Koji je planet najbliži Zemlji?

Sunčev sustav

U školi učenici uče da je Venera najbliži planet Zemlji. Međutim, u komentaru objavljenom u časopisu Physics Today, stručnjaci kažu da je Merkur zapravo najbliži Zemlji. I ne samo to, već je Merkur najbliži drugim planetima Sunčevog sustava.

Planet koji je većinu vremena najbliži Zemlji je Merkur!

Ne, planetarni poredak se nije promijenio. Merkur je i dalje unutarnji planet, a Venera i dalje kruži između Zemlje i Merkura. Međutim, većinu vremena Merkurova orbita ostaje bliže Zemlji.

Istraživači iz različitih institucija u SAD-u razvili su simulaciju orbita svih planeta unutar Sunčevog sustava. Pustili su da se planeti okreću oko Sunca 10 000 zemaljskih godina, dok su računali udaljenost između planeta. Zatim su uzeli prosjek dobivenih podataka kako bi otkrili koji su planeti najbliži jedni drugima u bilo kojem trenutku.

Rezultati su pokazali da je Merkur najbliži Zemlji i svim solarnim planetima. Iako se na prvu ne čini da bi se to moglo dogoditi bez ikakvih promjena u redoslijedu planeta, ima smisla kada shvatite da je polovinu vremena većina planeta na drugoj strani Sunca. I tako, iako je Venera bliža Zemlji na temelju orbitalne udaljenosti od Sunca, ona također putuje dalje od Zemlje dok se okreće oko Sunca.

Ova nova metoda pruža još jednu perspektivu o gledanju planetarnih udaljenosti.

Steven Beckwith, direktor Laboratorija za svemirske znanosti i profesor astronomije na Kalifornijskom sveučilištu, dao je zanimljivu usporedbu kako biste to mogli lakše predočiti:

“Pretpostavimo da živite u kući, a u susjednoj kući žive susjedi, ali pola godine provode negdje drugdje. Možda živite u kući na planinama, a najbliži susjedi provode šest mjeseci duge zime na obali. Tijekom zime ljudi u sljedećoj kući bi vam bili bliži. ”

Zanimljive činjenice o Merkuru

Merkur je najmanji planet u Sunčevom sustavu. Okreće se vrlo sporo na svojoj osi i treba mu 88 zemaljskih dana da izvrši jedan obrtaj. Čovječanstvo je o postojanju Merkura znalo još od antičkih vremena. Iako je datum otkrića nepoznat, vjeruje se da su ga prvi spomenuli Sumerani, 3000. godine prije Krista.

Zbog blizine planeta Suncu, površinske temperature mogu doseći i do 449 °C. Međutim, budući da Merkur nema atmosferu koja pomaže u zadržavanju topline, temperature se noću mogu spustiti na 135 °C.

Možda nema atmosferu, ali ima magnetsko polje. Magnetska polja obično nastaju kada se planet brzo vrti na svojoj osi i kada ima poznatu rastopljenu jezgru. Međutim, Merkuru je potrebno 59 dana da se okrene na vlastitoj osi, a zbog svoje veličine, njegova rastaljena jezgra trebala bi se već učvrstiti. Ali otkriće iz 2007. otkrilo je da Merkur još uvijek ima istopljenu jezgru, što objašnjava njegov magnetizam.

1 godina prije

nista novo, po tko zna koji puta su se prevarili i otkrili nesto novo. Osobno cekam dan kad ce priznati netko iz Nase da ljudska posada nemoze proci kroz Van Alenove pojase pa da pojasne kako su toliko puta slijetali na mjesec i prevalili toliki put da se nista lose… Pročitaj više »

1 godina prije

Već sam jednom ovdje stavljala izvatke iz wikipedie o Van Alenovim pojasevima…
Pred par mjeseci vidjela tekst i na ‘Sputniknewsu’.
I treba pojasniti je li 59 ili 88…ili, ne?

Nikola Kopernik
Nikola Kopernik
Reply to  Lucija

ja bi reko- koliko god da mu treba da se okrene, to mu je jedan dan. Bitno da se ()kreće, reko bi Davor Rostuhar. A bio je još onaj neki kolega koji je reko Eppur si muove. Najbolje da mi pustimo Merkur da ide svojim putem/putanjom a uvatimo se svoje… Pročitaj više »

Pitija
Pitija
1 godina prije

piše ovaj na nadnaslovu ‘ne nije Venera’.. no je Nevera (ali ne neverovatno nevreme, da ne pominjem Oluju u nevrijeme, nego nevjera bračna,koja mož da bude i ne bude počinjena na Braču ) pišem to zato jer je preslabo poznato da je ta boginja plodnosti i dobila naziv Nevera jer… Pročitaj više »

Pitiah
Pitiah
Reply to  Pitija

H se često ne izgovara (ko u Hormuzu;), ja sam idalje ona ista Pitija koju se pita, i koju je naš Aleksadar Makedonski pitao, pa mu reko(h): Ići ćeš vratiti se nećeš u ratu poginuti , pa je On stavio zareze đe je (h)tjeo.. nego, da se pohvalim (može i… Pročitaj više »

Reply to  Pitija

@Pitija :
Kao žena,drugarica i starešina,
Nevera se zahvaljivala najboljemu riječima :
Hvala ti pomnožitelju i oploditelju moj !

@Umpah Pah
Žene češće od muškaraca sanjaju druge žene.

@Dalton:
Za započet svadju ?
Nemam ja ništa protiv nje
ali ona,
meni ?

@Niky Copy :
Eppur si muove (ipak se kreči) i počet od vlastitog doma /

Reply to  Lucija

E, bas ti hvala! Ajd sad molim te budi tako dobra pa pronadi koji je djelatnik Nase izjavio uzivo pred camerama kako nemogu proci Van Alenove pojase…
Evo olaksat cu ti : (postoji video) …

@Emiliano:
Van Alen i dalje nosi pojaseve,
da mu ne spadnu hlače ?

Zagor
Zagor

Van (H)alen

Reply to  Zagor

@Zagor:
Pa napisao sam Han Valen !

djosip
djosip
1 godina prije

Zasto je nekima tako lako povjerovati u bedastoce, a tako tesko u opce poznate i opceprihvacene stvari? Je li tako tesko za osnovno upoznavanje s temom otici barem na Wikipediju? https://en.wikipedia.org/wiki/Van_Allen_radiation_belt#Implications_for_space_travel Jedno je propitivati dogme, a drugo je odbacivati nauceno. Broj budala koje slijepo vjeruju da se ljudi nisu spustili… Pročitaj više »

Reply to  djosip

Wikipedija se azurira svako toliko da ispravi pogreske. Jednom mozda bude pisalo da ono prvo putovanje na mjesec nije bilo moguce u onom frizideru sa racunalom od par kilobajta radne memorije.

1 godina prije

Emilijano, ne, olakšaću ja tebi: Evo , sad pišem na majicu ‘nasa”, do 3. slova se možda predomislim, stanem pred mobitel. Pošaljem na jubito – i – zaradim.
Zašto ljudi nebi zarađivali na ….hm…drugim ljudima?

Zvrk
Zvrk
1 godina prije

kako ništa loše, pa pisalo se baš jučer o tkz svemirskom herpesu?

Zac
Zac
1 godina prije

Kako ti znaš da li se može ili ne proći kroz Van Allenove pojaseve ili ne ?
Probao si?

1 godina prije

Nije se nitko nista prevario, planete su i tamo gdje su i sada, obicno igranje statistikom i drugaciji pogled na stvar, sve ti je lijepo objasnjeno. Venera nama dolazi blize od Merkura, ali u prosjeku promatrajuci dulji vremenski period Merkur je blizi Zemlji. Samo treba gledati maketu solarnog sustava u… Pročitaj više »

1 godina prije

“Zbog blizine planeta Suncu, površinske temperature mogu doseći i do 449 °C. Međutim, budući da Merkur nema atmosferu koja pomaže u zadržavanju topline, temperature se noću mogu spustiti na 135 °C” “Ali otkriće iz 2007. otkrilo je da Merkur još uvijek ima istopljenu jezgru, što objašnjava njegov magnetizam” – otkriće… Pročitaj više »

Reply to  Hmmm da

@Hmmm da :
Zbog udaljenosti Mjeseca od Zemlje,
treba pučanima pokazat koliko je udaljen
san o većim plaćama ?

Merkur-zbog ogromnih temperaturnih razlika
nema šansi da se Merkurcima digne a potom i ne smrzne ?

🤣👍

Drago
Drago
1 godina prije

Merkuru je potrebno 59 dana da se okrene na vlastitoj osi.
?????

Reply to  Drago

Nemusto napisano, ili prevedeno. 88 dana je orbitalni period oko sunca (merkurova godina), rotacija oko svoje osi je 59 dana.

1 godina prije

Zemlja je jedina planeta koja nije nazvana po nekom bogu.

@Dalton:
Nemereš njega podase !

PitaJa
PitaJa
1 godina prije

nego po boginji: Majci Zemlji, Gea koja goji..

Reply to  PitaJa

@PitaJa :
Hvala !
Geografija=Zemljopisija

1 godina prije

Mada u starogrčkom postoji ‘ge’ za zemlju (geologija), ovo je osnova: ” …From Old Portuguese terra, from Latin terra. … Cognates include torreō, Ancient Greek τέρσομαι (​térsomai), Old Irish tír…wikipedia

Dalje, wiki,:
“…Tellus Mater or Terra Mater (“Mother Earth”) is a goddess of the earth. ” Natavno povezuje se s Cerus, Cererom ( Umpah ov utjecaj – nije ‘celerom’), ili Gaea, grčki pandan.

@Luce:
A Blatus Mater ?
wiki :
Ma kome ti mater ?

Nije obvezno
Nije obvezno
1 godina prije

Čudno da unatoč 11-15k tih satelita u orbiti ne postoji niti jedna slika planete Zemlje iz svemira, sve kompozitne slike i napredna verzija photoshopa. Između kontinentalnih letova ne postoje sateliti koje prate avione u realnom vremenu, prijave se da su na izlazu dometa iz kontinentalne radarske mreže i kada pređu… Pročitaj više »

Bravo

Istra
Istra
Reply to  Nije obvezno

Kažeš da je laž servirana, imaš pravo! Većina stvari koje si nabrojio su……laž!

odisea
odisea
Reply to  Istra

U realnom vreemenu! Pialo u kutu na ekranu UŽIVO !!???

neutrino
neutrino
Reply to  Nije obvezno

Odi ti lijepo hodaj i napravi krug po ekvatoru. Ako nikad ne dodes na ísto mjesto, onda ok…ravna je i nose ju tri slona

čoban
čoban
Reply to  Nije obvezno

A pare utrošene u nauku,kako ,ako te optuže ,pa moraš vratiti i odgovarati krivično,nejde to tako kad imam vlast i mogu sugestiju upotrebiti bez kazne.Mađioničari.

Kajzer Soze
Kajzer Soze

Ajmo ponovocomment image

Reply to  Nije obvezno

Ja sa plaze zbog zakrivljenosti zemlje ne bi mogao nikako vidjeti plazu na susjednom otoku. Ali eto vidim.

jezevakucica
jezevakucica
1 godina prije

Najbliži Zemlji je Planet Hollywood?

Reply to  jezevakucica

Planet Obuća …..

Prvi od 7
Prvi od 7

Oplakah

lalaksa
lalaksa
1 godina prije

Potpuna laz nas su uvijek ucili da je mars najblizi

Reply to  lalaksa

U jednom trenutku, prosjecno nije

Artus
Artus

ke bedastoće

6 mjeseci prije

Da neki ljudi se zacude u vezi merkura. Kao i za onaj podatak da sve planete suncevog sustava stanu između zemlje i mjeseca poredane jedna do druge. I ogromni jupiter.