Znanstvenici otkrili novi oblik zlata koji bi se mogao naći u Zemljinu centru

zlato

Skupina znanstvenika iz Nacionalnog laboratorija Lawrence Livermore i Carnegie Institution for Science uspjela je otkriti dva potpuno nova oblika molekularne strukture zlata, proučavajući ponašanje plemenitog metala u teškim uvjetima.

Očekuje se da će novootkrivene sorte plemenitog metala ozbiljno utjecati na mnoge eksperimente, koji koriste zlato kao standard kalibracije zbog ranije uočene stabilnosti njegove strukture.

Pomoću moćnog lasera, znanstvenici su brzo zagrijali komad zlata ekstremnim temperaturama, podvrgavajući ga brzom kompresijom s razinom tlaka koji je dostigao 322 gigapaskale, slične onima u Zemljinoj jezgri. Istraživači su napravili zapanjujuća otkrića kad su pomoću X-zraka pratili promjene u metalnoj strukturi.

Pokazalo se da se, kada je zlato izloženo brzoj kompresiji i zagrijavanju, ponaša drugačije, mijenjajući svoju kubičnu (fcc) strukturu usmjerenu na lice u kubičnu strukturu centriranu u tijelu ( bcc). Kad su se razine tlaka približile 330 gigapaskala, pronađenih u Zemljinu središtu, zlato se pretvorilo u tekućinu.

Ova dva nova oblika su u suprotnosti s uobičajenim uvjerenjem da zlato održava svoju strukturu pod oštrim pritiskom, što je našlo svoju upotrebu u raznim eksperimentima pod pritiskom koji su koristili zlato kao standard.

Rezultati eksperimenta pokazali su da metal održava stabilnost u svojoj molekularnoj strukturi samo pod postupnim porastom tlaka i pri normalnoj temperaturi.

jos kad bi se napokon dogovorili sto je u sredistu planete…Ili kad bi ustanovili oblik planete… Nevjerujete? Poznati astrofizicar N. Tyson tvrdi da je oblika kruske, mene ucili u skoli kugla-elipsa, a po novome otkad sve vise video clipova koji nemogu pronaci zakrivljenosti tvrde da je krumpir!? Da pojasnim, tamo… Pročitaj više »

Abe

Interesantno. Ali provjerite možda vaš prevod. Odnosno:
“…mijenjajući svoju kubičnu (fcc) strukturu usmjerenu na lice u kubičnu strukturu centriranu u tijelu ( bcc)” – sta ovo znaci?

Acrobat
Acrobat
Reply to  Abe

Ovo znači: površinski centriranu kubnu rešetku (svi atomi su smješteni na površinama kubne rešetke) mijenja u prostorno centriranu kubnu rešetku (kod koje je uz atome na površinama k. r., jedan atom u centru kubne rešetke).

Hmmm da
Hmmm da

“Kad su se razine tlaka približile 330 gigapaskala, pronađenih u Zemljinu središtu…” – može informacija tko ih je pronašao, kada i na koji način? Hvala!

Reply to  Hmmm da

Sad ce ti globusari napisat da je to za tebe prekomplicirano da shvatis a da oni ponavljaju ono sto vec svaka ptica na grani zna, neda im se!
Ti si kriv jer nemas osnovnu skolu itd. itd…bla bla bla Pricekajmo…