide tamo umjesto da ostaju kući?
Ti si definitivno pogrešno protumačio nas koji smo na ovom portalu jer je za nas problem to drugo a ne to prvo kao što je očigledno tebi.

Fabijan
Gost
Fabijan

I ja mislim da je Problem sto ljudi dolaze
18 mjeseci je samo pokazatelj KOLIKO OCAJNICKI zelena pobjeci
A znam puno ljudi koji nisu otisli zbog novaca nego zbog zelje za normalnim zivotom

Ovaj portal je bolji Od prosjecnih novina, Ali I dalje senzacionalistickih naslova I otvorene fascinacije Rusima I animozitetu prema svemu Zapadnome
Volim Ruse
Volim I Zapad
Ali mistake nije crno bijelo
A,
Prenapuhavanjem mana/vrlina se samo stvar animozitet kod neutralnih

Siniša
Gost
Siniša

Ovaj portal je izuzetan…budi strpljiv i shvatićeš. Znam i ja ljude koji nisu otišli zbog novca već zbog djece,nema im se šta zamjeriti….
Elem..problem si odlično markirao ali ako zagrebeš dublje videćeš suštinsku diverziju koja dolazi sa Zapada….apsolutnu diverziju.

Fabijan
Gost
Fabijan

Ugodan si sugovornik
Sa tobom bi bilo lijepo diskutirati Cak I oko suprostavljenih misljenja…

Da, Zapad nije Djeda Mraz
Americka sila se otela kontroli
Ali nije sve tamo lose
I nude svima da im se pridruze, Ali njihova pravila
Za ostaLe ih boli briga
Kao I nas za Kineze dolar na sat kad kupujemo jeftikaner tenisice
A sa rogatim se ne bode nego taktizira
I ne podrzava svaku budalu samo Zato sto je protiv Amera
Zbog Ideologie
Hićo je pobio milijune “tudjih” ljudi
Staljin je pobio svoje
Trump unistava druge drzave
Vucic unistava svoju
Ekipa navija za Madura Dok Venecuela gladuje
Samo Zato jer je on protiv Amera
Malo blesavo Zar ne ?

Siniša
Gost
Siniša

Veoma blesavo…

Derim
Gost
Derim

@Fabijan,
Ne znam gdje si, vidim da si sretan, da ne kažem ushićen, i malo mi je čudno koliko se brineš i suosjećaš sa zaostalim, primitivnim narodima na Balkanu. Pišeš o lošoj ekonomskoj situaciji, iseljavanju ali ne pišeš o uzrocima. Možda smo lijeni, glupi i nesposobni ali, ti dobronamjerni, ako već ne mogu ili neće da pomognu, bar nek nas puste s mirom. Ne, tu su da nam otežaju, onemoguće, pokradu i unište. Tu i jeste njihov napredak, sreća i ugodan život. Otmi drugom, prevari i iskoristi. Prijatelj ne dolazi prijatelju u kuću i govori šta da radi, ne ucjenjuje, ne unosi razdor među ukućanima, ne potkrada ih i ne iskorištava. Svaka pomoć, sve što su uradili, uradili su s figama u džepu. Oni su nas osiromašili, zaglupili, oduzeli nadu i ljepotu života, stvorili brige i strahove. Neka te tamo, uživajte skupa, ali zlo raditi a dobru se nadati, ne ide. Kina i Rusija nikoga ne prisiljavaju ni na šta, ne ucjenjuju i ne uslovljavaju pomoć. BiH bi trebala o tome razmisliti, Srbija odlučnije krenuti prema EEZ i odnosima s Rusijom (na vojnom planu) a za ostale je, čini mi se, kasno. Jedino Slovenija vodi puno razumniju politiku i u nešto je boljem položaju.

Tink
Gost
Tink

@Fabijan, ima istine u vasem komentaru, medjutim istina je da Hrvatska nema Kosovo, Bugarska takodje pa se nemilice prazne. Znate zivot nema konacnicu i nezavrsava se nasim nestankom sta ce biti sutra niko ne zna. I morate prihvatiti da ima ljudi kojima trbuh i izlazno crevo nisu smisao zivota. Za mene bi recimo bilo porazno da moje unuce sutra ne zna jezik kojim su njegova pokoljenja pricala i zato radim mozda duplo vise nego vi na zapadu da to ne dozivim. Znam da je za mnoge ovo trivijalnost ali eto meni mnogo znaci
Ne impliciram nikom nista , jednostavno iznosim svoj stav i svoja osecanja prema kojima se rukovodim u zivotu

xyx
Gost
xyx

Hrvatska se prazni jer prosječni mladi Hrvat neće da radi za 800 Eura ,pogotovu u turizmu di treba rintat po vrućini.To znači da postoji alternativa ,jer će za slični napor dobiti u Irskoj 2000 Eura.U RH bi moga nekako životarit a tamo će nešto i uštedit.To je poanta,što se tiče običnih radnika.A što se tiče medicinara,te stručnjaka raznih profila ,tu su zarade u bogatim Eu zemljama višestruko veće ,te čovik osigura dobru ušteđevinu i penziju nakon 10 ak godina rada vani.
Ako igdi važi zakon tržišta ,onda je to po ovom pitanju.Mladi Srbi,iz Srbije ili iz BiH,koji dođu radit liti na Jadran ,dobiju cca 1000 Eura plaće u prosjeku ,te stan i hranu.Ako uštede i polovicu zarade,nakon 3,4 miseca rada ,imaju nekakav iznos koji u Srbiji i Bi H nešto vrijedi,jer je tamo razina cijena na 50 % od Hrvatske…Dakle ,tržište funkcionira.A usput miri Srbe i Hrvate.

Tink
Gost
Tink

Vi uporno ne zelite da prihvatite da neki ljudi ne zele da budu pragmaticni po svaku cijenu pa i po cijenu trzista. Ja se bavim poslom kojim bi na zapadu bio bogat covek a na ovom Helmu sam tek nesto iznad proseka od okoline ali to je moj izbor uz svu cenu koja ide uz to.

Lucija
Gost
Lucija

Fabijan
Na portalu već imamo jednog koji svaki dan promovira defetizam.
Vrhunski. Nemoš’ protiv stvorenja sa tko zna kakvim moćima…
Tako da drugi pokušaji defetizma nužno propadaju…
Il’ su već svi defetisti, il’ su razvili imunitet.

eu kolonija
Gost
eu kolonija

velika je dilema u srpskom narodu. s jedne strane ima rusa brata a s druge strane ima bruselesskog phedera, nekrrofila, onoga što ga bombardirao. stvarno je pitanje na koju stranu se okrenuti. s jedne strane ima rusa koji garantira srbima da ga nitko nesmije više napasti a s druge strane imaju njemačku koju interesira srbija samo onoliko, koliko je I hitlera interesirala, da obezbijedi sebi put do bliskog istoka I to po cijenu nestanka srpskog naroda I imamo ameriku koju interesira srpsko kosovo ali samo onoliko da bi mogla kontrolirati njenačku. znam da za srpsko rukovodstvo “nema” te dileme I da bi se oni već sutra pridružili onima koji ih plaćaju da izigravaju petu kolonu u vlastitom narodu ali narod se nešto “dvoumi”, onaj što je ostao u srbiji I traži svoju sreću na ovome svijetu na svojoj rodnoj grudi, ne oni što su otišli.

upamtite: “BOLJE SU SANKCIJE OD RATA”. niste li ratovali i ne prijete li vam dragi moji iz dana u dan amerikanci I njihovi saveznici da će vas napasti I pobiti. “S-400 I RUSI U SRBIJI JE GARANT DA NEĆE BITI RATA I NAPADA A SANKCIJE ĆE PRIJE ILI KASNIJE MORATI UKINUTI”. mislim da izbor nije težak

dragi moji “RAT VAM JE MNOGO GORA OPCIJA OD SANKCIJA ZA EKONOMSKI NAPREDAK”. “AKO OKRENETE LEĐA RUSIJI IMAT ĆETE RAT A AKO SE OKRENETE RUSIJI IMAT ĆETE SANKCIJE”. ja mislim I da se pod sankcijama može vrlo dobro živjeti. uostalom zar rusija pod sankcijama I dalje ne živi. stvar je samo rukovodstva države. pod sankcijama se može razvijati unutarnja proizvodnja I razmjena I jačanje infrastrukture itd. a ako bude rata onda je pitanje tko će ostati. veči dio “pete kolone” je već odavno otišao na zapad tako da I od te strane postaje manja ugroza

Tony
Gost
Tony

eu kolonija, jako zalosno o cemu ti pises ti si opsjednut ratom zaista trebas dijagnozu pod hitno, pa ti poredis rusiju i srbiju e jado jadni rusija ima sve a ti cmizdris u okruzenju drzava eu i qrcis se idi malo pregledaj geiografiju vidi rusiju vidi srbiju.

eu kolonija
Gost
eu kolonija

ne pričam ja o ratu. otvori amerofilske portale u zemljama regiona I u okruženju srbije pa vidi tko priča o ratu I to godinama. tko prijeti. tko su braća po oružju. I da “PUTIN JE VRLO JASNO TRAŽIO DIPLOMATSKI STATUS ZA RUSE U NIŠU”. meni je geografija vrlo jasna. rusi štite izraelsku granicu I saudijsku naftu ali I omogućavaju nato put do afganistana tako da je rusiji put prema srbiji otvoren uprkos željama nekih poput tebe.

siogiusngiunsfugvsndvksdvkdsnjsydxj
Gost
siogiusngiunsfugvsndvksdvkdsnjsydxj

Kolonija dobro zboriš.

siogiusngiunsfugvsndvksdvkdsnjsydxj
Gost
siogiusngiunsfugvsndvksdvkdsnjsydxj

Rusi ako misle sebi dobro moraju dati srbima i S-400 i bukove i pancire i torove, bez toga badava kreće. Nije Vučku lako, mora dati potpis za Kosovo raus iz Srbije al kako to da uradi kad je narod impregniran time po stoljeća. Ovi sa šerko zapada mu šalju mrvice da uvjeri srbe kako im je lijepo u ciokapitalizmu, njegovi dobošari kradu iste građane na sve načine viđene i kod nas ovdje zapadnije i ništa dobro neće imati narod ako prihvati lihvu za boga. Tko bi vjerovao da će Vućku biti veći prijatelj donmeh turkeša nego neki Makaroni gerontofil. Bude li Vučko sebe samoubio potpisom na raus Kosova bit će slavljen kao veliki demokrata i zato ovi stalno vrše pritisak na njega i iako je njihov portćko on glumata da se nećka. Srbima je bolje da budu otok slobodan u jewropi al će morati trpiti razne sankcije i jesti travu ako to zaista žele, da ne govorim kako će im potpaliti Vojvodinu i Sanđak ako se ne budu naguzili ko ostali. Hajd ti budi pametan što uraditi.

Tony
Gost
Tony

siogiusngiunsfugvsndvksdvkdsnjsydxj, da dat ce srbiji te sustave sigurno i mat ce srbija veliku podrsku od rusa kao i prosli put u ako budete trazili batine sljedecem obracanju nato-a

milan
Gost
milan

Imas ime Tony-nonsens 🙂 ?

Derim
Gost
Derim

Ko sad o ratu priča?

Tink
Gost
Tink

@siogusinug……. ili kako vec sebe zovete😀👍odlicna percepcija stanja

Ivan
Gost
Ivan

Ako zbacimo govnare sa vlasti, veruj mi da nece bi nikakve potrebe da se jede trava i niko nece smeti da potpaljuje bilo koji deo Srbije.

sldvkmasfjvnasjfgvjdsfvjsfvsjdfvs
Gost
sldvkmasfjvnasjfgvjdsfvjsfvsjdfvs

Ivane, ne budi naivan, vidi što rade onolikoj Kini, uvijek se nađu izdajnici za manje ili veće pare koji će izdati rođenu mater a ne državu. Ovo jedenje trave više je figurativno, nek država uloži u seljaka Srbija nikad neće biti gladna, problem je što se seljaka ubija u pojam.

Mikojan
Gost
Mikojan

Kako se seljaka ubija u pojam, samo uvozna mafija, ništa drugo, likvidirajmo uvoznu mafiju i problem sela i seljaka riješen, naravno nakon toga svi koji su dobili poticaje ima da ih vrate državi. Da se sjetimo malo kako je bilo prije 1990. seljak je službeno smio imati oko 10-15 jutara zemlje, plaćao je porez na zemlju, plaćao je zdravstveno i mirovinsko, uz sve to živjelo je više nego solidno. Kako, sve što je proizveo dobro je prodao i nije ga baš svatko ucjenjivao.

alfa33
Gost
alfa33

Ma baš im fali netko sa Balkana,ovi samo hoće dati sami sebi kao da su neki bitan faktor …koliko dobrog im je dala hr ulaskom,samo za radnu snagu i čuvanju vanjskih granica,tako da kad bi opet došlo do čerupanja kod nas(a hoće) samo bi opet poslali vojsku na svoje granice i čekali da završi cirkus..dobri smo jedino da ginemo za tuđe interese,kad nemamo ili ne želimo za svoje. I još nešto,da nas puste na miru svi oni skupa, EU, MMF, Ameri, Rusi…. Postojala bi velika šansa da se dogovorimo i da ostvarimo napredak i bolju budućnost za svih nas,jer kad bi nas ovi pustili na miru,prvo što bi se moglo dogoditi to je da nebi bilo ovakvih političara na vlasti,jer ih oni sami podržavaju isključivo zbog njihovog interesa.

frutek
Gost
frutek

da baš…

Kvisko
Gost
Kvisko

EU ako misli opstati,mora kao prvo i osnovno minirati Karavanke tunel,nakon toga podici Europski zid po starim granicama Europe koje su djelile zapadni od istocnog bloka a Ex Jugoslaviju pokloniti Caru i Sultanu nek se sami dogovore kako ce to podjeliti.

Ivo
Gost
Ivo

Misliš da ljudi i tada ne bi mogli pobjeći iz te truleži?

Slavonac
Gost
Slavonac

Ovdje samo citam o slavenima,jednom nebeskom narodu.Koja je to vjezba,a ucestvovala samo mala srbija.

MNK
Gost
MNK

Srbiji treba hitno “ruski mir” ljudi to ocekuju. Nadam se da Beograd kao i Rusi u Moskvi izgradtit ce jednu od najvecih dzamija u Europi a sigurno na Balkanu. Mislim da bilo bi dobro da i slicno kao i u armiji Ruske Federacje treba vise muslimana u srpskoj armiji, u 2034 30% “ruskih” vojnika bice muslimanske vjere. RUSIJA to je snaga, napreduju u prostituciji, hiv/aids, alkoholizmu, ovisnosti o drogama, siromastvu. To treba Srbiji, slazem se potpuno.

Tink
Gost
Tink

Bitno je da na zapadu nema tih posasti koje nabrojaste. Tam.o je utociste morala, etike,empatije prema drugima, nema droge, prostitucijs, porodicne vrednosti su na prvom mestu, ne propagira se izopacenost svake vrste i tako jedan raj na zemlji.

MNK
Gost
MNK

Rusiju se smatra u rusofilskim medijima da je bastionom krscanstva i normalnosti. A u stvari imaju gore stanje nego na zapadu i ostalim mladim drzavama EU.

shumadinac
Gost
shumadinac

Ima svega toga i na Zapadu Tink – i sve stiglo iz Rusije :)))))))))

Mikojan
Gost
Mikojan

Ruski kriminalci drže 80% Beča u svojim rukama, kriminalnog biznisa, naravno, ostatak dijele srbi, hrvati i šiptari.

Mikojan
Gost
Mikojan

Modoficiram:
Ruski kriminalci drže 80% Beča u svojim rukama, kriminalnog biznisa, naravno, ostatak dijele srbi, hrvati i albanci-kosovari, prije napisano шиптари.

Fabijan
Gost
Fabijan

Sada se polako pojazuje PRAVI razlog raspada SFRJ
u guzvi raspada CCCP novog preslagivanja karata, svi osim Srba su htjeli na Zapad
Samo je Sloba i JNA sa poluzapadnog statusa htjeli k Rusima
Da su oni pobijedili, Juga bi danas bila kao Bjelorusija
Vucic, Slobina sjena, vrhunski manipulator, uspio 20 godina zavlaciti EU, povuci puno novaca, Ali maske padaju…
To je dobro
Svakome Svoj izbor pa sretno svima bilo
Bez lazi I pretvaranja

Ivo
Gost
Ivo

Zijev… Jutarnja smjena kreće iz suterena..

Fabijan
Gost
Fabijan

Nego
Kako zakovice na Boeingu? ?

Ivo
Gost
Ivo

Ispadaju i dalje, raspadate se po šavovima, znaš već. Najnovija prognoza-poletićete polovinom 2020, ako do tad ucijenite EASA vođstvo. Nego, kako oni vaši brodovi od magnezija i natrija, plove li? Hahaha, kemičari iz suterena.

Riddick
Gost
Riddick

Ako bi Vucic bio pro Ruski orijentisan Vucica bi trazili u hagu kao i njegovog sefa Hrvati i Bosnjaci zbog raznih izjava a ovako niko ga ne pominje u Hagu niti sme da podnese tuzbu, elem Belorusija je povecala bdp 6,5 puta od 2000-2014 malo li je, a koliko smo mi (drzave zapadnog balkana) uvecali svoj bdp u tom periodu EU zaludjivanja pogledaj pa mi javi.

Siniša
Gost
Siniša

Inženjer je on…

Riddick
Gost
Riddick

Ja se onda stvarno izvinjavam, onda ovi argumenti padaju u vodu.
😂😂😂😂

Pizistrat Nelson
Gost
Pizistrat Nelson

Inženjer trolarstva 🙂

Ivo
Gost
Ivo

hahaha, odličan Nelsone!

Siniša
Gost
Siniša

Ona je Juga i bila daleko izpred današnje Bjelorusije, to šta prišač i nema neku vezu sa stvarnosti ali barem si jednu lijepo rekao…svako svojim putem i mirni.

Tink
Gost
Tink

Sinisa, bilo bi lijepo kad bi to moglo tako neka ide kud ko hoce , ali na zalost stvari funcionisu po principu, mi vam kao nudimo da dodjete u nase drustvo a u stvari nikad vas nemislimo primiti. Kad ovima dosadi zavlacenje oni se okrenu istoku. E tad ovi prvi pocnu svim i svacim pretiti da to sprece po svaku cenu. Znaci u eu. vas necemo ali vam i ne damo izbor a onda ovde citate na portalu kako smo mi sami za sve krivi. Ako poslednjih dvadeset godina nismo servilni prema zapadu stvarno ne znam sta bi jos trebalo uraditi. Ustvari znam a to su nam i otvoreno rekli, treba da “preumimo” to jest da se odreknemo sebe i problem je sto znacajan broj ljudi bar za sad na to ne pristaje.

Siniša
Gost
Siniša

Inženjeru….malo se raspitaj o JNA i njenoj ulozi.

Riddick
Gost
Riddick

I JNA je trebala u EU u stvari u Nato 😂😂😂 sad bi bili u Avganistanu u mirovnoj misiji 😂😂😂 i podrzavali bi “opoziciju” u Siriji i bili bi u Estoniji.
Zamisli Veljka Kadijevica kako se rukuje sa Stoltembergom, morali bi da skinu titovke i stave kackete i one maslinasto zelene uniforme da zamene sa digitalnom sarom da zamene druze sa gospodine i da kupuju americko naoruzanje 😂😂😂 tad bi Fabijan podrzao JNA i borio bi se na njihovoj strani.

xyx
Gost
xyx

Neće to tako ići.Kreće zapadna ofanziva u višoj brzini.Zadnja Marićeva ćirilica dobro oslikava stanje.Većina je za istok ,ali redom neobrijana i naizgled neokupana .Profinjena ,kulturna Srbija se uzdiže i svom silom grabi na zapad.
U studiju,publika,uglavnom mladi,plješće na govor NATO-ve zagovornice i propagatorice USA,EU,NATO–a..Povijesničari i nacionalsti ,koji vuku na istok izgledaju kao iz neke pretpotopne emisije.Marić je to dobro upakirao ,da ljudi vide što je istok a šta zapad..Srbija će na zapad,na veliku žalost hrvatskih kleronacionalista.

Kvisko
Gost
Kvisko

EU se zbog utjecaja Euroazijske unije plaši gubitka Srbije ???
Kako da ne, bas im fali jos jedna zapustena balkanska drzava,koju treba hraniti i uciti postenju i radu poput RH.

Siniša
Gost
Siniša

Ma Kvisko ne brabonjaj….

Ivo
Gost
Ivo

pusti ga, plaćen je po objavi

xyx
Gost
xyx

Uvik mi je problem ,jer na ovako dobar komentar bi treba dat plus.A onda se ne bi poveća broj minusa,a minusaši su redom izuzetni komentatori..Zato evo minus.

Mamajev Kurgan
Gost
Mamajev Kurgan

Kad bi moja malenkost bio neko i nesto u Srbiji da odlucujem ….istog momenta bi uradio ono sto su Srbi trazili 1999g kad im je bilo biti ili nebiti tj.trazili da se hitno Srbija prikljuci savezu s Rusijom.I ne samo to trazio bi da Srbija bude deo Rusije …pa da konacno i Srbi spavaju mirno tj.da ih stiti najjaci vojni kisobran svijeta .

POVEZANE VIJESTI

Izbornik