fbpx

PDVSA, Gazprombanka i “blokirani računi” – Uloga Reutersa u “Ratu pete generacije”

PDVSA, Gazprombanka i “blokirani računi” – Uloga Reutersa u “Ratu pete generacije” 1

Jučer smo u uvodu opisa situacije u Venezueli naveli kako se protiv latinoameričke zemlje zapravo vodi “rat pete generacije” (G5G).

“Rat pete generacije”, koji se također naziva i “ratom bez granica”, uveden 2009. godine kao operativni strateški koncept u intervencijama Sjedinjenih Država i NATO pakta. Nije važno pobijediti ili izgubiti, nego uništiti intelektualnu moć neprijatelja, prisiliti ga da traži kompromis, koristeći bilo koje načine, čak i ciljanu upotrebu oružja. To je izravna manipulacija ljudskim bićima kroz njihov neurološki dio, na kojeg se obruše sve moguće i raspoložive metode manipulacija. Masovni mediji i društvene mreže su sastavni dio sheme ovog rata, a cilj je kroz dugotrajne psihološke operacije generirati destabilizaciju stanovništva, pokušati utjecati na kolektivnu psihu, racionalnost i emocije, kao i na njihovu političku lojalnost i sposobnost da se odupru.

Možda će se netko sjetiti koliko je uspješno ova taktika provedena u Ukrajini, gdje je cijeli jedan narod, uključujući politički, vojni, obavještajni i sigurnosni vrh zemlje, bio doslovno paraliziran i nije se uspio oduprijeti nekolicini nasilnika koji su na Trgu Slobode u Kijevu činili što ih je volja, sve dok nisu prisilili predsjednika Janukoviča da potpiše sporazum s oporbom, da bi iste noći bio svrgnut. Primjera ima još, ali se vratimo Venezueli.

Prošli tjedan je u sklopu pokušaja eutanazije političke volje venecuelanskog društva važnu ulogu odigrao Reuters. Na ove vijesti su upućivali i neki od naših čitatelja, ali ih nismo prenijeli do konačne provjere.

To nisu bile taktičke pogreške, pogrešni koraci ili puka nespretnost, već lavina lažnih vijesti Reutersa o naftnom poslovanju između Venezuele i Rusije, obavještajni rad koji se savršeno uklapa u okvir izravnih napada multinacionalnih kompanija protiv Venezuele. Objava ovih vijesti je nastavak medijske strategije koja kroz poticanje sukoba i nepovjerenja nastoji narušiti rusko-venecuelanske odnose i percepciju javnosti latinoameričke zemlje o pomoći koju je Rusija ponudila Bolivarskoj Republici.

Pođimo redom. Ono što sigurno znamo jeste da je 28. siječnja američki ministar financija uveo sankcije protiv naftnog diva Venezuele PDVSA, što je značilo zamrzavanje 7 milijardi dolara i blokada svih isplata od strane američkih tvrtki koje kupuju venecuelansku naftu.

Dana 5. veljače Reuters objavljuje vijest u kojoj se poziva na izjave ruskog energetskog diva Rosneft, a članak je naslovljen “Rosneft je optimističan u pogledu Venezuele i vidi povećanje proizvodnje nafte u 2019. godini”. Reuters dodaje kako je Rosneft ovo naveo “usred borbe za vlast između predsjednika Narodne skupštine i promoskovskog predsjednika Nicolasa Madura”.

Reuters, koja se poziva na objavu Rosnefta na njegovoj internetskoj stranici, dodaje kako ruska tvrtka očekuje da će proizvodnja sirove nafte i plinskog kondenzata porasti između 3 i 4,5% ove godine, ovisno o implementaciji sporazuma o globalnoj proizvodnji nafte u prvoj polovici godine.

Isti članak navodi da je glavni iznos duga venecuelanske državne naftne kompanije PDVSA prema Rosneftu na kraju četvrtog tromjesečja bio oko 2,3 milijarde dolara, što je smanjenje u odnosu na 3,1 milijardu duga prethodnog kvartala.

Jedan od načina za produbljivanje kampanje protiv Venezuele bio je dodati hladnoratovsku retoriku protiv Rusije, iako PDVSA surađuje s tvrtkama kao što su španjolski Repsol, američki Chevron, talijanski ENI, indijski ONGC i kineski CNPC i drugima.

venecuela

Svaka od tih tvrtki mogla bi se izjasniti o poslovanju s PDVSA bez ikakve novinarske slave. Ali Reuters se odlučio dati posebnu dimenziju odnosima Rosnefta i PDVSA i igra ulogu financijske obavještajne službe u potrazi za “otkrivanjem” različitih načina na koje državna naftna tvrtka PDVSA izbjegava sankcije. Isto tako s izvorima likvidnih sredstava Caracasa, koji izbjegava sankcije, kao u slučaju zlata. Tajne putove plemenitog metala je nedavno također “istražio” Reuters, koji je djelovao kao policijski novinar Washingtona. Podsjetimo još jednom da istinitost objavljenih vijesti ovdje uopće nije važna.

Nekoliko dana kasnije, 9. veljače, Corina Pons i Marianna Parraga su u isto vrijeme izvijestili da predsjednik Nicolas Maduro “nadgleda ekonomski kolaps koji mnoge Venecuelance ostavio bez hrane i lijekova, uzrokujući egzodus oko 3 milijuna ljudi, te kako će Sjedinjene Države američkim naftnim tvrtkama u Venezueli, grupu koju čine Chevron, Halliburton Co., Baker Hughes General Electric Co. i Schlumberger NV, dati rok da zaustave sve poslovne operacije u zemlji.

Središnja tema u ovoj objavi je da je “prema izvorima i internom dokumentu kojeg je vidio Reuters” PDVSA rekao svojim kupcima da sredstva od prodaje nafte uplate na novootvoreni račun u Gazprombanci u Rusiji. Međutim, ova informacija je odmah sutra demantirana u Rusiji, gdje su rekli da je venecuelanska državna naftna tvrtka otvorila račun u banci prije nekoliko godina, ali da nema nikakvih novih računa.

Zašto je objavljena lažna vijest o otvaranju novih računa PDVSA u ruskoj Gazprombanci? Odgovor nije trebalo dugo čekati, uz napomenu da Reuters nije objavio demanti ruskih bankara.

Vijest o otvaranju računa je objavljena da bi se naknadno objavila druga, ona prema kojoj je Gazprombanka “zamrznula račune PDVSA”, koji uopće ne postoje.

Prema posljednjim lažnim vijestima, Reuters je izvijestio kako je njegov “izvor” rekao da je Gazprombanka odlučila zamrznuti račune kompanije PDVSA i blokirati transakcije kako bi se smanjio rizik da banka padne pod sankcije SAD-a. U ovoj vijesti je to opisana kao “posebno važna” činjenica, jer Gazprombanka vodi politiku ruske države i Kremlja, koji je “bio” jedan od najodanijih saveznika predsjednika Nicolasa Madura.

Prema pisanju Reutersa od 8. veljače, potpredsjednik za financije PDVSA Fernando de Quintal je ukazao na zajednička ulaganja u kojima je PDVSA poslovala u pojasu Orinoco u suradnji sa stranim tvrtkama kao što su američki Chevron, francuski Total i norveški Equinor, kojima je morao reći da će isplate provesti u dolarima ili eurima na taj bankovni račun. Strani partneri su morali formalno potvrditi vrhu PDVSA da će nastaviti raditi na naftnim projektima i nakon financijskih sankcija koje je Washington uveo protiv naftnog sektora Venezuele.

Reuters dodaje “kako su ruske tvrtke zarobljene između želje da podrže liniju Kremlja i Madura i straha da bi mogle biti pogođene sekundarnim sankcijama Sjedinjenih Država”.

Kao i obično, ljudi koji su zaduženi za odnose s medijima su prijavili tu novu laž. Istog dana je vijest demantirala PDVSA, a službeni glasnogovornik je istaknuo da je to još jedan pokušaj manipulacije vijestima u financijskom i poslovnom okruženju s ciljem potkopavanja vlade u Caracasu.

Neki medijski rukovoditelji, kao što je Luz Mely Reyes, nedavno nagrađeni za svoj “novinarski rad” u Sjedinjenim Državama, isprobali su druge medijske instrumente kao što su optužbe protiv Madurove vlade za otmicu djece u siječnju ili manipulacija na predsjedničkim izborima 2013. koja je dovela do vala nasilja s 11 ubijenih i 78 ranjenih.

“Rat pete generacije” protiv Irana

PDVSA, Gazprombanka i “blokirani računi” – Uloga Reutersa u “Ratu pete generacije” 2

Strategija lažnih informacija u cilju narušavanja međunarodnih odnosa među zemljama je već korištena od strane Reutersa 2018. protiv Irana. Kampanja je počela kada su izraelski stručnjaci iz tvrtki za računalnu sigurnost Fire Eye i Clear Sky optužili Iran za širenje lažnih vijesti i propagandu na internetu putem najmanje 70 naizgled normalnih stranica protiv 15 zemalja. Uz Izrael su mete iranskih napada bile Sjedinjene Države, Ujedinjeno Kraljevstvo, zemlje Bliskog istoka, pa čak i Rusija. Prema izraelskim informacijama, više od pola milijuna ljudi mjesečno je posjećivalo lažne iranske medije, a podržalo ih je više od milijun korisnika društvenih medija. Autori izvješća, koje je u skraćenom obliku objavljeno kao “udarna vijest”, nisu objavili popis navodnih “propagandnih stranica”. No, to u ovoj vrsti ratovanja i nema neku važnost.

Reuters je tvrdio da su mediji NileNetOnline.com bili dio iranske propagandne mašinerije i imali su više od 115 000 sljedbenika na Facebooku, Twitteru i Instagramu. Ali prema Alexa.com, usluga za klasifikaciju internetskog prometa, za ovaj projekt navodi da je na 4 674 732. mjestu u svijetu, što ukazuje na gotovo nikakav promet. Također su rekli da je Iran stvorio internetsku stranicu “Realnie Novosti”, kako bi promicao propagandu među čitateljima ruskog govornog područja, ali je Realnienovosti.com vidjelo samo 2 000 200 ljudi mjesečno, a Alexa.com su ovaj medij rangirale na 4 478 657. mjestu u svijetu.

Mohammad Ghaderi, glavni i odgovorni urednik Tehran Timesa u Iranu, izjavio je da Reuters objavio lažni materijal kupljen od trećih osoba.

“Imamo dokumente koji dokazuju da Reuters za takve lažne objave prima novac od Izraela, Sjedinjenih Država i Saudijske Arabije. To je dio informacijskog rata kojeg su zajedno pokrenuli Netanyahu i skupina oko Mikea Pompea i Johna Boltona, kako bi zasjenili imidž Irana i optužili ga za sva moguća zla, tako da lažne vijesti ne objavljuje Iran, nego Reuters”, rekao je Mohammad Ghaderi

Otvoreno je rekao, što se lako može zaključiti, da je cilj podijeliti Rusiju i Iran i da je cilj izmišljanja “činjenica”, čime se služi Reuters, da Iran ustane protiv Rusije ili da se barem naruše odnosi između dvije zemlje, jer Trump nikako nije zadovoljan strateškim savezom između Rusije i Irana.

Drugi cilj je bio stvoriti lažan dojam o Iranu i iskoristiti ove vijesti da se opravda uvođenje još više sankcija ili čak pokretanje vojnih operacija protiv Islamske Republike.

Pitanja koja treba zatvoriti

Venezuela - zastava

Trebalo bi postaviti pitanje zašto Reuters ponavlja ovu neuspjelu strategiju protiv Venezuele? Kao što smo naveli na početku, jasna je namjera da se igra na psihološko iscrpljivanje venecuelanskog stanovništva i javnog mnijenja zemlje. Interesi onih koji stoje iza Reutersa su profitabilniji od istine. Izolacija Venezuele i objave ovakvih informacija su ključni za ukidanje izravne potpore koju vlada u Caracasu ima od brojnih zemalja, uključujući Rusiju. Također bi se trebalo postaviti pitanje koji će biti sljedeći koraci stvarnih stratega ove kontinuirane agresije protiv naroda Venezuele i njegove ustavne vlade, sada kada su razvijene sve iluzije o njihovoj ulozi u trenutnom političkom sporu u Venezueli.

Najnoviji slučaj koji će vas podsjetiti da “ugasite Reuters”

I za kraj, kako ne bi pisali poseban članak, dio “rata pete generacije” je i najnovija vijest koju su nespretno objavili SOHR i sirijski Kurdi, koji su naveli i objavili snimke koje potvrđuju kako je s 50 kamiona američke koalicije u Irak iz Sirije prebačeno oko 2000 ljudi, među kojima je oko 200 terorista ISIL-a, a ostali su članovi njihovih obitelji.

Procjenjuje se da su kamioni prevezli oko 2000 ljudi, uključujući 180 terorista. Nije točno navedeno područje u koje su prebačeni, ali se zna da su otišli u pustinjska područja zapadne iračke pokrajine Al-Anbar. Većina terorista evakuiranih su Sirijci, ali ih ima i drugih nacionalnosti, kao što su Iračani, stanovnici zemalja Središnje Azije i Europljani”, za SOHR nespretno piše Rami Abdel Rahman, koji se vjerojatno nije stigao dogovoriti s glavnim stožerom za operacije G5G za Bliski istok.

No, za Reuters to ne predstavlja nikakav problem, obzirom da su njegovi čitatelji desetljećima pod “narkozom”.

Usprkos snimkama i svjedočanstvima, Reuters navodi kako je riječ o dogovorenom prebacivanju iračkih i stranih boraca na teritorij Iraka, što je navodno potvrdio gradonačelnik Al-Qaima Ahmed Al-Mahallawi. Prema ovoj informaciji, koju nijedan službeni irački medij nije potvrdio, vlada u Bagdadu je sklopila sporazum s američkom koalicijom o prihvatu do sada 502 borca i nekoliko tisuća članova njihovih obitelji, usprkos činjenici da mnogi od njih nisu irački državljani. Recimo da je istina, ako ćemo vjerovati Reutersu…

Reuters

VIDEO: Američka koalicija evakuira ISIL iz Sirije u Irak

Venezuela: Americki „rat pete generacije“ korak do fijaska?

 

0 0
Ocijenite članak
Pretplati se
Obavijest
guest
19 Comments
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
nekoime
Gost
nekoime
1 godina prije

Teka se sada može vidjeti, u usporedbi s ovim amaterima, kako je dr. Joseph Goebbels bio pravi umjetnik propagande. I umjereni istinoljubac.

samo tako
Gost
samo tako
1 godina prije

Goebbels, pa umjetnik propagande ? Svaki drugaćiji pogled na svijet stogo kažnjanan !
Sam se pita, sam si odgovara i uvijek je potpuno u pravu ?

Šok
Gost
Šok
1 godina prije

najvažniji cilj je
ubiti volju za pružanjem otpora neprijatelju
to je najveće umijeće ratovanja
tada možeš pobijediti bilokoga

Dečko sa ulice
Gost
Dečko sa ulice
1 godina prije

Cia, britanske o. službe, i mosad.
To su produžene ruke moćnika, gdje se smišljeno producira, tj. proizvodi lažna informacija, kojemu je Reuters i ostale m. kuće, samo poslušnici, tj. plaćenici.
Ogrman je broj ovih, koji sišu novac iz budžeta US, kad uskoro presahne dotok dolara,
raspašće se kao kula od karata.

čoban Đuro
Gost
čoban Đuro
1 godina prije

Prvo naučiš slova ,tako naučiš čitati,tada spoznaš da ti se tako u tekstu podmeću kao istine .Tada shvatiš da su istine zamotane u celofan zapravo namještene uljepšane laži.Kada shvatiš da sve moraš sam analizirati po šemi pravednosti,tada se postavi pitanje dali si dovoljno programiran da znaš što je pravda.A tek novinari koji to uvježbavaju ,po direktivi svojih nadređenih moraju formirati vijest po tome,gdje JE tada istina.EVO JE ,NE DIRAJ TUĐE.NE OTIMAJ, KUPI I U TOM STILU.Ameri su uništili svoje domoroce,doveli robove ,i nama prodaju svoju Demokraciju,koja nema ništa sa demosom ,ni kracijom.

jozo
Gost
jozo
1 godina prije

Burt Reuters

Sir Oliver
Gost
Sir Oliver
1 godina prije

Odavn on radi za njih.

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah
1 godina prije

U pismenoj formi:

SINE !
OVAJ LAŽE BEZ DA ZINE !

Zadranin
Gost
Zadranin
1 godina prije

Hmm.. Reuters. Da postoji kod nas u Zadru Reuters u pisanom obliku (kao 24 sata itd.) e koristio bi ga kad ono idem na wc.. ali ne za čitati.

Neš mi ti novina. Reuters..

Pljuc!

Umpah Pah
Gost
Umpah Pah
1 godina prije

@Zadranin:
Proklet da je
ko im slova dade !

Maja
Gost
Maja
1 godina prije

…” ne za citat”?
pa ja ga ne bi ni za litiku brisat.

Hash
Gost
Hash
1 godina prije

Druže moj ni ako bi bio njihov tisak, ne koristi ga za to što si mislio.U najboljem slučaju hemoroidi ti ne ginu

Brave new world
Gost
Brave new world
1 godina prije

Janukovič je napravio veliku grešku. Kad je vidio da je vrag odnio šalu trebao je proglasiti izvanredno stanje i poslat tenkove na majdan, a ne policajce,a paralelno pohapsit i ekspresno osudit urotnike i neredlije. Tako se to radi kad ti se smjesta revolucija izvana.
Sto se tice madura on je steta po venezuelu ali ga ne trebaju micati usa vampiri vec sami venezuelanci i stati na kraj komunistickim kriminalcima.

samo tako
Gost
samo tako
1 godina prije

I postaviti HDZ na vlast

Brave new world
Gost
Brave new world
1 godina prije

SDP bolje, jer ipak je u hdz preslo ono najgore od komunjarskog ološa…

Pero
Gost
Pero
1 godina prije

Stitis HDZ, a !!!!!!

samo tako
Gost
samo tako
1 godina prije

Davno je netko rekao “ugasite Reaters” a zloduh je još živ. Doduše lipsajuči do zadnjeg daha

milan
Gost
milan
1 godina prije

Jeli je to bio Moša Pijade ?

alan ford
Gost
alan ford
1 godina prije

Agenciju Reuters, krajem 19. stoljeća, osnovao je hazar Paul Julius Reuter, čije je pravo ime i prezime bilo Israel Bar Josephat. Dalje ne treba objašnjavati.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik
19
0
()
x