fbpx

Kome iz bivšeg Sovjetskog Saveza Putin ne čestita Dan pobjede?

Ruska vojska na paradi

Rusija je 9. svibnja velikom vojnom paradom i kasnije veličanstvenom povorkom “Besmrtne pukovnije” obilježila Dan pobjede nad nacifašizmom.

VIDEO – Moskva 9. svibnja 2018.

Ruski predsjednik Vladimir Putin je na 73. obljetnicu pobjede u Velikom domovinskom ratu uputio čestitke čelnicima i narodima zemalja koje su nekada kao republike bile dio Sovjetskog Saveza. Međutim, čestitke nisu poslane čelnicima baltičkih republika, Ukrajine i Gruzije. Umjesto njima, ruski predsjednik je čestitao ukrajinskom i gruzijskom narodu, kao što je učinio prethodnih godina.

Vladimir Putin je čestitao vođama Azerbejdžana, Armenije, Bjelorusije, Kazahstana, Kirgistana, Moldavije, Tadžikistana, Turkmenistana, Uzbekistana, Abhazije, Južne Osetije, kao i građanima Gruzije i Ukrajine 73. obljetnicu pobjede u Velikom domovinskom ratu. U čestitci ruskog predsjednika se naglašava da je Dan pobjede sveti dan i simbol jedinstva i besprimjernog junaštva naših ljudi koji su se borili rame uz rame na ratnim bojištima, kao i nesebičnog rada u pozadini koji su spasili zemlje i cijelo čovječanstvo od fašizma”, stoji u priopćenju Kremlja.

“Vladimir Putin je naglasio važnost poučavanja mlađih generacija i suprotstavljanju prekrajanju istine o događajima iz Velikog domovinskog rata, te naglasio da je dužnost sadašnjih generacija da se izbjegnu ponavljanja tragičnih događaja iz prošlosti”, stoji u priopćenju.

“Predsjednik Rusije je izrazio uvjerenje da će tradicija bratskog prijateljstva i uzajamne pomoći, koja je dokazana u godinama teških kušnji, ostati pouzdan temelj za razvoj odnosa između naših zemalja. Vladimir Putin je prenio riječi iskrene zahvalnosti svim braniteljima i pozadinskim radnicima i zaželio im dobro zdravlje, dugovječnost, mir i prosperitet”, stoji u završnom dijelu priopćenja ureda ruskog predsjednika.

U međuvremenu je predsjednik Ukrajine Petro Porošenko podijelio s Ukrajincima informaciju da je njegova supruga Marina pronašla dokument o svom djedu, rodom iz regije Samara, koji je nestao.

Podsjetimo da je Ukrajina ukinula Dan pobjede i sada slavi “Dan sjećanja i pomirenja”, odnosno pomirbe s borcima Ukrajinske ustaničke armije Stepana Bandere, snaga koje su se borile na strani nacističke Njemačke.

Dokument koji potvrđuje nestanak djeda Marine Porosenko

FOTO – Dokument koji potvrđuje nestanak djeda Marine Porošenko

Ukrajinski predsjednik Petro Porošenko se povodom ovog otkrića obratio izjavom u kojoj kaže: Teško je zadržati suze kad pronađete i najmanji podatak o vašim rođacima koji su nestali na frontama Drugog svjetskog rata. Možda bi “Dan sjećanja i pomirenja” trebala biti posebno sveta sila. Uostalom, Marina je danas pronašla vijest da je njezin djed Nadeždin Nikolaj Lukič nestao dalekog ožujka 1943.”

“Od rujna 1941. Marinina baka je čekala svog muža i majka svog oca. Sve ove duge godine je obitelj stalno tražila da saznati njegovu pravu sudbinu, pronađe grob i osobno oda počast i sjećanje. Napokon je pronađen barem jedan trag! Uz Božju pomoć, nadamo se da ćemo što prije pronaći mjesto ukopa. Idemo dalje”, ovim je riječima zaključio svoju izjavu Petro Porošenko na Dan pobjede.

Odluku Vladimira Putina da Dan pobjede ne čestita vodstvu Ukrajine i Gruzije, dok baltičke zemlje i ne spominje, još 2016. je novinarima morao pojasniti tajnik za tisak Kremlja, Dmitrij Peskov.

Novinari bi trebali biti svjesni da u slučaju Gruzije i Ukrajine nema odgovarajuće razine ili uopće nema dijaloga s vodstvom. Istovremeno, ruski šef države je više puta rekao da kriza na međudržavnoj razini ne bi trebala utjecati na dobre osjećaje i tradicije prema narodima zemalja koji su nama tradicionalno bliski. Stoga su predsjedničke čestitke bile upućene ljudima, a ne čelnicima tih država.

Ovdje valja napomenuti da ni ukrajinski, ni gruzijski predsjednici narod Rusije i Dan pobjede nisu spomenuli u svojim čestitkama, ako se njihove izjave uopće mogu nazvati čestitkama.

Da je ruski predsjednik u pravi govori i podatak da se i ove godine, unatoč svim prijetnjama i pokušajima da se na gradskoj i državnoj razini spriječi održavanje manifestacije, u Kijevu ipak održala tradicionalna povorka “Besmrtne pukovnije”, koja se pretvorila u znak prosvjeda protiv Porošenkovog režima.

Ukrajinski portal Informator, koji je objavio snimku kolone, navodi kako se u Kijevu okupilo nekoliko desetaka tisuća ljudi, koji su krenuli od stanice podzemne željeznice “Arsenal” do Parka vječne slave. Mediji poput ukrajinske televizije “112” su javili kako se svake sve više ljudi pridruživalo procesiji. Na Vječnom plamenu je položeno cvijeće i ljudi su se potom razišli.

VIDEO – Kijev 9. svibnja 2018.

 

 

0 0 vote
Ocijenite članak
Pretplati se
Obavijest
guest
50 Comments
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
Inline Feedbacks
View all comments
Zax
Gost
Zax
2 godine prije

Izgleda da ni u Ukrajini kao i kod nas drugi svjetski rat nije zavrsilo?

Kažun
Gost
Kažun
2 godine prije
Reply to  Zax

Prošlo je premalo vremena???

Koča Popović
Gost
Koča Popović
2 godine prije
Reply to  Zax

@Zax, u Ukrajini kao i na Balkanu Drugi svjetski kao tema je izvadjen iz naftalina kada je to odgovaralo nasim vladarima, nositeljima krupnog kapitala sa “demokratskog zapada”. Kod nas 1990. godine, a u Ukrajini 2014. godine. Ne zavaravajmo se o vlastitoj snazi i moci odlucivanja. Europske institucije svim srcem podrzavaju Plenkovica i vladu pa se namece pitanje kako ne zaustavi velicanje Blajburga jer primjerice u Njemackoj je strogo zabranjena bilo kakva reminiscencija na Hitlera. Naravno da nisam protiv obiljezavanja mjesta pogibije nacistickih vojnika, ali ne uime drzave. U redu je da to ucini rodbina i prijatelji poginulih i to je njihova privatna stvar na koju ima pravo svaki covjek, ali ne da se od zlo pretvara u simbol jednog naroda. Ukratko, isto je u Ukrajini. Uostalom, Banderu, kao cetnicke i ustaske zlocince skrivao je demonkratski zapad. Sada vidimo i zasto. Da bi unosili razdor i upravljali zemljama i politickim sustavima kada im zatreba.

Direktor
Gost
Direktor
2 godine prije
Reply to  Koča Popović

Poštovani druže Koča, ja ću malo OT ali vezano na vaš komentar, molim vas jednu sliku iz Blajburga koja je dokumnenat streljanja, ubijanja, ukopavanja u masovnu grobnicu, bilokakav slikovni zapis. Znači jednu jedinu sliku masovnog ubojstva Hrvatskih izdajica. Ima li je itko ? Hvala

PDVNK bre
Gost
PDVNK bre
2 godine prije
Reply to  Zax

Kao prvo rat se zavrsio jos 1945, ali ima snaga pogotovo u Hrvatskoj koja hoce da izbrise sta se desavalo od 41 do 45. A i u Srbiji se polako bude pristalice kolaboracioniste Nedica. Sve je to politika glavonja da zavade narode kako ne bi mislili na stvarne potrebe. Uvek ima budala koji se prime na te patke. Najjadnije je kada vidim neonaciste u Rusiji kako divljaju i velicaju tu ideologiju. A da ne govorim o BiH.
Jos nesto, tvoja konstatacija ide samo u prilog njima. RAT JE GOTOV I NACIZAM je izgubio rat.
*** vas email opet **** Email adresa nije ispravna****

Zigi
Gost
Zigi
2 godine prije
Reply to  PDVNK bre

PDVNK, premisa da je nacionalizam iskorištavam u krajnje negativne svrhe stoji u potpunosti, jedino je neistinito da se tek sada u Srbiji bude kolaboracionisti .Rat su upravo isprovocirali likovi iz srpske akademije i slale u Hrvatsku razne dobrovoljce zadojene velikom srbijom.S hrvatske strane stvarno sada jača desnica , a objema je cilj obračun sa socijalizmom, a ne nekakvom državnošću, to naročito nastoji učiniti hrvatski mainstream, dok je u srbiji kombinacija sna o velikoj srbiji i socijalizma.

mmne
Gost
mmne
2 godine prije

kako ukrajinci ( ovi sadasnji) cestitaju kad su oni izgubili….

fenix
Gost
fenix
2 godine prije

SSSR je uopceno gledano rat docekao relativno nespreman ali i njegovo tadasnje rukovodstvo je nacinilo strasne greske zrakoplovstvo su drzali na skoro samoj liniji fronta sa Njemackom i kada je poceo rat komanda Rkka je zabranila svojim vojnicima da uzvracaju vatru govoreci da se radi o vojnoj vjezbi?. Bilo je tu jos mnogo gresaka sve dok nije smjenjen nesposobni Vorosilov. A ipak je Whrmacht bio sila svoga vremena tesko bi se bilo koja vojska mogla nositi sa njim takodjer dobrim dijelom za poraz na istocnom frontu Njemackih snaga odgovoran je i Hitler sa svojim nemogucim fiks idejama. Kada se uporedi rat na Pacifiku i rat na istocnom frontu ono na Pacifiku je bila smijurija.

Ive
Gost
Ive
2 godine prije
Reply to  fenix

Odabrani su odradili dobar posao iznutra bili su na sve položaje odlučivanja

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  fenix

FENIX, SSSR nije rat dočekao toliko nespreman, koliko nam lažu pvijesni prevaranti. Naime, pravo pitanje je: a tko je mogao zaustaviti Hitlera i nacifašiste u pohodu na osvajanje Evrope, pa i Svijeta? Baš nitko. Jer hitlerizam je bio jedna od najvećih avantura moderne ljudske povijesti. Avantura, ali jedna izrauzito glupa i ZLA avantura. Avantura koja nije mogla uspjeti.
Staljin je poznato je, uoči rata stalno pozivao zapadne sile (Britaniju i Francusku) na otpor Hitleru. Jasno, nisu oni to uzimali u obzir, a prekooceanska svjetska sila Svijeta br.jedan, SAD, bile su neutralne sve do 7.12.1941. Jedino je američki predsjednik Ruzvelt znao da tako neće ostati, da će i Amerikanci biti uvučeni u rat. Iako je većina političara u SAD-u mislila da će oni izbjeći svaku upletenostu rat.
Podsjećam sve, da su sa Hitlerom pokušali dogovor mnogi, prije rata. Prvi Poljaci, već 1934, pa svi pamtimo sramotnu predaju u Munchenu 30.9.1938, pa svi pamtimo njemačku okupaciju i razbijanje Čehoslovačke u 3.mj.1939. Podsjećam, da je Poljska dan nakon sramotne kapitulacje zapadnih sila u Munchenu 1938, već 2.10.1938., Poljska je upala u dio Čehoslovačke i otela taj dio umiruće zemlje za sebe. Churchill je tada s pravom rekao da je Poljska evropska HIJENA. Nitko nije znao da je Poljska iduća meta Hitleru.
Hm, ljeto 1939, Hitler se okreće Poljskoj……….i u želji da odgodi rat, SSSR potpisuje sa Njemačkom 23.8.1939., pakt o NENAPADNJU. Još samo nekoliko dana prije potpisivanja toga pakta o NENAPADANJU, ne pakat osavezništvu, već o nenapadnju, SSSR je pozivao zapadne sile na savez i otpor Hitleru. Puno sam puta pisao na Logično i drugdje o ovome, ne da mi se gubiti vrijeme na poduku onih koji ne žele znati, ali SSSR se ipak relativno dobro pripremio za rat.
Počev od toga da je SSSR da je po ugovoru sa Njemačkom, zauzeo istok Poljske jer je to ionako dio Ukrajine i Bjelorusije, pa baltičke zemlje 1940, pa u sovjetsko-finskom ratu 1939/1940, pomakao granicu na zapad. Hm, prije toga finska granica je bila samo 18 km od centra Lenjingrada. Sve je to bilo udaljavanje za njemačku vojsku u slučaju napada.
Kada je rat već počeo 22.6.1941., iz evropskog dijela SSSR-a (iz Ukrajine i srednje Rusije) na istok je pobjeglo preko 25 milijuna ljudi, od toga 11 milijuna tvorničkih radnika, demontirali su 1.521 tvornicu i smontirali ih negdje na Uralu, zapadnom Siibiru, Kazahstanu. Sve je to u konačnici odlučilo tko će dobiti rat.
Npr., kompletan ukrajinksa akademija nauka, i sva znanstvena i kulturna krema tadašnje Ukrajinske Sovjetske Socijalističke Republike, izbjegla je na istok evropskog dijela Ruske SFSR. U glavni grad Autonomne Sovjetske Socijalističke Republike Baškirije (dio Ruske SFSR), u njen glavni grad Ufu. I tamo su ostali do oslobođenja Kijeva (oslobođen je 6.11.1943).
Nisam puno pamtan, ali znam da treba nešto i pročitati. Pa eto, ovo znanje koje nije moje, podijelio sam sa vama.

Buzz
Gost
Buzz
2 godine prije
Reply to  zlatan

Svaka cast majstore, hvala ti sto si mi
osvjezio sjecanje.

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  zlatan

Dobro je nešto pročitati, ali važno je što čitaš i iz kojih i čijih izvora se informiraš!Kažeš, da Staljin nije sklopio savezništvi s Hitlerom, nego samo pakt o nenapadanju! Njihovo dogovorno zauzimanje i dijeljenje Poljske te demantira, Oni su takorekuć sklopili pakt o “bratstvu dvaju naroda sovjetskog i njemačkog i to su poštovali svi komunisti, u Europi, kojima je SSSR bio uzor isto tako su to poštovali i jugoslavenski komunistii nije im padalo na pamet bilo što poduzimati protiv Hitlera i Nijemaca, nego su to učinili tek , kada je taj pakt 22. 6. 41 puknuo i to sa velikim žaljenjem! U tom kontekstu moramo spomenuti i Katinsku šumu gdje su Sovjeti pobili oko 25 tisuća poljskih časnika!, tako da su se i Nijemci zgražali nad tim zločinom i pozvali su predstavnike Crvenog križa, da sebe operu od možebitnih optužbi za taj gnjusni zločin! A što se tiče tvoje tvrdnje, da je seljenje 1.500 i kusur tvornica iz zapadnog dijela SSSR-a na istok odlučilo o tijeku rata, moram te podsjetiti, da SSSR krajem 1941 i do sredine 1942, ne bi izdržao pritisak Wermachta, bez izdašne materialne pomoći Sjedinjenih država koja mu je pristizala na sjeveru preko luke Murmansk i one koja mu je pristizala preko Irana, Kaspiijskog mora i dalje po Volgi do Moskve! Da se malo poigramo brojevima, SAD su po onom poznatom zakonu “o zajmu i o najmu” poslale SSSRu tijekom rata oko 20 tisuća lovačkih aviona (to je manjim dijelom činila i Vel. Britanija) 10 tis. tenkova, 2.000 lokomotiva i mnogo ostalog ratnog materijala, čelika, i mnogo hrane! I to je prije svega, spasilo SSSR, da ne skrahira već početkom 1942 godine! A tome je pripomogla i odluka Japana, da ne objavi rat SSSR-u i oni su mogli povući mnogo svojih divizija sa dalekog istoka i postaviti ih u obranu Moskve! Njihove preseljene tvornice su tek poslije tih događaja profunkcionirale i dale doprinos pobjedi nad Hitlerom!!

Tomica
Gost
Tomica
2 godine prije
Reply to  Galus 92

S tolikom pomoći, ne znam ni što su im trebale te tvornice na istoku.

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  Tomica

Te preseljene tvornice nisu počele raditi do sredine 1943 godine, a 41-42 je bilo najkritičnije! i bez savezničke pomoći u tehničkomaterialnim sredstvima i u hrani, SSSR se ne bi održao!! Samo, naravno, oni to neće ni slučajno priznati i tu pomoć prešućuju i ignoriraju!

PDVNK bre
Gost
PDVNK bre
2 godine prije
Reply to  Galus 92

Za tvoju info pomoc od saveznika je tek pocela da stize krajem 1942. i to prvo u Staljingrad.

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  PDVNK bre

O čemu to pričaš!? Ni sam “hazjajin iliti “baćuška Staljin nije krajem 1941 vjerovao, da će se njegova vojska održati! Jer Nijemci su bili više nego strašan protivnik! Ruski vojnici su ginuli u stotinama tuisuća, a Nijemci su zarobili do 5 milijuna ruskih vojnika! Vidjevši sve to u Kremlju su već počeli spaljivati arhive i spremati se za bijeg, ali eto spasili su se slučajno i za dlaku! Znaš li što je bilo “decimiranje” To je najteža kazna za vlastitu vojsku a to su izumili stari Rimljani. To znači, da se okrutno kažnjava vlastitu vojsku, koja je izgubila želju za borbom i bježi s bojišta! Upravo to je naredio Staljin, znači decimiranje vlastitih vojnika koji nisu više htjeli slušati političke komesare po vojnim jedinicama koji su brinuli za njihovo moralnopolitičko stanje! Postrojili su cijele divizije vojnika i svakog desetog vojnika ustrijelili, i tako su im uz (izdašne porcije votke za one koji su preživjeli opet vratili volju do borbe! Nikada od vremena Rimljana, do danas nije bila primjenjena ta drastična kazna, nego u to vrijeme u Staljinovoj “Crvenoj armiji! Negdje sam pročitao podatak, da je kroz cijeli WWII njemačka vojska bila u svemu 250% efikasnija od ruske! Ruski gubici skupa poginuli i zarobljeni bili su veći od 22 milijuna vojnika a Nijemci su imali skupa s civilima poginulima u bombardiranjima ok 5 mil. ljudslih gubitaka! Sad vidimo, pod kakvu cijenu je SSSR pobjedio Nijemce na Istočnom frontu!

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  Galus 92

GALUSE, osim šta te može biti sram, ti i lažeš. Najprije, odakle ti podaci o tolikim strijeljanjima crvenoarmejaca? Nema vojske koja nije strijeljala u vlastitim redovima, pa je i njemačka puobijala mnoge svoje za neposluh.
Da, krajem 1941 rat je odavno trebao biti gotov, ali ga je zaustavila moćna Crvena armija. Npr., Staljin, kojeg toliko mrziš, uopće nije htio napustiti Moskvu. Ok, vlada i sve državne institucije izbjegle su u Kujbišev na Volgi (sada Samara), ali Staljin je ostao u Moskvi. Herojstvo i otpor koje je pružila Crvena armija i običan narod i svi narodi SSSR-a, spasili su Evropu i Svijet od najkrvoločnije tame u povijesti. Nacifašističke.
Crvena armija mobiliziraa je skoro 29 milijuna ljudi, od toga je borbenog sektora bilo oko 22 milijuna. Ukupno je poginulo i nestalo oko 8,664.000 vojnika Crveene armije (tu se računaju i gubici partizana u okupirano9j Bjelorusiji, Ukrajini, dijelu Rusije koji je bio okupiran).
Njemačka je tada zajedno sa Austrijom i njemačkim dijelom Češke (Sudeti) tada imala oko 80 milijuna stanovnika, a ukupno je mobilizirala 13 milijuna vojnika. Poginulo je i nestalo preko ŠEST milijuna vojnika, i to skoro PET milijuna na sovjetsko-njemačkom frontu. Broj poginulih civila je od 600 do 800 tisuća, nailazio sma na te dvije cifre. To su civili izginuli u bombardiranjima.
E sada, zašto je SSSR imao na okupiranoj teritoriji oko 18 milijuna poginulih civila? Pa u pizdu materinu, zato jer je njemački nacizam želio satrati Slavene sa lica zemlje, pa su ih ubijali kao mrave.
samo u okupiranoj Bjelorusiji, njemački okupator je bio iznenađen otporom naroda do te mjere, da su počinili najveće zločine u Evropi, baš u Bjelorusiji. Pobili su preko 25%, ponegdje pipe i do 30% bjeloruskog stanovništva. Omiljena praksa bila im je, doći u neko selo, ljude strpati u štale, crkve i škole, i zapaliti. Tako su zapalili preko 600 sela samo u Bjelorusiji i barem preko pola m ilijuna selajak koji su živi izgorjeli.
Narod jednog Goethea, ili Bramsa, da je pao tako nisko………………

milan
Gost
milan
2 godine prije
Reply to  zlatan

Koji bolesnik ti je dao minus, izgleda da ima poneko medju Slavenima, koji prizeljkuje ponovno klanje Slavena.

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  PDVNK bre

PDVNK, pomoć koju je SSSR primio od SAD-a i nešto od Britanije, je tek malo više od ništa. Negdje sam pročitao da je to bilo samo 4% od ukupnih potreba SSSR-a za rat, a to znači preostalih 96% stvorio je moćni SSSR.
Nego da nama GALUS odgovori, da je situacija na istočnom frontu bila onakva kakvu je zamislio njemački vojni vrh sa Hitlerom, šta bi bilo?
Rat je počeo 22.6.1941., i po planu Barbarossa, trebao je biti gotov do devetog mjeseca iste godine. Njemačke trupe trebale su biti do nadomak Urala, i trebale su zauzeti cijeli evropski dio SSSR-a (Ukrajinu, Bjelorusiju, evropsku Rusiju do Urala) te plus Kavkaz (Gruziju, Armeniju, Azerbajdžan), te nastaviti prodor preko Irana do Iraka!
Da se to dogodilo, hm, ku*ac moj bi im ta američka pomoć išta značila.
I da, nikada se ne bi otvorio nikakav Drugi front (otvoren tek 6.6.1943), a njemački nacifašizam bi zavlado Evropom.
Po planu nacista, 1943 trebao je otpočeti opći pokolj Slavena i završiti ga do 1949 godine, i Evropa je trebala biti olsobođena od slavenske bagre, kako je govorio Hitler.
Posebno im ej oko zapela baš Ukrajina, koja je trebala postai nova njemačka žitnica, ali i cijeli slavenski prostor od Poljske do Volge, trebao je postati nova njemačka zemlja.
Pa u pič-mač, zato su i poveli rat. Ne da bi podizali životni standard Poljacima, Rusima i ostalim Slavenima, već da ih posmicaju.
Svi koji to negiraju, su neonacifašisti.

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  zlatan

Uhhh, pogrešno sam napisao. Drugi front na zapadu nije otvoren 6.6.1943., već 6.6.1944. Hm, ubrzao sam ih za cijelu godinu.
Ali kada sam već ispravio svoju grešku, koje se stidim, važno je reći i ovo. Staljin je zapadne Saveznike pozivao da otvore drugi front već 1942. Ok, nisu mogli, bilo je prerano. Obećali su ga otvoriti u proljeće 1943……opet ništa.
Otvorili su ga 6.6.1944., znači tri godine nakon napada na SSSR.

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  zlatan

Saveznici su 1943 otvorili drugi front, tako da su se iskrcali na Siciliju. Baš u to vrijeme je tekla bitka kod Kurska i to, kako bi rekli, završilo je prvo poluvrijeme te velike uglavnom tenkovske bitke i spremao se je zaključni okršaj! Njemački glavnokomandujući zapovjednik fon Manštajn je već tražio slabe točke u načetoj ruskoj obrani tzv. Kurske izbočine i rasporedio je na elitnije jedinice koje bi trebale probiti obranu sa sjevera i juga i odsjeći tu Kursku izbočinu i tako završiti tu bitku! Spomenuo sam već savezničko iskrcavanje na Siciliji i da vidimo kakve veze to ima s bitkom kod Kurska!? Vidjet ćemo da ima povezanosti! Po svom starom običaju u događaje se je umiješao “vojni genije” Hitler! Naredio je upućivanje naj elitinijih njemačkih divizija, koje su bile odlučujući faktor kurske bitke, cijeli SS oklopni korpus na jug Italije kako bi spriječio širenje savezničkog napredovanja sa Sicilije na jug same Italije i tako je doprinjeo uspješnoj obrani ruskih položaja kod Kurska i porazu vlastite vojske, koja se je morala povući od Kurska. Znači, treća fronta je ipak bila otvorena 43 godine i u priličnoj mjeri je razteretila najkritičnije odsjeke istočnog fronta!

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  Galus 92

GALUSE, ne lupetaj, te tvornice su radile već potkraj ljeta 1941, a sve do kraja 1941. Dalje, uralsko područje je već prije bilo visoko-industrijska regija, tako da su mnoge tvornice samo proširili. Iz industrijskih gradova Urala, stizalo je 74% svog naoružanja na front.
Tvoja patološka mržnja prema bivšem SSSR-u, i Rusima je za promatranje

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  zlatan

Zlatane, ne lupetaj!! Kakva visokoindustrializirana uralska oblast te muči? “GULAG” !! A bilo ih je tisuće u Sibiru iza Urala, sa milijunima logoraša i oni su bili osnova Staljinovog gospodarstva i industrije! Oni su u najtežim uvjetima morali graditi tvornice i otvarati rudnike po prostranstvima Sibira. Svaki drugi represivni autoritativni pa čak i fašistički režim bilo gdje u svijetu, bio je “mila majka” prema ovome šro se je događalo u tvom SSSR-u! Kakav mentalni sklop mora biti netko, tko to podupire ili čak to hvali! Kod takvih ljudi, koji pozitivno govore o staljinizmu jasno se vidi prisutnost mentalne devijacije i aberacije!!

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  Galus 92

GALUSE, ma jesi li ti normalan? Uopće, koje si narodnosti? O kakvim milijunima zatvorenika u gulazima pričaš? Te 1941 u svim zatvorima i logorima u SSSR-u, bilo je oko milijun i pol ljudi. Ukupno je za cijelo vrijeme staljinizma kroz sve te zatvorske sisteme prošlo oko 10,600.000 ljudi i ukupno ih je umrlo oko 1,640.000. To su podaci koji su danas svima poznati.
Bit ću prost, ne kakaj, jer SSSR je do početka rata postao treća industrijska sila, u ratu i druga industrijska sila Svijeta.
Detalj. Samo iz Lenjingrada prije nego su ga njemačke trupe blokirale, samo u sibirski danas velegrad Novosibirsk, došlo je oko 120.000 ljudi sa tvorničkim strojevima. I tamo ih smontirali.
U tome Novosibirsku je još od 1934 trajala izgradnja golemog kazališta. Dovršen je taj teatar 1943, a definitivno predan na upotrebu 1945. Najveća je kazališna zgrada u cijelom ex-SSSR-u, i jedna od najvećih na Svijetu. Ok, Novosibirsk je bio daleko od fronta, ali ipak se gradilo. Ne samo proizvoddilo za front.
Za moj pojam, izgradnja tog teatra je simbol. Dok su zapadni barbari (njemački nacisti) htjeli zauzeti i uništiti evropski dio SSSR-a, i pobiti na desetke milijuna Salvena, oni grade hram kulture. To je simbol pobjede ŽIVOTA nad SMRTI i pobjede HUMANIZMA nad BARBARSTVOM.

Veliko hvala bivšem SSSR-u, i svim njegovim narodima i republikama, ali najviše Ruskoj SFSR i ruskom narodu, za veliku Pobjedu. Bez toga, gdje bismo bili danas?

P.S. Taj novosibirski teatar opere, baleta i drame, nazivaju SIBIRSKI KOLOSEJ.

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  zlatan

Pogledaj Wikipediju: U Gulazima je bilo oko 18 milijuna ljudi, a po nekim podacima oko 26 mil. “narodnih neprijatelja” koje su pripadnici sovjetskog režima smatrali opasnijim od običnih kriminalaca!

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  Galus 92

GALUSE, na kojoj to wikipediji piše? Hrvatskoj? Neš ti pouzdanih podataka, haahaaa. Ukupno je kroz sve godine od recimo 1928 do 1956, kroz taj zatvorski sistem prošlo nekih 10,600.000 ljudi. Velika većina je preživjela, jer je u zatvorima i logorima umrlo 1,606.748, upravo sam pročitao na ruskoj wikipediji. Znači smrtnost je bila nekih 15%… Broj zatvorenih u jednom tenutku, sve do kraja WW2, u svim tim zatvorima, logorima i kolonijama, nije bio više od milijun i pol ljudi, a tek nakon rata broj zatvorenih i prognanih, narastao je do dva i pol milijuna. U trenutku smrti Staljina 5.3.1953., objavljena je amnestija i svi koji su imali kazne manje od pet godina, ili oni kojima je ostalo još pet godina, pušteni su na slobodu. Jedino nisu pustili ubojice i ratne zločince (ako im je ostalo manje od pet godina robije). Odjedno je u roku nekoliko tjedana nako Staljinove smrti broj zatvorenih opao sa 2,5 na oko 1,3 milijuna ljudi. Do 1956, taj broj je opao na manje od milijun.
Ono šta je zanimljivo o tome, je da se kod nas ili na zapadu uvijek napiše da su svi zatvorenici bili nevini. Hm, i onda je bilo ubojica, silovatelja, pljačkaša i lopova. Ukupan broj onih koji su bili politički zatvorenici, bio je oko 3,5 milijuna! Od svih 10,6.
Slažem se da politički zatvorenici ne bi trebali postojati, ali i Amerikanci su 1941 zatvorili sve američke Japance, čim je Japan napao Havaje. Tih američkih Japanaca bilo je samo 100 tisuća, na 140 milijuna stanovnika tadašnjih SAD-a, znači 1 na 1.400 ljudi. Plus svega, svi su bili rođeni u SAD, neki nisu ni znali japanski jezik, i Japan je bio tisućama km daleko preko Tihog oceana. Zar i to nisu politički zatvorenici?
Inače u političke zatvorenike staljinizma, neki računaju u njih, i te kako su ih tada zvali u SSSR-u, ekonomske štetočine. Naime, u vrijeme ubrzane industrijalizacije i kolektivizacije nakon 1928 godine, brojni protivnici sovjetskog režima radili su silne štete, diljem SSSR-a. Dinamite su postavljali pod tvornice, ili su namjerno upropaštavali proizvodnju, a seoski kulaci koji su bili protiv kolektivizacije, su spaljivali žitna polja, klali stoku, rušili poljopr.dobra. I te su zatvarali, a po čemu su to politički
zatvorenici?
Staljinove velike čistke 1936 do 1938, odvele su u smrt preko 600 tisuća ljudi, ali radi istine treba reći i to, da se smrtna kazna u SSSR-u prije te 1936-te i nakon 1939-te godine, rijetko provodila.Najviše nekoliko stotina ljudi godišnje. Čak što više, nakon rata i vojne-političke amnestije, SSSR je ukinuo smrtnu kaznu u vremenu od 1947 do 1950. Godine 1950-te opet je uvode, ali samo za najkrvavija ubojstva i za veleizdaju. Po tome zakonu je nakon smrti Staljina bio osuđen Beija. Za veleizdaju. Znaš li uopće tko je on bio?

Zaboravlja se da je SSSR bio federacija (formalno konfederacija), ali i vrlo birokratizirana država u Staljinovo doba. Zašto ovo pišem? Zato jer sve papire o svim
presudama diljem SSSR-a u Staljinovo doba, milijuni papira, “kriju” arhive u Moskvi. Nedavno je Rusija otvorila te arhive za sve zainteresirane povjesničare i ostale, sve do 1934 i atentata na Kirova. Priprema se i otvaranje svih arhiva do povijesnog 20.kongresa KPSS i razlaza sa politikom Staljina. Znat će se svi ti podaci, a sve ostale republike bivšeg SSSR-a, sada samostalne države, koliko kužim, ako imaju istinite podatke o svemu tome, neće moći lagati. Odnosno preuveličavati te cifre………
Nadam se da ću toliko poživjeti da ću vidjeti rasplet svih tih nedoumica, jer takve stvari se u povijesnim arhivama raspliću desetljećima! To vrlo dobro znam, jer sam imao posla sa arhivama !!!

Za kraj GALUSE, a koliko trenutno ima zatvorenika u npr.SAD-u? Trenutno ih ima oko 2,2 milijuna, na oko 325 milijuna stanovnika SAD-a. Hm, pošto su mnogi osuđeni na doživotni zatvo, i to s pravom, jer ja bi sve krvave ubojice, posebno serijske ubojice, zatvorio 300 godina, ali ne i one koji se brane od nasilnika. Njih bi pustio na slobodu.
Dakle, koliko takvih umre godišnje po tim zatvorima, ili koliko ih je umrlo u šta ja znam, zadnjih 50 ili70 godina? Usporedba sa žrtvama staljinizma, hm!

milan
Gost
milan
2 godine prije
Reply to  Galus 92

ti si mi totalna aberacija od normalnih, krajnost.

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  milan

Šššššt!!!

Direktor
Gost
Direktor
2 godine prije
Reply to  Galus 92

Ima nekih zapisa, faksimila, slikozapisa te izdašne pomoći ili si to pročitao na vikipediji?

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  Tomica

TOMICA, dobro primjećeno. Ako je bila tolika pomoć, koji su klinac uopće ratovali? Uz toliku pomoć valjda su mogli hladiti jajca na stepskom suncu-:::(((

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  zlatan

Opet sam provjerio Podatke, postavio bih link, ali to mora odobriti admin, pa ću ti navesti što kažu ti podaci! SSSR je za vrijeme rata dobio više od 25 milijuna tona pomoći od Amerike i Engleske! Od toga je bilo 5 mil tona hrane (najviše mesnih konzervi) dobili su 19 tisuća letjelica (napisah prije 20 , znači blizu) većinom su to bili lovci tpa Air cobra a Britanci su im slali avione tipa Spitfire. Amerika i Britanija su im poslale i 20 tis. raznih tipova tenkova , a slali su im i oklopne transportere, koje SSSR nije proizvodio! Poslali su im 200 tisuća vojnih kamiona itd, itd.! Naravno, da Rusi to nerado spominju i sve zasluge pripisuju isključivo sebi i “nekoj svojoj industriji, koju su preselili na istok zemlje! Moram ti reći, da nikoga ne mrzim, pa ni Staljina, nemam razloga za to nitko od moje rodbine nije nastradao od njegove ruke, nego hoću prikazati samo povijesne činjenice, koje ti ignoriraš i sve prikazuješ služeći se pristranim podacima iz ruskih izvora, a oni su “via facti” namjerno iskrivljeni i sfrizirani! Isto vrijedi i za broj žrtava na ruskom frontu a Poljsku nepravedno blatiš i pripisuješ joj neke grijehe, koje nije počinila i jedino je imala smolu, da se je našla na tim geografskim prostorima, između dvije sile koje su se međusobno obračunavale preko njenog teritorija!
Uguglaj: Materialno tehnička pomoć zapadnih saveznika SSSR-u za vrijeme drugog svjetskog rata i uvjeri se!

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  Galus 92

GALUSE, ma ne natječi se sa mnom, jer znam itekao dobro te podatke. Sva ta pomoć Amerikanaca i manjoj mjeri Britanaca, nije bila bitna za pobjedu u ratu. Slažem se da je dobrodošla, ali nije bila ni blizu onoga šta je odlučilo pobjedu.
Za pobjedu je ključ bilo to da SSSR nije kapitulirao, kako je njemački vojni vrh zamislio. Taj blitz krieg, iliti munjeviti rat, imao je smisla u zapadnoj Evropi. Gdje su države male, a stanovništvo manje od njemačkog. Čak je jedna sila Francuska, koja je izdržala Prvi svjetski rat, u Drugom, kapitulirala u roku samo 43 dana.
No, sa moćnim SSSR-om, druga je pjesma bila. Taj munjeviti rat se ispuhao u roku prve godine, kada su upali na bezgranično prostranstvo ukrajinske i ruske ravnice. Da su imali ne znam koliko milijuna vojnika, ne bi mogli zauzeti taj golemi prostor. Posebno ga ne bi mogli održati. Plus svega SSSR je tada imao oko 190 milijuna ljudi. Kakve šanse je imao Hitler?
Ponavljam, treba biti moralna nakaza pa se sprdati sa milijunima izginulih vojnika Crvene armije. To u vezi tko frizira podatke? Bivši SSSR i sada Rusi, sigurno ne. Na Ruskom vjesniku, može se pročitati o toj pomoći, može se pročitati i na ruskoj wikipediji, ali ključ svega je bila borba Crvene armije i moćna sovjetska industrija. Nije taj SSSR te 1941 bio neka zatucana poljoprivredna vukojebina. Daj, nismo toliko zli ili nepismeni!
Valjda si čuo npr.za tenk T-34? Po mnogima, najbolji tenk WW2. Malen i okretan, odličan za golemo prostranstvo istočnoevropske ruske i ukrajinske ravnice. Zimi kada je snijeg, u proljeće kada je blato (njemački su upadali u blato zbog težine), ljeti kada je prašina i kada su se lako okretali.
SSSR je već prije rata imao odličnu znanost i tehnologiju, koju je itekako upotrijebio u ratne svrhe. To svatko pošten zna. Prvi raketni bacači (Kaćuše ili prciznije Katjuše), prvi put su upotrijebljene već 15.7.1941., samo 23 dana od početka rata. U bitki za Smoljensk. Na zapadu su ih zvali Staljinove orgulje.
Nego u vezi friziranja. Svu povijest u vezi pobjede i zasluga u ratu, pa tko to više frizira od Amerikanaca i Britanaca? Obje zemlje zajedno su imale manje mrtvih od broja poginulih, umrlih i nestalih u prestrašnoj blokadi predivnog Lenjingrad. Ukupan broj mrtvih civila i vojnika u toj blokadi je preko milijun. Nemam volje sada čačkati te podatke.
Zato ja slavim i zahvaljujem bivšem SSSR-u. To šta je Staljin tada bio na čelu te države, pa šta onda?

A to o Poljskoj. Da, nećemo toliko daleko u povijest, ali znaj da je Poljska u kasnom srednjem vijeku bila velika i važna sila. Ratovali su i osvajali tada narastajuće rusko carstvo. Poljaci su barem dva puta u tim ratovima, do temelje spalili tada drvenu Moskvu (ok, to je bilo tipično za srednjevjekovno ratovanje), a jest to da je Poljska nestala 1797. Podijelili su je Rusko Carstvo sa istoka, Habsburško (Austrijsko) carstvo sa juga, i tada mlada i narastajuća moćna sila, najveća njemačka država Kraljevina Pruska. Kada je nastala Njemačka Carevina 1871, Pruska je postala njen dio. Jasno, Prusland je bila sila ujeediniteljica njemačkih zemalja. Ali, Poljaci su opstali i u ruskom i Austro-Ugarskom carstvu, u Njemačkoj………nestali su. Pa tko je bio bolji, već tada?No, obnovljena je Poljska 1918, ništa sporno. Dok nisu krenulu u osvajanje istoka, jer su ti neki poljski imperijalisti maštalii o obnovi Poljske kao sile od Baltika do Crnog mora. Dijelom su zato ušli u rat sa mladom sovjetskom državom 1920. Valjda su iskoristili taj kaos koji je vladao istočno od Poljske. Zato i jesu zauzeli zapad Bjelorusije, zapad Ukrajine i jug Litve , sa gradom Vilnjusom. Npr., međuratna Litva nikada nije priznala poljsko osvajanje Vilnjusa.
Međuratna Poljska bila je kaotična zemlja. Maršal Pilsudski, došao je na vlast državnim udarom 1926 i ostao na vlasti do smrti 1935. Hitler dolazi na vlast 30.1.1933., a Poljska na čelun sa Pilsudskim već 26.1.1934., potpisuje pakta sa Hitlerom o nenapadanju (na 10 godina). Prvi oni….
Nepošteno je braniti Poljake kao posve nevine, jer to nije nitko. Ali u međuratnoj Poljskoj, tlačenje nacionalnih manjina kojih je bilo 32% stanovništva, bilo je užasno. Od zabrane npr., Bjelorusima da studiraju, pa do toga da su ih silom pokušali preobratiti na katolike. U ratu dio (DIO POLJAKA) Poljaka aktivno sudjeluje u pomaganju Nijemcima u ubijanju Židova.
U ratu je nestalo skoro kompletno židovsko stanovništvo Poljske. Nakon rata, rijetki preživjeli poljski Židovi, vraćali su se u svoja rodna mjesta. nakon rata, mislim 1945 ili 1946, poljski katolički fašisti–fundamentalisti, napravili su pogrom nad tim rijetkim preživjelim Židovima…bilo je na stotine, možda i tisuće mrtvih. Nakon toga skoro svi preživjeli Židovi napustili su Poljsku. To je sramota Pojske, o čemu danas malo tko zna, i sami Poljaci o tome ili ne zanju, ili šute. Osim rijetkih hrbrih koji nešto kažu ili napišu o toj sramoti, pa odmah budu napadnuti od velikih nacionalista. Nešto kao i kod nas, kada netko natukne o neugodnim temama. Odmah je komunjara, jugofil, kurac-palac….
Da, treba nešto znati i o tome, kao i o tome, da su NEKI Latvijci i Litvanci također imali neslavne uloge u pokoljima nad Židovima. I ne samo nad njima. Latvijski esesovci su za vrijeme okupacije u službi njemačkog Wermachta odlazili u Bjelorusiju i okupirani dio Rusije i tamo činili strašne zločine nad Slavenima.
Treba znati neke stvari dalje od svoga nosa.
I da, uopće nije upitno je li ili nije Staljin bio diktator. Bio je. Ali on je pored toga bio i državnik, znao je kada stati, što se za Hitlera ne bi reklo. Hitler je kao ovan na brvnu jurnio………..i završio u bunkeru usred Berilna.

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  zlatan

Ruski vjesnik!!?? Hahahaha! kakav pouzdan izvor!! i ti se pozivaš na to smeće od portala, i savjetuješ mi da pročitam što tamo piše! Mogu te utješiti! Čitao sam ja taj “Ruski vjesnik” i ostao razočaran njihovom “nepristranošću i objektivnošću” A za ruski tenk T 34. kažeš, da je bio najbolji tenk WWII!!? Opće poznata činjenica je, da je za najbolji tenk WWII bio njemački tenk tipa Panter. Tih tenkova T 34 je napravljen veliki broj oko 84 tisuće i bili su potrošna roba i zahvalni ciljevi za njemačke tenkove! Statistike pokazuju, da je za svaki uništeni tenk Panter na drugoj strani bilo uništenih 9 T 34! Kažem, Rusi su bili uspješni s tim tenkom zahvaljujući golemoj brojčanoj nadmoći naime bilo je izrađeno samo 6.000 Pantera a kako rekoh tenkova T 34 svih varijanti bilo je izrađeno 84 tisuće komada!Baš me zanima, gdje ti nađeš sve te čudne podatke i operiraš s njima kao da su uistinu relevantni( a to sigurno nisu, jer pročitao sam i ja brda raznih materijala iz više izvora i nije mi teško ustanoviti, što je istina a što laž i propaganda, a Rusi su pravi majstori lažne propagande, tako da se Goebels mirne duše može sakriti pred njima!
Ps, Kad si već spomenuo ruske raketne bacače zvane “Katjuša” mogu te informirati, da su svi do jednoga bili namješteni na američke kamione marke Studebaker, koje je Amerika poslala Rusiji kao vojnu pomoć! Dakle, da rezimiram: Anglo američka vojna pomoć za SSSR po zakonu o zajmu i najmu: 20 tisuća raznih tenkova 19. tis. aviona, 200 tisuća vojnih kamiona, 50 tis. đipova tipa wilys, 2.000 lokomotiva 5 milijuna tona hrane, Ameri su im poslali toliko konzervi mesa, da je taj broj i količina, 6 puta nadmašivao sovjetsku proizvodnju tog artikla! I sve to je nesumnjivo spasilo SSSR u zimu 41 i proljeće 42 od potpunog sloma, koji im je već kucao na vrata! A tvoje bajke o preseljenju tvornica su štivo za malu djecu i krajnje naivčine, kojih na žalost još uvjek ima!! Oni bi morali biti pravi čarobnjaci, kad bi tvornice razmontirane i evakuirane u ljeto i jesen 1941, opet smontirali i pustili u pogon u proljeće ili ljeto 42 godine! Kad uzmemo u obzir, da su to morali raditi logoraši iz Gulaga, koji nisu bili bogzna kako motivirani za taj posao, vidimo, da su to bajke, kojima se žele zamagliti prave činjenice!

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  Galus 92

Evo navratih GALUSE, pa da. Na kraju će ispasti da su rat dobili te neke američke konzerve mesa, i ti neki kamioni. Vidim da tvrdiš da je nemoguće da su mogli tolikom brzinom smontirati tvornice iz evropskog dijela SSSR-a, na istoku. Hm, a kako i kojom brzinom je uopće mogla doći ta američka pomoć SSSR-u? I kuda? Preko Murmanska? Kojeg su njemački avioni srušili do temelja. Cijelim putem preko Atlantika, brodove su vrebale njemačke podmornice. I potapale ih, to se zna. Ili preko Vladivostoka, koji je od Moskve daleko po željezničkoj pruzi 9.288 km. Gdje je ta infrastruktura koja je mogla u roku odmah, prenijeti toliku količinu roba preko oceana? I danas, u doba mira i velike svjetske trgovine morskim putevima, to bi bio veliki problem, a onda u ratu, sa znatno manje brodova to je bio problem na ne znam koju potenciju.
Da zaključim, ne možeš se pomiriti da je SSSR u užem smislu Rusija kao najveća republika ex-SSSR-a, dobila rat. Znači, po tebi i sličnima tebi, Amerikanci su slali pomoć, a crvenoarmejci su samo češkali međunožje. Kada su Nijemci doznali koliko su im Amerikanci poslali mesa u konzervama i kamiona, ili lijekova, kojima je prošao rok, usrali su se od straha i pobjegli u Njemačku. Pred Amerikancima. Tako su i nama u Domovinskom ratu slali sa zapada pomoć kojoj je istekao rok. Znam iz prve ruke, iz svoje ruke to znam!

Tu novu povijest trebao bi objasniti neki povjesničar kao Jurković, a pad Moskve snimiti Jakov Sedlar. Oni će nam dokazati da je rat dobila nacistička Njemačka, samo mi to ne znamo.
hahaaa, a na kraju rata koliki je bio omjer artiljerijskog oruđa? U bitki za Berlin, bilo je u redovima Crvene armije preko 40.000 topova, tenkova i koješta drugog. Ili Kurska bitka, a Galuse.
Ma vidi mene, šta piskaram, Sedlar, Jurčević i Aralica, objasnit će nam da se zastava pobjede vijorila na Kremlju, a ne na Reichstagu.

Lijep pozdrav, i umjesto galus, bolje je imati pseudonim AMERIČKI KAMION ili AMERIČKA KONZERVA od mesa (valjda goveđeg).

Perer
Gost
Perer
2 godine prije
Reply to  Galus 92

Dali si ti lovac ili ribolovac? Obicno oni uvelicavaju i imaju takve price

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  Galus 92

GALUSE, daj ne lupetaj. Staljin je svim silama kroz tridesete godine pozivao zapadne sile na otpor Hitleru, to je povijesna istina. Prvi sa Hitlerom su pakt potpisali Poljaci i njihov diktator PILSUDSKI (podignut mu je spomenik u Varšavi 2014), a onda slijedi besramni sporazum zapadnih sila sa Hitlerom. Dana 30.9.1938., onaj sramotni pakt u Munchenu. Koliko ja znam matematiku, to je sve bilo prije sporazuma Molotov-Ribentrop.
Točno je i to, da je SSSR samo nekoliko dana prije početka rata pozivao Britaniju i Francusku na otpor, ali ništa. Oni su mislili da je iduća meta Hitleru SSSR. Da, i šta je Staljinu preostalo, nego potpisati taj pakt o NENAPADANJU (na rok od 10 godina). Jasno, u skladu sa njemačkom uljudbom, prekršili su ga već godinu i deset mjeseci kasnije, napavši SSSR.
Točno je da je SSSR zauzeo istok Poljske, jer to je Poljska prigrabila kada se stvarala 1918-te godine. Još više su Poljaci prigrabili u sovjetsko-poljskom ratu 1920/1921 godine. Tako da je međuratna Poljska bila vrlo složena. Poljaci 68%, sve ostale manjine 32% (Ukrajinci, Židovi, Bjelorusi, Litvanci, Nijemci i drugi manji). Točno je da je u Katinskoj šumi SSSR dao strijeljati oficire poljske armije, ali je točno i to, da je to bila osveta za pokolj zarobljenih sovjetskih vojnika i oficira koje su napravili Poljaci u sovjetsko-poljskom ratu 1920 / 1921. Poljaci su pobili na desetke tisuća sovjestkih zarobljenika u tome ratu.
Smiješno je govoriti o tome da su se njemački oficiri zgražali nad pobijenim poljskim vojnicima i oficirima u Katinu. Hm, oni koji su pobili na desetke milijuna ljudi u okupiranoj Evropi, prvenstven Salvena i Židova, te koji bi da sudobili rat, pobili na STOTINE milijuna ljudi (sve Slavene).

Još je smiješnije prdekati o toj poljskoj nesreći, posebno ako znamo da je kojim slučajem Hitler dobio rat, da bi fizički istrijebio kompletnu poljsku naciju. Ali je posebno besramno zaboraviti da je Crvena armija samo za oslobođenje Poljske imala 600 tisuća mrtvih.
Ponekad, zažalim zašto hitlerizam nije dobio ratm pa da vidimo gdje bi danas bili Poljaci, ali ne samo oni..

PDVNK bre
Gost
PDVNK bre
2 godine prije

Draza Mihailovic je primio orden od kongresa USA, kao i snimljen je film u Holivudu za borbu protiv Nemacke i njenih saveznika na Balkanu, nema porebe da navodim ko su bili saveznici nemaca.

Zvrk
Gost
Zvrk
2 godine prije
Reply to  PDVNK bre

tako je, živjeli stoljetni američki saveznici i partneri!

PDVNK bre
Gost
PDVNK bre
2 godine prije
Reply to  Zvrk

@Zvrk
Da te podsetim i danas Rusi kazu za zapadne sile nasi partneri i saveznici.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
2 godine prije
Reply to  PDVNK bre

Pusti to, koliko god deklarativna bio saveznik, Jugoslovenska vojska u otadžbini, ako na nju misliš, u međuvremenu je vodila građanski rat protiv partizana i u pohodima bila uz naciste i Talijane. Da ne govorim o samoproglašenim “vojvodama” koji su formalno pod njegovim zapovjedništvom i pravili zvjerstva. Pusti to. A film je trećerazredni propagandni uradak, od početka 44. više nije ni prikazivan. Nemoj, promijeni temu.

PDVNK bre
Gost
PDVNK bre
2 godine prije

Zaboravi da objasnis orden tj parce gvozdja. I jos nesto, Drazina glava je takodje bila UCENJENA kao i partizanskoga olosa od strane Nemacke na istu sumu. Ne pricam o vojvodama vec o Drazi.

Churko
Gost
Churko
2 godine prije
Reply to  PDVNK bre

Tek da te podsjetim PDVNK bre da je Draza i kompanija jedina obavjestila Hitlera da je u Srbiji zidovsko pitanje rjeseno. Interesantno da obavjestavaju nacistickog vodju, a ne amerikenjce. To sto su spasili jednog pilota ne uamnjuje njihov zlocin.

PDVNK bre
Gost
PDVNK bre
2 godine prije

Trebalo bi da se dobro zamislis nad svojim komentarom.

Baba
Gost
Baba
2 godine prije
Reply to  PDVNK bre

Sumnjam u mogućnosti promišljanja provokatora “1001-nick-burta”

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
2 godine prije

Zanimljiv, čestitao je predsjednicima republika Južne Osetije i Abhazije.

Jurišić maja
Gost
Jurišić maja
2 godine prije

a zato mi ne slavimo dan pobjede nad fašizmom ugledali smo se u Ukrajinu zato nam i je ovako

Buzz
Gost
Buzz
2 godine prije
Reply to  Jurišić maja

Nismo se mi ugledali na Ukre nego oni na nas. Mi smo prvi sa sra..em zapoceli.

zlatan
Gost
zlatan
2 godine prije
Reply to  Buzz

BUZZ, ne znam na koga su se ugledali u Ukrajini ovi njihovi neofašisti, ali je točno da smo mi već od 1990-te počeli sa sramnim iskrivljavanjem povijesne istine.

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  zlatan

Prika, za tebe su svi koji ne razmišljaju kao ti, jednostavno, fašisti! Ti si po svemu sudeći okorjeli staljinist!

Galus 92
Gost
Galus 92
2 godine prije
Reply to  Galus 92

Evo golube moj, da ti objasnim neke stvari! Nijemci su inače poznati kao ljudi skloni perfekcionizmu! Njihov tenka Panter je za ono vrijeme bio pravi dragulj tehnike i sve je na njemu moralo biti naj bolje. Bio je kompliciran, pa se je ipak kvario na početku upotrebe, ali su to riješili ovako u hodu i postao je pouzdan bojni stroj! Bio je strah i trepet, kako Rusa kao i zapadnih saveznika istovremeno je bio i vrlo skup. Na primjer njegov top Kwk 42 L 70 kalibra 75 mm imao je veću probojnost od topa teškog tenka Tiger I koji je bio većeg kalibra 88 mm. Panter je u neku ruku oblikom bio sličan ruskom tenku T 34 imao je unazad nagnutu čelnu oklpnu ploču debelu 100 mm koju je zbog zakošenosti bilo još teže probiti! (T 34 je imao tu prednju ploču debelu samo 60 mm!) U treba dodati, da je njemački čelik za gradnju tenkova, bio daleko bolji od ruskog i kad k tomu dodaš dobro izvježbane njemačke tenkiste, dobiješ vrlo ubitačnu i smrtonosnu kombinaciju čovjek-oružje, koju nikada nisu ni približno dosegnuli a kamoli presegnuli ni istočni ni zapadni saveznici! Rusi su kod gradnje svojih tenkova išli na jednostavnost konstrukcije i time porozvodnje što većeg broja tenkova I napisah gore na jednom postu, da su kasnije statistike uspješnosti tih tenkova u boju pokazale, da je na jedan uništeni tenk Panter bilo uništenih 9 T 34 ili isti broj američkih Šermana!
Znači, Nijemci su više preferirali kvalitetu, a Rusi kvantitetu i ruski modus operandi se je na kraju pokazao uspješnijim po onoj narodno poslovici: Dva loša ubiše Miloša, a ovdje ih je bilo i više od dvojice na jednoga!
A ne treba zaboraviti ni konstantno bombardiranje njemačkih vojno proizvodnih pogona od strane Angloamerikanaca i to je značajno umanjivalo mogućnosti njemačke vojne industrije!

POVEZANE VIJESTI

Izbornik