Jezero lave pronađeno na Antarktiku

Lava
2 komentara

Nakon što su uočili jezero lave na satelitskim snimkama, znanstvenici sada razmišljaju o korištenju zrakoplova ili drona kako bi dobili fotografije vulkana.

Rijetko i iznenađujuće otkriće nedavno su otkrili znanstvenici sa Sveučilišnog koledža u Londonu i Britanskog Antarktičkog nadzora. Oni su otkrili ogromno jezero vruće lave na otoku koji se nalazi oko 1610 kilometara sjeverno od istočnog ruba Antarktičkog Weddellovog mora.

Jezero lave, smješteno u vulkanu na otoku Saunders koje pripada South Sandwich otocima, a ovo je ujedno osmi takav fenomen koji je otkriven na Zemlji.

Otkriće je provedeno korištenjem satelitskog nadzora, a studiju je vodila Danielle Gray, geografkinja na UCL-a, ističući da su i otok i vulkanska planina “iznimno teško dostupni, a bez satelitskih snimaka visoke razlučivosti bilo bi vrlo izazovno saznati išta više o ovoj nevjerojatnoj geološkoj značajki”.

Procijenjena temperatura lavskog jezera kreće se od 989 do 1.279 stupnjeva Celzijusa, navodi se u priopćenju.

Geolog Alex Burton-Johnson iz Britanskog Antarktičkog nadzora tvrdi kako znanstvenici sada planiraju letjeti zrakoplovom ili bespilotnom letjelicom preko vulkana kako bi fotografirali jezero lave, ali za takav pothvat trebalo bi dosta godina da se dogovore.

LavaPrirodni fenomenVulkan
Pretplatiti se
Obavijesti o
2 Komentari
Najstariji
Najnoviji Najviše komentiran
Inline povratne informacije
Pogledaj sve komentare
samo tako

Još da pronađu sponzora, i evo novog izleta. Svijet če biti oduševljen nikad viđenom slikom lave, pitajuči se gdje su ložači

Treba im dosta godina da se dogovore?????