fbpx

Tko će i kako uništiti HDZ?

Andrej Plenković

Prije nekog vremena, netko mi je poslao jedan kratki video sa slijedećom konverzacijom: “Sine, nema se, nema se para u kući, boga m’ ćeš morat’ u Njemačku.” “Ali, tata, ja bi’ radije u HADEZE, tamo ćemo pljačkat’, ovi narod je gluuup, kužiš!?”

Nisam htio taj video dijeliti dalje zato što je bio uvredljiv za članove i glasače HDZ-a, ne toliko konverzacija, koliko prikazani likovi. Glasači i članovi HDZ-a su u većini iskreni i istinski domoljubi koji vole svoju zemlju, kojima je nezamislivo ikakvo, u bilo kojim okolnostima neglasanje za HDZ. To bi smatrali izdajom samih sebe, svojih uvjerenja.

Međutim, takvi nisu i pojedini članovi HDZ-a. U toj stranci je i previše karijerista, laktaroša, ljudi bez stava, uvjerenja i osjećaja za naciju, sebičnjaka koji bi vlastitu mater prodali za novac. To samo po sebi nije osuđujuće, slično je i u drugim strankama. Uostalom, motiv učlanjenja u stranku jest težnja za ostvarenjem interesa, doduše – to se naziva političkim interesima koji kao uključuju nacionalne interese, opću korist, bolje i pravednije društvo.

No, to su na višim razinama u stranačkim hijerarhijama samo ukrasi, primarni su osobni interesi kojima je cilj dokopati se pozicije upravljanja bilo kojim proračunom. Državni, županijski, gradski, općinski proračun je stvarna moć, dovoljno velika da generira ovisničke krugove u gospodarstvu. Dijeljenje poslova, namještanje natječaja, dogovori ispod stola, stvaranje korupcijskih mreža – to je hrvatska politička stvarnost zadnjih desetljeća.

Parlamentarni izbori su borbe interesnih skupina koje se zovu stranke za osvajanje pozicija moći. Ustanovljeni sustav se ne može promijeniti parlamentarnim izborima. SDP, MOST, DP ne mogu srušiti HDZ. Čak da im je to i uspjelo, ne bi promijenili ništa, nego bi sami postali ono što HDZ jest danas. A to znači – oni bi nadzirali proračune, oni bi dijelili pozicije, oni bi kontrolirali svako novo zapošljavanje, od čistačice do direktora HEP-a. Tko će onda srušiti HDZ, riješiti korupciju, lopovluk, od Hrvatske napraviti stabilnu državu, ravnopravnog takmaca na međunarodnom tržištu kojemu ima što ponuditi i ima novca na kupovinu na tom tržištu?

Ne bi li se prije toga moralo postaviti pitanje – zašto bi bilo tko rušio HDZ i zašto bi se to moralo? Odgovor je – ono što se mora srušiti jest dosadašnji model upravljanja državom čija je personifikacija upravo HDZ. Koji je to model? Upravo ovaj u kojem država ne živi od poticanja i oporezivanja proizvodnje, već od poticanja i oporezivanja potrošnje koja se primarno generira zaduženjem. Država, a to znači stranka, to znači HDZ – kontrolira preko 70% BDP-a što je razina kontrole koje se ne bi posramila ni Partija u bivšoj državi.

Na ovim zadnjim izborima pobijedio je HDZ i osvojio dovoljno mandata da sami mogu sastaviti Vladu, uz podršku manjina i dva mandata minornih strančica Reformista i HNS-a. Naoko fantastična pobjeda, ona koja će omogućiti još četiri godine istoga – povećanja ukupnog druga države (iako se Plenković zadnjih mjeseci hvalio smanjenjem vanjskog duga države, istina je da je taj dug rastao i to s 280 milijarda kuna na cca 320 milijarda), još četiri godine namještanja natječaja, diobe tog duga među stranačkim jatacima, kontrola glasačkog tijela ucjenama s mirovinama, poticajima, socijalnim transferima. Sva ona glasačka mašinerija željna plijena (vanjskog duga) kojeg dijele pobjednici može slaviti.

Unatoč tomu, slavlja nema. Zašto? Zbog teške situacije izazvane korona-krizom? Neće biti, jer svaka kriza znači i porast vanjskog duga, što znači porast plijena za diobu, što znači veću razinu osobnog bogatstva svih članova stranke na pozicijama upravljača proračuna, natječaja, javnog novca i njima pridruženih paraprivatnih poduzeća. Prva knedla koju su morali progutati članovi i simpatizeri jedne demokršćanske stranke kakvom se HDZ predstavlja, dogodila se s prihvaćanjem Istanbulske konvencije koja je poslužila Plenkoviću da se riješi unutarstranačkih oponenata (pogledati tko je od onih koji su glasali protiv danas u Saboru).

Samo strah članstva za opstanak privilegija koji proizlaze iz činjenice članstva u stranci ih je održao na okupu. Slijedeća knedla jest dr Milorad Pupovac. Upravo on odlučuje o Vladi i uvjetuje potpredsjedničko mjesto što je crvena krpa za glasače HDZ-a. No, i to će progutati, vlastiti interes je najbitniji, ako pritom moraju dati Pupovcu novac kojeg traži (što za Novosti, što za ruralne krajeve u kojima žive Srbi), onda će pristati i na to.

Cijenu ostanka na vlasti uvijek plaća – sad bi trebalo reći građani, ali to nije točno – u konačnici je plaća nacija i to demografskim deficitom, iseljavanjem; plaćaju je nerođena djeca čiju supstancu, ono što im je trebalo biti ostavljeno u naslijeđe, glođu sadašnji upravljači hrvatske stvarnosti. Tu bi priča mogla stati, zapleti su postavljeni, razrada je u tijeku i epilozi su predvidljivi. Osim što nisu. Život većine možda jest predvidljiv, život nacije ipak nije samo puki zbroj pojedinačnih sudbina. HDZ, misli li preživjeti i nakon ovog mandata, mora tijekom mandata demontirati sam sebe.

Ne uništi li HDZ sam sebe te ne formira li se ponovo pročišćen, bez svih onih koji su politiku shvatili kao djelatnost kojom se postiže osobno bogaćenje, onda će HDZ uništiti sami glasači koji će se okupiti oko MOSTA ili neke od stranaka ljevice. Ono što Plenković mora učiniti s HDZ-om i što će dakako učiniti – uništit će ga ovakvog kakav jest i u hodu formirati novi. Rješavanjem Kovača, Brkića, Penave, taj pohod na klijentelističko-koruptivnu narav stranke je Plenković otpočeo. Slijedit će micanja svih ostalih likova po kojima se prepoznavao potpis HDZ-a (uglavnom potpis na odlukama o koncesijama, natječajima, aneksima ugovora, ugovorima). To će biti pojavni izrazi te transformacije.

Oni ključni događat će se ispod površine – riječ je o promjeni kompletnog gospodarskog sklopa zemlje koju mora prevesti iz potrošačke u proizvodnu i tamo postaviti novu ravnotežu. Ako će to podrazumijevati, a mora, i oslobađanje sudstva od političkog terora, tim bolje. Naravno da Plenković to ne mora učiniti. Može mirno provesti još jedan mandat na čelu Vlade u jednoj apatičnoj zemlji u propadanju. No, ne učini li to, HDZ će uništiti sama stvarnost koja se mijenja drastično na štetu parazita i parazitske ekonomije. Ta stvarnost bi onda potražila druge ljude koji će rastočiti HDZ, odnosno sve one politike koje su nas dovele do točke u kojoj se nalazimo – druga najsiromašnija zemlja u EU.

139
Ostavite komentar

avatar
10000
 
43 Grupirani komentari
96 Odgovori unutar grupe
0 Pratitelji
 
Komentar koji izaziva reakcije
Najaktivniji komentar
135 Komentatori
dpuz11EdoSaddam PanonskiKoraTihi Zadnji aktivni komentator
  Pretplati se  
Obavijest
AJeTo
Gost
AJeTo

To samo po sebi nije osudujuce… pa ti nisi normalan. To samo po sebi JE osudujuce. Cijeli clanak je hvalospjev HDZu jer ostali bi sigurno bili isti da su na vlasti, pa je bolje da isti ljudi kra… hm vladaju i dalje ali transparentno i nek institucije rade svoj posao. Sjeti se pojedinaca koji su sortirali zlatne zube u konclogorima, opravdavali su se rijecima da nismo mi, onda bi netko drugi.

tihobl
Gost
tihobl

HDZ i ostale garniture popadace kad padne duboka drzava. Tad ce pasti njeni kadrovi u Briselu, a onda i u nizim strukturama. Ovaj proces zavrsice se do sredine ove decenije.
Tek tad nastaje probelm. Nema organizovanih postenih i kvalitetnih snaga ni u jednoj od nasih drzavica. Probice se marginalci jos losiji od sadasnjih kvislinskih garnitura (sjetite se kakav je olos isplivao odlaskom komunista). Narod ce glasati za bilo koga samo da dodje do promjene sa p[timistickom nadom da ce biti bolje. E pa nece, docice jos gori, a dio sadasnih ce resvuci kozu (onaj xyz i adastra ce tvrditi da su navijali za Putina jos prije 20 godina).

Desetak godina kuckam po internetu kako bi pokrenuo nekoga od mladih da prvo pocne da razmislja u kakvom drustvu zeli da zivi, a onda da se pokrene. Ako bi uspio 10 mladih, pametnih i sposobnih nagovoriti da se pokrenu i da se aktiviraju kad krenu promjene ja bi ispunio zadatak koji sam stavio pred sebe.

Promatrac
Gost
Promatrac

Dao sam ti sviđalicu za komentar iako je netočno da su komunisti otišli. Naime, lustracija nikad nije sprovedena u korist tobožnje povijesne “pomirdbe između partizana i ustaša “. Valjda je postalo jasno da je na taj način dopuštena pljačkaa od strane podobnih, dok one druge obuhvaćene pomirdbom se i dalje stigmatizira, makar se suđenje ni o jednoj strani nikad nije održalo.
Interesantno je da su svi zviždaći upozoravali na to da trag novca vodi ka vodećim kadrovima kontraobaveštajne službe bivše države, te drugih podobnih kadrova (primjerice, Todorić je bio u kumstvu s pokojnom Žuži Jelinek koja je bila bliska s Titom).

Ovaj dio za koji si dobio sviđalicu je najva pada duboke države. Tko neopterečeno o indoktirnacijama i manipulacijama promatra povijesne činjenice zaključio bi porijeklo duboke države.
Iznenađujuća je spoznaja da je kontraov+baveštajna služba SFRJ bila u bliskim odnosima s Calaabrijskom mafijom, sudeći prema autoru David-u Southwell-u u djelu “the history of organised crime”, u izdanju Carlton Books Limited. Otuda treba gledati na enormni porast raspačavanja droge, kako u Njemačkoj tijekom šezdesetih i sedamdesetih, tako i tijekom Dovonsko Obrambenog Rata na pppodručjima država nastalih raspadom SFRJ. TEma je toliko ogromna da bih mogao napisati knjigu pozivajući se na razne autore. Srećom upravo to ljudi čine fokusirajući se na neke elemente djelovanja organizirane mafije, odnosno samog porijekla rukovođenja KPJ, SKH i nastanka HDZ.

Ico
Gost
Ico

Nema mafije bez Vatikana!

Promatrac
Gost
Promatrac

Suprotno netocnim tvrdnjama, Vatikan je stvoren tek u 19. stoljecu.
Povijest mafije doista seze od crkvenih krugova ali puno dalje u proslost nego sto je starost Vatikana.

Mucke
Gost
Mucke

Evo dao sam ti mrstilicu.

Emi
Gost
Emi

Promatrac
Mafija je nastala za vrijeme francuske okupacije sicilije kao dio oslobodilačkog pokreta. poslije se pretvorila u terorističku organizaciju.

Emi
Gost
Emi

Putn redovito razgovara sa Papom i imaju odličnu suradnju protiv vračarske mafije.

Slavonac
Gost
Slavonac

Ico,manise lupetanja.Pozabavi se svojo crkvi.

gigi pinna
Gost
gigi pinna

@promatrač Pa neće Udba, koja je dovela i Tuđmana i Miloševića na vlast, samu sebe lustrirati.
Tamo gdje su komunističke (nema to veze sa ideologijom, već sa moći) tajne službe radile “tranziciju” zemlje su u komi. Tamo gdje je to CIA radila ipak se dogodila lustracija.

piždro
Gost
piždro

Gigi udba je bila podruznica cia da nebude zabune.. naravno ne svi igrači .. nego jedan vazan,glavni ogranak a to je dovoljno… to robert bear tvrdi koji je te pasmine

vladek68
Gost
vladek68

tihobl
Na žalost,to je logični slijed događaja. Što se tiče ovog teksta gore,slažem se u potpunosti sa onime što je rekao gospodin @ AJeTo . Ovaj portal mi sigurno nije djelovao kao jedan od onih koji pišu hvalospjeve HDZ-u ,ali se vjerovatno radi o izuzetku. HDZ su osnovali ljudi iz UDB-e i njihovi doušnici koji su izgubili moć nakon pada Rankovića. Jedini njihov cilj je bio da uz pomoć Miloševića opljačaju sve što se opljačkati može. Kroz tzv. dogovoreni rat (iako je dobar dio branitelja išao zbilja radi domoljublja) je napravljena brutalna pljačka,a što nije poslužilo trenutnom zgrtanju novca je prepušteno devastaciji. Ostale stranke su držale vreću. Kamenjarski crkveno-nacistički mentalni sklop je pobijedio čak i ljudskost i empatiju kod većeg broja ljudi, kamoli neku humanističku misao.Svi koji se nisu slagali su morali otići u inozemstvo jer za njih nije bilo kvalitetnijih poslova.Jedna od najvećih gluposti je da se za sve optužuju još uvijek komunisti i komunistički mentalitet,iako je baš taj mentalitet sagradio sve što oni razaraju i uništavaju zadnjih 30 godina.

tihobl
Gost
tihobl

Avatarvladek68
Moram razbiti mit o UDBI – ’80-ih nije postojala jedna vec 8 uprava DB.
Drugo – o velikoj pljacki od strane udbe i vrha komunista spinove sire i grade mit britanski agenti u ZG, BG i LJ. Najgrlatiji su u ZG. Brojevi govore da su se stotine milijardi prelile u neke zapadne zemlje (lako ce te otkriti u koje najvise posto njihovi ambasadori najvise pricaju da se mora smanjiti korupcija).
Da ne bude zabune – komunisti jesu grabili, ovi sadasnji grabe sa obe ruke, ali kad se pogledaju brojevi to su samo mrvice sa stola. Glavnu pljacku su izveli nasi zapadni partneri. Ko ne vjeruje neka gleda brojeve od 1971, 1981, 1991, 2001, 2011.
Ne padajte na engleske spinove koji nisu nista bolji od onoga da je Putin novicekom otrovao Skripljeve. Ignorisite Mararetica, Trifunovica i ostale engleske spinere.

Kora
Gost
Kora

Avatartihobl

“Odgovor je – ono što se mora srušiti jest dosadašnji model upravljanja državom”.

tihobl
Gost
tihobl

AvatarKora
Pokusao sam drugo da kazem: mora se stvoriti kriticna masa koja ce razmisljati o boljem modelu drustva. Vremenom ce uspjeti osmisliti nesto bolje i spremni docekati dolazece promjene. Bez toga isplivace olos daleko gori od najgorih na politickoj sceni.

Kora
Gost
Kora

Avatartihobl

Ološ u Hrvatskoj je već odavno pronašao način da ispliva i gori od njega teško da se može naći, a kritična masa kao pokretačko tijelo društvenopolitičkih promjena u Hrvatskoj u tom smislu ne postoji. To će reći da prijeko potrebna promjena modela upravljanja zbog objektivnih razloga neće doći ni s vremenom ni tako kako Vi očekujete. Ili, da parafraziram Roberta Kopala, prijeko potrebna promjena bit će rezultat “crnog labuda” koji će se pojaviti onda kada mu se nitko ne bude nadao.

tihobl
Gost
tihobl

AvatarKora
Ti si optimista kad kazes da gori se ne mogu naci. Ja se bojim situacije da kad dodju promjene i mnoge zemlje iskoriste sansu i krenu naprijed da ce ovde situaciju iskoristiti ljigavci. A onda ces shvatiti da je Sanader bio svetac.

Peter
Gost
Peter

Koi je model tvoj predlog, slžem se sa tobom u jednoj mjeri , ali samo ako ponudiš bolje riješenje ( model).
Najlakše je iza tastature sve kritikovati i negirati, ne sagledavajući sve činjenice i okolnosti u koima se nešto dešava, a nedavati svoje mišljenje i riješenje pa makar bilo krivo ili ” glupo” .
Svaka kritika je dobro došla i svrsishodna je samo ako je sa tvrdim argumentima i ponudjenim riješenjem, ostalo je samo laprdanje i samopromocija.
Pozdrav

tihobl
Gost
tihobl

AvatarPeter
Ja sam za demokratiju sa neogranicenom odgovornoscu. Sada je demokratija bez odgovornosti i to je najveci problem. Greske politicara se trebaju naplacivati imovinom, robijom i glavom kao u Kini. Zatim mnoge odluke donositi referendumom – to sad nije problem kad postoji internet (imati referenduma za nekoliko nula vise nego svajcarci). Itd.
Model upravljanja drzavom je sporedan, a vi se fokusirata na njega. Ja pricam o organizovanju drustva. To je vaznije i sveobuhvatnije. Ako budes umjesto ljudi imao potrosace ni jedan model nece valjati. To je ves slozena prica za jednu glavu. Zato nastojim da pokrenem bar 10 mladjih da razmisljaju o ovom.

Kora
Gost
Kora

Avatartihobl

“Greske politicara se trebaju naplacivati imovinom, robijom i glavom kao u Kini”.

To će reći da Vi ustvari niste za demokraciju jer niti je u Kini demokracija, niti demokracija u praksi predviđa naplaćivanje pogrešaka političara tako kako Vi priželjkujete.

“Zatim mnoge odluke donositi referendumom”.

Referendum je, između ostalog, snažan instrument političke manipulacije, medijske manipulacije i manipulacije masa jer omogućava da glas čovjeka koji o nečemu ništa ili malo zna/razumije vrijedi jednako kao i glas onoga koji je temeljito upućen (i neovisan o medijskoj ili političkoj propagandi). U konačnici, to ostavlja mogućnost da izmanipulirani i neuki (koji su u većini) preglasavaju one koji o nekim važnim pitanjima mogu reći/učiniti ono što je relevantno. Stoga referendum može biti dvosjekli mač, odnosno donijeti više štete nego koristi.

tihobl
Gost
tihobl

Kora ti si izgleda za novi evropski model demokratije – pravo glasa imace samo oni koji dokazu da su podobni, odnosno sacica tehnokrata. Slusam to poslednjih godina i istu argumentaciju koriste.

Kora
Gost
Kora

@tihobl

Uopće me ne zanima tzv. “demokracija”, a pogotovo ne američkog ili europskog tipa, niti ju podržavam.

Coban
Gost
Coban

Osnuj stranku,prikaži projekt oporavka .Pričaj po skupovima ili na trgovima,i mijenjaju tada.Gledao sam dokumentarac o jednom takvom aktivistu,zatvorili osudili i spremili u ludari jedva se izvukao.sada je snimio svoj dokumentarac.

tihobl
Gost
tihobl

Taman posla.
Cobane znas li sta bude sa pijetlom koji prerano kukurice?

dpuz11
Gost
dpuz11

I ja isto tako trazim ljude ali nitko nema muda.

gost1983
Gost
gost1983

Prvo, narod ne glasa za HDZ jer je glup, nego jer je pametan (pametan u smislu pokvarenosti, gledaju vlastiti interes). Glupi su oni koji su ostali doma i onda se čudili kako njihovi ideološki protivnici nisu ostali doma.
Drugo, članak ni jednom riječju ne kaže kako uništiti HDZ. Članak zapravo zaziva reformu HDZ-a. Šta znači rečenica “treba promijeniti model vladanja države”? Model vladanja je parlamentarni, vlada tko ima potporu većine u Saboru. To se ne može promijeniti, osim nekakvom revolucijom ili državnim udarom (šta je nemoguće jer za to treba ujedinjeni narod). Dakle, parlamentarni model je jedini mogući. Čak i ako bi na vlast došla neka libertarijanska stranka, koja želi maksimum slobodnog tržišta i minimum državnog uplitanja, oni to mogu napraviti samo jer i dokle imaju većinu u Saboru. Mijenjanjem modela vladanja ne možete nikako osigurati provođenje bilo koje ekonomske politike ako za tu ekonomsku politiku većina ne glasa.
Ako je autor članka pod modelom vladanja mislio mijenjati dosadašnju ekonomsku politiku, zašto bi HDZ to napravio, kad ga ta politika uhljebljivanja jedino drži na vlasti?
Treće, nije istina da će daljnjim pogoršanjem ekonomije u Hrvatskoj HDZ se urušiti, baš naprotiv, šta je gore, to će više i više ljudi imati dva izbora-učlaniti se u HDZ ili otići iz zemlje, čime će pozicija HDZ-a biti sve jača šta je stanje gore. To je razlog da HDZ stoji sve bolje šta je stanje gore. Nije narod glup, nego je doveden pred gotov čin.

Emiliano Zapata
Gost
Emiliano Zapata

Potpuno si u pravu gost 1983.Sad cemo po minusima znati koliko je kradezeovaca na portalu!

Slavonac
Gost
Slavonac

gost1983,potpuno si u pravu.Jasam na prvom glasovanju bijo za seljacku stranku.Dvje partije su dva oka u glavi.Stare strukture dobro znaju kako isprat mozak narodu.Zasto je plenki mun imao sastanak sa medijima.Zato seje vise pricalo o maternici,nego vjetro elektranama i privatizacije.

Brave new world
Gost
Brave new world

Ajeto, autor članka ne govori istinu jer se za vrijeme zadnjih 4 godine javni dug nije povećavao već smanjivao. Na stranu sada svi problemi i korupcija koju su naša zbilja ali ne mogu se pisati netočne informacije.
Isto tako ne može se pisati da netko ko nikada nije bio na vlasti poput Domovinskog pokreta bi bio isti kao i oni koji su bili na vlasti, osim ako autor članka nije vidovit.
Prema tome suvišno je komentirati ovako loše napisan članak. To nije dobro odrađen posao novinara.

Spacevoodoo
Gost
Spacevoodoo

Molim te izvore o stanju duga 2016 godine pri promjeni vlasti i stanje duga na početku ove godine.
Gdje su brojevi?
To je isto kao kad je američki ministar financija Steve Mnuchin otišao u Fort Knox provjeriti stanje američkih zaliha zlata pa kad se vratio samo je izjavio “gold is safe”, a ni riječi da li se tamo stvarno nalazi 8100 tona zlata koliko je bilo kad je rađena posljednja reviziia.
Ono Marić je rekao, Plenković je rekao malo kome išta znači pa mi ne znači ni to kad je Plenković u travnju izjavio kako će za preživjeti koronu do jeseni trebati 10 miljardi eura novog zaduženja.
Užasno me zanimaju ti podaci.

Brave new world
Gost
Brave new world

Space, ukucas hrvatski javni dug i vidiš. Ne vjerujem da si opet toliko nesposoban.

Spacevoodoo
Gost
Spacevoodoo

A jeli ti stvarno misliš kako su svi imbecili pa će uzimati u obzir podatke koji ne dolaze iz državnih izvora odnosno da se za podatke ne poziva na državne institucije.

Ajde sad ti ukucaj prvu rečenicu tvog komentara;

“Ajeto, autor članka ne govori istinu jer se za vrijeme zadnjih 4 godine javni dug nije povećavao već smanjivao.:”

Pa će mi izbaciti članak od Logično i gore traženo ću naći pod tvojim imenom. I tako ja o stanju hrvatskog duga od tebe mogu puno saznati.
Tako kako ti to sugeroraš internet koriste samo imbecili u pauzama kad nisu na tik toku.
Toliko o služenju s intermetom na tvoj način.
Nisam bez razloga naveo slučaj američkog MF koji ne kaže koliko zlata Amerika ima, ali kad ukucaš “američke zlatne rezerve” izbacti će 8150 t.
Valjda ministri fimancija Amerike i Hrvatske ne govote o brojevima jer svega ima na internetu, a najviše imbecila.

Brave new world
Gost
Brave new world

Space, ponavljam kad ukucas traženi pojam u internet tražilicu onda dobiješ rezultate pretrage. Dobiješ na stotine izvora bilo službenih bilo neslužbenih i onda ako hoćeš službene izovre čitaš njih.
Shvaćaš? Zbilja nije teško.

Coban
Gost
Coban

Na trgu u Zagrebu stoji monitor koji pokazuje momentalni dug .Molit ću lijepo da se prenose rezultati svakodnevno,pa da se ne svađamo i oko toga.

Željko
Gost
Željko

@AJeTo
Što bi u Bosni rekli ” zavrnuti pipu ” od : IMF, ECB, WB, etc. i HDZ u Hrvatskoj, SNS u Srbiji, DPS u Crnoj Gori i “bratskom trojcu “: SNSD, SDA i HDZ BiH i svi idu brzinom svjetlosti u ropotarnicu povijesti !!

tihobl
Gost
tihobl

@Željko
IMF, ECB, WB su bitni instrumenti pljacke. Nisu ludi da zavrcu slavinu iz koje curi voda.
A HDZ, SNS, DPS, SNSD, SDA i HDZ BiH su statisti da se ima privid demokratije. Totalno su sporedni, a i da dodje bilo ko umjesto njih nebi bio nista bolji – otkrio bi da nema ni jednu bitnu polugu vlasti. Nasi politicari su kao vozac koji nema volan, kocnice, mjenjac i kome je ostavljeno jedino da moze mijenjati stanice na radiju i tu-tu trubiti povremeno (i to samo kad mu dozvole).
Pogledajte trampove muke sa polugama vlasti, a na celu je drzave koja ima predsjednicki sistem.

mladen3x
Gost
mladen3x

HDZ ima izborne jedinice koje su tako ispremješane da im to sigurno garantira pobjedu na izborima.Primjer,Posavci su u istoj izbornoj jedinici sa Zagorcima,nema veze s vezom ali ipak ima,zato toliki broj općina.Te izborne jedinice i njihovi načelnici dobivaju novac za razvoj a rezultat toga je vidljiv.Oporba,pogotovo ove manje stranke ,mora poraditi na preferencijalnim glasovima na način da su u doticaju s biračima i svakom biraču kažu za koga da glasa,inače jednom ode 80%glasova a drugom 20%,prvi prolazi,drugi ne,da je 50-50 oba bi prošla,radi se o višku glasova što je nepotrebno….Ako se želi stvoriti nova platforma onda se treba raditi na detaljima.

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko

IDS u Istri je isto što i HDZ u Hrvatskoj. Umjesto magične riječi domoljublje, tamo je magična riječ decentralizacija, a princip vladanja je potpuno isti kako je opisano u tekstu, s tim da su mediji puno više pod kontrolom u Istri.
Kako riješiti duopol vladanja HDZ-SDP? Tehnički gledano, vrlo lako – promjenom izbornog zakona u Saboru.
Kojeg bi naravno trebao izglasati HDZ/SDP što se nikada neće dogoditi.
Što bi trebalo promijeniti u izbornom zakonu?
Zabranu predizbornih koalicija, ukidanje biranja osam predstavnika nacionalnih manjina (koji su uvijek odlučujući tko će vladati u Hrvatskoj jer uvijek idu sa izbornim pobjednicima, a na ovakav način oni dva puta glasaju, što stavlja u nepravedan položaj druge glasače, a prava manjina ionako su zagrantirana zakonima), jedna izborna jedinica umjesto deset, smanjenje izbornog praga sa 5% na 2%, biranje 100 saborskih zastupnika umjesto 151, zabrana “pretrčavanja” saborskih zastupnika drugim strankama (umjesto toga, obavezno vraćanje saborskog mandata stranci), obveza glasanja uz novčano sankcioniranje tko ne glasa izraženo u postotku mjesečne plaće/penzije (npr. 10%), omogućavanje glasanja samo onima koji imaju prebivlište i plaćaju porez/prirez u RH, modernizacija glasovanja preko interneta..
Saziv Sabora na takav način bi bio potpuno drukčiji.

Meštar
Gost
Meštar

Točno. Za mene su HDZ,SDP,HNS,IDS,HSS,SDSS svi isti

Slavonac
Gost
Slavonac

Bravo Mestre.Ove narode najvise jebe crveni virus.

Lucija
Gost
Lucija

Tupko

Samo glup ili zlonamjeran čovjek ne bi pristao na te zahtjeve.

Međutim…pogledaj drugo što si napisao:
“…ukidanje biranja osam predstavnika nacionalnih manjina…”
Ove stvari s manjinama definirane su ne samo Ustavom, nego i eu konvencijama…i “pitaj Boga čime ne”.
To je tako definirano da je većina talac manjine ili – manjine talac većine.
Da ne pričamo da će bilo kome na vlasti poslužiti kao izgovor za de- legalizaciju referenduma.
Neznam jesam li jasna…?

A sve su to ionako ‘spike’…kaže SoA:

“…moraju dati Pupovcu novac kojeg traži (što za Novosti, što za ruralne krajeve u kojima žive Srbi), …”
Pa to je lako provjerljivo.
Tko je to od onih zabačenih sela dobio struju?
Čitala sam negdje ( neprovjereno), da je Pupovac prodao neku poljoprivrednu opremu i strojeve koji su bili namijenjeni upravo tim zabačenim mjestima…?

Uno
Gost
Uno

@Lucija Da, lako je provjerljivo hoće li ruralni Srbi dobiti nešto od toga, ali se to ne provjerava jer su to novci za podmazivanje te iste mašinerije kojoj pripada i Pupi. Ako nešto i dobiju, to su oni koji su uključeni u mafijašku organizaciju. Ovi drugi mogu struju čekati do sudnjega dana…

gost1983
Gost
gost1983

Općenito se slažem da izborni zakon treba mijenjati, no napomenuo bih neke stvari. Pripadnika nac. manjina u Hrvatskoj ima više od 300 tisuća, od toga Srba 200 tisuća. Kada bi se ukinule manjinske liste, oni bi se kandidirali na normalnim listama (osim ako ne namjeravate pripadnicima manjina potpuno uskratiti biračko pravo?) i osvojili i više mandata od koliko im sada ide.
Treba ukinuti izborne jedinice (regionalne stranke zapravo time ne bi gubile mandate). Najvažnije, treba potpuno ukinuti izborni prag. Tih 5% je, kao prvo, proizvoljno (tko je odredio da bude baš 5%, drugdje je to više ili manje, znači proizvoljno), kao drugo, tih 5% znači da svaki put birač mora kalkulirati dati glas stranci kojoj želi ili nekoj koja ima više šanse prijeći izborni prag. Tko u Hrvatskoj ima potporu 1% zaslužuje 1% mjesta u Saboru. Predizborne koalicije tada bi bile nepotrebne pa ih ne treba posebno ukidati.

Slonica
Gost
Slonica

Ne treba se manjinama uskratiti biracko pravo ,al se treba ukinuti postizborne koalicije za sve.Inace 8 sigurnih mjesta nema ni jedna drzava,neke cak nemaju ni jedno.
A i reciprocitet bi se mogao uvažiti ,kao nedavno Bih sa Hr u vezi granica.
Ovak izborni zakon paš vlasti i teško da ce se promijeniti.

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko

Zašto 5%?
Zato što se bira 14 zastupnika u svakoj od deset izbornih jedinica (na tih 140 ide još osam manjinaca i tri iz dijaspore što daje brojku od 151), a D’Hondtova metoda koja se koristi u RH preferira davanje “graničnih” mandata većim strankama.
Glasovi stranaka koje ne prijeđu izborni prag od 5% u tih deset izbornih jedinica se ravnomjerno raspodjeljuju rezultatima izbornih pobjednika u njima.
Ovakvim načinom se preferiraju i regionalne stranke.
Sve to odbija potencijalne glasače koji nisu za HDZ/SDP da izađu na izbore, što velikim strankama savršeno odgovara.
Jedna izborna jedinica, biranje 100 saborskih zastupnika i prag od dva posto učinilo bi da imamo četiri stranke u Saboru što je odlično za stabilnost Vlade (nestaju iz Sabora danas nebitne stranke poput HNS-a, Reformista, HSS-a, HSLS-a itd.), a lako bi se pojavila neka nova “treća” opcija koja bi bez problema mogla odmah dobiti 5-6 mandata, jer se ovdje glasovi puno manje gube nego u postojećem sustavu.

Abe 04
Gost
Abe 04

~150 općina i svaka svog poslanika, stranke u općinama kandidiraju ljude imenom.

Rooster
Gost
Rooster

U pravu si
A koliko samo dobiju novaca stranke koje su ušle u sabor po zastupniku
Sve to narod plača
Nitko nije protiv manjina nego je protiv zagarantiranog ulaska u sabor koje imaju manjine
Furio radin je sam mogao sebi dati glas i ušao bi u sabor
A da ne govorim da se krši i ustav,jer nismo svi isti kad su u pitanju izbori,ali ne samo izbori

Abe 04
Gost
Abe 04

Zašto moraju postojati manjinske stranke, tj. stranke nacionalnog predznaka? Očito su tu radi političke trgovine i zamazivanja očiju. Meni je to stvar kulture (njihove nacionalne i naše državne jer ih smatram dijelom našeg društva) i očuvanja identiteta, nikako ne smije biti politička stvar. Kultura, identitet manjina – to je neupitno, koja god da je vlast. Ovo kako je sad, to je podvala.

Arkaj
Gost
Arkaj

Tupko Glupko, sve 5 ali mislim da manjinski zastupnici uistinu nisu nikakav problem niti su imali presudan utjecaj na političke prilike. Uvijek su podupirali najveću stranku i time u principu stabilizirali političku situaciju. Povike na Pupovca dolaze uglavnom od ljudi s šovinističkim nagnućem kojima je “samo mrtav srbin dobar srbin”.
Potrebno je naglasiti da ti isti koji bi ukidali manjinske saborske mandate nemaju ništa protiv mandata za dijasporu iako se ta dijaspora najvećim dijelom sastoji od BiH hrvata koji nikad nisu živjeli u Hrvatskoj pa ne mogu bit obuhvaćeni pojmom dijaspora koji ima značenje odseljenih pripadnika jednog naroda. A hercegovci nisu hrvatska dijaspora kao što austrijanci ili švicarci u kantonima u kojima se govori njemački jezik nisu dijaspora Njemačke.

Slonica
Gost
Slonica

@Arkaj…konkretno pitanje ako Hrvati iz Bih glasaju u Rh
Dal Srbi u dijaspori imaju pravo glasati u Srbiji?I I koliko Srbija ima garantiranih mjesta za opcenito manjine ?

Rooster
Gost
Rooster

Daj molim te objasni kako netko tko je napunio 18 godina i dobio pravo glasa a ne radi ,kako on plača porez
On i oni koji ne rade znači nemaju pravo glasa
Puno ljudi se odjavilo,otišlo van raditi,i oni gube pravo glasa,a znaš da šalju novac doma
Ostalo su u pravu

Zvrk
Gost
Zvrk

AvatarTupko Glupko
netko je bio analitičan pa je predočio kakvi bi bili rezultati parlamentarnih izbora da smo imali jednu izbornu jedinicu. Prag je 3% i nema posebnih jedinica za dijasporu i manjine.

i.ibb.co/kq7t409/Izbori-2020.jpg

Vidiš jasno tko je više ili manje zakinut.

Mucke
Gost
Mucke

@ TupkoGlupko
Promjena izbornog sistema uglavnom onako kako si opisao je samo osnova za jos nekoliko obaveznih promjena a ticu se onoga sto je netko od komentatora spomenuo kao “duboka drzava” , radi se u stvari o sudstvu ,drzavnoj upravi ,tajnim sluzbama I kao slag na tortu naravno medijima.
I tu onda dolazis do nerjesivog problema tzv.kvaka 22 , ne mozes promjeniti vlast radi duboke drzave a ne mozes promijeniti(smjeniti) duboku drzavu radi vlasti.Najveci dio onih koji ne izlaze na izbore shvacaju da izasli neizasli rezultat ce biti u dlaku isti jer kako je netko pomenuo nema veze kolika je izlaznost I kako si glasao,vazno je jedino ko broji glasove.
Tzv. Ankete su najobicnija prevara I manipulacija izbornog tijela u kojima stranka koja narucuje(placa) anketu agenciji uz sugeriranje postotaka, a agencija zove samo clanove odredjenih stranaka( u vec odredjenim omjerima) jer znaju kakav ce njihov odgovor biti.Ja kao nestranacki covjek nisam bio anketiran nijednom u zadnjih 30 godina.
Zanimljivo mi je da svaki put kad netko progovori o promjeni izbornog sistema ili svodjenja utjecaja duboke drzave na razumnu mjeru ,a to su redom Most ,DP , I od prije Kolakusic I Orepic I donekle Zivi Zid , slijedi drvlje I kamenje po istima I od strane duopola HDZSDP I njihovih marionetskih strancica I naravno od kompletne duboke drzave predvodjene naravno korumpiranim medijima I podmetanjima tajnih sluzbi (preko medija) ali zanimljivo I od dobrog broja komentatora koji se prije toga kao zalazu za nekakve promjene.
Naravno sve ove promjene su moguce jedino u slucaju nekakvih promjena geopolitickih okolnosti. Cini mi se da su takve promjene na pomolu ,hoce li biti na bolje ili na gore bumo videli.
Imam par primjedbi na vas komentar : Manjine treba ostaviti na miru ali I tu unijeti korekcije (vracanje pozitivne diskriminacije ukinute 2016.) , Hrvatima u BiH je netko podijelio drzavljanstvo I ne mozes im zabranit da glasaju ali im mozes ukinuti posebnu XI izbornu jedinicu, svaku vrstu glasanja osim pojaviti se glavom I bradom na glasackom mjestu I ispuniti listic sa kodiranim brojem uz obavezan otisak palca zabraniti (svi ovi obilasci starackih domova ,zatvora I narocito online ili dopisno glasanje su cista prevara).

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko

Mucke, Hrvati u BIH imaju hrvatsko državljanstvo, ali nemaju prebivalište, ne zarađuju plaću i ne plaćaju poreze u RH, samim time po meni ne bi im trebalo dati pravo glasa. Isto vrijedi i za dijasporu.
Oni biraju vlast u dvije države – u BIH gdje žive i u RH gdje ne žive. Gdje to ima?
Utjecaj njihovih glasova i nije toliko bitan – Hrvati u BIH biraju dva zastupnika u Sabor (od njih 151), a manjinci njih čak osam (s tim da dva puta glasaju – redovno i za manjince), što nema uopće logike obzirom na broj glasača (manjinci u RH i Hrvati u BIH).
Ako se već daje manjincima i Hrvatima u BIH da glasaju zasebno za svoje zastupnike u Saboru, ovaj omjer bi svakako trebalo promijeniti, što može napraviti Sabor, ali eto ni HDZ ni SDP to ne želi dirati. Koliko je to u interesu hrvatskog naroda općenito, čitatelji mogu zaključiti sami.
Ako nisi znao, svaki izborni listić ima serijski broj. Ovaj puta bio je upečatljiviji nego inače (zasebno na zadnjoj stranici u gornjem lijevom kutu).
Kolakušić i Živi Zid su se raspali, jer njihovo postojanje je bilo previše ovisno o jednom ili nekoliko ljudi koji su imali problem mesijanstva. Most je opstao zbog toga što su pokazali da se ne prodaju za vlast (probali su sa HDZ-om prvi puta i radije su izašli i odrekli se vlasti nego da su prodali obraz, drugi puta ih se Plenković riješio kada je vidio da mu više ne trebaju njihovi glasovi u Saboru za vlast zbog prebjega SDP-a i Bandićevih “žetončića”, što je dokaz da će HDZ ispljunuti svakoga tko želi promijeniti na bolje nešto u trulom sustavu), kao i iz razloga što su na listu stavili Mariju Selak Raspudić i muža joj Ninu.
Možemo! je ušao sa toliko mandata zahvaljujući Tomašiću koji raskrinkava Bandića institucionalno u Gradskoj skupštini (i što mu mediji u zadnje vrijeme daju puno prostora), rodijačkom vođenju načina Zagreba od Bandića i Juričanu koji medijski ismijava i raskrinkava Bandića. Koalicija Možemo! pokupila je glasove i razočaranih SDP-ovaca i razočaranih HDZ-ovaca (jer Bandić koalira sa HDZ-om u Zagrebu niz godina u Gradskoj skupštini). Greška Možemo! je što su omogućili Katarini Peović i Radi Borić da postanu saborske zastupnice sa svojim idejama, i ovdje će gubiti glasače. Gube glasače i svojom isključivošću spominjući da je desnica mrak, a oni svjetlo, umjesto da pridobiju dio njihovih glasača.
Ako se i Juričan, i Tomašević i Bandić kandidiraju za gradonačelnika Zagreba sljedeće godine (nitko od njih nije ni HDZ-ovac ni SDP-ovac, a i oni će dati kandidate), Bandić će biti potpuno potopljen.
Izgubio bi taman da ima sveukupno tri kandidata za gradonačelnika (nebitno koja).

Mucke
Gost
Mucke

Jucer mi se ucinilo da citam komentar komentatora sa logicnog a danas kao da citam kolumnistu Indexa ,Jutarnjeg ili cuvene analiticare sa N1 i RTLa .Jeste vi onaj isti od jucer ili je netko ukrao nick?

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko

Isti.
Vijesti uopće ne gledam na televizijama ima već 15 godina – ne želim da mi se kondicionira um.
Portale pratim – Jutarnji je previše očigledan koju agendu provodi tako da ga baš i ne pratim, Telegram piše samo o aferama HDZ-a, kao da ih drugdje nema (što čeka istraživački novinar Hedl, nije valjda da nema materijala i za druge?), Večernji uglavnom ima vijesti iz Srbije, Index otkriva afere (ovdje ima dobar istraživački i nagrađivani novinar Ilko Ćimić), ali tekstovi im znaju biti na granici dobrog ukusa, 24sata je uglavnom žutilo i kratki tekstovi (ima par dobrih istraživačkih novinara kao npr. Mahmutović).
Međutim, i ti istraživački novinari sami sebe cenzuriraju.
To je jedna od glavnih boljki Hrvatske – novinar izloži istinu i činjenice, doživljava neugodnosti, narod pročita i zaboravi do sutra, a nadležne institucije na takve članke reagiraju na poznati hrvatski način.
Nije čudo da je istraživačko novinarstvo praktički mrtvo u Hrvatskoj.
Čim je veća i dublja priča u kojoj zna biti upleteno više nadležnih insttucija i ministarstava, nema šanse da to izađe u javnost.

Emi
Gost
Emi

Referendumom.

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko

Je li u kamenu upisano da 10% ukupnog broja glasača mora potpisati zahtjev za refrendumom da bi se on uopće održao?
Je li u kamenu upisano da su rezultati referenduma važeći samo ako izađe 50% plus jedan birač?
Naravno da nije – Zakon o referendumu može izmijeniti Sabor.
Evo, sada na izborima za Sabor je izašlo 46% glasača i rezultati izbora se priznaju.
Znajući kako je HDZ na čelu sa tadašnjim ministrom uprave Lovrom Kuščevićem opstruirao broj skupljenih potpisa za referendum gdje se tražila promjena izbornog zakona prošle godine, znamo da toga neće biti još barem četiri godine.

mislim..
Gost
mislim..

Mislim da HDZ niko nikad nece smenitikao najjacu Hrvatsku stranku. Zasto? Ljudska psihologija..
HDZ je stvorio RH. To je fakat. Ljudi ga vide kao nesto pouzdano-sigurno.
Ide kriza. Sto je veca kriza ljudi sve vise idu ka sigurnim i proverenim stvarima. A to je HDZ.
I tako u krug. Veca kriza- veci glas za HDZ.
Naravno, moguce je da gresim..?

Abe 04
Gost
Abe 04

Čak i da legaliziraju pedofiliju, birači bi to opet nagradili.

Meštar
Gost
Meštar

Trajat će kao i bavarski CSU. Problem je što nisu pametni ko ovi u CSU. Sve se prepoznaje po plodovima. Plodovi vladanja HDZa su: demografski i gospodarski pad , te nered koji se posebno ogleda u pravosuđu.
Ovaj Plenković je pametan, ali jedan Sanader je za cijelu ovu garnituru bio još veći kapacitet, problem je sto su svoje snage usmjerili u krivo.
Ima nesto sto je stvarilo rupu u državi , a to je rat. Rat nas je koštao 8 milijardi tadašnjih dolara. Vodili smo rat na svom teritoriju i tu su onda štete nesagledive.
Ratna rana nas jos uvijek čini krdom , a to koje ide za tim da se ideš povezati što bliže s vođom krda. Onda gubi demokracija.
Tu je i ostavština komunizma , mentalnog sklopa neslobodnog razmišljanja i prepleteost bivših moćnika u sustav krda. 100000 komunista je 91. preslo u HDZ. Tu je vise komunista nego u SDPu.
Zato će HDZ biti dugo na vlasti.

Lucija
Gost
Lucija

Meštar

Rat nije nikakav izgovor.
Kakav je bio 2. svjetski, a gdje je bila Jugoslavija 1965. i 1975.?

Drugo: “…100000 komunista je 91. preslo u HDZ. Tu je vise komunista nego u SDPu.”

Nisu to nikakvi “komunisti”.

Meni inače smeta kad se LOPOVI časte, jedan drugog nekakvim ideologijama.
Kao što ni sada nisu “domoljubi”.

Kako su upropastili jednu državu, upropastit će i drugu.
Zanimljvo, nigdje nema imena članova…

Meštar
Gost
Meštar

Lucija nema imena jer nije bilo lustracije što su napravile postkomunističe države koje su pretekle Hrvatsku. A nažalost rat ima velike veze, osim onih izravnih 8 mil. $ tu su i štete rušenja obnove, neizrane štete i to je objektivno. Problem je veliki što rat nosi silan kriminal. London se krajem šezdesetih othrvao kriminalcima koji su harali crnim tržištem. U ovakvoj državi i s ovakvom vlasti bojim da ce ta sprega biti duga.

Mucke
Gost
Mucke

Jeste bilo je lustracije i te kakve .

Franjo Tahi
Gost
Franjo Tahi

Prestani srati o ratu.

Meštar
Gost
Meštar

Aj neću više

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko

Libo me racku za desne, lijeve, centar, komuniste, ustaše, domobrane, partizane.. Sve su to kosti koje daju narodu da se glođu, a ovi i 2020. još uvijek grizu.
Jedini posao političara je donijeti zakone i gledati da se oni primjenjuju za olakšavanje posla poduzetnicima, čuvanje diginiteta radnicima, osiguravanje isplate plaća za obavljeni rad, stvaranje povoljnih uvjeta za nova radna mjesta, sudske presude gdje nema utjecaja politike itd.
Vidimo i sami koliko su uspješni u tome.
Dok je devedesetih opravdanje mogao biti rat, u desetima to sigurno nije.
Sljedeće godine je novi popis stanovništva u Hrvatskoj, nitko se neće čuditi brojkama..

Ico
Gost
Ico

Meštar laže na koju stane. Zabranite toj hulji pristup portalu R.L.

Meštar
Gost
Meštar

Sve što sam izjavio je provjerljivo

Spacevoodoo
Gost
Spacevoodoo

HDZ je preuzeo vlast na krilima slobode i demokracije koje su značile i još uvijek znače kako je svaki čovjek slobodan u odabiru puta kojim se kroz život kreće.
Svaki čovjek sam bira sredstva pomoću kojih će se kretati na tom putu. Nitko nikada nije rekao koja su sve sredstva apsolutno nedopuštena, znamo samo koja su sredstva zakonom zabranjena odnosno nelegalna, ali i ta nelegalna sredstva postaju legalna izostankom primjene zakona, a zakon je u svim točkama u prostoru i trenutcima u vremenu nemoguće primjeniti.
Po evolucijskom konceptu opstanka i napretka neke jedinke su puno sposobnije od drugih procjeniti kad se može napraviti nešto nelegalno, a da ih se pri tome “ne uhvati”. Neki stradaju i pri prvom pokušaju. Neki sukladno svojim evolucijskim konceptima također gledaju samo sebe, ništa nelegalno ne rade, ali ih nije briga ako i vide kako drugi nešto nelegalno rade jer gledaju samo sebe i njhova je procjena kako će tako najbolje po tom životnom putu napredovati.
Zato je HDZ nebitan jer na istom principu funkcioniraju sve stranke iz svih duopolova zapadnih demokracija.
Neznam do kud smo u razini svijesti došli ako nam je potrebmo analizirati HDZ, a ne sveopći oblik političkog funkcioniranja u dijelu svijeta kojem pripadamo.
Bonus dodatak;
Vučićev SNS i Plenkovićev HDZ pripadaju istoj grupaciji europskih stranaka. Da li nekoga brine to što Srbija još nije dostigla europske standarde demokracije, a Hrvatska to članstvom u EU dokazuje 😊😊😊

Unsere Mauern brachen aber unsere Herzen nicht
Gost
Unsere Mauern brachen aber unsere Herzen nicht

Hdz i Tuđmana su Amerikanci osnovali i stvorili.Amerikanci su pomogli Tuđmanu da lažira izbore 1992 godine jer svi nacionalisti u hrvatskoj su mahom bili za Paragu koji je imao većinsku podršku na desnici. Nakon završetka rata Amerikanci su htjeli maknuti sve tzv lidere na balkanu i otjeratiu Hag, ali budući da Tuđmana nije bilo moguće srušiti kao Miloševića zbog ogromne podrške koju je tada imao u narodu zbog prethodno dobijenog rata, oni su ga eliminirali. Tuđman nije slučajno obolio od raka. Amerikanci se svojih kerova rješavaju nakon što ih iskoriste. Hdz će postojati kao stranka i organizacija sve dok su Amerikanci globalna imperija i sve dok su prisutni na balkanu. To je jedna interesna i mafijaška organizacija koja svojim djelovanjem najviše podsječa na meksički narkokartel.

zgvaca
Gost
zgvaca

ako su ga Ameri otrovali onda su prvi put u zadnjih 200 godina ucinili dobru stvar.

Ico
Gost
Ico

Tuchman je dobio “koktel” u Walter Reedu, he, he, he

Bezmail
Gost
Bezmail

Kao šta je Ciceron rekao gori je 1 domaći izdajnik nego 100 neprijatelja, a Bogami HR obiluje izdajnicime koji su se prodali za judine škude.
Kao šta je Vladimir (Žirinovski) Šeks rekao od 1991 naovamo niti jedan zakon nije donesen u hrvatskoj već je spušten iz brisela.
Mi smo sluge, vazali cionističkog brisela koji preko domaćih izdajnika bilo lijevih bilo desnih uništava hrvatsko tkivo iznutra.
A sve konce vuku hazari koji vladaju svijetom. ON je bio u pravu, ali ga niste slušali niti pratili…
Sada patimo svi. 20. travnja 1889.

kdk
Gost
kdk

…izgleda da si u pravu i da je bio odabran; nešto na tu temu (dosta uvijeno) govori i L. Ivašov.

Ico
Gost
Ico

Šeks je veleizdajnik i notorni lažov!
Kako da Beisel ne spušta zakone Viktoru Orbanu? Pa zato jer Orban nije veleizdajnik i notorni lažov kao Kolega Sova

Pizistrat Nelson
Gost
Pizistrat Nelson

Čini mi se da niste skužili – ovaj priča o dolfiju.

kdk
Gost
kdk

Skužio sam i zato sam napisao to što jesam!

Ivan
Gost
Ivan

Ovaj na slici se dobro potkožio. Pogledajte samo taj kimpak.

Planet zemlja
Gost
Planet zemlja

Sam pocetak ovoga texta mi je bio dovoljan.hdz je organizacija,ne politička stranka..za nju glasaju njeni interesni klijenti i zatucani,neinformirani ljudi na koje ni bicikl ne bi naslonio.kakvo domoljublje…gluposti.jedina stranka koja ima formalnu osudu za kradju milijuna. Son od alerik,zesci promašaj.

alex
Gost
alex

Razvedrite se! Nećemo još dugo biti drugi. Uskoro ćemo prestić Bugarsku i izbijamo ponosno na prvo mjesto, jer je gotovo sigurno da turizam seli na Crno more.

Jopa
Gost
Jopa

A sta to ima na crnom moru tako hebeno pa da svi odose tamo?

alex
Gost
alex

Jopa, cijene u pol onih na Jadranu, a kvaliteta cuge i klope duplo bolja. Još nemaju onu ekskluzivu za preseravanje, ali sve u svoje vrijeme.

Dokurčilomi
Gost
Dokurčilomi

Odavno sam napisao kako je pametno, radišno i školovano otišlo van. Ostali nam starci i političke stranke. Svaki drugi student kako čujem u tramvaju, birtiji i u parku razmišlja ili već ima dogovoren posao vani.

piždro
Gost
piždro

Pa ako je tako -onda je to tiha izdaja vlastodržaca! Globalni vladari to i očekuju, trljaju ruke-bit će biznisa. Taj teren, pogotovo hrvatske obale je najatraktivniji teren u Europi! Klima, razuđena obala,i sa bajnovitim otocima, prekrasno zaleđe planine, ravnice, šume, rijeke. U stvari najljepsi klimatski, reljefni i geogrsdski predjeli Europe!! S druge strane – golo preživljavanje, egzodus, pražnjenja pučanstva, nebriga o mladima i priraštaju – jednom rječju katastrofa… Jedne prilike sam išao sa jednim banksterom, stručnjskom za jeftino kupi.. po gornjem primorju. On tvrdi, da to nema nigdje na svjetu!!! Ja mu nabacim- ma nemoj zayebavat.. a on veli: ‘sve kontinente gdje sam bio i sto sam vidio i to više puta, sem Grenlanda, Antartika I Artika – ovo i ovako nesto prelijepo nema nigdje, to ti garantujem a usto plus sigurnost i higjena’….Taj hdz se kyrči- nabijaju si reklamu – kao da njih nije bilo ništa od ‘lijepu naše’ ma steram ih bre na onu stvar, sto kazu Srbi..

piždro
Gost
piždro

Što god nije narodno, piši kad tad propalo – samo je pitanje vremena…

mislim
Gost
mislim

treba ukinuti sve stranke”mafijaške organizacije ili ti bande”
demokracija direktna, jedan glas jednom čovijeku.

benty20
Gost
benty20

Direktna demokracija??? Razmisli… Naš je ovde 200 i skatko ima svoj stav, svoje razmišljanje, svoje ideje… Kako bismo mi bilo šta postigli kad bi svatko od nas odlučivao? Imamo li svi dovoljno kapaciteta da donesemo prave odluke? Pa direktna demokracija je propala netom nakon šta se i rodila, još u staroj Grčkoj upravo iz razloga nemogućnosti dogovora. Ni ova posrednička demokracija nije ništa bolja jer stotine likova vuče vodu na svoj mlin. Stotine stranaka, udruga, organizacija… svi nekakvi humanitarci, a svi gledaju vlastitu korist i grabe k sebi. Pa kako onda jedno takvo društvo može naprijed?

zgvaca
Gost
zgvaca

Zao mi je ali vec na pocetku sam odustao od daljnjeg citanja. U Kradezeu nema postenih ni iskrenih. Svi mi znamo da je Kradeze od 1991 vece stetu napravio hrvatskoj nego rat i sve ostale nedace. Nemoze jedan posten i iskren covjek otic u Mafiju. Nece covjek sa visokim vrijednostina postat pljackaas. U Kradeze ulaze ljudi koji vec namjeru imaju da pljackaju. Ima Gradonacelnika koji su zavrsili za strojobravara pa danas posjeduju 54 nekretnine. Vidosevic nezna ni sam koliko ima. Kradeze je rak rana hrvatske drzave i dok nebude zadnji virus ostranjen nece biti bolje. Ko je od njih osudjen? Ko je bia u pravom zatvoru? Mi hrvati smo preglupi da shvatimo da je Milosevic svim silama pokusavao da nas spasi od Kradezea samo sta smo mi bili preglupi da to shvatimo. Danas nema Milosevica i moracemo sami da se ili predamo ili zgazimo Kradeze.

Ante
Gost
Ante

Pročitao sam prve rečenice do onoga da su hadezeovski glasaći domoljubi. E pa nisu domoljubi, do sada bi već i njima trebalo biti jasno da HDZ nije domoljubna stranka. Ta stranka uništava Hrvatsku. Ako je glasaćima stalo do Hrvatske neka osnuju pošteniju stranku. Ako ne žele prestati glasit za HDZ onda to nisu domoljubi.

Slovenac
Gost
Slovenac

Kako je rekao nas poslanik narod je glup i jos trosi nase pare mislim da je dosta nema nam spasa zato su nas razturili zamislite jugu da postoji mogu samo da nam merklova da pa znate svi ali vama je vaznije ko je ko

Tadmur Palmirovic
Gost
Tadmur Palmirovic

Nisam jugonostslgičar ali činjenica je da su je stvarali najbolji a rušio najveći šljam…

Meštar
Gost
Meštar

Drugu Jugoslaviju su prigrabili i stvorili preci Hdezeovaca. Pljačkaši

Siniša
Gost
Siniša

Nisi hteo ili nisi smeo!?
Nema potrebe da čitam dalje, znam da si bolesno ostrašćen.

Tko će uništiti Jadran i Hrvatsko
Gost
Tko će uništiti Jadran i Hrvatsko

bild.de/bild-plus/geld/wirtschaft/wirtschaft/corona-in-kroatien-platzt-jetzt-der-traum-vom-urlaub-an-der-adria-71856826

Ive
Gost
Ive

Prvo HDZ je na zločinu od zločinaca nastao, na zločinu će i nestati. Što viši položaj to je LOPINA veća, najveća LOPINA je bio dr Vrane.
Drugo Hrvatski izborni inženjering kaže ne glasa onaj koji popunjava izborni listić već onaj koji te listiće broji.

duki
Gost
duki

Negdje sam pročitao da je kompletna vrijednost Lijepe naše-nominalno oko 300 mlrd$ .Do sada ,u ovih 30 godina je iz Hrvatske “zamračeno”oko 1/3 =100 mlrd $ USD. -za materijaliste u prijevodu 180 ŠLEPERA SA PO 20 TONA NA SVAKOM !!!Oko 4 km (ZLATA-NARAVNO)
I netko bi htio to promijeniti?E nećeš NEĆEŠ !! ŠTO ,? PA IMA JOŠ 2/3.blaga i još puno onih koji postavljaju pitanjce”ima’l tu mene”💪💪💪🙉🙊🙈 bok!

Mamajev Kurgan
Gost
Mamajev Kurgan

Brak nije za svakoga…
Domacin kuce nemere svak biti…
Tako a narocito nije za svakoga da moze imati sredjenu drzavu…Sredjenu drzavu cine mnoooge sredjene domacine i domacice …njih stotine hiljada ili miliona.Drzava nije za narod kojim mentalitetu dominira sluganstvo vec kojim dominira slobodarstvo.Da skratim….oni kojima se ozare lica pjevajuci ,,danke dojcland,, eee takvima treba samo gospodar.

Ico
Gost
Ico

Danke Deutschland, i ode Hrvacki telekom u Deutschland

anonymous
Gost
anonymous

SOA
Steta sto je ovaj provokator ubacio na samom pocetku negativni post.
Ja sam razumio SOA potpuno drugacije nego ovaj AJeTo
I smatram da je ovo jedna od boljih reportaza na Logicno u zadnje vrijeme kad samo prevladavaju vijesti.
Da, tako je nista se ne moze promijeniti nigdje, stoga vjeruju use i u svoje kljuse.

Lucija
Gost
Lucija

U prvih pola godine, Hdz je primio 559 000 kuna. Index.hr

“Ukupno je skupljeno 559 tisuća kuna, a opet je najveći iznos od tvrtki uplatila tvrtka Radnik i to 30 tisuća kuna. Podsjetimo, građevinska tvrtka Radnik d.d. iz Križevaca, poznatija kao kupac kompleksa Kamensko u centru Zagreba, godinama je najveći izborni donator HDZ-a. Na čelu tvrtke je Mirko Habijanac koji za sebe kaže da je godinama član HDZ-a te da će to i “ostati do kraja”. Radnik je primio potpore za ožujak i to u iznosu od 123.500 kuna za 38 djelatnika, te za travanj 964 tisuće kuna za 204 djelatnika.

Tvrtka AQUAESTIL PLUS registrirana za proizvodnju i trgovinu koristila je potpore u visini od 1,3 milijuna kuna za ožujak i 1,6 milijuna kuna za travanj i to oba mjeseca za 409 djelatnika, odnosno sveukupno 2,9 milijuna kuna. Donirali su HDZ-u 20 tisuća kuna.”
Je, tak vam to ide. Dok ide.

Max
Gost
Max

Sve je točno. Većina naroda voli državu pa tako i birači HDZa koji stranku doživljavaju državotvornom a to zlorabe foteljaši i karijeristi.

putnik83
Gost
putnik83

HDZ-e je završio svoju povijesnu ulogu.Stvorili su hrvatsku državu (kakvu takvu) i sad je vrijeme da odu.
Ni jedna stranka u Novoj Europi koja je predvodila postkomunističku revoluciju nije više na vlasti.HDZ-e je izuzetak.
Najopasnije od svega je to što je HDZ-e pod Sanaderom,Kosoricom i Plenkovićem napravio sveopći zaokret od ideja na kojima smo gradili ovu zemlju.
Sanjali smo modernu,pravednu,demokršćansku,pravnu,suverenu Hrvatsku.
Umjesto toga dobili smo klijentelizam,lopovluk.diktaturu,migrante,globalizam,rasprodaju nacionalnih dobara i resursa.
Dobili smo nož u biološki potencijal nacije.Uništili smo Hrvate u BiH,Slavoniju,Dalmatinsku Zagoru,Liku.
Za primjer: 1950. godine u Hrvatskoj se rađalo cca. 100 000 djece svake godine.Danas je ta brojka 36 000.
HDZ-e je od hrvatskih branitelja napravio sektu i balast koji će istu državu koju je stvorio i uništiti.
Hrvatskoj treba buđenje. Jer nas ovi vuku sve dublje.Marakeški,Istanbulska,Lisabonski sporazum,euro,Schenegen.Tonemo sve dublje u ambis globalističke diktature.

Stock
Gost
Stock

“Za primjer: 1950. godine u Hrvatskoj se rađalo cca. 100 000 djece svake godine.”
De, smanji ribu…100 000 godišnje???
Svake godine?

putnik83
Gost
putnik83

Službeni podaci.Oko 100 tisuća djece.Zašto? Pa 2008. u Hrvatskoj se rađalo cca.50 000 djece.
Evo, po godinama,Državni zavod za statistiku:
1950. – 95.560
1960. – 76.156
1970. – 61.103
1980. – 68.220
1990. – 55.409
2000. – 43.746
2010. – 43.361
2017. – 36.647

Stock
Gost
Stock

Ne kontam ti matematiku.

Stock
Gost
Stock

Mada…ovo što si postavio…ovo su porazne cifre.

putnik83
Gost
putnik83

Ovom možeš dodat još nekih 20 000 djece godišnje, koja su etnički Hrvati,rođeni u BiH.
I ovdje je osjetan pad broja rođenih.Iako u Hercegovini i danas ne postoji obitelj s manje od 3 djece.
Ako ovako nastavimo do 2100. broj Hrvata će se gotovo prepoloviti.
Stanje je odavno ALARMANTNO.
Propagiranje feminizma,LGBT zajednica,otuđenosti,emancipacije,komoditeta,sigurnog sexa,abortusa uzelo je svoje.

Stock
Gost
Stock

Pusti to…BiH i hrvatska djeca…
Onda moraš odbiti desetke hiljada djece svih onih pobrojanih godina.
Kao srpsku djecu, jlde?

putnik83
Gost
putnik83

Hrvata je u BiH do 1991. bilo oko 900 000,Srba u Hrvatskoj 400 000.
Ako ćeš odbit srpsku djecu onda moraš dodat hrvatsku, rođenu u BiH.
Kad govorimo o natalitetu jednog naroda gledamo etnički korpus.AVNOJ je samo imaginacija.Nametnuta granica ne utječe na nacionalno biće,kulturni,vjerski,ekonomski pa čak ni na politički život Hrvata.Mi smo jedno.Hrvatska se brani u Hercegovini i Bosni.
Hrvati u BIH s “bosanskom državom” nemaju ništa zajedničko.Mnogi nemaju ni BIH dokumente ili putovnicu.80% nas.
Nikad u životu nisam bio u Bosni ili Sarajevu.Za mene je to drugi svijet.
1/3 svih Hrvata ( i više) koji žive u RH rođena je u BIH ili im je jedan od roditelja rođen u BiH.
Hrvati u BiH su bili bazen iz kojeg je Hrvatska crpila natalitet.I danas je to uz Dalmatinsku zagoru jedini potentan dio nacije.

Stock
Gost
Stock

Necu bolan ja nista odbijat.
Ti dodajes i odbijas kako ti se digne.
I nikada nisi bio u bazenu gdje ti zivi potentni dio nacije?
Svasta!

Saddam Panonski
Gost
Saddam Panonski

@putnik83
“Hrvata je u BiH do 1991. bilo oko 900 000,Srba u Hrvatskoj 400 000.”

Ovi su podaci potpuno krivi. Popis kaže da je 1991. bilo 760,852 Hrvata u BiH te 581,663 Srba u Hrvatskoj.

Mali Mujo
Gost
Mali Mujo

Zna li netko barem jednog HDZ-ovca koji nije LOPOV LOPINA?

alterego
Gost
alterego

Pokojni Racan je bio najbolji exyu politicar plus sto je bio posten.
Da ste njega u samom zacetku birali, prvo, izbjegli bi rat , a drugo danas bi ekonomski sasvim drugacije izgledali.
Doveli ste diletante i nestrucnjake na vlast i to ne samo jednom vec dvaput , triput itd itd. Plus sto su bili daleko od postenja.
Danas ste tu gdje jeste iako nijedna exyu republika nema kapacitet za razvoj kao Hrvatska. Zbog mora i obale prije svega.

putnik83
Gost
putnik83

Račan nas je u svom mandatu zadužio 20 milijardi eura koje će naši praunuci vraćat.
Pogledaj koliko novca na računu u Austriji ima izvjesna Račanova izvanbračna partnerica?
Sve je to isto i u službi istih.
Ni jedan političar s ovih prostora nije biran voljom naroda i nikad neće radit u interesu svog naroda.
Država je samo batina u rukama korporacija i banaka.Od početka je cilj zatrt neposlušni narod Helma i otet im resurse i zemlju.
Helm je bogat rudama,vodnim izvorima,plodnom zemljom,šumama,pameću,ugljikovodicima,plavim morskim dubinama.

alterego
Gost
alterego

Jedino sto treba zamjeriti Racanu je to sto je pokusao sredit rusvaj koji je hdz ostavio.
Umjesto da je ostavio vlast hdz i time ubrzao bankrot.

tuf
Gost
tuf

Koja smijurija od komentara. Račan je, gospon dragi, doslovno poklonio Hrvatski Telekom njemačkom T-Comu.
Poklonio! Ugovorena cifra je kikiriki u odnosu na sredstva koje je hrvatski narod uložio kroz samodoprinose, a država također iz raznih izvora sponzorirala razvoj optičke infrastrukture. A HT je samo jedan primjer!
Račan je vrhunski kreten koji je ljudima kratkoga pamćenja ostao, eto, u nekakvim lijepim sjećanjima jer je bio skroman, blagorječiv, tihi intelektualac.

Pietro
Gost
Pietro

Gluposti. Šeks, ničim izazvan, u trenutku iskrenosti (valjda zbog maligana) reče kako se hrvatskom vlada iz drugih centara. Naša politička ghovna su samo činovnici.

Antinwo HR
Gost
Antinwo HR

Sve su to sluge usrane eu i jebene usa! Hrvatska nastala na krvlju branitelja i naroda ,a oni ju predali zmaju ,aždaji i još k tome pokrali.Ali BOG je uz Hrvatski narod

bumbar
Gost
bumbar

Autor si je zadao težak zadatak. Trudi se predvidjeti kako bi se HDZ mogao transformirati, ili drugim riječima kako od g.vna napraviti pitu.

gigi pinna
Gost
gigi pinna

Desno krilo Udbe, tj. HDZ propast će kada propadne i ova nakaza od klerikalno-kriminalno-šovinističke države – europski Paragvaj. Kriminal i zločin su moj Aleriče, pravilo, a ne iznimka u Kradezeu, i među vrhom i među članstvom. Pa nakon svega kada jedan Božidar Kalmeta zvani Dario ulazi u sabor, pametnomu dosta.
Lijevo krilo Udbe, tj. SDP je u slobodnom padu godinama.
Da nije Živi zid postao Mrtvi zid imali bi sada mandata kao Škorojević i njegovi polupismeni krkani.

tuf
Gost
tuf

Pogledajmo objektivno, po svim ekonomskim i društvenim parametrima, u kojem je smjeru Hrvatska išla zadnjih 30 godina u usporedbi s drugim državama. Nezaustavljivo je klizila po svim pokazateljima, doslovno se ne možemo pohvaliti ni po jednom parametru da smo sustigli ili prestigli npr. Češku, Poljsku, Mađarsku. HDZ je većinu tih 30 godina vladao, a očekivati zaokret za 180 stupnjeva može samo luđak koji od istog ulaza očekuje drukčiji izlaz. Plenković je činovnik Bruxellesa. On NE RADI za interese hrvatskog naroda. Pustite površinske teme koje okupiraju javnost, pogledajte njegove odluke ispod površine. Hrvatskoj se jako loše piše.

Mijo
Gost
Mijo

Kp hdz se može urušiti samo iznutra i drug Pljenković je na dobrom putu.

ventilator
Gost
ventilator

KAKO GOD OKRENEŠ ZNAČI KUR…. A ONDA NIŠTA DRUGO NE PREOSTAJE NEGO REVOLUCIJA. SAMO KAKO ?

Josip Komerički
Gost
Josip Komerički

Jedini tko može uništiti HDZ je HDZ sam, i mislim da se to polako događa!

Slavonac
Gost
Slavonac

O cemu mi govorimo,100 000 napustilo komuniste i preslo u HDZ.Drugi presli u druge stranke.Danas nastupaju djeca roditelja koji su znali kako ce djecu uputit.Samo porjeklo,imamo tajkune,politicara,suce i sve u drzavnoj upravi.Samo jedno pitanje,kome odgovara vako stanje.Netraba volja naroda o reviziji privatizacije,o izbornom zakonu,o elektronskom glasovanju,o ne provodjenju lustracije.Nema pomaka na svim ovim prostorima,dok se nerjesimo crvenog virusa.Svaka drzava ima svoju mafiju,sam na ovim prostorima crvena mafija ima drzave.

Brendon Flanegam
Gost
Brendon Flanegam

HDZ je Hrvatska Demokratska Zajednica kao nastavak SIZ Samoupravna Interesna Zajednica.
I ona više ne važi pošto sam ja ukinuo i državu i stranke.
Obje zajednice su bile baš onako kakve i jesu.
Sad je nova normalnost i to su atrofije i zastarjelosti.
Dakle niko neče ukinuti HDZ jer je već ukinut.

miki
Gost
miki

molim vas ne gubite zivce, dok sam hdz broji glasove nikada i nitko ih nece unistiti,najbolji dokaz poslije zadnjih izbora,tocno su izracunali koliko im treba uzeti od sdp za pobjedu sa zetoncicima. Osim toga i prvi srpski pokret se zvao apis

Tihi
Gost
Tihi

Stvarno se svasta ovdje procita,ali ipak najviše gluposti.

edo
Gost
edo

Kao član Inicijative za poštene i transparentne izbore i član Domovinskog pokreta u prilogu Vam šaljem analitičke članke o kretanju birača na izborima za Hrvatski sabor od 1995. do 2020. godine koji dokazuje grubu manipulaciju popisima i Registrom birača radi sprječavanja referendumskih inicijativa i izaziva osnovanu sumnju na namještanje rezultata izbora. “Antifašistička” koalicija uzurpatora boljševičkog mentalnog sklopa HDZ-e i SDP-e je promijenila Ustav travnja 2010. godine. Povećali su broj zastupnika srpske nacionalne zajednice na najmanje 3 zastupnika, a ostalih na najmanje 4. Odlukom Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-3597/2010 od 29. srpnja 2011. godine ukinute su promjene ustavnog Zakona o pravima nacionalnih manjina izglasane u Hrvatskom saboru travnja 2010. godine pa prema važećim odredbama srpska nacionalna zajednica ima pravo na 1 do 3 zastupnika, a ostale nacionalne zajednice na najmanje 4. Ukupno smo na izborima za Zastupnički dom Hrvatskog državnog sabora 3. siječnja 2000. godine imali 5 zastupnika nacionalnih manjina, a od 2003. godine samovoljom “antifašističke” koalicije 8. Milanovićeva Vlada je od 2012. godine počela provoditi Zakon o prebivalištu smanjivši na prvim izborima za Europski parlament broj birača na biralištima u Hrvatskoj za 349 754 u odnosu na broj birača na Referendumu o pristupanju u Europsku uniju. Bivši ministar Arsen Bauk je povećao broj birača od drugih izbora za Europski parlament 25. svibnja 2014. godine do 21. rujna 2014. godine za 281 739 na 4 042 522 kako bi HDZ i SDP udruženim zločinačkim pothvatom spriječili Referendum za promjenu izbornog sustava građanske inicijative “Glasujmo imenom i prezimenom”. Bivši ministar uprave Vlaho Orepić je nastavio čistiti iz Registra birača birače koji nemaju prebivalište u Hrvatskoj. Prema njegovoj izjavi trebalo je izbrisati oko 270 tisuća birača, ali je Plenkovićeva Vlada spriječila brisanje i “festivalom demokracije” onemogućila referendum građanske inicijative “Narod odlučuje”. Gospodin Vlaho Orepić je optužio Vladu Andreja Plenkovića za suspenziju provedbe Zakona o prebivalištu. Na izborima za Hrvatski sabor održanim 4. prosinca 2011. godine i na Referendumu o pristupanju Europskoj uniji održanom 22. siječnja 2012. godine bilo je registrirano na biralištima u Hrvatskoj preko 605 tisuća birača više od punoljetnika popisanih travnja 2011. godine, a IX. izborna jedinica imala je više birača od popisanih stanovnika. Ličko-senjska, Šibensko- kninska i Zadarska županija imale su više birača od stanovnika. Savjetnički trustovi mozgova svih stranaka, čiji su zastupnici glasanjem u Hrvatskom saboru spriječili referendume za promjenu izbornog zakonodavstva, i ustavni sudci ne mogu dokazati da je u Hrvatskoj bilo s prebivalištem više od 3,76 milijuna birača od 2000. do 2020. godine. Travnja 2001. godine popisano je manje od 3,51 milijuna punoljetnika u Hrvatskoj, a među 250 tisuća izbjeglih srba nakon Oluje 1995. godine moglo je biti maksimalno 200 tisuća punoljetnika. Detaljne analize možete pogledati u priloženom članku i koristiti ih za pravodobno i istinito informiranje. Zbog grubog odstupanja broja birača od prirodnog i migracijskog kretanja stanovništva svi izbori od 3. siječnja 2000. godine su neregularni. Izbori za Hrvatski sabor 5. srpnja nisu regularni zbog viška oko 307 tisuća birača s prebivalištem u Hrvatskoj i odstupanja broja birača u osam od deset općih izbornih jedinica… Pročitaj više »

edo
Gost
edo

Poslao sam svim parlamentarnim strankama i portalima analitičke članke o kretanju birača na izborima od 2000. godine do izbora 5. srpnja koji dokazuju grubo odstupanje broja birača s prebivalištem u Hrvatskoj od prirodnog i migracijskog kretanja stanovništva = gruba manipulacija popisima i Registrom birača. Svi šute. Ukrali su nam referendume za promjenu izborng zakonodavstva. Dosta šutnje. Prosvjedujmo protiv “antifašističke” diktature!

Edo
Gost
Edo

Novoizabrani slučajni predsjednik Republike “slučajne države” Zoran Milanović je organizirao gušenje neposredne demokracije 2014. godine, a bivša predsjednica Republike Kolinda Grabar Kitarović je kao predsjednica Republike propustila osuditi taj udruženi zločinački poduhvat = puč! Kao članovi Inicijative za poštene i transparentne izbore tražimo da zastupnici idućeg saziva Hrvatskog sabora ispune bitne zahtjeve građanskih inicijativa “Glasujmo imenom i prezimenom” i ” Narod odlučuje ” tako da: 1. smanje maksimalni broj zastupnika u Hrvatskom saboru sa 160 na 120, 2. izglasaju izbore zastupnika Hrvatskog sabora dvokružnim mješovitim izbornim sustavom ( 54 razmjernim i 62 većinskim izbornim sustavom ) odnosno ukupno 116 zastupnika, 3. smanje izborni prag s 5 % na 4 % kod razmjernog izbornog sustava, 4. da se zastupnici razmjernim izbornim sustavom biraju u jednoj izbornoj jedinici sa sudjelovanjem birača s prebivalištem u Hrvatskoj i birača iseljene Hrvatske kako bi svi državljani Republike Hrvatske ostvarili aktivno i pasivno pravo glasa, 5. izglasaju glasovanje dopisnim i / ili elektroničkim putem, 6. izglasaju uvjet kandidature svih stranaka potpisom najmanje 100 birača po zastupniku za izbore u Hrvatski sabor, a za izbore zastupnika u Europski parlament tisuću, 7. izglasaju samostalni nastup stranaka na izborima, 8. da ministarstva uprave i unutrašnjih poslova srede Registar birača prije održavanja novih lokalnih izbora svibnja 2021. godine, 9. da izglasaju u Hrvatskom saboru da na peticiji za održavanje Ustavotvornog referenduma bude dovoljno 10 % od broja punoljetnika prema zadnjem popisu stanovnika odnosno 350 tisuća potpisa 200 tisuća za održavanje Zakonodavnog referenduma, a vrijeme skupljanja potpisa od 28 dana, 10. da inicijator referendumske inicijative mora zatražiti mišljenje Ustavnog suda o dopustivosti referendumskog pitanja nakon skupljenih dvadeset tisuća potpisa, 11. da Ustavotvorni referendum važi ukoliko većina izglasa pitanje postavljeno referendumom i ukoliko na referendum izađe više birača od 50 % od broja punoljetnika prema zadnjem popisu stanovništva i 12. da Zakonodavni referendum važi ukoliko većina izglasa referendumsko pitanje i ukoliko na referendum izađe više birača od 30 % od broja punoljetnih osoba prema zadnjem popisu stanovništva.

Edo
Gost
Edo

Pupovčeva interesna zajednica SDSS je neustavno povlaštena stranka prema Zakonu za izbor zastupnika nacionalnih manjina. Birači srpske nacionalnosti mogu protivno načelu jednakosti prava glasa svih birača dati glas jednom do trojici kandidata za izbor svoja tri zastupnika u Hrvatskom saboru, dok većina birača u općim izbornim jedinicama i može dati samo jedan preferencijski glas uz prohibitivnu klauzulu od 10 % za priznavanje preferencijskih glasova kandidatima. Prema korigiranom broju zastupnika po izbornim jedinicama u I. zastupničko mjesto dobio bi Goran Aleksić s 677, u II. dobila bi Martina Grhat Kizivat sa 116, u III. izgubio bi Radimir Čačić s 3.106, u IV. izgubili bi Hrvoje Šimić s 3.004 i Krešimir Bubalo s 3.504, u V. izgubili bi Danijel Marušić s 3.310 i Marina Opačak Bilić, u VI. izgubila bi Ružica Vukovac s 1.200, u VII. dobili bi Irena Šimunić sa 635 i Slaven Dobrović s 3.374, u VIII. izgubio bi Ivan Kirin s 1.322, u IX. dobio bi Josip Bilaver s 1.907 i u X. dobili bi Ivan Budalić s 3.042 i Robert Pauletić s 3 907 dobivenih preferencijskih glasova.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik