Macron objavljuje stvaranje francuske “svemirske sile” i potiče usporedbe s Trumpom

Emmanuel Macron - Donald Trump
9 komentara

Francuski predsjednik Emmanuel Macron najavio je stvaranje svemirske komande unutar zračnih snaga zemlje kako bi se pojačale obrambene sposobnosti. Inicijativa je slična planovima SAD-a i NATO-a.

“Da bismo dali smisao ovoj doktrini i osigurali razvoj i jačanje naših svemirskih sposobnosti, stvorit ćemo svemirske snage sljedećeg rujna”, rekao je Macron, obraćajući se vojnom osoblju.

Nove snage ćemo u jednom trenutku preimenovati u “Svemir i Zrakoplovstvo”, otkrio je Macron, dodajući, međutim, kako ulaganje za ostvarivanje tog cilja tek treba utvrditi. Prošle godine, francuska ministrica obrane, Florence Parly je izjavila kako zemlja nastoji postići stratešku svemirsku autonomiju zbog sve većih prijetnji za militarizacijom svemira.

Taj potez odmah je potaknuo usporedbu s američkim svemirskim snagama, čije je stvaranje pompozno najavio predsjednik Donald Trump ranije ove godine. Šesti ogranak američke vojske bi se trebao ostvariti do 2020. godine. Očekuje se kako će se više zemalja NATO-a “pojaviti” s istom idejom, budući da se alijansa, kako se izvješćuje, priprema priznati prostor kao samostalni ratni dom kasnije ove godine.

Postojeći Ugovor o svemiru iz 1967. zabranjuje svim njegovim strankama da unesu nuklearno oružje i ostala oružja za masovno uništenje u svemir, stave ih na Mjesec i druga nebeska tijela,. Također zabranjuje i stvaranje vojne instalacije i održavanje manevri u svemiru. Ipak, sporazum ne zabranjuje raspoređivanje konvencionalnih i vojnih igračaka, koje nije oružje za masovno uništenje, u orbitu.

Ova rupa u ugovoru rezultirala je takvim idejama kao što su pokretanje kinetičkog oružja iz orbite, postavljanje raznih vrsta lasera i postavljanje konvencionalnih raketa tamo. Nijedna od tih ideja zapravo nije ostvarena, uglavnom zbog  troškova, kao i tehničkih ograničenja upitne borbene vrijednosti.

Dok SAD,  i njihovi saveznici, već godinama promatraju militarizaciju svemira, njihovi potencijalni protivnici su za to krivi, kao i obično. Nedavno objavljeni rad Pentagonove Obavještajne agencije (DIA) tvrdio je da i Rusija i Kina “gledaju na svemir kao važno polje za moderno ratovanje, te gledaju na kontra-svemirske sposobnosti kao na sredstvo za smanjenje američke vojne učinkovitosti.”

I Kina i Rusija imaju svemirske ogranke u svojoj vojsci, ali nijedno od njih zapravo nije tamo stavilo nikakvo oružje, fokusirajući se umjesto toga na obranu.

SvemirSvemirska silaUtrka za svemir
Pretplatiti se
Obavijesti o
9 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše komentiran
Inline povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Umpah Pah

Što radi tehnika (foto gore),
Mikron za 34cm viši od obojice
i ubrzo rukom može da dotakne svemir ?

nekoime

Kada vidite posljedice, shvatite kako je borba protiv pedofilije jedan od najvažnijih zadataka suvremenog svijeta.

nepoželjni

Rekao bi čovjek, što će ljudima svemir, do nedavno se mislilo da su zvijezde Sunce i Mjesec obješeni na nekakvoj kupoli koja pokriva ravnu Zemlju, doduše, ima ih mnogo koji još uvjek vjeruju da je Zemlja okrugla ploča (?) Pa kada bi čak i bolje razmislili, mi smo građeni za život na Zemlji i to čak samo na kopnenom dijelu Zemlje…Meni bi bilo logično da se u budućnosti razmišlja i radi na prilagođavanje podmorja za život ljudi (manje bi koštalo i nekako nam je bliskije)… a također, Zemlja je toliko velika da kada bi se na temelju današnjih znanja i tehnologija proizvodila hrana iz mora i na kopnu, mogla bi hraniti i višestruko veći broj ljudi nego što sada živi na njoj. Pa čemu onda, tako odjedanput tolika frka i trka za osvajanjem svemira!? … Očigledno netko tjera ljude da se iscrpljuju i na tu za njih potpuno nepotrebnu stvar(?)… Čitaj više »

Lucija

Velika većina današnjih predsjednika su – karikature. I budale.
Više se ni mediokriteti ne mogu primaći vlasti…
To, između ostalog ( a ostalo je : drpanje, marionetska vlast, ukidanje ostataka suverenosti), služi i za ponižavanje nekad velikih naroda i nacija. A i malih.

Trubadur

Ako netko zna barem osnove , onda mu je jasno, kako su “svemirske sile”, jedna velika glupost…. Možda jednom za nekih stotinjak godina ali danas pričati o tome ozbilnije je obično trolanje stoke sitnog zuba…

9953

Prvo svemir onda će doći nemir, a kad je nemir onda neko i profitira
Nama ostaje da lajemo na mjesec ako ga budemo vidjeli od puste limarije

Kajzer Soze

Ovaj nekrofil bi prvo trebao da riješi probleme sa nezadovoljnim građanima i žutim prslucima pa da tek onda tripuje neke gluposti kako će postati novi Sima iz dalekog svemira !comment image

Nadam se da ce konacno zacepiti usta ravnozemljasima i uslikati pravu sliku zemlje, a ne nekakvi kolazi, kompozicije, sve nest u photoshopu…,zbog cega jos nemamo pravu sliku a 2019 ta je???

Max

Oprostite što znači samostalni “ratni” dom i “vojne” “igračke”?