Poljski Radio: Rusija je Kalinjingrad opet pretvorila u nepotopivi nosač zrakoplova

SU-27

Nakon što je kao odgovor na gomilanje NATO snaga na Baltiku i postavljanje proturaketnog štita s defanzivno-ofenzivnim lanserima Mk41 VLS u Poljskoj Rusija rasporedila pojačanja i taktičke sustave Iskander u regiji Kalinjingrad, Varšava upozorava kako se Rusija se vraća retorici Hladnog rata, jer ponovno sustavno i dosljedno naoružava svoju baltičku eksklavu iz koje je strateške snage uklonila nakon raspada Sovjetskog Saveza.

Kalinjingrad je opet postao ruski nepotopivi nosač zrakoplova, kaže u intervjuu za Poljski Radio Anna Maria Dyner, stručnjakinja poljskog Instituta za međunarodne poslove.

U posljednjih nekoliko dana su ruski mediji potvrdili premještanje tenkovske pukovnije u Kalinjingradsku regiju, gdje će se njihov broj povećati s 40 na 130, piše Poljski Radio.

“Rusija povećava svoj tenkovski kontingent u Kalinjingradskoj regiji. Tijekom sovjetskih vremena se tamo nalazila jedna tenkovska divizija. Zatim je dugo vremena regija bila razoružana, a sada se ponovno naoružava “, rekla je Anna Maria Dyner, stručnjakinja poljskog Instituta za međunarodne poslove.

“Politička analitičarka dodaje da će u regiju Kalinjingrada ući ili nadograđeni tenkovi T-72 ili T-90. No, iako su to moderni tenkovi, nisu ni inferiorni u odnosu na najnovije Leoparde”, rekla je Anna Maria Dyner.

Tenk T-90

Tenk T-90

Međutim, to je samo dio složenih akcija Rusije u Kalinjingradu. Ako uzmemo u obzir mogućnost postavljanja raketnih sustava srednjeg dometa, uključujući one sposobne za nošenje nuklearnih bojevih glava, jasno se vidi da se razina sigurnosti u Europi radikalno može promijeniti, pojašnjava Maria Dyner.

Analitičarka poljskog Instituta za međunarodne odnose također je podsjetila da Rusija sustavno i dosljedno naoružava Kalinjingradsku regiju. Tijekom godina je opremila Kalinjingrad obalnim obrambenim sustavima Bal i Bastion, raketnim sustavima Iskander, kao i sustavom protuzračne obrane S-400. Štoviše, prije godinu dana je tamo nastavljeno raspoređivanje zrakoplovne pukovnije od 36 aviona, uglavnom moderniziranih Su-27.

“Stoga su riječi koje Kalinjingrad opisuju kao nepotopivi nosač zrakoplova Rusije opet aktualne”, naglasila je.

Na Kalinjingrad se uvijek gledalo kao na strateški važno područje, jer od tamo Rusija ima priliku utjecati na sve baltičke i skandinavske zemlje, djelomično i na Njemačku i Poljsku. Rusiji daje veliku prednost na Baltičkom moru, štiti pristup Sankt Peterburgu ili Finskom zaljevu.

SU-27 - u zraku

FOTO: ruski SU-27

Analitičarka je primijetila da je Rusija posljednjih godina snažno ojačala cijelu Zapadnu vojnu oblast i regiju Kalinjingrad. Ovo je najnapredniji okrug, koji Rusiji daje priliku za obavljanje kopnenih operacija protiv Poljske i Litve, tvrdi Maria Dyner.

Sredinom siječnja je objavljeno da je raketni brod “Karakurt” pridružen Baltičkoj floti, čiji će se dio nalaziti u Baltijsku. Prema izvješćima medija, “Karakurt” je nedavno testirao krstareći projekti Kalibar i protubrodski projektil Oniks. Ruski mediji su izvijestili da projektili Kalibar mogu dosegnuti ciljeve na udaljenosti većoj od 2500 km i teško ih je otkriti proturaketnom obranom, dok se projektili Oniks koriste za uništavanje morskih ciljeva, između ostalog i za teška granatiranja.

“Domet od 2500 km uvelike mijenja stratešku situaciju u regiji. Ovdje govorimo ne samo o sustavu Kalibar, već i sustavima Iskander, jer, prema mišljenju stručnjaka, projektili sustava Iskander-K mogu biti opremljeni nuklearnim bojevim glavama, što bi u potpunosti promijenilo situaciju u regiji ”, rekla je Maria Dyner.

“Ne bez razloga NATO dugi niz godina govori o zaštiti tzv. Suwalskog prolaza,  najkraćeg puta povezivanja teritorija Bjelorusije s Kalinjingradskom regijom“, objasnila je.

“Rusija jača vojni arsenal s razlogom. On bi teoretski trebao odvratiti bilo koju prijetnju, ali Moskva u praksi pokazuje da ima i veliki ofenzivni potencijal”, dodala je.

“Ne radi se ne samo o oružju. Rusija se vraća retorici Hladnog rata”, uvjerena je Anna Maria Dyner.

Polskie Radio24

najnoviji najstariji najviše ocjenjeniji
Obavijest
Sovonarola
Gost
Sovonarola

Poljaci se sad čude *kao pura dreku*

Pikač
Gost
Pikač

baš tako

Ludilo
Gost
Ludilo

Budaletine ljubite Putina da ovo radite Kimu raketmanu vec bi letjeli ka peceni cevapi vi i te budaletine sta provociraju medvjeda

Brave new world
Gost
Brave new world

Kim raketman hahahahahaha dooobarrr care.

cogo
Gost
cogo

pa ko je poceo sa panikom od rusa ,,sada su uzvratili i jos veča panika ,,a poljaci kao poljaci ,americki guzičari ,,barem si ma toplom kad nemaju ruski plin ,,sad se griju u guzicama USrA političara ..pa kad jim legne neka ,,samo da su sretni ,,pa neka jedu svoje cuveno meso , prijatno ,,

eu kolonija
Gost
eu kolonija

“analitičarka” nije dala odgovor na pitanje “zbog čega rusija to radi?” već iznosi paušalne zaključke. puno je ovih think thank “analitičara” u europi financiranih od strane američkog vojno-industrijskog lobija

Dub Miroslav
Gost
Dub Miroslav

Moj naziv za takve analitičare je :”kravalitičarka”.

eu kolonija
Gost
eu kolonija

nešto poput krave koja lita, kada se prejede loše trave:)

šeronja
Gost
šeronja

Tražili ste? Gledajte!

Siniša
Gost
Siniša

Ima tu nešto meni ne jasno, jedno odstupanje u postSovjetskoj Ruskoj istoriji….gledano hronološki svi su do dolazka Putina bili luzeri i izdajnici, Rusija devastirana, milioni Rusa ostali van Rusije, sukobi na granicama Rusije ali i unutar same Rusije ali opet se neko uman našao da Kaljinjingarad ostavi u Rusiji, neko uman ko je smirivao sve postSovjetske sukobe, neko uman ko je doveo Putina i ko je kanalisao pozitivan pomak u Rusiji i sačuva Rusiju od devastacije.

shumadinac
Gost
shumadinac

Pisao o tome ali malo ko veruje 😉

Zsphere
Gost
Zsphere

Ja mislim da je Jelcinj glumio budalu i izdajnika i ponor veci nego sto stvarno jeste samo da se nekako prebrodi period velike krize. Da izgleda kao da Rusija nikada vise nece biti ozbiljan protivnik.
A postoji sigurno neki deep state i u RF a definitivno ne rade za vlastite dzepove nego imaju mnogo vece ideale za razliku od srednjevjekovnih bankstera i naftasa na zapadu. Drzava je bila u pravom knock down pod ogromnim pritiskom, naucnici, tajni vojni projekti sve je bilo prodavano za bijedne novce izgledalo je kao da nema sanse da se izvuku a onda su im uvalili Putina.

Miki maus
Gost
Miki maus

Zsphere, Rusi to zovu maskirovka, jaki su u tome.

nessy
Gost
nessy

Budite sigurni da vojna kasta zajedno sa vrhom obavjestajnih sluzbi jako dobro znaju sta rade. Da njih nije bilo, Rusija bi davno bila podijeljena na tri teritorija, kako je zazelio sir Halford Mackinder. Putin je slag na torti.

Miki maus
Gost
Miki maus

Nisu Rusi bez umnika, drugacije nije islo, nuzni reset sustava, treba vrijeme da se ” presaltaju” i stanu opet na noge. Odradili su to maestralno! Nije samo tolika panika Zapadu to sta je Rusija danas, nego sta ce biti sutra, svijesni su toga, a nemocni su. Mogu lajati na mjesec !

Moša
Gost
Moša

Svaki se sistem bori protiv disfunkcije,već od svojega rođenja-jer je svako rođenje put prema smrti.Kad se stvari postave tako tada je svrha sistema samoočuvanje i borba protiv vanjskih i unutarnjih “bolesti”.Svrha tada postaje bit sistema,a ta bit je ostala sačuvana u Rusiji,i vraća sistemu mogućnost poboljšanja “imuniteta”

IVE iz pecalbe
Gost
IVE iz pecalbe

Sve je to virenje preko ograde i gledanje sto je u susjednom dvoristu a ne niti pogleda sto je u vlastitom dvoristu.
Stvarno su ti Rusi neki zlocesti narod, nakon toliko na gotovs cijevi uperenih prema Rusiji, sada se ova Maria Dyner cudi kao vrana dreku da su Rusi barem djelomicno uspostavili nekakv sustav odbrane i nekakvu barem prividnu ravnotezu na jednom dijelu svoga teritorija.

Amater
Gost
Amater

Poljaci se čudom Čude … što su očekivali , da će ih rusi pohvaliti što prete i uvlaće NATO na Ruske granice … nisu ništa naućili iz povjesti …koliko ih još puta treba pregaziti da shvate kako prolazi onaj ko sa vragom tikve sadi …

Riddick
Gost
Riddick

Znate vi odlicno da Rusi nece prvi napasti, a vi isto necete napasti Ruse (jer nemate s čim), zato hajde malo da plasimo narod da bi imali podrsku naroda za sankcije i diplomatsko pogorsanje odnosa , jer pošto ne možemo da pobedimo Ruse, hajde bar da održavamo pritisak na njih, samo ne smemo priznati neke nove realnosti i tendencije u regionu, zbog kukavičluka, korumpiranosti i ličnih interesa poljskih političara i tajkuna…

Brave new world
Gost
Brave new world

Naručiš 10ak miljardi dolara “defenzivnog” raketnog sustava, pa onda kukaš o militariza iji protivnika kojeg si sam stavio u kategoriju protivnika. Isto tako se sjetiš da ti je taj protivnik sasvojom eksklavom i iza leđa pa sad neznaš što bi od muke.
Jel ova poljska mudrica ikada igrala društvenu igru rizik? Predlažem da poljaci simbolicni dio vojnog proracuna preusmjere u nabavu igre Rizik i da igraju svaki dan pa možda dođu do ispravnih teorija, a ne da bacaju pare na lupetanja ovakvih kokoši sa analitičkih instituta. Ona raspravlja o moderniziranom t72 i t90 s jedne strane i leopardu s druge-o crna zemljo otvori se!

Sir Oliver
Gost
Sir Oliver

Damit poceli rasporedivat Rakete Po Rumuniji,Poljskoj i das placete.Strava.

Ivan
Gost
Ivan

Koje ruganje sa zdravim razumom! NATO i SAD su se ima 10 godina vratile Hladnom ratu ne “retorici”.

shumadinac
Gost
shumadinac

Ovo je negativan razvoj događaja. Rusija je mimo svoje volje prisiljena na militarizaciju i trku u naoružanju, odvija se ekalacija na njenim granicama, raste pretnja, sve je to vezano i sa njenom ekonomijom i ekonomijom evropskih poslovnih partnera…
Ovde SAD poentira.

eu kolonija
Gost
eu kolonija

80% euroazije za njih je pusti sanak a kako stvari stoje tako će I ostati. sve ostalo mogu lako kontrolirati kako amerikanci tako rusi I kinezi. uzeli su oni, amerikanci, prije dvadeset godina prevelik zalogaj pa sada imaju probavnih problema

Amater
Gost
Amater

Za razliku og glupih i izmalipuliranih europljana Rusija ja je naučila lekciju iz povjesti i novu agresiju dočekuje vrlo spremna …Gospodari kaosa imaju ovaj puta veliki problem ,nemogu više stati ,nemogu natrag a napred pogotovo …

Kurjaca
Gost
Kurjaca

@shumadinac realno gledajuci sta fali u trci za naoruzavanje ako se koriste vlastiti resursi.za rusiju npr to je i dobro jer svi vise rade a prema tome i bolje zive.automatski pokrenes privredu a usput dobijes i neki koristan patent.e sad ako moras kupovat oruzje ili uvozit sirovine onda bas i nije dobro za privredu.moje misljenje je da Rusija ima priliku da uzvrati nato-u za ajmo ga nazvat poraz 90tih godina ako krenu u utrku u naoruzavanju.SSSR je izgubio jer je financirao pola svjetski komunisticki vladavina.sad to nije slucaj i svaka rublja koja se potrosi za oruzje je pomogla gospodarstvu rusije

zlatan
Gost
zlatan

KURJACA, zaista misliš da bi neko utrkivanje u naoružavanju pomoglo rastu standarda? Dakako da neće pomoći niti malo. Jer, da je ovaj Svijet idealno mjesto, oružje ne bi bilo potrebno. Cijela energija razvoja bila bi mirnodopska, gdje bi nam tada bio kraj?
Nažalost, ne živimo u idealnom, već u realnom svijetu, i tako nam je kako nam je.

Savio
Gost
Savio

Ja da imam viska nekih ozbiljnih para, i da ima neka kladionica gdje se prognozira ko ce dobiti novi hladni rat. Sve bi stavio na Rusiju.
Potpuno sam siguran u to, sada je Rusiji ideoloski u mnogo boljem stanju od zapada, koji mozda jos i nije svjestan gdje je sve supalj.

A Rusija uvijek gubi u prvom, a pobjedjuje u drugom poluvremenu.

Tako je bilo i sa Napoleonom i a Hitlerom, tako je pocelo i sa 1. hladnim ratom, i tako ce se zavrsiti i sa 2. hladnim ratom, ruskom pobjedom u drugom poluvremenu.

Miki maus
Gost
Miki maus

Savio, danas je upitno i tko je dobio prvi hladni rat. Sve donedavno je bilo da je Zapad dobio, danas vise nisam siguran.

Perun
Gost
Perun

Hypersonic.
Anna Maria Dyner, “stručnjakinja” poljskog Instituta za međunarodne poslove očito ima selektivno pamćenje.
Rusija se NE VRAĆA politici hladnog rata, nego
ODGOVARA na politiku hladnog rata USA, NATO i Poljske joj države,
koja već cijelu deceniju gomila vojnu tehniku i naoružanje svih vrsta na samoj ruskoj granici.
Možda je očekivala da će Rusi u području Kalinjingrada umjesto raketa, vojnih baza i vojnih zračnih luka posadit cvijeće i
raširenih ruku čekat da ih NATO “oslobodi”?
Moje osobno mišljenje je da Putin neće zagrist u prekomjerno naoružavanje, već su se dovoljno naoružali, nego će nenanadno, kad procijeni da treba, pokazat nešto od novog naoružanja u akciji.
Taj “show” bi trebao ohladit i nato i USA i sve koji imaju pretenzija za osvajanjem i oružanim zastrašivanjem.
Rusi imaju AVANGARD.
Hypersonic.
I nećemo još dugo čekati da vidimo kako radi.
Nitko, ni USA ni Kina nemaju takvo oružje, niko nema nikakav obranbeni mehanizam od tog oružja.
Niti će imati još slijedećih 30-40 godina.
Došlo je vrijeme da se to pokaže, i da se i USA i NATO ponašaju sa tim u skladu.
Nisam gladan rata, niti sam rusofil, samo gledam zdravim očima i slušam zdravim ušima.
Putin im je to već nekoliko puta rekao, o raketnom štitu,
ja ne vidim da su ga čuli.
Zapad i NATO neke stvari ne želi čuti,
pravi se gluh,
ali AVANGARD će sigurno čuti.

alfa33
Gost
alfa33

Je, moj tata je JAČI od tvog, i ima VEĆEG od tvog…….i može DUŽE…. od tvog,ne naoružavaju se političari da bi branili svoj narod,nego da bi branili sebe i svoje interese a mi ostali (čitaj) pješadija,ginemo za tuđe interese…..a ionako sad će uskoro konferencija o sigurnosti(tako nekako) u stvari to je skup najvećih dilera oružjem da se dogovore o podjeli dobiti,i usput dogovore nove poslove…..a mi i dalje pušimo da nismo sigurni od nekog i nečeg,a jedina opasnost su političari…..

fbslo
Gost
fbslo

Poljaci u največoj mjeri svoju sudbinu vode sami..
I loše im to ide.

Plati Nato, kupuj skupa i prosječna USA oružja, slušaj, podređivaj unutrašnjo politiku, sve blago, dobre firme, resourse Poljske na trg, provociraj susjede, make fake news,.
Bit češ unapređen, dobiješ čin Kanonfutera…

Miki maus
Gost
Miki maus

Vidi se da ova ” analiticarka” kuzi naoruzanje izjavom da T-90 nije bas moderan tenk, ali bi se mozda ipak mogao nositi sa Leopardima nove generacije( vjerojatno misli na Leopard 3 i 4). T-90 ga pojede za dorucak, dovoljno je pogledati performanse oba tenka, brzinu, tezinu, pokretljivost, a iznad svega siluetu, jasno i oklopnu zastitu i nisanske sustave. Vjerajatno su tako mislili i prije 80- ak godina za Tiger u poredjenju sa T-34.

Riddick
Gost
Riddick

Poljska ima 142 tenka Leopard 2A4s i 105 Leopard 2A5s i dva Leopard 2 tenka za obuku (bez kupole).
Svi poljski tenkovi su došli iz rezervi Nemačke vojske.
Prva isporuka od 128 Leoparda 2A4s (je proizvedena izmedju 1985 i 1987)
128 Leopard 2A4 će biti dignuti na Leopard 2PL standard,vezan je ugovor ugovor vredan 2,415M Poljskih Zlota 28 Decembra 2015.
2018 je potpisan produžetak ugovora za modernizaciju 14 Leopard 2 A4s.
Leopard 2PL dobiće nove nišanske sprave, viši nivo zaštite, modernizovanu cev, sistem za gasenje vatre,i instalaciju rezervnog napajanja strujom.
Sve u svemu premalo prekasno…

Brave new world
Gost
Brave new world

Imaju i 800 t72 ukljucujuci u to i neku njihovu verziju t-72

Riddick
Gost
Riddick

Tvardi je ime modernizovane verzije T 72.
Nedavno su počeli da ih iz rezervi uvode u službu (jul 2018) a planirali su da ih prodaju Jordanu.
Meni nije jasno zasto ih ne proizvode umesto toga kupuju Nemačke Leoparde…

tvingo
Gost
tvingo

Nekako se leopard 2 smatrao kao best off,sve dok turčin nije krenuo u Siriju … odtad da lepo gori to sad znamo ..

Riddick
Gost
Riddick

Isis i Kurdi su ga unistavali Sovjetskim navodjenim raketama.
Tako su i Izraelci mislili da je Merkava neprobojna pa su im izbusili 30-ak tenkova 2006…

panStje
Gost
panStje

Momci u pravu ste vi za dosta toga ovdje sto se te naveli, ali niste objektivni. Naravno da su turski leopardi prdnuli u fenjer isto kao i iracki T62, a isto kao i sirijski T72, 62, 55… Turski su izvozni modeli isto kao i sovjetski, a posade napola spremne i taktike napola doradjenje. Naravno ne kazem da bi full modernizirane inacice sve to dobile. Ove gore navedeni modeli su sve jako dobri tenkovi ali u rukama prave posade i dobrog planera. A sto se leoparda tice, to je jedan od prvih tenkova s kojim je spojena brzina, zastita i top, sto su 3 zlatna pravila za dobar tenk. Reihnmetalov top je postavio standarde tenkovskog naoruzanja, a ameri ga koriste u abramsu jer jednostavno bolji ne znaju napraviti. Nije isti ruski T72 i sirijski, isto kao sto nije isti s 400 za ruse i druge zemlje. Tako je i sa leopardom. A sto se tice Tigera i T34. T34 ga je pobijedio ne zato sto je bolji, nego zato sto je bio brojniji. Kad je svabo stavio 88-icu na tenk to je bila smrt za celik koji se nasao nasuprot. 8.8cm top i njegove inacice je najbolji top 2.svj. rata. Naravno opet ne kazem da je tigar najbolji tenk niti da je t 34 los. Nema najboljeg tenka u ovim modernim vremenima. Ima samo dobra i bolja posada. Kursk, Malinovka i takve bitke se vise ne dogadjaju.

Riddick
Gost
Riddick

Tacno, u zadnjem ratu u YU tenkovi su korišćeni za uništavanje vatrenih tačaka, opšte je poznato da kupcima prodaju verzije sa smanjenim specifikacijama, što se tiče obuke, nemam pojma, ali na snimcima uništavanja ti su tenkovi bili na otvorenom.
Ja ipak mislim da su Rusi majstori za tenkove e sad koji je bolji, sve zavisi kako se koristi i gde i niza ostalih okolnosti i specifičnosti vojske i rata…

panStje
Gost
panStje

Tko ti je npr u ratovima ex Yu imao dobre posade, nitko skoro osim JNA, a i to je vecinom vjezba nikako realni uvjeti. Svi su stjecali iskustvo kroz rat, a tenkovska posada na bojnom polju ima najkraci zivotni vijek. Tako je i u Siriji, tocno na pocetku rata ima snimaka sa go pro kamerom. Te posade ne znaju sto da rade u urbanim uvjetim, razvaljuju im skladista streljiva ispod kupole kao na streljani. Dzabe ti dobar tenk kad se nisi susreo s takvim uvjetima. Tek kasnije u videima se vidi koordinacija izmedju posada, ne izlazu bokove, stite polje vatre jedan drugom i takve stvari. Posade koje su prezivjele ovaj rat u Siriji npr. to je zlata vrijedno, takvo iskustvo je temelj za dobre divizije, jos kad je u kvalitetnom tenku, e to je dobra kombinacija. Sta turcin u leopardu zna kad je zadnju ozbiljnu vjezbu imao prije pola godine. Ode leopard u plamen, a skine ti ga lik koji svakodnevno gadja t55 i ratuje vec par godina. Rusi su uveli revoluciju sa t54/55. Prvi tenk koji je mogao prezivjeti nuklearni udar i najkoristeniji tenk uopce. Na zapadu godinama nisu imali odgovor na takvo sto. Ne znam jel prave najbolje tenkove, ali definitivno su najkoristeniji. Ne znam jel ak 47 najbolji, ali je najkoristeniji sto samo po sebo puno govori.

nikud nikam
Gost
nikud nikam

Rusi su imali ogromno iskustvo pa kad su upali u Berlin izgubili su 800 tenkova od djece sa pancerfaustima dok nisu pronašli taktiku koja prolazi. Svaka nova bitka nova je i taktika.

panStje
Gost
panStje

Rusi su u Berlinu jurisali da budu prvi. Imali su iskustvo ali ih nije bilo briga. Jurisali su da prvi podignu zastavu. Kao i mnogo puta do tada, nije ih bilo briga za zrtve.

Belegija
Gost
Belegija

tenkovi su istorija u modernom ratovanju. moze se reci glineni golubovi. po procjenama “zivotno vrijeme” u borbi im je svedeno ispod 10 min.

Zadranin
Gost
Zadranin

Anna Maria Dyner.. poljska “ljepotica”.

Uf, čekaj čekaj.. upravo sam je proguglao.. i, ispravak prijašnjeg netočnog navoda:

Anna Maria Dyner.. ružna ka smežurani poljski ***ac. ?

Pljuc!

bobo
Gost
bobo

Rusofobija je veliki biznis a političari skupljaju poene za proseravanje protiv Rusa.

Serjoza
Gost
Serjoza

Kad im ne mogu ništa onda se bace u zanosan lavež…

Emiliano Zapata
Gost
Emiliano Zapata

Tkzv. Elite koje upravljaju politicarima, u svim zemljama podjednako plase narod susjedima kako bi ovi sutjeli i radili za poreze, zaduzivali praunuke i povremeno ginuli sve s ciljem da ne razmisljaju kako su obicni robovi…

Domba
Gost
Domba

Ja nemogu vjerovat koliko su pojedine zemlje vise dosadne s time kako ce ih Rusija napasti…pa nije Rus toliko glup da bi ulazio u neki rat kad znaju da bi to onda znacio totalni rat….a mislim da to nikome nije u interesu.Ako neko uporno izaziva sukobe u zemljama to su Ameri…..pa Rusu vise dopizdilo.

Moreno
Gost
Moreno

Ne radi se o dosadi nego o sistemskoj indoktrinaciji di je ljudski um toliko programiran da mu radna memorija priko toga jednostavno više nemože odradit.
Imaš primjer iz Nizozemske od prij koju godinu di je za predškolski odgoj izdana slikovnica u kojoj je između ostaloga na političkoj karti Rusija oslikana u obliku mede sa ispuženom šapom priko Njemačke, a kanđama točno poviše Nizozemske. Uradak bi bija smišan da mu namjena nije jezovita.
A ti pišeš o nekoj dosadi . . .

Abcnormalan
Gost
Abcnormalan

Rusi samo rasporedjuju snage koje imaju, a poljska kvislinska tvorevina ce potrositi milijarde zbog nepostojece prijetnje. Samo neka trose umjesto da trose na pametne stvari. Ova utrka u naouruzanju ima pobjednika vec sada.

proxy1969
Gost
proxy1969

Naj crnja kletva Poljacima: “da’ Bog da te Njemac okupirao, a Rus oslobađao….” 🙂

Moreno
Gost
Moreno

proxy1969 Dogodilo se njima još gore, a to je da su ih Ameri i oslobodili i okupirali ☺

Satir und wasser
Gost
Satir und wasser

Samo umorni zivotom mogu se zaje…ati sa ovima. https://youtu.be/bIreaM3XV4M

Nestrpljivi
Gost
Nestrpljivi

Ma zapad mrzi rusiju zbog njihovih resursa…
I sve se odvija pod palicom amerike i šupkouvlačećeg brata GB-a….bio sam mali klinjo kad sam na vijestima gledao kako se NATO neće širiti na istok i kunuli se time ako SSSR raspusti varšavski pakt…bla bla blaaa..
Jebote kolko samo košta ta ratna mašinerija..od gotovih ratnih igračaka skupa sa edukacijom,logistikom i rezervnim djelovima…a medijski im treba “neprijatelj”…a sve u svemu se radi o bitkama za resurse/potrošaće po političko medijskoj špranci…..rusi su opako uložili u plinovode prema njemačkoj čijem jakom gospodarstvu to izmeđuostalog i treba…i normalno da se između ostalog i boje da im ne propadne ulog…i ja bi se bojao i uložio u takav oprez da sam im u koži….no bitno je da kontrolirani mediji kakaju po rusima kao opasnoj babarogi….i nikad nece ni prestat..
Kad im vec toliko jebeno smeta..nek ju nato pakt ukrade i rijesili su problem trzista i resursa….samo…mislim da bi planetarni vjetrovi radioaktivnu prasinu porazbacali po svuda i poraspadali bi se svi polako…zapad nitko nikad ne dira..imaju jebena dva ogromna oceana sa svake strane kao izolaciju i hrpu teritorija i resursa….samo kradu i seru non stop…. bilo bi me udarno sramota da sam amer….svjetski policajac sa hrpu vazala..npr poljska je jedna od njih itd…jos glupani grade LNG za skuplji američki plin….,a ovaj istočni im je na dohvat ruke i jos i jeftiniji…koji kreteni..

Zvrk
Gost
Zvrk

Kalinjingrad – poviestno rusko ozemlje.

EU dismr
Gost
EU dismr

-povijesno rusko uzemljenje ..?? 🙂

Fatih
Gost
Fatih

KAS NECES DA POSTUJES KOMSIJU ONDA ZIVI U STRAHU.JA SE NADAN DA CE VOJNICI CRNE GORE, SLOVENIJE, HRVATSKE I DRUGI CLANICA NATO POKUSATI KOLIKO TOLIKO DA IM POMOGNU DA SAVLADAJU STRAH I PANIKU!!

tvingo
Gost
tvingo

Fatih ko to ne može da pomogne,valjda alpina pravi dobre cipele, a gulaš od podravke ubilo se …osobno me brine što niko više gače ne proizvodi osim sitnih poduzetnika a bi li sevnulo govna do ušiju

Fatih
Gost
Fatih

I CIZME ZA BLATO.STARO DOBRO BOROVO I EUROKREM TAKOVO.POZZZ!!
?????????

Pa znate me, zar ne
Gost
Pa znate me, zar ne

Strategija je uvijek ostala ista. Utrka u naoružanju služi za ekonomsko iscrpljivanje država koje su cilj svjetskih predatora. Ekonomski rat podržan je radom tajnih službi, medijima, nevladinim organizacijama, tajnim društvima i kupovanjem lokalnih izdajnika. Kada je zemlja ekonomski iscrpljena, udari se blokada, nastaju unutarnji nemiri i tada je lako pokrenuti “borbu za demokraciju” sa svim alatima koji stoje na raspolaganju. Vidi zadnji primjer – Venezuelu. Jednakim alatima napada se i Rusija koju tjeraju u neprirodni savez s Kinom, tako da se sada Rusija nalazi između 2 zla.

Jurišić maja
Gost
Jurišić maja

šta su tražili to su dobili moraju se naviknuti na ruske rakete i nuklearne glave a šta su si mislili da in je putin glupi gorbačov

giordano bruno
Gost
giordano bruno

Pogledaj na internetu: FANTASTIC Russian Mikoyan MiG-29 FORMATION PAIR/DUO with OVT VECTORED THRUST Demo
i
SPECTACULAR Soviet Mikoyan MiG-29 OVT VECTORED THRUST Demo

Mikojan
Gost
Mikojan

Ljepo se igrati RC modelima, istina, treba ih znati napraviti i sa njima znati upravljati.

maxHr
Gost
maxHr

Poljaci kroz povjest nemaju bas ljepih uspomena na Ruse. Ameri su taj strah ljepo iskoristili na stetu Poljske a i same EU. Tako da u nekoj analizi treba uzeti i taj povjesni kontekst odnosa Poljaka i Rusa

shumadinac
Gost
shumadinac

Ukratko kolega maxHr: Rusija pokušava da sarađuje sa SVIMA, čak i sa Nemcima sa kojima su toliko ratovali i sa Amerikom koja joj neprestano preti. Sve što Rusija traži je ravnopravni odnos – da li ima neke ofanzive sa njene strane ili su u pitanju preventivne akcije?

Da li je bilo ikakve pretnje Rusije Poljskoj? Zar nije Poljska ta koja bezrazložno gura prst u oko? Dokle u istoriju Poljska gleda kada kreira sadašnju politiku? I posle će vojnom pigmeju opet neko da bude kriv.

maxHr
Gost
maxHr

Kolega shumadimac po toj vas teoriji nebi trbalo biti nikakvih problema da Srbija udje u NATO. Srbiji se nudi suradnja, pomoc, zastita itd. Okruzeni ste Natom sa svih strana pa je logicno da pridruzite savezu. A sto je bilo prije 20 godina jbg bilo pa proslo to je samo povjest ili istorija. Lp

Moreno
Gost
Moreno

maxHr NDH je ušla u treći reich, a RH je isto tako ušla u četvti NATO reich pa opet Hrvatska ima vojsku na ruskoj granici. Ti neznaš ili se praviš englez na činjenicu kako su hrvatski vojnici u tri navrata kroz povijest zadnjih par sto godin dobro pognjojili rusku zemlju, a da ruska vojna čizma nikad nije gazila hrvatsku zemlju da bi je “čuvala” od svekolikolikih ugroza.

Okay, pustimo povijest, ali hrvatska vojska na ruskoj granici i NATO baze po Hrvatskoj su današnja činjenica.
U slučaju ratnoga kaosa i Hrvatska je legitimna meta, a ti pivaj borbene.

maxHr
Gost
maxHr

Morena ja sam mislio da je tema odnos Rusije i Poljske a ne NDH. Pa ti se ja ovim putem ispricavam. U treci reich usle su skoro sve zemlje tadasnje Evrope, neke milom a neke silom. Sve te zemlje imale su svoje dragovoljacke legije u Rusiji:Belgija, Nizozemska, Italija itd. Tako da ta nesretna NDH nije neka iznimka. A u slucju ratnog kaosa i ti i ja i citava regija odosmo u 3 pm. I na kraju nisam Englez. Lo

Miki maus
Gost
Miki maus

Moreno, kako vele Slavonci- bolje da propadne selo nego obicaj!

Savio
Gost
Savio

Niko Poljsku na tjera da udje u vojni savez sa Rusima i da se potcine Ruskoj volji, kao sto NATO tjera Srbiju. Poredjenje ti je besmisleno.

Nego, broj Poljaka pod SSSRom znacajno se uvecao, a teritorija Poljske je znacajno prosirena na zapadu, na nekadasnje njemacke istocne zemlje, a zahvaljujuci SSSRu.

Sto se za odnos NATO prema Srbiji ne moze reci.

Poredjenje ti je promasaj, kako god da ga okrenes.

Zsphere
Gost
Zsphere

Nemaju ni Rusi na Poljake ako gledamo povijest stariju od 100 godina, ni Francuzi na Njemce a i obrnuto i tako jedno 99% drzava je ratovalo sa susjedima. Poenta je ko je danas okupiran i sa kim se manipulise pa se istorija koristi za ispiranje mozga da bi se na kraju sadasnjost predstavila u krivom svjetlu i kolektivno sprijecilo opiranje stanovnistva u ispunjavanju ciljeva bjelosvjetskog olosa. Ne samo istorija, tamo gdje nema elemenata za istoriju nadju se bilo koje kulturoloske ili druge razlike.

maxHr
Gost
maxHr

Povjest odnosa Rusije i Poljske puno je kompliciranija i starija od 100 godina koje vi navodite. Od 16 stoljeca na ovamo Rusi i Poljaci vodili su 10ak ratova. Zato ne moze se sve gledati od danas a povjest pomesti pod tepih. Lp

Zsphere
Gost
Zsphere

Kolega ja sam upravo isto napisao samo nisam naveo broj ratova. Slazem se da se povijest ne treba staviti pod tepih nego se treba izucavati kao i svaka druga nauka. Ali ono o cemu sam pisao nije izucavanje povijesti nego guranje cijelih naroda u sukob sa 10000 puta jacim protivnikom zarad tudjih interesa a nikako zbog povijesnih razloga. To je veliki rizik i velika neodgovornost. Svi ratovi zajedno su bacanje petardi u odnosu na mogucnost masovne upotrebe danasnjeg nuklearnog oruzja.

Vrijedni radnik
Gost
Vrijedni radnik

Nas narod bi rek’o: ti ili si lud ili ti noge smrde. Oli ti: ja te krstim a ti prdis. / Valjda ces ovo razumjeti jer kada ti ljudi na lijep nacin pokusavaju objasniti ti debilno odvracas istim pitanjem./

čokolino
Gost
čokolino

Ma ja……………a rusi imaju najljepše uspomene na poljake?
Nisam baš siguran ko je koga više napadao…….
Ne branim ni jednog ni drugog ali tak je.

maxHr
Gost
maxHr

Tu ste upravu povjest im je duga i krvava. U jednom dobrom djelu starije povijesti Poljaci sami snose odgovornost. No ono sto je ostalo zapamceno kod Poljaka je zajednicki napad Njemacke i Rusije,pokolj u katinskoj sumi i kampiranje Crvene armije ispred Varsave, prilikom Varsavskog ustanka. Lp

Zsphere
Gost
Zsphere

Tacno je to sve tako stoji ali to je forsiranje dogadjaja kroz medije i politiku zbog ko zna cijih interesa. Opet navodim Francuska i Njemacka se na primjer ne vode tom logikom i svi uzasi od Napoleona do WW2 nisu stavljeni pod tepih ali se i ne forsiraju svaki dan po glavi stanovnika. Jer u suprotnom trebali bi vec imati divizije za odbranu i napad na granici i jedni i drugi ali to nije tako. A mnogo vise su kuvali medjusobno nego Poljska i RF.

zlatan
Gost
zlatan

MAX HR, tu smo, znači. Ne postoji zajednički napad Njemačke i Rusije, jer prvo svega Rusija tada nije ni postojala. To je bio SSSR. Tako neozbiljno i djetinjasto laprdanje o povijesti, nema smisla. Znamo da je Poljska obnovljena nakon završetka Prvog svj.rata, krajem 1918, i da je prigrabila u tome kaosu dosta teritorija na istoku od “prave” Poljske. Zato i jest međuratna Poljska bila tako etnički složena i šarolika. Poljaci “samo” 68%, svi ostali 32% (Ukrajinci, Židovi, Bjelorusi, Litvanci, Nijemci). U redu, dio Poljaka ostao je u Njemačkoj. U konteksu WW2, pa maxe, svi znamo da Hitlera i njemački nacizam nitko nije mogao zaustaviti. Nekako si zaboravio, da je Poljska prva od svih, potpisala sa Hitlerom pakt o nenapadanju, već dana 26.1.1934. Hitller je došao na vlast 30.1.1933. Tome je kumovao tadašnji poljski vladar maršal Pilsudski. Do izbijanja rata, Hitler je bez ijednog metka prigrabio Austriju, već u treći mjesec 1938., pa se okomio na Čehoslovačku, da joj vrati Sudete, u kojima je živjelo tri milijuna Nijemaca. Pa su Njemačka (Hitler), Italija (Mussollini), te zapadne demokratske sila toga doba V.Britanija (Chamberlain) i Francuska (Daladier), u Munchenu dana 30.9.1938., Čehoslovačku predale Hitleru i ostavile je bez ikakve zaštite. Jedino je Staljin i SSSR nudio Čehoslovačkoj pola milijuna vojnika i 10.000 topva i tenkova za obranu, samo Poljska nije dala prolaz tih trupa preko svojeg teritorija. Za samo dan ili dva, nakon Munchena, ta Poljska je dala ultimatum Čehoslovačkoj i otela od te umiruće zemlje oblast Tješin. Već 2.10.1938. Tada oporbeni britanski političar Churchill, s pravom je rekao da je Poljska evropska HIJENA. Znamo da hijena nakon lavlje gozbe pojede ostatke. Pa je u ljeto 1939, Hitler izvršio pritisak na Poljsku, da joj vrati onaj koridor…zapravo tražio je izliku za izazivanje rata. SSSR na čelu sa Staljinom, nudi pomoć Poljskoj , zove zapadne sile na otpor Hitleru, i jasno bio je ignoriran. I šta je Staljinu preostalo, nego sklopiti pakt sa Hitlerom o NENAPADNJU. Po tome paktu, SSSR je imao pravo zauzeti istok Poljske, jer tamo su ioanko živjeli Bjelorusi i Ukrajinci, a ne Poljaci. Usput, pomicanje granica na zapad, udaljilo je njemačke trupe od srca evropske Rusije, što je znatno pomoglo SSSR-u u obrani 1941. Zato nema nikakvog govora o zajedničkom napadu, kako pišeš tada nepostojeće Rusije i Njemačke na Poljsku. A jesi li znao, da su mnogi Ukrajinci i Bjelorusi, dočekali sovjetske trupe na tome istoku Poljske, sa zastavama i pozdravljali ih? Naprotiv, SSSR je pri oslobađanju i Poljske, imao oko 600.000 poginulih vojnika Crvenne Armije, samo u Poljskoj! Mislim na kraj rata 1944/45 gdn. Taj ustanak u Varšavi, pa ovako. Kada je Crvena Armija u ljeto 1944, pokrenula najjaču ofenzivu u ratu, operaciju “Bagration”, oslobodila je ostatak Rusije i Ukrajine, i cijelu Bjelorusiju, i ušla u srce Poljske, blizu Varšave. Da nešto znaš o ratovanju, znao bi da se svaka ofenziva ispuše, i tada onaj koji se brani, može zaustaviti toga koji napada. Tako je bilo i sa tom ofenzivom. Plus svega, SSSR je nakon te ofenzive okrenuo snage… Pročitaj više »

Savio
Gost
Savio

Ma ja, Poljacima ostalo to upamceno, a nije im ostalo upamceno da su okupirali Moskvu, da su napadali Rusiju vise puta, da su nasilno pokrstavali Ruse ili Ukrajince u Galiciji.

Kako to da im ostane upamceno samo to sto je njima radjeno, a ne upamte sta su oni radili drugima?

Kao sto rekoj, bez obzira na to sto je SSSR na neki nacin okupirao Poljsku, taj isti SSSR je spasio Poljsku od nacista i njihovih planova za Poljsku, od kojih se Poljaci svojim snagama nisu mogli spasiti.

SSSR je spasio i odrzao drzavnost Poljske, bez obzira sto je bila u vazalnom polozaju, broj Poljaka pod SSSRom je znacajno porastao, a danas bijela kuga.
Danasnju zapadnu Poljsku i.velicinu drzave koju Poljska ima moze da zahvali SSSRu i “njemackim” teritorijama koje im je SSSR dao.

Moreno
Gost
Moreno

maxHr Poljaci nisu imali problem samo sa Rusima nego i sa Njemcima i Ukrajincima šta znači kako je ipak veći problem u samim Pojacima.

Nikako ne želin reć kako su i Rusi i Njemci i Ukrajinci cvjećke, ali nije ni na tebi ni na meni govorit Poljacima šta Amerikanci danas rade, ako to sami ne shvate dobro im se ne piše i definitivno niko im neće bit kriv.

zlatan
Gost
zlatan

MAX HR, nemaju ni Rusi, ali ni Bjelorusi ni Ukrajinci lijepih uspomena u vezi Poljaka, ako ćemo već čačkati po povijesti. Čak ni Litvanci mogu biti ljuti na Poljake, ako nisi znao. Ali ja imam najrealnije pitanje, a kakve su uspomene Poljaka na Nijemce?

Savio
Gost
Savio

“Poljaci kroz istoriju nemaju bas lijepih uspomena na Ruse.”
Kakav je ovo besmisleni izgovor za danasnje ponasanje Poljaka?

Pa zar Rusi imaju lijepih uspomena kroz istoriju sa Poljacima?

Nisu li Poljaci okupirali Moskvu na kratko? I vise puta napadali Rusiju kroz Poljsko Litvansko kraljevstvo?

Znaci dok su Poljaci mogli da napadaju i tlace Ruse to je ok, ali kad je istorija okrenula tocak na Rusku stranu i Rusija zauzme Poljsku, onda odjednom prica o “zlim Rusima”, a “zaboravljaju” da su i oni napadali Ruse vise puta dok su bili u prilici da to rade.

karantanac
Gost
karantanac

pa nisu ni poljaci bili nevinašca prema Rusiji. Uvek su kao i nemci gledali na istok i pokušavali nešto da otmu.Posle Oktobarske revolucije odnos snaga se promenio pa poljaci stalno žive u strahu da im rusi ne dođu da naplate stare račune od pre Aleksandra Nevskog.

ad astra
Gost
ad astra

Vojne igre su vrlo skupe. Da li Rusija može parirati zapadnom svijetu koji je ekonomski znatno jači od nje? Vojno sučeljavanje, mirnodopsko ili ratno, znači korištenje resursa. U srazu s zapadom, Rusija je inferiorna i jedino nuklearno naoružanje može održavati balans snaga. Sve ostalo su priče za zabavljenje širokih masa koje se hrane unaprijed definiranom netrpeljivošću prema nekoj od strana. Glorificirat ili zastrašivat bilo koju stranu nekakvim pomakom konvencionalnog naoružanja, je “passe”. Bilo pa prošlo u nekim davnim vremenima. Gledajući ekonomske pokazatelje ruskog gospodarstva, može se zaključiti da bi se trebali više posvetiti oporaku gospodarstva do li “pokazivanju mišića”. Šteta, tako velika, bogata i lijepa država ne može pronaći pravi put ka boljem životu.

Kurjaca
Gost
Kurjaca

@ad astra ako cega rusija ima ima resursa.pa ti vidi ko je jaci a ko slabiji

ad astra
Gost
ad astra

Nisu resursi samo ono što ti misliš. Resursi su puno širi pojam. Da Rusija ima puno prirodnih resursa ali za ratovanje treba i nešto drugo. To drugo su resursi koji dolaze od industrije a to u nekim zemljama jača dok u drugim slabi ekonomiju. Ti sam odredi koje su koje zemlje. Možeš si samo zamisliti moliko košta premiještanje 1000 vojnika s točke A na točku B.

igi
Gost
igi

…resursi koji dolaze od industrije….a što pokreće industriju…da bi ti napravio šalicu trebaš imati sirovinu koja se od nje sastoji…nije dovoljno samo obraditi sirovinu treba je i imati dostupnu…zamisli da izbije konvencionalni rat između rusije i EU i SAD – iz kojih izvora će se nafta i plin nabavljati za pokretanje NATO stroja…amerika, saudija,irak ..dalek je to put u ratnim uvjetima a fizički ograničena je isporuka…i još ako su sve luke i pomorski putevi pod udarom konvencionalnih raketa…svi ti brodovi moraju doči na jedno mjesto prikladno za pretovar i ne mogu ih poput rusa iz točke A sibira do točke B rostova – karikiram – nositi u kantama…moramo uzeti i u obzir da iran neće u tom slučaju sjediti skrštenih ruku……a plin…plina u slučaju rata neće uopće biti…znači industrija je ograničena u mogućnostima…stanovništvo ostaje bez grijanja itd,itd…pretpostavimo da je u jednoj ratnoj godini u americi zima kao protekli mjesec hoće li na vlastitu štetu europu opskrbljivati nedostajećim energentima…..nije ovo danas ww2…svi oni koji se imalo bave drugim svjetskim znaju da je 1941.više od 70% npr. njemačkih trupa koristilo konjsku zapregu….danas je sve u motoru a u njega moraš nešto uliti…

Mikojan
Gost
Mikojan

@ad astra
a da, evo ekonomskog gurua. dakle, zapadne armije bi koristile autsursane prevoznike koji bi za xyz Eura prevezli vojnike sa točke A na točku B, u cijenu bi bila uračunata i rođina provizija. S druge pak strane, vojska ima sva moguća sredstva za prevoz, kamione, vlakove, autobuse, konjske zaprege, vojska također raspolaže ljudstvom za upravljanjem tih prevoznih sredstava, također posjeduje i dovoljnu količinu goriva koje je uskladišteno možda i 20 godina. Dakle, pravu vojsku premještanje 1000 vojnika košta samo xyz sati, košta vremena a ne novaca jer normalna vojska je odavno uložila u takva premještanja. OK, ako ćemo stvarno košta samo plaću, ako se plaća, vozača i ništa više.

Riddick
Gost
Riddick

Velika zemlja sa puno resursa mora imati jaku vojsku.
Nato je za mene mrtav od kada su na vezbi u Norveskoj na 50 000 ljudi dovezli 17 tenkova i potopili fregatu o tanker takodje imali su i sedmoro ranjenih…

ad astra
Gost
ad astra

Riddick, daj molim te malo detaljnije. Pa na svakoj vježbi ima povređenih. Vojnici se koriste opasnim i ubojitim sredstvima. Pa u industriji automobila se događaju nesreće i povrede da se ne bi dogodile na vojnoj vježbi. Fregata i tanker, da dešava se svima koji vježbaju. 50 000 ljudi i 17 tenkova! Jesi li pročitao scenarij vježbe. Koji je bio cilj vježbe? I zato je za tebe NATO mrtav! Hrabra izjava

Riddick
Gost
Riddick

Sta je bio cilj i scenario pa je vežba sa gorepomenutim falinkama uspešna ?
Amerikanci su poceli da smanjuju borbene sposobnosti svoje vojske vec 2000 godine sprovodjenjem u delo plana FCS Future Combat System, investirali su u kontra terorizam, dok su Kinezi i Rusi razvijali konvencionalne sposobnosti.
Taj NATO ne može ni Novorusiju da osvoji a od Talibana gube, u Siriji isto gube, sto ne rese te stvari i pokažu ko su i šta su…
A tek Iran, Venecuela, Severna Koreja, Kina, Kuba, Krim kad ce to da dodje na red i sa kojom vojskom ?

Mikojan
Gost
Mikojan

@ad astra, svaka ozbiljna vojska pri planiranju velikih vježbi ima predviđene gubitke ljudstva i tehnike, ako prođe bez incidenata onda je vježba savršeno uspjela ali takve su rijetke.

Moreno
Gost
Moreno

ad astra Okay, sve da Rusija i nemože parirat zapadu, ali tu ima problem i zapad.
Prvi je problem koja i čija pješadija će imat muda uć u dubinu Rusije, da se može već bi zapad uša u Iran. Bi li ti uša na tlo Irana ili bi doma sidija i pisa pizdarije po komentarima . . .
Drugi je problem nuklearni rat šta bi u stvari rješija probleme cile Europe i većine svita.

ad astra
Gost
ad astra

Doktrina ratovanja se promijenila. Nitko neće ući u Rusiju s pješaštvom. Rat više nije ono što je bio 1939.

Riddick
Gost
Riddick

Nego sta ce da urade ?
Hocu da znam koji je novi “drang nach osten” plan i kako ce da uniste Rusku vojsku/drzavu?

Moreno
Gost
Moreno

ad astra Okay isključi pješaštvo i isključi nuklearni rat, po kojoj bi to onda doktrini zapad uspija bilo šta Rusiji napravit, a da to Rusija nebi mogla zapadu . . .
Osim toga raspadom SSSR-a se rusko vojska povukla iz Poljske da bi doša NATO . . . ko tu kome sad priti . . . Rusija je i povukla svoju vojsku iz Poljske uz uvjet da se tamo ni NATO ne širi, a sad kad je u Poljsku doša NATO ti teoretiziraš kako Rusija priti . . . neke stvari i činjenice na terenu se vide iz aviona . . . hrvatska vojska i NATO na ruskoj granici, a Rusi bi tribali mislit ma neće zapad napadat, dobri su oni, samo eto malo strašljivi . . .

Mikojan
Gost
Mikojan

Da, rat je danas video igrica i tek kad sve ubiješ ulaziš sa pješadijom jer dok pješadija ne zakorača nema ni osvojenog teritorija.

Miki maus
Gost
Miki maus

Rusija nemoze pronaci put u bolji zivot? Zato smo ga mi nasli na Balkanu, neka se ugledaju u nas. Iz bez nuksa, po cemu je Rusija inferniorna Zapadu?

ad astra
Gost
ad astra

Pa recimo po godinama života. Životni vijek muškaraca u Rusiji je znatno kraći nego onaj na zapadu. Ako uzmemo da je život najvrijednije što jedno biće ima, evo ti prvog odgovora. Dalje ti neću nabrajati jer tvoje pitanje je vjerovatno ideološki obojeno i ništa te neče uvjeriti u suprotno. A što se nas na Balkanu tiče, meni je sada bolje nego u bivšoj Jugi. Ne znam u kojoj državi živiš, ja sam iz Hrvatske i mogu ti reći da unatoč svim problemima koje iamo, život u Hrvatskoj je vrlo dobar.

Riddick
Gost
Riddick

Rusija dugorocno ima perspektivu a Evropa je tempirana bomba demografski ekonomski socijalno…

Miki maus
Gost
Miki maus

Aa, nije ideolosko gledanje. Kakve veze ima zivotni vijek sa vojskom? Uostalom nije puno duzi ni kod nas, jako bitno hoces riknuti u 60 i nekoj ili ces se vucarati jos 10-ak godina po bolnicama! I meni je bilo dobro i u Yu i sad u RH, kako se snadjes( neradim za drzavu, niti sam, niti cu). Problem je sta znam sta slijedi na Balkanu. Inace, niti sam imao kakvu ideologiju, niti cu imati.

zlatan
Gost
zlatan

AD ASTAR, ma nemoj, a jesi li siguran da je to tako? Životni vijek je relativna stvar, i Rusi ne žive ništa kraće od bilo koga. Moguće je da je relativni životni vijek muškaraca u Rusiji kraći, ali ne puno nego na zapadu Evrope. Točno je da žene u Rusiji žive duže od muškaraca, ali tako je u cijeloj Evropi.
Nisu Rusi takve pijanice kakvima ih zamišljaš. Naprotiv, postotak mladića koji se bave sportom i nešto vježbaju je ogroman. Ja volim akrobatiku, gimnastiku i slično, i znaj, baš među Rusima, ali i Ukrajincima, Bjelorusima, ima more takvih…..
Neki od najboljih street workautera dolaze iz Rusije ili vježbača kalistenike. Da ne kažem, da malo tko u Evropi ima tako dobre vježbače hatha-yoge, skoro kao da su originalni indijski yogiji u pitanju.
Prije pisanja uključiti mozak

JumpingJackFlash
Gost
JumpingJackFlash

Čini mi se da je kod Rusa (muškaraca) velik problem što previše vole votku, mislim da im to najviše skraćuje život (kao što je i rakija skratila živote mnogima na ovim prostorima, posebice mojim Slavoncima). Da je život svih u Hrvatskoj vrlo dobar, ne bi mladi ovako masovno odlazili. Dakle Ad Astra, Tvoj post je dokaz one: Sit gladnom ne vjeruje… Inače i meni je sada bolje u Hrvatskoj nego u bivšoj Jugi, mada je to isključivo moja zasluga, a ne nikoga iz državnih struktura u zadnjih 30 godina…

Mikojan
Gost
Mikojan

@ad astra, životni vijek je duži, ma super, što to znači za recimo vojsku, natalitet sve manji a staraca sve više, jer će to sedamdeset godišnjaci juriti tenkovima na rusiju? Šta umorno, potrošeno staro stanovništvo donosi državi?

zlatan
Gost
zlatan

ROGOZINE, taj prosjek otkriva ništa i svašta. Prvo svega, ja sam pročitao da je prosječni životni vijek muškaraca u Rusiji prešao 70 godina, i da su ti podaci posve zastarjeli ikrajnje tendeciozni. Uostalom, a osvrnimo se oko sebe, pa koliko ljudi i kod nas i bilo gdje drugdje, umire u dobi do recimo 60 gdoina? Ili do te dobi od 65? Ja znam masu slučajeva ljudi koji su umrli prije penzije. Prvi moj prijatelj, radio je i živio u Švicarskoj i umro od raka u dobi od 57 godina.
Opet u Rusiji najduži relativni životni vijek je na sjevernom Kavkazu, a poznato je da su tamo ljudi dugovječni.
Nego kada smo kod toga, a znaš li koliko ne samo mladih, već i starijih ljudi diljem Rusije, olako ulaze u zaleđenu vodu? Da su tako jadni, pa umrli bi u toj vodi.

ROGOZINE i ostali, upućujem vas da pogledate ovog mladog Rusa, koliko će on živjeti godina?

another_big_russian_by_stonepiler-d3rduil.jpg

PEROTUNGUZ
Gost
PEROTUNGUZ

Otkad sam sebe ufatio u lazi – nikom vise ne vjerujem!

Prema zapadnoj statistici na zapadu je zivot ok 75+ godine.

Meni to bilo sumnjivo – udjem u groblje – uzmem blokcic i digitron. Rezultat = 60+

Imas dosta ljudi koji su dugovjecni 80+ ali imas i dosta koji nisu ni 5o dozivjeli

Vrijedni radnik
Gost
Vrijedni radnik

Zato mi ratujemo svakih cca 50-tak godina .

zlatan
Gost
zlatan

AD ASTRA, a šta je Rusija, koja se povukla iz nekadašnjeg socijalističkog pakta i iz 14 sovjetskih republika, trebala čekati da joj NATO dođe do Odincova? Odincovo je rubni grad-rubna četvrt na zapadu Moskve, tamo je predsjednička rezidencija.
U bilo kakvom srazu sa zapadom, eventualnom, ni taj zapad ne bi prošao dobro. Zar misliš da je tek tako osvojiti Rusiju? Znaš li kolika je? I dalje, a ima li itko normalan u Evropi tko bi želio ići u rat protiv Rusije? Ne mislim an psihički poremećene avanturiste željne krvi, mislim na normalne ljude. Još manje ima Rusa koji maštaju o voijnom pohodu do Atlantika, takvih nema uopće.
Nisam ekonomist, ali daj uputi nas sve, a kakvi su to ekonomski pokazatelji ruskog gospodarstva?
I za kraj, umjesto šta natovci svim silama žele prodrijeti što dublje u Rusiju, neka se radije posvete suradnji i miru. Jer, od Rusije nam ne prijeti nikakva opasnost…..
Ni taj Krim, ne bi Rusija vratila pod svoje okrilje, da NATO već nije imao plan nakon prevrata u Ukrajini tamo instalirati nuklearno i svo ostalo naoružanje. Odmah ispod kako ga zovu, mekog trbuha Rusije,

POVEZANE VIJESTI

Izbornik