Gigantska najbliža “Super-Zemlja” pronađena je u zvjezdanoj “životnoj zoni” i mogla bi podržati život

GJ 357 d

Astronomsko tijelo, dvostruko veće od Zemlje, mapirano je na vanjskom rubu zvijezde u zoni označenoj “pogodno za život”. Zbog čega znanstvenici vjeruju da bi ovaj super egzoplanet mogao imati vodu na površini, odnosno ključni čimbenik koji održava život.

Potencijalno useljiva „super-Zemlja“ je planet kodnog naziva GJ 357 d.  Procjenjuje se da je oko šest puta teža od naše planete i dvostruko veća od nje. Nalazi se samo 31 svjetlosnu godinu od našeg Sunčevog sustava. Stoji u priopćenju za javnost koje su astronomi u izdali srijedu, još su dodali kako bi novootkriveni egzoplanet mogao podržavati život onakav kakav znamo. Studija je objavljena 31. srpnja u časopisu Astronomy and Astrophysics.

Međunarodna skupina astronoma otkrila je ovo astronomsko tijelo uz pomoć NASA-inog satelita TESS, početkom ove godine, a nalazi se u zviježđu Hydra. Nastavili s preciziranjem točnih parametara koji mogu pružiti uvjete za život slične “uvjetima na Zemlji”:

“Uz gustu atmosferu, planet GJ 357 d mogao bi održavati tekuću vodu na svojoj površini poput Zemlje, a mi bismo mogli prepoznati znakove života teleskopima koji će se uskoro pojaviti”, Lisa Kaltenegger, direktorica Carl Sagan Instituta u Cornellu i izvanredna profesorica za astronomiju, rekla je u izjavi, nastavljajući dalje: “Ako bi GJ 357 d pokazivao znakove života, bio bi na vrhu svačijeg popisa putovanja – i mogli bismo odgovoriti na tisuću godina staro pitanje: Jesmo li sami u svemiru”.

Prema Jacku Maddenu, doktorskom kandidatu iz Cornella i koautoru studije, samo utvrđivanje tekuće vode koja eventualno postoji na površini planeta, „motivira znanstvenike za pronalazak načina za otkrivanje znakova života“. “Izgradili smo prve modele da vidimo kakav bi ovaj novi svijet mogao biti”, istakao je.

Potencijalno useljiv planet, zbog gomile vode za koju se pretpostavlja da se skladišti u njegovim dubinama, i dva susjedna planeta otkriveni su kako čine krugove oko patuljaste zvijezde, koja je oko trećine veličine i mase našeg Sunca i 40 % je hladnija.

TESS je obratio pažnju na to da zvijezda potamni svakih 3,9 dana. Otkriveno je da je GJ 357 d smješten u “životnoj zoni” svoje zvijezde, što znači da nije previše vruće ili previše hladno, dok se za ostale dvije planete, masivnije veličine, vjeruje da imaju površinsku temperaturu koja nije kompatibilna za život – od 127 Celzijevih stupnjeva, u slučaju GJ 357 c, do 254 C (na površini GJ 357 b.)

Za slikovitiji prikaz pogledajte video kojeg je objavila NASA:

Izvor:

Studija