fbpx

Kako Njemačka blokira Srbiju i međunarodno pravo blokirajući RT DE

RT

Čini se da je Berlin spreman da preduzme velike mjere u suzbijanju novog 24-časovnog kanala RT na njemačkom jeziku, uključujući smanjenje velikog međunarodnog sporazuma.

Tenzije su visoke otkako je RT DE prošle nedjelje lansiran iz studija u Moskvi, na veliko nezadovoljstvo određenih političkih krugova i mejnstrim medija u Njemačkoj. Samo nekoliko sati nakon lansiranja, Youtube je izbrisao stranicu kanala, rekavši da je kreirana u suprotnosti sa ranijim ograničenjima koja su postavljena ovom emiteru.

Uprkos tome što je RT DE dobio licencu u Srbiji, koja je – kao i Njemačka – potpisnica Evropske konvencije o prekograničnoj televiziji (ECTT), njemački regulator za medije MABB (Medienanstalt Berlin-Brandenburg) pokrenuo je tužbu protiv emitera. Regulator je tvrdio da RT DE ima sjedište u Njemačkoj i da emituje u zemlji bez odgovarajuće dozvole. Zahtijeva se da do 30. decembra dostavi objašnjenja.

Evropska služba Eutelsat saopštila je u srijedu da je uklonila RT DE sa svog satelita 9B, koji pokriva centralnu i istočnu Evropu, a posebno je popularan među Nijemcima. Kompanija je saopštila da je reagovala na savjet MABB i Evropske regulatorne grupe za audiovizuelne medijske usluge.

Kako je omalovažena licenca Srbije?

Dok je regulator tvrdio da srpska dozvola za emitovanje nije dovoljna, njemački mediji otišli ​​su još dalje u pokušajima da umanje značaj savršeno legalnih papira koji su RT DE omogućavali pristup njemačkoj televizijskoj publici.

„Licenca za emitovanje Srbije očigledno nije vrijedna papira na kome je napisana“, tvrdi Hendrik Zorner, koji je na čelu Njemačke federacije novinara.

Veliki njemački list Süddeutsche Zeitung navodi da je RT DE odlučio da pokrene emitovanje iz Srbije samo zato što ta zemlja ima „prorusko političko vođstvo“, a slične sugestije iznijeli su i tabloid Bild i neki drugi mediji.

Šta su političari izjavili?

Ni novi njemački kancelar Olaf Scholz ni ministarstvo spoljnih poslova zemlje nisu zvanično komentarisali događaje oko RT DE, prepuštajući MAAB da se bavi problemom.

Ali ovim pitanjem se pozabavio Thomas Hacker, portparol Slobodne demokratske partije, koja je osvojila više od 11 % glasova na ovogodišnjim parlamentarnim izborima. Hacker je rekao da je očigledno da „onaj ko ima dozvolu za emitovanje u Srbiji nema licencu za EU“, tvrdeći da RT DE u Njemačkoj radi kao „piratska stanica“.

Kako RT DE emituje?

RT je istakao da – iako je kanal na njemačkom jeziku – RT DE emituje iz Moskve kompanija ANO TV-Novosti. Većina osoblja kanala od oko 400 ljudi takođe radi u ruskoj prestonici. Njemački RT DE Productions kreira samo sadržaje po narudžbi ANO TV-Novosti.

Kanal svoje programe na njemačkom jeziku isporučuje preko satelita, sa signalom porijeklom iz Srbije. RT DE je dobio dozvolu za emitovanje u zemlji 6. decembra 2021. Ona će ostati važeća do 2029. godine.

RT je ranije podnio zahtjev za dozvolu za emitovanje u Luksemburgu kao „RT auf Deutsch“, ali je odbijen u avgustu 2021. Više njemačkih medija je reklo da je tadašnja kancelarka Angela Merkel uticala na odluku Luksemburga, ali je ona zvanično demantovala te izvještaje.

Kako je legalno emitovanje programa iz Srbije?

Iako Srbija nije članica EU, i Beograd i Berlin su među 33 potpisnice ECTT. Njemačka je ratifikovala sporazum 1991. godine, dok je Srbija pristupila 2010. godine.

Član 4 ECTT kaže da sve strane „garantuju slobodu prijema i neće ograničavati reemitovanje programskih usluga koje su u skladu sa odredbama ove konvencije na svojoj teritoriji.

Zašto nije podnešen zahtijev za njemačku licencu?

Njemački zakon o medijima zabranjuje političkim partijama ili pravnim licima na osnovu javnog prava da upravljaju radio-difuznim servisima – osim za crkve i univerzitete. Ova zabrana važi i za kompanije u kojima je država većinski akcionar.

Pošto je RT javna neprofitna organizacija koju Rusija smatra „organizacijom od strateškog značaja“, Njemačka je smatra državnom televizijom i stoga je odbila da RT DE dobije licencu. Zbog toga je RT podnio tužbu prvo u Luksemburgu, pa u Srbiji.

AUTOR: RT EDITORIAL

VAŽNA PORUKA ZA LOGIČARE

Vrijeme uvjeravanja prolazi. One koji ne shvaćaju što se događa, treba ignorirati i ne gubiti vrijeme na njih. Poštene, empatične i logične osobe se trebaju okupiti, bez obzira na osobna uvjerenja i svjetonazore. Osim raskrinkavanja, dolazi vrijeme djelovanja brojnim i legalnim sredstvima u gospodarstvu, zdravlju, autonomiji… U protivnom, sve će nas porobiti.

Pitate se što učiniti nakon čitanja ovog teksta? Jednostavno, šaljite i dijelite tekst poštenim, empatičnim i logičnim osobama. Informirajte bližnje o postojanju portala Logično. Priključite nam se na našem Telegram kanalu tako što ćete kliknuti na Vijesti.  Od danas možete komunicirati i pisati nam u Telegram grupi Zajednica. Budimo složni, mudri i jaki.


Posjetite naš novi video kanal na platformi Odysee i obvezno se registrirajte, kao i najveću arhivu alternativnih video snimaka Jubitu.

Svidio vam se članak i
pitate se što možete napraviti?
PODIJELITE ga s PRIJATELJIMA

*Stavovi izneseni u kolumnama su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala Logicno.com

Pretplati se
Obavijest
guest
Zaštitite svoje ime u komentarima... REGISTRACIJA
15 Komentara
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
Inline Feedbacks
View all comments
tihobl
Gost
tihobl
7 mjeseci prije

Srbija sad treba uzvratiti reciprocno i zabraniti RTL.

Iva
Gost
Iva
7 mjeseci prije

Da li Nemci znaju da RT podržava vakcinaciju? Neka pogledaju izjave glavne urednice. Možda se predomisle.

vlatko
Gost
vlatko
7 mjeseci prije

Za vrijeme Tita, za vrijeme postojanja SFRJ do njenog raspada za Jugoslaviju su slobodno emitirale postaje za sirenje nacionalne mrznje i propagiranje obojene revolucije to su: BBC, Deutsche Welle i The Voice of America. Vlast im se nije ubacivala u frekvenciju. Tko je zelio slusati zapadnu propagandu nije bio hapsen… Pročitaj više »

zppv
Gost
zppv
7 mjeseci prije

youtube
BREAKING! Putin On Cuban Missile Crisis 2.0: The Ball Is On The US Side! Let’s See What They Will Do

petar schroder
Gost
petar schroder
7 mjeseci prije

Zasto se plase istine? Kako znam na tom kanalu su se javljali Njemacki doktori koji su govorili istinu o koroni i o nus pojavama o cjepivu

Tatko
Gost
Tatko
7 mjeseci prije

to je kao da je Tito dopustio da INFORMBIOR izdaje novine u Jugoslaviji. RT je oruđe hibridnog rata, kao i Logicno.

Perun
Gost
Perun
7 mjeseci prije

Parrot LINUX….instaliran Kodi center…i mogu gledati RT i sve druge dostupne kanale na net-u… P.S..Vec dugo vremena EU i NATO pokusavaju medijski izolirati Russiju od ostatka evrope poglavito zemalja slavenskog govornog podrucja ….pod izlikom sprecavanja uticaja Russije na ,, demokratisticke” procese koje podstice EU i NATO klika….Neki su nasjeli na… Pročitaj više »

POVEZANE VIJESTI

Izbornik