fbpx

Erdogan: „Idlib je turski“, ali ostali ne misle tako

eksplozija bespilotna TAI ANKA

U petak je u Siriji došlo do značajnog razvoja. U ruskom napadu na turski konvoj u Idlibu na sjeverozapadu Sirije poginulo je 36 turskih vojnika i časnika. U znak odmazde, Turska je pokrenula do tada neviđeni napad dronovima, koji je trajao nekoliko sati, što je rezultiralo ubijanjem i ranjavanjem preko 150 sirijskih časnika i vojnika i njihovih saveznika iz Hezbollaha i brigade Fatemiyoun. Turski dronovi su uništili desetke tenkova i raketnih bacača koje je sirijska vojska rasporedila duž linije fronta. Rusija je na jedan dan prekinula zračnu potporu Siriji, što su Turci i Al-Qaida i Islamska stranka Turkestana iskoristili za ovaj napad na sirijsku vojsku i njene saveznike. Što se dogodilo, zašto i kakve će biti posljedice?

U listopadu 2018. Turska i Rusija su potpisale sporazum o uspostavi zone bez sukoba duž autocesta Damask-Aleppo M5 i Aleppo-Latakija M4. Dogovoreno je da se svi naoružani militanti povuku i ceste otvore za civilni promet. Štoviše, odlučeno je da se uklone svi militanti, uključujući one iz  Tadžikistana, Turkmenistana, Ujgure i sve ostale strane borce prisutne u Idlibu, zajedno s Hayat Tahrir Al-Shamom kojeg čine bivši borci ISIL-a  i Al-Qaide u Siriji, Hurras Al-Dinom i Ahrar Al-Shamom sa svojim stranim borcima i svim “neumjerenim” pobunjenicima. Prošle godine Hayat Tahrir Al-Sham preuzeo je potpunu kontrolu nad Idlibom i njegovim ruralnim područjem, sve pod budnim očima Turske.

Više od godinu dana kasnije, Turska nije eliminirala teroriste, niti je otvorila ceste M5 i M4. Sirijska vojska i njeni saveznici, zajedno s Rusijom, složili su se da silom nametnu sporazum iz Astane. Za nekoliko tjedana, obrambene linije terorista su se urušile pod teškim ruskim bombardiranjem.

Prema terenskim zapovjednicima, džihadisti su u svakom selu ostavili manje od 100 militanata, koji su se povukli pod teškim bombardiranjem i radije otišli, da ne bili okruženi sirijskom vojskom i njihovim brzim napredovanjem.

Turska je, prema vojnim zapovjednicima u Siriji, vidjela povlačenje džihadista i odlučila je rasporediti tisuće vojnika u Siriji kako bi izveli protunapad protiv sirijske vojske i njenih saveznika. Ova akcija Rusiji je onemogućila razlikovati džihadiste od turske vojske. Osim toga, Turska se suzdržavala od informiranja Rusije o položaju svojih redovnih snaga, iako je to pristala prema sporazumu o nesukobljavanju između Rusije i Turske. Tada je Rusija, a ne Sirija, bombardirala konvoj u kojem je poginulo 36 turskih vojnika, zajedno sa 17 terorista koji su bili zajedno s turskom vojskom.

Prema izvorima donositelja odluka u Siriji, ruske zrakoplovne snage nisu bile svjesne prisutnosti turskog konvoja kada je gotovo desetkovan u Idlibu. Tursko zapovjedništvo je turska vozila dalo teroristima i poslalo tisuće turskih vojnika da ratuju zajedno s teroristima Al-Qaide.

„Gotovo se čini da je turski predsjednik Erdogan želio da ovoliki broj turskih žrtava, jer je tako mogao zaustaviti uspješan i brz napad sirijske vojske na frontu Idliba i da umanjiti brzo povlačenje terorističkih organizacija na sjever“, piše Elijah J. Magnier.

Prema izvorima, Rusija je bila iznenađena brojem ubijenih turskih vojnika i proglasila jednostrano primirje radi smirivanja fronte i deeskalacije. Moskva je naredila svojim vojnicima da zaustave napad u Idlibu. Ulazak u rat protiv Turske nije dio planova predsjednika Vladimira Putina u Siriji. Rusija je smatrala da je pravo vrijeme da smiri fronte i dozvoli Erdoganu da „oliže rane“.

Ali ove ruske želje nisu bile dio turskih planova u Siriji, iako je Ankara sa zadovoljstvom rekla da pristaje na deeskalaciju. Međutim, istovremeno je premjestila svoju vojnu zapovjednu i nadzornu bazu na granice sa Sirijom, kako bi usmjerila napade na sirijsku vojsku i njihove saveznike. Turski dronovi su pokrenuli do tada neviđen organizirani napad koji je trajao nekoliko sati, uništavajući sirijsku obranu na cestama M5 i M4 i podrivajući učinkovitost sirijske vojske, koju je opremila i obučila Rusija. Osim toga, Iran je obavijestio Tursku o prisutnosti svojih i savezničkih snaga u blizini sirijske vojske i zatražio od Turske da zaustavi napad kako bi se izbjegle žrtve.

Turska, koja još uvijek ima preko 2000 časnika i vojnika na 14 promatračkih mjesta koja su pod vatrenim nadzorom sirijske vojske, ignorirala je iranski zahtjev i bombardirala iranski štab, uključujući vojnu terensku bolnicu u kojoj je ubijeno 30 boraca, od kojih 9 boraca Hezbollaha i 21 brigade Fatemiyoun, te na desetine sirijskih vojnika. Iako je Ankara preuveličala broj ubijenih i rekla da je eliminirala preko 2000 „režimskih vojnika“, zapravo je u  turskom napadu ubijeno i ranjeno više od 150 vojnika sirijske vojske i njihovih saveznika. Ni to nije malo, ali je ova brojka vjerojatno točna, za razliku od turske propagande.

Turci su podržali islamističke terorističke organizacije i strane borce da pripreme napad na položaj sirijske vojske oko Idliba.

Sada je bilo jasno da su Rusija, Iran i njegovi saveznici krivo shvatili predsjednika Erdogana. Turska u borbama u Idlibu brani ono što Erdogan smatra turskim teritorijem Idlib. To je smisao turske poruke, koja se temelji na ponašanju i rasporedu turske vojske zajedno s teroristima.

Ovo nije prvi put da je Rusija zaustavila bitku usred napredovanja. To se događalo prije u Gouti, istočnom Alepu, Al-Eissu, Al-Badiji i Deir Ez-Zoru. Rusija je tražila od sirijske vojske i njenih saveznika da se pripreme za bitku M5 i M4. Vojno gledano, takav napad se ne može zaustaviti ako sve strane ne dogovore primirje na svim frontovima. Primirje dogovoreno u petak i zaključeno u subotu, tijekom razgovora Putina s Erdoganom i na pregovorima međuvladinih delegacija bila je ozbiljna greška, jer Rusija nije predvidjela tursku reakciju, a sirijska vojska je ostala s neaktivnim sustavima protuzračne obrane.

U tom trenutku su Sirija, Iran i saveznici odlučili osigurati zračnu podršku za snage u Idlibu i osigurati neovisnu zaštitu, čak i ako bi Rusija obećala da će voditi budući napad i uspostaviti potpunu kontrolu zraka.

Razumljivo je da Rusija nije u Siriji da pokrene rat protiv Turske, članice NATO pakta. Međutim, NATO je ionako rekao kako neće podržati Tursku, jer je Turska okupirala sirijski teritorij. Ipak, Moskva se ne može pouzdati u ono što obeća NATO i zna da u slučaju izravne konfrontacije s Turskom nije isključena ni intervencija Sjedinjenih Država, kojima je cilj upropastiti osiguranu pobjedu Rusije, Irana i Sirije i minirati njihove planovi za oslobađanje Sirije od terorista i ujedinjenje zemlje. Mogli su se čuti i površni zaključci o raznim tajnim dogovorima Rusije na štetu Sirije, ali sve to nije vrijedno komentara.

Moguća američka intervencija je zabrinula i Rusiju i Iran, posebno kad je predsjednik Erdogan uporno tražio izravnu američku intervenciju i uvođenje zone zabrane leta od 30 kilometara u tampon zoni uz granicu sa Sirijom, da se rasporede američki sustavi Patriot kako bi se zaustavile zračne snage Rusije i „zaštitilo interno raseljene sirijske izbjeglice“, iako je istovremeno isplanirao njihov odlazak u Europu.

Moskva se našla s ograničenim opcijama, iako smo i jednoj od prethodnih analiza objasnili da su u Rusiji dobro svjesni činjenice da im Turci i NATO pripremaju klopku u Siriji i Libiji, a cilj je protjerati Ruse iz istočnog Mediterana.

I na kraju su Rusiji preostale dvije opcije. Ili je sa Sirijom trebalo osigurati protunapad u narednim danima, definitivno prije sastanka Putina i Erdogana, ili će se situacija u Idlibu razvijati u smjeru napredovanja terorista i Turaka, sve dok teroristi u sljedećih nekoliko mjeseci opet ne dođu pred Aleppo i grad stave pod opsadu.

Čini se da je deblokada Saraqiba, proširenje sigurnog područja zapadno od Maarat Al-Numana i ruski zračni udari po području Jabal Al-Zawiya u južnom Idlibu dao odgovor na ovo pitanje, kao i poruka Moskve da ničim neće sprječavati sirijske snage da čuvaju nebo nad Idlibom.

Usput, nakon jutrošnje potvrde oslobađanja Sarqiba upravo je stiglo priopćenje da je SAA opet ušla u grad Hazarin, zapadno od Kafra Nabla, Hezbollah pritišće u smjeru sjeverozapada Arihe.

Vrijedi spomenuti da su ruske zrakoplovne snage su u Siriju, po drugi put od 2016. godine, poslale „superšpijunski“ zrakoplov Tu-214R, jedan od dva u zrakoplovnoj floti Ruske Federacije. Ono što je nejasno jeste činjenica da je zrakoplov u Siriji stigao 26. siječnja kako bi zamijenio Il-20M, koji je više puta „ušao u objektiv“ lokalnih fotografa amatera.

Tu-214R je avion za radio-tehničko i optičko-elektronsko promatranje, napravljen na bazi putničkog aviona Tu-214R kao alternativa za Il-20. Opremljen je multifrekventnim radio-tehničkim sustavom MRK-41, radarskim stanicama bočnog i kružnog pregleda, kao i optičko-elektronskim sustavom visoke rezolucije “Frakcija”.

Oprema zrakoplova Tu-214R također omogućuje presretanje radio komunikacija, opremljen je i sustavom optičkih vlakana visoke rezolucije koji se nalaze u oklopu donjeg dijela trupa koji omogućava primanje površinskih slika u realnom vremenu u vidljivom i infracrvenom rasponu. Ovaj sustav može skenirati ogromne površine i obrađivati sintetizirane “sliku”, koje šalje na ekrane operatora i kopnenom sjedištu. Zahvaljujući radaru koji prodire duboko u zemlju, kao i kroz ruševine i beton, ovaj izviđački zrakoplov može otkriti čak i skrivene predmete pod zemljom, uključujući neprijateljsku živu silu.

Pored ovih funkcija, zrakoplov se može koristiti i kao centar borbene kontrole i za navođenje oružja prema otkrivenim ciljevima. Prema svojim karakteristikama, sposoban je za izviđanje na tlu u dosegu do 250 kilometara s visine od 9 do 12 kilometara, za otkrivanje ciljeva u stražnjim linijama neprijatelja, koji se nalaze na meti ruskih zrakoplova i raketnih sustava, te sustava protuzračne obrane. Radio-obavještajni sustavi sposobni su otkriti radare i druge objekte koji emitiraju, identificirati ih i odrediti njihovu geolokaciju. Oprema može presresti neprijateljsku radio komunikaciju, a zrakoplov je razvio sredstva za prijenos i primanje informacija, uključujući satelitske komunikacijske sustave.

Zašto je zrakoplov Tu-214R poslan u Siriju, ne znamo, kao što to ne znaju ni mnogi u ruskoj vojsci, jer je se njime služi Glavna obavještajna uprava Rusije (GRU), a sve što čini je obavijeno velom tajne. Podsjetimo da GRU zapovijeda i ruskim Specnaz snagama, a ove su postrojbe prisutne u borbama u Idlibu. Prošli put je Tu-214R obavio zadaću skeniranja svih kasnije oslobođenih područja. Što mu je trenutna zadaća, vidjet ćemo.

0 0
Ocijenite članak
Pretplati se
Obavijest
guest
180 Comments
najstariji
najnoviji najviše ocjenjeniji
gost
Gost
gost
6 mjeseci prije

Prije će biti da su Rusi pustili Erdiju “osvetu” i dali mu 24 sata da smiri domaću javnost

Siniša
Member
Siniša
6 mjeseci prije

Sumnjam…Turci su veoma brzo i samostalno reagovali, posledice su drastične i na žalost nepopravljive a jedino šta može biti u sledu tvoga posta je da se čeka 05.03. u Moskvi.

Rolling Bluesman
Gost
Rolling Bluesman
6 mjeseci prije

Moguce je da se Erdo vrati iz Moskve i nema vise predsjednickog mjesta u Turskoj.
Ako se varam, skinuti ce ga sami Turci kasnije.

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Nista nije pusteno Erdo je koristio dobrotu Rusa ….Srusen F16-raketom Zrak-zrak

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

u zurbi sam pogresno napisa F 16 je srusi Sirijski L39

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
6 mjeseci prije

Gluposti, rekli Turci???? oboren Manpadom skroz na jugu dolje, nad brdima Zawya, zapadno od Marat Numana, čuj L-39 napao F-16 i onda ga ovaj oborio. Koja budala u to može povjerovati 1.) da je F 16 bio dolje , par sto km od granice, i da L-39 ide napadat F-16?

Buco
Gost
Buco
6 mjeseci prije

Idlib je nekih 20-30 km od Turske.
Znači u dometu zrak-zrak raketa iz turskog zračnog prostora.

Max
Member
Max
6 mjeseci prije

@guest_376921 točno kolega L 39 je stari Čehoslovački trenažni avion iz 60 ih koji se može naoružati za potporu pješaštvu bombardiranje i mitraljiranje po zemlji .Da netko napadne F16 tim avionom morao bi biti lud ili samoubojica.

onaj najgl.....veći Dalton
Gost
onaj najgl.....veći Dalton
6 mjeseci prije

@Tau
Navodno je turski F-16 srušio sirijski L-39. Izgleda po istoj špranci kao neki dan one SU-24. Sirijci su objavili da je posada mrtva. Baš me zanima je su li ga Sirijci skinuli. Da su ga gađali s onim balvanom od S-200. Ta raketa ima veliki domet (180+ km). Ali, nema još vjerodostojnih informacija. A lažuuuu….. svi lažu. Neko na kubik, neko na kvadrat. Zavisno kako trenutno stoje na terenu. Ako su ga kresnuli, sigurno su ga kresnuli u turskom zračnom prostoru……., jer je ovaj ispalio i okrenuo nazad. Ili će se stvar pokušati negirati i zataškati ili će oko ovoga ispasti cijela barufa.
Zaboravih, koji ono naš pajdo svako malo spominje, kauč, kokice…….
Da ga pozdravim, kako je i red. Čovjek daje praktične i ugodne prijedloge….
P.S.
Broji li ko koliko je ovih dronova palo?Ja odustao
Prvo ništa, a sad k’o da se takmiče koji će se prije strmopi*diti.
Čisto da bi se na kraju mogla napraviti neka gruba matematika koliko je love spaljeno s njima…..

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Dalton 🙂 🙂 Je su li svi dronovi potpisani ?

Ma je u zurbi san bi a tija sam da je obrnuoto u posvijesti , i eto meni ispalo da je L39 srusi F16…

onaj najgl.....veći Dalton
Gost
onaj najgl.....veći Dalton
6 mjeseci prije

@Tau
Vi’š, dobro Ti je to.
Jel taj s autogramom više vrijedi?
A da ga je potpisala Kim Kardashian?
Il ‘ se bar gu*icom naslonila i ostavila otisak?
P.S.
Malo me zaintrigirala ova tema. Negdje nađoh da je Bayraktar 4 – 5 milijuna dolara, oni iz obitelji ANKA do 20 milja……
Izgleda, mada neslužbeno, da ih Sirijci najbolje skidaju sa starom Strelom -10.
Usput, srušen je i jedan iranski, čini mi se Karar, pa ruski Orlan – 10……
Uglavnom Turska je usvojila vlastitu proizvodnju i primjenu borbenih dronova. Nagađa se da je prije ovog sukoba imala 80 – 100 kom. Koji imaju autonomiju leta 12 – 24 sati. To je dobar posao.
Uz Izraelce, koji su vrh, normalno Amerikance, Iranci su također vrlo jaki. I štancaju ih samo tako….. Rusija npr. iz nekog razloga, u tome kaska.
Razvoj dronova za borbenu uporabu je otišao tako daleko da se u šali govori ”kako se zadnji vojni pilot već rodio”.

Poli
Gost
Poli
6 mjeseci prije

F-16 iznad turskoj prostoracomment image

no na njega je navodno svejedno opaljen sirijski S-200.

A ova cetvorica turskih vojnika je stradana od ovog srusenog L-39 (barem nije bzvz letio, nesto je ipak napravio). Ali de im je pameti slati ovakvu kutiju bez ikakve mogucnosti odbrane? :/comment image

Kažun
Gost
Kažun
6 mjeseci prije

@guest_377048
AIM – 120 AMRAAM

x@y
Gost
x@y
6 mjeseci prije

Misliš na Komentator-a ili Jack-a? On uglavnom daje točne i pragmatične komentare, koji se mnogima ne dopadaju. Inače on je spominjao kauč generale… ,koliko je meni poznato i to je u pravu.

onaj najgl.....veći Dalton
Gost
onaj najgl.....veći Dalton
6 mjeseci prije

@x@y
Ne bih rekao da se o njemu radi…… Nije riječ o kauč generalima.
Ovo je druga kombinacija. Kokice i kauč…..
Prepoznat će se pajdo već, očito čovjek zna šta mu prija.
🙂

Poli
Gost
Poli
6 mjeseci prije

@Tau
Ima li neka potvrda za to? Rekli su samo da su ga gađali sa S-200.

No, raja u Turskoj je vec na ulicama i trazi glavu sultancica. 😀
https://youtu.be/904TpFo4AKI

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Poli ..Vijesti na “.Srbija Danas” ima info :
(UŽIVO) BITKA ZA IDLIB: Oboren TURSKI DRON, o novom Asadovom potezu BRUJI CEO SVET (FOTO/VIDEO)
O tome ja trubim stalno ….Erdogenu ce ova situacija napraviti Pakal …sam je kriv …

Outsider
Gost
Outsider
6 mjeseci prije

Tko još nije shvatio da je erdo novi hićo? Istrebljuje Kurde,napada sve oko sebe i šire ,zatvara sve koji mu smetaju…. Na žalost vjerovatno će ga pogurati da napravi totalni kaos. Ali što je interesantno nitko ga ne zove diktatorom.

Pesterac
Gost
Pesterac
6 mjeseci prije

Dali ti uopste razumes sta pricaju!?? Hahahaha!!??? Jaoooo majko kakvi ste likovi!!

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Nije mi jasno da Rusija još nije shvatila sa kime ima posla, opet pregovori a turci i dalje traže povlačenje SAA sa oslobođenih područja Idliba i o čemu onda više pričati. Kada SAA razbije pacove, rusi pristanu na primirje. Rusi jedan dan uskrate zračnu podršku i štakori to iskoriste i gle čuda rusi iznenađeni, ovo je stvarno smješno. Znam da je lako meni pisati i sjediti za kompom ali i baki sa ulice bi bilo jasno da sa štakorima nema pregovaranja i što više odugovlačenja, više mrtvih SAA vojnika. E a problem je što bi rusi i ovce i novce i bojim se da će putin pristati na nekakvo primirje i ovo odugovlačiti još godinama. I Vi Gospodine Babiću uz dužno poštovanje ali stalno preferirate ruse a prave katastrofalne greške a največa da daju štakorima da se reorganiziraju kada budu rabijeni kao na početku operacije Idlib. Znate mi bi branili Siriju ali neželimo sukob sa vama (turskom), zar to nije smiješno.

Rolling Bluesman
Gost
Rolling Bluesman
6 mjeseci prije

Zorane, javi se kao ruski savjetnik za inostranu politiku kod Putina, mozda te primi.
Ovo kaj si napisao je analiza nekoga koji nista ne razumije o dogadjajima na bliskom istoku.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Rolling Bluesman
Volim takve pametnjakoviče kao ti, samo sam napisao svoje mišljenje,tebi ako nepaše nemoj čitati. Ako je tebi normalno da turci rokaju SAA dronovima a da SAA u početku ih nije smjela rušiti i tu ih izgine hrpa. Onda neznam o čemu ti razmišljaš.
Ali vjerojatno ti ruse smatraš svemogučima pa se nesmije u njih dirnuti. A i mogao bi me prosvijetliti jer očito ti znaš, pa hajde molim te.

Rolling Bluesman
Gost
Rolling Bluesman
6 mjeseci prije

Dronovi su imali pravo nadzornog leta, ali ne upotrebljavati oruzje. Erdo ravan sam sebi je izdao dogovor sa Rusima i platio to odmah. Ja isto pisem svoje misljenje, ali se ne smatram ravan Rusima da bi ih mogao savjetovati.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Pa i ja samo pišem svoje mišljenje i činjenice a ne da savjetujem kako ti kažeš Ruse.

Z.A.
Gost
Z.A.
6 mjeseci prije

Zorane no sikiriki tebe nemogu zvati bradonjom ko mene jer si valjda Zoran ali mozes eto biti kauc general po njihovom ‘Putin ni sada nebi reagovo oteglo bi se to nego su Iranci poceli vristati jer ih turci ubijaju trpe ogromne gubitke . Kad je Rohani rekao Erdoganu da vise od mjesec dana imaju Tursku vojsku na nisanu ali da su oficiri sprijecili odmazdu radi Turskog naroda da im se rodjaci nebudu vracali u mrtvackim sanducima, koje mole(narod Turske) da uticu na svoje politicare da prekinu sa agresijom na Siriju, Erdogan se sjetio da kaze da mu nije cilj ubijati Irance a nastavio je po starom.Tada se i desila i prekretnica Iran je odlucio dijelovati i mimo Rusije i Putina koji su jos uvijek kalkulisali sta da rade . Poznavajuci Irance i da su ozbiljni u svojim namjerama i da se nece ni nakog obazirat Rusija je morala da promjeni strategiju jer da nije tek onda bi se po sve aktere iskomplikovalo a i po same ruske interese jer u ovom slucaju bi izbio sveopsti rat sa ukljucenjem najvjerojatnije i amerikanaca i pitaj boga koga jos .Zbog svega ovog je Rohani i zvao Erdogana na dogovor u Teheran i sa ucescem Asada da pokusaju naci kompromis . Rusija u ovom slucaju nije pozvana ali je Rohani naglasio da ovaj pregovor ako se desi nemoze zaobic Astanski sporazum izmedju Rusa , Turaka i Iranaca i da on je i najvazniji okvir za rijesavanje Sirijskog problema. Koliko god Babic insistiro i opravdavo ne vojsku Rusije (oni samo sprovode naredbe i nesnose nikakvu krivicu ) nego samog Putina ne pije mu vode . I sam navodi da Putin nije jednom uradio ovakav potez i obustavio podrsku sirijskoj vojsci a ja sam na to ukazivo u svojim komentarim . Suvise cudne odluke donosi u toku napredovanja i ostvarenih dobitaka sirijske vojske . To nije ono sigurno na sta se vadi isti Babic i pojedinci kao prvo SAA osvoji pa se povuce a onda ide ravnjanje avionima to stoji za pojedine dogadjaje ali ovo sigurno nije to, to bi bila cista glupost.Nicim se nemoze opravdati nedjelovanje ruske vojske prilikom pada Najriba. Ono sto se potura kao opravdanje je besmislica al na kvadrat .Putin ima a jeste u strasnoj dilemi kako da rijesi ovu enigmu izmedju Sirije i Turske potrebni su mu obadvije zemlje . Do sada je uvijek rijesavo problem na stetu Sirije a u korist Turske . Zato se ovaj rat tolko i oduzio Samo se godinu dana cekalo da Erdogan odvoji umjerene od ekstremnih a rok je bio kako se meni cini mjesec dana .I kad je akcija pocela za oslobodjenje Idliba pokazalo se da opziocionari su slabi i da se nije umijesala Turska Idlib bi bio oslobodjen. Putin i sada kad bude se dogovorio sa Erdoganom a dogovorice se sigurno nece u konacnici taj dogovor donijeti neku bitniju dobit Siriji . Putin ce na kraju morati odluciti jer ni njemu samom neide u prilog odugovlacenje neznam koliko je ovog svjestan . Svojim otezanjemi kalkulisanjem poceo je vuci pogresne poteze a to ljudi placaju zivotima .Sirija je iscrpljena ovo vec dugo traje sad ce deseta godina i rusi su tu vec pet godina .

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Z.A , jesi li ti onaj kauč general ?

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Z.A
Slažem se sa tobom ali ovdje je očito zabranjeno govoriti protiv Rusa. I naravno da će te popljuvati i nazivati pogrdnim imenima ali sve je to dokaz odgoja i nekulture. Svatko može iznijeti svoje mišljenje a nevjerojatno je koliko ima napada ako se neslažeš sa nekim ili nemisliš kao oni. Kome se nesviđaju moji komentari daj mi minus ili me ne čitaj.

Z.A.
Gost
Z.A.
6 mjeseci prije

Zorane drzi se svog promisljanja i vjeruj mi neces pogrijesiti a i ako pogrijesis sam si pogrijesio (nema nepogresivih ) a pusti ovo da ti vecina kreira promisljanja a ta vecina vjeruj mi uvijek je u neznanju i gubitku . Kako vecina promislja za primjer cu ti uzeti nase prostore . Zbog vecine danas ljudi ratuju uzasno lose zive i da ne nabrajam Ljudi iskljuce razum i logiku a iz toga proisticu problemi.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Z.A
Hvala.

Ico
Gost
Ico
6 mjeseci prije

Zorangutan

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Ico
Dade ti i plus. Dobro te majka odgojila, mora da je sretna.

opet ja
Gost
opet ja
6 mjeseci prije

Bojim se da se Putin slaže sa ovom “Idlib je turski”. Kao što vidite SAA ne napada tursku vojsku po dubini, a s obzriom da imamo otvorenu agrresiju Turske na Siriju, trebalo bi da gađaju sve turske položaje uključujući I one u samoj Turskoj. Trebalo bi da uz svaki let bombardera Sirija kao zaštitu pošalje MiG-29SM, ako već Rusi neće da im prave lovačku zaštitu.. Mislim rat I ratne operacije su ozbiljan posao, svaka loša procena I postupanje se skupo plaćaju. Mislim da je Putin pogrešio 2016te kada je spasao Erdogana, jer bi građanski rat u Turskoj verovatno još uvek trajao.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Mislim da SAA nebi smjela napasti turke u turskoj a oni to znaju, jer bi to bio napad na ćlanicu NATO-a, u Siriji još i mogu ali tu rusi nedaju.

opet ja
Gost
opet ja
6 mjeseci prije

Verovatno si u pravu, ali njih su NATO snage već par puta gađale.Ali rešetanje po dubini Idliba je sasvim društveno prihvatljivo, kao i severno od Alepa. U svakom slučaju lovačke patrole su neophodne, veća budnost jedinica, skrivanje, često menjanje položaja, maskiranje, elektronsko ometanje i izviđanje…

Mravojed
Gost
Mravojed
6 mjeseci prije

opet ja točno tako . Od Rusije više nikakve koristi . Bolje da svom Sultanu da Idlib i komad Sirije tamo pa se neće više sramotiti i mir božji . SAA i ekipa više neće ginuti , EU će natrpati turčina sa eurima , Putin može malo u ribolov i problem je rješen . Eto mira samo tako . Ionako Rusiju više nitko ne uzima ozbiljno i kao neki odlučujući faktor . Kaže sam Babić da nisu tamo da zarate sa nekim . I nisu . Tamo su radi tih bazica , par ratnih igrica sa kaubojima i nešto proba novog naoružanja . To sam i ja napisao prije pet godina . No nažalost prokužili su ih svi . Ekipa blefera koji gledaju samo svoje interese . Pa sad neka gledaju papir na kojem piše rusi gdje ste a drži ga turčin u F-16 .

opet ja
Gost
opet ja
6 mjeseci prije

Ma car Putin je ušao u velike biznise sa Erdoganom, a možda pokušava da ga potpuno privoli na svoju stranu i čak možda izvuče iz NATO. Ne znam šta je caru baš u glavi, samo pretpostavljam…

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Mravojed, ostavi se politike i nastavi da jedeš mrave .

Mravojed
Gost
Mravojed
6 mjeseci prije

eks opet ti nesrečo koji si zbog sramote promijenio nick jer si trabunjao gluposti . Daj shvati jednu stvar . Od samog početka raketni sustavi postavljeni u Siriji nisu bili tamo zbog sirijskog naroda nego zbog ruskih interesa . Ruska taktika kojom su počistili proglašeni kalifat bila je vrlo jeftina ( učinkovita ) i mogli su tako godinama . Klasično bombardiranje zastarjelim bombama koje ionako ne bi mogli nigdje iskoristiti i naravno isprobavanje tehnoloških noviteta u realnim ratnim uvjetima . Mogao bi tako do jutra ali čemu kad ti ne shvačaš da će sutra u 14:00 biti dva sata 🙂 ? Ne shvačaš , znam . Tako da je šteta truda i pisanja . I nemoj eksati jer to škodi 🙂 . Promijeni nick u – recite mi .

Helena
Gost
Helena
6 mjeseci prije

Nestrpljivi, impulsivni, sujetni, kurčeviti, uglavnom rano završe životni put i to kao pijuni, ili topovsko meso. Oni nikad ne bivaju vojni zapovednici. Ima izuzetno dobra poslovica koja kaže “strpljenje je tanka linija koja odvaja uspešne od neuspešnih”. Da neki drugi odlučuju žrtve bi se brojale ne u stotinama hiljada, nego u stotinama miliona. Prava sitnica

Arkaj
Gost
Arkaj
6 mjeseci prije

Helena napisala si jako dobar komentar, Nadam se da će nekim mlađim komentatorima, kojih je dosta na ovom portalu. poslužiti da do mudrosti dođu preko dobronamjernog komentara a ne preko vlastitog iskustva.

Arkaj
Gost
Arkaj
6 mjeseci prije

Zorane ti i ovi koji su dali pluseve tvom komentaru ne razumijete osnovne stvari. A to je u najkraćem da rat nije samo vojnički zanat nego da je i jako politički uvjetovan. Ako rat u siriji općenito a pogotovo događaje oko Idliba promatraš isključivo kroz vojnu prizmu onda gubiš iz vida ovaj politički dio. Žao mi je stradalih vojnika ali to je puno manja cijena od one koju bi SAA i saveznici platili da se ruska strana ponaša onako kako ti savjetuješ. Niko s sigurnošću ne može predvidjet da li bi Erdogan ipak pokrenuo puno jaču akciju Turske vojske koja ne bi bila ograničena samo na Idlib. SAA i saveznici u tom slučaju bi teško zaustavili takav udar. Što onda, tražit od rusije da izvrši invaziju Turske? Kako to nije moguće jedina opcija je prijetnja nuklearnim oružjem a obzirom da je Turska još članica NATO onda se otvaraju svakakve nekoltrolirane mogućnosti. Bolje je prihvatit ove izgubljene živote i sačuvat hladnokrvnost nego srljat u nepoznato. Te žrtve će se naplatit konačnom pobjedom…

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Arkaj,
Ma sve jasno ali isto tako da se NATO što je vidljivo neželi mješati u sukob a turska se pozivala na njih jer kao što znaš napad na jednu članicu je napad na sve,. To je NATO odbacio jer nije to u ovome slučaju a ameri nežele sukob sa Rusima zbog budaletine erdogena koje su ameri i tako htjeli skloniti. I gledaj molim te od kada SAA smije rušiti sve iznad Idliba nema toliko poginulih SAA , jer da ima več bi štakori slavili. I pitanje, zar nije trebalo odmah tako, jer je svakako to sada napravljeno, Mislim da me shvačaš što želim reći. Mogle su se sve te žrtve spriječiti ali nažalost nisu.

mali jere
Gost
mali jere
6 mjeseci prije

NATO je jedna skupina koja nije do kraja definirana pa se ni ne moze znati kako ce netko iz te skupine zabrljati….i Turska je NATO,tj.clanica NATOa pa igra izvan kruga…ali nije to toliko bitno. Bit je u tome da se ne smije prebrzo osdjivati neki Putinov potez.Treba znati da Putin NIJE IZDAJICA i da je naj spremniji strateg u danasnje vrijeme.Putin je prosao sto ni jedan predsjednik nije i zna on sta su prljave igre.Zna on kako su se ratovi vodili i do sada i ko ih je iz pozadine pocinjao.Na kraju sto je i naj bitnije Putin ima INSTIKT borca ali i instikt progonjene zvijeri.Osobno vjerujem da on ni ne treba puno razmisljati jer ga njegov instikt vodi pravim putem pa vjerujem i to da on moze neke stvari predvidjeti prije nego ih sultan odluci uraditi.Vjerujem da ce Putin to sve rijesiti na naj bolji nacin i uz naj manji moguci broj zrtava i naj manju opasnost izbijanja veceg sukoba ili 3.rata.Na zalost netko mora biti i zrtva pa cesto i oni koji nisu krivi.Vjerujem u Putina i prije bih ratovao za njega nego za naseg plenkovica -ako bih morao birati-

mali jere
Gost
mali jere
6 mjeseci prije

ako se dogodi da Putin sljedecih dana reagira drugacije nego mi to ocekujemo budite sigurni da ima razloge za to i da nece pogrijesiti samo sto cemo mi trebati dugo vremena dok saznamo razloge za to …jer igre su bez granica…a prljave do zla vraga.

Bilo kuda, Kiki svuda
Gost
Bilo kuda, Kiki svuda
6 mjeseci prije

Pa da, svaki rat je politicki, znaci ima neki visi interes I sa tim oprava kolateralnu stetu u ljudstvu I infrastrukturi. Ali zanimljivio, do ovog mog komentarja se bas niko ne pita, koji je interes Turaka, da upadanju u Siriju.
Ako me moja percepcija, od jucer procitanog na jednoj internetskoj stranici, ne vara Turci brane svoju juznu granicu zbog straha, da bi mogli Sirici u nekoj doglednoj bodočnosti tržiti izgubljeno vlastnistvo nad zemljom, koja je pripadala njima. Koliko je istine o tome, ne znam ali ima logike.

Nemojte se zaliti na mene sto vam ne stavlnam link do omenjenog članka, radoh bi, ali ga redakcija nije odobrila.
Možete ga potraziti sami. Ostavljam vam naslov.
The Gateway To Idlib Goes Via Cilica

Toso
Gost
Toso
6 mjeseci prije

Podrzavanje mrzmje prema tuecima je u porastu.. Turci sami sebi kopaju rupu. Po mome misljemju..

Ivan
Gost
Ivan
6 mjeseci prije

Rusija shvata s kim ima posla, sa hocu-da-budem-sultan om koji pokusava da balansira izmedju 5 strana a svuda belezi poraze te je s toga, i to ne malo, neuracunljiv. Opet, Rusija zna da otvoreni rat izmedju Turske, Sirije,Rusije ne treba nikom sem zapadnjackim govnima. Sem toga, da, treba da se balansira i izmedju ekonomskih interesa i toga koliko sme tvrdo na Turke. Situacija se u Idlibu nece razvuci na godine, mozda ce biti sporije nego sto se zeli ali tako je. Erdo ide u Moskvu na instruktazu, predstavice mu se plan kako da sacuva obraz i izbegne vojni poraz/ekonomski raspad/mozda i novi puc. U toku je partija saha, gubitaka ima, ali ako se postigne da gubici budu u hiljadama a ne u desetinama miliona to je dobro.

PiriReis
Gost
PiriReis
6 mjeseci prije

Jok ti si shvatio. Sva Ruska obavještajna/kontraobavjestajna operatura eto nema pojma i ne shvata, a eto “stručnjaci” ovdje znaju i shvataju. Kako ti ne shvatas da nemas informacija i ostalog sto se ove teme tice. Niko od nas ne zna ono sto znaju Putin, Assad, Erdoan …. Bibi, MBS, …itd.
Jel nekom ovdje stvarno treba objasnjavati da ti lideri ratuju tuđim životima pa im se može, da se sve koristi za domaću javnost, da i kad bude pobjednika i gubitnika to opet nije onako kako se “isprica” narodnim masama koje čoporativno urlaju navijajući za “svoje”!?

Nenad
Gost
Nenad
6 mjeseci prije

Prijatelju ovo je partija šaha koju mi obični smrtnici na osnovu dostupnih informacija ne možemo sagledati. Da sam ja na mestu Putina zgazio bi ih bez pardona ali je sreća da ovakvi kao ja nisu niko i ništa pa se stvaraju preduslovi za partiju šaha koju mogu da igraju samo oni koji znaju. A Rusi ga igraju odlično. Ovo j početak kraja NATO saveza jer nije primenjen član 5 a očigledno je da je Turska armija napadnuta (opravdano). Svi su ih odje.ali. Pomoći niotkuda. Ko je blesav da se kači sa Rusima i Iranom. Tom fali patos u glavi. Inače Turska armija je objektivno druga po snazi u NATO krimi organizaciji.

Tupko Glupko
Gost
Tupko Glupko
6 mjeseci prije

Članak 5. nije primijenjen jer nije napadnuta Turska. Sirijci se brane u Sirjii od turskog okupatora.

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Ajmo pogledat iz drugog ugla ispravi te me ako sam u krivu.

Rusi pod sankcijama, grade tri toka , Sjeverni, Kineski , Turski, Jedino kineski radi ,
Vratila se iz mrtvih ajmo reci i postala sila
Naoruzala ne samo siriju dijeluje ona svuda…..
Ukjucena u rat u siriji oko 10 godina
kupuje velikekolicinu zlata
i ostali ulaganje ….
to su ogromni troskovi
Ako Rusija izgubi Tursku ili jos gore zarati snjom …to bi ekonomski udarac kavi Rusija nebi bas lako podnila …a sijeverni tok je jos u izgradnji….
Rusija je jaka ..digla se brzo ali ipak ekonoski nije Kina…..Gubitak Turske za rusiju bi bio tezak udarac a Erdogen to zna i koristi
Bio bi udarac i za Tursku jer Erdogen zna da se klizi Jajima po Ziletu i da rizikuje puno …stisnut izmedu domace javnosti i svoje politike .

Ovde se vrte astronomske cifre novca ,koji je ulozen, da malo ko od nas i zna ime tog broja .
Ponavjam svi mi pokusajemo komentirati koristeci LOGIKU ….NEMA LOGIKE U POLITICI!!!!

SAMO INTERES ..5% patriotozma.(ako)….zato danas Rusi dobri Sutra losi …..Preveliki je ulog da bi se Turska tek tako otpustila

znato i Rus i Iran a zna i Turcin …..ako dode do toga da zaratu ..oda smo u papru svi

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Tau, uz poštovanje tvojih komentara sa stanovišta kulturnog i korektnog obraćanja, ne mogu se u svemu složiti sa tobom. Još uvek postoje vrednosti koje se ne mere novcem i zbog kojih se mora i treba boriti . Uz uvažavanje ekonomskih razloga i motiva, sloboda i budućnost potomaka su mnogo važniji za Rusiju od novca, kojeg Rusija ne
potcenjuje. Kod američkih pohlepnih psihopata nema ni 5 % patriotizma, ali Rusi su drugi svet . Oni veoma vole svoju domovinu i imaju razvijen patriotski duh kao malo ko u svetu. Bio sam u Rusiji i razgovarao sa nekima o tome , istina to je bilo pre 10 godina, ali verujem da je i danas tako .

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Eks ja se slazem potpuno sa tobom ali stvarnos je drugacija , bez interesa u nasm svijetu ne mozes opstat ….imas veliko naouruzanje , hoces dominirat svijetom , itd ….to su emnorme cifre , Rusi to pokusavaju na neki nacin Balansirat ali u nasem sistemu nije to lako okrutna je konkurrencija ….

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

@Eks nisam misli na sistem u Rusiji (,Sirija nije rusija )Tu se nismo mozda razumili, pokusa san govorit o medunarodnoj polittici i svijetskog trzista uopce tu je malo drugacije , a tu se sve odvija , Okrutna borba za trziste , trziste je novac, novac je moc .
kontrola , utijecaji itd , Na tom podrucu Rusija je nova i pocela je prakticki iz nule ,
Zapad kojemu sad Rusija smeta , posto je konkurencija i nece da se savije ,pokusava stvorit neki novi svijet.
prihvatljivi za malog covika , i tu je nastala pznika na zapadu , (Zapad- liberalna globalizacija)
Hti san rec da na ovom bojnom polju nema nista osim interesa ,
(Patriotizam je samo povijesno vezane zemlje slicnog pogleda i ineresa i geopolitickog utijecaja
da bi moga opstat u ovoj vrtlogu velikih korporacija ne moze nista opstat na bazi patriotizma ili ljubavi ..(u vecini slucajeva patriotizam i religije su alati za kontrolu i usmijeravanje masa )..

Jedan je zakon Gazit ili biti zgazen .Preveliki su ulozi …e tu je zapad daleko u prednosti .
Ako jos ovemu dodamo stvaranje novod svijeskog poretka imamo kompletnu pricu ,,..a sve ostalo je prica za malu dijecu
….ovo je bitka ko i kako i koliko ce u buduce vladati svijetom .

o ovome se jos moze dosta pricat ….moje misljenje je da svi konflikti koji se dogadaju a oni su se strasno pojacali ,
je rusenje necega starog i pocetak novog sto ne znaci i dobrog,
Rusija -Klasika u kojo bi svi vise manje odlucivali (mislim na partnere )- nije vanjska politika agresivna
Zapad- moderno i kompletno novo gdi bi vodili glavnu ric.
Kina -Globalizam im odgovara radi trzista ali u kuci zadrzavaju centralizam ….neprihvathiva zapadu,. -jaka je konkurencija ..ne savija se dovoljno i ima vlastitu politiku.

A,mi samo mozemo gledat i navijat za neko stranu koja je po nasem misljenju prihvatljivija od druge .

Makaki
Gost
Makaki
6 mjeseci prije

@guest_376902 procitaj jos jednom clanak,Babic je naveo razloge zasto Rusija izbjegava otvoreni rat sa Turskom

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Makaki
Zamisli da ja tebe branim, i dođe netko i kaže mi e sad ću prebiti Makakija, protiv tebe nemam ništa. I ja gledam kako te on tuče i kažem mu, čuj ja ne želim da se tučem s tobom a on meni kaže, ni ja s tobom neželim da se tučem. I tako on dolazi par dana da te tuče a ja ponavljam jedno te isto. I jednoga dana se ja napokon sjetim da stanem između tebe i njega i spasim te od batina jer mene neće tuči. Nadam se da si shvatiO što sam mislio rećI.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Eto ti ponovo plus za tvoju inteligenciju, ali na tvoju žalost si ti bio taj koji je bježao u Srbiju a ja te ispračao iz Hrvatske.
Eto junačino dok je takvih kao ti netrebam se bojati ti češ sigurno uzeti pušku u ruke i braniti svoj dom i Domovinu ma koja god bila. I sa obzirom da ti se sve mora napisati ipak sam na tvoje veliko iznenađanje pobjedio i nećeš vjerovati preživio.
Pozdrav tebi hrabri junače ispred kompjutera i laprdanje o ratu kojega si nasvoju sreću vidio samo u ratnim (KAKO TI KAŽEŠ) filmovima. Ako imaš još neko inteligentno pitanje ili još bolje odgovor. Podijeli to da naučimo nešto pametno od tebe.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Onda živi u takvome uvjerenju i idi pogledaj neki ratni film da doživiš taj osječaj. S tobom se nevrijedi dopisivati očito si neki dječarac koji bez mobitela nezna ni do wc-a otiči. Uživaj i dalje u svojem svijetu.

Trt
Gost
Trt
6 mjeseci prije

Slažem se da bi bilo ljepše kad bi se to rezolutno očistilo i doviđenja ali…složeno je to sve,mijenjaju se okolnosti brzo a ima i za Ruse dosta zamki ako nepromišljeno reagiraju..ali ipak- steže se obruč oko Idliba i sad Turke opasno panika hvata što se vidi po posljednjim potezima…Ali Rusi ne misle popustit u Siriji,a i EU se misli ozbiljno suprotstavit invaziji migranata jer su valjda poceli shvaćati da je vrag odnio šalu…sve u svemu -Erdi ponestaje aduta i blefova u neootomanskoj partiji pokera..

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Assad predložio erdogenu ovaj plan, čeka se erdin odgovor.😂
https://twitter.com/GeromanAT/status/1234793438329081857/photo/1

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Kako se može ubaciti slika.

oddball
Gost
oddball
6 mjeseci prije

Sjeća li se netko što je Putin najavio bilo kojoj strani (pri tome je mislio uglavnom na Tursku) kako će reagirati ako se ručno protuzračno oružje dijeli terororistima, danas je to taktička činjenica da zeleni koriste MANPADS, trenutno protiv Syaf, a što ako i kad sruše ruski helikopter, avion? kako god Erdogan je prešao nekoliko crvenih linija bez posljedica, to će biti problem za ubuduće ne samo kod pregovora nego i potiče erdogana da i dalje ispituje granice, npr. navodno su Turske zračne snage u Sirijskom zračnom prostoru srušili dva sirijska L39, ….

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Pa to i je što mene ljuti ruse baš briga što ruše Sirijske zrakoplove ma bitno da ruske nediraju. Samo da se mi ne zamjerimo turskoj to je njima bitno. Za mene je to kukavičko pa neka kaže što tko hoče. Ako si več došao braniti Siriju pa brani je pošteno a ne malo ovako pa malo onako. Koliko SAA vojnika izgine zbog ovakvoga stava rusa.

oddball
Gost
oddball
6 mjeseci prije

a gle, realpolitika je takva kakva je, Turci su svjesni svog geopolitičkog položaja i pokušavaju to maksimalno naplatiti na obje strane, da igraju prljavo, igraju, evo i Babić je poentirao da su Rusi kolosalno pogriješili pristavši na unilateralno primirje ostavivši SAA na dva dana same protiv ilegalnih Turskih napada, ali evo rat ide dalje, Assad je sretan na bilo kakvoj pomoći Rusije jer bez Rusije ga ne bi bilo odavno među živim, završio bi poput Gadafija, ….

Tadmur Palmirovic
Gost
Tadmur Palmirovic
6 mjeseci prije

Odbranio je Siriju Zorane. Ljudi, zašto smo tako površni? Pratim stanje od 2011,12 na dnevnoj bazi, koliko mi vrijeme dopusti. Sada čitam svašta zadnjih dana…. Koliko je milijardi uloženo u “revoluciju” i pobunjenike u farmericama kako su im svi tepali.Rusi su sve to razbucali, na najjeftiniji mogući način, da, baš tako. Što se tiče SAA oni se moraju boriti, ginuti, nema im druge. Ne zaboravi ovo da 70%stanovništa od toga preko 60% Sunita živi pod kontrolom Asada.Poglrdaj Siriju 2014 a sada. Teritorija kompaktna, glavni piutevi, gradovi oslobođeni.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Tadmur Palmirovic
Znam pratim i ja od 2012 ali me naljutilo što več napisah, turci ih bubaju dronovima a SAA nesmije da ih ruši. Evo sada smije ali koliko izginu SAA zbog toga. Znam da nije bilo rusa nebi ni Sirije ali ovo zadnje me stvarno razočaralo od Rusa.

Ringo10
Gost
Ringo10
6 mjeseci prije

Da, premlaki su, premlaki

X60
Gost
X60
6 mjeseci prije

Rusi se previše kompromitiraju. Mora se reći. To im je generalni zajeb.
Evo USA im je uvela bezbrojne i svakovrsne sankcije, a Rusi i dalje njima prodaju sve što Amerikacima zatreba. Ameri su natjerali EU da i proiv vlastitih intersa postupa agresivno prema Rusima, sankcioniraju cijeli svijet ako žele surađivati sa Rusima.

Dakle, nije taj njihov kompromis samo s Turcima u Siriji, Rusi su općenito premekani i nastoje biti dobri sa svima, pa i sa samim vragom, a to naprosto ne ide.

ewofvniqenrfqnewfrqwiefqwf
Gost
ewofvniqenrfqnewfrqwiefqwf
6 mjeseci prije

Kako oni koji ruse i kauboje vode mogu biti u sukobu kad su iste krvi?

Ringo10
Gost
Ringo10
6 mjeseci prije

Rusi moraju da shvate da treba poubijati nekih 20 tisuća Turčina najmanje.

Rusi su previše mlaki prema Turčinima. To treba samo ubijat i ubijat.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Da neispadne da samo pljujem protiv Rusa, oni su i spasili Siriju od pada. Ali nemojte sada sve upropastiti i napraviti lošu sliku o svemu tome.

Ringo10
Gost
Ringo10
6 mjeseci prije

Ma opet će Putin pristat na neko debilno primirje i prisilit Asada da pristane …

I onda opet sve iznova i iznova …

Nije mi jasno kako može sa Erdoganom bilo kakve aranžmane praviti

gost 02
Gost
gost 02
6 mjeseci prije

Reći da svaki narod ima pravo na slobodu i obranu svoje zemlje je pozitivno.
Predlagati ubijanje ne zvuči dobro makar se radilo i o agresoru. Tim prije
što su vojnici mobilizirani obični ljudi da ne kažem radnici i seljaci.

Ringo10
Gost
Ringo10
6 mjeseci prije

Ma naravno, treba agresorima jaja titrat. Ili ih valjda gađat krempitama. Hajde ne lupetaj.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Ringo10
Žao je meni i turskih vojnika što ginu zbog budale. Neznam dali si gledao kuće tih poginulih turskih Vojnika, sve sama sirotinja.

gost 02
Gost
gost 02
6 mjeseci prije

Komentari su ti inače dobri a sad si me i nasmijao.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

gost 02
Hvala, ako je komentar meni namjenjen.

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

gost, kako ti misliš hebati, a da ti ne udje ? Kako se odbraniti od agresora koji ubija tvoje vojnike, a ti da ne uzvratiš ? Imaš neku čudnu filozofiju . I na sirijskoj strani su mobilizirani ljudi .

Franjo Tahi
Gost
Franjo Tahi
6 mjeseci prije

Koliko mi je poznato u Siriji jos uvijek nije bilo mobilizacije, bar ne opce. Al nisam siguran.

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Franjo, svi koji su u vojsci mobilizirani su , na neki način .

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
6 mjeseci prije

Evo vijest sirijski L-39 je napao turski F-16 i onda ga je F-16 oboroo, al u ku*cu. Koji L-39 ide napadati F-16 i odakle F-16 u Idlibu. Slike olupine, naravno nema. Ali ima nove opreme što je iskrcao teretnu brod ruske mornarica, koji je Bospor prošao da je “gaz” išao dublje od “crvene linije” na brodu, s boka, što znači da je bio pretovaren tonažom. / L-39 je pogođen, ali MANPAD-om, zaboravih…

Drakce
Gost
Drakce
6 mjeseci prije

Laki sad samo preko kakvih kanala (a dole na BI svi sa svakim suruju ili saradjuju) doturiti Kornete i MANPAD- sisteme PKK u Turskoj i malo da zaigra mecka i u njihovom dvoristu

Savonarola
Gost
Savonarola
6 mjeseci prije

Da rusi rade odličan posao u Siriji sa takoreči minimalnim sredstvima i kapacitetima teško je shvatiti mnogim citateljima a pogotovo onim koji zakljucke donose na osnovu dnevnih događanja.Trolovi su posebna priča.

Tadmur Palmirovic
Gost
Tadmur Palmirovic
6 mjeseci prije

Toooo!!!! Ima neko ko zna. +👍

laurusri
Gost
laurusri
6 mjeseci prije

Odličan komentar, nažalost ljudi koji nešto znaju i razumiju pobjegli su pod najezdom trolova.

J_A
Gost
J_A
6 mjeseci prije

Da, malo sam se maknuo s portala, a kad se vratih sve jad i tuga, ljudi s lošim predznanjem, navijačkog impulsa, uništavaju ovaj portal. Hvala tebi S. što si svojim komentarom precizno osvijetlio stvari. Ostalima je bolje čitati nego pisati.

ewofvniqenrfqnewfrqwiefqwf
Gost
ewofvniqenrfqnewfrqwiefqwf
6 mjeseci prije

Mudro Savon.

Jack
Gost
Jack
6 mjeseci prije

Ovaj Babic sve zna,covjek je genije,kao da spava izmedju cara i sultana i slusa njihova dosaptavanja.🤪

Rolling Bluesman
Gost
Rolling Bluesman
6 mjeseci prije

Granule ni danas, brnjica ostaje.

njofra
Gost
njofra
6 mjeseci prije

Jack-o necu ti dati minusa da ne upadnes u ekstaticno raspolozeneje, ali mislim da ti mozes i bolje …. 😀

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Jack, imaš još jedan pozdrav od onog komentatora što se zove Ajdemu Popuši .

Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
Gost
Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
6 mjeseci prije

Tako je drugar “eks”. Ajde her Jack kod mene! ;o)

x@y
Gost
x@y
6 mjeseci prije

hahahahaha

x@y
Gost
x@y
6 mjeseci prije

Briga te Jack što misle ti kvazi pravednici ,koji samo prostače. Btw.To je građanski rat u Siriji i ne ratuje se na svim područjima u Siriji a Turska ima pravo branit svoju zemlju od navale imigranata i militantnih kurda, koje ne želi ni Assad-ov režim.

mladen
Gost
mladen
6 mjeseci prije

a gdje se Turci brane? Očigledno ne u granicama svoje države. Što kada bi svatko tako počeo braniti svoje interese, na čemu bismo završili?

x@y
Gost
x@y
6 mjeseci prije

Još najbolje da im ti isti militanti kolju turske civile … Divljaci bježe u Tursku radi vjerskih razlika , a ne vjerujem da bi Sirija ili bilo koja druga država u takvom slučaju ostala prekrštenih ruku.
Uostalom Erdo je htjeo dogovor isključivo između Assad-a i njega, bez ičijeg uplitanja, e pa kad su se upleli rusi ,misle da čine dobru stvar, a ustvari zna se zašto to čine i nitko nije naivan.
Kurda u Siriji ima svega cca 10%, a u Turskoj svega 20%, a inače su porijeklom iz Irana ,gdje ih najviše i ima i sad se kao iranska vojska (šiiti) bori na Assad-ovoj (šiitskoj) strani protiv Kurda (većinskih sunita). Je li to tebi ok?
To bi bilo kao da se sada primjerice katolici bore protiv jezuita i protestanata unutar jedne države.

Ukratko povijest kurda…
Btw.Kurdi su indoevropljani koji su nastanili područje/planine Zagros tj. dugački planinski lanac u Iranu, Iraku i jugoistočnoj Turskoj i bili su nezavisni do islamskih osvajanja u 7.st., kada se počela provoditi islamizacija tog područja. U to doba Kurdistan nije bio smješten na današnjim graničnim prijelazima pa nije imao niti stratešku važnost, dok su sami Kurdi često bili umiješani u vojne mobilizacije i osvajanja. A 13. st.koje je obilježeno mongolskim osvajanjima i uništenjima područja današnjeg Kurdistana, zbog toga je velik broj Kurda raseljen.
U 15st.,kada je nastupilo stoljeće rata između Perzijskog i Otomanskog Carstva, velik je broj Kurda deportiran u Tursku. Perzija je prihvatila šijizam kao državnu religiju u 16.st., i tadašnji je šah Ismail, dobio kontrolu nad Kurdima i udaljio ih od vlasti. S obzirom da su Kurdi većinski suniti, nisu se identificirali sa tim šijizmom ,i zbog toga su često bili predmetom diskriminacije. Iz tog su razloga otomanske sunitske sile bile dobrodošle u mnogim dijelovima Kurdistana i obrnuto. A budući da se radilo o dvije grane Islama, Kurdistan je postao njihovom tampon zonom.
Dakle, u 15.st. Kurdistan je podijeljen između Perzijskog i Otomanskog carstva… Međutim, Kroz svoju povijest nomadski Kurdi su, tijekom života na granicama Otomanskog i Perzijskog Carstva, uživali određeni stupanj slobode i autonomije a kasnijom podjelom njihova teritorija tzv. sporazumom u Lausanni, između četiri države (Turske, Irana, Iraka i Sirije), to se je naravno promijenilo.
Naime, iako im je tadašnji 28-i američki predsjednik Woodrow Wilson obećao autonomiju tj.nezavisnu državu,( na što nije imao pravo), pojava novog turskog vođe, Mustafe Kemala Ataturka, i turski rat za tursku nacionalnu nezavisnost, to su promijenili.
Turska je sporazum(u predgrađu Pariza) u Sevresu između Amerike i ostalih saveznika i Turske, smatrala takav sporazum poniženjem, te je on stoga 1923. zamijenjen sporazumom u Lausanni, koji je utvrdio današnje turske granice i teritorij Kurdistana, kojim su tada poništene sve nepovoljnosti za tursku stranu.
Iako ima njih danas i još na drugim područjima: Armenije, Gruzije i Azerbajdžana, u Kazahstanu, Kirgistanu i nešto manji broj u drugim srednjoazijskim državama nastalima raspadom SSSR-a i u Ruskoj Federaciji. Oko 600 000 Kurda navodno živi u zemljama zapadne Europe.

x@y
Gost
x@y
6 mjeseci prije

Pokušaj pronaći vjerodostojnije izvore od ovih:
Meho, L. I. (1997) The Kurds and Kurdistan: A selective and annotated bibliography.
O’Shea, M. T. (2004) Trapped between the map and reality: Geography and perception
of Kurdistan.
Tejel, J. (2009) Syria’s Kurds: History, politics and society
Yildirim, D. (2013) „The Kurdish question in the context of Turkey and Middle East
politics: an intervju with Noam Chomsky”

Usput, ovo troll si automatski etiketirao samoga sebe, a dodatni dokaz toga je i tvoj komentar bez ikakvog protuargumenta!

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

x@y , Pridruži mu se kod Ajdemu …

x@y
Gost
x@y
6 mjeseci prije

Meni je moj zapad super.
Samo da se maknu sa vrha EU kriminalci, koji vode ovu kriminalnu politiku na štetu cijelog svijeta. Stvar je trebalo prepustiti onima koji direktno imaju problem sa time, a nikom trećem. A doći će uskoro i do toga, a neki će kazneno odgovarat za svu tu imigrantsku politiku isl..
Ti to tumači kako god želiš.

x@y
Gost
x@y
6 mjeseci prije

Čik pogodi…
Neću previše govorit o tome da ne pukneš od zavisti. haha

Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
Gost
Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
6 mjeseci prije

x@y tebi je i moj nick super. Jel tako gosn visi oficir … ovaj pardon “casnik”?

Alen
Gost
Alen
6 mjeseci prije

Rusi su izjavili da nisu gadjali konvoj , mada su znali za isti , iako nije prijavljen..
Vjerovatno i nisu jer nisu toliko nenormalni..
Amerikaci znaju ko je ali neće da kazu , ima izjava espera..
Ko je gadjao konvoj ?
Šta mislite hoće li ovako , kad se bude rjrsavo sjeveroistok s amerikancma , rusi da dozvole da neko izrešeta američki konvoj ?
Bi li to bilo praveno , naravno , a pametno ?
Posljedice ?

“Turska je, prema vojnim zapovjednicima u Siriji, vidjela povlačenje džihadista i odlučila je rasporediti tisuće vojnika u Siriji kako bi izveli protunapad protiv sirijske vojske i njenih saveznika ”
Borba do zadnjeg teroriste , nema nazad , naravno , sta je problem ?
Ako je raspored bio takav sa malo ljudstva vjerivstno je i bio konstruisan za brzo osvajanje od strane saa i eliminaviciju istih a ne pruzanuu otpora , a to se i dešavalo , linije su padale kao od sapunice do napada na konvoj..
Ako je neko mislio da turska pred 80 mil. turaka, 400 mil muslimana koje je si
Simpatiziraju , ostalih milijardu koji to posmatraju , cjelom zapadnom publikom samo okrenuti glavu dobro se je zeznuo?
Ostalo nema smisla komentarisati jer ” posao ” se vratio u normalu , turska je dobila odmazdu , vjerovstno i zonu duz sirijske granice i sigurno su svi izvukli neke pouke iz ive svanture…
Onaj ko je gadjao konvoj ili je gl.up pa nije znao posljedice , sto rusi nisu , ili ima neke druge račune iz prošlosti pa mislio iskoristiti priliku no samo je uspio da dovede Rusiju u nezgodnu poziciju , no to je rješeno..
Idemo dalje u nove pobjede… Uskoro sjeveroistok , ameri , kurdi , turska mora biti na strani rusije inače nista se neće napraviti

oddball
Gost
oddball
6 mjeseci prije

jesu znali ili ne to ne znaš ni ti ni ja niti Babić, ali ja smatram da su znali i da su ga namjerno zbombali, a moj argument je taj da je odmah nakon toga napada je napredovanje zelenih oko Saraqiba stalo (što potvrđuje da je poruka primljena i shvaćena), samo su se Turci osvetili na SAA, a Rusi su ostali po strani (tobože pristali na primirje) kako bi Erdogan spasio obraz

Z.A.
Gost
Z.A.
6 mjeseci prije

Alen je u pravu samo dokle idu njegova promisljanja neznam a nisi ni ti oddball fulo . Samo da bi sve ovo se shvatilo zasto su se neke stvari desile a nemamo nikakvih relevantnih informacija trebalo bi malo upotrijebit imaginaciju .Zvanicna verzija je da su turke bombardirali sirijci i na intervenciju rusije prestali su napadi . A ima i varijanta da su to uradili i rusi .Koja god se varijanta bi prezontovala i dala neka argumentacija jedna drugu bi pobila iz razloga sto oddoball dobro navodi mi jednostavno to neznamo a i to nemozemo nigdje ni procitati ni saznati pa da smo bili i na licu mjesta dogadjanja opet nam nista nebi bilo jasno , jer pozadina je druga .Ovdje na portalu komentatori vriste na Erdogana ovakav nakav glup manijak i ako ga Alen u svojim komentarima opravda e onda je Alen bradonja islamista.Erdogan svidilo se to nekome ili ne je izuzetno jak politicar.Zasto sam ovo napiso nek svak proba sam dokucit zato i Alen nije pisao da ga hvali sto je musliman.Putin je dobro sve smislio ali puno je krokodila a bara je mala.Rata sumnjam da ce biti jer Erdodgan je previse vazan Putinu a vazi i obrnuto .Samo Erdogan jeste opalio samar Putinu i pokusao ga je izigrat jer Erdogan gleda ovdje svoje interese i to netreba niko kuditi jer i svi ostali akteri u Siriji gledaju svoje interese. Nama ostalim koji o ovim dogadjanjima u Siriji slusamo ponudjena je scena rata i zbog te scene i nevidimo sustinu i bit.

Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
Gost
Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
6 mjeseci prije

Z.A. & Alene … odlicno zapazanje oba dvojice (i dodajem takodje i Odballovo). Dakle ono sto sam sporio sa Alenom ispada da sam ja ipak bio u pravo (aludiram na desavanja od 26-27.02.)? Poruka mom prijatelju Alenu: ako sam te ja licno negde prozvao kao “islamistu” (a nisam) veliko izvinjenje. Jedna od najvecih Alenovih uputa je bilo (svima nama) da se saceka da se prasina slegne (dreka sviju nas) i da cemo bar prividno razumeti sta se sve ispodesavalo tih dana. Kako sto i Odball rece … ne samo da niko od nas nezna sta je ko od svih bitnih faktora rekao, mislim da je jos bitnije da mozda i nismo ni bili svesni da smo na trenutak svet bio na pragu velike pi*zda*rije. Ocito je da je “nesto” bar privremeno uticalo da se zeska ratorika (pogotovo kod Erdogana) stisi. Ali sto bi reko her CEZAR : kocka je (vec) bacena. Bumo videli … 5 Mart i dani nakon tog ce dati mozda jos jasniju sliku.

asdfgj
Gost
asdfgj
6 mjeseci prije

@Z.A. upravo tako. I zato mi je smješno kad neki komentatori svode sve to na nekakav mitski sukob dobra i zla. Slikovnice za djecu smo valjda prerasli. Radi se o gomili isprepletenih interesa, političkih, ekonomskih, strateških i vojnih. Naše komentiranje ovdje je infantilno, jer naprosto ne znamo svu tu gomilu zakulisnih igara koje se odvijaju. Možemo samo nagađati i ponekad ,kao ćorava koka, nešto i pogoditi.

Z.A.
Gost
Z.A.
6 mjeseci prije

asdfgj moram ti odgovoriti na tvoj komentar jer na osnovu ovog sto si napisao vidim da preko puta sebe imam osobu koja se sluzi razumom a to je najbitnije da bi se koliko toliko moglo uci u sustinu svega ovoga sto se desava .Ima ona narodna : Sve je prolazno a interes je vjecan . I kad komentatori navijaci stupe na scenu emotivno i implusivno ne shvataju da su oni u buducnosti topovsko meso (a bili su u ne tako davnoj proslosti) kao ovi na Bliskom Istoku kojima je ponudjeno vjersko sukobljavanje a glupaci jednostavno (osim malog broja koji ih vode ) ne razumiju da su potrosna roba za ostvarenje ciljeva vladajucih .Uvijek kroz istoriju ljudi su se sukobljavali i ginuli a da u sustini nisu znali zasto se to desava , ti mali nevini ljudi kojim pripadamo i ja i ti nikad i nisu mocnicima bili bitni vec su uvijek sluzili kao alat za ostvarenje cilja .Zato mi je tvoj komentar bitan i velik kao da si knjigu napisao

asdfgj
Gost
asdfgj
6 mjeseci prije

👍

Jack
Gost
Jack
6 mjeseci prije

Taj GRU i Specnatz spasava siriju isto kao sto su sluzbe drzavne bezbednosti i Niski specijalci spasavali Jugoslaviju.Tko prezivi njihovo spasavanje, pricat ce.

Tadmur Palmirovic
Gost
Tadmur Palmirovic
6 mjeseci prije

Blago tebi Džeki.

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Jack, još jedan pozdrav od Ajdemu Popuši.

Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
Gost
Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
6 mjeseci prije

Eks brate pa nisam ja toliko potentan da kad go mr. Jack zine?! :o)))))

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Dobro, izvini

Dečko sa ulice
Gost
Dečko sa ulice
6 mjeseci prije

Upravo srušen sirijski avion od turaka.
Srećom, piloti katapultirali.
Erdogan je upravo prevršio svaku mjeru.
Iran i Rusija bi trebali dignut crvenu zastavicu,
konačno kazniti Turke da dobiju što su zaslužili.

Koba
Gost
Koba
6 mjeseci prije

Jedan je poginio pri padu nakon katapultiranja. Tijelo je palo na stranu koju drže pobunjenici i islamističke grupe.

Jack
Gost
Jack
6 mjeseci prije

Najbolji su mi ovi mitomani sto non stop ponavljaju kako sirijci i rusi toboze nesmiju rusiti dronove i avione jer cekaju naredjenje cara a car milosrdan pa mu zao rusit turske, izraelske,americke avione i dronove,ziva komedija.
Pa oni ruse sve sto mogu a nemogu nista,mozda talibane na metlama,cim se pojavi zapadna tehnologija na nebu sirije ,s300 smederevac kuha pasuljce a poljana ostane bez struje,jer sirijska struja nije kompatibilna ruskoj.🤭

Jack
Gost
Jack
6 mjeseci prije

Upute za čitanje mojih komentara. Kada vidite komentar sa imenom Jack, ne čitate ga i ne dajete ni pluseve ni minuse. Hvala unazad.

Mlayak
Gost
Mlayak
6 mjeseci prije

Đeki
Najbolje za sve a tako i tebe je da ništa ni ne pišeš

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Za Jack, opet pozdrav od Ajdemu Popuši.

mladen
Gost
mladen
6 mjeseci prije

ajde, ako ruše talibane na metlama, čak su i onda daleko bolji od amera koji bježe pred njima

hancack
Gost
hancack
6 mjeseci prije

Turke treba isterati iz Sirije i to je glavni zadatak bez obzira na posljedice.Nema tu nato pakta i ostalih sr.nja.Pregovori sa lažljivim erdoganom nemaju smisla i treba ih otkazati.Do granice kojih 40 km osvojiti u par dana okruziti Idlib pa onda ako treba pregovarati o izlasku svih onih koji nisu za zivot u novoj Siriji.Ulazak turskih trupa unistavati kao nekada cisterne sa gorivom a ne biti saucesnici turske u ubijanju sirijske vojske.Rusi glume neku silu a zamislite samo sta bi amerikenjci na njihovom mjestu naprvili.Pogledajte Al Raku isti Drezden 45e.Dok turcinu ne pokazes zube nema nista od toga

Malivz
Gost
Malivz
6 mjeseci prije

A vidim svašta se piše no ako nekome želiš pomoći to je u redu no ipak prvo moraš misliti na svoju sigurnost, atek onda na sigurnost onoga kome pomažeš. Recimo što vrijedi vatrogascu kad ide pomoći žrtvi ako i on sam postaje žrtva. Tako Rusi moraju prvo misliti na svoje opstajanje u Siriji da bi mogli sada i u budućnosti pomoći im. Iako je svaki život dragocjen no rat je taj koji odnosi živote i to je tako sviđa nam se ili ne. Ima tamo svega i pola toga mi ne znamo no mislim da će se sve dobro završiti i da će konačno Sirijski narod dočekati slobodu i mir….

Ringo10
Gost
Ringo10
6 mjeseci prije

Ja ne znam šta ima Putin pregovarat sa zločincem i kriminalcem koji šalje vojsku da ratuje rame uz rame sa najgorim šljamom koji postoji…

Rolling Bluesman
Gost
Rolling Bluesman
6 mjeseci prije

Ringo, razmisli, s jedne strane je Rusija, Sirija i Iran, s druge strane je NATO. Hoces atomski rat?

Ringo10
Gost
Ringo10
6 mjeseci prije

Ma kakav NATO. .. tigar od papira.

NATO je Amerika i možda Britanija …nema šanse da oni ulaze u rat u Siriji … nisu oni takve mudonje da bi krenuli u rat sa Rusijom i Iranom radi Erdoganovih gluparija

Rolling Bluesman
Gost
Rolling Bluesman
6 mjeseci prije

Ringo, kad bi ti bio u pravu, ja bi bio sretan.

hancack
Gost
hancack
6 mjeseci prije

Pa i NATO mora imat jaja da napadne ruse.Sto ih nisu napali u Gruziji,Moldaviji,Ukrajini.NATO je USA a i on mora misliti o svom opstanku

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Ringo10 U pravu si 100% ali ka sto san reka politika nema dusu…ogroman novac je u pitanju …cifre su da ih mi ne znamo izgovorit….plus geopoliticki utijecaj , zato mi nikad nebimo bili dobri politicari..
Jednog dana kad se vrati Ljuski odnos a politia nestane …..

Do tada …od necega se mora zivit…

Alex
Gost
Alex
6 mjeseci prije

Uhvati se za K…c I viči :”Idlib je naš!”

Jack
Gost
Jack
6 mjeseci prije

I da zakljucim,sreca po putina sto njegovi dzenerali znaju da u oruzani sukob protiv nato armade ne smiju ni pod razno,ljudi su ipak neki poznavaoci oruzja i tehnologija.Ruski oficiri osobno su se uvjerili pri posjetama nato formacijama da je nato 30.godina ispred rusa,i to tehnoloski,organizacijski,logisticki i znanjem,odnosno obucenosti i profesionalnosti nato vojne masinerije.Kada se ona pokrene ,melje sve pred sobom,zato putine,pamet u glavu i okani se saha i blefiranja,jer nato te pobjeduje bez kraljice i dva topa.

Rolling Bluesman
Gost
Rolling Bluesman
6 mjeseci prije

Daj prestani mljet, vec si se popeo svima na onu stavr.

Zoran
Gost
Zoran
6 mjeseci prije

Rolling Bluesman
Ma pusti ga, sjeti se samo Vijetnama i sada Afganistana i to je odgovor na sve njegove buduče odgovore.

MDM
Gost
MDM
6 mjeseci prije

Pa popeo bi se i ti na qr…. kad bi uletio na sjednicu CCP i počeo trabunjat o parlamentu i više strančim izborima itd.

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Roling, to mu je od previše pušenja .

Myself
Gost
Myself
6 mjeseci prije

Eto,Afganistan je najnoviji primjer efikasnosti te mašinerije.

mladen
Gost
mladen
6 mjeseci prije

čudna onda ta opčinjenost amera nesposobnim rusima, šta se onda imaju bojati kada je sve tako kako kažeš? iz svake paštete samo rusi ovo, rusi ono, a kako se ono kaže gdje ima dima ima i vatre? ili su mas-mediji u americi zapravo ruski igrači koji zapravo na dijabolički način veličaju putina i rusku moć? Klintonica mu frendica koja namjerno druka da se prosječni amer use+e u gaće, a u privatno vrijeme dere po vodki i čita Dostojevskog?

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Mladene, ne moraju Ameri brinuti – obećao im Lavrov da Rusija neće birati njima novog predsednika .

Lucija
Gost
Lucija
6 mjeseci prije

Pitanje je je li i Hatay turski (bivša Alexandreta), pripojena 1938.
Za referendum dovedeni Turci iz drugih dijelova. Onda je to bio dio francuskih kolonijalnih vlasti…vidi se na karti da se radi o “džepu”.

Članak na sputniknews.com
Ali preporučam, koga zanima, i komentare ispod…po kojima nije ništa ilegalno.

Rolling Bluesman
Gost
Rolling Bluesman
6 mjeseci prije

Francuzi su to dali Turcima da bi izbjegli rat, isto kao Cesku misleci da ce zadovoljiti Hitlera i izbjeci rat. U Francuskoj se ta povjest ne uci, sin mi je Francuz od rodjenja ali za to nije cuo dok mu to nisam pokazao na netu.

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Sruse F 16 raketom zrak -zrak

Turkish F-16 fighter jet shot down a Syrian L-39 military aircraft

The aircraft was hit by an air-to-air missile launched by a Turkish F-16 fighter. Data on the loss of a combat aircraft was confirmed by both the Turkish and Syrian sides, however, at the moment the fate of the crew remains unknown.

It is known that a Syrian plane was shot down near the city of Maraat en-Nuuman, while the Turkish F-16 fighter did not enter Syrian airspace, firing a rocket with a range that was practically limit for it.

At the same time, Syrian air defense systems made no attempt to hit a Turkish combat aircraft, which raises a number of doubts about how effectively the Syrian military controls airspace on the border with Turkey.

The Russian side has not yet commented on the information that has appeared, although the Russian S-400 deployed at the Khmeimim airbase should have noticed a Turkish fighter and transferred operational data to Syrian air defense systems.

Ringo10
Gost
Ringo10
6 mjeseci prije

Rusi ili bilo ko bi morali da sprže neki turski avion u turskom zračnom prostoru da im daju do znanja da to tako više neće ići.

Ali to se neće dogoditi naravno

Mravojed
Gost
Mravojed
6 mjeseci prije

Tau . Sruši F-16 Sirijski avion unutar Sirije a S-400 koji je stacioniran u Khmeimim bazi nije dao operativne podatke Sirijskoj PZO ili ga nije detektirao .

Ringo10
Gost
Ringo10
6 mjeseci prije

Ma detektirao je S-400 njega ali Rusi ne dopuštaju rokanje po avionima unutar turskog zračnog prostora.

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Ispricavam se radi pogreske ,u zurbe dok san radi pogresno sam napisa post
Turski F16 srusi je sirijski L39

Ucer su Iranci rekli da je njihovom strpijenju kraj …..
u narednim satima najkasnije danima situacija bi mogla da izgubi kontrolu

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
6 mjeseci prije

Hbali te ovi glupi izvori F 16 kod Marat Numana, O majko božja kakvi ludaka u što vjeruju

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
6 mjeseci prije

I odakle vam pamet da citirate ovaj drveni portal Bulgarian Millitary?

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Slucajno pronasao na internetu ,,
Laki do sad je uvik imao brze i tocne priblizno tocne informacije …
Lovin sve sto se moze procitan ,….imas neki izvor kojemu se moze virovat, u hrvatskon niko i ne pise o ovom ratu tj jako slabo
Sad druge vijesti prenose takoder da jsu Turci skinuli L39

Max
Member
Max
6 mjeseci prije

@guest_376961 kolega imate portal topwar.ru i geopolitikanews.

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Max , Hvala kolega !

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Samo mislim da cu i ja prekinut sa ovim pracenjem jer ka sto rece jedan kolega pocela mi je kosa da otpada , nije ovo za mene
taman kad mislis da nesto znas , tek tad vidis da nista neznas. Ni logike ni pameti.
svak ga svakom i to cesto bez Vazelina.

Samo da jos vidim hocu li uspiti zavrsiti Bunker ..:)

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

10:10
Turci oborili sirijski avion

Sirijska državna agencija SANA je saopštila da su turski avioni oborili jednu sirijsku letelicu na jugu Idliba

12:05
Misteriozni iranski avion napustio Damask

Na internet resursu za praćenje letova “Flightradar” primećen je iranski avion bez dezignacijskog broja koji je uzleteo pre sat vremena.

12:25
Sirijski PVO uzvraća udarac

Kako javljaju reporteri sa ratišta sirijski PVO je oborio za sada neidentifikovanu letelicu iznad Idliba. Čekaju se opširnije informacije.

12:50
Počela artiljerijska priprema za dalje oslobođenje Idliba

Sirijska artiljerija počela je sa artiljerijskim udarima na gradove Afis i Najrab, koji su sledeće mete ofanzive nakon oslobođenja Sarakiba.

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

A o ovom Bruji cili svit

14:00
Asad raspisao izbore u Siriji

Predsednik Sirije Bašar Asad raspisao je parlamentarne izbore za 13. april, saopštila je pres-služba sirijskog predsednika.

mladen
Gost
mladen
6 mjeseci prije

“while the Turkish F-16 fighter did not enter Syrian airspace, firing a rocket with a range that was practically limit for it” jejeje, nema šanse da bi turski avion ušao u Siriju, ma ne, on se branio od komaraca i drugih letala dok je na turskom nebu čitao Kuran pa mu raketa slučajno pobjegla preko granice. možda je budu tražili i natrag.

Rolling Bluesman
Gost
Rolling Bluesman
6 mjeseci prije

Dam za danasnj digestiv, posto ste svi rucali.
Turska-obojena revolucija ove godine.

burt
Gost
burt
6 mjeseci prije

pojavili su se novi snimci napada turskih dronova u zadnja 24 sata, dronovi kose sve bez pardona, ovo je najveća dronovska pucačina na neku vojsku u svijetu

Laki Topalović
Gost
Laki Topalović
6 mjeseci prije

Jesu ,pojavili su se… al u klincu….

Alfa33
Gost
Alfa33
6 mjeseci prije

Nema još potvrde za napad turskih dronova na sirijce,samo Bugari i Ukrajinci prenijeli,a izgleda stigla ruska amfibija brod u tartus,dolje na jugu još par sela Sirijci povratili,sad su na nekih 5km od M4,još jučer bili na polovici doline,možda do kraja dana stignu do kraja. A pojavila se još jedna snimka na Twitteru kako tretiraju zarobljenike ovi bradonje..

Mravojed
Gost
Mravojed
6 mjeseci prije

burt još si mi samo ti falio . Vojsku koja je totalno iscrpljena višegodišnjim ratovanjem . Totalno pa bez logistike . Ja im se divim . I sa rusima koji brane sami sebe u Rusiji . Čini mi se da je ova opcija koju sam gore napisao najpametnija . Možda je i meni nešto pametno palo na pamet . A eks ?

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Tako je Mravojed. Popravljaš se, iako još nisi shvatio da se u Siriji ne brani samo Rusija, nego sav slobodoljubivi svet, ali kada budeš malo stariji i pametniji i mudriji, shvatićeš. Moraš se osloboditi uticaja Burt-a , onog x@y i Jack-a . Samo da napišeš “rusima” velikim slovom “Rusima” .

Mravojed
Gost
Mravojed
6 mjeseci prije

eks aka Ivo nuklearac 🙂 . Nisam ti ja kriv što je Rusija toliko toga ugovorila i dogovorila sa Sultanom pa mu ne može ništa i što su Turske pare važnije za Rusiju od svega drugog 😉 . Ne trebaš za to biti mudar . Ja bi radije da me Iran brani . Oni spucaju Američku bazu sa balističkim projektilima u Iraku a veliki S svaki put zataju kad treba lansirati projektil 🙂 . Prodane duše moj preventivni udaru 🙂 .

Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
Gost
Abu TROLOVI Ajde-mi Po-pusi Al za-dzaba
6 mjeseci prije

Gde si Gouta (Burte)?!?!? Kako ide sa crtanjem? :o))))

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Snimio Erdogan nove filmove .

Majk Majers
Gost
Majk Majers
6 mjeseci prije

Mislin da su Rusi itekako bili svjesni turskih vojnika u konvoju (u 21.smo stoljeću!) al su ih jednostavno eliminirali-nećete nam odavat di su vam postrojbe? Ok, evo vam deseci tona raketa pa vi vidite, za ubuduće. Tako i trreba

Ringo10
Gost
Ringo10
6 mjeseci prije

MA nemaju Rusi šta uopće pričat sa agresorom. Bila je greška uopće pristajat na bilo kakav razgovor s njima.

S njima se razgovara ovako – “eno ti Damask pa sa njima razgovaraj a mi smo samo podrška jer su nam Sirijsci saveznici. Mi možemo bit samo medijatori.”

Erdoganu se samo može reći – “slušaj ološu jedan agresorski i razbojnički, ti i tvoja vojska ste samo agresori na tuđoj zemlji, imaš tri dana da počneš sa povlačenjem svoje vojske a još tri da završiš povlačenje.
U protivnom udaram s čim stignem.

Svoje kanibale vodi sa sobom a ako nećeš onda ćemo mi s njima da završimo. Sve što nos promoli preko granice bit će razvaljeno bez milosti.

A kasnije ćemo o ratnoj odšteti i pravnim pitanjima.”

Eto tako se jedino može razgovarati sa propalicama poput Erdogana.

emi
Gost
emi
6 mjeseci prije

Pa bilo bi jednostavno, da Turska nije što jeste, regionalna sila, koja igra svoje igre (zbog koje umiru Sirijci, Kurdi bez obzira na njihovo paktiranje sa SAD..), koja se nalazi, tu, gde se nalazi, a to je naravno strateška pozicija, kakve nema u tom delu planete, koja može, ne kažemo da hoče ali može blokirati prelazak ruske crnomorska flote…itd itd..Erdogan&co jesu “propalice” ali one vrste, koja bi sa sobom najradije povukla još desetke miljuna. Erdogan ovde razumije samo silu, tu se slažemo, bez sile ga se otjerati ne može, međutim može se desiti, da ga u samoj Turskoj polako počnu skidati s trona, polako, ne može to brzo, osim ako se ne desi ono, što se u Tursoj več dešavalo, da pukne neka bomba..itd. To zadnje je možda još najmanje vjerovatno ali nije za odmet. Uzgred rečeno, u prolazu smo primjetili i neke kritike upjerene protiv g. Babića, što je posve nepotrebno, Babić i ekipa rade svoj posao kako najbolje znaju i umeju i na tome i upornosti svaka im čast. Vrlo rijetke ptice zapravo, zato neke lete i dalje, slagali mi se s nečim ili ne.

eks
Gost
eks
6 mjeseci prije

Dobro, svako ima pravo na mišljenje. Erdogan misli da je Idlib turski, a Kurdi misle da Turska nije cela turska . Nakon burnih dana, dolazi period smirivanja strasti, pa se to odnosi i na komentatore . Poželimo Sirijcima mir, Turcima takodje, i da se vrate u Tursku, a glavosečama put na nebo. Te želje će , najverovatnije, biti ostvarene (manje, ili više) , ali ostaje da se vidi kako isterati one američke pljačkaše nafte iz Sirije .

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

U ovom trenutku, vojska se kreće ka gradu Najrab.
BITKA ZA IDLIB: Oboren TURSKI DRON, o novom Asadovom potezu BRUJI CEO SVIJET

Borbe u Siriji nastavljaju se i danas nesmanjenim intenzitetom. Turska vojska je u nedelju započela akciju pod nazivom “Prolećni štit”. U toku istog dana Turci su oborili dva sirijska borbena aviona, dok je sirijska vojska uzvratila obaranjem turskih dronova.

Trt
Gost
Trt
6 mjeseci prije

Erdo je skupio dosta neprijatelja u rekordnom roku -Sirija,Rusija,Iran,SAD, Kina, a sad s pustanjem ISIL-a u EU i sa Europom…neke blefove i prijetnje on sad kao da ce ubacit pa ce svi kleknut pred Sulatanom…a mozda je Sultan vec svima dosadio jer je prebahat pa ce mu sada (bar neki) od neprijatelja reci – ”Ajde dosta je tvog divljanja,a ako mislis na silu i dalje, imamo i mi dosta Sile pa ti vidi…”

Tau
Gost
Tau
6 mjeseci prije

Ovo se u Siriji zaostrava …ali ako krene ovo niko vise nece moc zaustavit.
U Mojoj Bivsoj Hrvatskoj koja nije vise u Hrvatskom vlasnistvu …Jako malo ili nimalo se pise o situaciji u kojom moze uvesti cijeli svijet u KAOS i Treci Svijetski rat
ali brate o Korona virusu i o izbijeglicama prave namijerno PANIKU . Hrvate i Bosance su iselili i sad ce ove parkirat tamo .
A glavne vijesti su ko ga je komu …bez vazelina.
Zato citam Srpske vijesti je r su najtocnije.

Patetika
Gost
Patetika
6 mjeseci prije

Ako je snimka obaranja L-39 koju sam vidio autenticna, nema sanse da je oboren od strane F-16 koji je letio na 45 km udaljenosti. Premda je takvo obaranje teoretski moguce, na snimci se vidi da:

1) raketa naizgled dolazi odozdo, sto se kosi sa operativnim principom AMRAAM-a, koji za daljinske udare leti na vecoj visini kroz rjedji zrak (manje otpora = veci dolet i veca energija za terminalne manevre) – ovo bi mogla biti stvar perspektive ali da nastavimo

2) jos vaznije – raketi jos radi motor, sto je nemoguce jer AMRAAM-u (i vecini drugih projektila zrak-zrak sa raketnim motorom koji nije “dual-pulse” ili “ducted”) raketni motor radi samo u prvotnoj fazi i nakon par sekundi je vec ugasen, a ostatak putanje ide inercijom.

AKO je posrijedi raketa zrak-zrak, ispaljena je iz neposredne blizine, ali najvjerovatnije se radi o raketi zemlja-zrak kratkog dometa.

Patetika
Gost
Patetika
6 mjeseci prije

Naravno, postoji mogucnost da snimka nije povezana s ovim incidentom (premda tvrde da jest) i da je L-39 ipak srusen AMRAAM-om. Postoji nekoliko slicnosti izmedju ove snimke i onih od obaranja Su-25 2018-te, premda nisam mogao naci raniju pojavu ove konkretne snimke.

Max
Member
Max
6 mjeseci prije

Eto dokaza da RF neće napustiti Siriju jer da je tako ne bi tamo dopremali svoje elitne snage i ultra modernu tehnologiju a i kako bi ostavili svoje jedine baze na Sredozemlju radi nekakvog mitskog dogovora sa sultanom. Dogovora oko čega? Turskih rajčica? Marelica breskvi lubenica? Ne vjerujem. Mislim da voće nije toliko vrijedno o S 400 dogovora možda i ima.

Mis
Gost
Mis
6 mjeseci prije

Koja je uloga Rusije ???

ad astra
Gost
ad astra
6 mjeseci prije

Rat u Siriji može se zaustaviti samo političkim putem. Ni jedna oružana sila ne može pobijediti u Siriji. Oslobađanje pojedinih gradova i sela ne znači da je to završena prića. Rat ima svoje korijene. Ako se isti ne detektiraju i ne nađe kompromis, teško da će uskoro završiti sukobi u Siriji. Previše je tu ljudi, naroda, država, interesa uključeno. Činjenica je da će Turska igrati vrlo bitnu ulogu u razvoju situacije u Siriji i ne treba je ni na jedan način marginalizirati. Po tko zna koji put pišem da se Rusija bezrazložno upustila u avanturu bez skorog kraja. Ratna luka je veliki benefit, ali da li sve ovo vrijedi. Rusija je prvenstveno pomogla Iranu jer on više nije imao resursa da ratuje u Siriji. I na kraju, zašto je došlo do rata u Siriji?

Z.A.
Gost
Z.A.
6 mjeseci prije

ad astra nije los komentar ali je ipak po meni manjkav . Nije se Rusija bas bezrazlozno upustila u avanturu u Siriji to je daleko od avanture a i nije tu Rusija sto je Iran istrosio svoje resurse pa nemoze dalje daleko je to od toga prije bi se reklo da Iran vise nije mogao sam da se suprostavlja koaliciji koja ga je nadjacala jer i sama vojska Sirije je izgubila svoju moc i sposobnost da se suprostavlja agresiji .Dao sam ti plus iz razloga sto ipak tvoj komentar nije zbrda zdola ko pojedinih ima tu promisljanja koja se nemogu zanemarit.

ad astra
Gost
ad astra
6 mjeseci prije

Z.A., da u pravu si da se Rusija nije bezrazložno upustila u rat u Siriji. Pitanje je vezano za luku Tartus. To je jedina luka na Sredozemlju koja prima ruske ratne brodove. Prije je Rusija imala tri luke, Libiji, Siriji i u Albaniji. U Albaniji je bila luka za ruske podmornice. Sad je ostala samo na ovoj u Siriji. Svojim angažmanom u Siriji, Rusija je za dogledno vrijeme osigurala pristup Tartusu. Zašto sam kazao avantura? Teško je predidjeti ishod rata u Siriji. Dok su Rusi u potpori Asada, rimska božica Atena je na strani Asada. Pitanje je kako će se situacija dalje razvijati. Rat je vrlo skup i pitanje je koristi ili štete koju ti participacija u nečijem tuđem ratu donosi. Rusija je svojim stavljanjem na Asadovu stranu (šiit) , odmaknula od sebe sunitske države, a planirala je unosan posao s nekim od tih država. Teško je tu odvagnuti. A što se tiče Irana, on je u prilično kompleksnoj financijskoj situaciji. Ratovati izvan svoje države je, kao što već naveh, jako skupo. Hezbolah nije vojska i nikada neće moći postići ono što ozbiljna vojska može. Znači, Iran je morao slati svoju vojsku u pomoć Asadu. Jedno je pomagati hezbolahu i slati mu pokoju raketu. kad se nakupe, hezbolah ispali i priči kraj. Rat je puno ozbiljnija aktivnost. A što se tiče Sirije, krucijalno pitanje je zašto je rat izbio i tko ga je pokrenuo. Treba se osloboditi stigme da je zapad u svemu kriv, i probati odgovoriti na ova vrlo bitna pitanja. kasnije je analiza jednostavnija.

Z.A.
Gost
Z.A.
6 mjeseci prije

I ovaj komentar s moje tacke gledista ti je uredu i ne zadire puno u moje stavove koji bi doveli do neke konfrotacije (misaone) pa da moram iznositi argumente za i protiv .U nekom od narednih postova cu mozda i iznijeti neku svoju pretpostavku zasto su rusi dole i sta je bit svega . A ovo po meni je najvaznije sto si napisao (krucijalno je pitanje je zasto je rat izbio i tko ga je pokrenuo) Malo komentatora kad pisu svoje komentare uzimaju u obzir ovu cinjenicu koju si iznio i zato i imas malo kvalitetnih komentara koji se uglavnom odnose sto bi Alen rekao e ciji je sad vec. …

Koba
Gost
Koba
6 mjeseci prije

Turci su objavili snimku uništenja još jednog sistema pancir-S1. I ovaj je bio aktivan, no topovi i rakete nisu djelovali.

Pesterac
Gost
Pesterac
6 mjeseci prije

Gospodo ajmo Realno!!! Niti je Putin pustio Turke niti su ga Turci pitali!!! Na jednoj je Strani Turska i Par Hiljada Sirijskih pobunjenika a na drugoj Strani Rusija,Asad,Evropa,Iran,Libanski Hezbolah,Grcka!! Prema stanju na Terenu ke Turska prevagala!!! Dok su svi se hvalili svojim Oruzijem Turci su cutali i pravili svoje koje je Pokazalo izuzetnu sposobnost!!! Turci obaraju sa svojim sistemom Hissar-0 ,Svojim Dronovima Bajraktar i Akindzi i raketama svoje proizvodnje Kassirga ,Bora!!! Turci su pokazali izuzetnu prednost na Terenu!!!! Citao sam izjavu Generala Ruske mornarice gde kaze: Turski dronovi su tako vesto i ubitacno napadali polozaje Sirijske vojske tako da su na istoj skoro ravni sa Americkim i Izraelskim Dronovima! Njihov Pv sistem tipa Koral i Hissar-0 Uspevaju da oslepe odbranu Sirijske Pv-o!!!! Mislim da su Turci sve iznenadili!!!

Miki
Gost
Miki
6 mjeseci prije

Bit če belja.

POVEZANE VIJESTI

Izbornik
180
0
()
x