NASA-in glavni znanstvenik kaže kako bi se dokaz o životu na Marsu mogao naći za par godina, upozorava kako Zemlja nije spremna za to

MARS

Sljedeće godine NASA i Europska svemirska agencija trebali bi poslati Rovere bušače na crveni planet kako bi tražili dokaz o postojanju život, duboko ispod površine Marsa. Dr. Jim Green, koji je uključen u obje misije, tvrdi kako moguće je da će barem jedna od njih otkriti dugo očekivane dokaze.

Glavni znanstvenik Nacionalne zrakoplovne i svemirske uprave (NASA) dr. Jim Green upozorio je u intervjuu za The Sunday Telegraph kako Zemlja nije spremna za pronalazak života na drugom planetu, što bi se moglo dogoditi za nekoliko godina.

Prema istraživaču, europski ExoMars Rover, nazvan po kemičarki Rosalind Franklin, i NASA-in Mars 2020, koji će biti lansiran sljedećeg ožujka na Mars stižu 2021. Njihov glavni zadatak bit će potraga za znakovima izvanzemaljskog života. Temeljni uzorci koje će ESA ExoMars izvaditi proučit će se za organsku tvar, dok će uzorci koje prikupi NASA-in rover iz marsovskih podzemnih stijena biti poslani na Zemlju u posebnim cijevima.

Potraga je usmjerena na područja za koja se vjeruje da su ih nekoć prekrivali drevni oceani, procjenjuje se da je to bilo prije četiri milijarde godina. Kao što Green kaže, tamo gdje je voda, postoji i život. Tako bi tragovi Marsovskog oceana mogli prikriti dokaze života, a znanstvenici će posebno testirati na 300 minerala koje bi mogli stvoriti određeni organizmi.

Iako se očekuje da će ova misija donijeti potencijalno „revolucionarno“ otkriće koje će „pokrenuti potpuno novi način razmišljanja“, Green, koji je radio na obje misije, nagovijestio je da to možda nisu dobre vijesti.

“Mislim da nismo spremni za rezultate”, rekao je.

Misije prate otkriće prvih geoloških dokaza kako pod površinom Marsa postoje rezervoari vode. Naučnici su došli do ovog zaključka nakon proučavanja podataka sa satelita Mars Express na zatvorenim kraterima na Marsovoj sjevernoj hemisferi, koji su 4.000 metara ispod teoretizirane razine mora planete.

Ako vam se članak svidio, podijelite ga ->

najnoviji najstariji najviše ocjenjeniji
Dopizdilomi
Dopizdilomi

Joj kad izmigolje van pa oni dođu istraživati nas.

samo tako
samo tako

Zemlja nije spremna više slušati vaša naklapanja, spremna je vidjeti i analizirati “život” minerala s Marsa, na tlu ili ispod. Ni hlapom ni zecom nečete iznenaditi Zemljane

otpisani
otpisani

“…dok će uzorci koje prikupi NASA-in rover iz marsovskih podzemnih stijena biti poslani na Zemlju u posebnim cijevima.”

Ne znam kako će to izvesti ??!
… za savladati Zemljinu gravitaciju koriste višestepene rakete koje imaju ogromne spremnike goriva samo kako bi se letjelica potisnula van utjecaja sile teže i dobila potrebno ubrzanje da stigne barem do Mjeseca, čija se gravitacija koristi za dodatno ubrzanje za put prema Marsu.
E sad, gravitacija na Zemlji je (kako kažu) 2,6 puta veća nego na Marsu pa pretpostavljam da je i kapacitet propulzije potreban za povratno lansiranje sa Marsa 2,6 puta manji od onoga kojega trebaju koristiti na Zemlji a to znači da na površinu Marsa, zajedno sa “roverom” moraju (neoštećeno) dopremiti i nekakvu raketu koja bi (usput) trebala imati dovoljno goriva za stvoriti potisak, da cijeli teret izbaci van dosega Marsove gravitacije i stekne dostatno ubrzanje, da može stići natrag na Zemlju.
Nadalje, ta raketa bi na površinu Marsa trebala sletjeti sa dodatnim gorivom koje bi bilo korišteno za usporavanje letjelice dok se spušta na površinu planeta i morala bi ostati vertikalno cijelo vrijeme čekanja da “rover” (ili što god) dostavi uzorke koje bi ta raketa ponijela nazad prema Zemlji. Treba uzeti u obzir da na Marsu pušu vjetrovi i do preko 300 km/h (dižući ogromne količine pjeska u visoke slojeve atmosfere), tako da bi ta raketa dok čeka na ukrcaj uzoraka, morala imati i nekakvu rampu koja bi joj osigurala vertikalni položaj za lansiranje i ne bi bila oborena od vjetra. Upravo zbog agresivnih atmosferskih uvjeta (jaki vjetrovi, pijesak, niska temperatura) govorim o raketi – aerodinamičkoj letjelici koja se po svojim svojstvima i principu lansiranja ne bi bitno razlikovala od one koju se koristi na Zemlji za put u svemir.
Dakle, da bi uopće bilo govora o povratku na Zemlju, oni moraju već sa Zemlje na Mars poslati sve potrebno, jer tamo nema ni “benzinske pumpe” ni “bravara” ni “mehaničara” i svaki čak i najmanji previd završava katastrofom po misiju.

…. ja bi rekao – nemoguća misija, i obična “šarena” laž u koju se očekuje da vjerujemo i da je svojim robovanjem financijski podržavamo.
(osim ako im uslugu prijevoza ne odrađuju “mali zeleni”) …svakako, biti će prije da mi ljudi služimo “malim zelenim” kako bi se oni mogli vozikati po obližnjem svemiru, a kao fol to čine ljudi (ne znam što im to treba i koji je pravi razlog – zna li netko od Vas ?)