Buduća baza Rusa na mjesecu koristit će “lokalne resurse” i 3D tehnologiju

Mjesečeva baza

Buduća baza Rusije na Mjesecu funkcionirat će na “lokalnim resursima” i imat će 3D-tiskane objekte koji će omogućiti smještaj i podršku velikim stalnim posadama, otkrila je svemirska agencija Roscosmos.

Ruske ambicije da osnuju bazu na Mjesecu nisu tajne, ali malo se zna o tome kako bi ti objekti trebali izgledali. U nedjelju, Roscosmos je bacio malo svjetla na to pitanje, rekavši da će projekti za lunarnu izgradnju početi nakon niza kraćih misija s ljudskom posadom.

“Nastambe velikih dimenzija bit će instalirane pomoću lokalnih resursa i aditivnih tehnologija”, kaže svemirska agencija, pozivajući se na jednu od najnovijih metoda 3D tiska.

Otprilike u to vrijeme, lunarna baza bit će opremljena znanstvenom opremom za spašavanje života, što će omogućiti većoj svemirskoj posadi da preživi u Mjesečevom bezzračnom okruženju. Roscosmos nije odredio vremenski okvir za taj izvanredan projekt, ali je napomenuo da bi se to moglo ostvariti do 2040. godine.

Trenutni ruski lunarni plan je razviti novo pokretno vozilo za teška dizanja u sljedećem desetljeću i iskoristiti ga za stvaranje trajne baze na površini. Roscosmos je udružio snage s svemirskim agencijama drugih zemalja na platformi Lunar Orbital Platform-Gateway, projektu izgradnje svemirske stanice s posadom koja kruži oko Mjeseca.

Gateway bi služio kao relejna točka za misije na Zemljin satelit ali i u dalje misije, a na njoj bi se letjelica mogla napuniti gorivom. Prema planu Rusija je trebala osigurati nekoliko modula za stanicu, ali je to ostalo „u zraku“ nakon što je Roscosmos prošle godine doveo u pitanje tu suradnju.

U to vrijeme, voditelj agencije Dmitry Rogozin se požalio kako SAD žele da Rusija “igra drugu violinu” u tom projektu.

Druge zemlje su se već pridružile utrci na Mjesec. U siječnju se kineska letjelica Chang’e-4 spustila na drugu stranu Mjeseca. Rover je sletio u krater Von Kármán, gdje će mjeriti i prikupljati znanstvene podatke o nastanku i povijesti Mjeseca.

najnoviji najstariji najviše ocjenjeniji
otpisani

3D-štampač je od samoga početka bio u namjeri da mu konačna namjena budu udaljena svemirska tijela kako bi se na njima od tamošnjeg materijala gradili objekti za koje bi inače trebala masa materijala da se dovozi sa Zemlje. Ovako im treba nekakva drobilica – separator za pijesak, nekakvo instant vezivo koje možda u početku treba dopremiti sa Zemlje (dok se ne otkriju materijali i tehnologija na licu mjesta, koji bi za to bili pogodni, 3D-štampač, “brain-net” robotika (koja je već u primjeni), proizvodnja struje iz svijetla i još pokoja “sitnica”. 3D-štampač se počeo primjenjivati na Zemlji i potaknuta je konkurencija… Pročitaj više »

Logičar
Logičar

Ovaj ti je komentar za peticu. Vidiš da te znam pohvaliti kada si u pravu. 🙂

Zsphere

Mislim da nije samounistenje u pitanju nego prelazak na sledeci level. Sa obzirom da je masa donijela nezaustavljiv razvoj ili spoznavanje tehnologije, jednostavno vise nije potrebna. Zapravo je postaje smetnja daljem napretku. Tehnologija ce ostati i nastaviti da se razvija a masa ce se svesti u optimalnu kolicinu “kvalitetnih” jedinki. Taj proces iz perspektive ovoga vremena moze izgledati brutalno ali u nekoj buducnosti ce nam izgledati kao prirodna pojava u razvoju civilizacije.

korisnik_postoji
korisnik_postoji

@Zsphere
“Kvalitetne jedinke” kako ih nazivaš se mjere u promilima u općoj populaciji. Sa sve kompliciranijim tehnologijama broj ljudi koji je “na ti” s istima je sve manji i manji (u promilima). Zato, da bi zadržao broj eksperata na nekom nivou, opća populacija mora opstati.
Ako taj imaginarni upravitelj smanji brojno stanje populacije u drastičnoj mjeri (na optimalno) vrlo brzo će doći do propada tehnološke civilizacije kao takve. U najboljem slučaju vraćamo se u 20. stoljeće.

Zsphere

@korisnik_postoji ukupan broj ljudi koji je visoko obrazovan i ili strucan (dakle ne nuzno visoko obrazovan) u raznim sferama ili oblastima eksponencijalno raste sa rastom tehnologija sto je veoma i logicno. To takodje prati ukupan broj populacije ali od kojeg u sve manjoj i manjoj mjeri zavisi razvoj tehnologije i mi smo sada negdje u tom razdoblju kada se ta linija zavrsava ili ce se uskoro zavrsiti i okrenuti u suprotan smijer. U narednim decenijama ce broj visokoobrazovanih i ili strucnih nesumljivo veoma narasti dok daljnji rast ukupne populacije postaje ogroman problem za resurse na planeti i ugrozava sve ostale… Pročitaj više »

Trondhjemite

Da čovjek preuzme brigu? Ako je cilj tog nekog Kreatora da nas stvori ovakve i da nam još da mogućnost uništavanja obližnjeg svemira, onda je Kreator sve samo ne “dobro”. Jedino da ljudskoj vrsti daje nekakvu priliku za popravni, ali mislim da od toga ništa.

Trondhjemite
Neće destruktori ni dobiti priliku da se šire svemirom, ali tu na Zemlji bi stvarno mogao nastati kaos, u sklopu neminovnog pročišćavanja vrste i smanjenja brojnog stanja štetočinja na Zemlji.

@otpisani:
3D-štampač treba od materijala USA zastave napraviti ”našu” ?

Hmmm da
Hmmm da

Bzvz, amerikanci rade puno bolje slike.

Hahahaha

Desetljecima citam kako ce se napravit ovo ili ono u buducnosti. Sedamdesetih su ljudi mislili kako cemo danas imati letece aute, a vecina stanovnistva gladna i sve vise zedna.Sva prica oko svemira se svodi da zamisljamo kako ce biti ovako ili onako, kako cemo negdje daleko otputovati jednom ili kako cemo se spasiti od kakve katastrofe pa kolonizirati svemir. Svemir je postao neka vrsta romanticnog Raja da ljudi misle kako ima sanse za nesto bolje iako se u stvarnosti nemozemo ni na zemlji organizirati…

Bauštelci , treba započeti psihofizičke pripreme za Mjesec

Zsphere

Fino, za 22 godine bi mogla biti baza na Mjesecu. Izgradnja ISS, ove medjunarodne stanice sto orbitira oko zemlje koja je mnogo mnogo manja, koliko se moze vidjeti po slikama manja je jedno 15 puta od ovoga sto planiraju na Mjesecu napraviti, izgradnja je trajala 14 godina. Dakle ako ovu na Mjesecu pocnu praviti odmah imaju 22 godine do 2040. To naravno nema nikakvog smisla. Prije bi odgovaralo da izgradnja pocne najranije oko 2040. sa mogucnostima koje su danas na raspolaganju i sto bi mogli pretpostaviti da ce biti na raspolaganju oko 2040.

samo tako

Da nije taj Rogozin pohađao usransku specijalizaciju ??

Stanislav

Podržavam inicijative koje su u skladu sa istraživačkim duhom kojeg ljudi posjeduju. Ono što mi se ne sviđa kod ovoga plana je manjak ambicioznosti. Odnosno ne postoji nimalo ambicioznosti u ostvarivanju toga plana do 2040. godine. Pogotovo što se ovakvi planovi rijetko ostvaruju na vrijeme. Volio bih da na čelo Roscosmos-a dođe talentiran i ambiciozan inženjer i da prodrma malo tu kompaniju jer mislim da su se malo previše opustili i uspavali. Kina i Indija su daleko ambicioznije i ulažu velike resurse. Tu je i SpaceX koji je već počeo sa gradnjom 2 Starship-a. 2020. planiraju prve pokusne letove, 2021.… Pročitaj više »

Stanislav

Evo baš sada čitam Kina planira poslati rover na Mars sljedeće godine.

@Stanislav:
Jeftina kopija Marsa je već napravljena ?

Uskoro