fbpx

Sirija – Jesu li Rusija i Iran popustili Erdoganu ili je ovo zatišje pred oluju?

Rohani-Putin-Erdogan

Sudeći prema izvješćima iz Sirije, ofenzivna kampanja u pokrajinama Idlib i Hama, koja je u pripremi više od mjesec dana, odgođena je unatoč značajnoj koncentraciji snaga i vojne tehnike u ključnim sektorima fronta. Glavni razlog je nemogućnost Rusije i Irana da se o svim pitanjima demilitarizacije regije s dogovore Turskom.

Na nedavnom sastanku predsjednici Rusije, Irana i Turske nisu razgovarali samo o ustavnim promjenama u Siriji, nego i situaciji u pokrajini Idlib. Kako prenose mediji, a vidjelo se i tijekom sjednice koja organizirana da javnost uživo može pratiti raspravu trojice lidera,  oko posljednje Idliba se nije mogao postići dogovor i kasnije nije bilo preokreta u pregovorima.

Turska za sada neće odustati od svojih stavova i silom namjerava braniti svoju kontrolu nad sjeverozapadnom Sirijom. Čak postoje naznake da Ankara neslužbeno namjerava anektirati ovu sirijsku pokrajinu i kasnije je poručila kako će se povući iz Sirije samo kada u potpunosti bude riješen problem kurdskih YPG snaga, čime je problem Idliba vezala s problemom sjeverne Sirije u kojoj su američke trupe.

S druge strane, Erdogan igra ne kartu prijetnje novog migrantskog vala Europi, posebno nakon što je isto rekao francuski ministar vanjskih poslova Jean-Yves Le Drian, koji je izrazio strahove da će zbog moguće protuterorističke kampanje u Idlibu u bijegu pred Assadovim snagama na stotine terorista krenuti put Europske unije.

U protekla dva tjedna je turski Glavni stožer iz južne pokrajine Hatay u sirijske pokrajine Idlib i Hama poslao najmanje dva velika konvoja s vojnom opremom i vojnicima. Ako je Turska ranije u Siriju znala slati kolone od ukupno nekoliko desetaka kamiona i vojnih vozila, sada je poslala na stotine. Prvo konvoj je imao više od 200 različitih vojnih vozila i opreme, a drugi oko 300.

Istovremeno jača opskrbu oružjem i “umjerene” i radikalne islamističke skupine, što je posao kojeg odrađuju turske tajne službe. Prema nekim izvješćima, dio turskog oružja završava u rukama međunarodnih terorističkih skupina, kao što je Islamska stranka Turkestana.

Zone za de-eskalaciju sukoba u Siriji

FOTO: Arhiva, Zone za de-eskalaciju sukoba u Siriji

Broj turskih vojnika u Siriji je tijekom proteklog mjeseca znatno porastao. Prisutnost više od tisuću turskih vojnika na sirijskom području se ne može objasniti “jačanjem promatračkih mjesta u zoni deeskalacije sukoba”. Naime, stvorene su prilično snažne topničke i tenkovske skupine koje će pokrivati militante svih mogućih skupina.

Prijetnja izravnog sudjelovanja turske vojske u sukobu dovodi u pitanje sudjelovanje ruskog ratnog zrakoplovstva, a bez potpore ruskog zrakoplovstva će sirijske snage teško pokrenuti ofenzivu.

Što rusko vodstvo radi u ovoj teškoj situaciji, za sada je nejasno, ali sirijski izvori javljaju da su ruski zrakoplovi proteklih dana prekinuli udare na položaje militanata u pokrajini Idlib i fokusirali se na udare na preostale skupine terorista “Islamske države” na istoku Sirije.

Međutim, sirijsko vojno vodstvo ne može dugo držati udarne snage bez ikakvih akcija u ključnim sektorima fronta i stoga će u narednim tjednima donijeti odluku o pokretanju ofenzive. Osim toga, Rusiji je u interesu da likvidira terorističku enklava u Idlibu, budući da tamo ima mnoštvo militanata ruskog govornog područja iz Sjevernog Kavkaza i iz Središnje Azije.

Borbe u pokrajini Idlib se zapravo vode svaki dan, ali bez aktivnih ofenzivnih akcija ijedne od strana u sukobu. Kao opcija se navodi da će ofenzivna kampanja uvelike biti smanjena i sirijske vojne jedinice će dobiti više lokalnih zadaća kako bi u ovom trenutku provjerili reakciju militanata, kao i njihovih sponzora u Turskoj i zapadnim zemljama.

Sirijske vlasti vjerojatno neće odustati od scenarija da vojnom silom oslobode pokrajinu Idlib od terorista. To je mišljenje u četvrtak, na okruglom stolu o problemima sirijske krize, izrazio Dmitrij Jegorčenkov, ravnatelj ruskog Instituta za strateške studije i prognoze.

Duma sirija

Prema njegovim riječima, postoje tri moguća scenarija za daljnji razvoj događaja.

Prvi je žestok. Prema njemu treba uništiti sve oporbene i terorističke skupine u Idlibu i uspostaviti kontrolu nad pokrajinom”, rekao je Jegorčenkov. Međutim, stručnjak ovu opciju ne smatra vjerojatnom.

“Sirijska vlada je svjesna da će nakon oslobođenja Idliba ovaj teritorij prijeći u ruke Damaska i nekako će s njim graditi odnose. U Damasku ovakvim scenarijem ne žele počiniti političko samoubojstvo”, rekao je stručnjak.

Kao drugu opciju stručnjak vidi razoružanje militanata i njihovu distribuciju po različitim sirijskim regijama u kojima bi dobili status “oporbenih snaga”.

“Ali ova odluka znači drugi val protuterorističkog rata, ali onda diljem Sirije, jer nitko ne može jamčiti da će oni koji su se sedam godina borili protiv vlade odustati od ciljeva za koje su se borili prije”, dodao je Dmitrij Jegorčenkov.

Treća varijanta je spori ulazak vojnika u Idlib, kojeg će s jedne strane pratiti ono što vojnom rječnikom zovemo čišćenje,  a s druge uspostava i usklađenost horizontalnih internih veza s plemenskim vođama i zapovjednicima lokalnih ne toliko tvrdolinijaških skupina.

Što Assadu ide u prilog?

Erdogan - Assad - Sirija - Turska - pregovori

Iako zapadni mediji prikazuju demonstracije “protiv režima” u Jisr Al-Sughuru, Idlibu, Sarqebu, Arihi i drugim mjestima, koje se održavaju pod zastavama nepostojeće Slobodne sirijske vojske i manjim brojem zastava Islamske stranke Turkestana, ovi skupovi nisu toliko veliki koliki bi trebali biti u odnosu na broj stanovnika u gradovima i selima u kojima se organiziraju. Do ovog trenutka još uvijek nitko nije napravio ozbiljnu analizu o promjeni demografije u regiji.

Prije rata je pokrajina imala 1,5 milijuna stanovnika, a sada se navodi kako u Idlibu živi 3,5 milijuna ljudi, među kojima je nekoliko desetaka tisuća militanata, od kojih je najviše 15 000 u redovima tvrdolinijaških skupina s kojima nema pregovora. Čak i ako je 3,5 milijuna ljudi pretjerana brojka, još uvijek govorimo o više od 2 milijuna ljudi.

Nakon odlaska provladinih pristaša i dolaska konvoja od stotina takozvanih “zelenih autobusa”, situacija u regiji se promijenila. Čak i oni koji nisu podržavali središnju vladu, ljudi koji su ostali živjeti u Idlibu, ne pozdravljaju prisustvo izbjeglica i radikalnim militanata na njihovom teritoriju.

Prvo, oduzimaju im ionako slabo plaćene poslove, povećavaju stopu kriminala i sada su postali glavni čimbenik za ponovno pokretanje neprijateljstava. Ova situacije ide na rusku Damasku, jer bi se starosjedioci u Idlibu lako dogovorili s vladom o procesu pomirenja. Problem je što su oni većinom civili, a naoružane lokalne skupine se ne mogu suprotstaviti  borcima sirijske Al-Qaede.

Najvjerojatnije će biti isključena opcija “žestoke sile” protiv svih naoružanih skupina. U područje Idliba će se ulaziti postupno. S jedne strane će vlasti pregovarati s militantima, a s druge će obavještajna zajednica paralelno odrađivati svoj dio zadaće.

Idlib je ključna regija Sirije koja je ostala u rukama ilegalnih oružanih skupina.  2017. je tamo stvorena sjeverna zona de-eskalacije sukoba i tamo su mogli otići  militanti s obiteljima koji su odbili pomirenje i dobrovoljnu predaju oružja. Prema specijalnom izaslaniku glavnog tajnika Ujedinjenih naroda za Siriju, Staffanu de Misturi, u regiji je prisutno oko 10 000 militanata međunarodnih terorističkih skupina, Al-Nusra Fronta ili sirijske Al-Qaede. Njima se može pribrojati i nekoliko tisuća militanata skupine Jaish Al-Izza, Noureddin Al-Zenki i drugih, koji za zapadne zemlje, Tursku i zaljevske monarhije nisu teroristi, ali se ni po čemu ne razlikuju od sirijske Al-Qaede.

Turska pokušava osujetiti kampanju sirijske vlade, ali opća ofenziva u stilu američke operacije “Poantom Fury” u iračkom gradu Faludži 2004. nikada nije ni planirana.

Problem je iznova postala, ili je uvijek i bila, Turska, koja neće uspjeti u naumu da razoruža ili porazi sirijsku Al-Qaedu, skupine koje bi pomogla u tom poslu predstavi kao oporbu i dovede za pregovarački stol Nacionalnog sirijskog kongresa i na kraju u Ženevu.

Erdogan turska

Dok Turska o sirijskom pitanju gradi partnerstvo s Washingtonom i zapadnim kancelarijama, jučer je Erdogan izjavio kako su SAD odlučile “ekonomski ubiti Tursku”.

“Mi smo suočeni s groznim napadom na tursko gospodarstvo, usprkos brojnim američkim opovrgavanjima”, rekao je Erdogan, nazivajući pad nacionalne valute u odnosu na dolar “pokušajem ekonomskog ubojstva Turske”.

Turska vlada pokušava stabilizirati liru, koja je pala više od 40 posto u odnosu na američki dolar samo zbog straha ulagača od politike Središnje banke Turske i sporova Erdogana s Washingtonom.

Erdogan je pozvao građane da svoju štednju pretvore u lire i zatražio od privatnog sektora da ne odustane od proizvodnje i ulaganja.

Turska lira je blago ojačala nakon što je središnja banka zemlje u četvrtak ključnu kamatnu stopu podigla za 6,25 postotnih bodova na 24 posto. Erdogan je žestoki protivnik porasta kamatnih stopa, a neki investitori u Turskoj se boje da će se početi uplitati u poslove središnje banke.

Poznato je da se ratovi ne vode s praznim državnim riznicama, stoga je za Damask, Rusiju i Iran bolje pričekati nekoliko tjedana, nego vući ishitrene korake na bojištu, bez obzira koliko se udarne jedinice sirijske vojske “dosađivale” na prvoj liniji fronta.

Jedno je sigurno. Kada je donesena odluka o evakuaciji terorista u Idlib, prvi put nakon oslobođenja Aleppa, to sigurno nije učinjeno bez plana što će biti s njima u trenutku kada sva ostala područja budu slobodna. Kada su Rusija i Iran odbili turske prijedloge u Teheranu, Erdogan je Putinu predložio da akciju protiv Al-Nusre u Idlibu provedu turska i ruska vojska, uz pomoć proturskih islamističkih skupina u pokrajini. Putin je to, naravno, odbio i Moskva sada smiruje strasti i tvrdi kako ofenziva na Idlib uopće nije pripremana.

Svima je jasno da bi obnova nadzora nad pokrajinom za Damask značila kraj velikog vojnog sukoba. Sirijska vlada ne može propustiti ovu priliku. Rusija je danas poručila kako se ne priprema velika vojna kampanju u Idlibu, ali i ove izjave možemo shvatiti i kao retoriku za kupovanje vremena. Konačno, zar Damask i Moskva jedini u povijesti ratovanja moraju biti iskreni pred novinarima? Nije li Putin već nekoliko puta najavio veliko povlačenje glavnine ruskih snaga iz Sirije, a danas tamo drži možda najveće pomorske i zračne snage u tri godine intervencije. Znači li šutnja predaju pred zahtjevima i prijetnjama Erdogana, prije svega od strane Rusije i Irana, ili je ovo zatišje pred oluju? Odgovor na ovo pitanje neće trebati dugo čekati.

0 0 vote
Ocijenite članak
Pretplati se
Obavijest
guest
83 Comments
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
Inline Feedbacks
View all comments
Marija
Gost
Marija
2 godine prije

Uletila rusija u Probleme kao i turci

OBICNOSAMOCITAM
Gost
OBICNOSAMOCITAM
2 godine prije
Reply to  Marija

Previse je ovdje interesa u igri sto globalnih a sto regionalnih sila da bi se moglo uspjesno prognozirat cijeli razvoj situacije i sve faze ovog rata. Po meni je jedino sigurno da nismo ni blizu miru i rijesenju situacije u Siriji ali i na cjelom bliskom istoku. Cak ako Asad uz pomoc Rusije rijesi situaciju u Idlibu u svoju korist nista jos nece biti rijeseno. Tada mozemo reci da su Rusi u prvoj rundi ostvarili neku dobit i ostavili bolji dojam. Budite uvjereni da slijedi druga runda. Ameri su otvoreno izjavili da se ne misle povuc iz Sirije. Ista je stvar sa Irakom. Iracka vlada je trazila da Ameri napuste Irak, Zbog toga cemo sad imati novu destabilizaciju Iraka i Ameri ce ostat i tamo. Isilovce i ostale bradonje koji su razbijeni u prvoj rundi zamijenit ce nove vojske. Jedna koju niko ne smije podcijeniti jer imaju brojnu iskusnu ratnicku populaciju su svakako Kurdi. Uz pricu o Kurdistanu ameri ce ih lako mobilizirat. A onda uz oruzje i americku logistiku oni mogu napravit haos od Sirje,Iraka i napraviti velike probleme i Teheranu. Vjerovatno ce i Turci dodatno naoruzati i podrzati svoje pulene pogotovo uz granicu sa Turskom jer bi ti Kurdi u rukama amera mogli biti i joker u rjesavanju USA-Turska situacije. Sve u svemu mislim da glavna sranja tek dolaze i da bi moglo postat jako vruce svima. Kao sto mu ime kaze bliski istok nije daleko ni odnas tako da bi i kod nas moglo postat vruce vrlo lako. Cim neko od aktera procijeni da mu je u interesu novi front ovdje ima mjesto gdje mu je najlakse potpalit vatru.

Valter
Gost
Valter
2 godine prije

Mislim da nije moguće Tursku i Kurde staviti pod istu kapu. Kurdi jesu i bit će instrumentalizirani kao što kažeš pričom o Kurdistanu, ali njihov je interes ograničen upravo na to područje Kurdistana koje obuhvaća djelove Sirije, Iraka, ali i Turske. Ne vjerujem da se Kurde može izmanipulirati za nešto više od toga. Kurda ima 25 miliona i po nekoj pravdi oni bi trebali dobiti svoju državu, s čime se Sirija, Irak, a pogotovo Turska nikad neće složiti. Vojno rješenje Idliba je nemoguće bez velikih civilnih žrtava i humanitarne katastrofe, zbog velike koncentracije vojske raznih frakcija pomješane s civilima. Čak i kad bi se Ameri povukli s tog područja, što neće zbog nafte, Izraela i još koječega, teško da bi u skoro vrijeme zavladao mir, ali bar nebi živjeli u strahu od III svjetskog rata.

OBICNOSAMOCITAM
Gost
OBICNOSAMOCITAM
2 godine prije
Reply to  Valter

Ja i ne stavljam Turke i Kurde pod istu kapu. Amerikanci ce koristiti Kurdsku zelju za osamostaljenjem a Turci ce kao protumjjeru sigurno dobro naoruzati Turkmene u sjevernoj Siriji a vjerovatno i jos poneku islamsku grupu tako da zadrze sto veci dio Sirije uz granicu sa Turskom u svom posjedu.Kurdi su u znacajnijem broju i u sjeverozapadnom Iranu tako da ce ih amerikanci vjerovatno i tamo koristiti. Amerikancima je jedan od primarnih ciljeva u Siriji da obezbjede koridor dalje od Jordana za transfer plina cim bi pokusali da izbace Ruski plin iz Evrope ili bar znacajno smanje njegovu distribuciju. Ja se slazem da bi Kurdi trebali imati svoju drzavu ali ovdje je rijec o njihovoj borbi za americke interese a bojim se da ce Kurdi zagrist taj mamac. Mislis da ce Kurdi odolit americkoj ponudi da zauzmu jos poneko naftno polje u Siriji i Iraku? To je cista lova i ameri ce ih vrlo lako ugurati u to. Nazalost americka koncepcija i jest stanje sto veceg sukoba i sad kad su se Rusi uvukli u to mislim da ce ameri maksimalno zakuhavat sve dok Rusima ne bude moguce ignorirat to ponasanje. Dovest ce Ruse u situaciju da se ili moraju povuci ili uci u direktan sukob. A ako se to desi zapadni mediji ce proglasiti Ruse za krivce za globalni sukob. Samo sto iz ovog sukoba niko nece izaci kao pobjednik. Kome losije bude islo ce posegnuti za svakom oruzjem koje mu je na raspolaganju a onda se mozemo pozdraviti sa civilizacijom.

Zvrk
Gost
Zvrk
2 godine prije

nema tu nikakve druge runde. eventualno desete.

OBICNOSAMOCITAM
Gost
OBICNOSAMOCITAM
2 godine prije
Reply to  Zvrk

Zar ti mislis da ce se USA povuci iz Sirije i Iraka i odustat od svog plana? Prouci malo bolje njihovo djelovanje u zadnjih 200 godina. Nisu odustali ni od puno manjih interesa pa mislim da je naivno ocekivati da ce ovde podviti rep i pokupit se.

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije

Tiha voda breg roni , mudra politika i vojna sila ruku pod ruku polako ali sigurno oslobadjaju Siriju , i samo je pitanje vremena kada ce i ostali delovi Sirije biti oslobodjeni.

jasmin
Gost
jasmin
2 godine prije
Reply to  Riddick

@ Riddik:Slažem se i vjerujem da su hladnih glava donijeli ovu mudru odluku.

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije
Reply to  jasmin

Apsolutno , znaju Rusi i Iranci šta rade , sve u svoje vreme , promišljeno i strpljivo kao i do sada.
Ne treba žuriti idlib je i onako pod konstantnim avio udarima.

Alen
Gost
Alen
2 godine prije
Reply to  Riddick

Tacno ridik slazem se ali nemoj zaboraviti da je ovo amerima izuzetna prilika da pokusaju uvuci rusiju u zivo blato u siriji jer ” beskonacni rat” s supersilom ih vodi u zlatne godine njihove dominacije kad su za protivnika imali sssr..
Naravno to je samo pokusaj i siguran sam da stvari neci ici kako su planirali ali podizanje uloga nas vodi u korak do ambisa kako rece marija…

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije
Reply to  Alen

Oni nisu pobedili SSSR vec se SSSR raspao sam zbog unutrasnjih problema pod budnim okom politbiroa KGB , Armije i ostalih institucija , pravili su gluposti kao i Amerikanci danas , sve velike sile prvo propadnu iznutra pa ih tek kasnije neki mali dogadjaj dokusuri , nemaju oni ni moralnih ni materijalnih resursa za tu bitku , a tu su i novi igraci .
Mogu samo da neke procese uspore , ali krajnji ishod ostaje isti : multipolaran svet.
A te zapadne perestrojke (mi cemo ovo , mi cemo ono) zavrsice se neslavno.

Alen
Gost
Alen
2 godine prije
Reply to  Riddick

Nisamniti mislio da su pobjedili vec iskoristili taj odnos snaga da dominiranju onim dijelovima gdje su imali uticaj ,da se bezobrazno bogate , iskoristavaju saveznike tj strah od ssrsr itd…
Slazem se sto se tice materijalne situacije buducnost im je sumorna ali upravo zato i jest potreban beskonacni rat s super silom tj ista taktika kao sa sssr..

Jedino sto mislim da oni nisu sasvim svjesni da ovaj put nemaju posla sa sssr vec sa rusijom sto nije isto a niti blizu sssr…

Tomica
Gost
Tomica
2 godine prije
Reply to  Riddick

Nažalost jesu pobijedili. Uništili su ih ekonomski i stvorili unutarnje sukobe. Razvalili su ih, kratko i jasno. Da neko ne pomisli da ih hvalim, učinili su to hinjski, služeći se svim i svačim a samo da ih unište i opljačkaju. To rade i danas sa svima koji nisu u podaničkom odnosu, samo što su danas spremni za još veće gadarije i zlo/čine da bi postigli cilj.

Šule
Gost
Šule
2 godine prije
Reply to  Riddick

Po tvome treba čekat godinama–zato vrijeme S.Arabija šalje još gologuzana u sveti rat-pa ti planduj i čekaj lijepo vrijeme..

Alen
Gost
Alen
2 godine prije
Reply to  Šule

Ne samo ksa ,stizu turci ,u iraku se potpaljuje,iran je u planu / iran ce odgovoriti,zidovi udaraju kad hoce ,rusija dovlaci flotu u mediteran , usa okuplja saveznike cekajuci “hemijski napad ” itd, , stvar je u tome da stvari okrupnjavaju..

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
2 godine prije

A što ako na kraju ipak najbolja solucija nije da se proturske skupine popi*kaju s Al-Nusrom, onda ove proturske budu kao neka oporba, odnosno ono što od njih ostane? A SAA oko Idliba sjedi na tenkovima, pušu nargile, piju čaj i gledaju kroz dalekozor bitku. Rekao je Erdogan da bion tako, ali da ga podržava rusko zrakoplovstvo. Zašto ne, a znamo da u zrakoplovstvu ima pojam “prijateljske vatre”. Tko se sjeća Istočne Goute. Ubijen Zahran Alloush, stvarno vođa s karizmom koji ih je držao na okupu i sve se raspalo u milijun frakcija. tako i ovdje , obezglave ove “umjerene”, a običnima mogu i pomoći, ali ne previše, 20 udara dnevno, od toga 10 u ledinu kao Ameri u Iraku

Zvrk
Gost
Zvrk
2 godine prije

ma i pod njim je bilo milijun frakcija i stalno neki sukobi

Alen
Gost
Alen
2 godine prije

Rusija nema izbora jer ako ne ocisti idlib a zatim i kurde pod kotrolu damaska sve ovo do sad gubi smisao i vuce rusiju u blato…

Kako magnier rece asad je spreman da sam krene u ofanzivu a to onda opet povlaci sve aktere u sukob htjeli oni ili ne…

Ivo Lola
Gost
Ivo Lola
2 godine prije
Reply to  Alen

Rusiji zapravo odgovara odugovlačenje konflikta da bi između ostalog testirala i uvježbala što više nove vojne tehnike, ljudstva i novu doktrinu, nove strateške i taktičke varijante u uslovima pravih bitaka modernog visoko-tehnološkog rata. Učešće u Siriji nije za džabe, košta milijarde, a kad pogledate izvještaje o ekonomskom stanju Rusije vidite da im je taj rat financijski samo kap u moru i da ga praktično ne osjete. Rusi su izgradili sistem, siguran dotok kapitala, sigurne izvore financiranja države, strahovito odmiču zapadu u tehnološkim inovacijama koje integriraju u naoružanje, stvorili su savez sa moćnom i stabilnom Kinom, Indijom, Brazilom i JAR-om, gospodarstvima u usponu koje žele samostalnost i suverenitet. Države koje trenutno čine NATO savez i vazali oslanjaju se na interesnu povezanost svojih elita, a BRICS na dugoročnu politiku izgradnje ravnopravnog društva i dobrobit građana. To vidi i razumije jedan nezanemariv dio građana zapada zato danas suverenisti, koje liberalni-demokrati žele pretvoriti u strašila za javnost pa ih nazivaju i etiketiraju desničarima, rasistima, populistima, uspoređuju sa Hitlerom i Mussolinijem, dobijaju sve veći broj pristaša, veći broj glasova i mandata u predstavničkim tijelima.

17 novembar
Gost
17 novembar
2 godine prije

laki topalovicu snovi su jedno stvarnost je drugo . i da se rijesi problem sa turcima jos veci je belaj sa kurdima

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
2 godine prije
Reply to  17 novembar

Ja velim hipotetski, da ih puste da se sami pomlate. Pa naravno da će se rješavati i Idlib i Afrin-Azaz-Jarablus i Kurdi. Ako ostane ovako, sve je bilo, da prostiš, pi*anje u vjetar. Toliko oružja, ludi, truda, muke, Sirija i Rusija + Iran + Hezbollah , da bi na kraju odustali u zadnjem od 100 krugova utrke u kojoj vode. Ne vjerujem ni u snu. Samo ne znam kako će i kad i kojim intenzitetom eskalirati. Nusra mora nestati, to uopće nije pitanje. Zato velim, možda i nije glupo dati Turskoj neka se ona bori s njima.

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije

Stvari su prevagnule u korist Sirije davno , Erdogan i Amerikanci su ovde glavni kocionicari , ali to su i do sada radili pa su na kraju ostali praznih ruku , tamo gde su zone deeskalacije nekada bile sada je legalna vlast osim u Idlibu , pasce i on , Idlib je samo jedna epizoda u ovom ratu nista vise .
Kada je Idlib u pitanju najbitnije je sto su evakuisali ona 2 mucena Siitska sela ,ovo sad je samo finis , ne moze se zaustaviti domino efekat.

Alen
Gost
Alen
2 godine prije
Reply to  Riddick

Nije mislim problem u tome ,ofanziva ce ici svakako pitanje je kako ce to zavrsiti..Da li sve prestaje osvajanjem idliba i da li amerikanci kupe prnje ili krece sukob u iraku ili sa iranom ili sve to skupa..
Turska jos nije vagnula niti rusima niti usa i kljucna je za sve aktere i rjesenje brzog izbacivanja usa sa BI a opet je stisnuta ekonomskim napadima pa moze i s te strane da popusti jer je udar veliki i prijeti destabilizacijom cijele turske..
Stvari su tek sad dosle u svoj pravi smisao i sad ce se lomiti koplja velikih sila a ulozi ce se dizati..
Kao sto sam sto puta do sad rekao da tek kad se dodje do sjevera da tek ce onda da gori bliski istok…

da da
Gost
da da
2 godine prije

nije to nikakvo popustanje turskoj nego se usrali i rusi i iranci od amerike i njihove prijetnje da ce ih izbubati, ….. “Rusija je danas poručila kako se ne priprema velika vojna kampanju u Idlibu, ali i ove izjave možemo shvatiti i kao retoriku za kupovanje vremena”….ahahaaa bice ni sami ne vjeruhete u ovo sto pisete.

Trubadur
Gost
Trubadur
2 godine prije
Reply to  da da

Pod ovakve upise, bi pored, loš i dobar obavzno, kao ocijenu trebalo staviti i glup….

Tin
Gost
Tin
2 godine prije
Reply to  da da

Smiješno. Nemoj ni ostavljati takve komentare, bar ne ovdje. Ovaj portal cijeni mozak i vlastito razmišljanje. I svi skupa navijamo za mir i pobjedu Rusije. Jer, baš kao u američkim filmovima, publika voli da pobjedi slabiji.

Siniša
Gost
Siniša
2 godine prije
Reply to  Tin

Ne kontam…ako navijas za “slabijeg” zasto onda navijas za Rusiju!?

Šule
Gost
Šule
2 godine prije
Reply to  da da

TO JE ISTINA

burt
Gost
burt
2 godine prije

Assad je izgubio inicijativu, očekivana velika ofenziva je zaustavljena a turska vojska zadnjih dana u Idlib šalje ljudstvo, tenkove i vojnu opremu, narod je izašao na ulice da poruči da nema vraćanje pod staru vlast, sad su ujedinjene organizacije Nour al Din al Zenki, Ahrar al Sham i i Jaysh al Ahrar u koaliciju SLF s jedne strane. s druge strane Turkmen Brigades, a treća grupacija Tahrir al Sham i i internacionalna islamistička mreža Ajnad al Kavkaz, Junud al Makhdi, Turkistan Islamic Party, Katibat Tawhid wal Jihad, Ansar al Islam, Shariat Jaamat Dagestan

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
2 godine prije
Reply to  burt

I šta si dobio? Paprikaš ničega…. Jesi zaboravio Aleppo, gdje su bile zaista sposobne i , priznajmo, hrabre islamističke snage. Najbolje. Elita elite. …. I…..

burt
Gost
burt
2 godine prije

u Aleppu je bilo 5000-6000 militanata i bili su podijeljeni, sad su svi na okupu, 70000 militanata u Idlibu i Hami a među njima i islamističke formacije iz drugih država i još 20000-30000 u Afrinu, Azazu i Jarablusu pod turskom komandom

Alen
Gost
Alen
2 godine prije
Reply to  burt

Reci im da ce da dobiju po pic.ketini..Moze Burt … Nego pitaj ti svog poslodavca hoce li imati mud.a da krene na ruse !!!

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije
Reply to  burt

Kratka kompilacija burtovih predvidjanja cisto da se podsetimo i mi i on ✍✍??????

19.2.2018

hahaha “borit će se protiv agresije i terorizma”, Amerike, Turske, Izraela, Kurda, govorili su da idu na Idlib a Idlib ostaje u turskoj zoni, zašto Rusi ne napadaju istočnu Gutu? zato jer znaju što se može iz toga izrodit a vidjeli su i svoje plaćenike neki dan, treba ozbiljno uzet izjave Netanyahua, Mcmastera, Macrona, za razliku od bleferske komunističke svinje njihove izjave treba uzet zaozbiljno, bliža povjest je pokazala da su svi koji su došli na udar SAD-a i NATO-a na kraju propali, pitanje je jedino bilo sa suđenjem ili bez suđenja, Karadžić, Milošević, Mula Omar, Bin Laden, Saddam, Gadafi

pa svi ti luđaci, diktatori i teroristi su ubijali da bi se održali na vlasti, koliko ljudi su ubili Kimovi, koliko je ubio Hafez, Saddam, Karadžić, Milošević? koji je od njih srušen a da nije bio zločinac? ni jedan, ali povjesna istina je da im više nije bilo opstanka kad su na njih krenuli NATO i SAD i to trebaš uvijek imat na umu

zar ti stvarno misliš da će to tako biti kako je Assad zamislio?? istočna ghouta je trojanski konj, nisam čuo da tamo Rusi ginu, sjećaš se jednog sličnog područja iz bliske prošlosti koje nije zauzeto i što se dogodilo napadačima

naravno da neće uspjet zauzet istočnu ghoutu, jeli zauzeto Sarajevo ili Benghazi? priča je uvijek ista

24.2.2018

ima velikih sličnosti sa Sarajevom devedesetih, opsada, humanitarni konvoji, tuneli, šverc, Srba je bilo oko Sarajeva sličan broj vojnika koliko SAA oko Ghute a to se pokazalo da nije dovoljno za zauzeti grad, Assad je očajnik i pokušava spriječit podjelu Sirije a to više nije moguće, ima dobar primjer iz prošlost a zna se kako je tamo završilo a treba učiti iz povjesti jer je priča uvjek ista

25.2.2018

nemoj širit glasine i dezinformacije, naravno da istočna Ghuta neće propasti, donesena je rezolucija UN-a i Assad i Iranci to hoće tumačit kako im odgovara ali već su bile slične rezolucije u prošlosti npr. broj 836 i 1973 pa znamo što se dogodilo, “Anglozionisti, Goyimi”????, umjesto takvih slikovitih teorija bolje da se pridružiš proameričkom timu, ako se pokažeš dobar možeš i nešto zaradit, to je osnovni zakon tržišta, živimo u tržišnom gospodarstvu, ali uvijek argumentirano

2.3.2018

sad ćemo vidjet tvoje junake oko Daare i Quneitre, više nema povlačenja i zelenih autobusa, Darra, Al Tanf, Idlib, SDF-ov istok i sjever

nedavno si govorio da Idlib sigurno pada a danas govoriš da Idlib nije važan nego je važna Guta, važni su i Idlib i Guta i za jedne i za druge ali ih Assad neće zauzet, koje je to područje koje ima 400000 stanovnika i 20000 boraca zauzeto, sjeti se Sarajeva i Benghazija, to si zaboravio toliko si opčinjen Putinom i Assadom

sve si ti izračunao, ti si veliki strateg-amater, u istočnom Allepu je bilo 4000-5000 boraca koji nisu ni imali utvrđevene linije fronta nego je svaka frakcija čuvala svoj dio grada i zato nisu pružili veliki otpor, što stalno spominješ taj istočni Alepo koji nije ni bio cjelina nego je cijeli grad bio dio šireg fronta pa su jedan dio ostali blokirani pa deblokirani pa opet blokirani, imaš bolje primjere za istočnu Gutu, to je prvo Sarajevo pa drugo Benghazi ali najbolji primjer je ipak Sarajevo

uvijek postoji neka točka oko koje se kuha i nakon nekog vremena započne histerija, uvijek je to tako, koliko imaš godina? znaš li što se događalo zadnjih 25 godina u svijetu?

11.5.2018

sjeverni Homs je bio dovoljan da godinama odoljeva napadima ali odlučili su se izvući i to je veliki poraz FSA, netko je donio političku odluku da predaju sve enklave, FSA je pokazala zadnje vrijeme dosta slabosti u opkoljenim enklavama, znači da preostaje presudna odbrana Darre, Idliba, Al Tanfa i Kurdskih područja na sjeveru i istoku, Rusi su svjesni realnosti i povukli su vojnike iz istočne i južne Sirije, okolice Al Tanfa i Daree osim nekih manjih postrojbi koje se navodno bave humanitarnim radom, bit će još dosta zračnih udara na SAA, IRGC, Hezbollah jer više nema povlačenja i napuštanja teritorija

22.5.2018

najveće količine oružja u enklavama su došle od sirijskih službenih ili crnih kanala, pojedine Assadove vojne i civilne strukture i lokalni gospodari rata su trgovali i zarađivali na oružju koje je dostavljano pobunjenicima, enklave su doživjele neočkivano brz poraz umjesto da su uporno držali svoje pozicije, nisu potpuno poraženi jer su se s oružjem izvukli na drugi teritorij, ako su oni odlučili da se povuku onda im NATO sigurno nije mogao pomoći, ali više nema uzmaka ni sa jednog područja, najavljuje se ofenziva na Daaru, to je test odluke da više nema uzmaka

28.5.2018

kad je Izrael u pitanju branit će se svaki pedalj teritorija u Siriji i Jordanu, nitko ne smije zamijenit FSA na granici Izraela i Sirije, tu nema kompromisa, kad su u pitanju Darra i Quinetra više nema “reintegracija”, povlačenja i zelenih autobusa, FSA moraju branit teritorij pod svaku cijenu jer nema izvlačenja u Izrael, zato su FSA zadnjih dana dva puta odbili prijedloge SAA o “reintegraciji”, situacija za FSA u Siriji je teška ali nije kritična, zašto su zeleni zadnjh mjesec dana predali pet enklava od toga četiri bez ispaljenog metka i odluke da su ta područja nebranjiva treba pitat strateško zapovjedništvo NATO-a i štabove tih skupina, ali više nema uzmaka jer se sada u Dari brane Izrael, Jordan i američke instalacije u Jordanu

24.7.2018

bijeg bijelih kaciga je posljedica a ne uzrok, vrlo vjerojatno su neki iz FSA vrbovani prije početka akcije i samo su se aktivirali kad je počelo, FSA petokolanaško-špekulatnska skupina je bez otpora predala gradove i velike količine oružja a bili su dobro naoružani od navođenih protuoklopnih sistema i ručnih bacača do tenkova, artiljerije i raketa zemlja-zemlja, pokazalo se da su bivši oficiri SAA koji su 2011 prešli u FSA u Dari u stvari najslabija karika i najkorumpiranija struktura koji su bez otpora predali teritorij, ogolili front i srušili svaki pokušaj otpora, zato se pokazalo da je FSA u Dari hrpa petokolonaša i ološa kojima su SAA, Rusi i ISIS skinuli gaće

burt
Gost
burt
2 godine prije
Reply to  Riddick

vidiš kako si se potrudio da citiraš sve i svašta, u Ghouti je Assad istrošio jedan život jer se umjesto planiranog velikog napada dogodio mali udar a u Dari su petokolonaši sredili stvar, ako je točno što je pisalo kažu da su predali 46 tenkova bez otpora, kupljeni su za mnogo manju cijenu nego vrijede ti tenkovi, Amerikanci su popustili Rusima tri puta u Ghouti 2013 i 2018 i u Dari a za ovu ekipu što su zadnjih 25 godina propali nakon djelovanja Amerike i NATO to je sve poznata stvar,

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije
Reply to  burt

Ovo su sve tvoji citati , nista ja nisam dodao ni oduzeo , ukucaj samo (Logicno.com burt) videces sta si pisao.
Svima je zajednicko da su bili nadjacani vojno kvalitativno i kvantitativno i da su bili izlozeni avioudarima , bilo je i mirnih evakuacija i amnestija pred kraj , a sto se tice Amera oni su samo kocionicari promena a ne deo promene i ne mogu nista da preokrenu ni oni ni turci jer da mogu to bi se vec desilo ,trebace ti malo vremena da shvatis ,samo prati Burte …

burt
Gost
burt
2 godine prije
Reply to  Riddick

svi su bili opkoljeni ali ni jedna organizacija nije uništena nego su se svi Assadovi neprijatelji izvukli, vojna teorija kaže da je lakše uništit rascjepkane i opkoljene grupacije nego kad su svi grupirani i koncentrirani na jednom prostoru i davaju odsudnu odbranu

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije
Reply to  burt

Avijacija ih unisti , nema vecih manevara niti dotura municije , rotacije trupa i slicno bez zastite iz vazduha koju nemaju , idlib je kotlina oivicena planinama Latakije i Turskim planinama uz granicu nemaju prirodnu odbranu od napada , SAA je bolje naoruzana bolje obucena i ima podrsku lokalnog stanovnistva u Idlibu koje ne zeli teroriste , druga stvar konstantno potenciras saveznistvo teroristickih organizacija koje ne postoji , svako se bori za sebe , kada vojni komandant pogine njegovi zamenici se raduju jer neko od njih dolazi na njegovo mesto , imaju sukobe medjusobne izmedju grupa , automobili bombe i sacekuse su svakodnevne.
Teroristi inostrani su rascepkani u mnoge grupe na primer borci iz Cecenije:
Ajnad al Kavkaz emir Abdulhakim Sisani (Rustam Aziev)
Jundul al Sham emir Muslim Sisani (Murad Magosvili)
Dzemat ibd al Rahman emir Tarhan Gazijev, on nije u Siriji, tu je njegov “nasib” zamenik – Umar Sisani
Nogajski dzemat (Latakija);
Emirat Kavkaz (ISIS)
Neki ceceni su se izolovali od dogadjanja u Siriji rekli su da su dosli u dzihad a ne da ratuju medjusobno protiv muslimana , neki su stali na stranu HTS a neki protiv njih , nemaju istu ideologiju niti ciljeve .
Radi se o heterogenim grupama , nema tu nikakve solidarnosti , razlicite su ideje oko taktike vodjenja rata postoje podele oko svake stvari , nema komandanta niti poslusnosti bilo kome vec svako za sebe.

burt
Gost
burt
2 godine prije
Reply to  Riddick

kad spominješ Latakiju pa tamo su svi udruženi za odbranu od Putina i Assada, domaće Turkmenske brigade, Ahrar al Sham, Tahrir al Sham, Ansar al Islam, Čečeni, Dagestanci, Ujguri, Baškiri, Uzbeci

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije
Reply to  burt

Da , ali ne mogu da se odbrane , i to je redak slucaj saradnje , nemaju sanse , raspolazu samo pesadijskim oruzijem i minobacacima pokoji inprovizovani lanser raketa , sacica oklopnih vozila , malo artiljerije , tenkova malo , nema vodjenja rata sa takvim prazninama u naoruzanju.
Imaju srece sto jos uvek nije pokrenuta veca ofanziva.

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill
2 godine prije
Reply to  burt

@burt
moze jedno pitanje?
koliko traje rat u siriji?
kako je poceo rat u siriji?
da li je ISIL danas jaci i mocniji tj na vrhuncu?
jel ima neka korelacija,neki bitan detalj/cinjenica s pocetkom slabljenja ISILa?
jel ima neka korelacija,neki bitan detalj/cinjenica s pocetkom jacanja ISILa?

unaprid zahvaljujem burte na tvojim odgovorima.

trenutno, moji odgovori (ne kazem da falivam) su:

– dugo, pre dugo traje rat u siriji
– zapad osudio assada bez konkretnih argumenata i dokaza (ne ulazim u detalje)…samo da pripomenem ISIL kao neki cimbenik nije postojao kad je krenilo huskanje kontra assada
– ISIL je danas puuuuuuno slabiji nego je bio (ni hajduk iz splita nije toliko oslabio koliko ISIL,a isto je nekad bio mocan)
– nekako sam dojma da je ISIL naglo poceo slabit kad su se rusi i iranci umjesali…kurdi potpomognuti amerima su udrili temelje tom slabljenju,a americki trud u borbi protiv terorizma mos obisit macku o rep…stvarno sam razocaran da jedna zbilja vojna velesila u tjedan dana de fakto okupira irak,al nikako nije uspila slomit zadrte amatere ratnike,al par srcanih kurda to bez problema pomeli,s tim da bi posebno pohvalio hrabre kurdkinje (pisem ovo da naglasim istinitost americke borbe protiv terorizma)
– kako je ISIL ojacao…moguce da falivam,al kad malo dumam u povijest, ISIL nije ni postojao dok amerika nije nahuskala EU,Kanadu i Australiju kontra Assada…te crne ogavne zastave nisu ni postojale…e sad kako je ISIL metastazira naglo tamo di je amerika uvela red,mir i blagostanje svrgavanjem pok. Saddam-a na Siriju, ne znam,a jos manje mi je jasno kako se tako dobro utvrdio di su iskljucivo ameri svojom nazocnoscu garantirali mir i obranu od terorizma (pricam o iraku), meni osobno ne ulijeva u ameriku kao kompetentni medjunarodni cimbenik koji brine o svima.

pretpostavljam da cemo imat razlicite odgovore,al ovako laicki,da obolim od karcinoma ili sarkoma,americka vanjska politika bi mu omogucila metastaze,a onda bi se jako zauzela da ne primim KEMO-terapiju,jer bi me to moglo ubit…a rus, vjerojatno bi o’ma u startu amputirao i ja bi iducih 20 godina s tobom razmjenjiva mizljenja i promisljanja.

al, kao zitelj europe, razocaran sam u EU koja me ipak ‘pizdunski’ lijeci,al cini se da ipak uvidja svoje ‘proceduralne’ greske (bar se nadam).

uopce me ne zanima jel amerika ili rusija jaca,jel to uopce bitno, sustina je da sirija pati vise nego je imad patila, a zasto? A koliko ja kao europljanin moram isto danas bit oprezan zbog americkog modela borbe protiv terorizma? da li smo uopce imali globalni terorizam ili su ga stvorili?

maliboro
Gost
maliboro
2 godine prije

Rusi jednostavno žele u miru odraditi manevre poslije kojih će se posvetiti Idlibu.

da da
Gost
da da
2 godine prije

ahahaaaa, a pazi ovo….nema zahebancije kad Yankee stisne…….India Reportedly Readying to Terminate Iran Oil Imports Amid US Sanctions Threat.
Awaiting the end of negotiations, companies are already preparing for the possibility of an end to oil shipments from Iran, which between April and August amounted to about 658,000 barrels of oil per day.

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
2 godine prije
Reply to  da da

S tim da je Kina povećana uvoz iranske sirove nafte i prošlog mjeseca oborila rekorde na dnevnoj razini od 874 000 barela, ajde da da , bolje bi ti pristajao nick “qua qua ra qua” i tal. slengu laprdanje bez veze.

Bezimeni
Gost
Bezimeni
2 godine prije
Reply to  da da

Ti mora da si burt.

tuf
Gost
tuf
2 godine prije
Reply to  da da

Ovo je stara vijest objavljena prije indijskih odluka; kasnije su rekli da ne mogu zamijeniti iransku naftu i da obustave neće biti.

njonjo
Gost
njonjo
2 godine prije

Joj, ljudi, kak ne kužite da Rusi i Iranci guraju u fajt Turke (PURICE) , jer je Idlib deeskalaciona zona pod turskom odgovornošću. To što turčin ne zna šta će s ektremistima koje je i sam uz USA, GB, NL, FRA, i ostalu zapadnu gamad šest godina instalirao, obučavao, financirao, liječio, ko biljke zaliejevao, je turski problem kojeg mora razriješiti ( odvojiti “umjerene” od onih drugih). Asad ima vremena, vojska je oko Idliba, odmara se, uvježbava, i kad dobiju zapovijed krenuti će do sad neviđenim ofanzivnim udarom i riješiti teroriste u roku od deset dana. Za to vrijeme Rusi osiguravaju koridore za evakuaciju civila. Ima logike, koliko god mi, neki laici željeli da se situacija riješi čim prije.

Ivi tz
Gost
Ivi tz
2 godine prije

Ja vjerujem da RUSIJA zna mnogo mnogo više nego mi,tako da opet vjerujem na kraju u pobjedu SIRIJE,RUSIJE i ostalih. Nije im lako jer mnogo hijena je uključeno protiv SIRIJE. Ali pobjeda će doći.

Znase
Gost
Znase
2 godine prije

https://youtu.be/aocV2D3JNi4 oni su još uvijek jaki i njih se pita šta će biti sa Sirijom i ostalim zemljama Osmanskog carstva

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije
Reply to  Znase

Kakve su ovo bajke , pa PKK ne mogu da rese a klipu ih ovaj nahvali …
https://vimeo.com/277535778

Šule
Gost
Šule
2 godine prije

Nikakva ofenziva nece biti jer su tako naredili Izrael i USA-to odgađanje traje već mjesecima i svaki dan se Rusi opravdavaju humanitarnim koridorima,Turskom i sl. glupostima..jadan je Asad kad nemože oslobodit svoj teritorij u vlastitoj zemlji nego mora molit Ruse kad treba napast neki položaj,to Amerikance nezanima oni udaraju kad žele i koga žele.Boje se kemijskog napada i sl..ako si saveznik neka isceniraju šta žele braniš svoju zemlju.JADNO

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill
2 godine prije
Reply to  Šule

jadna je americka vanjska politika s mirom i blagostanjem koje je uvela u libiji,iraku,siriji

bas jadna i degutantna…osli trilijuni za nikad mirniji svijet i potpuno ociscen od terorizma.

pored takvog prijatelja kao sto je americka vanjska politika, ne treba ti neprijatelj.

Sirija
Gost
Sirija
2 godine prije

Preporucio bi cjenjenoj gospodinu burtu i da da,da seradije uhvate kan ticei lopate pa u djecji vrtic,pa da se igraju i ostve globalne politike,Putina,Rusije kad o svemu tome pojma nemaju.Nevodi se uspijesna politika samo puskom,nego diplomacijom,diplomacija je ta na kraju koja puno toga rijesava,ako si dobar diplomata,takticar moze s epuno toga rijesiti a rat je onda zadnja tocka ako neuspije diplomacija.Gospodo draga,molimo bih stvarno pojedince da nepletu se do politike ako veze o svemu tome nemaju,ako nemaju pojma kako se vodi politika i nemaju informacije o svim tim igrama.Morate znati da globalisti niti americka drzavna elita nezeli jaku Rusiju,nezeli a plan globalista da u 20 godina u potpunosti unisti Rusiju nakon Putina.To je prljava igra globalista da stalno podmecu klipove sada Putinu kako nebi ojacao Rusiju i da Rusija postane poseban globalni centar sam za sebe.Ova mirovinska reforma,ubistvo Zahracenka i puno toga ima za glavni cilj oduzeti moc Putinu da dovede Rusiju do potpunog uspijeha.Americka drzavna elita itekako zeli da sada Rusi,Iranci i Sirija krenu svom silom na Ildlib kako bi mogli izazvati veliku konfrotaciju i sveopci rat u kojem bi izginuli i vi gospodo koji komentirate da se rusija uplasila itd.Nije se Rusija uplasila nikoga,zna ona dobro sa cim raspolaze,ako dođe do nuklearnog rata,gospodo moja necete ni vi prezivjeti koji komentirate sa tim stavovima ujedno zelite konfrotaciju velikih razmjera u kojoj c e malo tko prezivjeti.Mucnite malo svojom glavom,prije nego sto pocmete pisati takve stvari.Rusija nastoji sad na svjetskom nivo i diplomacijom sve to rijesiti i smanjiti strasti da nebi do svega toga doslo kako bi samim time sacuvala mnoge zivote i samu planetu zemlje od katastorfe.Malo slozite neke stvari,prije nego sto pocmete pisati stvari i pojedine dezinformacije i stvair koje nedrze vodu.

Alen
Gost
Alen
2 godine prije
Reply to  Sirija

hebiga mile do jucer si pricao o performacijama i rusiji kao glavnom igracu a sad plan globalista unistenje iste…Tebi se sve to zbrkalo od previse kontraobavjestajnog rada,informacija,dezinformacija i ostalog. A lijepo smo ti govorili sta se sprema… Sad te je opaučila realnost..

Sirija
Gost
Sirija
2 godine prije
Reply to  Alen

nema potrebe sa vama raspravljati ali jesen i kraj godine ce biti jako vatren,a moglo bi biti vatreno i na vasim prostorima,pa cete se sjetiti mene da sam piskarao gluposti za vas ali biti ce vam kasno gospodo,a pobjeci se nema kuda.

Alen
Gost
Alen
2 godine prije
Reply to  Sirija

Mile moj pa to mi znamo sta se sprema na BI jos od vremena dok si ti pisao o globalistima i performacijma a sad ti nama govoris ono sto smo mi tebi govorili..Dobro jutro , mi to znamo a pohvalno da se i ti osvjesti napokon…

Sirija
Gost
Sirija
2 godine prije
Reply to  Alen

moras znati da je u planu globalista da uniste rusiju nakon Putina.Putina i rusiju trebaju d aim vadi vruce kestene iz vatre,sve te konfrotacije u siriji,ukrajini je jedan cilj,da rusija sve vise bavi vanjskim stvarima a ne da rijesava unutarnje probleme kojih je mnogo a kad putin nebude vise predsjednik,biti ce grudinin a onda slijedi raspad rusije,to je plan globalista.Posto u samoj Rusiji postoji dosta jaka struja kojoj sve to odgovara jer vide sebe kao velike gazde,radi para,realizacija je moguca.To su planovi a kako stvari stoje,relnao gledajuci sva ta događanja vode k tome,da se rusija rijesava probleme za globaliste koji oni nemogu,kad ih rijese,kad nebude Putina onda ce oni rijesiti Rusije.Jer,bez rusije i prirodnih bogastava rusije,pola zapad nemoze opstati,doci ce do krize a da spase sebe,unistiti ce rusiju,normalna stvar,svakto voli sebe.Sada je bitka za Putina i u koga s emoze pouzdati je vosjka,kopnena i mornarica,inace trenutna situaicja u Rusiji je da polovica politicara odozdola pa na gore,do samog vrha su protiv Putina,na sve nacine rade da ga maknu.Jer,nadaju se da ce im za sve to zahvaliti zapadna i americka drzavna elita a nisu niti svjesni da ce ih u vecini sve redom maknuti.Davne 1968 godine rusija je spasila dolar,dolar je vec bio u totalnom padu,tim spasavanjem,rusija je fakticki tadi vec pala,pocela gubiti moc a sto je za uzvrat dobila,raspad sssr i unutarnjih snaga u tadasnjoj komunistickoj partiji koji su kumovali spasavanju dolara a ujedno su maknuli Degola koji je sve to znao i nije imao vremena upozoriti ruse:sto to radite gospodo,jeDIna sansa da rublj i rusija budu u vrhuncu globalne polItike a oni spasavanjem dolara,samii seb srusili.Slicna situacija je i danas,unutransje snage pojedine u rusiji,spasavaju americku drzavnu elitu od propasti i bacaju klipove putinu i trumpu da s erijesi tih svjetskih parazita.Neuspiju nji dva to rijesiti,sva ta elita ce dobiti po nosu nisu niti svjesni,ali naivnost nema granica.Velike su tu igre,malo prostora u komentarima da sve to spojim,napisem ali velike su to igre koje nece dobro zavrisiti kakvo je trneutno napeto stanje,vise nego sto se o tome pise javno,govori i mnogi sto znaju,imaju informacije o svemu tome.A posebno je napeto stanje u tzv.pokrajinama u malorusiji,posebno donbasu,sve je spremno dolaskom Pasulina da se te republike raspadnu a taj rat prenese u rusiju kao građanski rat.Pasulina su postavile struje iz Moskve koje su protiv Putina a on je smjenio kompletan kadar koji je Zahracenko stvarao a sada postavio svoje ljude kojima je za cilj drugaciji od onoga sto je stvarao Zahracneko.Kako ce se situacija odvijati u Donbasu sire,ovisi o samom narodu sa tih prostora,dali ce shvatiti d aje Pasulin izdajnik i maknuti ga ili ce svi redom izgoriti u velikom,krvavom sukobu.Toliko..

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill
2 godine prije
Reply to  Sirija

vasim prostorima????

a ja mislio ti si nas.

Bobi
Gost
Bobi
2 godine prije
Reply to  Alen

Nije Mile daleko od istine, nažalost

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije
Reply to  Sirija

Mile
Prvo opismenjavanje pa onda sve ostalo.

Šule
Gost
Šule
2 godine prije
Reply to  Sirija

Šta je žena danas kuvala kontraobavještajac MILE’?

Sirija
Gost
Sirija
2 godine prije
Reply to  Šule

samo se ti sali,ali pametnije da uzmes kanticu i lopaticu pa u djecji vrtic,mozda prezivis,pojma nemas koja se kasa kuva a mnogi se smijali meni davne 1989 godine kad sam rekao da ce rata biti u yugi.Rat je bio a opet ste mnogi zaboravili kako sve to izgleda.Lako sada piskarati iz tople sobe i pisati gl…ali kad doleti raketa neznas od kuda,pola drzave nestane,neces imati vise vremena o tome razmisljati.Nemas pojma koja se kasa kuva u Ukrajini ubistvom Zahracenka itd..pojma nemas da to jako vezano za siriju.Nema smisla objasnjavati,ionako ces ti napisati gl…da pisem…

bbbb
Gost
bbbb
2 godine prije
Reply to  Šule

Šule bingo hahaha.

Šule
Gost
Šule
2 godine prije

Evo večeras Izrael opet udara oko Damaska-Gdje su Rusi sa svojim protuzračnim superiornim raketama-nesmiju ni pitat šta rade u Siriji

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill
2 godine prije
Reply to  Šule

di su ameri u donbasu.
di ono sahtar igra domace utakmice?

ogavno ovo s ukrajinom i aneksijom, jos ogavnije u palestini,a najogavniji ovi komentari s ‘usrali se rusi….usrali se ameri’ dok sirijci ginu, palestinci cekaju vodu,struju itd.

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill
2 godine prije
Reply to  Šule

@sule
posalji brzo svoj br tel, objasni im ti iz prve ruke kako/koliko/di

sto si umisljas sule?

nisu svi ubojice ka ovi za koje ti drukas.

ja osobno ne zelim da me amer i izrael reketare (nazalost raketare) sa svojom doktrinom borbe protiv globalnog terorizma.

izgubili su svaki kredibilitet,a puno vise se gine u svijetu otkad se oni dekretom brinu o ‘nama’

davaj, davaj
Gost
davaj, davaj
2 godine prije

ahaahhaha….hebali vas pijani rusi, sa takvim saveznicima ne treba ti neprijatelj……

Israeli Warplanes Strike Damascus Airport, Air Defense Troops’ Positions (Video, Photos).
On September 15, warplanes of the Israeli Air Force (IAF) carried out an airstrike on the Damascus international airport, south of the Syrian capital, according to the Syrian Arab News Agency (SANA).
Few minutes after the first airstrike, Israeli warplanes carried out a series of airstrikes on a base of the SyAAF around Damascus. Syrian pro-government activists said that an S-200 long-range surface-to-air missile system was damaged as a result of the airstrikes.

Riddick
Gost
Riddick
2 godine prije
Reply to  davaj, davaj

Pa ti decko goris, idi umij se nije ti dobro sine.

Siniša
Member
Siniša
2 godine prije
Reply to  davaj, davaj

kasniš…..
Oko 21.50 po lokalnom vremenu u Damasku je odjeknulo nekoliko snažnih eksplozija.

„Sistemi PVO odbili su izraelsku raketnu agresiju na okolinu međunarodnog aerodroma u Damasku, oboreno je nekoliko raketa“, naveo je izvor.

Sirija
Gost
Sirija
2 godine prije
Reply to  Siniša

tko ima facebook,ima ceska novinarka koja je trenutno u siriji,tj.vec dugo u siriji,informira o svim novostima,ima tamo raznih fotografija,pise o svim događanjima u siriji,direktno na terneu u siriji,imeno je te novinarke tereza.spencerova, tko ima facebook,moze je naci i pratiti sve to.

Siniša
Gost
Siniša
2 godine prije
Reply to  Sirija

Zena zabranila fcb….

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill
2 godine prije
Reply to  davaj, davaj

da…da
pa aerodrom u damasku vrvi od crnih zastava, serijatske kontrole itd.

fala ti lipa ‘davaj davaj’,
al amerika i izrael kao perjanice u borbi protiv svjetskog terorizma……pored takvih istinskih lazova, ne treba mi njihova lazna istina.

DCE
Gost
DCE
2 godine prije

Until this post is up:

A wave of 4 Zionist missiles were launched toward Damascus International Airport and were successfully intercepted by SyAAD; without any hits being recorded.

A second larger wave followed targeting several locations including an Air Defense regiment and number of SAA points in an attempt to distract SyAAD batteries from the original target; all of which were foiled and intercepted successfully.

Two large explosions were heard, one near the ***th Regiment and it was a failed SyAAD missile that detonated on the ground shortly after launch in an empty land just outside the Regiment’s main entrance; the second was near Damascus International Airport which was due due intercepting a low flying missile.

No targets were hit whatsoever, and no jets entered the Syrian Airspace; the initial reports of a possible jet shot down are inaccurate.

Syrian Arab Army

Sirija
Gost
Sirija
2 godine prije
Reply to  DCE

postoje informaicje od novinarke sa terena,direktno iz sirije,https://www.facebook.com/tereza.spencerova

davaj, davaj
Gost
davaj, davaj
2 godine prije

nije poanta jesu li rakete oborene ili nisu, poanta je da pijani rusi nemaju muda…..jel sto da su rakete pogodile nije ni cudo sto nemaju postenog saveznika, svi od njih bjeze.

tobia quantrill
Gost
tobia quantrill
2 godine prije
Reply to  davaj, davaj

nije poanta jel rus pijan ili amer posten.

koji k. izrael gadja medjunarodni aerodrom u damasku?

zamisli da donald pisa sjedecki,jel bi orban triba nahuskat fracuzica da gadja JFK ili O’Harru

i onda mi ovde svrsavat i nasladjivat se.

aj molim te procitaj ‘davaj davaj’ svoj post jos jednom i zapitaj se ‘koliko duboko u tebi cuci govno’?

Siniša
Gost
Siniša
2 godine prije
Reply to  davaj, davaj

Ko “svi”?

max
Gost
max
2 godine prije

Da olakšaju turcima vjerujem da će raditi prodore kroz manje naseljena područija,a zatim okruživati veće centre. nakon toga otvarati humanitarne koridore prema ostatku sirijske države. Oni koji ostanu ili odbiju izaći biti će uništeni. U međuvremenu turci će se malo bolje pripremiti i učvrstiti da izdrže pritisak terorista i potaknuti stampedo migranata.

Croatia
Gost
Croatia
2 godine prije

Davaj davaj Braćuška, uskoro očekujemo ulazak sirijske vojske u Idlib. !!!!
A neka pati kome smeta.

Jole
Gost
Jole
2 godine prije

Ofenzivu oslobađanja Idliba treba gledati puno šire od samog sukoba u Siriji.Naime vojni manevri Vostok 2018 čini mi se sutra završavaju,a ta priča ima isključivo veze sa globalnim sukobom koji bi mogao krenuti iz Sirije.Naime Rusi ,a i Kinezi koji participiraju u manevrima,znaju što spremaju anglo-cionisti i ti manevri su odgovor na ta događanja.

Jole
Gost
Jole
2 godine prije

Moje osobno mišljenje oko sukoba u Siriji je da se mir i završetak rata neće moći postići dok se Izrael vojno ne blokira na svojim granicama.Sva zla dolaze iz te male odmetnute države koja ne poštuje nikakve međunarodne sporazume.Kad Putin prestane primati Netanyahua,tek tada će nešto biti moguće jer Rusija po logici ne može imati dobre i prijateljske odnose sa Izraelom kad imaju potpuno različite interese.Izrael je u Siriji terorist br.1 ili teroristički mastermind,a prateće vehabijsko-salafitske terorističke organizacije su orkestar zadužen za izvedbu terorističkog master plana.
Izrael perfidno preko lokalnih cionističkih ogranaka,upravlja vanjskom politikom SAD,UK,Francuskom i Njemačkom,kao i drugim europskim državama poput Švedske,Nizozemske,Danske,Norveške itd.usmjeravajući ih i koristeći ih isključivo za svoje interese.Slučaj Skripal u UK je izravno povezan i uvezan sa Izraelom jer i sa MI6 upravlja Izrael.Pogledjte tko je bio zadužen za sigurnost OI u Londonu 2012 pa ćete povući neke zaključke.Također,za rušenje tornjeva u NYC je u realizaciji glavni bio Mossad.,a CIA samo asistent.

bbbb
Gost
bbbb
2 godine prije
Reply to  Jole

Bingo.

Klump
Gost
Klump
2 godine prije

Erdogan je fals flag za muricu ,Zavezniki Sirje su ušli u dvojno igro zbog murice i zapada koji sugeriše kozojeb..ma ,da učini kemijski napad, da oprevdaju prisutnost u Siriji .Ljudsatvo Sirije je postalo nepobjedivo-smrt fašizmu-kozojeb..ma-svoboda Siriji.

kuba
Gost
kuba
2 godine prije

ahahaaaa, a pazi ovo. koriste talijansku I njemacku opremu. I to kao specijalne jedinice. ahahaaaa mozes mislit specijalaca sa tudjom opremom, ustvari opremom neprijateljskog vojnog saveza. to bi bilo isto ko da americki specijalci koriste opremu iz bjelorusije ili kube….
Na manevrima u Mediteranu ruska vojska koristila zapadnjacku vojnu opremu. Tako su korištena njemacka Rotinor ronilacka vozila i talijanski aparati za disanje OMG/Siel MK4 CDV Pro umjesto ruskih tipova.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik